|
| 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
|
+76Whyse1 Laurentiu Ciobanu riciu marius664 ets2oltromânia Ikarus99 gardianlinux adrian rosca Dutzu dan tm Katalyn mielutu zburator rizelgeorgel2004 DAS 2011 ldh80 chatnoir401 Petre_IFTE Bobby_TM alexmorph3us AndreiStefan aurelsandu kristi kkk sorin Radu.B Kriszti219 Vitosa Cont dezactivat NicuS Czirjak Arpad cristi ar Katalin4653 Alex Ionut nenuandrei cfr500 Norbi Gabry Gabriel Dr2005 popovici didinul sp59 ravers75 TVlad mishu_edm alliens cristi CFR alinx3330 DUAL stefan_br iDorin cardinal Marius Iulian get. ATM COSTACHE MIHAIL dan ciprian razvan - trenuri Marius DPS Adrian78 spsdc7 mardaryroby cata Ionutz 060-EA078 MariusM lovekomotive sorinucu Semafor buldozer2 marius_catalin84 IonutCFR2009 membru inactiv Nesebar Vlad marius_m myster2008 80 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6551 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 20:37 | |
| - NicuS a scris:
- Inaltimea variabila a pantografului inseamna ca acesta isi poate regla inaltimea astfel incat sa stea tot timpul presat pe firul de contact (nu ca sare el pe locomotiva cat de sus vrea). Pe linii cu declivitati, linia de cale ferata nu este singura care isi modifica inaltimea, ci si firul de contact(daca sina are o declivitate de x mm/m atunci si linia de contact trebuie sa aiba tot o declivitate de x mm/m). Iar in cazul tunelului de la Galati(si in celelalte situatii asemanatoare), viteza trenului este limitata pentru ca altfel ar risca sa intre pantograful peste fir si sa-l rupa.
Eu nu zic ca pe teren nu sunt diferente ale inaltimii firului de contact, insa nu sunt atat de mari incat sa cauzeze restrictionarea vitezei locomotivelor electrice. Ar insemna ca peste tot unde sunt linii electrificate LDE sa circule cu viteza mai mare ca LE. Nicu S. Tocmai ca zona Gara CFR Galati----Tunel CFR Galati----Gara Filesti este zona cu diferente de nivel destul de maricele pentru o zona de campie. Din Gara CFR Galati, trenul merge in linie dreapta pana in dreptul Reviziei de Vagoane. Apoi curba stanga in unghi deschis si incepe urcusul, uniform. Apoi curba dreapta, macaze bifurcatie cu linia catre/dinspre Galati-Marfuri, apoi in continuare, urcus si curba stanga ampla in cerc continuu si in dreptul Parcului CFR nivelul declivitatii devine stabil ca si linia care devine rectilinie. Diferenta de nivel intre Gara CFR Galati ( +5m nivel Dunare) si Tunel CFR Galati ( + 65m) este de aproximativ 50m! Intre Tunel CFR Galati si Gara Filesti iarasi linia, iese pe traverse din lemn si montata prin joante ( sunetul rotilor la joante si macaze este superb amplificat de flancurile defileului descris de infrastructura caii, tunelului, relief, etc.) coboara descriind o curba ampla spre stanga coborand catre statia CFR Filesti. Diferenta de nivel intre Statia CFR Filesti si Tunel CFR este de 25-30m. Dinspre Galati dar si dinspre Filesti, la intrare in tunel, catenara coboara, dar nu la un punct critic in care pantograful ar putea intampina deficiente in realizarea contactului electric!!! Practic coboara la limite normale ce permite viteze rezonabile ( peste 80km/h). Am eu trei filme elocvene cu valoarea plierii pantografului locomotivelor in zona tunel CFR, fir fals( cel folosit de azi). Daca e sa postez niste filmulete, apoi sa le postam pe cele de la fata locului,din Galati zona Tunel CFR, nu de prin Ungaria. Iata trei filme realizate de mine in 2008/2009 iarna, toate filmele sunt realizate la capatul Tunelului feroviar CFR Galati, IESIRE, pe sensul de mers: Galati --- Bucuresti M-700 ( Galati ---Tecuci/Marasesti M-704). Locomotiva EA cu pantografe simetrice. https://www.youtube.com/watch?v=X4VMf8Kkr9U&list=UUrh_vJP7WxVv-GUSYRvlFpg&index=13&feature=plcp Personalul Miercurea-Ciuc ---Buzau----Galati ( azi Marasesti --- Buzau---Galati, dar tot de la M.Ciuc vine...) https://www.youtube.com/watch?v=bcLHwqv2g3Y&list=UUrh_vJP7WxVv-GUSYRvlFpg&index=9&feature=plcp Intercity 576 Galati---Bucuresti.Nord https://www.youtube.com/watch?v=JOSFvoqlCSU&list=UUrh_vJP7WxVv-GUSYRvlFpg&index=15&feature=plcp |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 20:53 | |
| - E1 4653 BR a scris:
- Si viteza maxima pe aceasta magistrala va fi de maxim 90km/h datorita aparitiei solzilor dar si datorita marfurilor daca le baga pe aici ce o vor face ca pe 702 platbanda!
Dementiale cele doua cuvinte ! Pai ce sa faci, daca e marfa multa de carat spre/dinspre port ! Pe unde sa o care ? |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 21:10 | |
| Multumesc pentru completari:D Nu am avut ocazia sa ajung inca acolo, dar intentionez sa vin cat de curand. Atunci poate reusesc sa fac si eu niste filmari tranzitand tunelul. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Mar 16 Oct 2012, 08:37 | |
| Dar toate tunelurile au gabarit care sa permita instalarea catenarei la cotele de afara? Nu cumva s-au executat diverse lucrari pentru a aduce tunelurile la gabarit?
Adica daca s-a constatat ca se poate instala catenara in tolerantele admise s-a instalat, contrar s-au construit tunele noi, s-au s-a scos linia din tunele pe alt amplasament.(vezi tunelul Poarta - Porta Orientalis care in pofida lungimii a fost abandonat si s-a construit unul alaturat) idem tunelul Rachitoberg pe linia 900.
Acuma este posibil ca aici sa nu fi putut aduce tunelul Filesti la gabarit, sa nu se poata construi altul si sa nu fi lasat statia Galati neelectrificata si atunci au adoptat solutia de a fi electrificat urmind a circula cu restrictie de viteza.
Nu cred ca nu mai sint locuri unde catenara coboara iar pantograful trebuie sa coboare, sau invers sa urce. |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6319 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Mar 16 Oct 2012, 12:59 | |
| - Dragos a scris:
- E1 4653 BR a scris:
- Si viteza maxima pe aceasta magistrala va fi de maxim 90km/h datorita aparitiei solzilor dar si datorita marfurilor daca le baga pe aici ce o vor face ca pe 702 platbanda!
Dementiale cele doua cuvinte ! Pai ce sa faci, daca e marfa multa de carat spre/dinspre port ! Pe unde sa o care ? Dar atunci cu se numesc denivelarile liniei daca te tot dai interesant in ale termenilor si o o ciuperca ramasa la 1/4 din dimensiunea initiala in termeni tehnici afla ca se numeste platbanda! |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6319 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Mar 16 Oct 2012, 13:11 | |
| - E1 4653 BR a scris:
- Deci pentru 7km(km 53.0 Hanu Conachi-km 60.0 Liesti) nu se circula electric pe 704 doar ca mintile inteligente nu s-au gandit sa electrifice intai un fir apoi ce bani mai ramaneau pe celalalt si pe portiunea simpla se facea cadentare!Si viteza maxima pe aceasta magistrala va fi de maxim 90km/h datorita aparitiei solzilor dar si datorita marfurilor daca le baga pe aici ce o vor face ca pe 702 platbanda!voi reveni cu fotografii(Eu am fost cu Sergiu pe aici)!
- Citat :
- ''Recomand puţină documentare, uneori văd pe forum nişte afirmaţii care mă aruncă jos de pe scaun de râs. Crezi că dacă trăgeau sârmele doar pe un singur fir făceau economie? Acolo (şi poate şi pe alte tronsoane unde e trasă catenara) lipseşte substaţia de tracţiune, n-au cu ce să alimenteze catenara. Şi chiar dacă, să zicem, ajungeau la concluzia că e mai ieftin să facă electrificarea firelor pe rând, când ar fi făcut al doilea fir ar fi trebuit să îl scoată de sub tensiune pe primul, deci tot ca acum ieşea."
A se puteau face punti la zonele neutre cu substatiile Barbosi si Tecuci caci oricum GFR merge cu electrica pina la Independenta apoi sulzerica si apoi LE iar si electrificarea unui fir ducea la tractiune electrica pe toata distanta apoi daca mai erau bani si firul celalalt acum e rau ca pentru 7km se merge diesel de la Galati la Marasesti! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Mar 16 Oct 2012, 20:30 | |
| Condiţii impuse catenarei
Suspensiile catenare trebuie să asigure obligatoriu două condiţii de bază: - condiţia electrică caracterizată prin factorul tensiune-intensitate -priza de curent continuă la mijlocul de tracţiune Cădere de tensiune electrică AU este în. funcţie de valoarea curentului şi a rezistenţei pe porţiunea liniei de contact dintre două zone de ancorare AU = I x R Căderea de tensiune şi intensitate,respectiv rezistenta electrică impusă de clementul liniei de contact, obligă amplasarea zonelor de joncţiune a substaţiilor de tracţiune la distanţe de cel mult 60 Km una faţă de alta. Căderea tensiune AU între două puncte de secţionare nu trebuie să scadă sub valoarea de 19 KV,la solicitarea maximă a porţiunii care intră în calcul. Pentru evitarea unor supraîncălziri a L.C. secţiunile constructive care asigură trecerea curenţilor de forţă la sarcini nmaxime pe sistem poate ajunge de la 100-150 mm2 pentru curent alternativ şi până la 300-400 mm2 pentru curent continuu iluminat. IV.4 Caracteristici mecanice -să asigure paralelismul 100% faţă de calea de rulare -să prezinte o rezistenţă mecanică optimă şi garantată indiferent de condiţiile de funcţionare -să asigure alunecarea perfectă a elementului de culegere şi zig-zag -ui corespunzător,în aşa fel încât peria pantografului să nu se desprindă şi să nu iasă de sub fir -densitatea fixătorilor,a punctelor rigide să fie cât mai mică,peritru a permite o elasticitate corespunzătoare. mecanisme de întindere pentru asigurarea condiţiei de paralelism a L.C., care pentru linii directe şi curente este de 550 Kg f,iar pentru linii abătute ale staţiei este de 450 Kg f.
Caracteristici la pantograf
-presiunea de apăsare a periei pe elementul de contact să fie de circa 8-10 Kg f /cm2 -să prezinte siguranţă şi elasticitate indiferent de condiţiile de funcţionare, pantograful garantând priza continuă până la temperaturi de -50 °C -să prezinte siguranţă şi stabilitate în situaţii de vânt puternic pentru protecţia zonelor neutre respectiv a punctelor de ancorare a joncţiunilor de separare a staţiilor la pericolul care-l prezintă fenomenul de scurtcircuit circulaţia locomotivelor electrice în multiplă tracţiune sau dublă tracţiune se va face potrivit Ordinului 17 Rlh/1105/1982,după cum urmează: |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Mier 17 Oct 2012, 13:12 | |
| Despre care tunel de la galati vorbesti? Acolo sint doua, un tunel vechi avind o forma ovoidala, aceste tunele s-au adus mai greu la gabaritul de electrificare si nu neaparat prin largire ci uneori prin coborirea cotei radierului si a fundatiilor ceea ce induce lucrari suplimentare de stabilizare etc etc. Asadar la tunelul Galati cum am mai spus e posibil sa fi introdus electrificarea doar ca sa nu ramina sectia electrificata pina la Barbosi. Acuma stau si ma intreb daca nu ar fi posibila o catenara monofilara in tunel.
Tunelul nou de la Galati este facut cu scutul si nu cred ca nu are gabarit de electrificare din constructie.
Faptul ca linia in anumite zone este denivelata, sau invers din varii motive firul nu este perfect paralel cu calea de rulare nu inseamna ca automat trebuie sa apara flame la pantograf deoarece trebuie să prezinte siguranţă şi elasticitate indiferent de condiţiile de funcţionare. Doar nu e o bara sa fie rigida.
Uite aici, e proiectat pentru asa ceva Dispozitivul de amortizare pentru urmarirea continua a variatiilor mici de inaltime Mecanismul de actionare cuprinde:
-cilindru de aer 32 cu 0 141x110 mm in interiorul caruia deosebim pistonul 5 cu fusta si segment din material plastic
-discul cilindric 12 pe camasa caruia se monteaza conductorul de aer care vine de la robinetii 14,15 respectiv de la regulatoarele de presiune T1SON
-resoartele de ridicare 29,resortul de coborare 44 cu urmatoarele dimensiuni :
-la ridicare Ф 12 mm, diametrul 88 mm, lungimea arcului 340 mm
-la coborare Ф 10 mm, diametrul 85 mm, lungimea arcului 540 mm
La pantograful asimetric:
-2 resoarte de ridicare(15) si 2 resoarte de coborare(20,21) care pot inmagazina o forta de tensionare de 330 respectiv 450 Kg f spre deosebire de pantograful simetric acestea fiind montate in interiorul cilindrului de comanda 7.
Acuma mergind pe principiile tale dupa ce te trezesti din betia cu sampanie o sa imi spui ca exista riscul ca datorita denivelarilor din teren sa se desprinda cuplele din cirlig. |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6319 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Joi 18 Oct 2012, 22:09 | |
| |
| | | Kriszti219
Numarul mesajelor : 386 Varsta : 28 Reputatie : 5043 Data de inscriere : 29/02/2012
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Sam 20 Oct 2012, 19:28 | |
| Fain „reportaj”! Cam pe unde erau făcute pozele unde se lucra? |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6319 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 21 Oct 2012, 18:37 | |
| - Kriszti219 a scris:
- Fain „reportaj”! Cam pe unde erau făcute pozele unde se lucra?
Se pune catenara incet dar sigur intre Hanu conachi si Liesti dar cu viteza melcului adica din iulie si pina acum deabea au pus elementele de sustinere ale catenarei!=))(sunt 7km x2 caci trebuiesc ambele fire si iti dai seama in cat timp termina) |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4826 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Lun 22 Oct 2012, 13:26 | |
| Din păcate trebuie să te dezamăgesc, Dane (din Timișoara)! Acest filmuleț documentar, de specialitate, la minutul 01:35 tocmai asta zice: nu poate exista contact direct constant 100% între firul electric și pantograf în cazul denivelărilor prea accentuate a șinelor. Acuma poți să zici că ești expert, eu un simplu pasionat, poți să dai cu bâta de baseball în mine, nu mă deranjează, dar ce faci cu inginerii din Ungaria, care ad literam asta zic la minutul 01:35: contact imperfect în cazul liniei cu denivelări. Tare mi-e teamă, că între Târgu Cărbunești - Seciuri electrificarea s-a desființat tocmai din această cauză, dar asta vei ști exact doar dacă scrii o scrisoare cu această întrebare la Ministerul Transoporturilor...
https://www.youtube.com/watch?v=2izwADrxrKc
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 22 Oct 2012, 14:27 | |
| Eu nu m-am dat expert.
Nu cred ca e posibil ca pe intreaga distanta electrificata sa nu fie imperfectiuni ale liniei.
Atit in Franta cit si in Germania am vazut flama la pantograf la liniile de viteza. |
| | | Cont dezactivat
Numarul mesajelor : 580 Varsta : 58 Reputatie : 5376 Data de inscriere : 05/11/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 22 Oct 2012, 19:26 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- nu poate exista contact direct constant 100% între firul electric și pantograf în cazul denivelărilor prea accentuate a șinelor.
Asta e unul din motivele aparitiei flamelor la pantograf, dar nu cel mai important. Ar putea fi o defectiune a pantografului, nu are presiune de contact (in kgf) pe firul de contact, ar putea avea periile pantografului cu uzura mai mult decat cea admisibila si nu in ultimul rand reglajul firului de contact (sageata, zigzagul si alti parametri de reglaj). Iar cand se desfiinteaza o linie electrificata nu cred ca se iau in calcul parametrii tehnici (care se rezolva prin RC, RK, etc), ci mai de graba considerente de ordin economico-financiar. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4826 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Mar 23 Oct 2012, 11:35 | |
| Districte! De acord. (Nu e nici o tragedie cu imperfecțiunile de contact, trebuie doar să întreținem în mod corespunzător toate elementele înșirate de tine, deci atât locomotiva, cât și sistemul de electrificare, cât și linia de cale ferată, și atunci n-au cum să apară probleme... Totuși există un proiect la Predeal privind simplificarea liniei, scoaterea acelui urcuș mai accentuat...) Țin minte chiar și azi răspunsul celor de la http://www.greenpeace.org/romania/ro/ la petiția mea privind desființările de linii electrificate (și circulația trenurilor cu tracțiune Diesel pe linii electrificate): același răspuns am primit de la ei, ca și argumentul tău: nu se susține financiar (Cel mai mare datornic din țară e CFRul către Electrica, și există lege, cum că nu poți sista furnizarea electricității de la ei)! (Petiția am trimis-o acum mai mulți ani, petiție în care am semnalat desființarea totală a liniilor de troleibuz din Târgoviște, dar și a liniilor de tramvai din Brașov, care între timp au fost și scoase de pe teren și asfaltate, străzile devenind astfel mai largi) Eu înțeleg acest argument financiar, dar totuși consider o mare porcărie: cu străzile mai largi poluarea a devenit și mai mare la Brașov, iar liniile de troleibuz stau și azi la locul lor în Târgoviște, nefiind demontate tot din cauză că nu merită (prin vânzarea elementelor demontate nu vin înapoi cheltuielile de demontare)!
Personal nu prea mai cred nici eu în troleibuze și tramvaie (exceptând desigur metropolele cum e și Bucureștiul), doar în căile ferate electrificate.
Totuși eu rămân și în continuare un fan al căilor ferate elvețiene, prin simplul motiv că toate liniile lor sunt electrificate!
Am citit pe site-ul greenpeace, că dacă am ști să folosim doar energia solară cu tehnologia actuală pe care o avem (în România cel mai mare parc de colectoare se află la Chirileu - județul Mureș), am avea asigurat de ȘASE ori cât cerința de energie actuală a Pământului. Și te mai miri de ce ne chinuim cu atâtea mine de cărbune, cu gazul rusesc, cu petrolul, cu termocentralele și centralele nucleare, care se mai construiesc la noi, în timp ce nu doar SUA a interzis constructorul acela canadian care la noi e mulțam fain foarte fericit!
Nici prim-ministrul francez nu m-a putut satisface cu argumentul său: dacă Franța ar renunța la toate centralele sale nucleare, ar trebui să instaleze câte o centrală eoliană, 13 la număr pe km pe tot țărmul Oceanului Atlantic! Pare suprarealist? Mie nu! O centrală pe suta de metru nu e chiar atât de rău, la noi vezi cel mai mare parc de acest fel la Cogealac (o firmă din Cehia a făcut tot parcul, acum e cel mai mare din toată Europa, și dă energie electrică pentru 600.000 de locuințe din țară)
O centrală nucleară ți se pare că arată mai bine? Mie nu!
Știu că există proiecte de electrificare a căilor ferate române până la 50%, ceea ce e o proporție foarte bună (azi avem electrificare în proporție de 37%, în timp ce Danemarca de exemplu doar 23%, și ei nu au nici un proiect de electrificare pe viitor, deci în acest domeniu - cel puțin pe proiecte - stăm mai bine decât alții)
Dane (din Timișoara)! Linia e foarte bine reabilitată pe M 800, dar și între București - Câmpina! Se circulă cu peste 100 în mai multe zone din țară, deci să nu mă înțelegi greșit...! Cât despre perfecțiune, amintesc aici doar linia de test inelar de la Fetești, unde nu există nici o limitare de viteză... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
| |
| | | | 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |