Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+23
KQQ
florin94
Adrian78
IonutCFR2009
alexmorph3us
ciprian71
CalinIonMihai
Re6/6
cardinal
LanceR
SMDS
cfr500
IonutFanRailway
kristi kkk
ldh80
Vitosa
DAS 2011
riciu
Ony_x
Laurentiu Ciobanu
dan tm
Dr2005
AeroX
27 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 39 ... 48  Urmatorul
AutorMesaj
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3335
Reputatie : 8739
Data de inscriere : 08/04/2010

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeVin 26 Iul 2024, 16:57

Aici nu au fost gainari, cica s au gasit camioane care au avut materiale explozive langa linii
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 325
Localizare : București
Reputatie : 846
Data de inscriere : 04/08/2023

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeSam 27 Iul 2024, 18:06

https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/oficial-al-ministerului-transporturilor-revoltat-2377961.html
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeSam 27 Iul 2024, 20:28

Abia acum si_a dat seama?
Sau e o problema ca nu a mai așteptat un deceniu după documente?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeSam 27 Iul 2024, 21:06

dan tm a scris:
Abia acum si_a dat seama?
Sau e o problema ca nu a mai așteptat un deceniu după documente?

Nu m-ar mira sa se mai deschida niste procese si sa mai piarda statul niste bani
Nu stiu de ce mai trebuie autorizatie de demolare o demoleaza dupa un plan sau trebuie si autorizatie de mediu ?
Oricum aia nu au pus nici o protectie acolo sau sa ude prafu ala vai si amar aici nu mai respectam standarde UE
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeSam 27 Iul 2024, 21:20

https://clubferoviar.ro/guvernul-vrea-sa-stie-cine-l-a-pus-pe-preoteasa-la-cfr-calatori-nu-ma-tem-spune-el/?fbclid=IwY2xjawERSVpleHRuA2FlbQIxMQABHS0oukDKfhH3zvtOvsW0osbCXCsKX6C40kJVJ6LMEYo3zpZ8NHzqFuY--g_aem_A5cFOTwTXkjxtKOHyyNAfQ&sfnsn=wa

Guvernul vrea să știe cine l-a pus pe Preoteasa la CFR Călători. „Nu mă tem”, spune el

Un subiect abordat de către Club Feroviar în urmă cu un an reajunge în actualitate, și anume modul în care s-a făcut selecția directorului general Traian Preoteasa la CFR Călători. Șeful companiei se plânge că oamenii de control ai lui Ciolacu stau de trei ani în companie, fără rezultate, și speră să găsească o fraudă de o jumătate de miliard de euro care să le justifice cercetările. Cine l-a pus pe Preoteasa la CFR Călători?

Membrii Comitetului de Nominalizare și Remunerare ai CFR Călători au fost chemați zilele trecute la Guvern, la Corpul de Control, pentru a da detalii privind selecția firmei de recrutare care l-a propus pe Traian Preoteasa drept director general. O parte a acestora sunt și membri ai Consiliului de Administrație al CFR Călători.

Citește pe această temă Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, dă cu flit premierului Marcel Ciolacu

„Au fost chemați în calitate de membri ai Comitetului de nominalizare si de remunerare privitor la selectia firmei de recrutare”, au explicat pentru Club Feroviar surse apropiate situației.

Discuția cu oamenii lui Marcel Ciolacu a durat patru ore, însă unii s-au plâns că din cauza trecerii timpului, multe lucruri nu și le mai amintesc.

Vom reaminti cazul spre finele articolului. Acum vom spune doar că Preoteasa a fost selectat de o firmă de recrutare care a fost la rândul ei aleasă tocmai de subordonații directorului general, ceea ce era, este și va fi un conflict de interese.

Club Feroviar a dorit să afle direct dacă zilele trecute șeful CFR Călători s-a găsit printre cei chemați la Palatul Victoria.

„Eu personal nu am primit o invitaţie de la Corpul de Control. Ce aţi publicat acolo este foarte adevărat (referire la articolul Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, dă cu flit premierului Marcel Ciolacu – n.red.). Am solicitat și am spus că oamenii pot părăsi locul de muncă în anumite condiţii, cer bilet de voie, cer CO, eu nu le-am interzis să se ducă, le-am zis că au posibilitatea să se ducă în aceste condiţii (…) dacă dă o mașină peste ei cine răspunde? I-am întrebat de ce nu iau declaraţiile aici, unde mi-au solicitat birou, internet? De ce nu mai e valabil biroul ăsta?”, întreabă el retoric.

Directorul general dă asigurări că atât timp cât oamenii ar fi în discuție cu membrii Corpului de Control aceștia nu sunt supravegheați de companie. „Să vină aici, să stea între patru ochi cu ei, nu a stat nimeni să îi supravegheze, nu mă interesează”.

Ironiile lui Preoteasa. Eu sper să găsească o delapidare de o jumătate de miliard
locomotivă defectă
Nu este clar dacă vorbește cu sobrietate sau e doar hâtru, însă Preoteasa pare a arunca și niște ironii. El spune că acest Corp de Control al premierului e de trei ani în companie, știe și data exactă, respectiv 5 septembrie 2021, perioadă în care au tot făcut verificări fără rezultate.

„Sper să găsească o delapidare de 500 de milioane de euro, chiar de un miliard de euro. Când Corpul de Control al premierului stă de trei ani într-o unitate înseamnă că e jale, eu vreau să văd jalea”, afirmă el.

Exemplul Metrorex. Celeritatea durează trei ani. Guvernul caută „foarte profund” documente
„Toţi vor cu celeritate, le-am zis ce celeritate când eşti de trei ani aici? Nu ştiu câte și dacă au verificat multe companii de trei ani. La Metrorex, unde sunt membru în Consiliul de Administrație, sunt probleme, dar ei stau de trei ani la mine”, se plânge el.

Preoteasa revine în nota ușor naiv-ironică: „eu cred că au nişte documente foarte importante, cu ceva foarte important, au nişte documente despre care vor să afle mai multe şi le caută foarte, foarte profund. El mai afirmă că de când a început controlul la CFR Călători s-au perindat trei șefi ai Corpului de Control și nici unul nu a venit la el să îi zică să facă un raport de control. „Eu cred că dacă au documente de acum trei ani şi se merge în instanţă se şi prescriu”, afirmă el

Cine știe de nereguli să se ducă direct la Parchet
Preoteasa se simte fără frică și stă drept în picioare pentru a-și apăra drepturile. „Sunt vertical, dispus la orice cercetare de orice fel, dar nu sunt dispus să îmi fie călcate drepturile în picioare. Modul în care mi-au cerut mi-au dat impresia că e ceva necurat (…) Eu zic ca Preoteasa nu a încălcat legea şi stau vertical în faţa oricui. Dacă cineva din companie ştie de încălcarea legii, nu la mine să vină, ci direct la parchet”, afirmă el. „Sper să fie un raport încheiat corect că altfel intrăm în clinciuri”, conchide el.

Cine l-a pus pe Preoteasa la CFR Călători
După cum spuneam, directorul general a fost ales de către o firmă selectată de oamenii săi de încredere, aceasta și cu o mână de ajutor venită din partea Consiliului de Administrație de atunci.

Procedurile legale spun că selecția managerului se poate face fie de către Consiliul de Administrație, fie de către o firmă de resurse umane aleasă de acest consiliu. „Preşedintele Consiliului de Administraţie al societăţii nu poate fi numit şi director general. Directorii, indiferent dacă sunt selectaţi din cadrul Consiliului de Administraţie sau din afara acestuia, sunt numiţi de Consiliul de Administraţie, la recomandarea comitetului de nominalizare în urma unei proceduri de selecţie pentru poziţia respectivă, desfăşurată după numirea membrilor consiliului de administraţie în conformitate cu prevederile art. 29. Consiliul de Administraţie poate decide să fie asistat sau ca selecţia să fie efectuată de un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate în condiţiile legii”, spune art. 35 al OUG 109.

Așadar, Consiliul de Administrație putea numi un director general, fără a apela la serviciile unei firme externe. Mai mult, după informațiile noastre, Consiliul de Administrație a delegat atribuțiile selectării unei astfel de firme chiar companiei, ceea ce este un conflict de interese. Poate directorul de achiziții să aleagă o firmă care nu este pe placul șefului său, directorul general cu mandat temporar care și-l vrea prelungit la patru ani? Desigur că nu.

Informații neoficiale din Ministerul Transporturilor arată că acest contract cu firma Pluri Consultants ar fi fost semnat de CFR Călători într-o perioadă în care Preoteasa s-ar fi aflat în concediu, tocmai pentru ca acest conflict de interese să nu fie pe față. Contractul ar fi fost semnat de către Marcel Litră, director general adjunct al companiei la acea vreme.

Practic, alegerea managerului general CFR Călători „conform” OUG 109 s-a dovedit a fi încă o mascaradă marca Sorin Grindeanu, în care niște proceduri legale sunt derulate de ochii lumi, ducând în final tot la selecția vechilor directori de partid.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeSam 27 Iul 2024, 21:31

https://clubferoviar.ro/cfr-calatori-reziliaza-contractul-de-spalare-a-lenjeriei-de-la-revizia-grivita/?fbclid=IwY2xjawERvfdleHRuA2FlbQIxMQABHZ7preeftMRAOzVFxnHJD3PSjXGMM46EW0uSa-jMHlr41qTX7fUnwxbs5Q_aem_uFfnHRoKxa5EFOXMMeUmEg&sfnsn=wa

Nu ieșeau mult mai ieftin dacă cumpărau o mașină de spălat și plăteau o femeie 8h/zi lucrătoare ?

Dar ca la români, hai să prăduim bugetul CFR Călători. Până și pentru alegerea schemei de vopsire a locomotivelor modernizate în LEMA au plătit firmă particulară.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeSam 27 Iul 2024, 22:03

Pai firma de selectie i-a dat punctaj mai bun domnului Szentes dar membrii consiliului l-au ales pe don Titi ca sa poate face invartelile in continuare


Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Sam 27 Iul 2024, 22:17, editata de 1 ori
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeSam 27 Iul 2024, 22:12

Păi tocmai aici e buba că Szenteș le stricase învârtelile.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeMar 30 Iul 2024, 12:10

VIDEO: liniile de cale ferată din Regionala Timișoara au fost vopsite din cauza caniculei – temperatura șinelor este redusă cu până la 6 grade

Detalii aici: https://buletindetimisoara.ro/video-liniile-de-cale-ferata-din-regionala-timisoara-au-fost-vopsite-din-cauza-caniculei-temperatura-sinelor-este-redusa-cu-pana-la-6-grade/
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeMar 30 Iul 2024, 12:48

Este o procedura intalnita prin Italia.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12456
Data de inscriere : 09/07/2009

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeMar 30 Iul 2024, 18:06

https://www.stirilekanald.ro/cfr-anunt-pentru-calatori-cine-sunt-oamenii-care-nu-vor-mai-avea-voie-in-trenuri-20420813?utm_source=fb-post&utm_medium=vrei-sa-fii-milionar&utm_campaign=https://stirilekanald.ro/cfr-anunt-pentru-calatori-cine-sunt-oamenii-care-nu-vor-mai-avea-voie-in-trenuri-20420813
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeMar 30 Iul 2024, 19:26

Macar cu un lucru sunt de acord că în anumite instituții și ministere nu se mișcă nimic din cauza amestecului de incompetenta cu orgoliu

https://www.aktual24.ro/interviu-horatiu-cosma-ex-secretar-de-stat-la-transporturi-promisiunea-trenului-de-mare-viteza-a-lui-ciolacu-e-o-bataie-de-joc-costa-probabil-20-de-miliarde-de-euro-un-proiect-din-asta/?fbclid=IwY2xjawEV8aBleHRuA2FlbQIxMQABHax4heTcb_NkCGhZlZO6eG0AeZlm38BSwDvcyuEXxUVI9EtlOH_gOIQDHQ_aem_zzjOt0kz0YGAw3pcVlEjMg
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4066
Data de inscriere : 24/08/2017

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeMier 31 Iul 2024, 10:09

Asta ar trebui afisat pe panourile de la noi, nu mecla ostasului in slujba tarii.

Citat :
Constructorii straini au venit acum doi ani si au explicat ca, pentru ca podul e special, e nevoie si de o reteta speciala de asfalt. Au fost trimisi la plimbare de directorii din minister, care le-au raspuns ca n-avem normative pentru asa ceva si trebuie pus asfaltul conform normativului in vigoare in Romania.

Constructorii s-au conformat, iar azi vedem rezultatele – asfaltul este complet distrus. Va urma un proces, anticipeaza Horatiu Cosma, in care noi toti vom fi pusi sa platim despagubiri deoarece constructorul va demonstra ca a propus solutia corecta, dar decidentii de la minister au refuzat.

„La podul de la Braila, constructorul a venit acum doi ani si a spus ca trebuie o reteta speciala de astalt. Statul roman zis: «Nu suntem de acord, ca nu e conform normativului!». S-a pus conform normativului si vedem rezultatele! E la minister o combinatie letala de incompetenta cu orgoliu foarte mare“

In companiile private se foloseste ciclul PDCA, care in esenta propune masuri corective daca ceva nu merge.

In schimba statul insista cu acelasi asfalt care crapa, cu aceleasi cladiri care nu stii daca mai rezista dupa primul cutremur major, etc, dupa care dam vina pe constructor.


Nu era totusi normal ca constructorul sa faca totul de la A la Z si sa nu lase statul sa propuna tipul de asfalt? Pana la urma, ce stie statul roman despre solutia aleasa de constructor.
E ca si cum eu mi-as cumpara o masina cu roti 205/55R16, dar sa zic ca vreau musai sa pun roti de 145R13, ca normativele mele nu stiu altceva.
Sus In jos
alexmorph3us




Numarul mesajelor : 459
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5715
Data de inscriere : 13/07/2010

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeVin 02 Aug 2024, 16:09

Siemens Mobility a livrat locomotiva Vectron cu numărul 1500:
https://mobilitate.eu/siemens-vectron-1500/

Noi oare de ce nu luam locomotive de la ei? Vad ca majoritatea statelor din Europa Centrala au ales modelul asta.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitimeVin 02 Aug 2024, 17:10

alexmorph3us a scris:
Siemens Mobility a livrat locomotiva Vectron cu numărul 1500:
https://mobilitate.eu/siemens-vectron-1500/

Noi oare de ce nu luam locomotive de la ei? Vad ca majoritatea statelor din Europa Centrala au ales modelul asta.

Probabil termenii de livrare sunt destul de lungi și firmele.de.leasing care închiriază locomotivele.la.operatori de marfa sunt favorizați..
Am.vazut că Siemens participa.la.licitatii mari cum a fost cea din Egipt.pentru livrarea de Vectron rame.Desiro HC și Velaro
Parcă se plângea șeful Siemens că caietele de.sarcini nu se.pliaza pe.produsele lor

https://clubferoviar.ro/interviu-michael-peter-ceo-siemens-mobility-de-ce-nu-avem-trenuri-noi-nemtesti-in-romania/
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 31 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 31 din 48Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 39 ... 48  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei (partea I)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei
» Revista presei (partea II)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: