|
| Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
+46marius_catalin84 Alerus92 vlad237 bobi kristi kkk tudorstr44 cristi ar Cipri Andrei Neculai ciprian71 ets2oltromânia buzibumi t1972 mihai_tm @ndrey miguel1975 ldh80 MariusM g.popovici Maddox TER200 Adirmvl IDM69MDI aris86 Luna TVlad dan tm myhnea07 cardinal Whyse1 Bebe AeroX Laurentiu Ciobanu vanchorusebulgaria IonutCFR2009 riciu Dr2005 cristi_tgv billy752-istu SMDS 92Dragos cfr500 Saruman Vitosa Adrian78 razvan - trenuri ALEXCFR 50 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 11 Iul 2024, 16:27 | |
| Un aspect pe care as vrea sa-l amintesc este cel al legaturii municipiului Ramnicu Valcea de Bucuresti, pe cale feroviara si care din cele doua trasee (via Pitesti sai via M100) ar fi cel mai potrivit pentru un tren direct, compus din vagoane si locomotiva, cu circulatie permanenta, Bucuresti Nord- Ramnicu Valcea.
Prin Pitesti este sezonierul IR 1914 care parcurge distanta Bucuresti Nord- Ramnicu Valcea in aproape 6 ore- destul de mult (poate daca ar aveea si vagon de dormit sau cuseta, circuland noapte, poate ar atrage unii calatori din Bucuresti care ar vrea sa ajunga dimineata, odihniti, la Ramnicu Valcea).
Pe M100 ar merge poate adaugata o grupa de vagoane directe Bucuresti Nord- Ramnicu Valcea- Calimanesti, care, intre Bucuresti Nord si Caracal , sa circule in compunerea unuia dintre IR-urile Bucuresti Nord- Timisoara Nord, sa plece dimineata din Bucuresti iar la Caracal sa se decupleze din IR-ul de Timisoara si sa fie dusa cu locomotiva diesel pana la Calimanesti. O astfel de grupa de vagoane directe Bucuresti Nord- Ramnicu Valcea- Calimanesti, via M100, ar face cca 5 h si 30 minute- deci mai putin decat IR 1914 prin Pitesti.
Oricum, in ambele variante (ori via Pitesti ori via M100) municipiul Ramnicu Valcea (ca toate municipiile resedinta de judete) si statiunea Calimanesti- Caciulata ar trebui sa fie legate de Bucuresti printr-un tren direct (sau grupa de vagoane directe), cu circulatie permanenta. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 11 Iul 2024, 16:45 | |
| In aceasta perioada ar fi util un astfel de tren ziua intre capitala si Sibiu si inapoi prin judetul Valcea. Calatorii nu ar fi multumiti ca fac in plus 2 ore cu trenul + mai scump in raport cu autoturismul, autocarul si microbuzul, decat in mod obisnuit, dar nu au de ales.
Nu au material rulant disponibil. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 11 Iul 2024, 17:39 | |
| Of, când vă aud cu deastea o iau razna. Cucuveaua a avut anul trecut vagon de dormit (deși se ceruse cușetă), nu a rezistat decât vreo lună de zile că nu mergea nimeni cu el. L-au scos și relocat altui sezonier.
Nu până la Călimănești ci până la Lotru să fi mers, ca să poți acoperi și Păușa unde coboară pensionarii de merg la băi. Problema ar fi asigurarea locomotivei. Piatra Olt și Craiova sunt depouri CFR Marfă. Prin urmare locomotiva diesel ar trebui adusă de la Pitești.
În mersul 2023/2024 se poate ajunge și la Vâlcea via Caracal, de la București cu trenul IR 1823, de la Caracal cu trenul R 2521. La întoarcere 2522. A tu zici să fie tren direct. Tocmai ți-a zis și Răzvan că nu e MR disponibil. Dar ideal era să circule până la Sibiu și să fi asigurat depoul Sibiu locomotiva. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 11 Iul 2024, 19:50 | |
| Aviz celor care cereți trenuri
Club Feroviar Expert în management. Preoteasa vrea trenuri mai puține, dar aceiași bani de la buget Cireasa Doru De Cireasa Doru 11 Iulie 2024 FacebookTwitter
Traian Preoteasa vrea trenuri mai puține. Directorul General al CFR Călători a trimis la ARF o solicitare de reducere a trenurilor operate, compensate de la buget, pe motiv că pe unele dintre acestea ponderea călătoriilor frauduloase ajunge și la 50%.
Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a trimis Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) o solicitare de reducere a trenurilor operate, compensate de la buget, pe motiv că pe unele dintre acestea ponderea călătoriilor frauduloase ajunge și la 50%.
Pentru a justifica solicitarea sa, CFR Călători invocă un așa-zis „studiu” pentru „adaptarea la condițiile de piață”, realizat de Direcția de marketing a operatorului. CFR Călători invocă faptul că pe anumite regionale numărul călătorilor rău platnici atinge și 50% (de exemplu, Regionala Constanța) și că aceste reduceri ar permite și o reducere a cheltuielilor.
Compania mai invocă gradul redus de utilizare a trenurilor propuse spre anulare și atașează solicitării situația trenurilor de anulat înaintată de regionale.
Solicitarea CFR Călători respinsă de ARF
Într-o adresă consultată de Club Feroviar, conducerea Autorității pentru Reformă Feroviară respinge, cel puțin pentru prezent, luând în calcul actuala argumentație a operatorului, solicitarea acestuia.
Studiul de marketing prezentat nu e însușit de conducerea companiei, nu face referire la nevoile publicului călător, la competiția în domeniu cu ceilalți operatori, nu include analize ale conjuncturii economice, politice, sociale pentru zonele operate de trenurile anulate.
Studiul are inadvertențe precum momentele de referință diferite luate în calcul pentru diferite regionale, numerele diferite privind trenurile în analizele regionalelor și în analiza de marketing a CFR Călători.
Gramatică (de)generativă la CFR Călători Argumentația CFR Călători include pasaje neinteligibile de genul „publicul călător de la aceste trenuri, în proporție de 50% este format din călători rău platnici, pentru care personalul de tren emite legitimații de călătorie pe motiv copil”.
CFR Călători nu precizează măsurile luate pentru a nu ajunge la anularea trenurilor sau cu referire la schimbarea orarului de circulație în weekend.
Mandatul lui Traian Preoteasa la șefia CFR Călători se caracterizează printr-o politică de anulare a multor trenuri de călători. Dacă un operator anulează un tren ARF nu îi mai plătește compensația și teoretic îi aplică și o amendă egală cu valoarea acesteia. Spunem teoretic, căci încă nu știm care e valoarea amenzilor aplicată de ARF operatorilor sau dacă au fost aplicate.
Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a emis, pe 28 decembrie 2023, o adresă prin care le cerea șefilor de regionale să recurgă la anulări de trenuri în 2024. De asemenea, în numele ”optimizării activității”, se solicita ”încadrarea strictă în norma lunară” pentru personalul operatorului feroviar de stat. Adică zero ore suplimentare, inclusiv pentru mecanici. Club Feroviar a prezentat lunile trecute propunerile de reducere a trenurilor, înaintate de Regionale conducerii centrale pe baza solicitării acesteia.
Traian Preoteasa a cerut aplicarea unor măsuri care să ducă la optimizarea activității societății. ”Cadrul legislativ incident coroborat cu optimizarea activității pentru anul 2024 conduc la impunerea unor măsuri stricte în ceea ce privește utililizarea forţei de muncă, cât şi a materialului rulant. Astfel, fără a fi limitative, se instituie în sarcina directorilor SRTFC 1-8 şi a șefilor Divizie următoarele măsuri:
(…) Optimizarea turnusurilor de material rulant în corelaţie strictă cu cerințele de trafic (retrasare trenuri, suprimare opriri, anularea trenurilor cu utilizare redusă etc) (…).
CFR Călători vrea doar banii, nu și obligația Trebuie remarcat și faptul că CFR Călători încasează cele mai mari compensații dintre operatori tocmai pe motiv că prestează un serviciu public care deseori îi este dezavantajos. Astfel, potrivit unuia dintre ultimele acte adiționale semnate cu ARF, CFR Călători încasează 44,73 lei tren-km (32,81 lei tren-km în primul act aditional, o creștere masivă) în condițiile în care Astra Trans Carpatic primește puțin peste 31 de lei pe tren-km, iar Softrans, operator ce deține trenuri nepoluante noi, electrice, încasează doar 35,35 lei pe tren-km. https://clubferoviar.ro/preoteasa-vrea-trenuri-mai-putine/ |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 11 Iul 2024, 20:59 | |
| Şi eu o vreau pe Asa Akira când era tânără... oricine poate să vrea orice, dar asta nu înseamnă că i se va întâmpla. Pe de altă parte, mă întreb cum a ajuns în presă un act intern. Posibil subalternii d-lui Preoteasa să fie atât de supăraţi pe dumnealui, încât să "sifoneze" astfel de acte. Ar fi interesant de publicat şi studiul invocat (eu l-am văzut, dar aş fi curios de analiza Marelui Public).
Fraza „publicul călător de la aceste trenuri, în proporție de 50% este format din călători rău platnici, pentru care personalul de tren emite legitimații de călătorie pe motiv copil” este de-a dreptul mortală. Supracontrolul ăla rău care dacă dibuieşte vreun student cu o bicicletă îl taxează cam cu valoarea regiei de cămin pe 3 săptămâni, pe blatişti îi taxează ca copii. Faza cu luatul banilor încă se practică, am sesizat-o şi reclamat-o şi eu când am avut ocazia, fără succes.
Cu privire la afirmaţia „trebuie remarcat și faptul că CFR Călători încasează cele mai mari compensații dintre operatori tocmai pe motiv că prestează un serviciu public care deseori îi este dezavantajos. Astfel, potrivit unuia dintre ultimele acte adiționale semnate cu ARF, CFR Călători încasează 44,73 lei tren-km (32,81 lei tren-km în primul act aditional, o creștere masivă) în condițiile în care Astra Trans Carpatic primește puțin peste 31 de lei pe tren-km, iar Softrans, operator ce deține trenuri nepoluante noi, electrice, încasează doar 35,35 lei pe tren-km.", Club Feroviar dovedeşte că nu cunoaşte legislaţie... întreaga idee de serviciu public nu se bazează pe eficienţa operatorului, ci pe oferirea unui tarif suportabil către consumator, în cazul de faţă către călător. Adică statul impune un tarif şi compensează operatorul pentru diferenţă, nu contează cât de (in)eficient e acesta. În fapt, modul de calcul cu compensaţie egală a fost contrar principiilor Regulamentului 1370/2007 dar, na, Curtea de Conturi şi-a băgat coada, n-ai ce-i face.
La contractele atribuite direct (cum au toţi OTF de stat din UE, nu doar al nostru) nu se poate vorbi de eficienţă, de altfel perioada asta tranzitorie de 10 ani între CSP atribuite direct şi CSP atribuite la licitaţie e fix pentru a permite reformarea unor dinozauri bugetofagi, care altfel n-ar avea nicio şansă la CSP licitat (şi nu mă refer doar la CFR C., aceeaşi situaţie e şi la DB, SNCF Voyageurs, SNCB, RENFE ş.a.), aşa că situaţii gen MALEV sau Alitalia ar apărea şi la calea ferată. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 11 Iul 2024, 22:30 | |
| Păi ce să facă și omul ăla (nașul) singur în fața atâtor oameni din tren ? Taie și el bilet cât de câți bani îi dă blatistul. Că poate e recalcitrant și îl mai ia și la bătaie pe naș. Au fost atâtea cazuri când și-au luat bătaie soră cu moartea. Cazul de la Roșiori îmi vine acum în minte. Dar na voi ăștia din minister ce să știți voi că doar nu mergeți cu trenul, aveți mașinile ministerului. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 11 Iul 2024, 22:35 | |
| Pe de alta parte, CFR Calatori refuza sistematic sa preia calatori, avand o compunere minima la trenuri care ar umple 5-6 vagoane... IC 571 este un exemplu... acest tren pleaca zilnic din Bucuresti Nord cu 100 % grad de ocupare la ambele clase, dar CFR Calatori nu a luat nicio masura pana acum de a mai adauga macar 1 vagon 21.76 in compunerea trenului... In schimb, plimba 2-3 vag 20.83 goale in fiecare zi la compunerea tr 1571... Iata unde sunt pierderile CFR Calatori... fata de care orice studiu de marketing e zero barat. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 12 Iul 2024, 00:12 | |
| - Vitosa a scris:
- Păi ce să facă și omul ăla (nașul) singur în fața atâtor oameni din tren ? Taie și el bilet cât de câți bani îi dă blatistul. Că poate e recalcitrant și îl mai ia și la bătaie pe naș. Au fost atâtea cazuri când și-au luat bătaie soră cu moartea. Cazul de la Roșiori îmi vine acum în minte. Dar na voi ăștia din minister ce să știți voi că doar nu mergeți cu trenul, aveți mașinile ministerului.
Cheamă poliţia în următoarea staţie. În alte ţări, după ce un şef de tren a fost bătut, toţi şefii de tren au protestat prin neefectuarea reviziei biletelor (da, toată Belgia a mers moka cu trenul câteva zile), după care OTF a angajat mai mulţi paznici înarmaţi ( https://www.belgiantrain.be/fr/support/customer-service/security/ ) şi s-a rezolvat problema, că ăia intervin imediat. În schimb, la noi, când ai auzit ultima oară de vreun protest feroviar doar pentru condiţii de muncă? Toate încep cu salariile şi te încheie cu 100 de lei la salariu. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 12 Iul 2024, 07:33 | |
| Daca s-ar putea modifica legislația ar trebui că agresiunile asupra controlorilor de bilete sa fie tratate și pedepsite , un codul penal, la fel că agresiunile împotriva polițiștilor și controlorii de bilete sa fie dotați cu arme de foc letale (că și polițiștii). |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 12 Iul 2024, 09:33 | |
| Sunt pline trenurile vara asta de plimbareti cu 0 lei si cu tigari electronice imputind vagoanele. Nu le zic nasii nimic. N-au vazut, n-au fost acolo. Le-am si atras atentia unora, cica mai bine ma mut eu decat sa chemam politia pentru niste mucosi. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 12 Iul 2024, 09:50 | |
| - AeroX a scris:
- Sunt pline trenurile vara asta de plimbareti cu 0 lei si cu tigari electronice imputind vagoanele.
Dacă n-au tutun, nu-s considerate ţigări. Dar vrem să le interzicem şi pe alea, dacă ne iese, din iarnă adio vaping în tren. Păi uite încă o diferenţă între Beglia şi România... Belgia în gările mari are poliţie şi pază înarmată, şeful de tren poate cere prin staţie sau telefon prezenţa lor la un anume vagon sau peron, că oricum uşile nu se pot deschide decât pe partea cu peronul şi doar dacă şeful de tren le deblochează. _________________ :TTT:
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Vin 12 Iul 2024, 13:36 | |
| Miroase numai a ciorapi murdari. E mai rau decat fumatul. Cel putin pe 101 prefer tigania de la Patroaia in trenurile de Basarab. Macar la aia n-am pretentii ca se va schimba ceva. Dar parca tot ma descurc mai bine in trenurile alea decat alea folosite preponderent de elevi in weekend. Noile generatii de elevi sunt tot mai rele...si au impresia ca li se permite tot. Si tinerii veseli vapeaza si carcotesc cu c...e si alte cuvinte genitale non stop in jumatatea salonului de fata cu alti calatori, parca numai ei exista. Ca stau numai cu adidasii pe scaune e deja la ordinea fiecarui drum. Dar acum vara sunt si mai raspanditi ca se plimba mai multi. Mi se par mai nepotoliti si needucati decat destui dintre romi sau navetisti care se plimba cu mai mult scop decat ei...si asta zice multe. Asadar, nu conteaza, sunt atitudini necivilizate in transport public, putin ma intereseaza substantele in sine, deranjeaza si punct. Sefii de tren ar trebui sa-i potoleasca si sa-i ameninte cu politia. Sa-si faca treaba (aia pentru care sunt tot mai bine platiti dupa ultimele majorari). |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Sam 13 Iul 2024, 20:12 | |
| Sa nu va suparati pe mine, dar generatia de copii de acum, e educata fix de generatia de parinti de ieri... Cat despre cuvinte din zona porno, sa nu fim victorieni. Cuvintele se schimba, iar termenul de c**** este folosit azi si cu alt sens, intra in ceea ce se numeste adaugarea altor sensuri, aceluiasi cuvant. La inceput ca eufemism, apoi se impune ca moda. Dupa un timp, fie ii ia alt cuvant locul, fie se statorniceste in limba. In alta tari vad ca nu se mai ofuscheaza nimeni de fuck, de cazzo sau de merde.
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Dum 14 Iul 2024, 14:46 | |
| Dar asta nu inseamna ca trebuie sa normalizezi asa ceva. De asta si calatoriile cu trenul s-au depreciat constant. Nu pentru ca n-ai 10 toalete si compartimente cu geam de deschis. E parerea ta ca e ok sa nu te legi de copii ca sunt parintii de vina. Asa, si?
Sunt si copii care nu stiu sa vorbeasca asa si mai ales sa considere trenul un maidan. Nu vreau sa generalizez, eu am insistat sa spun ca nu e ok ca asemenea progenituri sa mearga moca si sa fie si tolerate pentru cum se comporta. Nu e ok deloc sa tolerezi nesimtiti, oriunde, nu doar in trenuri.
Nu imi spui nimic despre generatii sau parinti. Nu-mi pasa. Nasul trebuie sa raspunda de ceea ce se intampla in vagoane si atat. Iti doresc o calatorie in care sa fii inconjurat cu asemenea copii, poate atunci o sa intelegi ce critica altii. Si n-are importanta daca e vagon salon sau compartimentat. Ba chiar si mai rau faceau in compartiment... Si nu-s copii decat in teorie, majoritatea de care zic sunt niste handralai, destui si cu probleme de greutate. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Dum 14 Iul 2024, 18:50 | |
| - AeroX a scris:
- Dar asta nu inseamna ca trebuie sa normalizezi asa ceva. De asta si calatoriile cu trenul s-au depreciat constant.
Nu pentru ca n-ai 10 toalete si compartimente cu geam de deschis. E parerea ta ca e ok sa nu te legi de copii ca sunt parintii de vina. Asa, si?
Sunt si copii care nu stiu sa vorbeasca asa si mai ales sa considere trenul un maidan. Nu vreau sa generalizez, eu am insistat sa spun ca nu e ok ca asemenea progenituri sa mearga moca si sa fie si tolerate pentru cum se comporta. Nu e ok deloc sa tolerezi nesimtiti, oriunde, nu doar in trenuri.
Nu imi spui nimic despre generatii sau parinti. Nu-mi pasa. Nasul trebuie sa raspunda de ceea ce se intampla in vagoane si atat. Iti doresc o calatorie in care sa fii inconjurat cu asemenea copii, poate atunci o sa intelegi ce critica altii. Si n-are importanta daca e vagon salon sau compartimentat. Ba chiar si mai rau faceau in compartiment... Si nu-s copii decat in teorie, majoritatea de care zic sunt niste handralai, destui si cu probleme de greutate. Nu, am spus ca nu vei suplini tu educatia pe care trebuia sa le-o sigure parintii sau alti educatori. Adica de cine tii cont? De ce-ti zice un strain odata in tren? Cat despre vagon salon sau compartimentat, intr-un copartiment auzi maximum 8, intr-un salon, ii auzi pe toti. Cum ziceam, problema nu e ca vorbesc intre ei argotic. Asta e doar ce se vede. Zici ca-s handralai. Da, dar crezi ca daca n-ai fost educat cand trebuie, o sa te autoeduci tu? Nu zic ca nu-s cazuri, dar mai rarut. Inca ceva, nu confunda vorbitul cu modalitatea de comportament, uneori se suprapun alteori, nu. Problama e ca vina e colectiva! Iar vina colectiva e cel mai greu de cuantificat si corectat! Preferintele tale sau ale mele de salon, de nr toalete, samd, sunt total irelevante in ceea ce discutam acum. Dar vorba aia... what about....? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |