|
| 806 : Constanta - Sitorman | |
|
+38bubu TVlad DUAL Jeorje Mircea Condilescu marius664 biokosmy Dionis cristi ar kristi kkk DAS 2011 Dr2005 Capsuneanu Nesebar mielutu zburator dan tm Ionutz cfr500 Luca tgv adascalu AndreiStefan dan_dinca Bobby_TM bostanesku gigel DPS Vitosa AlexD mishu88 sorinucu raoul ldh80 iuli.hard cristi CFR jionutz Mihay MariusM IonutCFR2009 ionutzzz 42 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Joi 09 Sept 2021, 23:33 | |
| - ldh80 a scris:
- bubu a scris:
Doctore deja devii penibil! Ai tu ceva cu orele mecanicilor şi ale naşilor! Văd că tot îți dai cu părerea aiurea. Motoarele care circulau pe rutele Constanța-Constanța Mărfuri-Ovidiu-Năvodari-Capu Midia şi Constanța-Palas-Dorobanțu-Nazarcea-Năvodari, nu erau deservite de şef tren sau conductori! Aceste motoare deserveau doar personalul feroviar din stații, IDM, lăcătuşi s.a. şi mai făcea schimbul mecanicilor de pe navetele de piatră. Apropo tu pe unde erai în '89? Eu făceam naveta la Capu Midia, pregăteam trenurile de copii din tabăra de la Năvodari!
Si in acele trenuri automotoare (nefiind deservite de sefi de tren si conductori) aveea acces si calatori obisnuiti ? Acesti calatori obisnuiti de unde si-ar fi procurat biletele pentru acele trenuri automotoare- erau case de bilete in statiile Siutghiol, Lumina, Navodari, Capu Midia, Sitorman ? Dacă erau trecute în MT(şi au fost, în câteva rânduri în anii '70 şi '90), e cât se poate de normal să fi fost şi pentru călători obişnuiţi. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Vin 10 Sept 2021, 02:26 | |
| - bubu a scris:
- Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
- Acuma nu stiu cati calatori aveau acele trenuri in acei ani si cine se ducea tocmai in gara Palas (situata intr-o zona considerata mai "rau famata" a municipiului Constanta) sa ia trenul spre Navodari!
Nu conta că era rău-famată, mersul de tren era făcut pe ideea că oricum n-ai de ales, gândire care, din păcate, există şi acum. Numai că IJTL Constanţa şi, mai apoi, RAT Constanţa a avut o reţea măricică de autobuze preorăşeneşti. Aşa că aceste trenuri fie erau ca să îşi facă mecanicii şi naşii orele, fie erau pentru personalul CFR (la Palas este depou de locomotive şi era şi triaj, plus că trebuia schimbat cumva şi personalul de deservire de pe traseul liniei). Doctore deja devii penibil! Ai tu ceva cu orele mecanicilor şi ale naşilor! Văd că tot îți dai cu părerea aiurea. Motoarele care circulau pe rutele Constanța-Constanța Mărfuri-Ovidiu-Năvodari-Capu Midia şi Constanța-Palas-Dorobanțu-Nazarcea-Năvodari, nu erau deservite de şef tren sau conductori! Aceste motoare deserveau doar personalul feroviar din stații, IDM, lăcătuşi s.a. şi mai făcea schimbul mecanicilor de pe navetele de piatră. Apropo tu pe unde erai în '89? Eu făceam naveta la Capu Midia, pregăteam trenurile de copii din tabăra de la Năvodari! El este un penibil dar poate sa ii spuna 100 de persoane sa mearga la culcare ca el nu si nu, o tine langa in prostiile lui! Ca face mecanicul sau "nasul" de la calatori cateva ore pe luna si ia un ban in plus, asta moare el de ciuda ca un nas sau mecanicul ia mai multi bani ca el, dar ce iau cei de la calatori e nimic pe langa cei de la marfa privata, un mecanic de la privat ajunge si la 10.000 pe luna daca face ore plus si festive, am vazut fluturasi de la privati 10 mii lichidarea! Si de asta moare el de ciuda ca face mecanicul si cu nasul ore pe plus. Nu vede ca e penibil si il rade lumea. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Vin 10 Sept 2021, 09:18 | |
| Să vedem dacă o să mai ia mecanicii 10.000 lei când vor rămâne până la un an fără obiectul muncii dacă dezactivează DSV-ul şi 6 luni dacă depăşesc orele.
Tren fără şef de tren nu cred să fi existat vreodată în România, fie el şi automotor pe 2 osii. Are cineva instrucţiile în vigoare la vremea aia, să ne lămurească?
P.S.: Ce face naşul când nu taie bilet se numeşte luare de mită şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 10 ani. Atrag atenţia că puşcăriaşii nu au acces liber la internet. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Vin 10 Sept 2021, 10:37 | |
| Din cate am inteles timpul maxim admis de serviciu continuu pe locomotiva ar de 10 ore. Dar ce te faci- mai ales la marfa- cand marfarul pe care-l conduci este oprit intr-o statie timp de mai multe ore si inevitabil, pana ajungi la statia unde trebuie sa vina schimbul, depasesti cele 10 ore ?!
Ca la marfa am inteles ca se intampla sa stai cu orele prin statii! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Vin 10 Sept 2021, 15:48 | |
| Se fac alte si alte foi, vorbeste si Gigel sa se afle in treaba. Da de la Constanta la Curtici face si 2 zile dar cu 4 foi, pleaca din Contsnata cu prima foaie, la Videle sau Craiova a doua foaie si tot asa. Asa s-a mers si se merge, mecanicul face sute de ore si Gigel moare de ciuda ca mecanicul ia bani gramada iar Gigel ramane cu vorba lunga si proasta si degeaba.
Cum merge o locomotiva izolata se putea sa mearga si malaxorul pentru schimbul de personal de pe sectie, la ce trebuie sef de tren daca e doar un malaxor si destinat special pentru personalul CF? Deci nu era pentru publicul larg ci doar pentru treburile interioare din CF.
Ce luare de mita de la cine daca trotineta malaxoare era doar pentru personalul CF la ora schimbului fara acces a publicului/persoane straine?
Nu iti bubuie capul ala de atata "desteptaciune"? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Vin 10 Sept 2021, 16:02 | |
| Aici cu depasirea serviciului maxim admis pe locomotiva sunt doua aspecte:
-Daca exista cazuri cand se fac presiuni asupra mecanicilor , de catre angajator (operatorii de transport feroviar), sa conduca in continuare trenul, dupa ce au depasit durata serviciului continuu maxim admis pe locomotiva, atunci trebuie sanctionat si operatorul (angajatorul)
-Daca mecanicii fac asta din proprie initiativa, pentru a face ore suplimentare si a castiga mai mult la salariu, si , inainte de depasirea duratei serviciului maxim admis pe locomotiva, nu solicita schimb si nu avizeaza operatorul, atunci este vina lor! Eu inteleg ca toti vrem un salariu cat mai mare, dar nu cu pretul sigurantei circulatiei! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Vin 10 Sept 2021, 20:42 | |
| - Nesebar a scris:
- Deci nu era pentru publicul larg ci doar pentru treburile interioare din CF.
Cu câteva pagini mai în faţă sunt extrase din mersurile de tren... or acolo nu se treceau trenurile pentru personal. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Vin 10 Sept 2021, 21:16 | |
| - ldh80 a scris:
- Din cate am inteles timpul maxim admis de serviciu continuu pe locomotiva ar de 10 ore. Dar ce te faci- mai ales la marfa- cand marfarul pe care-l conduci este oprit intr-o statie timp de mai multe ore si inevitabil, pana ajungi la statia unde trebuie sa vina schimbul, depasesti cele 10 ore ?!
Ca la marfa am inteles ca se intampla sa stai cu orele prin statii!
12 ore la marfa din care 9 ore efectiv timp de mers deci trebuie sa ai și opriri mai mari de 15min adunate sa dea 3 ore Iau 10000de lei la 350 de ore lucrate plus 100 de dormitoare 100 de festive si regie deci cam cat stai acasa si tot jigodiile de pensionar ca s-au trezit sa faca avere la 55 de ani și își cresc și nepoții în facultăți Eu am zis as vrea un nivel de salarizare ca la MAV RCH 1400 de euro la norma In Austria la marfa un mecanic ia 3000 de euro la norma de ore
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Sam 11 Sept 2021, 08:42, editata de 2 ori |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Sam 11 Sept 2021, 03:58 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nesebar a scris:
- Deci nu era pentru publicul larg ci doar pentru treburile interioare din CF.
Cu câteva pagini mai în faţă sunt extrase din mersurile de tren... or acolo nu se treceau trenurile pentru personal. Esti greu de cap, nu stiu de ce stau sa imi bat capul cu tine. Au fost ani in care malaxorul a circulat fara sa fie trecut in mersul trenurilor, atunci a fost destinat exclusiv pentru schimbul de eprsonal CF, apoi au fost ani cand a fost bagat si in mersul trenurilor sa fie pentru toata lumea, dar cand habar nu ai istorie feroviara si traiesti intr-o bula sau un birou de unde habar nu ai ce a fost si este pe teren dai din gura mult si prost! |
| | | bubu
Numarul mesajelor : 319 Varsta : 53 Localizare : constanta Reputatie : 5811 Data de inscriere : 11/11/2009
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Sam 11 Sept 2021, 19:56 | |
| În prima parte a anilor '90, la Agigea Feryboat s-a produs un eveniment tragic. Atunci s-au tamponat un motor si un DA-u. Abia după acest eveniment au pus şi şef de tren la cursele ce deserveau doar personalul feroviar! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Dum 12 Sept 2021, 08:10 | |
| Cum putea sa fie pus în circulație fără șef de tren? |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mar 14 Sept 2021, 16:04 | |
| Am executat si eu zilele trecute un turneu in apropierea acestei cai ferate si am vrut sa lamuresc anumite chestiuni. Fotografiile urmatoare au fost facute in cele patru locuri numerotate si figurate pe harta. 1. Primul obiectiv a fost sa gasesc locul unde opreau trenurile cu copii pentru tabara Navodari. Nu a fost greu, sint doua linii aflate (44°19'35.08"N/28°36'57.21"E) in spatele magazinului Lidl. Evident, sint praf si pulbere, napadite de buruieni si mizerie: A fost o vreme cind unii scriau porcarii la adresa lui Hagi... Sus pe rambleu sint cele doua fire care traverseaza canalul. Sint ambele folosite: 2. Aici am vrut sa vad care dintre linii mai sint folosite. Toate sint. Asta e a doua linie spre rafinarie iar sina e foarte uzata. Dupa ce s-a uzat pe o parte, au pus-o pe partea cealalta, eficienta maxima. O fi o practica normala la calea ferata dar mi se pare ca e ca si cum ti-ai pune chilotii pe dos in loc sa ii speli. Am vrut sa ajung si la aceasta incrucisare de linii fara macaz insa iarba era cam inalta si nu m-am hazardat de frica serpilor. Linia ducea initial la fabrica de ciment din apropiere dar acum continua numai 100m dupa semnal, aici in stinga drumului: Pe partea cealalta a drumului e linia catre cariera de la Sitorman. Actualmente se limiteaza la Luminita, tronsonul de la Luminita la Piatra si Sitorman fiind desfiintat: 3. Linia de pe malul lacului Corbu e reparata si folosita! In statia militara de la Corbu am zarit un vagon G cuplat cu unul ultimul racnet pentru transportul soldatilor, de acest tip: 4. In cariera Sitorman. O fosta trecere la nivel. Acum e nu stiu ce schit/minastire pe acolo; era o mare vinzoleala de masini in seara aceea, probabil era vreo sarbatoare religioasa. Si din apropierea podului peste drumul national, vedere spre Luminita: In dreapta era o plaforma de incarcare: Si o borna cu indicatia 1 km, vedere in partea opusa, spre cariera Sitorman: Una peste alta, eu am fost surprins placut. Ma asteptam sa fie mai multe linii in paragina sau desfiintate. Conteaza cu ce asteptari pleci la drum. |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mar 14 Sept 2021, 18:03 | |
| - TVlad a scris:
- Am executat si eu zilele trecute un turneu in apropierea acestei cai ferate si am vrut sa lamuresc anumite chestiuni. Fotografiile urmatoare au fost facute in cele patru locuri numerotate si figurate pe harta.
1. Primul obiectiv a fost sa gasesc locul unde opreau trenurile cu copii pentru tabara Navodari. Nu a fost greu, sint doua linii aflate (44°19'35.08"N/28°36'57.21"E) in spatele magazinului Lidl. Evident, sint praf si pulbere, napadite de buruieni si mizerie:
A fost o vreme cind unii scriau porcarii la adresa lui Hagi...
Sus pe rambleu sint cele doua fire care traverseaza canalul. Sint ambele folosite:
2. Aici am vrut sa vad care dintre linii mai sint folosite. Toate sint.
Asta e a doua linie spre rafinarie iar sina e foarte uzata. Dupa ce s-a uzat pe o parte, au pus-o pe partea cealalta, eficienta maxima. O fi o practica normala la calea ferata dar mi se pare ca e ca si cum ti-ai pune chilotii pe dos in loc sa ii speli.
Am vrut sa ajung si la aceasta incrucisare de linii fara macaz insa iarba era cam inalta si nu m-am hazardat de frica serpilor.
Linia ducea initial la fabrica de ciment din apropiere dar acum continua numai 100m dupa semnal, aici in stinga drumului:
Pe partea cealalta a drumului e linia catre cariera de la Sitorman. Actualmente se limiteaza la Luminita, tronsonul de la Luminita la Piatra si Sitorman fiind desfiintat:
3. Linia de pe malul lacului Corbu e reparata si folosita!
In statia militara de la Corbu am zarit un vagon G cuplat cu unul ultimul racnet pentru transportul soldatilor, de acest tip:
4. In cariera Sitorman. O fosta trecere la nivel.
Acum e nu stiu ce schit/minastire pe acolo; era o mare vinzoleala de masini in seara aceea, probabil era vreo sarbatoare religioasa.
Si din apropierea podului peste drumul national, vedere spre Luminita:
In dreapta era o plaforma de incarcare:
Si o borna cu indicatia 1 km, vedere in partea opusa, spre cariera Sitorman:
Una peste alta, eu am fost surprins placut. Ma asteptam sa fie mai multe linii in paragina sau desfiintate. Conteaza cu ce asteptari pleci la drum. felicitari pentru aceste poze! am fost si eu surprins acum cateva zile cand am aflat de la un prieten ca fusese un tren militar inspre capul midia, venise de la medgidia, eu l-am vazut din tren asteptand la palas la semnal, eu nu am reusit sa fac poza dar din fericire a facut prietenul meu: |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mar 14 Sept 2021, 18:50 | |
| Merci. Cind am trecut eu ieseau citeva vehicule militare de la "gara" Corbu si cred ca se indreptau spre unitatea de pe malul marii. Or fi fost chiar pe trenul asta. |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mier 15 Sept 2021, 01:28 | |
| - TVlad a scris:
- Merci. Cind am trecut eu ieseau citeva vehicule militare de la "gara" Corbu si cred ca se indreptau spre unitatea de pe malul marii. Or fi fost chiar pe trenul asta.
probabil, cand sunt facute pozele? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman | |
| |
| | | | 806 : Constanta - Sitorman | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |