|
| M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
+98Lineus646 Katalyn florin.lifticariu Semafor lifetec bobi marius664 Luca tgv impuls j o a n t a mielutu zburator get. bubu dan tm kristi kkk Simply18 baiazid Balto NicuS vanchorusebulgaria 92Dragos Amiralul Bobby_TM DUAL Razvan Tudor DAS 2011 spsdc7 alliens seby1998 Adirmvl Dutzu user dezactivat... Caravelle_Zg chatnoir401 Radu.B Sergiu rmn cfr500 Mihay spiderpc Kriszti219 COSTACHE MIHAIL Katalin4653 Tomi13leu popovici cstefan stefan_br didinul dexter23 ravers75 liviulav33 razvan - trenuri lovekomotive AlexD manuela srazvi Dr2005 cardinal cristi CFR bogdan srl iDorin Vitosa Cobra cont dezactivat . redeme sorin TVlad riciu mureseanu_976 joanta sorinucu decward ultras Marius Iulian buldozer2 halmarius mihaiuc Nesebar Marian.B alinx3330 ldh80 jionutz ATM vrabieionut @ndrey didi mishu88 Hurricane mi.tudor PrisecaruFlorin MariusM IonutCFR2009 marius_catalin84 Ionutz cortexedge Vlad marius_m mardaryroby myster2008 102 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 12:44 | |
| La Piciorul Lupului ma refeream linia de evitare se duce undeva pe langa sat si nu stiam unde merge ..Mersi |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 20:37 | |
| Foarte bine venite si documentate precizarile colegului @ndrey!
Ar trebui ca mersul sa fie conceput de asa maniera ca macar IR-urile sa nu mai stea la incrucisari , ci sa treaca unul pe langa altul pe portiunile dublate!
Este adevarat ca astazi avem mai multe IR-uri pe M600 decat accelerate+rapide care erau in 1989 (atunci pe M600 circula un singur rapid- "Moldova", doua accelerate Iasi-Bucuresti, acceleratul de Mangalia si inca doua accelerate facultative). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 20:58 | |
| Care mai este astazi soarta liniilor industriale si cate din ele mai sunt folosite, ce se desprind din M600:
-La Tecuci: linii pentru fabrica de conserve, intreprinderea de prelucrari mecanice, etc; Din cate stiu statia Tecuci are si a doua grupa cu rol de triere, la iesirea spre Barbosi/Faurei;
-La Barlad: -o linie ce se desprinde la iesirea spre Tecuci, ce deserveste: un depozit militar, fabrica de tutun, centru remat si depozite; -o alta linie ce merge paralel cu M600 pana la podul peste Barlad, ce deserveste: abatorul, un santier de constructie, si principalele intreprinderi barladene: "Abrom", "Vigonia", "FEPA" si "Rulmentii"; -linie industriale a fabrici de ulei "Mandra" -linii industriale pentru "Agrocomplex" (situata vizavii de gara)
-La Vaslui: -la iesirea spre Munteni exista grupa de triere; -linia industriala ce pleca din statia Munteni deservea "Termica SA"; -din fosta grupa de triere Vaslui pleca linia spre platforma industriala "Rediu" (Izolatoare, Mecanica, CFS, IAMC, BJATM, Depozite peco). In spate la Izolatoare exista si un mini-triaj. Conform marturiile lui Ioan Pavel (ultimul prim-secretar al judetului Vaslui), aceasta linie industriala urma sa fie folosite si ca linie de tramvai, pe portiunea cuprinsa intre pasajul denivelat a soselei peste M600 si intersectia din fata la Izolatoare! Ca urmare, pe portiunea unde linia merge paralel cu soseaua spre Bacau, se pot vedea si astazi stalpi si suporti ai viitoarei catenare pentru tramvaie, care au apucat sa fie montati. In 1990 chiar era adus un tramvai in gara Vaslui! -tot din fosta grupa de triere a statiei Vaslui se desprinde si o linie pentru "Comcereal" si "Ulerom", care merge paralel cu strada Podu Inalt. Pe aceasta linie se afla abandonata o locomotiva LDH-25/BDM. -la iesirea din statia Vaslui spre Buhaiesti, dupa podul peste canalul Barlad, se ramifica direct din M600, linia industriala pentru fabrica de mobila. Si aceasta fabrica aveea o locomotiva LDH-25/BDM. Cele doua linii infundate care existau in statia Vaslui au fost realizate probabil tocmai pentru ca vagoanele de la fabrica de mobila sa poata fi "retrase", pentru a nu incurca traficul prin statie. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 21:05 | |
| La Crasna exista acel "parc rece", paralel cu linia spre Husi! Cand a fost desfiintat (prin 1997-2000 stiu ca erau abandonate acolo multe vagoane de marfa) ?
De asemenea, tot la Crasna, exista acel triunghiu pentru intoarcerea locomotivelor cu aburi, folosit pana in 1974 in acest scop. Ar fi putut fi folosit (trebuiau numai cateva macazuri care sa-l "intepe" in linia dinspre Husi si in M 600 spre Vaslui), pentru crearea unui racord direct, astfel ca eventualele trenuri care ar fi venit dinspre Husi spre Vaslui sa nu mai rebruseze in Crasna (s-ar micsora timpii de mers a unui astfel de tren compus din locomotiva si vagoane cu cca 12-15 minute, cat dureaza rebrusarea locomotivei). |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 21:34 | |
| La Buhaesti mai exista triunghiul? |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 21:40 | |
| - DAS 2011 a scris:
- O modernizare a magistralei 600 cu lucrari de RK la linii pentru ridicarea vitezei la 120 km/h si completarea instalatiilor BLA + CED este binevenita. Linia are potential pentru traficul de calatori, ar fi loc de un mers cadentat realizat cu automotoare.Si mersul de tren este prost conceput, primele trenuri R care ajung dimineata in Vaslui si Barlad sunt la orele 7.14,respectiv 7.55, dar cei care incep serviciul la ora 7 si scoala la ora 8 cu ce sa ajunga ? Cu siguranta un operator privat si-ar face punct de lucru la Vaslui de unde poate opera trenuri dela primele ore in toate directiile.Chiar si o dublare ar fi buna, s-ar reduce timpii foarte mult. Sunt distante lungi Buhaiesti-Balteni, Banca-Crasna unde se circula la cale libera si unde un tren intarziat da peste cap tot mersul de tren.In timp ce in alte tari administratiile feroviare se lupta pentru castigarea fiecarui minut, la noi de exemplu IR 1663 dupa stationarea mult prea mare din Tecuci, sta la incrucisare si in Tutova si in Scanteia, pierzand cel putin 20 min.
Doar traficul de călători nu va justifica niciodată lucrări ample la o linie de felul acesteia. Probabil dacă mai ținea regimul, acum era dublă electrificată pe toată distanța (evident pentru traficul de marfă). Legat de cazul acelui R (6312), am mers recent cu el și e foarte folosit de navetiști, atât elevi cât și muncitori, pe distanțele Rebricea - Vaslui și Roșiești - Bârlad. Mai ales între Banca și Bârlad trenul a fost aproape plin cu elevi, am remarcat și eu ora, dar probabil că au găsit înțelegere la școală ca să înceapă cursurile mai târziu. Iată și un BAR de luna trecută cu restricțiile enumerate de @ndrey: |
| | | spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4861 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 08 Dec 2013, 00:25 | |
| - ldh80 a scris:
- Care mai este astazi soarta liniilor industriale si cate din ele mai sunt folosite, ce se desprind din M600:
-La Tecuci: linii pentru fabrica de conserve, intreprinderea de prelucrari mecanice, etc; Din cate stiu statia Tecuci are si a doua grupa cu rol de triere, la iesirea spre Barbosi/Faurei;
-La Barlad: -o linie ce se desprinde la iesirea spre Tecuci, ce deserveste: un depozit militar, fabrica de tutun, centru remat si depozite; -o alta linie ce merge paralel cu M600 pana la podul peste Barlad, ce deserveste: abatorul, un santier de constructie, si principalele intreprinderi barladene: "Abrom", "Vigonia", "FEPA" si "Rulmentii"; -linie industriale a fabrici de ulei "Mandra" -linii industriale pentru "Agrocomplex" (situata vizavii de gara)
-La Vaslui: -la iesirea spre Munteni exista grupa de triere; -linia industriala ce pleca din statia Munteni deservea "Termica SA"; -din fosta grupa de triere Vaslui pleca linia spre platforma industriala "Rediu" (Izolatoare, Mecanica, CFS, IAMC, BJATM, Depozite peco). In spate la Izolatoare exista si un mini-triaj. Conform marturiile lui Ioan Pavel (ultimul prim-secretar al judetului Vaslui), aceasta linie industriala urma sa fie folosite si ca linie de tramvai, pe portiunea cuprinsa intre pasajul denivelat a soselei peste M600 si intersectia din fata la Izolatoare! Ca urmare, pe portiunea unde linia merge paralel cu soseaua spre Bacau, se pot vedea si astazi stalpi si suporti ai viitoarei catenare pentru tramvaie, care au apucat sa fie montati. In 1990 chiar era adus un tramvai in gara Vaslui! -tot din fosta grupa de triere a statiei Vaslui se desprinde si o linie pentru "Comcereal" si "Ulerom", care merge paralel cu strada Podu Inalt. Pe aceasta linie se afla abandonata o locomotiva LDH-25/BDM. -la iesirea din statia Vaslui spre Buhaiesti, dupa podul peste canalul Barlad, se ramifica direct din M600, linia industriala pentru fabrica de mobila. Si aceasta fabrica aveea o locomotiva LDH-25/BDM. Cele doua linii infundate care existau in statia Vaslui au fost realizate probabil tocmai pentru ca vagoanele de la fabrica de mobila sa poata fi "retrase", pentru a nu incurca traficul prin statie. Dar pe linia care pleaca din Nichiseni spre Ghidigeni se mai circula? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 08 Dec 2013, 00:56 | |
| Nichiseni aparea in trecut sub denumirea de "Iacomi"! De ce o fi schimbat denumirea statiei ?! Iar cu aceea linie industriala ce pleca din Nichiseni/Iacomi, din ce am inteles deservea un depozit de produse petroliere. Doar cineva din zona respectiva ar putea sa va spuna cu siguranta daca mai este folosita sau nu! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 08 Dec 2013, 01:49 | |
| - ldh80 a scris:
- Iar cu aceea linie industriala ce pleca din Nichiseni/Iacomi, din ce am inteles deservea un depozit de produse petroliere. Doar cineva din zona respectiva ar putea sa va spuna cu siguranta daca mai este folosita sau nu!
O imagine din zona arata ca nu prea mai e folosita. Vizualizare hartă mărită |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 08 Dec 2013, 02:31 | |
| Dacă nu mă înșel, linia respectivă deservea fosta fabrică de spirt din Ghidigeni. Iată o poză cu linia: |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 08 Dec 2013, 12:53 | |
| Fabrica de spirt de la Ghidigeni (SC SPIRT GHIDIGENI SA, ulterior fuzionata cu SC VINCON VRANCEA) se afla in conservare. Totusi unii sustin ca noaptea... ( http://www.viata-libera.ro/justitie/45977-galati-viata-libera-alcool-liviu-jitea-evidente-contabile-cotidian ) Cert este ca respectiva cale ferata uzinala nu mai este utilizata cel putin din 2005... |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 08 Dec 2013, 21:21 | |
| Redeme, traficul de calatori este in scadere in toata tara, dar asta datorita CFR-ului. Cum sa atragi traficul cand nu ai ce oferi ? Pe linia Vaslui - Barlad - Tecuci sunt doar 4 perechi de Regio formate din 2-3 vagoane, in timp ce maxi - taxi intra in localitatile adiacente din ora in ora. Un transport civilizat inseamna macar 8 perechi de Regio/zi, dimineata din ora in ora, dupa-amiaza la 2 ore, viteze competitive, conditii in gari. Cu siguranta linia nu este folosita la capacitate, insa modernizarea instalatiilor ( care inseamna si SAT-uri la trecerile la nivel ) si o eventuala dublare pe portiuni ar genera o alta fluenta si un alt confort al traficului. Si sa nu uitam mentenanta liniei. In strainatate trenurile de calatori circula preponderent ziua, iar noaptea exista suficiente intervale libere de circulatie pentru intretinerea liniei, in Romania pe liniile simple cum este si M600 putinele trenuri sunt imprastiate pe 24 de ore, abia gasesti un interval liber de 3 ore! Nici traficul auto nu justifica atatea autostrazi cat viseaza romanii, dar macar se face lobby si chiar se doreste construirea lor, de ce nu se face acelasi lucru pentru calea ferata ? Vin chinezii sa ne faca linie de 11 mld.$, cand cu 1/3 din acei bani refaci si electrifici toate magistralele si liniile principale depe retea. Si daca tot vorbim de M600, ce bine ar prinde o linie Letcani - Sagna, pe care sa faci 1 ora cu trenul dela Iasi la Roman, cei dela drumuri cum s-au gandit la autostrada ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 08 Dec 2013, 22:06 | |
| Traficul de călători e în scădere pentru că staţiile/haltele sunt la mama 'ului faţă de sat. Asta e valabil pentru tot Vechiul Regat, unde încă de la construcţia căilor ferate, acestea aveau ca scop doar traficul de călători între oraşele mari + traficul de marfă. Pe când în Ardeal, unde liniile au fost făcute de unguri, s-a pus accent şi pe traficul de scurt parcurs. _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 08 Dec 2013, 23:20 | |
| Doctore, asta este structura retelei, dar nu poti da vina pe asta si sa nu faci nimic pentru atragerea traficului de calatori. Sunt de acord, sunt multe linii moarte, sa ramana liniile cu potential, dar sa fie macar bani pentru ele! Toti banii CFR-ului se duc pe subventii si modernizari la suprapret de material rulant ! Dar aici discutam de M600 care are majoritatea statiilor in proximitatea localitatilor, iar oamenii sunt cu venituri modeste si ar fi bucurosi de un transport mai ieftin. Nimeni nu mai face sondaje de piata, nu ii mai intereseaza nevoile calatorilor. Am inteles ca cei din dela mers de tren mergeau prin anii 90 luni intregi prin unitatile de invatamant si intreprinderi si dupa aceea se adunau si lucrau 6 luni la Bucuresti pentru conceperea noului mers.Nu poti inghiti atatea disfunctionalitati la CFR, in timp ce cei dela transportul auto se bucura la fiecare client castigat. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 19 Dec 2013, 20:47 | |
| Faurei- Tecuci timpi de mers in 1988/1989:
-sens Faurei- Tecuci: 1 h si 15 minute (calculat fara oprire) -sens Tecuci- Faurei: 1 h si 16 minute (la fel)
Atunci- nu stiu din ce motiv- acceleratul Iasi- Mangalia aparea circuland deviat prin Buzau (fata de traseul sau "clasic")
Linia Faurei- Tecuci era strabatuta de personalul 6002/6001 (Bucuresti- Iasi), care oprea- pe acest sector- numai in doua statii- Suraia si Balta Alba. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
| |
| | | | M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |