Nu e atat de simplu oameni buni .. nu rezolvi cu niste bolovani problema asta .. La urmatoarea inundatie de acest fel , drumul ala din imagine care se vede acum ,nu o sa mai fie ... In acel cot o sa spele apa tot! .. Acolo trebuie facut un zid de sprijin,fie din BA,fie o solutie mai simpla piatra concasata bagata intr-un zid de sprijin cu gabioane .. pe ce-i nefamiliari cu acest termen,un gabion este in speta o cutie metalica sudata din profile,ale care i fete sunt acoperite fie cu plasa de rabitz fie cu o plasa tesuta .Cutii care sunt umplute cu piatra sparta si apoi sunt asezate uunele peste altele,pentru a actionat ca un zid de sprijin doar din greutatea proprie...Astfel forta apei este disipata de pietrele respective.
PS din poza lui Vlad din 2009 vad ca problema se observa cu ochiul liber,si se vede cum apa a tot sapat in pasiunea aia,care cred ca a fost candva un teren de fotbal .. Teoretic daca interveneau un pic mai din timp,nu se ajungea la ce e acum...
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
Nu prea faci bani din trenuri turistice (decât dacă le taxezi cu 10 RON pe 10 km, ceea nu prea îşi permit mulţi de la noi).
Liniile avariate se pot repara cu fonduri de la bugetul de stat, prin HG. Acest act normativ trebuie promovat de gestionarul infrastructurii, care încurcă merele cu perele şi investiţiile cu calamităţile (nu am la dispoziţie legislaţia actualizată acum).
OUG 12/1998 spune ,,Art. 28. - (1) În cazul unor calamităţi naturale, dezastre sau evenimente de cale ferată, elementele afectate ale infrastructurii căilor ferate române vor fi repuse în funcţiune în cel mai scurt timp, utilizându-se resursele care pot fi mobilizate în acest scop, în condiţiile legii. (2) Cheltuielile ocazionate de repunerea în funcţiune a infrastructurii feroviare publice, afectată ca urmare a unor calamităţi naturale sau dezastre, se acoperă de la bugetul de stat."
_________________ :TTT:
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8417 Data de inscriere : 16/01/2010
Un mini-reportaj cu toata linia, cap coada, realizat luna trecuta. Pozele sunt facute in zile diferite si sunt aranjate pe kilometri http://www.forumtrenuri.com/t2753-linia-vama-moldovia-martie-2013
AndreiStefan User Dezactivat
Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6227 Data de inscriere : 22/12/2012
A fost , acum s-a ales prafu cum s-a ales prafu de tot CFR .
_________________
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6890 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12291 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: linia 514 Sam 29 Iun 2013, 15:56
Singura solutie pentru aceasta linie ar fi ca AFER-ul sa permita unui operator privat din strainatate- cineva serios, interesat sa valorifice din punct de vedere turistic linia- sa o preia si sa o reabiliteze +reconstructia portiunilor distruse pana la Moldovita!
Nici TFG nici Regiotrans nu cred ca ar face o astfel de investitie!
Si o intrebare: in MT 1984-1985 si 1988-1989, atat Dragosa cat si Vatra Moldovitei apareau ca hc! Sa fi fost o eroare de tipar- deoarece nu cred ca dupa 1989 sa le fi transformat in HM, asa cum erau de fapt! Aceste doua HM-uri aveau semnalizare mecanica si daca da cand a fost desfiintata ?
Compunerea trenurilor era 4 vagoane seria 29-20 , fiind trenuri mixte in mT 1984-1985 si curse in 1988-1989.
In privinta traficului de marfa, in afara de material lemnos de la Moldovita, ce altceva se transporta ?
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13810 Data de inscriere : 08/04/2009
Greşeală de tipar. Hm. Vatra Moldoviţei a fost desfiinţată undeva la începutul anilor 90, iar Dragoşa în 2010.
Semafoarele nu ştiu când au fost scoase (dacă au existat). În 1970 nu erau.
De precizat că trenurile erau tractate cu locomotivă LDH deoarece circulaţia locomotivelor tip DA pe această secţie este interzisă (datorită curbelor strânse).
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7375 Data de inscriere : 18/11/2011
Greşeală de tipar. Hm. Vatra Moldoviţei a fost desfiinţată undeva la începutul anilor 90, iar Dragoşa în 2010.
Semafoarele nu ştiu când au fost scoase (dacă au existat). În 1970 nu erau.
De precizat că trenurile erau tractate cu locomotivă LDH deoarece circulaţia locomotivelor tip DA pe această secţie este interzisă (datorită curbelor strânse).
Pe ce sectii mai este interzisa circulatia cu DA ?
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13810 Data de inscriere : 08/04/2009