Cati oameni merg pe relatia Leorda- Dorohoi?! Inainte de Leorda linia are foarte multe serpuituri si e degeaba, trebuie pus la lacatul pe ea, la fel si pe 511. Singura linie decenta din judetul Botosani e 608 Dorohoi -Iasi unde VS este de 80 km/h ,mai are si o trecere la nivel cu semnale luminoase in apropiere de Dorohoi fiind singura din judetul Botosani si nu e nevoie de restrictie de 20 km/h ca pe 511 cum e la intrarea in Leorda dinspre Bucecea. Pe 608 circula acum cele mai lungi trenuri din judetul Botosani, fiinde compuse din 2 automotoare (4 vagoane).
1. Pentru ca are rangul RE (citeste definitia trenului RE din ordinul pentru schimbarea rangurilor trenului) 2. Pentru eventuali calatori care circula la si de la Leorda. 3. Pentru ca are rangul de Halta de miscare.
1. In ce priveste frecventa opririlor si timpul de parcurs, chestiunea rangului trenului a fost dintotdeauna mai mult o gluma pe sectia 511. In deceniul ’80-’90, cel putin intr-un an au existat vreo doua trenuri de rang superior (R si A), ambele cu regim de rezervare a locurilor, care, circuland dinspre Veresti spre Botosani, opreau in fiecare gara si halta, spre mirarea profunda a celor care nu erau de prin partea locului. 2. “Eventuali calatori” ar fi si din fosta halta Belcea; nu glumesc deloc atunci cand spun asta. 3. Tot in deceniul ’80-’90, cel putin intr-un an, atat grupa de zi Botosani - Bucuresti, cat si cea de noapte (e drept, ambele fiind mentionate in mersul trenurilor ca avand rang superior) treceau fara oprire prin Bucecea, care, la vremea respectiva, era gara si avea un volum de activitate semnificativ, ca sa nu mai pomenim si de calatorii care nu lipseau deloc. Revenind in actualitate, putem lesne observa ca, desi este gara (si nu una oarecare), in Chitila nu opresc trenuri cu regim de rezervare a locurilor (ma exprim asa ca sa nu mai teoretizam in legatura cu rangul trenurilor). Cat despre statutul impozant al Haltei de miscare Leorda sau despre leordenii care nu mai prididesc urcand in RE-ul cu pricina… ce sa zic??!! ai chef de glume azi…
4. Doua minute inseamna doar timpul de stationare. Dar daca mai punem la socoteala decelerarea si accelerarea, plus rezistenta la inaintare opusa de vegetatia luxurianta care acopera liniile la Leorda, la care se adauga lehamitea motorului Diesel care stie ca-l asteapta urcusul spre Bucecea, ajungem la concluzia ca trecerea fara oprire (daca tot nu sunt asigurate legaturi spre si dinspre Dorohoi) reprezinta totusi singura optiune rezonabila.
arianul
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 42 Localizare : botosani Reputatie : 5776 Data de inscriere : 26/03/2009
Lipsa mare de calatori pe aceasta ruta a pus pe ganduri angajatii RT si se gandesc sa renunte la operarea pe aceasta sectie . Inca nu este nimic sigur dar asta am putut sa aflu, cand aflu mai multe va anunt .
_________________
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7374 Data de inscriere : 18/11/2011
Lipsa mare de calatori pe aceasta ruta a pus pe ganduri angajatii RT si se gandesc sa renunte la operarea pe aceasta sectie . Inca nu este nimic sigur dar asta am putut sa aflu, cand aflu mai multe va anunt .
De fecare data cand am mers pe aceasta sectie mai mult de 5 calatori nu erau. In 2008 cand era CFR Calatori era mai bine.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Răsăritul de la Liteni și Trenul Personal Iași – Putna
În iunie 2008 am efectuat o călătorie maraton Verești – Iași via Leorda, ocazie cu care am descris pe îndelete traseul și istoria liniei Verești – Leorda. Repetam plimbarea de la Verești la Leorda, însă de la Leorda la Botoșani erau 15 kilometri nedescoperiți încă de mine.
Placheta de aniversare a 125 de ani de la înființarea liniei Botoșani – Verești
Locomotiva Softronic 784 cu Trenul Rapid 652, Suceava Nord – București Nord
Gara Verești
Tren Personal în Botoșani - automotorul Malaxa 78-0716-7
Gara din Botoșani
10:00
Ajunși în Botoșani, am decis să parcurgem pe jos distanța dintre Botoșani și Leorda. Cred că a fost o decizie cam dură, însă a meritat.
Vagoane de călători în Botoșani
Vagoane Dimitrov 29-22 garate pe o linie din Botoșani
Semafor mecanic de ieșire cu paleta prevestitoare a semaforului de parcurs
Linia ferată Botoșani – Leorda
Trenul Rapid 754, Botoșani – Verești – București Nord, trecând în viteză pe lângă noi
Tren Regiotrans pe linia Botoșani - Leorda – Dorohoi
13:00
Trecere la nivel cu Drumul Național 39B, Botoșani – Dorohoi
În sfârșit, ne ziceam noi în gând, am ajuns la ”un drum” unde călcam pe asfalt, ocazie cu care simțeam câți decilitri de apă aveam în bocanci. Așa cum ați văzut în fotografiile anterioare, trenurile Botoșani – București și Botoșani – Dorohoi au trecut grăbit pe lângă noi, spulberând zăpada. Noi ne propusesem să ajungem în Leorda pentru a prinde trenul Rapid de București. Speram ca cei 15 kilometri de calea ferată dintre Botoșani și Leorda vor fi parcurși în mai puțin de 3 ore. Dar socoteala din gară nu se potrivește cu cea de pe… teren.
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11658 Data de inscriere : 08/09/2011
Lipsa mare de calatori pe aceasta ruta a pus pe ganduri angajatii RT si se gandesc sa renunte la operarea pe aceasta sectie . Inca nu este nimic sigur dar asta am putut sa aflu, cand aflu mai multe va anunt .
Am circulat cu câteva zile în urmă cu trenul Botoșani - Leorda - Dorohoi. Între Botoșani și Leorda au fost cinci călători + o bicicletă, iar între Leorda și Dorohoi am fost eu + bicicleta și un domn care a venit de la Suceava. Dacă și celelalte cinci trenuri circulă la fel de goale este clar destinul liniei. Dacă Regiotrans a renunțat la Nădab - Grăniceri, unde au fost călători, sigur renunță și la această secție.