| 606 : Iaşi - Paşcani | |
|
+45Katalyn laurentzu mielutu zburator Norbi Dutzu NicuS razvan - trenuri ATM chatnoir401 spiderpc bobi j o a n t a Adirmvl Cont.dezactivat dan tm Nesebar 92Dragos TVlad ldh80 kasapis2007 DanyCfrPascani Semafor IonutCFR2009 Jhonyla cfr500 @ndrey IR 1837 Dr2005 joanta electrica912 alinx3330 Adrian78 halmarius ionutz85 lovekomotive Hurricane cristi CFR user dezactivat... MariusM mi.tudor mishu88 bogdan srl Vlad mardaryroby myster2008 49 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Mar 09 Apr 2013, 02:10 | |
| - Jhonyla a scris:
- Eu niciodata nu am inteles de ce au denumit asa statiile
desi gara e in alta localitate ei au denumit-o cu numele localitatii de langa Nu e un caz singular. De exemplu: HM Brosteni (701) se afla pe teritoriul localitatii Ion Roata si totusi denumirea a fost atribuita dupa numele localitatii vecine Brosteni. |
|
| |
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6560 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Mar 09 Apr 2013, 02:17 | |
| stiu ca nu este singular dar ma intreb de ce Ciceu vad ca a devenit Siculeni ( mi se pare ca asa se numeste si localitatea care o deserveste) Zlatarei (201) cred ca este mai aproape de Stefanesti revenind la 606 in Podu Iloaiei pe google maps vad ca linia de la Harlau vine dintr-o directie gresita ... sau mi se pare mine? ca dupa ce arata aceasta harta trenurile trebuie sa schimbe sensul... |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13811 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Mar 09 Apr 2013, 02:20 | |
| Probabil la constructia liniei localitatea de langa gara nu exista si denumirea a fost data de o localitate mai apropiata. Alta explicatie ar fi ca o gara primeste numele comunei pe teritoriu careia se afla si nu al satului. Exemplu gara Cacica se afla pe teritoriul satului Pârteştii de Sus, sat care ţine de comuna Cacica.
La Podu Iloaiei se rebrusează ca se se poată ajunge la Iaşi |
|
| |
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6560 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Mar 09 Apr 2013, 02:21 | |
| Multam Vlad |
|
| |
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6801 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Mar 09 Apr 2013, 07:09 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- In zona fostei H. Helesteni (km 7+577) se afla o balastiera ce putea fi deservita prin CF in trecut.
La Helesteni nu a fost niciodata balastiera. E putin...mai sus decat albia Siretului. Si pe sosea (DN 28A) se urca un deal destul de mare ca sa ajungi la Ruginoasa. Cea mai apropiata balastiera a fost langa podurile de sosea si CF la iesirera din Pascani spre Ruginoasa. In legatura cu denumirea probabil era o chestie de orgoliu intre cele doua comune, Ruginoasa si Helesteni. In acea perioada probabil exista un drum care lega direct localitatea Helesteni cu halta omonima fara a trece prin Ruginoasa.Daca tinem cont si de traditionalele batalii din Ruginoasa care se petrec in fiecare an in ajunul anului nou pentru suprematie...era explicabila iesirea separata. |
|
| |
DanyCfrPascani V.I.P Member
Numarul mesajelor : 561 Localizare : Pascani , jud Iasi Reputatie : 4946 Data de inscriere : 03/12/2012
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Vin 03 Mai 2013, 03:38 | |
| Apus in Grupa Tehnica Pascani ( M606 ) Sunset On M606 by DanyCfrPascani, on Flickr |
|
| |
kasapis2007 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 607 Varsta : 29 Localizare : Cluj-Napoca/Dornesti Reputatie : 5881 Data de inscriere : 03/08/2010
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Mier 28 Aug 2013, 10:22 | |
| |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 606 Sam 07 Sept 2013, 02:53 | |
| Pe aceasta sectie vad ca sunt destul de multe perechi de regio-uri (nu mai putin de 10 perechi de la CFR-Calatori + una de la Regiotrans!)- chiar mai multe decat in 1990! Am avut ocazia sa calatoresc cu R 5404 si din fericire erau destui calatori! Daca la toate cele 10 perechi este asa, atunci e foarte bine.
Din pacate materialul rulant folosit de CFR-Calatori (EA+ doua vagoane 26-26) este total neeconomic- ar fi bune niste rame electrice noi (de exemplul aceea rama care urmeaza sa fie prezentata de "electroputere"), care sa penduleze intre Iasi si Pascani.
Din pacate traficul de marfa foarte slab- doar doua marfare am vazut (unul cu vagoane-cisterna, altul cu vagoane EACS). |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7376 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Sam 07 Sept 2013, 04:09 | |
| Pe 4 septembrie am mers cu 5402 si a fost pentru prima data cand am vazut cele mai multe marfare pe aceasta sectie. In Letcani erau vagoane pentru cereale de la Rolling Stocks care erau odata la CFR Marfa, in Podu Iloaiei erau Eacs-uri ,un EC de la VTR si un LDH tot la VTR, in Tg. Frumos era un vagon de la DB SK pentru piatra, iar in Sirca am vazut pentru prima data un marfar pentru cereale de la CFR Marfa cu o locomotiva LDH clasa 84. |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7376 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Sam 07 Sept 2013, 13:56 | |
| Gara IASI anii 1900 se observa si linia cu ecartament larg. http://www.delcampe.net/page/item/id,229417555,var,IASI-ROUMANIE-PERONUL-GAREI-PERRON-DE-LA-GARE-JASSY--PHOTO-STEREO-9-x-18-CM--ANNEE-YEAR-~-1900-o-699,language,E.html |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13811 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Sam 07 Sept 2013, 23:05 | |
| Ca fapt divers, la un moment dat, cred că în perioada celui de-al Doilea Război Mondial, aproape toate liniile actualei regionale Iaşi erau cu, sau şi cu ecartament larg. |
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8418 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Dum 08 Sept 2013, 05:28 | |
| Bagati de seama, e "poza 3D". Progresul... |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 606 Dum 08 Sept 2013, 10:48 | |
| In legatura cu liniile de ecartament larg :
-in 1874 se construieste linia de ecartament larg Iasi- Ungheni -in 1877 peste ea se incaleca si o linie de ecartament normal; -in 1890 o data cu constructia liniei Nicolina- Vaslui se construieste si vechea gara Nicolina (actuala "gara interna") Probabil dupa 1900 (cand este facute aceea fotografie) linia de ecartament larg se limiteaza la Nicolina, nemaiajungand pana in gara Iasi.
-1918: Basarabia se uneste cu Romania, iar, pana in 1921-1924, toate liniile de ecartament larg din Basarabia (si implicit si cele din apropierea fostei granite) sunt trecute la ecartament normal;
-perioada interbelica: se pun bazele triajului de la Socola
-al doielea razboi mondial: Basarabia trece succesiv la URSS, apoi la Romania si din nou la URSS. Starea de razboi nu a permis efectuarea de mari lucrari de schimbare a ecartamentului liniilor;
-dupa 1950: in contextul "normalizarii" relatiilor romano-sovietice, si pentru facilitarea tranzitului trenurilor sovietice din Romania (in special cele ce transportau bogatiile jefuite din Romania de catre sovietici), se realizeaza o linie larga (suprapusa peste cea normala), de data asta numai pana in triajul de la Socola.
-1952-1954 este construita gara internationala Nicolina, concomitent cu cea internationala din Giurgiu-Nord (daca va uitati design-ul este asemanator), pentru facilitarea tranzitului trenurilor de calatori din Bulgaria si Romania spre URSS;
-probabil undeva in anii 1960-1967: sunt construite instalatiile de translatie (schimbarea boghiurilor) de la: Vadu Siret, Ungheni URSS si Socola, pentru eliminarea transbordarii marfurilor si calatorilor.
Scuze de off-topic, dar am vrut sa aduc cateva precizari referitoare la evolutia situatiei liniilor incalecate din apropierea Iasu-lui! |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7376 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Sam 02 Noi 2013, 16:41 | |
| La trecerea la nivel de la Uricani-Antibiotice s-a introdus restrictie de viteza. |
|
| |
alinx3330
Numarul mesajelor : 342 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 5497 Data de inscriere : 23/10/2010
| Subiect: hy Dum 03 Noi 2013, 11:11 | |
| nu i restricite ii limitare si e incepand de a doua zi de cand a fost accidentul de la uricani cu cei 11 morti asa au gandit marii iluminati de la AFER ca masura de siguranta si apoi ne intrebam de ce trenurile fac atat de mult dintr o statie in alta sau de la o destinatie la alta. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani | |
| |
|
| |
| 606 : Iaşi - Paşcani | |
|