|
| 511 : Veresti - Botosani | |
|
+19Adrian78 ionutz85 mardaryroby alex.alexus.tm IonutCFR2009 lovekomotive joanta MariusM cristi CFR Flying Scotsman mishu88 Traveller COSTACHE MIHAIL bogdan srl kristi kkk Vlad danutzvd acar myster2008 23 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5299 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Dum 03 Oct 2010, 12:51 | |
| - lovekomotive a scris:
- Lasand deoparte faptul ca... CFR nici in momentul de fata nu reuseste sa clarifice politica tarifara pe ranguri de tren, totusi e bine sa nu exageram precum ziaristii, nu e chiar totuna intre A, R si IC. Se intampla uneori ca vagoane AVA Express de pe IC sa ajunga pe unele A in special cele sezoniere spre litoral, dar asta nu e o regula. Pana acum ceva timp, la A intalneai vagoane seria 20-49 sau 20-55, la rapid 22-96, iar la IC 21-76. Deci era o diferenta de confort intre ele. Legat de viteza, cunoastem cu totii starea infrastructurii, de aia cred ca pe moment suplimentul de viteza ar trebui eliminat, pe multe rute nu-si justifica prezenta. De obicei A nu merge cu mai mult de 100 km/h (cel putin de cate ori am mers eu cu ele, cam atata aveau), R se duce undeva pe la 110, iar IC ajunge pe la 120-140 pe unde poate Toate astea fiind conditionate de traseu, starea infrastructurii, si alti factori pe care momentan nu-i stiu sau ii omit.
Aha, deci actualele vagoane monosalon, cu locuri stramte si masutele alea rigide si imposibile inseamna confort? Iar afisajele electronice, prizele pentru notebook si faptul ca trebuie sa suporti plimbareala tuturor prin tren, fara sa te poti dezmorti, cale de vreo 5oo de km, decat sub pretextul ca mergi la toaleta, inseamna iarasi conditii mai bune decat in vagoanele compartimentate care circulau pana acum vreun an? Nu cred ca asta e parerea majoritatii. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Dum 03 Oct 2010, 15:03 | |
| Ar trebuii facute niste petitii legate de confort. Trebuie facut ceva cu vagoanele astea ordinare. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6375 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Dum 03 Oct 2010, 16:42 | |
| - joanta a scris:
- lovekomotive a scris:
- Lasand deoparte faptul ca... CFR nici in momentul de fata nu reuseste sa clarifice politica tarifara pe ranguri de tren, totusi e bine sa nu exageram precum ziaristii, nu e chiar totuna intre A, R si IC. Se intampla uneori ca vagoane AVA Express de pe IC sa ajunga pe unele A in special cele sezoniere spre litoral, dar asta nu e o regula. Pana acum ceva timp, la A intalneai vagoane seria 20-49 sau 20-55, la rapid 22-96, iar la IC 21-76. Deci era o diferenta de confort intre ele. Legat de viteza, cunoastem cu totii starea infrastructurii, de aia cred ca pe moment suplimentul de viteza ar trebui eliminat, pe multe rute nu-si justifica prezenta. De obicei A nu merge cu mai mult de 100 km/h (cel putin de cate ori am mers eu cu ele, cam atata aveau), R se duce undeva pe la 110, iar IC ajunge pe la 120-140 pe unde poate Toate astea fiind conditionate de traseu, starea infrastructurii, si alti factori pe care momentan nu-i stiu sau ii omit.
Aha, deci actualele vagoane monosalon, cu locuri stramte si masutele alea rigide si imposibile inseamna confort? Iar afisajele electronice, prizele pentru notebook si faptul ca trebuie sa suporti plimbareala tuturor prin tren, fara sa te poti dezmorti, cale de vreo 5oo de km, decat sub pretextul ca mergi la toaleta, inseamna iarasi conditii mai bune decat in vagoanele compartimentate care circulau pana acum vreun an? Nu cred ca asta e parerea majoritatii. Dupa standardele UE inseamna confort, mergi in Germania cu un IC si ai sa dai cam de acelasi confort, tot salon, si trebuie sa suporti plimbareala tuturor. Si eu sunt adeptul compartimentului, pt ca ai intimitate, dar totusi nu mi se par mai confortabile, cand sunt ocupate toate locurile, parca stai in cusca. La urma urmei astea sunt conditiile, nu-ti place poti folosi alt mijloc de transport, doar nu te obliga CFR sau alta companie sa mergi cu ei. Eu nu iau apararea CFR-ului, dar acum nu poate sa ne puna pt fiecare cate un vagon la dispozitie, ca sa nu mai avem plimbareala, sa ne intindem cat putem. La vagoanele AVA partea proasta e cand se ocupa locurile din fata ta, nu mai ai loc pt picioare, dar m-am uitat pe net la poze cu vagoane din UK, Franta, Germania, si observ ca in privinta spatiului nu e mare diferenta. Daca s-ar mari spatiul aferent pt picioare, s-ar reduce din nr total de locuri, locuri reduse inseamna incasari reduse per vagon, deci posibil sa nu se acopere cheltuielile de intretinere. |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5299 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Dum 03 Oct 2010, 18:11 | |
| - lovekomotive a scris:
- joanta a scris:
- lovekomotive a scris:
- Lasand deoparte faptul ca... CFR nici in momentul de fata nu reuseste sa clarifice politica tarifara pe ranguri de tren, totusi e bine sa nu exageram precum ziaristii, nu e chiar totuna intre A, R si IC. Se intampla uneori ca vagoane AVA Express de pe IC sa ajunga pe unele A in special cele sezoniere spre litoral, dar asta nu e o regula. Pana acum ceva timp, la A intalneai vagoane seria 20-49 sau 20-55, la rapid 22-96, iar la IC 21-76. Deci era o diferenta de confort intre ele. Legat de viteza, cunoastem cu totii starea infrastructurii, de aia cred ca pe moment suplimentul de viteza ar trebui eliminat, pe multe rute nu-si justifica prezenta. De obicei A nu merge cu mai mult de 100 km/h (cel putin de cate ori am mers eu cu ele, cam atata aveau), R se duce undeva pe la 110, iar IC ajunge pe la 120-140 pe unde poate Toate astea fiind conditionate de traseu, starea infrastructurii, si alti factori pe care momentan nu-i stiu sau ii omit.
Aha, deci actualele vagoane monosalon, cu locuri stramte si masutele alea rigide si imposibile inseamna confort? Iar afisajele electronice, prizele pentru notebook si faptul ca trebuie sa suporti plimbareala tuturor prin tren, fara sa te poti dezmorti, cale de vreo 5oo de km, decat sub pretextul ca mergi la toaleta, inseamna iarasi conditii mai bune decat in vagoanele compartimentate care circulau pana acum vreun an? Nu cred ca asta e parerea majoritatii. Dupa standardele UE inseamna confort, mergi in Germania cu un IC si ai sa dai cam de acelasi confort, tot salon, si trebuie sa suporti plimbareala tuturor. Si eu sunt adeptul compartimentului, pt ca ai intimitate, dar totusi nu mi se par mai confortabile, cand sunt ocupate toate locurile, parca stai in cusca. La urma urmei astea sunt conditiile, nu-ti place poti folosi alt mijloc de transport, doar nu te obliga CFR sau alta companie sa mergi cu ei. Eu nu iau apararea CFR-ului, dar acum nu poate sa ne puna pt fiecare cate un vagon la dispozitie, ca sa nu mai avem plimbareala, sa ne intindem cat putem. La vagoanele AVA partea proasta e cand se ocupa locurile din fata ta, nu mai ai loc pt picioare, dar m-am uitat pe net la poze cu vagoane din UK, Franta, Germania, si observ ca in privinta spatiului nu e mare diferenta. Daca s-ar mari spatiul aferent pt picioare, s-ar reduce din nr total de locuri, locuri reduse inseamna incasari reduse per vagon, deci posibil sa nu se acopere cheltuielile de intretinere. Exista argumente pentru oricare varianta, cu sau fara compartimente, stand in picioare sau calatorind in vagoane fara acoperis. Sa tinem totusi cont de faptul ca hotelurile au camere si nu dormitoare comune, functionarii dau randament mai bun lucrand in birouri si nu in hale, unii langa altii cu zecile, iar exemplele pot continua. Se intampla asa pentru ca, vrem sau nu vrem, suntem diferiti si... teritoriali, deci e greu sa reglezi microclimatul (lumina, temperatura, ventilatie, miros, zgomot s.a) astfel incat sa multumesti 88 de insi, (pentru multi) e greu de suportat foiala, contactul repetat si zecile de ochi cu priviri intruzive, e obositor, calatorind opt ore, sa ti se perinde pe dinainte sute de figuri (fara sa ti-o doresti) plus multe altele. De spatiu.. ce sa mai vorbim ?! In rest, asa e, daca nu-mi convine pot alege sa merg cu orice altceva, inclusiv cu parapanta, calare sau pe jos. Oricum am da-o, tot acolo ajungem: cei mai multi (majoritatea) spun raspicat ca, pe distante lungi, vagoanele compartimentate sunt categoric preferabile si, pentru ca nu exista aceasta posibilitate de calatorie, multi aleg ca si mine variante alternative. O fi in avantajul caii ferate romane ? Think about! |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Dum 03 Oct 2010, 18:47 | |
| Variante alternative .... Autocar? Microbuz? Avion? Toate acestea sunt cu locuri la comun. Singura alternativa din care se poate spune ca ai iesi mai castigat ar fi automobilul si cam atat. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Lun 04 Oct 2010, 01:31 | |
| Fratilor la noi este mentalitate de cireada, sincer.
In germania da sunt saloane dar nu calatoresti in ele 8 ore + intarzieri. Saloanele au fost proiectate pentru distante scurte nu pentru 600 de km
De asemenea nu inteleg gandirea asta bolnava de a etansa vagoanele, e chiar asa de greu sa lasi geamuri care se deschid pana la jumatate in caz de nevoie ? Cum sunt acestea de exemplu http://trenuri.uv.ro/Vagoane/vag_22-96.htm Am prins pe Constanta - Mangalia vagoane etajate cu aeru conditionat stricat , o caldura ca in cuptor acele mici deschizaturi numite geamuri nu faceau fata...
_________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6375 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Lun 04 Oct 2010, 10:33 | |
| Ai si tu dreptatea ta, desi as gasi multe contraargumente, faza cu geamurile care nu se deschid asta e datorata AC-ului, odata ce ai aer conditionat constructorul nu mai este obligat sa prevada toate geamurile cu posibilitatea de a se deschide, nu e numai la noi asta, ca doar nu ne-am trezit noi acum si-am inventat apa calda, moda e preluata din vest. Ca se defecteaza instalatia...asta deja e o alta ecuatie. E obositor sa calatoresti intr-un salon 8 ore, dar pt mine e la fel de obositor si intr-un compartiment cu inca 5 persoane. Deci cum o dai tot pe acolo e, ai avantaje si dezavantaje, doar daca ne pune pt fiecare cate un vagon atunci avem avantaj 100%. Uitati-va la vagoanele noi AVA sau cele importate din Germania, si intrati pe railfaneurope si uitati-va la poze cu vagoane din Elvetia, Austria, Franta, nu seamana intre ele? cum am mai zis noi urmam moda, ei mai au si avantajul unei infrastructuri bune in care nu tre sa stai 8 ore intr-un vagon. De exemplu vagoanele serioa 20-77 sunt blamate ca-s prea proaste desi asezarea scaunelor e mult mai placuta, ca in avion sau autocar, dar n-au dotari. Si pot sta sa iau fiecare vagon in parte sa-i vad partile bune si rele...si putem continua si discutia in contradictoriu o saptamana si tot n-ajungem la un rezultat concret pt ca suntem subiectivi si fiecare vede lucrurile strict din punctul sau de vedere. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Lun 04 Oct 2010, 12:51 | |
| Au eliminat din geamurile care se deschid datorita aerului conditionat (pe de o parte) dar si pentru a elimina cat mai mult din posibilitatea aruncarii pe geam a diferitelor obiecte, gunoaie, sticle... et cetera. Si apoi mersul cu geamul deschis la viteze de 120 km/h antreneaza in interiorul vagonului mult praf din exterior, care poate imbacsi mobilierul din interior. In plus aerul din vagonul salon mai rau s-ar vicia cu praf decat s-ar improspata... Trebuie sa fie functionala instalatia de aer conditionat daca ea exista.. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Lun 04 Oct 2010, 17:13 | |
| Uite ca vagoanele 22-96 import Germania au si aer conditionat si geamuri care se deschid. Pana si automotoarele malaxa in 1940 aveau un fel de aer conditionat primitiv si tot aveau geamuri care se deschid. La fel si masina, s-au mai nou au aparut masini cu geamuri sigilate si eu nu stiu ? Geamurile au incuietori deci nu vad problema in a fi inchise cand exista AC si deschise cand nu exista (am cheie patrata ), de asemenea pot sa precizez din proprie experienta ca AC este mai daunator decat curentul ala de la 120 km/h care de la noul mers nu prea vad unde va mai fi, asa ca fapt divers se scade viteza pe multe sectii la 100, iar pe unele de 100 la 80 s.a.m.d... Dar mentalitatea de cireada e asta, hai sa punem de alea sigilate, probabil e mai ieftin. In momentul in care la CFR Calatori vor fi numai vagoane sigilate si saloane am sa ma duc cu operatorii privati daca vor fi, sau cu locomotiva. Si in final tot ca fapt divers si unele locomotivele au AC dar totusi au geamuri care se deschid. PS: Cred ca suntem rau de tot off topic _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6217 Data de inscriere : 21/08/2008
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Lun 04 Oct 2010, 22:20 | |
| Va rog sa continuati conversatia despre AC si etansarea geamurilor la sectiunea Vagoane. Eu nu am zarit o farama de informatie despre linia Veresti - Botosani pentru care este destinata aceasta sectiune. |
| | | acar
Numarul mesajelor : 50 Localizare : din oraşul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu şi multe alte personalităţi de prim rang Reputatie : 5985 Data de inscriere : 23/09/2008
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Mier 06 Oct 2010, 20:15 | |
| A propos de tehnica feroviara state of the art... |
| | | acar
Numarul mesajelor : 50 Localizare : din oraşul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu şi multe alte personalităţi de prim rang Reputatie : 5985 Data de inscriere : 23/09/2008
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Mier 06 Oct 2010, 20:19 | |
| |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6201 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Joi 07 Oct 2010, 14:06 | |
| Ala e sfarsitul lor...in urma cu cativa ani au mai fost depozitate cateva zeci de vagoane pe acele linii... |
| | | acar
Numarul mesajelor : 50 Localizare : din oraşul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu şi multe alte personalităţi de prim rang Reputatie : 5985 Data de inscriere : 23/09/2008
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Joi 07 Oct 2010, 20:19 | |
| Gara Botosani |
| | | acar
Numarul mesajelor : 50 Localizare : din oraşul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu şi multe alte personalităţi de prim rang Reputatie : 5985 Data de inscriere : 23/09/2008
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani Sam 16 Oct 2010, 07:48 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 511 : Veresti - Botosani | |
| |
| | | | 511 : Veresti - Botosani | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |