|
| 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
|
+76Whyse1 Laurentiu Ciobanu riciu marius664 ets2oltromânia Ikarus99 gardianlinux adrian rosca Dutzu dan tm Katalyn mielutu zburator rizelgeorgel2004 DAS 2011 ldh80 chatnoir401 Petre_IFTE Bobby_TM alexmorph3us AndreiStefan aurelsandu kristi kkk sorin Radu.B Kriszti219 Vitosa Cont dezactivat NicuS Czirjak Arpad cristi ar Katalin4653 Alex Ionut nenuandrei cfr500 Norbi Gabry Gabriel Dr2005 popovici didinul sp59 ravers75 TVlad mishu_edm alliens cristi CFR alinx3330 DUAL stefan_br iDorin cardinal Marius Iulian get. ATM COSTACHE MIHAIL dan ciprian razvan - trenuri Marius DPS Adrian78 spsdc7 mardaryroby cata Ionutz 060-EA078 MariusM lovekomotive sorinucu Semafor buldozer2 marius_catalin84 IonutCFR2009 membru inactiv Nesebar Vlad marius_m myster2008 80 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 14 Oct 2012, 08:39 | |
| - Dr2005 a scris:
- Vitezele maxime nu se vor modifica, iar caracteristicile de tracţiune ale locomotivelor electrice nu sunt cu mult diferite de cele ale celor diesel... nu văd de ce ar fi reduceri semnificative ale timpilor de mers. Sau, dacă s-a lucrat ca lumea la linii, timpii se vor reduce oricum, indiferent de tipul materialului rulant.
Ba sunt ceva mai diferite daca tinem cont de linii cu declivitati mai mari..Cei mai castigati vor fi oeratorii privati de marfa!! |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 14 Oct 2012, 14:46 | |
| Este o diferență majoră, prieteni! În timp ce locomotivele Diesel pot circula cu să zicem 50 km/o, pe aceeași linie, o locomotivă electrică nu poate decât cu MUUUUUUUUUULT mai puțin, și asta pentru că la viteza aceea de 50 să zicem exemplul meu, strică atât pantograful, cât și întreg sistemul de electrificare, în plus poate și mai mult, sistemele de electricitate până la scurt circuit. Cine nu mă înțelege, poate explică mai pe larg un expert, declivitățile chiar și cele mai mici ale liniei constituie un dezavantaj major la locomotivele electrice, tocmai de aceea linia ar trebui să fie dreaptă ca glonțul, atât șinele, cât și firul deasupra, altfel tot trebuie să repari atât locomotiva, cât și firele de contact, dar și sistemul de electricitate va avea probleme... Eu ca argument anexez aici următoarele videouri scurte:
partea I:
https://www.youtube.com/watch?v=2izwADrxrKc
partea II.:
https://www.youtube.com/watch?v=kvUyURLL6Q0&feature=relmfu
anexă:
https://www.youtube.com/watch?v=aL08FuXZBWk&feature=related
E bine că se lucrează. Încet DAR bine să fie! |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5564 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 14 Oct 2012, 15:22 | |
| - Citat :
- În timp ce locomotivele Diesel pot circula cu să zicem 50 km/o, pe aceeași linie, o locomotivă electrică nu poate decât cu MUUUUUUUUUULT mai puțin, și asta pentru că la viteza aceea de 50 să zicem exemplul meu, strică atât pantograful, cât și întreg sistemul de electrificare, în plus poate și mai mult, sistemele de electricitate până la scurt circuit.
Pantograful locomotivei electrice nu are o inaltime maxima fixa. Se poate ridica sau cobori, in anumite limite, in functie de inaltimea liniei de contact(de exemplu tunelul de la Galati unde catenara coboara mult sau halele LE din depouri). Deci n-are treaba profilul liniei cu faptul ca e electrificata sau nu. Altfel ar trebui sa nu mai circule cu LE pe Mestecanis, Balota, Predeal, etc. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 14 Oct 2012, 16:04 | |
| Întocmai că e o problemă MAJORĂ această înălțime neclară a pantografului! Am anexat 3 filmulețe în acest caz, care detaliază destul de clar problema! Poate un expert îți explică problema, dar cert este că în aceste cazuri nu poți circula cu viteza maximă admisă, iar pantograful nu va putea prelua în mod constant electricitatea, din cauza puterii de frecare variabilă (cauzat de aceste declivități a firului de contact sub poduri, în tunele, etc...), care duce chiar și la fluxuri mici de înălțime a pantografului, adică mai precis la NEcontinuitatea preluării electricității, ceea ce înseamnă probleme atât la nivelul locomotivei, cât și la firul de contact și tot ceea ce e în spatele acestuia! În cazuri extreme locomotiva electrică (sau firul de contact poate ceda, ducând chiar la scurt circuit, și luând foc, locomotiva rămânând în acest caz în tunel, sau sub pod...)
În mod normal pantograful și firul de contact TREBUIE întotdeauna să aibă același nivel de frecare, chiar și în cazul vântului puternic care bate firul de contact.
Tocmai din această cauză tunelul din Galați NU corespunde normelor de electricitate, locomotivele electrice circulă cu viteză redusă, iar șefii cei mari din CFR au dreptate, când încearcă să desființeze acest tunel... Ori sapi în jos pentru a coborâ nivelul căii ferate cum s-a făcut în tunelul de la Budapesta (dar atunci apa rămâne împotmolită în tunel), ori lărgești tunelul deasupra, ceea ce nu prea se poate la Galați că s-a surpat solul deasupra... |
| | | Cont dezactivat
Numarul mesajelor : 580 Varsta : 58 Reputatie : 5377 Data de inscriere : 05/11/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Dum 14 Oct 2012, 16:29 | |
| Regulamentul de exploatare tehnica feroviara nr. 002, art.119 http://transporturiferoviare.files.wordpress.com/2010/12/regulament-002-ret.pdf |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Lun 15 Oct 2012, 14:08 | |
| Cel mai simplu e să controlezi cu proprii tăi ochi! În mod normal, contactul dintre firul electric și pantograf ar trebui să fie continuă, fără nici un fel de scânteie! Cu cât vezi mai multe scânteie la pantograf în timpul mersului, cu atât e mai grav, aceasta fiind rezultatul când nu există contact continuu. Daca scânteile sunt continue, la toate locomotivele pe o anumită porțiune, înseamnă că firul electric nu este reglat la millimetru, sau poate a survenit vreo declivitate a căii ferate în acea porțiune.
Daca scânteile sunt doar la singura locomotivă, și la altele nu, înseamnă că problema e la pantograful respectiv.
În mod normal cu cât scânteile sunt mai puține și mai mici, cu atât mai bine!
La un contact perfect dintre firul electric și pantograf NU EXISTĂ nici un fel de scântei.
Scânteile degradează atât pantograful, cât și firul electric, și pot duce la arcuri, foc, ruperea firului electric, arderea motorului locomotivei, sau scurt circuit. Unor mecanici realmente se întâmplă astfel de cazuri chiar și în zilele noastre, în special în zonele grele via Predeal.
Pantograful ar trebui controlat în fiecare zi înainte de a porni la drum.
Firul electric periodic.
Mi s-a întâmplat și mie, să mă uit la locomotive electrice în mers din vagonul în care călătoream, și să fiu surprins, că aceeași locomotivă în anumite zone scoate scântei la firul electric, în alte zone absolut nimic. Înseamnă că pe porțiunea aceea ceva nu e reglat bine...
Exemple vă dau în acest video:
Cel mai grav caz întâlnit vreodată:
https://www.youtube.com/watch?v=zyCE9PAK3x4
Și un coleg de-al nostru, filmări chiar anul acesta în București N:
https://www.youtube.com/watch?v=tYjIRgMHwpI
Există câteva magistrale secundare - linii înfundate și în valea Jiului, unde electrificarea a fost desființată pentru că nu s-au reușit eliminările declivității liniei... |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 14:28 | |
| Unde s-a desfiintat electrificarea?
se intimpla si la altii https://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=0Tyd9XNZksM |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 15:06 | |
| Domnule vorbesti p*rost*ii, sania pantograful sta in permanenta presata pe firul catenarei ! Indiferent de cum este linia si de ce declivitate are. Aceasta nu se dezlipeste de fir decat atunci cand este coborat pantograful. Scantei apar la trecerile zonelor neutre, daca este umezeala pe fir, daca este chiciura si alte cauze...
_________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 15:08 | |
| Da, se mai întâmplă și la alții, mai ales din cauza condițiilor meteo, gheață, etc... sau a vântului...
(mai sunt și cazuri excepționale unde înălțimea e mai mică: în tunele, nu la toate, sub poduri, nu la toate, etc...)
Linii electrificate desființate (Cărbunești - Seciuri) vezi în topicul infrastructura - secții desființate, pag. 5-6 cu poze!
Sau mai pe larg: topicul: M 220, repectiv linia de centură a capitalei! |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6320 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 15:52 | |
| Poi contactul imperfect poate aparea atunci cand arcul de la pantograful locomotivei nu este intins sau cand este chiciura, dar pe 704 doar in zona podului de la Cosmesti catenara se misca in rest este rigida fiind fixata cu 2 catene nu cu 1 singura legate in triunghi, si declivitati pe 704 nu sunt doar la Piscu la intrare este podul auto peste unde catenara e la 1/4 din inaltimea pantofrafului, in rest dimensiunea standard la loco pentru inaltimea catenarei este de intre 2/4 si 3/4 din dimensiunea maxima a pantografului.Deci pentru 7km(km 53.0 Hanu Conachi-km 60.0 Liesti) nu se circula electric pe 704 doar ca mintile inteligente nu s-au gandit sa electrifice intai un fir apoi ce bani mai ramaneau pe celalalt si pe portiunea simpla se facea cadentare!Si viteza maxima pe aceasta magistrala va fi de maxim 90km/h datorita aparitiei solzilor dar si datorita marfurilor daca le baga pe aici ce o vor face ca pe 702 platbanda!voi reveni cu fotografii(Eu am fost cu Sergiu pe aici)! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 16:00 | |
| Carbunesti -Seciuri s-a desfiintat din cu totul alte cauze, linia in sine e pe cale sa fie desfiintata. Centura capitalei cred ca a avut parte de hotii mai intii si apoi parca a inceput sa se repare. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 16:17 | |
| - E1 4653 BR a scris:
- Poi contactul imperfect poate aparea atunci cand arcul de la pantograful locomotivei nu este intins sau cand este chiciura, dar pe 704 doar in zona podului de la Cosmesti catenara se misca in rest este rigida fiind fixata cu 2 catene nu cu 1 singura legate in triunghi, si declivitati pe 704 nu sunt doar la Piscu la intrare este podul auto peste unde catenara e la 1/4 din inaltimea pantofrafului, in rest dimensiunea standard la loco pentru inaltimea catenarei este de intre 2/4 si 3/4 din dimensiunea maxima a pantografului.
Înălţimea catenarei nu are legătură cu înălţimea pantografului! Înălţimea minimă şi maximă a catenarei e definită în instrucţii şi STAS-uri, iar pantografele trebuie să poată funcţiona între aceste limite, indiferent cât de mult se ridică. - E1 4653 BR a scris:
- Deci pentru 7km(km 53.0 Hanu Conachi-km 60.0 Liesti) nu se circula electric pe 704 doar ca mintile inteligente nu s-au gandit sa electrifice intai un fir apoi ce bani mai ramaneau pe celalalt si pe portiunea simpla se facea cadentare!Si viteza maxima pe aceasta magistrala va fi de maxim 90km/h datorita aparitiei solzilor dar si datorita marfurilor daca le baga pe aici ce o vor face ca pe 702 platbanda!voi reveni cu fotografii(Eu am fost cu Sergiu pe aici)!
Recomand puţină documentare, uneori văd pe forum nişte afirmaţii care mă aruncă jos de pe scaun de râs. Crezi că dacă trăgeau sârmele doar pe un singur fir făceau economie? Acolo (şi poate şi pe alte tronsoane unde e trasă catenara) lipseşte substaţia de tracţiune, n-au cu ce să alimenteze catenara. Şi chiar dacă, să zicem, ajungeau la concluzia că e mai ieftin să facă electrificarea firelor pe rând, când ar fi făcut al doilea fir ar fi trebuit să îl scoată de sub tensiune pe primul, deci tot ca acum ieşea. _________________ :TTT:
|
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6552 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 18:38 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- Întocmai că e o problemă MAJORĂ această înălțime neclară a pantografului! Am anexat 3 filmulețe în acest caz, care detaliază destul de clar problema! ...
Detaliaza destul de clar ca imagine caci din comentariul tipului de pe fundal am inteles mai mult de-o iota!! Sincer, sa nu fie cu suparare! Eu maghiara nu cunosc o... IOTA!!! Deci...In rest, neintelegand ce vorbeste acel tip pe fundal,...degeaba tot vad un pantograf al diferitelor locomotive in diferite situatii...Am inteles mai mult ,,de-o gramada" despre ce e vorba si ce a vrut sa se explicein cele trei filme! Cei care cunosc limba maghiara poate ma injura,...dar eu nu cunosc limba si deci NU AM INTELES NIMIC din cele trei filmulete postate!!! |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5564 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 19:32 | |
| Inaltimea variabila a pantografului inseamna ca acesta isi poate regla inaltimea astfel incat sa stea tot timpul presat pe firul de contact (nu ca sare el pe locomotiva cat de sus vrea). Pe linii cu declivitati, linia de cale ferata nu este singura care isi modifica inaltimea, ci si firul de contact(daca sina are o declivitate de x mm/m atunci si linia de contact trebuie sa aiba tot o declivitate de x mm/m). Iar in cazul tunelului de la Galati(si in celelalte situatii asemanatoare), viteza trenului este limitata pentru ca altfel ar risca sa intre pantograful peste fir si sa-l rupa. Eu nu zic ca pe teren nu sunt diferente ale inaltimii firului de contact, insa nu sunt atat de mari incat sa cauzeze restrictionarea vitezei locomotivelor electrice. Ar insemna ca peste tot unde sunt linii electrificate LDE sa circule cu viteza mai mare ca LE. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi Lun 15 Oct 2012, 20:09 | |
| Pe langa completarea lui cristi cfr mai sunt si alti factori ce contribuie la trepidatiile pantografului, acele dezlipiri de scurta durata ce cauzeaza flamari mici vizibile pe timpul noptii (vorbesc de anotimpul vara), terasamentul si tangajul locomotivei |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
| |
| | | | 704 : Marasesti - Tecuci - Barbosi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |