Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi

In jos 
+76
Whyse1
Laurentiu Ciobanu
riciu
marius664
ets2oltromânia
Ikarus99
gardianlinux
adrian rosca
Dutzu
dan tm
Katalyn
mielutu zburator
rizelgeorgel2004
DAS 2011
ldh80
chatnoir401
Petre_IFTE
Bobby_TM
alexmorph3us
AndreiStefan
aurelsandu
kristi kkk
sorin
Radu.B
Kriszti219
Vitosa
Cont dezactivat
NicuS
Czirjak Arpad
cristi ar
Katalin4653
Alex Ionut
nenuandrei
cfr500
Norbi
Gabry Gabriel
Dr2005
popovici
didinul
sp59
ravers75
TVlad
mishu_edm
alliens
cristi CFR
alinx3330
DUAL
stefan_br
iDorin
cardinal
Marius Iulian
get.
ATM
COSTACHE MIHAIL
dan ciprian
razvan - trenuri
Marius
DPS
Adrian78
spsdc7
mardaryroby
cata
Ionutz
060-EA078
MariusM
lovekomotive
sorinucu
Semafor
buldozer2
marius_catalin84
IonutCFR2009
membru inactiv
Nesebar
Vlad
marius_m
myster2008
80 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 25 ... 37  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeDum 14 Oct 2012, 08:39

Dr2005 a scris:
Vitezele maxime nu se vor modifica, iar caracteristicile de tracţiune ale locomotivelor electrice nu sunt cu mult diferite de cele ale celor diesel... nu văd de ce ar fi reduceri semnificative ale timpilor de mers. Sau, dacă s-a lucrat ca lumea la linii, timpii se vor reduce oricum, indiferent de tipul materialului rulant.

Ba sunt ceva mai diferite daca tinem cont de linii cu declivitati mai mari..Cei mai castigati vor fi oeratorii privati de marfa!!
Sus In jos
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4827
Data de inscriere : 07/08/2012

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeDum 14 Oct 2012, 14:46

Este o diferență majoră, prieteni! În timp ce locomotivele Diesel pot circula cu să zicem 50 km/o, pe aceeași linie, o locomotivă electrică nu poate decât cu MUUUUUUUUUULT mai puțin, și asta pentru că la viteza aceea de 50 să zicem exemplul meu, strică atât pantograful, cât și întreg sistemul de electrificare, în plus poate și mai mult, sistemele de electricitate până la scurt circuit. Cine nu mă înțelege, poate explică mai pe larg un expert, declivitățile chiar și cele mai mici ale liniei constituie un dezavantaj major la locomotivele electrice, tocmai de aceea linia ar trebui să fie dreaptă ca glonțul, atât șinele, cât și firul deasupra, altfel tot trebuie să repari atât locomotiva, cât și firele de contact, dar și sistemul de electricitate va avea probleme... Eu ca argument anexez aici următoarele videouri scurte:

partea I:

https://www.youtube.com/watch?v=2izwADrxrKc

partea II.:

https://www.youtube.com/watch?v=kvUyURLL6Q0&feature=relmfu

anexă:

https://www.youtube.com/watch?v=aL08FuXZBWk&feature=related

E bine că se lucrează. Încet DAR bine să fie!
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5564
Data de inscriere : 23/07/2012

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeDum 14 Oct 2012, 15:22

Citat :
În timp ce locomotivele Diesel pot circula cu să zicem 50 km/o, pe aceeași linie, o locomotivă electrică nu poate decât cu MUUUUUUUUUULT mai puțin, și asta pentru că la viteza aceea de 50 să zicem exemplul meu, strică atât pantograful, cât și întreg sistemul de electrificare, în plus poate și mai mult, sistemele de electricitate până la scurt circuit.

Pantograful locomotivei electrice nu are o inaltime maxima fixa. Se poate ridica sau cobori, in anumite limite, in functie de inaltimea liniei de contact(de exemplu tunelul de la Galati unde catenara coboara mult sau halele LE din depouri). Deci n-are treaba profilul liniei cu faptul ca e electrificata sau nu. Altfel ar trebui sa nu mai circule cu LE pe Mestecanis, Balota, Predeal, etc.
Sus In jos
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4827
Data de inscriere : 07/08/2012

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeDum 14 Oct 2012, 16:04

Întocmai că e o problemă MAJORĂ această înălțime neclară a pantografului! Am anexat 3 filmulețe în acest caz, care detaliază destul de clar problema! Poate un expert îți explică problema, dar cert este că în aceste cazuri nu poți circula cu viteza maximă admisă, iar pantograful nu va putea prelua în mod constant electricitatea, din cauza puterii de frecare variabilă (cauzat de aceste declivități a firului de contact sub poduri, în tunele, etc...), care duce chiar și la fluxuri mici de înălțime a pantografului, adică mai precis la NEcontinuitatea preluării electricității, ceea ce înseamnă probleme atât la nivelul locomotivei, cât și la firul de contact și tot ceea ce e în spatele acestuia! În cazuri extreme locomotiva electrică (sau firul de contact poate ceda, ducând chiar la scurt circuit, și luând foc, locomotiva rămânând în acest caz în tunel, sau sub pod...)

În mod normal pantograful și firul de contact TREBUIE întotdeauna să aibă același nivel de frecare, chiar și în cazul vântului puternic care bate firul de contact.

Tocmai din această cauză tunelul din Galați NU corespunde normelor de electricitate, locomotivele electrice circulă cu viteză redusă, iar șefii cei mari din CFR au dreptate, când încearcă să desființeze acest tunel... Ori sapi în jos pentru a coborâ nivelul căii ferate cum s-a făcut în tunelul de la Budapesta (dar atunci apa rămâne împotmolită în tunel), ori lărgești tunelul deasupra, ceea ce nu prea se poate la Galați că s-a surpat solul deasupra...
Sus In jos
Cont dezactivat




Numarul mesajelor : 580
Varsta : 58
Reputatie : 5377
Data de inscriere : 05/11/2011

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeDum 14 Oct 2012, 16:29

Regulamentul de exploatare tehnica feroviara nr. 002, art.119
704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Art119_zps7cc45d1a

http://transporturiferoviare.files.wordpress.com/2010/12/regulament-002-ret.pdf
Sus In jos
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4827
Data de inscriere : 07/08/2012

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect:    704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 14:08

Cel mai simplu e să controlezi cu proprii tăi ochi! În mod normal, contactul dintre firul electric și pantograf ar trebui să fie continuă, fără nici un fel de scânteie! Cu cât vezi mai multe scânteie la pantograf în timpul mersului, cu atât e mai grav, aceasta fiind rezultatul când nu există contact continuu. Daca scânteile sunt continue, la toate locomotivele pe o anumită porțiune, înseamnă că firul electric nu este reglat la millimetru, sau poate a survenit vreo declivitate a căii ferate în acea porțiune.

Daca scânteile sunt doar la singura locomotivă, și la altele nu, înseamnă că problema e la pantograful respectiv.

În mod normal cu cât scânteile sunt mai puține și mai mici, cu atât mai bine!

La un contact perfect dintre firul electric și pantograf NU EXISTĂ nici un fel de scântei.

Scânteile degradează atât pantograful, cât și firul electric, și pot duce la arcuri, foc, ruperea firului electric, arderea motorului locomotivei, sau scurt circuit. Unor mecanici realmente se întâmplă astfel de cazuri chiar și în zilele noastre, în special în zonele grele via Predeal.

Pantograful ar trebui controlat în fiecare zi înainte de a porni la drum.

Firul electric periodic.

Mi s-a întâmplat și mie, să mă uit la locomotive electrice în mers din vagonul în care călătoream, și să fiu surprins, că aceeași locomotivă în anumite zone scoate scântei la firul electric, în alte zone absolut nimic. Înseamnă că pe porțiunea aceea ceva nu e reglat bine...

Exemple vă dau în acest video:

Cel mai grav caz întâlnit vreodată:

https://www.youtube.com/watch?v=zyCE9PAK3x4

Și un coleg de-al nostru, filmări chiar anul acesta în București N:

https://www.youtube.com/watch?v=tYjIRgMHwpI

Există câteva magistrale secundare - linii înfundate și în valea Jiului, unde electrificarea a fost desființată pentru că nu s-au reușit eliminările declivității liniei...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 14:28

Unde s-a desfiintat electrificarea?

se intimpla si la altii
https://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc&feature=related

https://www.youtube.com/watch?v=0Tyd9XNZksM
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9706
Data de inscriere : 02/11/2008

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 15:06

Domnule vorbesti p*rost*ii, sania pantograful sta in permanenta presata pe firul catenarei !
Indiferent de cum este linia si de ce declivitate are. Aceasta nu se dezlipeste de fir decat atunci cand este coborat pantograful.
Scantei apar la trecerile zonelor neutre, daca este umezeala pe fir, daca este chiciura si alte cauze...

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4827
Data de inscriere : 07/08/2012

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 15:08

Da, se mai întâmplă și la alții, mai ales din cauza condițiilor meteo, gheață, etc... sau a vântului...

(mai sunt și cazuri excepționale unde înălțimea e mai mică: în tunele, nu la toate, sub poduri, nu la toate, etc...)

Linii electrificate desființate (Cărbunești - Seciuri) vezi în topicul infrastructura - secții desființate, pag. 5-6 cu poze!

Sau mai pe larg: topicul: M 220, repectiv linia de centură a capitalei!
Sus In jos
Katalin4653
V.I.P Member
V.I.P Member
Katalin4653


Numarul mesajelor : 1575
Localizare : Braila M 700
Reputatie : 6320
Data de inscriere : 30/12/2011

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 15:52

Poi contactul imperfect poate aparea atunci cand arcul de la pantograful locomotivei nu este intins sau cand este chiciura, dar pe 704 doar in zona podului de la Cosmesti catenara se misca in rest este rigida fiind fixata cu 2 catene nu cu 1 singura legate in triunghi, si declivitati pe 704 nu sunt doar la Piscu la intrare este podul auto peste unde catenara e la 1/4 din inaltimea pantofrafului, in rest dimensiunea standard la loco pentru inaltimea catenarei este de intre 2/4 si 3/4 din dimensiunea maxima a pantografului.Deci pentru 7km(km 53.0 Hanu Conachi-km 60.0 Liesti) nu se circula electric pe 704 doar ca mintile inteligente nu s-au gandit sa electrifice intai un fir apoi ce bani mai ramaneau pe celalalt si pe portiunea simpla se facea cadentare!Si viteza maxima pe aceasta magistrala va fi de maxim 90km/h datorita aparitiei solzilor dar si datorita marfurilor daca le baga pe aici ce o vor face ca pe 702 platbanda!voi reveni cu fotografii(Eu am fost cu Sergiu pe aici)! Laughing
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/servtrans888
Vizitator
Vizitator




704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 16:00

Carbunesti -Seciuri s-a desfiintat din cu totul alte cauze, linia in sine e pe cale sa fie desfiintata.
Centura capitalei cred ca a avut parte de hotii mai intii si apoi parca a inceput sa se repare.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 16:17

E1 4653 BR a scris:
Poi contactul imperfect poate aparea atunci cand arcul de la pantograful locomotivei nu este intins sau cand este chiciura, dar pe 704 doar in zona podului de la Cosmesti catenara se misca in rest este rigida fiind fixata cu 2 catene nu cu 1 singura legate in triunghi, si declivitati pe 704 nu sunt doar la Piscu la intrare este podul auto peste unde catenara e la 1/4 din inaltimea pantofrafului, in rest dimensiunea standard la loco pentru inaltimea catenarei este de intre 2/4 si 3/4 din dimensiunea maxima a pantografului.
Înălţimea catenarei nu are legătură cu înălţimea pantografului! Înălţimea minimă şi maximă a catenarei e definită în instrucţii şi STAS-uri, iar pantografele trebuie să poată funcţiona între aceste limite, indiferent cât de mult se ridică.

E1 4653 BR a scris:
Deci pentru 7km(km 53.0 Hanu Conachi-km 60.0 Liesti) nu se circula electric pe 704 doar ca mintile inteligente nu s-au gandit sa electrifice intai un fir apoi ce bani mai ramaneau pe celalalt si pe portiunea simpla se facea cadentare!Si viteza maxima pe aceasta magistrala va fi de maxim 90km/h datorita aparitiei solzilor dar si datorita marfurilor daca le baga pe aici ce o vor face ca pe 702 platbanda!voi reveni cu fotografii(Eu am fost cu Sergiu pe aici)! Laughing
Recomand puţină documentare, uneori văd pe forum nişte afirmaţii care mă aruncă jos de pe scaun de râs. Crezi că dacă trăgeau sârmele doar pe un singur fir făceau economie? Acolo (şi poate şi pe alte tronsoane unde e trasă catenara) lipseşte substaţia de tracţiune, n-au cu ce să alimenteze catenara. Şi chiar dacă, să zicem, ajungeau la concluzia că e mai ieftin să facă electrificarea firelor pe rând, când ar fi făcut al doilea fir ar fi trebuit să îl scoată de sub tensiune pe primul, deci tot ca acum ieşea.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat



Numarul mesajelor : 898
Varsta : 48
Reputatie : 6552
Data de inscriere : 10/10/2009

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 18:38

Czirjak Arpad a scris:
Întocmai că e o problemă MAJORĂ această înălțime neclară a pantografului! Am anexat 3 filmulețe în acest caz, care detaliază destul de clar problema! ...

Detaliaza destul de clar ca imagine caci din comentariul tipului de pe fundal am inteles mai mult de-o iota!! Sincer, sa nu fie cu suparare! Eu maghiara nu cunosc o... IOTA!!! Deci...In rest, neintelegand ce vorbeste acel tip pe fundal,...degeaba tot vad un pantograf al diferitelor locomotive in diferite situatii...Am inteles mai mult ,,de-o gramada" despre ce e vorba si ce a vrut sa se explicein cele trei filme! Cei care cunosc limba maghiara poate ma injura,...dar eu nu cunosc limba si deci NU AM INTELES NIMIC din cele trei filmulete postate!!!
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5564
Data de inscriere : 23/07/2012

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 19:32

Inaltimea variabila a pantografului inseamna ca acesta isi poate regla inaltimea astfel incat sa stea tot timpul presat pe firul de contact (nu ca sare el pe locomotiva cat de sus vrea). Pe linii cu declivitati, linia de cale ferata nu este singura care isi modifica inaltimea, ci si firul de contact(daca sina are o declivitate de x mm/m atunci si linia de contact trebuie sa aiba tot o declivitate de x mm/m). Iar in cazul tunelului de la Galati(si in celelalte situatii asemanatoare), viteza trenului este limitata pentru ca altfel ar risca sa intre pantograful peste fir si sa-l rupa.
Eu nu zic ca pe teren nu sunt diferente ale inaltimii firului de contact, insa nu sunt atat de mari incat sa cauzeze restrictionarea vitezei locomotivelor electrice. Ar insemna ca peste tot unde sunt linii electrificate LDE sa circule cu viteza mai mare ca LE.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 20:09

Pe langa completarea lui cristi cfr mai sunt si alti factori ce contribuie la trepidatiile pantografului, acele dezlipiri de scurta durata ce cauzeaza flamari mici vizibile pe timpul noptii (vorbesc de anotimpul vara), terasamentul si tangajul locomotivei
Sus In jos
Continut sponsorizat





704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi   704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi - Pagina 14 Icon_minitime

Sus In jos
 
704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi
Sus 
Pagina 14 din 37Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 25 ... 37  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 702 : Buzau - Faurei - Tandarei - Fetesti
» Mersul Trenurilor 2012-2013
» Întrebări şi răspunsuri
» IR 1962/1961 Iasi-Vaslui-Barbosi-Braila-Tandarei-Constanta-Mangalia
» Gari din tara

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 700-
Mergi direct la: