|
| 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
|
+76Whyse1 Laurentiu Ciobanu riciu marius664 ets2oltromânia Ikarus99 gardianlinux adrian rosca Dutzu dan tm Katalyn mielutu zburator rizelgeorgel2004 DAS 2011 ldh80 chatnoir401 Petre_IFTE Bobby_TM alexmorph3us AndreiStefan aurelsandu kristi kkk sorin Radu.B Kriszti219 Vitosa Cont dezactivat NicuS Czirjak Arpad cristi ar Katalin4653 Alex Ionut nenuandrei cfr500 Norbi Gabry Gabriel Dr2005 popovici didinul sp59 ravers75 TVlad mishu_edm alliens cristi CFR alinx3330 DUAL stefan_br iDorin cardinal Marius Iulian get. ATM COSTACHE MIHAIL dan ciprian razvan - trenuri Marius DPS Adrian78 spsdc7 mardaryroby cata Ionutz 060-EA078 MariusM lovekomotive sorinucu Semafor buldozer2 marius_catalin84 IonutCFR2009 membru inactiv Nesebar Vlad marius_m myster2008 80 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6551 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Sam 12 Mai 2012, 23:15 | |
| Ne indreptam cu viteza catre Podul ,,Cosmesti" de peste Siret si iarasi coboram o diferenta de nivel: adult image hosting gif hosting image hosting adult hosting images upload pictures image host |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6551 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Sam 12 Mai 2012, 23:50 | |
| Pentru dan_tm, care m-a rugat sa-i detaliez in fotografie conformatia picioarelor vechiului pod. De fapt impropriu spus ,,picioare"...ci capetele podului deoarece, vechea albie a Siretului care o traversa era mult mai ingusta decat actuala! adult upload image image upload free picture hosting |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 00:11 | |
| Foarte bune informatii si poze, multumim! Deci dr..cu nu e chiar atit de negru, se mai si lucreaza (sau mai bine zis se lucreaza peste asteptari, asteptarile fiind 0). Citisem undeva ca s-ar folosi materiale bune recuperate de pe M800/M300. Oricum, rezultatul final pare foarte bun si anul asta poate termina in sfirsit electrificarea. Am si eu o poza de la Cosmesti, facuta in septembrie 2009 cind Siretul era la cote foarte scazute. E facuta de la distanta mai mare, vechile pile nu se disting prea bine si de aceea am sa o pun la rezolutie maxima: Cind o sa mai am drum pe acolo (cu masina) o sa opresc mai aproape ca sa studiez cu atentie urmele vechilor poduri. Daca nivelul apei va fi la fel de scazut, cu atit mai bine Iata ce am gasit despre aceste poduri: Primul pod de cale ferata de la Cosmesti a fost construit in anii 1868-1870, fiind terminat la 13.10.1870. Despre acest pod putini localnici mai stiu cate ceva, desi urmele lui mai exista. Podul, ca si calea ferata Roman-Marasesti-Tecuci-Galati-Braila-Buzau-Ploiesti-Bucuresti-Pitesti-Craiova-Virciorova au fost construite de compania germana Strussberg, iar cel care a condus lucrarile a fost D.Brad din Prusia. Alta companie, numita Ofenheim a construit calea ferata Roman-Suceava si Pascani-Iasi, facand legatura cu Lemberg-Cernauti. Astfel, la 27.12.1870 a fost data provizoriu in exploatare linia Roman-Galati-Buzau-Ploiesti-Bucuresti-Pitesti, iar la 01.01.1971 au inceput sa circule primele trenuri pe acest traseu. Primul pod a fost construit in partea de sud a podului actual, amplasamentul vechilor pile vazandu-se si astazi cand scade apa. Pana la 1942-1943 au fost aproape intacte fiind distruse prin dinamitare deoarece impiedicau transportul lemnului de brad, care se facea pe plute, venind din Muntii Bistritei pentru fabricile de cherestea de pe valea Siretului. Culeele de la capatul podului, zidite din caramida pe fundatii din blocuri de piatra sunt vizibile permanent. Cea de pe partea stanga a ramas pe mal, fiind protejata de digurile de aparare a podului actual, iar cea din partea dreapta a ramas in albia Siretului din cauza erodarii malului pana la capatul podului actual in timpul inundatiilor din 1941 si 1942. Acest pod a fost construit la nivelul tehnicii si cunostintelor de atunci, mai putin solid si mai jos, nesocotindu-se nivelul posibil al apelor din lipsa masurilor hidrografice si a masurilor geologice ale terenurilor. In aceste conditii, la prima inundatie mai mare din 1871, calea ferata a fost scoasa din functiune si abia la 13.09.1972 circulatia trenurilor a putut fi reluata oficial. Astfel primul pod a fost avariat de mai multe ori, iar in cele din urma a fost luat de ape. In anul 1882 , Anghel Saligny (1854-1925) nascut la Serbanesti, judetul Galati, care avea atunci 28 de ani, a facut proiectul celui de-al doilea pod, a carei constructie a realizat-o intre anii 1885-1888. Acest pod conceput etajat(cu cale ferarta deasupra si rutiera jos) avea o lungime de 430 m. avea elemente metalice ornamentale, la vremea aceea fiind socotit cel mai frumos pod din tara. Acest pod a fost construit la cca. 10 m. de primul pod, in partea de nord, mai precis pe traseul podului actual. Pentru prima data, la constructia acestui pod s-a folosit aerul comprimat sub clopot, metoda folosita la podul Rochester din Abnglis de Fleur Saint Dennis in anul 1851. Podul a fost folosit pana la 02.08.1917, cand a fost distrus prin dinamitare de armata romana pe timpul primului razboi mondialpentru a impidica trecerea trupelor germane peste Siret. Urmele celui de-al doilea pod se cunosc si astazi, sub podul actual, cand apele scad. Dupa terminarea razboiului, in anii 1918-1919, pe picioarele primul pod, la care s-au mai adaugat altele din lemn, s-a construit cel de-al treilea pod, provizoriu, cu un singur nivel pentru calea ferata si rutiera, care a functionat pana in anul 1924. Dupa ce economia tarii s-a mai refacut, in anii 1921-1924 s-a construit cel de-al patrulea pod, care exista si astazi. Podul a fost avariat in timpul cutremurului din 10.11.1940, cand s-a crapat o pila. Pila a fost consolidata provizoriu, trenurile fiind nevoite sa micsoreze viteza la 5 km./h. Dupa terminarea celui de-al doilea razboi mondial pila a fost refacuta. In anii 1962 – 1963 , partea carosabila a fost largita prin desfiintarea trotuarelor din interior si scoaterea lor in exteriorul pordului, iar podeaua din lemn de stejar a fost inlocuita cu un planseu de beton armat peste care s-a turnat astfalt. In anul 1974 arcadele de la intrarile de pod , construite din blocuri de piarta in stilul Arcului de triumf, au fost demolate, fiind inlocuite cu schelete metalice mai largi si mai inalte pentru a inlesni trecerea autovehiculelor mari. In anul 1995, intrarile au fost largite si alungite, dar este necesara construirea altui pod, numai rutier, iar cel actual sa ramana pod feroviar. Sursa: http://primaria-cosmesti.ro/?page_id=9 Podul al doilea, proiectat de Anghel Saligny: Imagine din 1900. Sursa: http://www.flickr.com/photos/10065605@N04/4370270581/ Podul actual, inainte de demolarea arcadelor: Sursa: http://www.scrigroup.com/files/constructii/130_poze/image065.jpg Dedicatie pentru DanTM: http://ac3v3ntura.wen.ru/pictures/Piciorul_fostului_pod_de_la_Cosmesti.jpg
Ultima editare efectuata de catre tozlovanuvlad in Dum 13 Mai 2012, 01:06, editata de 1 ori |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5430 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 00:49 | |
| intre Tecuci si Marasesti cum se mai circula? anul trecut de 1 decemrbie am mers pe acest tronson si erau numai restrictii |
| | | ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 01:02 | |
| - alliens a scris:
- intre Tecuci si Marasesti cum se mai circula? anul trecut de 1 decemrbie am mers pe acest tronson si erau numai restrictii
Sunt 2 restrictii, una la pod Siret de 30 si una parca la g-ral Grigorescu, in rest se merge snur cu 100! |
| | | sp59
Numarul mesajelor : 126 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5134 Data de inscriere : 13/03/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 10:10 | |
| Felicitari Sergiu! Excelent reportaj, poze foarte frumoase si clare, explicatii detaliate! Bravo! |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7936 Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 11:15 | |
| Frumoasa relatare Sergiu! Imagini multe, si bine explicate. Ma bucur nespus ca se lucreaza la electrificare....Chiar daca sunt de la peste 500 de kilometri, dupa ce se va termina electrificarea, trebuie sa fac o excursie pe acolo, "tras"de o EA. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 12:59 | |
| Credeti ca se vor reduce timpii de circulatie la trenuri? La trenurile de IR cu 10-20 de minute intre Galati si Marasesti, si stationarea in Tecuci sa fie de 2-5 minute? Poate din 2013 sa fie mai multe trenuri regio. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 13:59 | |
| Informatii foarte bune. Cind am trecut anul trecut nu am vazut vechile pile din cauza apei, dat afara din apa se vedeau urmele uneia, de aceea am intrebat. Pe linia 600 din Tecuci am circulat eu.Balarii au fost pe sirul de curbe dupa Tecuci in zona fostei statii Rotunda, pina urca trenul. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 16:32 | |
| vai ce frumoase poze! mare pacat ca nu prea circula lumea cu trenul, dubele pleaca pline din Galati spre Tecuci, si Vasile Alecsandri. problema e ca trenurile ocolesc orasul, dar dubele pot intra in el
|
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6551 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 16:40 | |
| Cardinal...sa stii ca desi la dus ( de la Galati catre Marasesti) era putin peste jumatate, la intoarcere, dat fiind compunerea: 20-55 + 20-54 + 20-57 + 26-16 ( deci cu AC, in plus, nr peste 100 deci cu prize 220V)...trenul era ocupat peste 3/4. . O sa pun ACUM fotografiile PARTEA A DOUA a calatoriei caci aseara eram frant de oboseala...
|
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6551 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 16:51 | |
| G-ral Eremia Grigorescu (Doaga) upload images Blocuri de locuinte vechi din zona hosting images upload images hosting images |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 17:01 | |
| Deci in curand se va da drumul la remorcarea trenurilor cu LE. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 17:05 | |
| De obicei dupa electrificarea unui tronson se da drumul la tractiunea electrica odata cu schimbarea mersului trenurilor. |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6551 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 13 Mai 2012, 17:11 | |
| upload pictures upload images Intram in Marasesti...Candva aici...musai trebuia sa ai in dotare o ,,masca de gaze" din cauza mirosului oribil de la Fabrica de Clei de Oase care a lipit elemente de mobila pe care o avem multi dintre noi in casa si astazi...Ma refer la mobila veche dar buna a parintilor nostri...Azi acea fabrica este RASA de fata pamantului...Triajul Barbosi,...se vede in imaginile de mai sus...este pustiu si nu au ramas decat niste linii ruginite....si vechi terasamente ce se itesc pe ici pe colo.... adult upload image upload pictures O Bobica isi face la un moment dat umila...prezenta intr-un zumzait carateristic dupa ce venise de la Adjud cu un Regio... image hosting adult adult image hosting gif hosting upload images free image hosting image hosting IR, Bucuresti-Nord---Buzau---Rm.Sarat---Focsani---Bacau---Suceava-Nord adult image hosting image hosting adult jpg upload Un tren de marfa... gif hosting |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
| |
| | | | 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |