|
| 517 : Pascani - Targu Neamt | |
|
+66Warrington teoiasi laurentzu sergiu.asi lifetec Vitosa Andrey_tm user dezactivat... florin.lifticariu spiderpc mielutu zburator alinx3330 IonutChircu Dutzu Katalyn dan tm j o a n t a alliens Adirmvl deconectat marius664 Norbi Tomi13leu tzifrea Shinkasen Simply18 DAS 2011 Adrian78 razvan - trenuri Balto didinul NicuS vrugby DanyCfrPascani kristi kkk AndreiStefan Warrior12 @ndrey basa cfr500 stefanb.steff DUAL Dr2005 riciu mishu88 AndiCFR electrica675 Nk11 ATM electrica912 ldh80 raoul mardaryroby COSTACHE MIHAIL Eduel mihaiuc catalinu' Vlad MariusM Semafor Nesebar cristi CFR lovekomotive bogdan srl IonutCFR2009 myster2008 70 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Mier 12 Aug 2015, 16:22 | |
| Linia este relativ noua, in anii '80 cand a fost facuta s-a si electrificat, cum la vremea respectiva motorina era mai scumpa si curentul mai ieftin iar tot in acea perioada se electrifica reteaua CFR la greu, aceasta linie a fost construita cu tot cu electrificare de la inceput. |
| | | alinx3330
Numarul mesajelor : 342 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 5493 Data de inscriere : 23/10/2010
| Subiect: hy Mier 12 Aug 2015, 17:53 | |
| in poza respectiva se refera la statia timisesti unde erau 2 balastiere de a lungul raului respectiv |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Mier 12 Aug 2015, 20:17 | |
| Din cate stiu linia a fost inaugurata in 1986 si electrificata in 1989 (desi in "Mersul Trenurilor" apare ca linie electrificata in perioada 1990-1994).
A fost probabil si ambitia lui Alexandru Filioreanu (pana in 1989 seful Regionalei CFR Iasi), dar si probabil ideea ca nodul feroviar Pascani sa fie complet electrificat , singura sectie deservita atunci de depoul Pascani, care nu era electrificata, era linia Dolhasca- Falticeni. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Joi 13 Aug 2015, 17:33 | |
| - ldh80 a scris:
- Din cate stiu linia a fost inaugurata in 1986 si electrificata in 1989 (desi in "Mersul Trenurilor" apare ca linie electrificata in perioada 1990-1994).
A fost probabil si ambitia lui Alexandru Filioreanu (pana in 1989 seful Regionalei CFR Iasi), dar si probabil ideea ca nodul feroviar Pascani sa fie complet electrificat , singura sectie deservita atunci de depoul Pascani, care nu era electrificata, era linia Dolhasca- Falticeni. Balastierele au fost folosite la constructia linie in sine ,iar ulterior ,tot pentru linii de CF, iar rationamentul electrificarii ei este simplu, se dorea sa fie o linie care sa traverseze muntii,facand o legatura cu Piatra Neamt spre Toplita . |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Joi 13 Aug 2015, 18:11 | |
| Asta cu ambitia lui Filioreanu cred ca e o legenda urbana, ca doar atunci partidul conducea nu cine stie cine, mai ales o cale ferata care nu e asfaltarea unei strazi. |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Joi 13 Aug 2015, 19:14 | |
| Am auzit ca linia trebuia sa ajunga la Toplita prin Pipirig, unde exista o exploatare miniera.Tot cei batrani povestesc ca banii pentru constructia liniei Pascani - Tg.Neamt erau de fapt banii pentru electrificarea liniei Iasi - Tecuci. P.S. - treaba cu raposatul domn Filioreanu nu este poveste, el a fost o perioada si Directorul CFR, s-a intors la Iasi, dar a ramas in gratile Ceausestilor. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Joi 13 Aug 2015, 20:17 | |
| Nu conteaza ce a fost si ce gratii avea cu Ceausescu, nu cred ca in comunism cind se oprea curentul si faceam ore de la 8.30 ca sa nu aprindem becurile, aveam prizele la scoala sigilate, cind era ratie la tot, taman atunci Ceausescu ii facea hatirul lu unu si ii facea cale ferata ca asa i se scoala aluia. Afirmatiile astea sint mai mult decit ridicole, adica nu se electrificat alta linie, nu se dubleaza, sau ma rog nu ii face hatirul lui Nicu Ceausescu pe la Sibiu, sau mai stiu eu cui, lui Josu de la Topolovatu mare, si cind colo ii face unuia o cale ferata. Doar cine nu a prins comunismul vorbeste asa ca Filioreanu era sef de regionala. Au mai fost si alte regionale.
Aberatii. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Joi 13 Aug 2015, 20:27 | |
| Electificarea a fost facuta pentru economie, curentul electric era mai eiftin fata de motorina si cum carburantul la noi era cu ratia iar curentul mult mai ieftin acesta a fost motivul nr.1 pentru electrificare.
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Joi 13 Aug 2015, 20:46 | |
| Sint convins ca asa a fost, atunci se economisea combustibil de la populatie care se redirectiona sau poate chiar se exporta, in schimb se construiau la greu hidrocentrale si mai era si carbunele, deci curent era.
Sint convins ca linia a avut alte motive economice care au stat la baza realizarii ei la fel ca Dingeni Saveni sau Siret. Interesant ca alea nu se datoreaza lui Filioreanu. Nu, alea au aparut asa de nicaieri. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 14 Aug 2015, 11:43 | |
| - Karpaty a scris:
- Electificarea a fost facuta pentru economie, curentul electric era mai eiftin fata de motorina si cum carburantul la noi era cu ratia iar curentul mult mai ieftin acesta a fost motivul nr.1 pentru electrificare.
Singurul carburant cu ratia era benzina,care era pentru populatie, tot ce insemna transport fluvial/rutier/feroviar folosea cu predilectie motorina,care nici pe departe nu era cu ratia, iar energia electrica era rationalizata doar pentru populatie din cauza consumurilor mari si constante de energie electrica ce se regaseau in industrie. Motivul era cel pe care l-am descris anterior, linia trebuia sa traverseze muntii, fiind o alternativa mai simpla la varianta prin Suceava-Vatra Dornei,care urma sa ramana la un stadiu mai redus la dotarilor,cu tractiune diesel, fapt ce a condus de altfel la o electrificare asa de tarzie a acestei linii adica 1993. Asa zisele povesti nu sunt deloc povesti ci sunt intradevar fapte care au fost facute pe raspunderea proprie a lui A Filioreanu inainte de termen, aprobare,insa probabil ca sigur acesta avea in spate un aport foarte mare la economia de energie/carburanti/si consumuri, in general la cheltuieli care il favorizau in fata preaiubitului conducator, poate chiar fata de alte regionale ,fapt ce i-a permis sa aiba aceasta putere de decizie. Pe acesta noua linie urmau sa treaca toate exporturile sau tranzitul dinspre vest spre est,la rusi, iar costurile fiind mult mai reduse pe tractiune electrica,tonajul mai mare, viteza mai mare ,asadar motivul este mai mult decat evident. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 14 Aug 2015, 12:19 | |
| Incerci sa imi spui ca lucrarile au fost incepute fara aprobare pe raspunderea unui director de regionala? Lucrari la o cale ferata nu la un drum de tara.
Cale ferata care a inceput din Timisesti fiind dus acolo un LDH cu trailerul. O cale ferata, cind aveam parcela de fasole, sflecla de zahar si porumb pentru prasit ca sa se economoseasca motorina un om a inceput o cale ferata si mai apoi partidul si Statul au fost de acord.
In aceste circumstante cred ca ne aflam la capitolul moaste si nu trebuie sa mai discutam. Pacat. |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 14 Aug 2015, 16:55 | |
| Monitorul de Neamt ť Stiri Locale 24 Aprilie 2009
S-a stins din viată ctitorul căii ferate Pascani - Tîrgu Neamt
• Alexandru Filioreanu a fost înmormîntat miercuri, la cimitirul Eternitatea din capitala Moldovei • calea ferată si Gara Tîrgu Neamt au fost inaugurate în 1986 •
Alexandru Filioreanu, ctitorul căii ferate Tîrgu Neamt - Pascani, s-a înăltat în această săptămînă la ceruri, la vîrsta de 83 de ani. Fost director al Regionalei CFR Iasi, timp de 20 de ani, Alexandru Filioreanu a fost înmormîntat miercuri, la cimitirul Eternitatea din capitala Moldovei, iar Primăria Tîrgu Neamt a tinut să-i aducă un ultim omagiu celui pe care l-a desemnat în 2003 cetătean de onoare al orasului, în semn de recunostintă că a adus calea ferată în urbea de pe malul Ozanei. City-managerul Vasile Luculescu a fost însărcinat să reprezinte administratia tîrgnemteană si să rostească cu acest prilej cîteva cuvinte în memoria ieseanului de care se leagă existenta Gării Tîrgu Neamt: „În acest binecuvîntat si minunat decor primăvăratec, peste care mai plouă tainic Lumina Sfîntă a Învierii, pămîntul nostru moldav trimite la cer pe unul din cei mai iubiti si mai alesi fii ai Iasilor, pe domnul Alexandru Filioreanu, ctitorul neobosit al drumurilor de fier din această parte de tară. Sufletul său împăcat si senin primeste un ultim omagiu din partea comunitătii tîrgnemtene, care gratie domnului Alexandru Filioreanu beneficiază de un plus de normalitate si civilizatie adus de calea ferată Tîrgu Neamt - Pascani. Stim bine cu totii că tîrgnemtenii au visat aproape un veac la înlesnirile si avantajele aduse de transportul feroviar. Inaugurarea căii ferate si a Gării Tîrgu Neamt s-a făcut în anul 1986, într-un moment foarte greu din punct de vedere politic, dar si economic. Doar noi, cei care am fost contemporani cu acea perioadă stim cu ce pret s-a construit atunci. Alexandru Filioreanu a reusit să deschidă cele mai importante usi, obtinînd toate aprobările si avizele necesare. Desigur, locuitorii din Tîrgu Neamt au înteles încă de la bun început că au de-a face cu un om de o aleasă bogătie sufletească si i-au acordat titlul de Cetătean de Onoare în 2003 si l-au invitat în 2006, după cum era si firesc, la aniversarea celor două decenii de existentă a Căii Ferate Tîrgu Neamt - Pascani“, a fost o parte din mesajul rostit de Vasile Luculescu la Iasi. Părintii lui Alexandru Filioreanu erau din satul Filioara, comuna Agapia, de aceea fostul director al Regionalei CFR Iasi a tinut să aducă calea ferată si la oamenii din zonă. A început lucrările pe răspunderea sa, fără nici o aprobare oficială, investind sume imense din fondurile de exploatare feroviară, de unde n-avea nimeni voie să cheltuiască fără aprobarea cancelariei Comitetului Central. Pe 15 mai 1981 Ceausescu a venit cu trenul prezidential la vînătoare la Pascani, declarînd ulterior că va lua măsuri pentru dezvoltarea oraselor Pascani si Tîrgu Neamt. Atunci, Alexandru Filioreanu a profitat de prilej si i-a spus că din 1915 este aprobată linia Pascani - Tîrgu Neamt, însă nimeni nu a reusit să o facă. Si că Ceausescu ar rămîne în istorie dacă ar ajuta la construirea ei. După trei zile a primit vestea că s-a aprobat. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Vin 14 Aug 2015, 21:53 | |
| Da sigur, ministrul adjunct al CFR, a electrificat Moldova feroviara, Calea ferata Tirgu Neamt aprobata in 1915 a realizat-o in 1985
ba mai mult a construit doua tunele de 2000m la Mestecanis, tunelul de la Vatra Dornei care face posibila trecerea spre Cluj. Ce mai a fost mai tare decit paridu fara el in Moldova era inca epoca aburului, pacat ca nu stim de ce linia a mers la Tirgu Neamt. Pacat ca nu ne aplecam cu adevarat spre studierea dezvoltarii Romaniei in comunism, pe oportunistii de atunci aidoma celor de azi, pe nomenclaturistii de atunci aidoma celor de azi si pe toate celelate aspecte.
Inteleg ca nu se va schimba aceasta parere inradacinata in zona si cultivata in continuare.
http://primariatarguneamt.ro/wp-content/uploads/2012/12/Cetateni-de-onoare-2014.pdf
|
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 17 Aug 2015, 13:34 | |
| - dan tm a scris:
- Incerci sa imi spui ca lucrarile au fost incepute fara aprobare pe raspunderea unui director de regionala? Lucrari la o cale ferata nu la un drum de tara.
Cale ferata care a inceput din Timisesti fiind dus acolo un LDH cu trailerul. O cale ferata, cind aveam parcela de fasole, sflecla de zahar si porumb pentru prasit ca sa se economoseasca motorina un om a inceput o cale ferata si mai apoi partidul si Statul au fost de acord.
. Pai cei asa mare probema daca nu vrei sa intelegi ,a avut "norocul" sa fie la momentul potrivit, iar atunci altfel se punea problema ,dupa cum bine zici; Constructia a doua tunele ,este probabil vorba de linia noua Suceava -Campulung realizata intre 1964-1965 sau poate reparatia celor doua tuneluri de la Mestecanis ,dar nici alea nus ctitoriile sale,era deja prevazut sa se construiasca linie noua pentru evitarea sectiei grele de la Cacica si asta in planurile anilor '50. " tunelul de la Vatra Dornei care face posibila trecerea spre Cluj" ,asta nu e nici pe departe adevarat,dar e o ironizare cel putin ieftina . Dar care e motivul pentru care linia a mers intradevar la Tg Neamt, ca daca noi nu il cunoastem spune-l,daca cunosti intrevar ,ca sa lamurim situatia . Intodeauna altul va fi adevarul consemnat ,fata de cel care a fost trait,dar mai ales in epoca binecunoscuta. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt Lun 17 Aug 2015, 14:19 | |
| Nu am ironizat cu tunelul ci am citat de acolo unde am pus linkul asa scrie. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt | |
| |
| | | | 517 : Pascani - Targu Neamt | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |