|
| 517 : Pascani - Targu Neamt | |
|
+66Warrington teoiasi laurentzu sergiu.asi lifetec Vitosa Andrey_tm user dezactivat... florin.lifticariu spiderpc mielutu zburator alinx3330 IonutChircu Dutzu Katalyn dan tm j o a n t a alliens Adirmvl deconectat marius664 Norbi Tomi13leu tzifrea Shinkasen Simply18 DAS 2011 Adrian78 razvan - trenuri Balto didinul NicuS vrugby DanyCfrPascani kristi kkk AndreiStefan Warrior12 @ndrey basa cfr500 stefanb.steff DUAL Dr2005 riciu mishu88 AndiCFR electrica675 Nk11 ATM electrica912 ldh80 raoul mardaryroby COSTACHE MIHAIL Eduel mihaiuc catalinu' Vlad MariusM Semafor Nesebar cristi CFR lovekomotive bogdan srl IonutCFR2009 myster2008 70 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 16 Sept 2024, 17:26 | |
| Sunt zeci de sectii cu relief prielnic, dar in paragina sau uitate / abandonate. Vinovat de viitorul lor nu se face cine le-a nascocit. E o judecata superficiala, chiar aspra, doar pentru ca ultimele sectii (mai ales cele neterminate) incepeau sa arate tot mai ambitios. Pentru cineva cu numele ales pe forum FanRailway sunt surprins de pofta asta severa de a deprecia in ultimele zile atatea zone negre din reteaua feroviara romaneasca. Avem inclusiv trenuri internationale cu un vagon. E cat se poate de limpede realitatea sistemului feroviar din Romania. Dezinteresul este maxim. Exista o adevarata anticultura pentru tren / cale ferata. Cei care mai puteau schimba ceva au trecut deja in nefiinta, iar altii isi traiesc ultimele clipe. Bine ca nu traiau Elie Radu, Saligny si Ramniceanu pe TikTok, Instagram si Facebook in anii astia ca nu mai faceau nimic, totul era inutil, nerentabil si imposibil de realizat la calea ferata. Pana si la Gradistea a durat 19 ani sa inlocuim un pod. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 16 Sept 2024, 18:13 | |
| - AeroX a scris:
- Pentru cineva cu numele ales pe forum FanRailway sunt surprins de pofta asta severa de a deprecia in ultimele zile atatea zone negre din reteaua feroviara romaneasca.
Este strict un nume de utilizator. Imi dau doar cu parerea, nimic mai mult, nu am calatorit pe toate liniile ca sa imi fac o idee mai clara. La cat de mare e reteaua feroviara din tara nici macar un sfert nu am apucat.(Titan Sud - Oltenita, Bucuresti - Ramnicu Sarat, Bucuresti - Giurgiu, Brasov - Intorsura Buzaului, Brasov - Rasnov - Zarnesti, Buda - Slanic, Bucuresti - Pitesti - Curtea de Arges, Bucuresti - Targu Jiu etc). Aceasta pofta severa de a deprecia nu este decat doar o opinie asupra situatiei in care se afla diverse sectii si statii. Acesta este si scopul foto-reportajelor pe care le-am facut de-a lungul timpului. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 16 Sept 2024, 18:39 | |
| - AeroX a scris:
- Pana si la Gradistea a durat 19 ani sa inlocuim un pod.
Realitatea este ca nu s-a vrut... Podul vechi inceput in 89-90 putea fi terminat, dar nu s-a vrut... Daca nu aparea oportunitatea proiectului finantat de UE, si acum era linia inchisa. Dubarii inca isi plang incasarile ratate prin reluarea circulatiei feroviare... Oricum, balul cu linia 102 nu s-a incheiat... Zona „Daia” este un punct critic in continuare... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 16 Sept 2024, 19:21 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- AeroX a scris:
- Pana si la Gradistea a durat 19 ani sa inlocuim un pod.
Realitatea este ca nu s-a vrut... Podul vechi inceput in 89-90 putea fi terminat, dar nu s-a vrut... Daca nu aparea oportunitatea proiectului finantat de UE, si acum era linia inchisa. Dubarii inca isi plang incasarile ratate prin reluarea circulatiei feroviare... Oricum, balul cu linia 102 nu s-a incheiat... Zona „Daia” este un punct critic in continuare... Realitatea este că podul comunist a fost făcut prost din start, în urma expertizei a fost considerat nesigur şi a trebuit demolat. Microbuzele de Giurgiu circulă bine-mersi (una e să ajungi într-o oră din Giurgiu până la Eroii Revoluţiei de unde poţi lua metroul şi alta e să ajungi cu trenul în Progresu într-o oră jumate, de acolo să mergi pe jos până la tramvai). Poate alea de Comana să fi pierdut muşterii, dar fiind curse interjudeţene oricum erau puţine. La Daia se va construi un viaduct. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 09:36 | |
| Daca nu venea revoluția în 1989 și mai era câțiva ani director al regionalei CFR Iași Alexandru Filioreanu probabil linia ar fi fost echipata și cu BLA iar stațiile Târgu Neamț și Timișești cu instalații CED! Ar fi interesant de aflat în ce an a ajuns ultimul tren de marfa la Târgu Neamț! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 10:31 | |
| Daaa, unii trebuie pupati in cur.
Bă nu se întelege pe aici că nu stabilea nu stiu ce sef sa se bage miliardele unde voia el? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 11:57 | |
| După cum a declarat Alexandru Filioreanu într-un interviu de prin 2007: părinții lui erau din localitatea Filioara de pe lângă Târgu Neamț și s-a gândit să facă o linie de cale ferată și pentru oamenii din aceea zona (dar proiectul acestei linii era de prin 1915). Apoi el personal , în calitate de șef al regionalei CFR Iași, a dat dispozițiile pentru începerea construcției liniei, utilizand din fondurile destinate activității de exploatare feroviară (fonduri care, în mod legal, nu puteau fi cheltuite decât cu aprobare de la CC). Apoi cei care semnau dispozițiile emise de Filioreanu i-au zis la un moment dat că ei nu mai semnează , că intră în pușcărie! Atunci Filioreanu a zis că semnează el toate documentele, asumandu-si întreaga răspundere. Apoi în 1981, când Ceaușescu a făcut o vizită în zona Târgu Neamț și a spus că va lua masuri pentru dezvoltarea orașelor Pașcani și Târgu Neamț, Filioreanu s-a dus la Ceaușescu, s-a prezentat cine este și i-ar fi spus ceva de genul lui Ceaușescu că încă din 1915 exista proiectul acestei linii și că dacă "veți aproba construcția acestei linii veți rămâne în istorie" (Ceaușescu nu știa că Filioreanu începuseră deja lucrările de construcție a liniei pe răspunderea lui). Întors la București Ceaușescu a aprobat construcția liniei iar câteva zile mai târziu un prieten care era membru al CC ului i-a dat telefon lui Filioreanu și i-a zis că s-a aprobat construcția liniei! Pentru obținerea acestei aprobări Filioreanu a zis că a apelat și la sprijinul și intervenția inclusiv a Patriarhului Teoctist și acesta l-am sprijinit (deși nu prea înțeleg ce influenta putea aveea atunci Patriarhul Teoctist la CC sau la alte organe de stat sau chiar la Ceaușescu personal).
Astea au fost declarațiile lui Filioreanu date ziariștilor prin 2007. Acuma cat este de real ce a spus Filioreanu greu de zis- poate faza cu discuția între el și Ceaușescu să fi fost reală (au mai fost cazuri înainte de 1989 când anumiți șefi sau prim-secretarii de județe - cum au fost regretații prim-secretarii ai județului Vaslui Gheorghe Tănase și Ion Frățilă - în anumite discuții cu Ceaușescu, daca știau cum sa prezinte anumite probleme și cumva sa "ațâțe" orgoliul lui Ceaușescu obțineau anumite aprobări pentru unele investiții necesare din zonele sau județele respective). Probabil pe "psihologia" asta a lui Ceaușescu s-a bazat și Filioreanu și a profitat de ea. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 13:08 | |
| Si drumul de pe dig de legatura dintre Galati si Braila a fost inceput fara aprobare de la centru, au obtinut-o ulterior. Prin anii 2000 ajunsese unul dintre cele mai aglomerate din tara. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 13:28 | |
| Îți dai seama ca îl împuscau pentru subminarea economiei daca facea el de capul lui.
Ba ma lasi cu teoriile astea.
erau toti niste securisti si comunisti din esalonul doi. Auzi, a inceput o cale ferata de capul lui.
pai cine a facut proiectul, studiile care se fac inainte, intreprinderile de constructii cum s-au bagat daca nu aveau in planul cincinal asa ceva?
ba baiatule, noi faceam la liceu, in practica tehnologică, mînere pentru etajate, cleme pentru curelele de la dinamul Dimitrovurilor ca sa se economiseasca bani si tu spui ca ăla a început o cale ferata fara stirea conducerii superioare de partid si de stat?
Am început, aşadar, linia şi am cheltuit un miliard două sute. Era o sumă imensă, însă nu aveam nici un fel de aprobare. Toţi banii erau din fondurile de exploatare feroviară, de unde n-aveai voie să-i iei fără aprobarea cancelariei C.C.-ului.
ba tu iti dai seama ca mosu era senil dar probabil si credea ca el a inceput, îi convenea statutul asta de a fi peste Ceausescu.
un miliard inainte de 1990 cîți dolari erau frate? lumea mînca la cartela si tu indrugi baliverne ?
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 14:27 | |
| Eu spun doar ce a declarat omul ziariștilor! Oricum faptul că s-a construit aceasta linie a fost un lucru bun și a contribuit evident la dezvoltarea orașului Târgu Neamț și a zonei înconjurătorore!
Așa că exemplul a fost cred o prostie din partea celor de la CN CFR SA să-și vândă cele 3 balastiere din zona Timișești! Daca aceste 3 balastiere rămâneau în proprietatea CN CFR SA cei de la CN CFR SA nu mai trebuiau să cumpere piatră spartă pentru lucrările de la linii- aveau propriile balastiere și puteau să-și "producă" singuri piatră spartă de care aveau nevoie pentru lucrările de la linii! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 14:47 | |
| cică a găsit maghiari la statiile din Ardeal care nu cunosteau limba romîna în 1966, dat afara peste 1800 de oameni.
sa fim seriosi asa ceva nu era posibil. oamenii au lucrat la calea ferata si dupa unirea din 1918 cînd erau alte limbi si alte instructii. Din 1945 pîna in 1966 era imposibil ca cineva sa se angajeze la calea ferata si sa nu cunoasca limba româna respectiv instructiile. de asemenea aceste lucruri s-ar fi auzit pîna acum, nu asa tam nisam apare cineva si spune...
de asemenea am gasit si decretul prin care s-a aprobat linia, si grupul de santiere care au fost implicate.
eu zic sa cautam seriozitatea pe forumul ăsta cît o mai functiona.
https://www.ziartarguneamt.ro/istoria-caii-ferate-pascani-targu-neamt-2#_ftn6 |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 20:57 | |
| ldh80, confunzi merele cu perele. Balastierele de pe raul Moldova au apartinut antreprizelor de constructii si fabricilor de prefabricate. Faptul ca se transportau agregatele cu trenul nu inseamna ca au apartinut de CFR. La intretinerea liniilor se foloseste piatra sparta concasata ce provine din carierele de piatra de la munte. Pe Regionala Iasi au fost cariere la Pojorata, Dornisoara si Poiana Ilvei. Ele au fost privatizate din aceleasi motive pentru care CFR s-a lepadat de atelierele de impregnat traverse din lemn si multe alte subunitati. Astazi se cumpara piatra sparta concasata de la Poiana Ilvei, dar funstioneaza si Calcarul SA la Pojorata, linia Floreni - Dornisoara este inchisa de mult timp. P.S. din cate stiu linia Pascani - Targu Neamt trebuia prelungita la Pipirig unde existau exploatari de minereuri. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 23 Sept 2024, 21:52 | |
| Adica acele balastiere de pe raul Moldova au apartinut de "Intreprinderea de constructii cai ferate ICCF" ?
ICCF-ul nu era tot in subordinea "Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor MTTc- Departamentul cailor ferate- Directia Generala a Cailor Ferate Romane" ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Mar 24 Sept 2024, 23:33 | |
| - ldh80 a scris:
- Daca nu venea revoluția în 1989 și mai era câțiva ani director al regionalei CFR Iași Alexandru Filioreanu probabil linia ar fi fost echipata și cu BLA iar stațiile Târgu Neamț și Timișești cu instalații CED! Ar fi interesant de aflat în ce an a ajuns ultimul tren de marfa la Târgu Neamț!
S-a echipat ceva cu BLA la finele anilor '80? Releele erau scumpe şi ce nu se făcea la Electromagnetica se importa din URSS. Ultimele "ctitorii" comuniste au fost toate echipate cu instalaţii SBW "semibune" păstrate în depozitele CFR-ului după ce fuseseră echipate cu BLA şi CED liniile prinicipale (sau magistrale, ca să folosesc terminologia epocii). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Joi 31 Oct 2024, 10:50 | |
| In urma unei scurte deplasări la Târgu Neamț am remarcat următoarele:
-Fosta HM Timișești a fost transformată în halta pentru călători (macazurile de pe linia directă au fost desființate);
-Statia Târgu Neamț a avut și sistem CELS , cel puțin la liniile 1, II, 3 și 4 din grupa de călători;
-Cel mai probabil (dupa urmele din teren: picheti de alimentare, sarmele de la joante, canal pentru cabluri) si fosta statie/HM Timisesti a avut sistem CELS;
-Din păcate , în biroul de mișcare al stației Târgu Neamț, nu mai exista fizic nici fostul aparat de comanda SBW și nici fosta luminoschema CELS! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt | |
| |
| | | | 517 : Pascani - Targu Neamt | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |