|
| M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
+98Lineus646 Katalyn florin.lifticariu Semafor lifetec bobi marius664 Luca tgv impuls j o a n t a mielutu zburator get. bubu dan tm kristi kkk Simply18 baiazid Balto NicuS vanchorusebulgaria 92Dragos Amiralul Bobby_TM DUAL Razvan Tudor DAS 2011 spsdc7 alliens seby1998 Adirmvl Dutzu user dezactivat... Caravelle_Zg chatnoir401 Radu.B Sergiu rmn cfr500 Mihay spiderpc Kriszti219 COSTACHE MIHAIL Katalin4653 Tomi13leu popovici cstefan stefan_br didinul dexter23 ravers75 liviulav33 razvan - trenuri lovekomotive AlexD manuela srazvi Dr2005 cardinal cristi CFR bogdan srl iDorin Vitosa Cobra cont dezactivat . redeme sorin TVlad riciu mureseanu_976 joanta sorinucu decward ultras Marius Iulian buldozer2 halmarius mihaiuc Nesebar Marian.B alinx3330 ldh80 jionutz ATM vrabieionut @ndrey didi mishu88 Hurricane mi.tudor PrisecaruFlorin MariusM IonutCFR2009 marius_catalin84 Ionutz cortexedge Vlad marius_m mardaryroby myster2008 102 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 03 Dec 2013, 16:35 | |
| Eu am trecut acum o saptamana si linia era ruginita, insa IonutCFR2009 mi-a spus ca mai circula la o luna cate un tren de marfa. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 05 Dec 2013, 08:19 | |
| Am vazut noul mers de tren pe M600. Destul de multe trenuri de calatori, in special la regio, mai ales pe sectorul Bârlad-Iasi. Pacat ca liniile de Falciu (unde, pentru asigurarea de legaturi bune cu trenurile de pe M600, ar trebui sa circula cca 5 perechi regio/zi) si de Husi (unde iarasi ar fi necesare cca 6 perechi regio/zi), nu mai sunt strabatute de trenuri de calatori. Ar fi adus implicit un plus de calatori si pentru trenurile de pe M600.
Din pacate am observat necesitatea realizarii de incrucisari pe sectorul Bârlad- Tecuci, unde este linie simpla. Stiu ca la nivelul anului 1989 era inceputa dublarea acestui sector.
Daca am mai adauga si trasele pentru eventuale trenuri de marfa, atunci ma gândesc ca ar fi unele probleme cu realizarea de incrucisari pe sectoarele nedublate.
Ar trebui si cele 3 consilii judetene (Iasi, Vaslui si Galati) sa faca presiuni asupra guvernului si a ministerului pentru a aveea o M600 ca lumea, astfel: -dublata si echipata cu BLA pe intreg traseul Tecuci Ram. Frunzeasca- Iasi (nu ar mai fi multe sectoare de completat in acest sens- de dublat Tecuci Ram. Frunzeasca- Bârlad, Munteni- Vaslui, Vaslui- Buhaiesti si Rebricea HM- Grajduri, si de echipat cu BLA Zorleni- Crasna, Crasna- Munteni si Vaslui- Buhaiesti si CED la Banca); -si reabilitata linia, in sensul de a se putea circula cu 120 km/h (viteza suficienta in tractiune diesel) de la Tecuci pana unde incepe celebra panta de la Grajduri-Barnova. Nu stiu cat ar costa realizarea acestor lucrari, dar nu cred sa fie o suma astronomica (in plus nu sunt necesare lucrari mai complicate de stabilizarea solului, tunele, viaducte, etc.), si ar spori semnificativ capacitatea de transport pe M600, lucru care nu poate fi decat benefic pentru judetul Vaslui.
In 1990, singurele statii de pe M600 care ramasesera neechipate cu instalatie CED erau: Banca, Rosiesti (astazi hc) si Barzesti HM (astazi h).
In privinta celuluilalt sector de pe M600- sectorul Tecuci- Faurei:
-la traficul de marfa, acesta era stranbatut in principal de marfarele ce transportau produsele industriei din Iasi, Vaslui, Bârlad, Tecuci, spre port Constanta la export. Cum astazi industria din acele orase nu prea mai exista........ -apoi mai erau transportate si produsele agricole de la bazele de receptie din gari si de la fabrica de zahar Tataranu spre Faurei, Tandarei, Fetesti, etc.
-la calatori: deoarece linia strabate 3 judete, iar fluxrile de calatori nu sunt pe directia strabatuta de aceasta linie, la regio 3 perechi/zi ar fi suficiente (la cati calatori ar fi doua automotoare Desiro care sa plece concomitent dimineata, la pranz si seara din Tecuci si din Faurei ar fi suficiente). La interegio, pe acest sector (care ar scurta considerabil timpul de mers) ar merge introdus IR Iasi- Mangalia, doua perechi de IR Iasi-Bucuresti si internationalul "Prietenia".
-Insa marea problema a sectorului Tecuci-Faurei este reabilitarea acestuia- fiind o linie usoara de campie/deal, un 100- 120 km/h ar fi rezonabil (dar pe intreg traseul, nu cu restrictii la fiecare podet sau la fiecare trecere peste macaze in statii!). |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 05 Dec 2013, 17:12 | |
| Din păcate traficul actual nu mai justifică economic dublarea liniei sau echiparea cu BLA a sectoarelor pe care se circulă la cale liberă. Cred că mai degrabă ar trebui să ne dorim o creștere a traficului, în special a celui de marfă (oricum anul acesta a crescut destul de mult traficul pe Vaslui - Tecuci, mai ales datorită recoltei agricole).
La capitolul viteză, pe Tecuci Nord - Bârlad deja avem VS = 120 km/h, cu o singură restricție de 30 km/h la km 268+600 - 268+700 (e vorba de un podeț scadent la reparații). Dar depoul Iași nu prea deține material rulant capabil de această viteză (câteva Desiro care mai sunt active, un GM clasa 63, conservat actualmente de altfel, și 2 DA1). Și pe celelalte porțiuni mai sunt lucrări în scopul eliminării unor restricții și limitări de viteză, din păcate avansează destul de greu. |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6320 Data de inscriere : 30/12/2011
| | | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 06 Dec 2013, 09:18 | |
| - Katalin4653 a scris:
- terasamentul este distrus datorita necirculatiei , spalarii prismei de nisip.
Poate a prismei de balast... _________________ :TTT:
|
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6320 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 06 Dec 2013, 09:44 | |
| - Dr2005 a scris:
- Katalin4653 a scris:
- terasamentul este distrus datorita necirculatiei , spalarii prismei de nisip.
Poate a prismei de balast... Uitasem , mersi de corectie! |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 06 Dec 2013, 21:01 | |
| O modernizare a magistralei 600 cu lucrari de RK la linii pentru ridicarea vitezei la 120 km/h si completarea instalatiilor BLA + CED este binevenita. Linia are potential pentru traficul de calatori, ar fi loc de un mers cadentat realizat cu automotoare.Si mersul de tren este prost conceput, primele trenuri R care ajung dimineata in Vaslui si Barlad sunt la orele 7.14,respectiv 7.55, dar cei care incep serviciul la ora 7 si scoala la ora 8 cu ce sa ajunga ? Cu siguranta un operator privat si-ar face punct de lucru la Vaslui de unde poate opera trenuri dela primele ore in toate directiile.Chiar si o dublare ar fi buna, s-ar reduce timpii foarte mult. Sunt distante lungi Buhaiesti-Balteni, Banca-Crasna unde se circula la cale libera si unde un tren intarziat da peste cap tot mersul de tren.In timp ce in alte tari administratiile feroviare se lupta pentru castigarea fiecarui minut, la noi de exemplu IR 1663 dupa stationarea mult prea mare din Tecuci, sta la incrucisare si in Tutova si in Scanteia, pierzand cel putin 20 min.
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 06 Dec 2013, 21:18 | |
| Dar 1861/1862 il puteau duce prin Tecuci-Faurei. In actuala trasa si cu 30 km/h Buzau-Faurei, timpul de mers este prelungit nejustificat de mult cu cca 2 ore. |
| | | spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4861 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 06 Dec 2013, 21:41 | |
| In Tutova se incruciseaza in fiecare zi 3 trenuri in jurul orei 16.45. R 6314 (Iasi - Tecuci) soseste la Barlad la 16:00, pleaca dupa 13 minute (la 16:13, mai devreme nu se poate ca oricum vine dinspre Tecuci IR1661), ajunge la Tutova la 16:30, iar aici iar sta 15 minute asteptand incrucisarea a 2 trenuri interregio: IR 1664 (Iasi - Bucuresti Nord) cu IR 1661 (Bucuresti Nord - Iasi). IR1664 (Iasi - Bucuresti Nord) ajungand la Tutova la timp, asteapta la randul lui IR1661 (Bucuresti Nord - Iasi) care de obicei mai intarzie cateva minute. Si uite asa tot se te plimbi cu R 6314 de la Iasi la Tecuci, trenul asta plecand uneori si dupa 30 minute din Tutova. :roll: Stiind ca IR1664 opreste mai mereu in Tutova, pot urca de acolo si sa platesc bilet din Tutova? Banuiesc ca din gara nu pot cumpara, dar din tren? De coborat am mai coborat cand oprea IR1664 (Bucuresti Nord - Iasi) desi luam bilet pana la Barlad. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 06 Dec 2013, 22:00 | |
| Nu poţi cumpăra bilete din staţiile în care se fac opriri tehnice. Dacă urci în tren, o să te taxeze la tarif de tren (deci mai mare) de la staţia anterioară în care a oprit trenul. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 06 Dec 2013, 22:10 | |
| De asta ziceam de dublarea portiunilor in prezent simple de pe M600 - macar intr-o prima faza a sectorului Tecuci Ram. Frunzeasca- Barlad!
De exemplul daca (presupand ca poate se va milostivi vreun operator privat sa ia si linia 604) mai introduci si 3 perechi de regio zilnic Husi-Crasna-Vaslui, plus 5 perechi zilnic pentru Barlad- Falciu Nord HM, plus trase pentru marfa Tecuci- Barlad- Crasna- Husi si Barlad- Falciu, atunci cred ca ar face foarte greu fata actuala stare a M600 cu portiuni de linie simpla si care sa se circule la cale libera! Plus ca daca s-ar dori intradevar legaturi la ore potrivite pe calea ferata intre Iasi si Husi, de exemplul IR 1664 si R 6404 ar trebui sa aiba atasate la semnal si vagon direct Iasi-Husi, ceea le-ar prelungi timpul de stationare in Vaslui cu cca 12 minute. Iar in sens invers R 6311 si R 6417 ar trebui sa aiba atasate vagoane directe Husi-Iasi, din Crasna respectiv din Vaslui. De asemenea, ar fi necesar un vagon direct Husi-Bucuresti (din Crasna cu IR 1662 la Bucuresti), iar la intoarcere cu IR 1665 (de la Bucuresti la Crasna).
Ma intreb in 1990, cand traficul de marfa era mult mai intens, cum se facea fata- singura diferenta acum fata de atunci era ca atunci existau 3 statii in plus- Rosiesti, Barzesti HM si Picioru Lupului HM!
Poate cea mai mare prostie s-a facut cu aceea linie industriala dintre Munteni si Vaslui! Initial, a fost construita ca linie industriala pentru impingerea vagoanelor de carbuni din statia Munteni in tunelul de dezghetare a CET Vaslui! Cu mici transformari, putea fi usor transformata in firul 2 Munteni- Vaslui si macar aveai dublat de la Crasna la Vaslui- mi se pare mult mai logic sa faci o incrucisare in Vaslui decat in Munteni!
Apoi s-a lasat o amarata de portiune Rebricea HM- Grajduri nedublata, ca sa trebuiasca sa mai faci o incrucisare si in Scanteia! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 06 Dec 2013, 22:47 | |
| Oare ce a fost in capul lor de au dublat Munteni -Vaslui cu linie industriala in loc sa fie dublata magistrala?
Acuma astialalti nu sint in stare sa foloseasca terasamentul.
Oare cind era linia industriala, daca bagau piatra+utilajele grele de cale si inlocuiau sina cu sina recuperata de la alte lucrari, puteau folosi firul respectiv pentru personale macar lasind libera firul celalalt pentru viteze sporite? |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 11:41 | |
| - DAS 2011 a scris:
- O modernizare a magistralei 600 cu lucrari de RK la linii pentru ridicarea vitezei la 120 km/h si completarea instalatiilor BLA + CED este binevenita. Linia are potential pentru traficul de calatori, ar fi loc de un mers cadentat realizat cu automotoare.Si mersul de tren este prost conceput, primele trenuri R care ajung dimineata in Vaslui si Barlad sunt la orele 7.14,respectiv 7.55, dar cei care incep serviciul la ora 7 si scoala la ora 8 cu ce sa ajunga ? Cu siguranta un operator privat si-ar face punct de lucru la Vaslui de unde poate opera trenuri dela primele ore in toate directiile.Chiar si o dublare ar fi buna, s-ar reduce timpii foarte mult. Sunt distante lungi Buhaiesti-Balteni, Banca-Crasna unde se circula la cale libera si unde un tren intarziat da peste cap tot mersul de tren.In timp ce in alte tari administratiile feroviare se lupta pentru castigarea fiecarui minut, la noi de exemplu IR 1663 dupa stationarea mult prea mare din Tecuci, sta la incrucisare si in Tutova si in Scanteia, pierzand cel putin 20 min.
Pe M600 viteze sunt oricum bune fata e alte magistrale, cel putin fata de cele care nu au ai suferit lucrari mari de Rk,astfel ,de la Tecuci N-Barlad avem 120km/h cu o limitare de 30kmh inaite de Tutova la un podet care a fost luat de ape acum 8-9 ani, distanta fiind cu BLA banalizat, fir simplu . De la Barlad de firul I este cu 100km/h pana la Zorleni si cu 70km/h pana la Munteni, pe firul II cu 70km/h pana la Banca si cu 100km/h Banca Hm Munteni Vaslui, linia este cu BLA banalizat pe distanta Barlad - Zorleni si Munteni Vaslui restul cale libera ; pe acesta portiune sunt doua limitari inainte de intrarea in Crasna,pe firul II cu 70km/h si pe firul I cu 50km/h ,prima pe 300m a doua pe 500m De la Vaslui -Buhaiesti viteza este de 100km/h,fir simplu ,circulatie la cale libera, cu o restrictie de 70km/h pe 500m inainte de intrare in Buhaiesti. Distanta Buhaiesti - Grajduri linia este de 100km/h cu BLA banalizat si este dubla pe distanta Buhaiesti-Rebricea , simpla Rebricea - Grajduri, o singura restrictie de 70km/h pe 100 m, peste schimbatoare la intrare in Rebricea. Distanta Grajduri -Iasi linia este dubla si cu BLA banalizat,iar vitezele sunt urmatoarele: 90km/h Grajduri -Barnova ,85km/h Barnova- Ciurea, 100km/h Ciurea -Nicolina 65km/h Nicolina -Iasi; la intrarea in Barnova cap X limitare de 55km/h din cauza geografiei curbei inait de senalul de intrare si pana la repetitoarele de contra al semnalelor de iesire cap X ,adica vreo 500m. Pe distanta Barnova Ciurea este restrictie de 30km/h( sau era ) pe vreo 5-6 km din cauza schimbarii traverselor,tinand efectiv de la prevestitorul de contra al intrarii in Barnova si pana aproape de semnalul de intrare in Ciurea. problema incrucisarilor este o dobitocie mare ,cel putin la incrucisari de trenuri IR mpentru ca se puteau face lejer incrucisarile pe dubla, si nu pe simpla,cat dspre incrucisarile de trenuri R sau R cu IR alea nus o problema neaparat,dar se puteau lejer rotunji un pic stationarile si timpi de mers. 1663 are timpi adaugati la sosirea in Tecuci pentu a compensa limitarile si restrictiile de pe portiunea Pl Sud Tecuci,dar daca se ajusta ora la plecarea sa din Tecuci si s-ar asigura masina de 120km/h ar iesi la Barlad lejer chiar de are limitarea de 30km/h la Tutova timpii acolo fiind de aproximativ 13 minute fara adaugare. In situatia trenurilor intarziate operatorii de obicei dispun circulatia trenului intarziat pe firul cu viteza mai mare ,daca pe acela nu este circulatie( ceea ce nu prea se intampla-circulatie),iar cand este sa dea in alt tren,duce intarziatul pana acolo unde poate sa in dea sa treaca unul pe langa altul ,si fara sa se astepte neaparat unul pe altul daca se poate. Problema incepe de la Buhaiesti unde linia incepe sa aiba rezistenta caracteristica de luat in considerarea si puncteaza si alternarea liniei simple cu dubla,astfel un Ir care vine de la vaslui trebuie sa treaca numai pe directe sai sa circule pe stanga de la Buhaiesti la Rebricea si de la Grajduri la Barnova ,iar cel putin pe aceasta ultima portiune daca nu are demaraj corespunzator la trecerea pe abatuta si conditii meteo grele are sanse reale sa mai faca ceva intarziere! Capacitatea liniei pe toata distanta este la aproximativ de 2,5-3 ori decat traficul de astazi ,deci nu ar fi neaparat necesara dublarea ! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 12:13 | |
| ldh80 Piciorul Lupului nu are abatute ci diagonale intre directe si pleaca o linie industriala spre iesirea catre Iasi unde duce acea linie? |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 07 Dec 2013, 12:28 | |
| - adrian78 a scris:
- ldh80 Piciorul Lupului nu are abatute ci diagonale intre directe si pleaca o linie industriala spre iesirea catre Iasi unde duce acea linie?
Nu are nimic, Piciorul Lupului astazi este halta,a fost Hm cu diagonale, si o linie abatuta ( linie de fugire ) care ducea in cimitirul satului,rolul statiei in sine fiind acela de a abate orice tren care nu ar fi scapat pe panta spre Ciurea mai ales ca in acei ani Ciurea.,fiind statie picior de panta avea de multe ori namai directele( sau una) libere,celelate linii find ocupate cu trenburi care asteptau duble/impingatoare de la Barnova/Nicolina/Iasi/Socola! Statia care presupun ca zici, este Ciurea, iar linia aia abatuta duce la fost CUG,adica FORTUS SA Iasi, aceasca societatea a avut si o alta linie de acces direct din triajul Socola ,pe langa M600 la iesirea din Nicolina, apoi urca si traversa peste M600 apoi cobora usor si intra in incinta FORTUS pe o poarta care astazi este SELGROS. acea linie nu a fost folosita deloc, sau foarte putin ,eu personal in 20 de ani de cand o stiu nu am vazut un tren de marfa pe acolo niciodata ci doar cateva LDH 45/70 izolate pana la podul peste M600,si ar fi si normal la ce declivitate a avut, cel putin dinspre triajul Socola pe o portiune de 350-50m linia urca la aproximativ 18-20m,ceea ce ma face sa ma gandesc la motivarea constructiei acestei linii industriale nefolosite deloc ( din confuirmarile unor colegi care au facut si mecanici si IDM la Ciurea /Nicolina /Iasi/Socola),de altfel tot de la un alt coleg fost sef de remiza la CUG zice ca ar fi avut un DD-u pentru aceasta line,dar greu de crezut dat fiind paralelismul acestuia cu locomotivele diesel... ! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
| |
| | | | M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |