Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 512 : Leorda - Dorohoi

In jos 
+31
marius664
Luca tgv
IonutCFR2009
deconectat
ldh80
Semafor
cata
j o a n t a
Dutzu
dan tm
@ndrey
Cont.dezactivat
Amiralul
Norbi
Adrian78
Adirmvl
Andrey_tm
Bobby_TM
joanta
Andrei Huiala
Vlad
cfr500
Dr2005
DAS 2011
alinx3330
Balto
Nesebar
mishu88
cristi CFR
arianul
myster2008
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14  Urmatorul
AutorMesaj
Dutzu
V.I.P Member
V.I.P Member
Dutzu


Numarul mesajelor : 1597
Varsta : 28
Localizare : Iasi
Reputatie : 6031
Data de inscriere : 29/12/2012

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeSam 18 Apr 2015, 07:24

dan tm a scris:
Ce bine ca am reusit sa merg pe Leorda -Dorohoi. E o linie cu foarte multe curbe insa viteza e 50 km/h,  mai mare decit pe Hirlau, unde dupa pasajul de la Podu Iloaiei pina dupa Erbiceni e cu 30.


Dupa Podu Iloaiei inainte de a ajunge in Erbiceni si pana la al doilea pod (parca) la iesirea din Erbiceni spre Harlau se merge cu viteza melcului deoarece linia e praf Smile terasamentul a luat-o la vale mai tot timpu chiar daca au fost incercari de al indrepta, dar fara succes. Din ce am inteles unde este acum linia si pe tot acel "şes" pamantul este foarte moale si din aceasta cauza terasamentul s-a deniveliat.
Sus In jos
http://www.flickr.com/photos/96968659@N07/
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7374
Data de inscriere : 18/11/2011

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeVin 01 Mai 2015, 13:12

Vor mai circula trenuri pe aceasta linie?
Sau va creste flora si fauna pe linie?
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului
Andrey_tm


Numarul mesajelor : 5864
Reputatie : 11658
Data de inscriere : 08/09/2011

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeJoi 07 Mai 2015, 11:06

Cel mai probabil va crește flora pe linie. Sad
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeDum 10 Mai 2015, 02:40

In mod destul de ciudat cit a fost circulata linia a fost curatata de tufisurile care in alte zone te lovesc daca scoti mina pe geam si zgirie pina la luciu metalic automotoarele.

Gara Leorda, IDM -ul sta intr-un container.

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4413_zpsy4pbwcct

automotorul de Corabia cu care am circulat, are un scaun rabatabil in compartimentul de bagaje. pentru mine a fost primul motor cu scaun montat acolo cu care am calatorit.

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4412_zpsurifi8gi 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4416_zpsneyuaqd7

linia de Botosani

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4418_zpsmdeueol0512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4419_zpseldbysth

linia este in continua urcare si are citeva curbe stinga dreapta, insa nu am reusit sa prind gara de la distanta.

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4420_zpsh4bcdqct512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4422_zpsic7fsite

se poate observa ca tufisurile erau taiata de linga sina
512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4422_zpsic7fsite  512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4426_zpsnixhhjjz  

inainte,

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4427_zpsvaagei5e

inapoi

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4428_zpsqiol1zbi

modernism in oierit?

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4431_zps8r67gsvp

https://2img.net/h/i280.photobucket.com/albums/kk178/dantm122/Leorda%20Dorohoi/DSCF4434_zpskzj65rao.jpg

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4438_zpsvvc262ex 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4439_zpshn2p3jjg

urmeaza cealalta oprire, coboara doi pasageri, o femeie care a venit cu mine cu trenul de la Botosani, in Leorda a asteptat-o sotul, au mai luat ceva pentru Paste de la un chiosc din Leorda. Eu am mers la Dorohoi, noi am fost singurii pasageri.

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4441_zpsw2rxuklf 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4442_zps4lseeltr  512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4443_zpsjmxicwia  512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4444_zps5mji9zfs 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4446_zpsu7jg7e4v

de aici linia coboara spre Dorohoi, trenul isi mentine aceeasi viteza de 50 km/h pe toate curbele. De asemenea arhitectura celor doua cladiri ale garilor fac trecerea de la un stil arhitectural de pe sectia Veresti -Botosani la cel al sectiei Dorohoi -Iasi.

imediat la iesirea din gara un canton dublu ca cele de pe linia Calafat. Aceste cantoane le voi gasi pe linai Dorohoi-Iasi.

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4448_zpswzbda4bu 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4449_zpsfzvw85sy 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4450_zpsehgaluwe 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4451_zpsorhnpfay 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4453_zpsd4zbi066 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4454_zps7zoe0hd6

in departare un cartier pentru ....?

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4455_zps15px1xp3

ruine industriale, o cale ferata se racorda in curenta

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4456_zpsextjwur1  512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4458_zpsnn9trjfu

am crezut ca e semnalul de intrare in Dorohoi dar m-am inselat, este doar punctul de racordare al liniei industriale, se vede cabina acarului in plan indepartat. Avea in serviciu si bariera.

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4457_zpsab4hrhcl

intrarea in Dorohoi

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4459_zpstvnxv9y0 512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4460_zpsmhatffgn

asta lipsea, numele scris mare pe o placa.Dar cind liniile se inchid si cladirile se fura ce se intimpla cu placile?

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4462_zpsg4sx6zuv

gara Dorohoi deja are alt stil arhitectural ca Turnu Magurele, Caracal si altele dar e totat diferit de cel al liniei spre Iasi. Remiza insa e prea departe sa ajung pe jos pina acolo.
512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4465_zps0sfzlrxs512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 DSCF4469_zpsn8upf2tt
Sus In jos
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7374
Data de inscriere : 18/11/2011

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeDum 10 Mai 2015, 03:05

Ieri linia care pornea din Leorda era ruginita si incepeau sa creasca copaci...
Sus In jos
j o a n t a




Numarul mesajelor : 104
Varsta : 35
Localizare : BOTOSANI
Reputatie : 4458
Data de inscriere : 26/12/2012

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeLun 11 Mai 2015, 10:33

dan tm a scris:
in departare un cartier pentru ....?

... pentru cei care si-au pierdut casele in timpul inundatiilor catastrofale din anul 2010.

dan tm a scris:
ruine industriale, o cale ferata se racorda in curenta

Este linia care deservea fosta Intreprindere Mecanica de Utilaj Greu pentru Deformare Plastica (IMUGDP).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeLun 11 Mai 2015, 13:48

Mersi pentru completari.
Sus In jos
cata

cata


Numarul mesajelor : 282
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5768
Data de inscriere : 01/02/2010

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeMier 13 Mai 2015, 02:51

poate intereseaza pe cineva, descrierea remizei Dorohoi  la inceputul anilor '90 si un mic istoric. Inainte evident, de actualele distrugeri...


Cladirea remizei este semicirculara, cu peretii din caramida aparenta de Ciurea, cu cinci locuri de lucru, pe fiecare fiind canal de revizie in lungime de 16,2 m. Latimea cladirii este de 22 m, arcul de cere de la partea intrarii locomotivelor are 31 m iar eel opus, de 41,4 m, liniile din interior fiind infundate. Inaltimea cea mai mare este de 7,5 m. Pe unul din canale s-a amenajat dupa anul 1915, o instalatie pentru coborat osiile locomotivelor cu abur (zencanal). In spatele cladirii remizei, in dreptul canalului 1, a fost construita cladirea pentru atelierele anexe cu dimensiunile de 12,25 m x 6 m.
Datorita calitatii necorespunzatoare a apei din paraul Buhai - multe suspensii, mai tot timpul tulbure, debit redus si inconstant, amenajarile pentru alimentarea cu apa a locomotivelor cu abur ocupa o buna suprafata din incinta depoului. Lucrarile pentru aceste amenajari din anii 1904 - 1907 au fost completate in anii 1929 si 1939, ajungandu-se la situatia care exista si in prezent. Inainte de anul 1940, amenajarile pentru alimentarea cu apa a locomotivelor cu abur constau dintr-o aductiune de la paraul Buhai spre un put de captare cu diametrul de 3,3 m si inaltimea de 4,1 m. De aici, printr-un tub de beton, apa ajunge in bazinul colector cu diametrul de 4,2 m si inaltimea de 12 m, fiind apoi circulata cu o pompa printr-un filtru si trimisa in castelul de apa. Dupa anul 1945 inca se mai afla o pompa de tip Weise Manschen - Halle cu nr. 33/1887 (numar/an de fabricatie), debit de 25 m3/h care era instalata in casa pompelor impreuna cu cazanul pentru abur nr. 9357, timbrul - 10 bar, fabricat la firma Bethan din Germania. Castelul de apa este construit din caramida, are inaltimea totala de 10,1 m iar pana la fundul rezervorului, inaltimea este de 6,2 m. Rezervorul pentru depozitarea apei este metalic de forma cilindrica, asezat vertical, cu diametrul de 5 m si inaltimea 3,2 m si o capacitate de 60 m3. Baza castelului este octogonala cu latimea de 2,94 m. Coloana hidraulica de la castel, de tip MAV, are diametrul de 150 mm. Casa pompelor are lungimea de 13,1 m x 5 m, avand compartiment pentru cazan (8,8 m x 5 m) si pentru magazia de carbuni (4,3 m x 5 m).
In spatele cladirii remizei pentru locomotive se afla cladirea destinata initial pentru activitatea aministrativa cu lungime de 9,95 m x 4,05 m si o magazie pentru materiale (4,35 m x 3,4). Locuinta sefului de depou, amplasata in apropierea castelului de apa, are o lungime de 10,89 m si o latime de 9,15 m compartimentata in 4 camere cu intrare dintr-un hoi central, in prezent fund utilizata pentru scoala personalului si birouri administrative. Langa aceasta cladire este si cea pentru baie care prin extinderile ulterioare, a ajuns la dimensiunile 8,18 m x 7,94 m, compartimentata in 6 incaperi. Toate cladirile descrise sunt construite cu aceeasi caramida de Ciurea.
Pe linia de alimentare cu carbuni era si groapa de zgura in lungime de 10,4 m. Initial, accesul in remiza pentru locomotive se facea trecand peste placa turnanta de 12 m diametru. Dupa anul 1922, datorita repartizarii in parcul depoului a unor locomotive cu abur mai puternice dar si mai lungi, s-a scos placa turnanta si s-a refacut fascicolul de linii din fata remizei intrarea facandu-se prin trecerea peste macaze. Din cauza spatiului existent s-a putut asigura insa in acest mod, intrarea numai la 4 canale din remiza. Renuntarea la placa turnanta se observa intr-un tablou existent in unitate care este facut la pensionarea unui mecanic in anul 1926, cu personalul depoului langa locomotiva cu abur nr. 468 in fata remizei.

1926: masina 468 fosta a Bucuresti Calatori si personalul depoului la pensionarea unui coleg:

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 468%20Arthur_zps859s16b1

Prin anul 1938 s-a construit castelul de pacura care are baza octogonala cu o latime de 2,4 m careia ii corespunde o latura de 4,2 m. |naltimea pana la fundul rezervorului metalic este 6,25 m. Rezervorul are o capacitate de 240 m3, cu un diametru de 3,95 m la partea rezemata pe zid, care ajunge la un diametru de 8 m pe o inaltime de 2,7 m. Pe inaltimea de 2,94 m se mentine diametrul de 8 m pentru ca sa scada treptat la varf, la un diametru de 1 m pe o inaltime de 2,7 m.
Dupa anul 1952 pentru alimentarea cu carbuni, s-a montat un elevator tip "Kaizer" actionat cu motor termic iar din anul 1964, actionat cu motor electric.

Datorita incovenientelor care le producea apa de alimentare la tevile cazanului locomotivei cu abur, in anul 1931 s-a procurat si montat (in valoare de cca 2.000.000 lei) o instalatie de filtrare a apei care a fost importata din Austria, fapt consemnat si in presa locala a vremii ("Vestitorul" din Dorohoi din 7 octombrie 1931).
In decursul anilor s-au facut si alte dotari care nu au fost evidentiate prin documente separate deoarece s-au folosit fonduri de la exploatare sau conexe la alte investitii, iar dupa anul 1950 s-a apelat la asa denumita munca voluntara, patriotica, sau alte solutii fmanciare. Astfel in anul 1924 s-a realizat o mica uzina electrica cu un motor termic de 15 CP pentru ca in anul 1934 sa se mai monteze un grup electrogen cu motor termic de 10 CP, cu ajutorul salariatilor din depou. Se pare ca datorita cheltuielilor mari cu energia electrica preluata de la uzina comunala, dupa anul 1940 Directia Tractiunii a luat masura de a instala 3 grupuri electrogene. Aceste grupuri de 25 CP, 24 CP si 18 CP asigurau energia necesara tuturor unitatilor feroviare din statia Dorohoi.
Odata cu introducerea remorcarii trenurilor de calatori cu locomotive Diesel electrice si hidraulice, dupa anul 1974 se amenajeaza instalatii pentru dedurizarea apei, iar prin anul 1980 se termina amenajarea pe una din liniile din remiza a unui canal cu buzunare pentru revizia acestor locomotive.


Ultima editare efectuata de catre cata in Mier 13 Mai 2015, 03:03, editata de 1 ori
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeMier 13 Mai 2015, 03:00

Fain,fain insa trebuie timp pentru a poza toate cele prezentate de tine, poate ajunge un pasionat in zona cu mai mult timp la dispozitie. Eu nici nu mi-am dat seama unde e remiza, m-am uitat dupa ea insa si timpul de schimb intre trenul sosit de la Leorda si plecarea celui de Iasi a fost destul de scurt. Nu as fi avut timp sa ajung in spate la remiza.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6799
Data de inscriere : 21/02/2010

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeMier 13 Mai 2015, 03:45

Acum cred ca nu prea mai ai ce fotografia la remiza Dorohoi. Ultima "scanare" amanuntita a zonei a fost facuta de un concetatean de-al tau in 2012.  Smile Vezi aici
Sus In jos
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7374
Data de inscriere : 18/11/2011

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeVin 22 Mai 2015, 15:24

Luni, 18 mai 2015 linia spre Dorohoi avea luciu. Deci mai circula marfare.
Sus In jos
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7374
Data de inscriere : 18/11/2011

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeDum 12 Iul 2015, 08:38

Linia apartine din nou CFR Infrastructura?
Sus In jos
alinx3330




Numarul mesajelor : 342
Varsta : 39
Localizare : Iasi
Reputatie : 5495
Data de inscriere : 23/10/2010

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: hy   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeLun 13 Iul 2015, 03:47

da impreuna cu gara dorohoi, liniile din statia dorohoi si vreo 4-5 km de linie spre ungureni
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeLun 13 Iul 2015, 04:41

Pai de ce au luat si gara Dorohoi, nu puteau sa o lase la RT? sau vor sa mai mulga ceva din taxa TUI?
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitimeLun 13 Iul 2015, 05:07

Gara Dorohoi e impreuna cu linia 512, nu se da cu 608! Wink

_________________
595423512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Bdeem_8496_a512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Bdeem_8496_a512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Continut sponsorizat





512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi   512 : Leorda - Dorohoi - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
512 : Leorda - Dorohoi
Sus 
Pagina 7 din 14Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi
» 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani
» 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani
» Dorohoi (608)
» 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-
Mergi direct la: