Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 517 : Pascani - Targu Neamt

In jos 
+66
Warrington
teoiasi
laurentzu
sergiu.asi
lifetec
Vitosa
Andrey_tm
user dezactivat...
florin.lifticariu
spiderpc
mielutu zburator
alinx3330
IonutChircu
Dutzu
Katalyn
dan tm
j o a n t a
alliens
Adirmvl
deconectat
marius664
Norbi
Tomi13leu
tzifrea
Shinkasen
Simply18
DAS 2011
Adrian78
razvan - trenuri
Balto
didinul
NicuS
vrugby
DanyCfrPascani
kristi kkk
AndreiStefan
Warrior12
@ndrey
basa
cfr500
stefanb.steff
DUAL
Dr2005
riciu
mishu88
AndiCFR
electrica675
Nk11
ATM
electrica912
ldh80
raoul
mardaryroby
COSTACHE MIHAIL
Eduel
mihaiuc
catalinu'
Vlad
MariusM
Semafor
Nesebar
cristi CFR
lovekomotive
bogdan srl
IonutCFR2009
myster2008
70 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24 ... 31  Urmatorul
AutorMesaj
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeMier 12 Aug 2015, 16:22

Linia este relativ noua, in anii '80 cand a fost facuta s-a si electrificat, cum la vremea respectiva motorina era mai scumpa si curentul mai ieftin iar tot in acea perioada se electrifica reteaua CFR la greu, aceasta linie a fost construita cu tot cu electrificare de la inceput. Wink

_________________
595423517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Bdeem_8496_a517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Bdeem_8496_a517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Bdeem_8496_a
Sus In jos
alinx3330




Numarul mesajelor : 342
Varsta : 39
Localizare : Iasi
Reputatie : 5493
Data de inscriere : 23/10/2010

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: hy   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeMier 12 Aug 2015, 17:53

in poza respectiva se refera la statia timisesti unde erau 2 balastiere de a lungul raului respectiv
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeMier 12 Aug 2015, 20:17

Din cate stiu linia a fost inaugurata in 1986 si electrificata in 1989 (desi in "Mersul Trenurilor" apare ca linie electrificata in perioada 1990-1994).

A fost probabil si ambitia lui Alexandru Filioreanu (pana in 1989 seful Regionalei CFR Iasi), dar si probabil ideea ca nodul feroviar Pascani sa fie complet electrificat , singura sectie deservita atunci de depoul Pascani, care nu era electrificata, era linia Dolhasca- Falticeni.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6453
Data de inscriere : 26/09/2009

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeJoi 13 Aug 2015, 17:33

ldh80 a scris:
Din cate stiu linia a fost inaugurata in 1986 si electrificata in 1989 (desi in "Mersul Trenurilor" apare ca linie electrificata in perioada 1990-1994).

A fost probabil si ambitia lui Alexandru Filioreanu (pana in 1989 seful Regionalei CFR Iasi), dar si probabil ideea ca nodul feroviar Pascani sa fie complet electrificat , singura sectie deservita atunci de depoul Pascani, care nu era electrificata, era linia Dolhasca- Falticeni.
Balastierele au fost folosite la constructia linie in sine ,iar ulterior ,tot pentru linii de CF, iar rationamentul electrificarii ei este simplu, se dorea sa fie o linie care sa traverseze muntii,facand o legatura cu Piatra Neamt spre Toplita .
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeJoi 13 Aug 2015, 18:11

Asta cu ambitia lui Filioreanu cred ca e o legenda urbana, ca doar atunci partidul conducea nu cine stie cine, mai ales o cale ferata care nu e asfaltarea unei strazi.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5204
Data de inscriere : 18/09/2011

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeJoi 13 Aug 2015, 19:14

Am auzit ca linia trebuia sa ajunga la Toplita prin Pipirig, unde exista o exploatare miniera.Tot cei batrani povestesc ca banii pentru constructia liniei Pascani - Tg.Neamt erau de fapt banii pentru electrificarea liniei Iasi - Tecuci.
P.S. - treaba cu raposatul domn Filioreanu nu este poveste, el a fost o perioada si Directorul CFR, s-a intors la Iasi, dar a ramas in gratile Ceausestilor.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeJoi 13 Aug 2015, 20:17

Nu conteaza ce a fost si ce gratii avea cu Ceausescu, nu cred ca in comunism cind se oprea curentul si faceam ore de la 8.30 ca sa nu aprindem becurile, aveam prizele la scoala sigilate, cind era ratie la tot, taman atunci Ceausescu ii facea hatirul lu unu si ii facea cale ferata ca asa i se scoala aluia. Afirmatiile astea sint mai mult decit ridicole, adica nu se electrificat alta linie, nu se dubleaza, sau ma rog nu ii face hatirul lui Nicu Ceausescu pe la Sibiu, sau mai stiu eu cui, lui Josu de la Topolovatu mare, si cind colo ii face unuia o cale ferata. Doar cine nu a prins comunismul vorbeste asa ca Filioreanu era sef de regionala. Au mai fost si alte regionale.

Aberatii.
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeJoi 13 Aug 2015, 20:27

Electificarea a fost facuta pentru economie, curentul electric era mai eiftin fata de motorina si cum carburantul la noi era cu ratia iar curentul mult mai ieftin acesta a fost motivul nr.1 pentru electrificare.

_________________
595423517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Bdeem_8496_a517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Bdeem_8496_a517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Bdeem_8496_a
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeJoi 13 Aug 2015, 20:46

Sint convins ca asa a fost, atunci se economisea combustibil de la populatie care se redirectiona sau poate chiar se exporta, in schimb se construiau la greu hidrocentrale si mai era si carbunele, deci curent era.

Sint convins ca linia a avut alte motive economice care au stat la baza realizarii ei la fel ca Dingeni Saveni sau Siret. Interesant ca alea nu se datoreaza lui Filioreanu. Nu, alea au aparut asa de nicaieri.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6453
Data de inscriere : 26/09/2009

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeVin 14 Aug 2015, 11:43

Karpaty a scris:
Electificarea a fost facuta pentru economie, curentul electric era mai eiftin fata de motorina si cum carburantul la noi era cu ratia iar curentul mult mai ieftin acesta a fost motivul nr.1 pentru electrificare.
Singurul carburant cu ratia era benzina,care era pentru populatie, tot ce insemna transport fluvial/rutier/feroviar folosea cu predilectie motorina,care nici pe departe nu era cu ratia, iar energia electrica era rationalizata doar pentru populatie din cauza consumurilor mari si constante de energie electrica ce se regaseau in industrie.
Motivul era cel pe care l-am descris anterior, linia trebuia sa traverseze muntii, fiind o alternativa mai simpla la varianta prin Suceava-Vatra Dornei,care urma sa ramana la un stadiu mai redus la dotarilor,cu tractiune diesel, fapt ce a condus de altfel la o electrificare asa de tarzie a acestei linii adica 1993.
Asa zisele povesti nu sunt deloc povesti ci sunt intradevar fapte care au fost facute pe raspunderea proprie a lui A Filioreanu inainte de termen, aprobare,insa probabil ca sigur acesta avea in spate un aport foarte mare la economia de energie/carburanti/si consumuri, in general la cheltuieli care il favorizau in fata preaiubitului conducator, poate chiar fata de alte regionale ,fapt ce i-a permis sa aiba aceasta putere de decizie.
Pe acesta noua linie urmau sa treaca toate exporturile sau tranzitul dinspre vest spre est,la rusi, iar costurile fiind mult mai reduse pe tractiune electrica,tonajul mai mare, viteza mai mare ,asadar motivul este mai mult decat evident.

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeVin 14 Aug 2015, 12:19

Incerci sa imi spui ca lucrarile au fost incepute fara aprobare pe raspunderea unui director de regionala? Lucrari la o cale ferata nu la un drum de tara.

Cale ferata care a inceput din Timisesti fiind dus acolo un LDH cu trailerul. O cale ferata, cind aveam parcela de fasole, sflecla de zahar si porumb pentru prasit ca sa se economoseasca motorina un om a inceput o cale ferata si mai apoi partidul si Statul au fost de acord.

In aceste circumstante cred ca ne aflam la capitolul moaste si nu trebuie sa mai discutam. Pacat.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5204
Data de inscriere : 18/09/2011

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeVin 14 Aug 2015, 16:55

Monitorul de Neamt ť Stiri Locale 24 Aprilie 2009


S-a stins din viată ctitorul căii ferate Pascani - Tîrgu Neamt

• Alexandru Filioreanu a fost înmormîntat miercuri, la cimitirul Eternitatea din capitala Moldovei • calea ferată si Gara Tîrgu Neamt au fost inaugurate în 1986 •

Alexandru Filioreanu, ctitorul căii ferate Tîrgu Neamt - Pascani, s-a înăltat în această săptămînă la ceruri, la vîrsta de 83 de ani. Fost director al Regionalei CFR Iasi, timp de 20 de ani, Alexandru Filioreanu a fost înmormîntat miercuri, la cimitirul Eternitatea din capitala Moldovei, iar Primăria Tîrgu Neamt a tinut să-i aducă un ultim omagiu celui pe care l-a desemnat în 2003 cetătean de onoare al orasului, în semn de recunostintă că a adus calea ferată în urbea de pe malul Ozanei. City-managerul Vasile Luculescu a fost însărcinat să reprezinte administratia tîrgnemteană si să rostească cu acest prilej cîteva cuvinte în memoria ieseanului de care se leagă existenta Gării Tîrgu Neamt: „În acest binecuvîntat si minunat decor primăvăratec, peste care mai plouă tainic Lumina Sfîntă a Învierii, pămîntul nostru moldav trimite la cer pe unul din cei mai iubiti si mai alesi fii ai Iasilor, pe domnul Alexandru Filioreanu, ctitorul neobosit al drumurilor de fier din această parte de tară. Sufletul său împăcat si senin primeste un ultim omagiu din partea comunitătii tîrgnemtene, care gratie domnului Alexandru Filioreanu beneficiază de un plus de normalitate si civilizatie adus de calea ferată Tîrgu Neamt - Pascani. Stim bine cu totii că tîrgnemtenii au visat aproape un veac la înlesnirile si avantajele aduse de transportul feroviar. Inaugurarea căii ferate si a Gării Tîrgu Neamt s-a făcut în anul 1986, într-un moment foarte greu din punct de vedere politic, dar si economic. Doar noi, cei care am fost contemporani cu acea perioadă stim cu ce pret s-a construit atunci. Alexandru Filioreanu a reusit să deschidă cele mai importante usi, obtinînd toate aprobările si avizele necesare. Desigur, locuitorii din Tîrgu Neamt au înteles încă de la bun început că au de-a face cu un om de o aleasă bogătie sufletească si i-au acordat titlul de Cetătean de Onoare în 2003 si l-au invitat în 2006, după cum era si firesc, la aniversarea celor două decenii de existentă a Căii Ferate Tîrgu Neamt - Pascani“, a fost o parte din mesajul rostit de Vasile Luculescu la Iasi.
Părintii lui Alexandru Filioreanu erau din satul Filioara, comuna Agapia, de aceea fostul director al Regionalei CFR Iasi a tinut să aducă calea ferată si la oamenii din zonă. A început lucrările pe răspunderea sa, fără nici o aprobare oficială, investind sume imense din fondurile de exploatare feroviară, de unde n-avea nimeni voie să cheltuiască fără aprobarea cancelariei Comitetului Central. Pe 15 mai 1981 Ceausescu a venit cu trenul prezidential la vînătoare la Pascani, declarînd ulterior că va lua măsuri pentru dezvoltarea oraselor Pascani si Tîrgu Neamt. Atunci, Alexandru Filioreanu a profitat de prilej si i-a spus că din 1915 este aprobată linia Pascani - Tîrgu Neamt, însă nimeni nu a reusit să o facă. Si că Ceausescu ar rămîne în istorie dacă ar ajuta la construirea ei. După trei zile a primit vestea că s-a aprobat.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeVin 14 Aug 2015, 21:53

Da sigur, ministrul adjunct al CFR, a electrificat Moldova feroviara, Calea ferata Tirgu Neamt aprobata in 1915 a realizat-o in 1985

ba mai mult a construit doua tunele de 2000m la Mestecanis, tunelul de la Vatra Dornei care face posibila trecerea spre Cluj.
Ce mai a fost mai tare decit paridu fara el in Moldova era inca epoca aburului, pacat ca nu stim de ce linia a mers la Tirgu Neamt. Pacat ca nu ne aplecam cu adevarat spre studierea dezvoltarii Romaniei in comunism, pe oportunistii de atunci aidoma celor de azi, pe nomenclaturistii de atunci aidoma celor de azi si pe toate celelate aspecte.

Inteleg ca nu se va schimba aceasta parere inradacinata in zona si cultivata in continuare.

http://primariatarguneamt.ro/wp-content/uploads/2012/12/Cetateni-de-onoare-2014.pdf
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6453
Data de inscriere : 26/09/2009

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeLun 17 Aug 2015, 13:34

dan tm a scris:
Incerci sa imi spui ca lucrarile au fost incepute fara aprobare pe raspunderea unui director de regionala? Lucrari la o cale ferata nu la un drum de tara.

Cale ferata care a inceput din Timisesti fiind dus acolo un LDH cu trailerul. O cale ferata, cind aveam parcela de fasole, sflecla de zahar si porumb pentru prasit ca sa se economoseasca motorina un om a inceput o cale ferata si mai apoi partidul si Statul au fost de acord.

.
Pai cei asa mare probema daca nu vrei sa intelegi ,a avut "norocul" sa fie la momentul potrivit, iar atunci altfel se punea problema ,dupa cum bine zici;
Constructia a doua tunele ,este probabil vorba de linia noua Suceava -Campulung realizata intre 1964-1965 sau poate reparatia celor doua tuneluri de la Mestecanis ,dar nici alea nus ctitoriile sale,era deja prevazut sa se construiasca linie noua pentru evitarea sectiei grele de la Cacica si asta in planurile anilor '50.
" tunelul de la Vatra Dornei care face posibila trecerea spre Cluj" ,asta nu e nici pe departe adevarat,dar e o ironizare cel putin ieftina .
Dar care e motivul pentru care linia a mers intradevar la Tg Neamt, ca daca noi nu il cunoastem spune-l,daca cunosti intrevar ,ca sa lamurim situatia .
Intodeauna altul va fi adevarul consemnat ,fata de cel care a fost trait,dar mai ales in epoca binecunoscuta.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitimeLun 17 Aug 2015, 14:19

Nu am ironizat cu tunelul ci am citat de acolo unde am pus linkul asa scrie.
Sus In jos
Continut sponsorizat





517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   517 : Pascani - Targu Neamt - Pagina 18 Icon_minitime

Sus In jos
 
517 : Pascani - Targu Neamt
Sus 
Pagina 18 din 31Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24 ... 31  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz
» Liniile noi
» Piatra Neamt (509)
» Cele mai frumoase gari din Romania
» Târgu Jiu (202)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-
Mergi direct la: