|
| 517 : Pascani - Targu Neamt | |
|
+66Warrington teoiasi laurentzu sergiu.asi lifetec Vitosa Andrey_tm user dezactivat... florin.lifticariu spiderpc mielutu zburator alinx3330 IonutChircu Dutzu Katalyn dan tm j o a n t a alliens Adirmvl deconectat marius664 Norbi Tomi13leu tzifrea Shinkasen Simply18 DAS 2011 Adrian78 razvan - trenuri Balto didinul NicuS vrugby DanyCfrPascani kristi kkk AndreiStefan Warrior12 @ndrey basa cfr500 stefanb.steff DUAL Dr2005 riciu mishu88 AndiCFR electrica675 Nk11 ATM electrica912 ldh80 raoul mardaryroby COSTACHE MIHAIL Eduel mihaiuc catalinu' Vlad MariusM Semafor Nesebar cristi CFR lovekomotive bogdan srl IonutCFR2009 myster2008 70 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20639 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25584 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Mier 15 Aug 2012, 21:30 | |
| Rame au, cu locomotivele stau cam prost. _________________ :TTT:
|
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6668 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Mier 15 Aug 2012, 22:25 | |
| E just, ce spuneti voi, nu stiam ca e combinat cu trenul de la Falticeni. |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6801 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Joi 18 Oct 2012, 12:51 | |
| - Semafor a scris:
- ldh80 a scris:
- Semnalizarea mecanica mai e functionabila pe ceasta linie ?
Trenuri de marfa mai circula ? La Timisesti stiu ca erau vreo 3 cariere mari de balast (pe wikimapia se observa 3 linii care se ramifica din gara Timisesti si ininteaza destul de mult in lunca Siretului), iar in Targu-Neamt se vede o "zona industriala", dar nu stu exact ce fabrici erau acolo! In apropiere de Timisesti erau intr-adevar cateva balastiere iar cea la care mergea o cale ferata pe malul Moldovei ( si nu Siretului) la Boureni, a fost desfiintata de cand a fost preluata de compania Lafarge, si nici semaforul mecanic nu mai este imediat dupa podul peste Mooldova la intrare in statia Timisesti. Vin cu o rectificare pentru ca am fost ieri in zona si am facut cateva fotografii. Semnalizarea mecanica nu mai este functionala pe aceasta linie dar semafoarele mai exista. Semafor de intrare in gara Timisesti situat la cateva sute de metri de podul peste raul Moldova: Semafor de iesire din Timisesti, probabil pentru linia care mergea la balastiera Boureni situat la capatul podului dinspre Timisesti: Si un semafor de intrare in gara Timisesti amplasat intre pasajul peste E 85 si podul peste Moldova inaite de intalnirea culinia ce venea de la balastiera Boureni si care acum nu mai exista. (doar sinele care traversau DN Crsistesti -Tg Neamt care acum sunt acoperite cu asfalt. S-a scos si indicatorul Crucea Sf.Andrei) |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6801 Data de inscriere : 21/02/2010
| | | | stefanb.steff
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti/ Tg Neamt Reputatie : 4777 Data de inscriere : 09/01/2012
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 19 Oct 2012, 14:31 | |
| Toate semnalele macanice de pe 517 au fost desfiintate prin 2008 cand mai circula CFR.ul pe acolo.Din cate imi aduc aminte,ultimul tren al CFR ,5527 cu sosire in Tg Neamt la 21.16 a fost compus din EC 43-0014-1 + 2 vagoane seria 20-50. Prin 2008 a circulat si un Accelerat 1654-1 ce pleca din Tg Neamt la 0.30 si in Pascani era atasat tr Acc 1654 Vatra Dornei Bai h. - Bucuresti Nord.Vagoanele ce formau Acc 1654-1 Tg Neamt-Bucuresti Nord erau atasate la 5527 in Pascani iar compunerea la inceput a fost 2 EA / EA+EC + 1vag seria 19-54 + 3 vag seria 20-54 + 3 vag seria 26-26.Perechea lui venea cu tr Acc 1653 Bucuresti Nord - Vatra Dornei Bai h.iar de la Pascani tr Acc 1653-1 pleca compus cu P 5521 (3.15 ) la rang de P. Vagoanele nu ramaneau in Tg Neamt ci se intorceau cu P 5522 unde erau garate in depoul Pascani.Trenul nu a rezistat mult (o luna jumate) din lipsa de calatori aprox 10/saptamana. |
| | | stefanb.steff
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti/ Tg Neamt Reputatie : 4777 Data de inscriere : 09/01/2012
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 19 Oct 2012, 15:35 | |
| O serie de amintiri: P 5527 Iasi - Tg Neamt compus din EA + 4 vag 26-26 de la Iasi + 2 vag 26-26 de la Pascani in triajul Tg Neamt 04.09.2009 v max = 15km/h Sarbatorirea a 20 de ani de transport pe Valea Ozanei : 12.01.2007 Pregatirea evenimentelor(in dreapta P 5524 Tg Neamt Iasi compus din EC + vag seria 11-47 +3 vag seria 26-26 ): Sosirea trenului special:(Alexandru Filioreanu,C Axinia,Dir Reg Iasi,Cluj,Craiova,Constanta,Bucuresti,Timisoara,Brasov,Galati) Placa comemorativa: Acordare de diplome: LDE 2100 CFR Marfa + Malaxa Infrastructura + Desiro CFR Calatori: Gara Tg Neamt pe inserat: |
| | | stefanb.steff
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti/ Tg Neamt Reputatie : 4777 Data de inscriere : 09/01/2012
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 19 Oct 2012, 16:09 | |
| - Semafor a scris:
- Semafor a scris:
- ldh80 a scris:
- Semnalizarea mecanica mai e functionabila pe ceasta linie ?
Trenuri de marfa mai circula ? La Timisesti stiu ca erau vreo 3 cariere mari de balast (pe wikimapia se observa 3 linii care se ramifica din gara Timisesti si ininteaza destul de mult in lunca Siretului), iar in Targu-Neamt se vede o "zona industriala", dar nu stu exact ce fabrici erau acolo! In apropiere de Timisesti erau intr-adevar cateva balastiere iar cea la care mergea o cale ferata pe malul Moldovei ( si nu Siretului) la Boureni, a fost desfiintata de cand a fost preluata de compania Lafarge, si nici semaforul mecanic nu mai este imediat dupa podul peste Mooldova la intrare in statia Timisesti. Vin cu o rectificare pentru ca am fost ieri in zona si am facut cateva fotografii. Semnalizarea mecanica nu mai este functionala pe aceasta linie dar semafoarele mai exista.
Semafor de intrare in gara Timisesti situat la cateva sute de metri de podul peste raul Moldova:
Semafor de iesire din Timisesti, probabil pentru linia care mergea la balastiera Boureni situat la capatul podului dinspre Timisesti:
Si un semafor de intrare in gara Timisesti amplasat intre pasajul peste E 85 si podul peste Moldova inaite de intalnirea culinia ce venea de la balastiera Boureni si care acum nu mai exista. (doar sinele care traversau DN Crsistesti -Tg Neamt care acum sunt acoperite cu asfalt. S-a scos si indicatorul Crucea Sf.Andrei)
Defapt erau 3 balastiere in acea zona.La balastiera Preutesti, detinuta de CCCF Moldova, linia pleca direct din st Timisesti prevazuta cu sabot de deraiere, traversa DC 155 ce leaga comuna Preutesti de DN 15B Cristesti - Tg Neamt si ajungea la balastiera unde sunt 2 linii: una de garare, alta de incarcare.Inainte de podul de peste Moldova, era functional acel semafor mecanic pentru celelalte doua balastiere : Draguseni, cu bifurcatie spre stanga si Boureni cu bifurcatie spre dreapta, in sensul de mers catre Pascani; ambele cu opritor spre Timisesti.Poate inainte de 2002, aceaste linii deserveau transportului de marfa, dar dupa 2002 liniile au fost moarte dpdv al circulatiei.Informatiile le am de la tatal meu, care a fost Sef District pe 517 din 2002 pana la venirea RT.Mai intai a fost scos sch. spre Draguseni, apoi prin 2006 cel spre Boureni.Linia spre Draguseni a fost demontata si vanduta la fier vechi de catre societatea ce a cumparat balastiera,ramanand doar traversele de beton.Spre deosebire de sch spre Draguseni,cel care lega balastiera Boureni de firul Pascani- Tg Neamt, a fost demontat in proportie de 80% (inima caii ramase, doar acele au fost scoase de pe macaz) pentru o eventuala repunere in functiune.A avut o sansa odata cu deschiderea unei statii de asfalt in apropiere de Boureni ce era folosita pentru modernizarea DN 15 B Cristesti - Tg Neamt - Poiana Largului, dar operatorul (PA&CO) a ales transportul pietrei cu camioane.Tin minte ca, in acea perioada cu modernizarea drumului,s-a deschis si in triajul Tg Neamt o statie de asfalt(acelasi PA&CO) si veneau cate 2 navete de piatra in zilele aglomerate(luni,miercuri,vineri)iar cate una in rest, transportate de SERVTRANS.Iti dai seama nu mai era loc de manevra pentru CFR Marfa incat L3 era ocupata,L4 ramanea directa,L5 ocupata,L6ocupata cu vagoane goale,pe L7 era cantarul iar L8 deservea descarcarii pietrei. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7376 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 19 Oct 2012, 19:01 | |
| Pe aceasta sectie mai circula trenuri ,poate doar marfare, trase de locomotive electrifice? Linia de contact mai este sub tensiune? |
| | | electrica912
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 27 Localizare : Pascani Reputatie : 5606 Data de inscriere : 07/06/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 19 Oct 2012, 21:06 | |
| @stefanb.steff:Nu cred ca vom mai vedea noi asa ceva in Tg Neamt:( @ctln1991:Nu!Se circula doar pe diesel! PS:@stefanb.steff:Nu mai ai poze din Tg Neamt sau din alte zone ale liniei? |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7376 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 19 Oct 2012, 21:27 | |
| Pacat de banii risipiti pentru electrificarea sectiei. |
| | | stefanb.steff
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti/ Tg Neamt Reputatie : 4777 Data de inscriere : 09/01/2012
| Subiect: 517 : Pascani - Targu Neamt Sam 20 Oct 2012, 14:20 | |
| - ctln1991 a scris:
- Pe aceasta sectie mai circula trenuri ,poate doar marfare, trase de locomotive electrifice? Linia de contact mai este sub tensiune?
Circula atat trenuri de calatori operate de RT, cat si trenuri de marfa apartinand DB Schenker,GFR,Unifertrans si CFR Marfa.Trenurile de marfa circula aproximativ o data la 3 sapt.Prin august am surprins atat Ludmilla DB.ului cat si 2 Sulzere GFR in triaj, ce manevrau vagoane incarcate cu busteni. Linia de contact este sub tensiune datorita substatiei de la Timisesti ce alimenteaza nu doar Pascani - Tg Neamt ci si o bucata din M 500 si L 606: Pascani - Roman : doar 2 km spre Roman dupa st Triaj Pascani, Pascani - Dolhasca : cam pana la mijlocul distantei dintre st Lunca Siretului si Pascani, Pascani - Tg Frumos : dupa podul de peste Siret cu 2 km spre Tg Frumos.Distantele sunt aproximative,dar zona de actiune e cea de mai sus. |
| | | stefanb.steff
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti/ Tg Neamt Reputatie : 4777 Data de inscriere : 09/01/2012
| Subiect: 517: Pascani - Targu Neamt Sam 20 Oct 2012, 14:54 | |
| @ctln1991 : Electrificarea nu a insemnat risipa la momentul inceperii tranzitului de marfa si calatori.Navetele de piatra de la balastiere erau transportate de catre o EA in fata si un DA in spate, ca impingator, datorita declivitatii liniei dintre Pascani si Cristesti.DA.ul era folosit deasemenea pentru manevrarea vagoanelor din balastiere.Apoi electrificarea a fost un exemplu de ,,ambitie" din partea lui Filioreanu pentru a oferi cetatenilor din orasul de sub Cetate un transport la cel mai inalt nivel.Parintii lui Alexandru Filioreanu erau din satul Filioara, comuna Agapia, de aceea fostul director al Regionalei CFR Iasi, a tinut să aducă calea ferata si la oamenii din zona. A început lucrarile pe răspunderea sa, fara nici o aprobare oficiala, investind sume imense din fondurile de exploatare feroviara, de unde n-avea nimeni voie sa cheltuiasca fara aprobarea cancelariei Comitetului Central. Pe 15 mai 1981 Ceausescu a venit cu trenul prezidential la vinatoare la Pascani, declarand ulterior ca va lua masuri pentru dezvoltarea oraselor Pascani si Tg Neamt. Atunci, Alexandru Filioreanu a profitat de prilej si i-a spus ca din 1915 este aprobata linia Pascani - Tg Neamt, insa nimeni nu a reusit să o faca. Si ca, Ceausescu ar ramane in istorie daca ar ajuta la construirea ei. După trei zile a primit vestea că s-a aprobat.Fiind si director al Reg Iasi timp de 20 de ani, a tinut ca 517 sa fie si electrificata,avand in plan extinderea liniei pana la Vatra Dornei dupa terminarea lucrarilor pana la st Tg Neamt. Studiile de fezabiliate erau gata,mai trebuia doar inceperea lucrarilor.Vremurile insa s-au schimbat si Tg Neamt a ramas doar statie terminus. @electrica912:Din pacate nu mai am poze,chiar daca stau in triajul din Tg Neamt (locuinta de serv. a tatalui meu).Am vrut vara asta sa parcurg toata distanta dintre Tg Neamt si Pascani pe jos pt fotografii dar nu am mai avut timp.Stiu ca pare mult 30km,dar cu ocazia asta, ai sansa sa experimentezi o parte din munca unui revizor de cale . |
| | | basa
Numarul mesajelor : 65 Varsta : 26 Localizare : Pascani , M500 Reputatie : 4839 Data de inscriere : 04/11/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Dum 21 Oct 2012, 13:16 | |
| Daca ai putea sa faci niste poze din garile Timisesti si Targu Neamt ar fi foarte frumos , sa mai vedem si noi cum mai este pe acolo |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 22 Oct 2012, 08:34 | |
| - stefanb.steff a scris:
- @ctln1991 : Electrificarea nu a insemnat risipa la momentul inceperii tranzitului de marfa si calatori.Navetele de piatra de la balastiere erau transportate de catre o EA in fata si un DA in spate, ca impingator, datorita declivitatii liniei dintre Pascani si Cristesti.DA.ul era folosit deasemenea pentru manevrarea vagoanelor din balastiere.Apoi electrificarea a fost un exemplu de ,,ambitie" din partea lui Filioreanu pentru a oferi cetatenilor din orasul de sub Cetate un transport la cel mai inalt nivel.Parintii lui Alexandru Filioreanu erau din satul Filioara, comuna Agapia, de aceea fostul director al Regionalei CFR Iasi, a tinut să aducă calea ferata si la oamenii din zona. A început lucrarile pe răspunderea sa, fara nici o aprobare oficiala, investind sume imense din fondurile de exploatare feroviara, de unde n-avea nimeni voie sa cheltuiasca fara aprobarea cancelariei Comitetului Central. Pe 15 mai 1981 Ceausescu a venit cu trenul prezidential la vinatoare la Pascani, declarand ulterior ca va lua masuri pentru dezvoltarea oraselor Pascani si Tg Neamt. Atunci, Alexandru Filioreanu a profitat de prilej si i-a spus ca din 1915 este aprobata linia Pascani - Tg Neamt, insa nimeni nu a reusit să o faca. Si ca, Ceausescu ar ramane in istorie daca ar ajuta la construirea ei. După trei zile a primit vestea că s-a aprobat.Fiind si director al Reg Iasi timp de 20 de ani, a tinut ca 517 sa fie si electrificata,avand in plan extinderea liniei pana la Vatra Dornei dupa terminarea lucrarilor pana la st Tg Neamt. Studiile de fezabiliate erau gata,mai trebuia doar inceperea lucrarilor.Vremurile insa s-au schimbat si Tg Neamt a ramas doar statie terminus.
@electrica912:Din pacate nu mai am poze,chiar daca stau in triajul din Tg Neamt (locuinta de serv. a tatalui meu).Am vrut vara asta sa parcurg toata distanta dintre Tg Neamt si Pascani pe jos pt fotografii dar nu am mai avut timp.Stiu ca pare mult 30km,dar cu ocazia asta, ai sansa sa experimentezi o parte din munca unui revizor de cale . Mie mi se par niste afirmatii destul de hazardate, ca a inceput constructia de capul lui. Eu cred ca sint doar rezultatul legendelor locale ce par a se tese in jurul acestui Filioreanu. Constructia liniei s-a inceput ca parte unor planuri de dezvoltare a tarii, planuri care nu se faceau in functie de interesele unor persoane, ca doar nu mai eram in epoca ,,burghezo -mosieriimii" cind cutare boier isi tragea tren la mosie si otomobil dela gara la conac.(aici va rog sa remarcati ghilimelele si sa se inteleaga sistemul comunist vs. regimul burghezo mosieresc cum era catalogata orinduirea dinaintea lui). De fapt aceste linii erau proiectate si pentru a ridica economic anumite zone ale Moldovei si pentru accesul mai facil la anumite resurse. Miine pimiine o sa aflam ca altul din Vascauti a vrut linie in Saveni. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6457 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 22 Oct 2012, 10:55 | |
| Parte cu decizia personala de incepere a lucrarilor ,din postatul le recunosc dintrun interviu personal facut de un ziarist cu fostul director,insa asta e altceva, mi se pare firesc ca linia sa fi fost electrificata tinand cont de traseul urmat si necesitatile de transport,cat despre Dolhasca -Falticeni ar fi fost o alternativa,tot cu tractiune diesel,la fel ca si pe Saveni,sau pe Botosani,linii noi de altfel..., ce pacat ca altii viseaza deocamdata BLA de 35 km,linii noi etc... . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt | |
| |
| | | | 517 : Pascani - Targu Neamt | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |