Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 806 : Constanta - Sitorman

In jos 
+38
bubu
TVlad
DUAL
Jeorje
Mircea Condilescu
marius664
biokosmy
Dionis
cristi ar
kristi kkk
DAS 2011
Dr2005
Capsuneanu
Nesebar
mielutu zburator
dan tm
Ionutz
cfr500
Luca tgv
adascalu
AndreiStefan
dan_dinca
Bobby_TM
bostanesku gigel
DPS
Vitosa
AlexD
mishu88
sorinucu
raoul
ldh80
iuli.hard
cristi CFR
jionutz
Mihay
MariusM
IonutCFR2009
ionutzzz
42 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeMier 01 Sept 2021, 16:40

In "mersurile de tren" din anii 1995/1996 si 1996/1997 (singurele "mersuri de tren" in care apare trecuta aceasta linie, din perioada mai recenta), aparea mentiunea "Palas- Constanta Marfuri= linie electrificata"! Asadar linia pana la Constanta Mafuri a fost electrificata ?!

Pana cand a fost utilizat al doilea fir intre Constanta Marfuri- Capu Midia ?

Ciudat este ca dintre toate statiile si HM-urile care au existat pe aceasta linie numai statia Constanta Marfuri nu a fost echipata cu instalatie CED!

De asemenea in mersurile de tren din anii 1995/1996 si 1996/1997 trenurile de calatori (PM) care circulau pe aceasta linie apareau ca plecand si sosind din si in statia Palas, nu din statia Constanta, asa cum era normal! Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!

Daca viteza de circulatia pe aceasta linie ar fi adusa la 80 km/h , cred ca ar fi calatori pentru eventuale trenuri Constanta- Navodari- Capu Midia si Dorobantu- Navodari! Mai ales ca de la Constanta la Capu Midia linia strabate zone destul de intens populate: localitatea (poate fi considerat chir cartier al municipiului Constanta) "Palazu Mare", orasul Ovidiu, comuna Lumina, orasul Navodari, plus cei care locuiesc in municipiul Constanta sau localitatile limitrofe si lucreaza pe platforma "Petromidia".
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeMier 01 Sept 2021, 17:39

ldh80 a scris:
Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!
Nu conta că era rău-famată, mersul de tren era făcut pe ideea că oricum n-ai de ales, gândire care, din păcate, există şi acum. Numai că IJTL Constanţa şi, mai apoi, RAT Constanţa a avut o reţea măricică de autobuze preorăşeneşti. Aşa că aceste trenuri fie erau ca să îşi facă mecanicii şi naşii orele, fie erau pentru personalul CFR (la Palas este depou de locomotive şi era şi triaj, plus că trebuia schimbat cumva şi personalul de deservire de pe traseul liniei).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Jeorje




Numarul mesajelor : 113
Varsta : 16
Localizare : Navodari
Reputatie : 1571
Data de inscriere : 29/11/2020

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeMier 01 Sept 2021, 20:56

ldh80 a scris:
 In "mersurile de tren" din anii 1995/1996 si 1996/1997 (singurele "mersuri de tren" in care apare trecuta aceasta linie, din perioada mai recenta), aparea mentiunea "Palas- Constanta Marfuri= linie electrificata"!   Asadar linia pana la Constanta Mafuri a fost electrificata ?!

 Pana cand a fost utilizat al doilea fir intre Constanta Marfuri- Capu Midia ?

 Ciudat este ca dintre toate statiile si HM-urile care au existat pe aceasta linie numai statia Constanta Marfuri nu a fost echipata cu instalatie CED!

 De asemenea in mersurile de tren din anii 1995/1996 si 1996/1997 trenurile de calatori (PM) care circulau pe aceasta linie apareau ca plecand si sosind din si in statia Palas, nu din statia Constanta, asa cum era normal!  Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!

 Daca viteza de circulatia pe aceasta linie ar fi adusa la 80 km/h , cred ca ar fi calatori pentru eventuale trenuri Constanta- Navodari- Capu Midia si Dorobantu- Navodari! Mai ales ca de la Constanta la Capu Midia linia strabate zone destul de intens populate: localitatea (poate fi considerat chir cartier al municipiului Constanta) "Palazu Mare", orasul Ovidiu, comuna Lumina, orasul Navodari, plus cei care locuiesc in municipiul Constanta sau localitatile limitrofe si lucreaza pe platforma "Petromidia".
eu stiu ca pe portiune capul midia P2 - Sitorman statiile erau SBW, dar e posibil sa ma insel, nu sunt sigur. oricum, cel de al doilea fir nu a mai fost folosit de dinainte de 2010, probabil a fost scos din uz in acelasi timp cu linia pana la sitorman, adica prin 2007 - 2008 daca nu ma insel
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8340
Data de inscriere : 27/08/2008

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 02 Sept 2021, 01:51

ldh80 a scris:
 In "mersurile de tren" din anii 1995/1996 si 1996/1997 (singurele "mersuri de tren" in care apare trecuta aceasta linie, din perioada mai recenta), aparea mentiunea "Palas- Constanta Marfuri= linie electrificata"!   Asadar linia pana la Constanta Mafuri a fost electrificata ?!

 Pana cand a fost utilizat al doilea fir intre Constanta Marfuri- Capu Midia ?

 Ciudat este ca dintre toate statiile si HM-urile care au existat pe aceasta linie numai statia Constanta Marfuri nu a fost echipata cu instalatie CED!

 De asemenea in mersurile de tren din anii 1995/1996 si 1996/1997 trenurile de calatori (PM) care circulau pe aceasta linie apareau ca plecand si sosind din si in statia Palas, nu din statia Constanta, asa cum era normal!  Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!

 Daca viteza de circulatia pe aceasta linie ar fi adusa la 80 km/h , cred ca ar fi calatori pentru eventuale trenuri Constanta- Navodari- Capu Midia si Dorobantu- Navodari! Mai ales ca de la Constanta la Capu Midia linia strabate zone destul de intens populate: localitatea (poate fi considerat chir cartier al municipiului Constanta) "Palazu Mare", orasul Ovidiu, comuna Lumina, orasul Navodari, plus cei care locuiesc in municipiul Constanta sau localitatile limitrofe si lucreaza pe platforma "Petromidia".

Au fost şi câteva care circulau prin Constanţa, nu doar prin Constanţa Mărfuri:

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 110
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 210
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 310
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 410
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 510
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 610
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 710
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 810
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 910
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 02 Sept 2021, 08:51

Ce fain.
Cred ca doar ceferiștii mergeau cu trenu.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 02 Sept 2021, 11:32

Viteza maxima de 70 km/h era din cauza materialului rulant folosit (AM Malaxa) sau din cauza liniei ?

Cat era VS in 1990 pe aceasta linie ?

Astazi, daca linia ar permite o viteza de 80 km/h, cred ca ar aveea succes trenuri de calatori Constanta- Navodari- Capu Midia, puse la ore potrivite si deservite cu AM Desiro!
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8340
Data de inscriere : 27/08/2008

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 02 Sept 2021, 17:47

ldh80 a scris:
Viteza maxima de 70 km/h era din cauza materialului rulant folosit (AM Malaxa) sau din cauza liniei ?

 

Cam ambele probabil.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Jeorje




Numarul mesajelor : 113
Varsta : 16
Localizare : Navodari
Reputatie : 1571
Data de inscriere : 29/11/2020

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeLun 06 Sept 2021, 14:35

ei bine, iata ca am fost pana in statia navodari acum cateva zile si am vazut ceva ce m-a socat. am ajuns in statie unde era oprit un marfar pt romcim medgidia, acesta astepta la semnal pentru a face cruce cu doua izolate. o data ajunse izolatele, au oprit 5 minute si ma uit spre semnalul de iesire catre capul midia, si, spre surprinderea mea, semnalul era pus pe ALB de manevra! apoi, in directia cealalta, ma uit la semnalul de iesire catre dorobantu/constanta marfuri, si, era pe chemare, adica rosu cu alb clipitor! am pozat albul de manevra, si am si filmat chemarea, insa din pacate nu aveam trepiedul la mine si am miscam grav aparatul. nu stiu daca e asa la toate semnalele, aici era vorba despre semnalele X III si Y IV. presupun ca ar fi pus chemare si spre capul midia daca linia nu avea (in trecut) BLA.
---
806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Img_1310
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeMar 07 Sept 2021, 23:51

La ce foloseste antestatia Corbu? Se mai poate circula pina acolo? De unde denumirea asta cu ‘ante’? Preconizau sa extinda linia si sa existe si o statie propriu zisa Corbu?
Sus In jos
Jeorje




Numarul mesajelor : 113
Varsta : 16
Localizare : Navodari
Reputatie : 1571
Data de inscriere : 29/11/2020

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeMar 07 Sept 2021, 23:54

TVlad a scris:
La ce foloseste antestatia Corbu? Se mai poate circula pina acolo? De unde denumirea asta cu ‘ante’? Preconizau sa extinda linia si sa existe si o statie propriu zisa Corbu?
nu stiu sigur la ce te referi dar linia pana la corbu se folosea, nu stiu daca se mai foloseste in prezent, pentru transportul armamentului si al vehiculelor militare pentru poligonul de trageri. am vazut prin 2013 parca un tren incarcat cu tankuri si tot felul de echipamente militare, insa nu stiu daca in prezent mai este folosita. unde ai vazut antestatie?
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeMier 08 Sept 2021, 00:01

Asa apare pe wikimapia si o pomeneau si colegii mai devreme. Pe Google Earth se vad niste magazii acolo, bine intretinute. Ma gindeam sa fac o excursie si un fotoreportaj insa ma documentez inainte ca sa nu ratez ceva important sau sa dublez inutil imaginile realizate de altcineva. Daca e linie militara insa, mai greu cu pozele.
Sus In jos
Jeorje




Numarul mesajelor : 113
Varsta : 16
Localizare : Navodari
Reputatie : 1571
Data de inscriere : 29/11/2020

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeMier 08 Sept 2021, 00:06

TVlad a scris:
Asa apare pe wikimapia si o pomeneau si colegii mai devreme. Pe Google Earth se vad niste magazii acolo, bine intretinute. Ma gindeam sa fac o excursie si un fotoreportaj insa ma documentez inainte ca sa nu ratez ceva important sau sa dublez inutil imaginile realizate de altcineva. Daca e linie militara insa, mai greu cu pozele.
eh, nu zice nimeni nimic, am fost de cateva ori acolo si nu sta nimeni la paza sau ceva
Sus In jos
Jeorje




Numarul mesajelor : 113
Varsta : 16
Localizare : Navodari
Reputatie : 1571
Data de inscriere : 29/11/2020

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeMier 08 Sept 2021, 00:40

am observat o chestie, ma uitam pe streetview si am vazut ca la ramificatia ovidiu, cea catre termocentrala, erau semnale mecanice, nu luminoase. cum ar fi putut controlate de pe luminoschema statiei siutghiol? nu trebuia sa fie un post ajutor?
https://www.google.com/maps/@44.2570064,28.5652949,3a,18.7y,301.02h,92.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYAlWKXYwXCxpkY34ZThpHQ!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@44.2479476,28.5712387,3a,15y,167.17h,89.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMIbAAXbMsMhT1MmVRoWKdg!2e0!7i13312!8i6656
Sus In jos
bubu




Numarul mesajelor : 319
Varsta : 53
Localizare : constanta
Reputatie : 5811
Data de inscriere : 11/11/2009

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 09 Sept 2021, 14:44

Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!
Nu conta că era rău-famată, mersul de tren era făcut pe ideea că oricum n-ai de ales, gândire care, din păcate, există şi acum. Numai că IJTL Constanţa şi, mai apoi, RAT Constanţa a avut o reţea măricică de autobuze preorăşeneşti. Aşa că aceste trenuri fie erau ca să îşi facă mecanicii şi naşii orele, fie erau pentru personalul CFR (la Palas este depou de locomotive şi era şi triaj, plus că trebuia schimbat cumva şi personalul de deservire de pe traseul liniei).
Doctore deja devii penibil! Ai tu ceva cu orele mecanicilor şi ale naşilor! Văd că tot îți dai cu părerea aiurea. Motoarele care circulau pe rutele Constanța-Constanța Mărfuri-Ovidiu-Năvodari-Capu Midia şi Constanța-Palas-Dorobanțu-Nazarcea-Năvodari, nu erau deservite de şef tren sau conductori! Aceste motoare deserveau doar personalul feroviar din stații, IDM, lăcătuşi s.a. şi mai făcea schimbul mecanicilor de pe navetele de piatră. Apropo tu pe unde erai în '89? Eu făceam naveta la Capu Midia, pregăteam trenurile de copii din tabăra de la Năvodari!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 09 Sept 2021, 15:51

bubu a scris:
Dr2005 a scris:

Nu conta că era rău-famată, mersul de tren era făcut pe ideea că oricum n-ai de ales, gândire care, din păcate, există şi acum. Numai că IJTL Constanţa şi, mai apoi, RAT Constanţa a avut o reţea măricică de autobuze preorăşeneşti. Aşa că aceste trenuri fie erau ca să îşi facă mecanicii şi naşii orele, fie erau pentru personalul CFR (la Palas este depou de locomotive şi era şi triaj, plus că trebuia schimbat cumva şi personalul de deservire de pe traseul liniei).
Doctore deja devii penibil! Ai tu ceva cu orele mecanicilor şi ale naşilor! Văd că tot îți dai cu părerea aiurea. Motoarele care circulau pe rutele Constanța-Constanța Mărfuri-Ovidiu-Năvodari-Capu Midia şi Constanța-Palas-Dorobanțu-Nazarcea-Năvodari, nu erau deservite de şef tren sau conductori! Aceste motoare deserveau doar personalul feroviar din stații, IDM, lăcătuşi s.a. şi mai făcea schimbul mecanicilor de pe navetele de piatră. Apropo tu pe unde erai în '89? Eu făceam naveta la Capu Midia, pregăteam trenurile de copii din tabăra de la Năvodari!


Si in acele trenuri automotoare (nefiind deservite de sefi de tren si conductori) aveea acces si calatori obisnuiti ? Acesti calatori obisnuiti de unde si-ar fi procurat biletele pentru acele trenuri automotoare- erau case de bilete in statiile Siutghiol, Lumina, Navodari, Capu Midia, Sitorman ?
Sus In jos
Continut sponsorizat





806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 10 Icon_minitime

Sus In jos
 
806 : Constanta - Sitorman
Sus 
Pagina 10 din 17Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2016-2017
» Pod Constanta
» Revista presei
» Constanţa (800)
» Trenuletul din Constanta

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 800-
Mergi direct la: