| Revista presei | |
|
+23KQQ florin94 Adrian78 IonutCFR2009 alexmorph3us ciprian71 CalinIonMihai Re6/6 cardinal LanceR SMDS cfr500 IonutFanRailway kristi kkk ldh80 Vitosa DAS 2011 riciu Ony_x Laurentiu Ciobanu dan tm Dr2005 AeroX 27 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Sept 2024, 18:54 | |
| - cardinal a scris:
- Cum a luat foc o locomotiva 'inactiva' ?
Locomotiva nu e maşină mică, motorul e permanent cuplat la osie. Deci şi la locomotiva "rece", rotoarele motoarelor electrice de tracţiune se învârt odată cu osia. Dacă nu ai ventilaţie sau o rezistenţă pe care să debiteze curent, motorul se va încinge. _________________ :TTT:
|
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Sept 2024, 19:03 | |
| A luat foc de la conducta IT că pe acolo exista curent și fără locomotiva conectata.. |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Sept 2024, 20:07 | |
| Ce ventilație ce rezistență? Nici pantografele pe acoperiș nu le are. Apoi fiind în drum spre Reloc îți dai seama că ori e descompletată (în sală) ori au luat de pe ea ce mai era bun și completată la loc cu defectele înlocuite pe alte locomotive (luate de pe acelea). În general Relocul nu primea la RR locomotive incomplete în sală. Nu m-am mai interesat în ultima vreme cum le mai primește.
@cardinal, chiar dacă e rece, trece prin fișa ei IT curentul furnizat vagoanelor de locomotiva activă care trage trenul. Dacă a luat foc înseamnă că cineva nu a verificato cum trebuie înainte să o pună la tren, în speță atelierul de reparații din depoul Galați.
|
|
| |
cardinal
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 00:53 | |
| Nu era mai bine sa fie pusa la coada trenului ? la semnal, como si dice :p ce mare lucru sa pui o rezistenta mai babana la un motor de cc ?
|
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 08:05 | |
| Nu are voie EA la urma trenului. Bai sînt niste instructii acuma de iti sta mintea in loc. inainte aveai si locomotiva intercalata daca aveai doua trenuri cuplate. Ba chiar intr-un an am vazut in Deva un tren cu EC la urma(atasase un tren in Ilia) |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 09:10 | |
| EA-ul (sau altă chestie mare şi grea pusă la coada unui tren cu 2 vagoane) îţi face o inerţie în tren de nu te mai opreşti în ăia 1200m, că, na, locomotiva rece nu o legi la frână.
Chiar şi la push-pull sunt probleme din astea, iar inerţia locomotivei se simte urât şi când ai de împins 6 etajate cu ea, d-apoi la 2 vagoane care, culmea, mai au locomotivă şi în capul trenului. _________________ :TTT:
|
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 09:38 | |
| Ai voie cel mult un DHC la urma trenului. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 10:09 | |
| Prin 2012 era un tren cu 4 garnituri adică 2023/2041/2042/2182 cu doua ECuri in cap și LDH82 intercalat |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 10:32 | |
| Cum sa nu legi la frîna locomotiva de la urma daca e rece?
Exista reglementari privind ultimele osii din tren care nu pot fi izolate, darămite sa nu fie legata la frîna.
Doar locomotivele împingătoare pe anumite portiuni semnalizate in teren pot fi nelegate la tren si frîna.
Asta cu inertia o simtim doar noi românii in instructii, am vazut in Italia locomotive construite direct cu un singur post si cu usa de intercomunicatie pentru garnituri reversibile. Baga ăia 120 pe Regio si regio veloce de n-ai treaba.
la noi dă inertie.
|
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 13:23 | |
| - dan tm a scris:
- Baga ăia 120 pe Regio si regio veloce de n-ai treaba.
la noi dă inertie. Şi bagă 120 km/h cu 2 vagoane, cu altă locomotivă în cap şi cu locomotiva împigătoare nelegată la frână? Am făcut în facultate simulări pe stand exact pentru situaţiile astea, la tren cu 8 vagoane cu locomotiva rece la urma trenului ne-au ieşit forţe de rupt trenul. Chiar şi cu locomotiva legată la frână au ieşit valori măricele ale tensiunilor în corpul trenului, că efectul de frânare începe de unde e valva, adică la primul vagon. În Belgia, probabil din motivul ăsta, trenurile de călători push-pull cu vagoane vechi (fără frână electropneumatică) se leagă ca cele de marfă, cu joc în cuplă, când merge trenul la vale şi locomotiva nu mai împinge, se simte urât în tren. _________________ :TTT:
|
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 18:50 | |
| Dane, când frânezi se produc brocuri ceea ce poate duce la ruperea trenului. Apoi mai e o chestie, nu toate locomotivele au același tip de compresor. Unele au compresoare elicoidale (Atlas Copco, sau mai sunt niște porcării ungurești problematice), altele încă au compresorul clasic fabricat la fabrica Timpuri Noi. Unul debitează aer mai mult, altul mai puțin, ceea ce duce la o inegalare de aer în conducta generală și fenomenul de brocuri în mers. De aceea s-a renunțat la călători cu EA la urmă. Nici între Ploiești Sud și Ploiești Vest (nu mai știu sunt vreo 3 km ?) trenul 5005 nu mai merge de mult (7-8 ani ?) cu EA la urmă. Merge înaintea trenului, ca un antemergător ca să înțelegi ideea. Nea Dane injurăm instrucțiile astea comuniste dar să ști că ne-au ferit de nenorociri. A că s-au întâmplat nenorocirile din ultimii ani, au fost erori umane, mecanici care nu au mai respectat instrucțiile. Însă ceea ce vor ăștia să facă acum, nu-mi place și mă aștept la ceva rău în viitor. |
|
| |
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 18:54 | |
| https://clubferoviar.ro/litoralul-pentru-toti-2024-toamna/ |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Sept 2024, 21:29 | |
| Pai la ce locomotiva Dr2005 EA5100kw?Bineinteles ca are 120t Chiar nu am vazut niciunde tren pushpull cu tractiune cu locomotiva Co-Co.E ciudat cum nemtii aveau trenuri cu rame TE cu vagon de conducere cu aburoasa la urma Eu nu am vazut niciunde un tren cu dubla tractiune cu locomotive BoBo care la o franare de urgenta sa rupa trenul lucru intamplat la trenurile de marfa tractate cu doua EAuri unde inertia este foarte iar locomotivele nu franeaza la fel pentru ca au timp diferit de intrare in actiune a franei si sa nu mai zicem de timpul mare de intrare in actiune de la 6 secunde in sus si dupa ne miram ca avem atatea tamponari de vagoane si de parapeti |
|
| |
cardinal
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 15 Sept 2024, 11:26 | |
| https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/fenomenul-tragic-care-ucide-si-mutileaza-zeci-de-2388156.html Nu va mai urcati pe vagoane, nici sa faceti selfie uri, nici de altele :p |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Dum 15 Sept 2024, 12:08 | |
| Da, este intradevar un fenomen trist si extrem de periculos urcatul pe vagoane, practicat de tineri care in cele mai multe cazuri nu au nici cea mai mica idee de pericolul la care se expun. Programele scolare au fost umplute cu fel de fel de tampenii dar la niste ore de protectie civila in genul celor din perioada comunista nu sa gandit nimeni. Tinerii care se urca pe vagoane au probabil impresia ca daca nu ating elementele sub tensiune sunt in siguranta, ei nestiind nimic de arcul electric. La 27 Kv, in conditii de vreme uscata, distanta minima de siguranta este de aproximativ 50 de centimetri, in conditii de vreme umeda este semnificativ mai mare, in unele conditii arcul electric se poate forma si la 1 metru distanta. Carcasa vagoanelor fiind legata la pamant, oricine aflat deasupra vagonului este in conditii perfecte de formare a arcului electric si in pericol imediat. Evident explicatiile astea nu sunt pentru noi care stim foarte bine aceste lucruri ci pentru tinerii care citesc acest forum. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
|
| |
| Revista presei | |
|