|
| Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
+46marius_catalin84 Alerus92 vlad237 bobi kristi kkk tudorstr44 cristi ar Cipri Andrei Neculai ciprian71 ets2oltromânia buzibumi t1972 mihai_tm @ndrey miguel1975 ldh80 MariusM g.popovici Maddox TER200 Adirmvl IDM69MDI aris86 Luna TVlad dan tm myhnea07 cardinal Whyse1 Bebe AeroX Laurentiu Ciobanu vanchorusebulgaria IonutCFR2009 riciu Dr2005 cristi_tgv billy752-istu SMDS 92Dragos cfr500 Saruman Vitosa Adrian78 razvan - trenuri ALEXCFR 50 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 25 Iun 2024, 12:33 | |
| Nu am la îndemână proiectul acum dar precis va fi vorba de măcar 2 ani. Deşi e posibil să se facă vreo improvizaţie care să permită circulaţia în sezon (cu restricţii severe de viteză şi capacitate). La anul pe vremea asta ar trebui să le avem în circulaţie. Primele 3 ar trebui să intre în circulaţie de la noul mers, deja se fac probe pe reţeaua CFR pentru verificarea compatibilităţii cu echipamentele de cale (adică INDUSI). - Citat :
- Aoleu... faci 3 ore ? Ca in 1977 ? Pai atunci de ce s-au mai bagat banii in modernizare, un simplu RK pt 140 km/h era suficient.
Legile fizicii nu se pot modifica prin fonduri europene. Tren mai lung şi ma greu = viteză mai mică, inerţie mai mare, drum de frânare mai lung. Te-ai prins? Apoi, ar fi vorba de 2 trenuri ,,la maxim", unul fiind oricum celebra Cucuvea care se face doar cu etajate, care sunt de 120 km/h, că n-a avut CFR Călători bani de unele de 200 km/h (există). Dar crede-mă că am văzut şi folosit etajate de 200 km/h (dar doar cu 160 km/h) şi nu sunt chiar vagoanele ideale, necesită 4 discuri de frână pe osie, eventual şi locomotive cu frână electrică activă, altfel te duci sanie cu ele, plus că belgienii merg cu cuple Shaku la ele, care par că sunt mai "largi", deci rămâne spaţiu între tampoane şi pleci cu trenul de călători cum ai pleca cu marfarul... evident, la frânare apar şocuri în tren, date de consumarea acestor spaţii dintre tampoane şi de uşoara nesincronizare între locomotive de tracţiune şi împingătoarea/intercalata. Nu e chiar modul de lucru ideal, aşa că nu prea cred că CFR Călători s-ar descurca cu aşa ceva, ar necesita costuri de mentenanţă mai mari. În mod intenţionat nu aduc în discuţie ramele etajate (inclusiv TGV), acolo e altă construcţie, cu putere distribuită pe mai multe vagoane, implicit frână electrică pe mai multe + frâne cu curenţi turbionari. Prin urmare, dacă ai nevoie de capacitate mare, reduci viteza şi aia e. În rest, cine vrea 2 ore, se duce cu IC-ul, cu vagoane de 160 km/h, cu rezervare obligatorie. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 25 Iun 2024, 13:55 | |
| 2 ani de modernizare pentru nici 40 de kilometri de linie de campie este cam mult... dar suntem in Romania. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 25 Iun 2024, 14:20 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu am la îndemână proiectul acum dar precis va fi vorba de măcar 2 ani. Deşi e posibil să se facă vreo improvizaţie care să permită circulaţia în sezon (cu restricţii severe de viteză şi capacitate).
La anul pe vremea asta ar trebui să le avem în circulaţie. Primele 3 ar trebui să intre în circulaţie de la noul mers, deja se fac probe pe reţeaua CFR pentru verificarea compatibilităţii cu echipamentele de cale (adică INDUSI).
- Citat :
- Aoleu... faci 3 ore ? Ca in 1977 ? Pai atunci de ce s-au mai bagat banii in modernizare, un simplu RK pt 140 km/h era suficient.
Legile fizicii nu se pot modifica prin fonduri europene. Tren mai lung şi ma greu = viteză mai mică, inerţie mai mare, drum de frânare mai lung. Te-ai prins? Apoi, ar fi vorba de 2 trenuri ,,la maxim", unul fiind oricum celebra Cucuvea care se face doar cu etajate, care sunt de 120 km/h, că n-a avut CFR Călători bani de unele de 200 km/h (există). Dar crede-mă că am văzut şi folosit etajate de 200 km/h (dar doar cu 160 km/h) şi nu sunt chiar vagoanele ideale, necesită 4 discuri de frână pe osie, eventual şi locomotive cu frână electrică activă, altfel te duci sanie cu ele, plus că belgienii merg cu cuple Shaku la ele, care par că sunt mai "largi", deci rămâne spaţiu între tampoane şi pleci cu trenul de călători cum ai pleca cu marfarul... evident, la frânare apar şocuri în tren, date de consumarea acestor spaţii dintre tampoane şi de uşoara nesincronizare între locomotive de tracţiune şi împingătoarea/intercalata. Nu e chiar modul de lucru ideal, aşa că nu prea cred că CFR Călători s-ar descurca cu aşa ceva, ar necesita costuri de mentenanţă mai mari. În mod intenţionat nu aduc în discuţie ramele etajate (inclusiv TGV), acolo e altă construcţie, cu putere distribuită pe mai multe vagoane, implicit frână electrică pe mai multe + frâne cu curenţi turbionari.
Prin urmare, dacă ai nevoie de capacitate mare, reduci viteza şi aia e. În rest, cine vrea 2 ore, se duce cu IC-ul, cu vagoane de 160 km/h, cu rezervare obligatorie. Imi pare rau, dar fix dupa Bucuresti Baneasa, la intrare in Bucuresti ai aparate de cale cu 30 km la ora. Cand puteai sa le ai cu 70. Si ce sa vezi trenul ala cu multe vagoane face mai mult pana trece peste ele. Si asta ti-o zice un nene fara cunostiinte feroviare, un amator. La fel si intrarea in Sinaia, Busteni, Azuga samd. In schimb la Pantelimon, Baraganu, Floresti Prahova si multe altele ai macaze cu abatere sporita... Daca eu ca amator, pot sa ma gandesc la asta... un specialist de ce nu o gandeste?! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 25 Iun 2024, 14:25 | |
| Dr2005 aia cu trenul.mai lung că merge mai.incet cade pentru că așa ar trebui TGV ICE ar trebui să meargă mai încet doar că îs mai lungi Acolo ai putere mare demaraj rapid plus putere mare la frânare pentru că au multe sisteme.de.franare care acționează simultan |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 25 Iun 2024, 15:50 | |
| Cunosc macazul de la Băneasa, e o porcărie, dar aia e. O să fie înlocuit odată cu modernizarea Complexului Feroviar Bucureşti şi reconstrucţia Podului Constanţa. - riciu a scris:
- Si ce sa vezi trenul ala cu multe vagoane face mai mult pana trece peste ele. Si asta ti-o zice un nene fara cunostiinte feroviare, un amator. La fel si intrarea in Sinaia, Busteni, Azuga samd. In schimb la Pantelimon, Baraganu, Floresti Prahova si multe altele ai macaze cu abatere sporita... Daca eu ca amator, pot sa ma gandesc la asta... un specialist de ce nu o gandeste?!
Sinaia, Buşteni şi Azuga au fost, din start, proiectate ca staţii în care să oprească toate trenurile, aşa că nu s-au pus macazuri de viteză sporită. În plus: - Sinaia şi Buşteni sunt în curbă, ceea ce oricum limitează viteza; - la Azuga poţi trece pe directă dacă nu ai oprire, deşi şi pe acolo ai curbe. La polul opus, la Pantelimon, Bărăganu, Floreşti ş.a. ai macazuri de viteză sporită ca să poţi muta uşor un tren de călători de pe un fir pe altul la nevoie, fără să îl întârzii prea mult. ---- TGV şi ICE sunt altceva din toate punctele de vedere. Dar şi ele, atunci când merg pe reţeaua convenţională, se supun restricţiilor de viteză. _________________ :TTT:
|
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 25 Iun 2024, 21:04 | |
| O fi dar se pierde mult, mai ales ca opresc toate trenurile. Exemplu: Cat face un tren cand intra in Peris (abatuta cu viteza sporita) versus cat face in Sinaia, samd? E diferenta de timpi? Este! Deci dintr-o statie in care opresc toate trenurile versus una in care opresc doar personalele... NU mai zic la intrarea in Bucuresti dinspre Constanta, ca incetinesc toate la 30 cand ar putea sa incetineasca doar la 60, si de vede diferenta. De pilda diferenta pe care am intalnit-o aseara. Pentru cateva minute, nu am mai prins autobuz (eu merg din 3 mijloace de transport acasa de la gara). Acum ca vrei sa o tii pe a ta, asta e. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 25 Iun 2024, 21:10 | |
| - Dr2005 a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- Ce sa faci cu acele rame de 300 locuri, in contextul de ieri cand 15 vagoane nu erau suficiente sa satisfaca toti pomanagii... Ar trebui sa existe 10-15 operatori pe piata feroviara de calatori dar nu s-a vrut... ARF si ministerul PSD s-a luat dupa Rodrigo... le-a facut cadou CSP-ul batjocorii si incompetentei de 10 ani...
15 vagoane îţi trebuie la 2 trenuri de Bucureşti + la alea din ţară care vin cu VD şi care vor beneficia şi de cele 38 locomotive modernizate şi 139 (parcă) de vagoane. Iar pe alea de Bucureşti le poţi face lejer cu etajate, dacă ăia de se ocupă de repartizări nu ar mai freca menta. Ar fi un drum de 3 ore cu 120 km/h Bucureşti - Constanţa, nu ar fi o tragedie să se folosească etajate. 15 etajate x 120 locuri pe scaune = 1800 locuri, la care adăugăm cele 40 locuri în picioare pe vagon, deci alte 600 şi ajungem la 2400 locuri/tren.
Ramele vor forma trenuri suplimentare faţă de cele ce există acum. La 2 rame ai deja 600 locuri pe scaune şi, dacă pe CFR C îl duce capul, mai ai şi încă vreo 200 (lejer) în picioare, deci e loc destul.
A, da, la anul vor fi lucrări pe Constanţa - Mangalia şi nu va mai circula niciun tren. Rămâne de văzut cum se va proceda, eu am propus să fie autobuze din 10 în 10 minute şi de la Constanţa să urce fiecare în ce autobuz vrea. Problema o să fie la întoarcere, când autobuzele şi călătorii din ele vor trebui să se "pupe" cu trenurile de retur. Mie îmi place optimismul tău, optimismul celorlalți din minister. 139 vagoane modernizate. Între timp altor vagoane le expiră RP-ul. Le mai dai 6 luni din pix, ajung altele din urmă la RP expirat. Deci balanța nu va fi prea mult pe un plus de vagoane. Vedem în prezent situația care e. Multe au ajuns la ,,gard,, ba chiar stau de ani mulți. Mă uitam pe forum metrouușor, prezintă băieții de pe acel forum vagonul 89-87.010, a fost modernizat în 2008, a circulat doar 4 ani !! de 12 ani e donator. Zace în Grivița. Câți directori s-au perindat din 2012 încoace la șefia CFR Călători? Chetă toți dacă făceau și vagonul ăsta era în circulație acum. Să analizăm și capitolul locomotive modernizate. Din 38 modernizate, 19 vor avea viață cât de cât lungă, celelalte 19 modernizate, nu dăm nume unde, nu vor avea viață lungă. Cu toată mentenanța voastră. Apropo, se aude că datorită inflației pierdem PNNR-ul. Mai continuă modernizarea sau se limitează la doar câteva ajunse deja în ,,uzinele,, reparatoare ? "Ramele electrice vor forma trenuri suplimentare față de cele ce există acum." Serios ? Și cine o să conducă trenurile astea în plus ? Tesa din Regionale ? Pe București - Constanța, București - Brașov, București - Craiova, ai trenuri din oră în oră, ramele astea vor forma trenuri intermediare ? Și ajungem iar la faza, mecanici ai ? Că deja i-a ajuns oboseala la cât de des prestează și au fost multe scandaluri pe tema asta. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 25 Iun 2024, 22:50 | |
| Mda.e penibil cum se pune problema că vagoane sunt aruncate la.gard deși nu sunt amortizate dar Malaxele ADHurile.circla.ca deja nu sunt amortizate Am.vazut în alte.parte.circula.vreo 860 de vagoane și 199 de locomotive |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mier 26 Iun 2024, 11:56 | |
| - Vitosa a scris:
139 vagoane modernizate. Între timp altor vagoane le expiră RP-ul. Le mai dai 6 luni din pix, ajung altele din urmă la RP expirat. Deci balanța nu va fi prea mult pe un plus de vagoane. Vedem în prezent situația care e. Multe au ajuns la ,,gard,, ba chiar stau de ani mulți. Mă uitam pe forum metrouușor, prezintă băieții de pe acel forum vagonul 89-87.010, a fost modernizat în 2008, a circulat doar 4 ani !! de 12 ani e donator. Zace în Grivița. Câți directori s-au perindat din 2012 încoace la șefia CFR Călători? Chetă toți dacă făceau și vagonul ăsta era în circulație acum. Asta e treaba CFR Călători, de aia are management profesionist, recrutat cf. OUG 109/2011. Dacă nu îşi îndeplineşte indicatorii asumaţi, managementul zboară, problema e că, cf contractelor de mandat, analiza se face anual, deci doar atunci poate fi evaluat. Orice ingerinţă a mea, a oricărui coleg sau al ministrului în activitatea CFR Călători e caz penal. Şi te asigur că toţi vrem să dormim liniştiţi noaptea, nu să stăm cu frică că ne trezim cu procurorii la uşă. - Vitosa a scris:
- Să analizăm și capitolul locomotive modernizate. Din 38 modernizate, 19 vor avea viață cât de cât lungă, celelalte 19 modernizate, nu dăm nume unde, nu vor avea viață lungă. Cu toată mentenanța voastră.
Cum adică? Există contracte, vor fi monitorizate de toate organismele posibile şi imposibile, inclusiv OLAF şi parchetul european al d-nei. Kovesi. Dacă vreun furnizor nu se ţine de contact, o să plătească la despăgubiri de o să intre în faliment, - Vitosa a scris:
- Apropo, se aude că datorită inflației pierdem PNNR-ul. Mai continuă modernizarea sau se limitează la doar câteva ajunse deja în ,,uzinele,, reparatoare ?
Nu datorită din cauza inflaţiei, ci din cauza creşterii economice care e mai mare decât cea asumată la aprobarea PNRR... pentru că scopul PNRR e redresarea după pandemie, nu rezolvarea unor probleme nerezolvate 30 de ani şi 3 exerciţii financiare europene la rând. Dar nu cred că va afecta sistemul feroviar, pentru că aici totul se face pe granturi. Va afecta proiectele făcute pe împrumuturi, mai ales în domeniul rutier. Aşa că, până la noi ordine, producţia merge în continuare. Ce nu spune nimeni e că programele europene sunt supracontractate cam 300%, asta înseamnă că banii ajung numai pentru o treime din ce e contractat. Şi vorbesc doar de cheltuieli eligibile, nu de TVA, nu de contribuţii de la buget (la PT finanţarea UE e doar 40%, de exemplu). Asta înseamnă că la final de 2027 (sau mai devreme dacă se facturează mai rapid), tot ce nu e gata va trebui plătit de la buget sau trecut în conservare (PNRR nu permite fazare). Din motive electorale, mai mult ca sigur guvernul de atunci va finanţa autostrăzile, nu căile ferate. Prin urmare, deşi partea de grant din PNRR va fi folosită la material rulant şi infrastructură, ce e pe împrumut şi pe PT... mai greu. În fine, să rămânem optimişti. - Vitosa a scris:
- "Ramele electrice vor forma trenuri suplimentare față de cele ce există acum." Serios ? Și cine o să conducă trenurile astea în plus ? Tesa din Regionale ?
Pe București - Constanța, București - Brașov, București - Craiova, ai trenuri din oră în oră, ramele astea vor forma trenuri intermediare ? Și ajungem iar la faza, mecanici ai ? Că deja i-a ajuns oboseala la cât de des prestează și au fost multe scandaluri pe tema asta. Dacă nu ai mecanici, pierzi CSP-ul şi se reia licitaţia. Că altfel nu ai cum... aceste rame nu pot, sub nicio formă, să facă obiectul unor CSP atribuite direct. Dacă nimeni nu le vrea, vor zace în depou, la fel şi cele 82 de la PESA, la fel şi cele 16 locomotive TRAXX. _________________ :TTT:
|
| | | buzibumi
Numarul mesajelor : 12 Varsta : 38 Localizare : Timisoara Reputatie : 3672 Data de inscriere : 15/11/2014
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 02 Iul 2024, 11:32 | |
| Ce s-a intamplat cu IR349, l-au scos definitiv...? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 02 Iul 2024, 13:01 | |
| - buzibumi a scris:
- Ce s-a intamplat cu IR349, l-au scos definitiv...?
Revine în circulație în septembrie, după terminarea sezonului estival. Până atunci vagoanele care erau pe tren 349 (22.96, 30.76) au fost puse pe tren 1691, iar cele de pe tren 1691 (21.76, 10.90) au fost puse pe un tren sezonier. Și tot până atunci, trenul 73 circulă pe întreaga distanță doar cu grupa de vagoane Budapesta - București. Asta fiindcă trenul 1691 nu are pereche de întoarcere la București și îi erau atașate vagoanele la tren 73 (la Arad începând cu mersul 2023/2024). Până în septembrie face pereche cu trenul 348. De aici și anularea lui 349. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 02 Iul 2024, 21:45 | |
| https://clubferoviar.ro/un-tren-estival-nu-va-mai-opri-in-buftea-ilfov/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR21P0QGlAeTeTw7ohwbAacgeFEOBg4VOozrkqFiqOVIqS8UG5OXL76T6Zo_aem_rMLD_6JIQcIed1XoOG-5ew
Se suprimă oprirea de la Buftea și se mai câștiga 2-3 minute, mai departe până la stația Ploiești Vest trenul circulă timpuriu. Deci e modificare de livret. Apropo, ARF a avut vreun cuvânt de spus, sau e pusă ca instituție să fie la număr, să mai asigurăm nişte posturi "călduțe" ? Sau o dăm iar în OUG 109/2011 nu ne lasă să intervenim ? Auzi dar când un oficial din minister își anunță prezența în tren și încep să zbârnâie telefoanele să se verifice bine garnitura de tren să se dea cea mai bună locomotivă cel mai bun mecanic, atunci nu mai e OUG 109/2011 ? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mier 03 Iul 2024, 10:10 | |
| Care "cea mai buna locomotiva"? Aia care are vopseaua mai aratoasa?
Ca pe dedesubt sunt toate la fel de gioarse, raman in drum indiferent de cat de curand au iesit de la RR, tot pe baza de pupat icoane functioneaza. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mier 03 Iul 2024, 10:21 | |
| Vitosa pai nu ziceau că costa prea mult.sa.modifice trasa?Deci acuma se poate când sunt cine știe ce interese Daca 20 de oameni fac o petiție răspunsul e copy/paste că au analizat și nu se poate dar daca parlamentarul.prefevtul sau primarul.vor.oprire se face că vai doamne de la.ei vine banul In alte tari se face mersul după propunerile călătorilor că de aia e tren să îl folosească călătorii nu sa îl.plimbe să facă unii ore și s consume.motorina Ieri se plimbau prin 2082 și completau hârtii probabil.numarau călătorii Apropo 30-76 de ce nu se suplimentează pentru sezoniere că au AC și prize și sunt de 160 km/h se putea downgrada la cls a2ala.fel.ca multe vagoane de cos a1a care circula.cu 10 călători dar CFR merge pe.principiu de ce să câștigăm 80x60 de lei tarifat la cls a doua mai bine câștigăm 10x120 de lei la.clasa 1a |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mier 03 Iul 2024, 12:21 | |
| Daa, acu nu mai vine Curtea de Conturi peste ei că au modificat livretul în timpul anului "competițional" ca să folosesc un termen din domeniul sportului, și că au plătit 70 lei/km retrasarea, sau cât o mai fi în prezent. Aseară 1656 a putut veni separat de 1664, trasa 12794 Mărășești - București. Mai înainte 1-2 zile, vagoanele pentru 1681 au putut veni Brașov - București separat de 1734, că avea ăsta vreo 3h întârziere.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |