|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+77alliens truscamihai ets2oltromânia Cipri Andrei Neculai ciprian71 Warrington Katalyn Vale_ntin didinul laurentzu NIKU24 elm mielutu zburator Luca tgv LanceR Jhonyla impuls marius664 dan tm Andrey_tm madalin98 halmarius phnegativ Norbi mishu88 IonutCFR2009 vatmanul TVlad DUAL Dutzu vladau2000 cardinal lifetec cfr500 spiderpc Adirmvl Vitosa Katalin4653 Vlad Balto manuela Valentin Sava cata Hurricane Michael Luna razvan - trenuri Adrian78 AlexD Dr2005 eu DAS 2011 nenuandrei ionutz85 iuli.hard ucpr redeme MariusM bogdan srl riciu @ndrey lovekomotive membru inactiv COSTACHE MIHAIL ldh80 alinx3330 kristi kkk ATM VladH Bobses srazvi ultras cristi CFR Nesebar catalin-husi mardaryroby myster2008 81 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ucpr
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4976 Data de inscriere : 23/07/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 23 Ian 2012, 20:57 | |
| asteptam sa vedem si raspunsul lor. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: linia 604 Mar 24 Ian 2012, 07:19 | |
| Ma gandesc ca ar fi bine sa trimitem cat mai multi e-mailuri la Regiotrans, ca sa vada ca exista cerere de transport pentru aceasta linie! Eu am reusit sa strang aproape 100 de semnaturi- sa vad cand reusesc sa am o zi libera de la munca, ca sa le trimit prin posta! Din ce am vorbit ultima data cu ceferistul care mai ramasesera ca paznic in statia Husi, la gara s-ar fi strans 900 de semnaturi, lista urmand a ajunge la Bucuresti! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 24 Ian 2012, 08:50 | |
| Stringerea de semnaturi nu inseamna imediat ca ar fi si calatori. Nu toti vor circula cu trenul, nu toti isi vor lua bilet sau abonament. Nu este bine ca se inchide linia, dar nu trebuie cazut nici in extrema cealalta vazind atitea semnaturi.
____________________ Aici la noi, se string semnaturi pentru schimbarea autobuzelor, prima lista de semnaturi pe care am vazut-o continea doar doar o semnatura a unei persoane care are abonament la autobuz, celelalte fiind semnaturi de la familii intregi care nu circula deloc cu autobuzul avind masini sau pensionari care circula sporadic, poate o data la doua luni.
Pe asta a mizat si miscarea contrara, de ce sinteti nemultumiti daca nu aveti contact cu actualele autobuze? _________________ Nu vreau sa ma intelegeti gresit, am vrut doar sa evidentiez cum poate sta situatia cu semnaturile, in rest e de admirat staradania pentru reluarea circulatiei pe aceasta linie. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: M604 Sam 28 Ian 2012, 13:28 | |
| Compunerea trenurilor de calatori la Husi (perioada pe care am putut-o reconstitui):
-primele vagoane seria 29-20 "dimitroave" apar pe linia 604 in anii 70' (in 1966 cu siguranta nu erau inca introduse pe 604) -la sfarsitul anilor 60' sunt introduse primele locomotive clasa 80. In 1974 au circulat ultimile locomotive cu aburi seria 140.200.
-In 1984 pe linia sectia de remorcare Barlad-Crasna-Husi trenurile C (4 perechi/zi) erau compuse din 6 vagoane: doua seria 29-20, doua seria 20-57 (formau grupa directa Husi-Bucuresti), unul seria 19-40 (forma grupa directa Husi-Bucuresti) si unul seria 90-57 (de posta-bagaje, care insa nu circula la toate trenurile). Prin "combinatii" a acestor vagoane, trenurile C erau compuse din 3 sau 4 vagoane.
-In prima parte a anilor 90' se mentine acceiasi compunere, cu precizare ca in 1991 si 1996 vagonul seria 19-40 este inlocuit cu unul seria 11-47 (desi folosirea acestor vagoane-salon in compunerea trenurilor A si R de lung parcurs nu era cea mai buna solutie) si chiar, spre totala stupefactie a husenilor atunci, cu unul tip "Hecht", avand cca 70 de ani vechime!
-In urma desfiintarii grupei directe Husi-Bucuresti (in "MT 1995-1996" nu mai apare, iar, in "MT 1996-1997", apare pentru ultima data, dar cu circulatie facultativa) si a vagonului de posta-bagaje, pe traseul Barlad-Crasna-Husi circulau 3 perechi P/zi, compuse din 4 vagoane seria 29-20.
-In 1998 aceastea sunt inlocuite cu 4 vagoane seria 29-22 "dimitroave modernizate"
-Dupa anul 2002 incepe reducerea compunerii de la 4 la 3 vagoane (cca 2004), apoi la doua vagoane (cca 2005) si in final chiar la un singur vagon (2006). -Din 2003 locomotiva clasa 80 nu mai este introdusa in remiza Husi. -Incep sa apare locomotivele clasa 80 revopsite in albastru. -In 2004 trenurile P erau compuse din 4 vagoane (3 seria 29-22 si unul tip WIT, tractiunea facundu-se cu locomotiva clasa 60/62 nemodernizata. In iarna 2004/2005 a fost singura data cand am vazut un vagon WIT pe linia 604). -Pe masura ce locomotiva clasa 80 se defecta tot mai des, tractiunea era facuta tot mai des cu locomotiva clasa 60/62 nemodernizata). Se ajunsesera la situatia "ciudata" cand aceasta locomotiva tracta un singur vagon seria 29-22!
-In perioada noiembrie 2007- iulie 2010 au circulat automotoarele "Sageata Albastra". Initial, aveau depoul Barlad, dar, din 2008, o data cu schimbarea traseului de la Husi-Crasna-Barlad la Husi-Crasna-Vaslui-Iasi aveau depoul la Iasi. In octombrie 2010 depoul Barlad (dupa unele informatii) este desfiintat!!!
-In iulie 2010, spre totala surpriza a husenilor, modernele automotoare "Sageata Albastra" sunt inlocuite cu doua vagoane (au fost din seriile 20-47, 20-57 si cel mai des 21-47) si locomotiva clasa 60/62 modernizata. Pentru prima data pe linia 604 se foloseste incalzirea electrica a trenurilor. -Acestea au circulat pana la 14 ianuarie 2012.
-Sa speram ca urmatorul tip de material rulant de calatori pe linia 604 vor fi automotoarele "Regiotrans" sau "TFG"! |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6643 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 28 Ian 2012, 23:42 | |
| Ooo da, de Hechtul de Bucuresti imi aduc aminte la coada rapidului 66, l-am vazut si eu o singura data in Buzau, credeam ca e un Dimitrov sau ca n-am vazut eu bine, era scorojit ca dracu'...de fapt tot rapidul in timpurile alea arata ca venit dupa front, fara perdele, cu usi rupte sau dizlocate...de 11-47 nu tin minte sa fi vazut. |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6264 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 29 Ian 2012, 10:43 | |
| Grupa Husi - Bucuresti era formata din: 29-22 / 17-22 / 29-22. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: linia 604 Dum 29 Ian 2012, 14:59 | |
| Sper sa nu va suparati ca va contrazic, dar sunt sigur ca nu avea compunerea asta, deoarece: vagoanele seriei 29-22 "dimitroave modernizate" au aparut pe linia 604 undeva intre vara anului 1997 si vara anului 1998 (in vara 1997 imi amintesc cu siguranta ca a fost ultima data cand am calatorit pe linia 604 in vagoane 29-20 "dimitroave originare". Le tin minte deoarece cel putin alea care mergeau la Husi ajunsesera puternic degradate atunci: nu mai aveau lumina, nici macar cureaua de antrenare a generatorului electric, aproape toate radiatoarele erau sparte, asa ca, pe langa intunericul din vagon- controlorii umblau cu lanternele la dansii sa poata verifica biletele-, aburul care iesea in compartimente si pe culoar crea o imagine fantomatica). Ori, la aceea data- 1998- grupa de Bucuresti era desfiintata de cca doi ani!
Asa cum scrie in livretul de mers valabil pe anii 1984/1985 grupa directa Husi-Bucuresti era compusa din 3 vagoane: 20-57, 20-57, 19-40. In anii urmatori e posibil ca vagonul 19-40 sa fi fost inlocuit cu unul 19-47 sau 19-57. Cum insa la vremea respectiva eram interesat mai mult de aspectele tehnice (boghiu, cutie, etc) si mai putin de detaliile de design, nu prea sezisam diferenta intre 19-40, 19-47 sau 19-57, toate avand acceleasi caracteristici tehnice principale: boghiu "MD-33" , frana KE-GPR, viteza maxima 140 km/h, 9 compartimente, finisaje cu pal melaminat, scaune individuale cu burete+plus rosu. Apoi, in 1991 si mai ales 1996 a venit surpriza neplacuta pentru huseni: aparitia unui vagon de un model vechi, care pana atunci nu-l mai vazuseram niciodata la Husi! Mult mai tarziu, cand am vazut pozele de pe internet, mi-am dat seama ca era "Hecht", cu o vechime de cca 70 de ani! Motivul pentru care s-a inlocuit vagonul de clasa 1 din seriile UIC cu batranul "Hecht" atunci, ar fi fost, dupa unele zvonuri, un fel de "razbunare" din partea conducerii SNCFR: atunci se pregatea desfiintarea grupei directe Husi-Bucuresti , iar autoritatile locale din Husi si judetul Vaslui s-ar fi opus acestui fapt, asa ca probabil s-a mers pe ideea: "daca tot faceti scandal ca vreti tren direct Husi-Bucuresti, lasa ca va aratam noi"! |
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5770 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 29 Ian 2012, 15:31 | |
| ldh80
eu am avut sansa in viata sa calatoresc cu un vagon Hecht, chiar si vechi de 70 de ani. Am mai avut sansa sa studiez si sa caut materiale despre circulatia acestui vagon la CFR si iti pot afirma, cu raspundere, ca nu era cu nimic mai prejos decat vagoanele UIC. Ba, din contra. Era un vagon gandit pentru alta "clasa 1" din alte vremuri, cu o suspensie impecabila si un confort extraordinar. Acum, nu stiu cum era acel Hecht care venea de la Husi (ma refer la starea lui tehnica). Eu l-am vazut in Gara de Nord in 1996 alaturi de Dimitroavele de clasa a 2-a cu care venea legat. Iti spun insa ca mi-as dori ca actualele vagoane din plastic si aluminiu sa aiba fotoliile imbracate in plus ale Hecht-ului, compartimente la fel de mari, plafonierele cu 3 becuri inclusiv cu bec albastru pentru noapte, mocheta roscata care amortiza pasii, etc.... Nu confundati Hecht-ul CFR cu mizeria in care a fost transformat vagonul din compunerea Dracula Express... Nu stiu, poate mi-e dor de acele vagoane din otel, nituite, care fusesera numite in literatura de specialitate din Romania "tanc". Probabil datorita robustetii care contrasta insa cu interioarele foarte comode.
Din neglijenta, nesimtire, etc, Hecht-ul care facea Husiul a ajuns sa arate rau. Asta nu e din vina vagonului.
PS: si-a notat cineva numarul vagonului ? Poate inca mai zace pe undeva (ma gandesc in special la Iasi)....
|
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6264 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 29 Ian 2012, 16:38 | |
| @ldh80
garnitura este documentata foto exact in compunerea scrisa de mine mai sus in anul 1996. Si la plecare si la sosire vagoanele erau ultimele. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: M 604 Dum 29 Ian 2012, 18:18 | |
| Nu contest ca vagoanele "Hecht", in conditiile cand erau bine intretinute, ofereau conditii de confort foarte bune! Insa, la circulatia lor impreuna cu vagoanele UIC apareau unele probleme de natura tehnica: -boghiurile originale ale vagoanelor "Hecht" erau apte pana la maxim 100 km/h. Ori pe tronsonul Buzau-Ploiesti Sud viteza maxima era de 120 km/h, iar pe tronsonul Brazi-Chitila de 140 km/h; -avea frana nemoderabila la defranare (doar daca nu a fost modernizata); -aveau incalzire cu aburi, ori pe tronsonul Marasesti- Bucuresti Nord se folosea tractiunea si incalzirea electrica atunci.
Mai stie cineva cand se va mai organiza o noua licitatie pentru inchirierea sectiilor de circulatie neinteroperabile ? Cred ca mai potrivit ar fi ca sectiile neinteroperabile sa fie scoase la licitatie separat, si nu toate "la pachet"! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 604 Mier 01 Feb 2012, 17:04 | |
| Mai stie cineva daca au aparut noutati privind inchirierea liniei 604 de un operator privat ? Din ce mi-a zis ceferistul care a mai ramas la Husi (si care acum o face pe paznicul!) s-au strans cca 1000 de semnaturi, care au ajuns la minister, dar si la presedentie, pentru ca sa circule macar un automotor pe linia 604! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 604 Mier 01 Feb 2012, 17:15 | |
| Poate ar fi util de mers si in audienta la deputatul PDL de Husi Dan Marian, mai ales ca si-a anuntat canditatura la presedentia Consiliului Judetean! |
| | | Valentin Sava
Numarul mesajelor : 16 Localizare : Iasi , Husi Reputatie : 4713 Data de inscriere : 20/01/2012
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mier 01 Feb 2012, 17:42 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: lINIA 604 Sam 04 Feb 2012, 12:04 | |
| Pentru Husi, ar fi perfect un automotor polonez pe doua osii tip "SA 105-101". Este unul nou (produs din 2004), are doua osii (se poate incadra perfect in curbe), ofera conditii de confort foarte bune, si are o capacitate de transport tocmai potrivita pe aceasta sectie! Poate ar fi bine ca AFER -bineinteles, dupa un control riguros a materialului rulant si personalului operativ- sa permita si intrarea in Romania a unor operatori straini de transport feroviar de calatori, bineinteles, in prealabil verificati "la sange", ca sa fie serioasi! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 04 Feb 2012, 12:35 | |
| Ma intreb ce or sa faca cu cele 9 automotoare clasa 77 modernizate la Petroutilaj cand ei inchid cate 20 de sectii odata bani papati pe modernizare de dragul comisionului Si OBB aveau niste automotoare numai bune pentru noi DMU1 5047 62 de locuri 419KW dar pe 4 osii 7 bucati le-au vandut la GYSEV
Se incadra toate clasele SA103-SA107 si SA135 toate DMU1 dar le cumpara le facea varza apoi ne uitam la ele ca nu aveam bani de piese de schimb!! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |