|
| 806 : Constanta - Sitorman | |
|
+38bubu TVlad DUAL Jeorje Mircea Condilescu marius664 biokosmy Dionis cristi ar kristi kkk DAS 2011 Dr2005 Capsuneanu Nesebar mielutu zburator dan tm Ionutz cfr500 Luca tgv adascalu AndreiStefan dan_dinca Bobby_TM bostanesku gigel DPS Vitosa AlexD mishu88 sorinucu raoul ldh80 iuli.hard cristi CFR jionutz Mihay MariusM IonutCFR2009 ionutzzz 42 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mier 01 Sept 2021, 16:40 | |
| In "mersurile de tren" din anii 1995/1996 si 1996/1997 (singurele "mersuri de tren" in care apare trecuta aceasta linie, din perioada mai recenta), aparea mentiunea "Palas- Constanta Marfuri= linie electrificata"! Asadar linia pana la Constanta Mafuri a fost electrificata ?!
Pana cand a fost utilizat al doilea fir intre Constanta Marfuri- Capu Midia ?
Ciudat este ca dintre toate statiile si HM-urile care au existat pe aceasta linie numai statia Constanta Marfuri nu a fost echipata cu instalatie CED!
De asemenea in mersurile de tren din anii 1995/1996 si 1996/1997 trenurile de calatori (PM) care circulau pe aceasta linie apareau ca plecand si sosind din si in statia Palas, nu din statia Constanta, asa cum era normal! Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!
Daca viteza de circulatia pe aceasta linie ar fi adusa la 80 km/h , cred ca ar fi calatori pentru eventuale trenuri Constanta- Navodari- Capu Midia si Dorobantu- Navodari! Mai ales ca de la Constanta la Capu Midia linia strabate zone destul de intens populate: localitatea (poate fi considerat chir cartier al municipiului Constanta) "Palazu Mare", orasul Ovidiu, comuna Lumina, orasul Navodari, plus cei care locuiesc in municipiul Constanta sau localitatile limitrofe si lucreaza pe platforma "Petromidia". |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mier 01 Sept 2021, 17:39 | |
| - ldh80 a scris:
- Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!
Nu conta că era rău-famată, mersul de tren era făcut pe ideea că oricum n-ai de ales, gândire care, din păcate, există şi acum. Numai că IJTL Constanţa şi, mai apoi, RAT Constanţa a avut o reţea măricică de autobuze preorăşeneşti. Aşa că aceste trenuri fie erau ca să îşi facă mecanicii şi naşii orele, fie erau pentru personalul CFR (la Palas este depou de locomotive şi era şi triaj, plus că trebuia schimbat cumva şi personalul de deservire de pe traseul liniei). _________________ :TTT:
|
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mier 01 Sept 2021, 20:56 | |
| - ldh80 a scris:
- In "mersurile de tren" din anii 1995/1996 si 1996/1997 (singurele "mersuri de tren" in care apare trecuta aceasta linie, din perioada mai recenta), aparea mentiunea "Palas- Constanta Marfuri= linie electrificata"! Asadar linia pana la Constanta Mafuri a fost electrificata ?!
Pana cand a fost utilizat al doilea fir intre Constanta Marfuri- Capu Midia ?
Ciudat este ca dintre toate statiile si HM-urile care au existat pe aceasta linie numai statia Constanta Marfuri nu a fost echipata cu instalatie CED!
De asemenea in mersurile de tren din anii 1995/1996 si 1996/1997 trenurile de calatori (PM) care circulau pe aceasta linie apareau ca plecand si sosind din si in statia Palas, nu din statia Constanta, asa cum era normal! Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!
Daca viteza de circulatia pe aceasta linie ar fi adusa la 80 km/h , cred ca ar fi calatori pentru eventuale trenuri Constanta- Navodari- Capu Midia si Dorobantu- Navodari! Mai ales ca de la Constanta la Capu Midia linia strabate zone destul de intens populate: localitatea (poate fi considerat chir cartier al municipiului Constanta) "Palazu Mare", orasul Ovidiu, comuna Lumina, orasul Navodari, plus cei care locuiesc in municipiul Constanta sau localitatile limitrofe si lucreaza pe platforma "Petromidia". eu stiu ca pe portiune capul midia P2 - Sitorman statiile erau SBW, dar e posibil sa ma insel, nu sunt sigur. oricum, cel de al doilea fir nu a mai fost folosit de dinainte de 2010, probabil a fost scos din uz in acelasi timp cu linia pana la sitorman, adica prin 2007 - 2008 daca nu ma insel |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Joi 02 Sept 2021, 01:51 | |
| - ldh80 a scris:
- In "mersurile de tren" din anii 1995/1996 si 1996/1997 (singurele "mersuri de tren" in care apare trecuta aceasta linie, din perioada mai recenta), aparea mentiunea "Palas- Constanta Marfuri= linie electrificata"! Asadar linia pana la Constanta Mafuri a fost electrificata ?!
Pana cand a fost utilizat al doilea fir intre Constanta Marfuri- Capu Midia ?
Ciudat este ca dintre toate statiile si HM-urile care au existat pe aceasta linie numai statia Constanta Marfuri nu a fost echipata cu instalatie CED!
De asemenea in mersurile de tren din anii 1995/1996 si 1996/1997 trenurile de calatori (PM) care circulau pe aceasta linie apareau ca plecand si sosind din si in statia Palas, nu din statia Constanta, asa cum era normal! Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!
Daca viteza de circulatia pe aceasta linie ar fi adusa la 80 km/h , cred ca ar fi calatori pentru eventuale trenuri Constanta- Navodari- Capu Midia si Dorobantu- Navodari! Mai ales ca de la Constanta la Capu Midia linia strabate zone destul de intens populate: localitatea (poate fi considerat chir cartier al municipiului Constanta) "Palazu Mare", orasul Ovidiu, comuna Lumina, orasul Navodari, plus cei care locuiesc in municipiul Constanta sau localitatile limitrofe si lucreaza pe platforma "Petromidia". Au fost şi câteva care circulau prin Constanţa, nu doar prin Constanţa Mărfuri: |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Joi 02 Sept 2021, 08:51 | |
| Ce fain. Cred ca doar ceferiștii mergeau cu trenu. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Joi 02 Sept 2021, 11:32 | |
| Viteza maxima de 70 km/h era din cauza materialului rulant folosit (AM Malaxa) sau din cauza liniei ?
Cat era VS in 1990 pe aceasta linie ?
Astazi, daca linia ar permite o viteza de 80 km/h, cred ca ar aveea succes trenuri de calatori Constanta- Navodari- Capu Midia, puse la ore potrivite si deservite cu AM Desiro! |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Joi 02 Sept 2021, 17:47 | |
| - ldh80 a scris:
- Viteza maxima de 70 km/h era din cauza materialului rulant folosit (AM Malaxa) sau din cauza liniei ?
Cam ambele probabil. |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Lun 06 Sept 2021, 14:35 | |
| ei bine, iata ca am fost pana in statia navodari acum cateva zile si am vazut ceva ce m-a socat. am ajuns in statie unde era oprit un marfar pt romcim medgidia, acesta astepta la semnal pentru a face cruce cu doua izolate. o data ajunse izolatele, au oprit 5 minute si ma uit spre semnalul de iesire catre capul midia, si, spre surprinderea mea, semnalul era pus pe ALB de manevra! apoi, in directia cealalta, ma uit la semnalul de iesire catre dorobantu/constanta marfuri, si, era pe chemare, adica rosu cu alb clipitor! am pozat albul de manevra, si am si filmat chemarea, insa din pacate nu aveam trepiedul la mine si am miscam grav aparatul. nu stiu daca e asa la toate semnalele, aici era vorba despre semnalele X III si Y IV. presupun ca ar fi pus chemare si spre capul midia daca linia nu avea (in trecut) BLA. --- |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mar 07 Sept 2021, 23:51 | |
| La ce foloseste antestatia Corbu? Se mai poate circula pina acolo? De unde denumirea asta cu ‘ante’? Preconizau sa extinda linia si sa existe si o statie propriu zisa Corbu? |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mar 07 Sept 2021, 23:54 | |
| - TVlad a scris:
- La ce foloseste antestatia Corbu? Se mai poate circula pina acolo? De unde denumirea asta cu ‘ante’? Preconizau sa extinda linia si sa existe si o statie propriu zisa Corbu?
nu stiu sigur la ce te referi dar linia pana la corbu se folosea, nu stiu daca se mai foloseste in prezent, pentru transportul armamentului si al vehiculelor militare pentru poligonul de trageri. am vazut prin 2013 parca un tren incarcat cu tankuri si tot felul de echipamente militare, insa nu stiu daca in prezent mai este folosita. unde ai vazut antestatie? |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mier 08 Sept 2021, 00:01 | |
| Asa apare pe wikimapia si o pomeneau si colegii mai devreme. Pe Google Earth se vad niste magazii acolo, bine intretinute. Ma gindeam sa fac o excursie si un fotoreportaj insa ma documentez inainte ca sa nu ratez ceva important sau sa dublez inutil imaginile realizate de altcineva. Daca e linie militara insa, mai greu cu pozele. |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mier 08 Sept 2021, 00:06 | |
| - TVlad a scris:
- Asa apare pe wikimapia si o pomeneau si colegii mai devreme. Pe Google Earth se vad niste magazii acolo, bine intretinute. Ma gindeam sa fac o excursie si un fotoreportaj insa ma documentez inainte ca sa nu ratez ceva important sau sa dublez inutil imaginile realizate de altcineva. Daca e linie militara insa, mai greu cu pozele.
eh, nu zice nimeni nimic, am fost de cateva ori acolo si nu sta nimeni la paza sau ceva |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mier 08 Sept 2021, 00:40 | |
| am observat o chestie, ma uitam pe streetview si am vazut ca la ramificatia ovidiu, cea catre termocentrala, erau semnale mecanice, nu luminoase. cum ar fi putut controlate de pe luminoschema statiei siutghiol? nu trebuia sa fie un post ajutor? https://www.google.com/maps/@44.2570064,28.5652949,3a,18.7y,301.02h,92.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYAlWKXYwXCxpkY34ZThpHQ!2e0!7i13312!8i6656 https://www.google.com/maps/@44.2479476,28.5712387,3a,15y,167.17h,89.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMIbAAXbMsMhT1MmVRoWKdg!2e0!7i13312!8i6656 |
| | | bubu
Numarul mesajelor : 319 Varsta : 53 Localizare : constanta Reputatie : 5811 Data de inscriere : 11/11/2009
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Joi 09 Sept 2021, 14:44 | |
| - Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
- Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!
Nu conta că era rău-famată, mersul de tren era făcut pe ideea că oricum n-ai de ales, gândire care, din păcate, există şi acum. Numai că IJTL Constanţa şi, mai apoi, RAT Constanţa a avut o reţea măricică de autobuze preorăşeneşti. Aşa că aceste trenuri fie erau ca să îşi facă mecanicii şi naşii orele, fie erau pentru personalul CFR (la Palas este depou de locomotive şi era şi triaj, plus că trebuia schimbat cumva şi personalul de deservire de pe traseul liniei). Doctore deja devii penibil! Ai tu ceva cu orele mecanicilor şi ale naşilor! Văd că tot îți dai cu părerea aiurea. Motoarele care circulau pe rutele Constanța-Constanța Mărfuri-Ovidiu-Năvodari-Capu Midia şi Constanța-Palas-Dorobanțu-Nazarcea-Năvodari, nu erau deservite de şef tren sau conductori! Aceste motoare deserveau doar personalul feroviar din stații, IDM, lăcătuşi s.a. şi mai făcea schimbul mecanicilor de pe navetele de piatră. Apropo tu pe unde erai în '89? Eu făceam naveta la Capu Midia, pregăteam trenurile de copii din tabăra de la Năvodari! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Joi 09 Sept 2021, 15:51 | |
| - bubu a scris:
- Dr2005 a scris:
Nu conta că era rău-famată, mersul de tren era făcut pe ideea că oricum n-ai de ales, gândire care, din păcate, există şi acum. Numai că IJTL Constanţa şi, mai apoi, RAT Constanţa a avut o reţea măricică de autobuze preorăşeneşti. Aşa că aceste trenuri fie erau ca să îşi facă mecanicii şi naşii orele, fie erau pentru personalul CFR (la Palas este depou de locomotive şi era şi triaj, plus că trebuia schimbat cumva şi personalul de deservire de pe traseul liniei). Doctore deja devii penibil! Ai tu ceva cu orele mecanicilor şi ale naşilor! Văd că tot îți dai cu părerea aiurea. Motoarele care circulau pe rutele Constanța-Constanța Mărfuri-Ovidiu-Năvodari-Capu Midia şi Constanța-Palas-Dorobanțu-Nazarcea-Năvodari, nu erau deservite de şef tren sau conductori! Aceste motoare deserveau doar personalul feroviar din stații, IDM, lăcătuşi s.a. şi mai făcea schimbul mecanicilor de pe navetele de piatră. Apropo tu pe unde erai în '89? Eu făceam naveta la Capu Midia, pregăteam trenurile de copii din tabăra de la Năvodari! Si in acele trenuri automotoare (nefiind deservite de sefi de tren si conductori) aveea acces si calatori obisnuiti ? Acesti calatori obisnuiti de unde si-ar fi procurat biletele pentru acele trenuri automotoare- erau case de bilete in statiile Siutghiol, Lumina, Navodari, Capu Midia, Sitorman ? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman | |
| |
| | | | 806 : Constanta - Sitorman | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |