|
| Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
+46marius_catalin84 Alerus92 vlad237 bobi kristi kkk tudorstr44 cristi ar Cipri Andrei Neculai ciprian71 ets2oltromânia buzibumi t1972 mihai_tm @ndrey miguel1975 ldh80 MariusM g.popovici Maddox TER200 Adirmvl IDM69MDI aris86 Luna TVlad dan tm myhnea07 cardinal Whyse1 Bebe AeroX Laurentiu Ciobanu vanchorusebulgaria IonutCFR2009 riciu Dr2005 cristi_tgv billy752-istu SMDS 92Dragos cfr500 Saruman Vitosa Adrian78 razvan - trenuri ALEXCFR 50 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14501 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 20:40 | |
| Mers 2022/2023 IR 1577 București 17.55 Galați 21.33 (3h38). Propunere pentru mersul 2023/2024 IC 571 București 17.49 Galați 21.26 (3h37). Pe bune ? Cu ce se va diferenția IC 571 de IR 1577 ? Doar cu un minut și cu probabilitatea că nu va mai fi făcut cu vagoane 20-83uri gălățene și poate va fi cu 21-76 de Grivița?
Ce minusuri mai observ. 1684/1982 (vin de la Constanța) sosire în București la 21.03 1641 va pleca la 21.03 Trebuia și pentru noul mers să se mai piardă niște legături, nu ?
1832 Cluj 9.30 Suceava 16.09 1656 Suceava plecare la 16.13 (și merge la București atașat din Mărășești la tren 1664). Pentru intervalul ăsta atât de scurt, îți mai dă sistemul bilet ?
9922/9902 Târgu Jiu - București sosire 11.07 1751 București plecare la 11.10 (și merge la Suceava).
Aici sper să fie o greșeală 2 trenuri unul după altul 1836 Cluj 9.24 Craiova 19.11 București 22.32 RE 9918 Craiova 19.20 București 22.51 Greșeală în sensul că nu-i văd rostul lui 9918. Păi mai economic e să îi pui opririle lui 9918 la tren 1836, iar cu vagoanele lui 9918 faci alte trenuri.
1734 Cluj 10.15 Brașov 17.23 (primește vagoane ptr Constanța tren 1681), București sosire 20.06 1681 București 20.10 Constanța 22.44 Aici sigur 1681 va fi modificat, probabil cu plecare la 20.30
București - Constanța - cu trenul IC 2h07 (160 km/h) - cu trenul IR 2h30 (150 km/h) - cu IR-ul cu livret de 120 km/h (printre care și cucuveaua) - 2h50 Pe bune ? Ne-am întors în anii 80-90 ? Pentru ce s-au pompat în M800 miliardul de euro? Ia să dați banii înapoi !
E o vraiște totală. Despre trenuri cadențate nici vorbă. Doar mici excepții. Secții redeschise ? Nici vorbă. Mai multe trenuri ? Nici vorbă. Până la urmă ce a făcut ARF-ul ăsta? Care e aportul adus mersului de tren ? Cu ce a deranjat Roșeanu feroviarii ? Că așa s-a lăudat pe facebook.
Așa la prima vedere eu nu văd nimic spectaculos despre noul mers. Încontinuare operatorul național va avea aceleași trenuri, singurele noutăți fiind ramura IC de Piatra Neamț, transformarea trenurilor IR 1577/70 în trenuri IC 571/572, apoi datorită lucrărilor pe M200 și M300 anularea unor trenuri (1741/42, 1932/30), mutarea lui IR 1590 o oră mai târziu (Severin 15.54 - București 22.00), apropo nu va mai avea oprirea la Vîrtoapele. Apariția trenurilor 1643/44 Brașov - Cluj ca ramură la trenurile 1641/42, cât și prelungirea acestora la Satu Mare. Sezonier "nou" Mangalia - Oradea prin București - Craiova - Petroșani - Arad. Și încă un sezonier "nou" dar cu circulație doar în perioada de 1 Mai, IR 1946/44 Satu Mare 16.20 București 6.20 - 7.00 Constanța 9.38, și de aici va continua la Mangalia sosire 11șiceva (R8815). 1944 CT 18.15 București 20.43 - 21.03 Satu Mare 10.39 (practic vor fi trenurile 1642/1581/1684/1641 dar sub alt număr).
Cresc și timpii de mers la cucuveaua 1914, Sibiu sosire 8.17 față de scripticul 7.33 din vara asta.
Mutarea trenurilor 1831 și 1833 prin Simeria - Lugoj - Buziaș. Nu e nevoie să mi se explice motivul. Cunosc foarte bine. Apropo, trenul 1831 la Suceava nu va mai prinde trenul sezonier 1952, deci trebuie ceva pus dinspre Vatra Dornei să vină să prindă trenul 1952. Ceea ce nu cred să vedem.
Deci, aceeași Mărie dar sub altă pălărie. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12454 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 20:47 | |
| Asta era odata in vremuri apuse... cand venea IAS-ul si propunea tren la 02:45, sa ajunga inginerul si ceilalti zootehnisti la 4 dimineata cand incepea mulsul vacilor ca sa ajunga laptele in alimentara la 6:00 pt clasa muncitoare... Acum CFR si restul OTF au niste compartimente de marketing care ar trebui sa faca prognoze, sa studieze paliere orare de incarcare maxima cu calatori si alte posibilitati legate de anumite evenimente, festivaluri unde niste trenuri ar fi necesare... Dar ei ce fac ? Nimic... Dorm in papuci cu gandul la ziua de leafa si cu mana intinsa la subventie... Si UE cere rapoarte privind mobilitatera cetatenilor... Pai cu cine? Ca ei nici un mers de 4-5 trenuri pe zi nu-s in stare sa alcatuiasca, dar sa-i mai pui sa faca un mers cadentat la 30 min sau la 1 ora intre marile aglomerari urbane... S-au invatat ca se descurca agentii economici pe contr propriu cu masinile personale, cu microbuzele, cu contracte incheiate cu diversi tepari auto... si de asta merge PIB-ul asa bine in tara asta, unde si daca vrei sa muncesti nu poti pt ca transporturile au ramas ca in evul mediu... preistoric. Cu cel din epoca de aur ar fi o blasfemie sa-l putem compara... ----------------- In completare la ce a semnalat Vitosa.,,, IR 1575, Barbosi 16:39 sosire IR 1866, Barbosi, 16:37 plecare... Hai ca e bine, din ce in ce mai bine... Felicitari ARF pt ca dormiti permanent. Poate va desfiinteaza odata cu reforma administratiei, nu va meritati salariile grase de functionari la stat.
Ultima editare efectuata de catre IonutCFR2009 in Vin 22 Sept 2023, 20:54, editata de 1 ori |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14501 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 20:53 | |
| Și cică asta e România lucrului bine făcut!! Băh, să îi mai votați și la anul |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14501 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 21:23 | |
| Despre trenurile internaționale, cică, repet cică, propunerile ar fi așa 472 București 18.15 (Brașov - Sibiu) Arad 4.34 - 4.56 Curtici 5.09 În stația Arad detașează vagoane pentru tren 1743 Arad 5.00 - Oradea 7.29 1744 Oradea 18.05 - Arad 20.20 În stația Arad se va atașa la tren 79 Curtici 20.15 Arad 20.27 - 20.45 Timișoara 22.09 - 22.16 Craiova 5.41 - 5.51 București 8.42
346 București 14.40 Simeria 22.17 - 22.37 Arad 1.06 - 1.27 Curtici 1.40 În stația Simeria va primi vagoanele trenului 404 Cluj 18.42 Simeria 21.52 În stația Arad va primi vagoane de la tren 349 (București - Craiova - Timișoara - Arad).
