Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+23
KQQ
florin94
Adrian78
IonutCFR2009
alexmorph3us
ciprian71
CalinIonMihai
Re6/6
cardinal
LanceR
SMDS
cfr500
IonutFanRailway
kristi kkk
ldh80
Vitosa
DAS 2011
riciu
Ony_x
Laurentiu Ciobanu
dan tm
Dr2005
AeroX
27 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 20 ... 37, 38, 39 ... 43 ... 48  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeJoi 05 Sept 2024, 18:54

cardinal a scris:
Cum a luat foc o locomotiva 'inactiva' ?
Locomotiva nu e maşină mică, motorul e permanent cuplat la osie. Deci şi la locomotiva "rece", rotoarele motoarelor electrice de tracţiune se învârt odată cu osia. Dacă nu ai ventilaţie sau o rezistenţă pe care să debiteze curent, motorul se va încinge.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeJoi 05 Sept 2024, 19:03

A luat foc de la conducta IT că pe acolo exista curent și fără locomotiva conectata..
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeJoi 05 Sept 2024, 20:07

Ce ventilație ce rezistență? Nici pantografele pe acoperiș nu le are. Apoi fiind în drum spre Reloc îți dai seama că ori e descompletată (în sală) ori au luat de pe ea ce mai era bun și completată la loc cu defectele înlocuite pe alte locomotive (luate de pe acelea). În general Relocul nu primea la RR locomotive incomplete în sală. Nu m-am mai interesat în ultima vreme cum le mai primește.

@cardinal, chiar dacă e rece, trece prin fișa ei IT curentul furnizat vagoanelor de locomotiva activă care trage trenul.
Dacă a luat foc înseamnă că cineva nu a verificato cum trebuie înainte să o pună la tren, în speță atelierul de reparații din depoul Galați.
Sus In jos
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3335
Reputatie : 8739
Data de inscriere : 08/04/2010

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 00:53

Nu era mai bine sa fie pusa la coada trenului ? la semnal, como si dice :p
ce mare lucru sa pui o rezistenta mai babana la un motor de cc ?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 08:05

Nu are voie EA la urma trenului.
Bai sînt niste instructii acuma de iti sta mintea in loc.
inainte aveai si locomotiva intercalata daca aveai doua trenuri cuplate.
Ba chiar intr-un an am vazut in Deva un tren cu EC la urma(atasase un tren in Ilia)
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 09:10

EA-ul (sau altă chestie mare şi grea pusă la coada unui tren cu 2 vagoane) îţi face o inerţie în tren de nu te mai opreşti în ăia 1200m, că, na, locomotiva rece nu o legi la frână.

Chiar şi la push-pull sunt probleme din astea, iar inerţia locomotivei se simte urât şi când ai de împins 6 etajate cu ea, d-apoi la 2 vagoane care, culmea, mai au locomotivă şi în capul trenului.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4066
Data de inscriere : 24/08/2017

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 09:38

Ai voie cel mult un DHC la urma trenului.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 10:09

Prin 2012 era un tren cu 4 garnituri adică 2023/2041/2042/2182 cu doua ECuri in cap și LDH82 intercalat
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 10:32

Cum sa nu legi la frîna locomotiva de la urma daca e rece?

Exista reglementari privind ultimele osii din tren care nu pot fi izolate, darămite sa nu fie legata la frîna.

Doar locomotivele împingătoare pe anumite portiuni semnalizate in teren pot fi nelegate la tren si frîna.

Asta cu inertia o simtim doar noi românii in instructii, am vazut in Italia locomotive construite direct cu un singur post si cu usa de intercomunicatie pentru garnituri reversibile.
Baga ăia 120 pe Regio si regio veloce de n-ai treaba.

la noi dă inertie.


Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 13:23

dan tm a scris:
Baga ăia 120 pe Regio si regio veloce de n-ai treaba.
la noi dă inertie.
Şi bagă 120 km/h cu 2 vagoane, cu altă locomotivă în cap şi cu locomotiva împigătoare nelegată la frână?

Am făcut în facultate simulări pe stand exact pentru situaţiile astea, la tren cu 8 vagoane cu locomotiva rece la urma trenului ne-au ieşit forţe de rupt trenul. Chiar şi cu locomotiva legată la frână au ieşit valori măricele ale tensiunilor în corpul trenului, că efectul de frânare începe de unde e valva, adică la primul vagon. În Belgia, probabil din motivul ăsta, trenurile de călători push-pull cu vagoane vechi (fără frână electropneumatică) se leagă ca cele de marfă, cu joc în cuplă, când merge trenul la vale şi locomotiva nu mai împinge, se simte urât în tren.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 18:50

Dane, când frânezi se produc brocuri ceea ce poate duce la ruperea trenului.
Apoi mai e o chestie, nu toate locomotivele au același tip de compresor. Unele au compresoare elicoidale (Atlas Copco, sau mai sunt niște porcării ungurești problematice), altele încă au compresorul clasic fabricat la fabrica Timpuri Noi. Unul debitează aer mai mult, altul mai puțin, ceea ce duce la o inegalare de aer în conducta generală și fenomenul de brocuri în mers. De aceea s-a renunțat la călători cu EA la urmă.
Nici între Ploiești Sud și Ploiești Vest (nu mai știu sunt vreo 3 km ?) trenul 5005 nu mai merge de mult (7-8 ani ?) cu EA la urmă. Merge înaintea trenului, ca un antemergător ca să înțelegi ideea.
Nea Dane injurăm instrucțiile astea comuniste dar să ști că ne-au ferit de nenorociri. A că s-au întâmplat nenorocirile din ultimii ani, au fost erori umane, mecanici care nu au mai respectat instrucțiile.  
Însă ceea ce vor ăștia să facă acum, nu-mi place și mă aștept la ceva rău în viitor.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8366
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 18:54

https://clubferoviar.ro/litoralul-pentru-toti-2024-toamna/
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeVin 06 Sept 2024, 21:29

Pai la ce locomotiva Dr2005 EA5100kw?Bineinteles ca are 120t
Chiar nu am vazut niciunde tren pushpull cu tractiune cu locomotiva Co-Co.E ciudat cum nemtii aveau trenuri cu rame TE cu vagon de conducere cu aburoasa la urma
Eu nu am vazut niciunde un tren cu dubla tractiune cu locomotive BoBo care la o franare de urgenta sa rupa trenul lucru intamplat la trenurile de marfa tractate cu doua EAuri unde inertia este foarte iar locomotivele nu franeaza la fel pentru ca au timp diferit de intrare in actiune a franei si sa nu mai zicem de timpul mare de intrare in actiune de la 6 secunde in sus si dupa ne miram ca avem atatea tamponari de vagoane si de parapeti
Sus In jos
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3335
Reputatie : 8739
Data de inscriere : 08/04/2010

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeDum 15 Sept 2024, 11:26

https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/fenomenul-tragic-care-ucide-si-mutileaza-zeci-de-2388156.html
Nu va mai urcati pe vagoane, nici sa faceti selfie uri, nici de altele :p
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4501
Data de inscriere : 21/05/2013

Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitimeDum 15 Sept 2024, 12:08

Da, este intradevar un fenomen trist si extrem de periculos urcatul pe vagoane, practicat de tineri care in cele mai multe cazuri nu au nici cea mai mica idee de pericolul la care se expun. Programele scolare au fost umplute cu fel de fel de tampenii dar la niste ore de protectie civila in genul celor din perioada comunista nu sa gandit nimeni. Tinerii care se urca pe vagoane au probabil impresia ca daca nu ating elementele sub tensiune sunt in siguranta, ei nestiind nimic de arcul electric. La 27 Kv, in conditii de vreme uscata, distanta minima de siguranta este de aproximativ 50 de centimetri, in conditii de vreme umeda este semnificativ mai mare, in unele conditii arcul electric se poate forma si la 1 metru distanta. Carcasa vagoanelor fiind legata la pamant, oricine aflat deasupra vagonului este in conditii perfecte de formare a arcului electric si in pericol imediat. Evident explicatiile astea nu sunt pentru noi care stim foarte bine aceste lucruri ci pentru tinerii care citesc acest forum.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 38 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 38 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 38 din 48Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 20 ... 37, 38, 39 ... 43 ... 48  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei (partea I)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei
» Revista presei (partea II)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: