Iata un profil in lung in care se pot observa declivitatile rutei Linia porneste de la 209m in statia Pascani, trece raul Siret si apoi incepe sa urce pana la Km 17+600 (aprox) apoi coboara foarte mult pana la Targu Frumos. Pe acest traseu marfarele mai grele circula cu dubla tractiune. De la Targu Frumos coboara usor pana in Podu Iloaiei unde intra in valea Bahluiului...
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6218 Data de inscriere : 21/08/2008
Da, foarte frumoasa schita cu profilul reliefului, trebuie sa mentionam ca pe directia Tg Frumos - Pascani, se pot remorca 1800 tone marfa cu locomotiva EA impingatoare, pentru sensul invers, in acelasi sistem de remorcare cu impingatoare, avem maxim 2400 tone. Ramane sa vedeti care portiune are declivitate mai pronuntata.
bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6202 Data de inscriere : 16/11/2009
Subiect: Re: 606 : Iaşi - Paşcani Mar 15 Dec 2009, 18:58
personalul Marasesti-Iasi in gara Pascani
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Foarte frumoase pozele cu iarna, Vlad! Din punctul meu de vedere, 606 este una dintre cele mai frumoase rute din România în ceea ce priveşte secţiunea Ruginoasa - Costeşti - Târgu Frumos. Vă invit să citiţi un reportaj despre această linie la secţiunea forumului cu reportaje sau aici pentru a vedea şi imaginile în format mai mare.
***
Excursie FeRoviaRă 1 iunie 2008 -=- Linia secundară 606, Iaşi – Paşcani
Linia simplă, Paşcani – Iaşi, cu o lungime de 75,70 km şi inaugurată la 1 iunie 1870, a fost construită între anii 1868-1870 de Concesiunea Offenheim – Compania Lemberg – Cernăuţi – Iaşi. În 1888, datorită exploatării grosolane, statul român a sechestrat linia ferată la 30 octombrie 1888, aceasta trecând la 22 ianuarie 1889 sub administrarea Direcţiei Generale a Căilor Ferate Române.
Această linie, care aparţinea societăţii LCJE (Lemberg-Czernowitz-Jassy-Eisenbahn), a fost îndeosebi folosită pentru transportul armatelor ruse, concentrate în Basarabia, spre frontul de la Sud de Dunăre în Războiul pentru cucerirea Independenţei de stat a României, desfăşurat între 1877 şi 1878. Tot aici merită să amintim că Iaşiul a fost legat FeRoviaR de Basarabia la 1 iunie 1875 prin tronsonul Corneşti – Ungheni – Iaşi. Linia din România, de la Iaşi la Ungheni, a fost dată în exploatare cu un mai devreme, la 1 august 1874. Aceasta a fost construită de antreprenorul român, Grigorie Eliad (1833 - 1901).
Şina liniei 608 este de tip 65, iar în 1912 un tren între Iaşi şi Paşcani parcurgea cei 76 de kilometri în 2 ore şi 6 minute. Astăzi, un tren Personal călătoreşte pe această distanţă o oră şi 25 de minute, în timp ce un Accelerat… doar o oră şi 6 minute. La momentul inaugurării liniei exista doar o pereche de trenuri, în 1950 existau 4, urmând ca apogeul să se obţină în 1990, când CFR oferea 18 perechi de trenuri între Iaşi şi Paşcani.
Secţia Paşcani – Iaşi a fost dotată cu bloc de linie automat şi a fost pusă în funcţiune începând cu 1980, în timp ce prima locomotivă electrică şi-a făcut apariţia pe acest traseu la 9 februarie 1988. Electrificarea a avut loc în 3 etape: Paşcani – Târgu Frumos, Târgu Frumos – Leţcani şi Leţcani – Iaşi.
Tot demn de menţionat este şi faptul că linia Cucuteni (astăzi, Leţcani) – Iaşi a fost prima linie dublă din România datorită construirii căii ferate Dorohoi – Leţcani – Iaşi (1896).
140 de istorie impregnată într-un moment fotografic FeRoviaR
***
mi.tudor
Numarul mesajelor : 148 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5666 Data de inscriere : 19/11/2009