347 Curtici 4.14 Arad 4.26 - 4.41 Simeria 7.10 - 7.22 București 15.06 În stația Arad detașează vagoane ptr tren 348 (via Timișoara - Craiova). În stația Simeria detașează vagoane ptr tren 405 Simeria 7.37 Cluj 10.44
146 Oradea 10.20 Episcopia Bihor 10.28 143 Episcopia Bihor 19.30 Oradea 10.40
687 Baia Mare 8.00 Valea lui Mihai 10.23 686 Valea lui Mihai 19.47 Baia Mare 22.00
75 Curtici 14.15 Arad 14.30 Simeria 17.08 - 17.15 Cluj Napoca 20.45 În stația Simeria detașează vagoane ptr tren 76 Simeria 17.25 Brașov 23.15 (prin Făgăraș va circula, nu prin Sighișoara cum sperau unii). 74 Cluj Napoca 8.45 Simeria 11.55 - 12.30 Arad 15.01 Curtici 15.14 În stația Simeria primește vagoane de la tren 77 Brașov 6.30 Simeria 11.15
366 Brașov 8.00 Dej Călători 14.37 - 14.52 Jobou 16.29 Zalău Nord 17.04 Valea lui Mihai 19.03 367 Valea lui Mihai 12.29 Zalău Nord 14.24 Jobou 14.58 Dej Călători 16.25 - 16.40 Brașov 23.27
406 Brașov 18.51 Dej 1.06 - 1.21 Zalău 3.39 Valea lui Mihai 5.41 407 Valea lui Mihai 23.22 Zalău 1.10 Dej 3.14 - 3.28 Brașov 9.43
Momentan doar pe astea le-am aflat. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7369 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 21:29 | |
| 1838 a ramas tot rau la 3 ore dupa 1765. Mai bine ar pleca la 4-5 dimineata din Cluj si sa ajunga in Iasi pe la 14. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14501 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 21:34 | |
| Na că și aici s-a mai pierdut o legătură 406 Brașov plecare 18.51 1635/1936 (Constanța vara tren 1936) - București - Brașov sosire 19.18 Vrei să mergi cu tren 406 (nu neapărat să ieși în Ungaria) te vezi nevoit să apelezi la tren 3003 București 15.07 Brașov 17.57 Deci vorbim despre timp de mers cu trenul. Să postăm și o comparație cu mersul actual (2022/2023) 1635 (vara 1926) București 16.40 Brașov sosire 19.14 406 Brașov plecare 19.35 E ? Despre ce vorbim ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14501 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 21:54 | |
| Nu știu ce cară 1837 și 1838 la orele alea. Da, și eu cred că mult mai util era dacă era tren de zi.
Să vorbim umpic și despre trenurile R și RE. Nimic nou sub soare. Secții cu aceleași trenuri care există și în prezent. Pe București - Brașov R3021 se modifică în București Nord Gr A 6.00 Brașov 10.04 (4h04). Vorba unui amic, în curând trenul ăsta va ajunge să plece la 5 din București.
Revin trenurile nefrînturate ca trase, Buzău - Constanța, București - Constanța. Adică directe, fără a mai fi sparte la Fetești. Bre nea fostule director păi ce fac bre ăștia (otf-iștii) se pișă pe ordinele voastre?
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 22:21 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Dr2005 a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- @cardinal, o veste trista pt tine... IR 1577 devine IC 571, si nu mai are oprire in Barbosi
Ii doresc sa moara de cancer la oase aluia care a decis sa transforme ultimul tren al zilei din IR in IC in conditiile in care va face la fel de mult, dar nu se va mai putea utiliza Trenplus la el.
Totusi mi se pare aberant sa se suprime oprirea la Barbosi, e a doua gara a Galatiului. Au venit tone de adrese de la Primăria Galaţi prin care se cerea explicit un tren IC la Galaţi. Dar pentru mutarea trenurilor IR pe varianta cea mai scurta (via Pogoanele-Fierbinti) n-ati primit tone de adrese si mailuri de la calatori ? Sau luati in considerare doar ce va convine voua si sindicatelor ?
Si deja ati facut o discriminare, tinand cont doar de adresele primariei Galati, desi trenul deserveste si Braila, care da acelasi numar de calatori ca si Galatiul sau poate chiar mai multi. Stai puţin, care ,,aţi primit", ,,aţi făcut discriminare"? Pe cine acuzi tu aici? În mod normal, când acuzi pe cineva, vii şi cu dovezi... Şi nu, cel puţin cât am fost eu director, nu am primit nicio petiţie pentru trenuri de călători prin Pogoanele, doar una cu titlu general şi cu un limbaj pentru care, sincer o spun, eu nu aş fi răspuns dacă nu m-ar fi obligat OG 27/2002 să o fac. Poate or fi fost trimise petiţii la ARF, la CFR Călători, la Biserica Ortodoxă Română, la Iohannis, la UE, la NATO etc.. Aşa, ca fapt divers, având în vedere că avem nişte ţinte de reducere a emisiilor de carbon (da, ni s-a cerut de la Ministerul Mediului să reducem poluarea şi pe calea ferată), o suplimentare de trenuri pe o linie neelectrificată, în condiţiile în care linia, în sine, nu deserveşte nimic, iar capetele pot fi deservite pe alt traseu complet electrificat, este foarte puţin probabil, mai ales cu trenuri clasice. - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Pai normal, la aia de la primarie plateste primaria biletul de clasa 1 la IC, nu cardul meu de salariu, ii doare-n koor de cat costa biletul.
Pentru primar e o chestiune de prestigiu - ,,Prin oraşul meu trece trenul IC!". Dar primarul e un politician, nimic nu-l împiedică să dea telefoane la alţi colegi politicieni şi să rezolve. - Whyse1 a scris:
- Si de ce sa nu fie prin Urziceni? Altfel pentru ce au mai facut urmatoarele miscari:
Pentru că am impresia că vor să devieze nişte marfare pe acolo, mai ales că unii OTF privaţi oricum merg cu diesel, iar de la anul ar trebui să avem primele trenuri metropolitane la Bucureşti, care vor reduce din capacitatea şi aşa aproape de saturaţie a M800. - Vitosa a scris:
- Până la urmă ce a făcut ARF-ul ăsta? Care e aportul adus mersului de tren ?
Mai trebuia un OUG care să-i permită asta. Întreabă-l pe dl. Boloş de ce nu a vrut să îl semneze... _________________ :TTT:
|
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7369 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 22:28 | |
| 1837 e bun ca ajunge in Cluj la 5 30 dimineata in loc de 3 00 cum era inainte. IC 559 Bacau -Piatra Neamt e un fel de RE cu opriri de la Garleni la Roznov. Trebuie sa fie RE ca inlocuieste un tren Regio. De la noul mers vor fi 3 perechi Piatra Neamt-Bucuresti din care una vine de la Bicaz. Dar toate ajung de la Bucuresti la Piatra Neamt la distanta de vreo o ora. Penibil... 1753 are 5481, 1657 are 1858 si 551 are 559. Propun ca 1751/1754 Bucuresti-Suceava/Botosani sa fie IC pentru ca ar opri la Leorda si Bucecea. Defapt cam toate IR spre Moldova s-a incadra la IC ca opresc mai mult in orase. Iasi-Timisoara poate ramane la IR ca mai opreste in comune. Daca am fi dupa regula din Vest cam toate IR merg la IC ca circula pe distante mari. Dar la CFR rangul a ramas cam tot dupa viteza ca la alea vechi, doar denumirea rangului actual spune clar ca ele sunt dupa distanta de parcurs. Era ideal sa fie si un Suceava-Brasov cu legatura de la Botosani atasat la Iasi-Brasov. Ar merge si Constanta-Iasi/Suceava pe timp de zi. Dar asteptam ramele electrice pana sa vedem asemenea minuni. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14501 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 23:00 | |
| 1734 Cluj 10.15 Brașov 17.03 - 17.23 București 20.06 1730 Brașov 17.04 Galați 22.13 Ups, baba în grâu. Minutul magic Au mai stricat o legătură. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8363 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 23:22 | |
| - cfr500 a scris:
Era ideal sa fie si un Suceava-Brasov cu legatura de la Botosani atasat la Iasi-Brasov. Ar merge si Constanta-Iasi/Suceava pe timp de zi. Dar asteptam ramele electrice pana sa vedem asemenea minuni. De la Brașov la Suceava și retur trenul ar avea puțini călători care să plătească bilete, majoritatea ar fi cu reduceri și gratuități. Și acum interregio între Iași și Brașov compus din 2-3 vagoane (puține la număr) are un grad mic de ocupare, călătorii sunt pe distanțe mici. Trasa lui ocolește mult... iar prețul este piperat la IR. Nu sunt reduceri tarifare, nu este rang RE. Drumul european 574/DN 11 între județe Bacău și Covasna este într-o stare foarte bună, acesta fiind foarte circulat de către autovehiculele înmatriculate în județe Moldovei, Brașov, București, plus Republica Moldova. De la municipiul Bacău la municipiul Brașov se fac doar 3-4 ore pe când cu trenurile 1541 și 1543 peste 5 h si 30' !!!!! Am fost de curând pe acolo. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12454 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 22 Sept 2023, 23:36 | |
| - razvan - trenuri a scris:
Drumul european 574/DN 11 între județe Bacău și Covasna este într-o stare foarte bună, acesta fiind foarte circulat de către autovehiculele înmatriculate în județe Moldovei, Brașov, București, plus Republica Moldova. De la municipiul Bacău la municipiul Brașov se fac doar 3-4 ore pe când cu trenurile 1541 și 1543 peste 5 h si 30' !!!!! Am fost de curând pe acolo. Ce calatori sa dea saracia de linie 501? N-ai vazut ce e prin jur? Parca a trecut parjolul lui Plutin... Oamenii sunt plecati cu alte treburi prin tarile care le-a oferit de munca. Statul roman s-a straduit sa inchida cam tot ce insemna productie pe acolo... Trenul 1543 da calatori masiv doar intre Bacau si Iasi, iar returul 1541 se umple pe distanta Miercurea Ciuc-Brasov... Se umple... vorba vine... sunt doua vagoane amarate de 60 locuri (120 fesuri)... pentru care fostul director Anoika nu mai face galagie ca arde gazul de pomana, cum tipa in gura mare pe aici ca trenurile IR Bucuresti-Urziceni-Galati cu 3 vagoane absolut identice (22.96) nu dadeau pe afara de calatori... Lasa ca o sa dea pe afara de calatori IC 571 via Buzau...Abia astept sa-l vad anulat dupa 1 luna de carat aer... |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7369 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Sam 23 Sept 2023, 00:25 | |
| Ramele alea electrice care vor fi intr-un viitor pentru Suceava/Iasi -Brasov ar circula prin Ploiesti- Valea Prahovei. Deci ar avea calatori... Pacat ca pe 500 nu se mai circula integral cu 120. Mersul 1993-94 avea A562 Botosani-Brasov atasat la Iasi -Brasov prin Siculeni fara grupa de Suceava. Mersul 1992-93 era A562/563 Botosani-Brasov prin Ploiesti care primea grupa de Iasi A663 la Pascani (fara grupa de Suceava). Alte vremuri...alfel era mobilitatea populatiei. Dupa ultimul recensamant, Botosani si Suceava au sub 100 000 locuitori. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3332 Reputatie : 8734 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Sam 23 Sept 2023, 01:18 | |
| - Dr2005 a scris:
- Pentru primar e o chestiune de prestigiu - ,,Prin oraşul meu trece trenul IC!". Dar primarul e un politician, nimic nu-l împiedică să dea telefoane la alţi colegi politicieni şi să rezolve.
asta e un stereotip, chiar nu il vad pe primarul GL sa sustina o asemenea fapta, care da atingere la bani si la timp(adica tot bani, plus nervi).In fine, o sa vedem. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8363 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Sam 23 Sept 2023, 08:52 | |
| - cfr500 a scris:
- Ramele alea electrice care vor fi intr-un viitor pentru Suceava/Iasi -Brasov ar circula prin Ploiesti- Valea Prahovei. Deci ar avea calatori... Pacat ca pe 500 nu se mai circula integral cu 120.
Mersul 1993-94 avea A562 Botosani-Brasov atasat la Iasi -Brasov prin Siculeni fara grupa de Suceava. Mersul 1992-93 era A562/563 Botosani-Brasov prin Ploiesti care primea grupa de Iasi A663 la Pascani (fara grupa de Suceava). Alte vremuri...alfel era mobilitatea populatiei. Dupa ultimul recensamant, Botosani si Suceava au sub 100 000 locuitori.
Pe vremea comunismului și în anii 1990-2000 în România erau puține curse de microbuze, autocare, puțini cetățeni dețineau permis auto și mașină, drumurile erau în stare proastă, și lumea avea timp de pierdut cu trenul (viața era lentă, acum suntem grăbiți, lumea vrea să ajungă repede la destinație). Iar populația țării a scăzut mult, este îmbătrânita. Pe linia 501 sunt puțini locuitori, aproximativ 100.000 (in acele localități). Pe linia 509 pe fiecare tren circulă doar câteva zeci de călători/tren adică de vreo 15-20 de ori mai puțini raportat la drumul național 15 (autoturisme, microbuze și autocare). Într-o zi pe fiecare sens sunt o medie de 300-400 de călători la cele 7 trenuri, dar pe DN15 între 5.000-10.000 călători. Am călătorit pe acolo cu trenul și cu mașina în destul ultimii ani. Pe linia 501 poate circula un tren interregio Galați - Târgu Mureș (Timișoara) și retur cu 2-4 vagoane atașate la interregiourile 1831 și 1833 în Teiuș ori Războieni. Pe liniile 501, 502, 509, 202 așa cum sunt denumite în "mersul trenurilor " pot avea succes câteva trenuri regio express care să aibă puține opriri și prețuri mai mici decât la transportul rutier (autoturisme, microbuze, autocare). Dar și pe alte căi ferate sunt binevenite trenuri regio express care pot aduce călători care plătesc tariful întreg. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |