|
| Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
+46marius_catalin84 Alerus92 vlad237 bobi kristi kkk tudorstr44 cristi ar Cipri Andrei Neculai ciprian71 ets2oltromânia buzibumi t1972 mihai_tm @ndrey miguel1975 ldh80 MariusM g.popovici Maddox TER200 Adirmvl IDM69MDI aris86 Luna TVlad dan tm myhnea07 cardinal Whyse1 Bebe AeroX Laurentiu Ciobanu vanchorusebulgaria IonutCFR2009 riciu Dr2005 cristi_tgv billy752-istu SMDS 92Dragos cfr500 Saruman Vitosa Adrian78 razvan - trenuri ALEXCFR 50 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Lun 20 Mai 2024, 13:46 | |
| - AeroX a scris:
- Din Moldova circula pe linie neelectrificata, faza cu afumatul pare doar de un dispret nejustificat.
Din Moldova + Ramnicu Sarat, sa nu jignesc pe cineva e vorba de RC Iasi Ploiesti Vest Brasov, la sosirea in Buzau. nu suport mirosul de fum, si nici de benzina, ma ia cu capul. unul din motivele pentru care iubesc trenurile |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| | | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Lun 20 Mai 2024, 14:01 | |
| TFC-ul nici n-ar avea ce sa caute pe linie electrificata, dar daca li se permite... Au dat premiul cui trebuie |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Lun 20 Mai 2024, 14:08 | |
| - Adrian78 a scris:
- Du-te cu TFCul VT614 și o să ai aceași senzație de fum și miros de motorina
Nu ma duc nici cu ala, ce crezi ?! daca e linia electrificata, trebuie tractiune electrica. PS. totusi la TFC pare ca se pot deschide geamurile, asta mi ar place, dar intra fumul in ochi |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Lun 20 Mai 2024, 23:25 | |
| Litoral 2024 După cum se vede și pe sait, compunerile trenurilor soarelui încep așa IR 1952 / R 8801 Suceava Nord - Mangalia 20.68, 20.68, 30.76, 20.68, 20.68, Bc. IR 1962 / R 8803 Iași - Mangalia 21.76, 21.76, 30.76, 21.76, 21.76, Bc. IR 1912 / R 8805 Sibiu - Mangalia - grupa de vagoane București - Mangalia Bet, ABet, Bet - grupa de vagoane Sibiu - Mangalia Bet, ABet, Bet IR 1941 / R 8807 Satu Mare - Mangalia 21.76, Bc, WLA, + grupa de vagoane Baia Mare - Mangalia 21.76, Bc, + grupa Cluj Napoca - Mangalia 21.76, Bc, WLA, + grupa Târgu Mureș - Mangalia 20.76, 20.76, 20.76, 20.76 IR 1992 / R 8809 Timișoara Nord - Mangalia Bc, WLA, Bc, 22.96, 30.76, 22.96 + grupa de la Reșița Sud 22.96, 22.96 IR 1922 / R 8813 Oradea - Mangalia 21.76, 21.76, Bc, WLA, + grupa Arad - Mangalia Bc, WLA, + grupa București - Mangalia 20.68, 19.83, 20.68 IR 1981 / R 8805 București - Mangalia 21.76, 21.76, 21.76, 10.91, 21.76, 21.76, 21.76, + grupa București - Constanța 20.83, 20.83, 20.83, + grupa București - Tulcea 21.76, 21.76 Pe sait numărătoarea vagoanelor începe de la nr 4 și se termină la nr 15, semn că vagoanele 1 2 și 3 au circulație facultativă și probabil vor fi introduse în perioada de vârf a sezonului estival. IR 1994 / R 8817 Craiova - Mangalia 21.76, 21.76, 21.76, 10.91, 21.76, 21.76, 21.76 IR 1970 Galați - Constanța 20.83, 19.83, 20.83, 20.83 R 2100 / IR 1930 Sibiu - Constanța 20.83, 19.83, 20.83, 20.83 IR 1883 București - Constanța și IC 538 Brașov - Constanța 21.76v2, 19.76v2, 89.87, 21.76v2, 21.76v2 IR 1881 și IR 1887 Bucuresti - Constanța la clasa 1 vagon 10.70/10.90, la clasa a 2a vagoane 21.76 IR 1983 București - Constanța 21.76, 21.76, 10.91, 21.76, 21.76 IR 1882 / IR 1885 20.83, 20.83, 20.83 Surprinde la acest turnus că din decembrie și până în prezent au 4 vagoane (21.76, 10.70/10.90) și exact când va fi cererea mai mare îi schimbă compunerea și îi scade capacitatea. IR 1681 21.76, 21.76, 10.70/10.90, 21.76, 21.76 IC 581 21.76v2, 19.76v2, 89.87, 21.76v2, 21.76v2 RE3004 / IR1589 Brașov - Constanța 21.76, 21.76, 19.76v2, 21.76, 21.76
Pe retur IR 1936 CT - Bv pe sait apar doar vagoanele 3 4 5 și 6, deci cele cu nr 1 și 2 au circulație facultativă. Probabil vor circula doar CT - București (?). R 8808 / IR 1996 Mangalia - Craiova, pe sait numărătoarea vagoanelor 4 - 10, deci și aici avem vagoanele 1 - 3 cu circulație facultativă. Întrebarea vor merge doar până la București sau vor merge la Craiova ? La trenurile IR 1941 și 1942 surprinde că nu mai apare grupa Brașov - Mangalia (20.76, 20.76) care a circulat an de an. R 8812 / IR 1920, pe sait zice așa, vagoanele 1 2 3 4 (Mg - Oradea) + vagoanele 7 8 (Mg - Arad) + vagoanele 9 10 11 (Mg - București). Lipsesc vagoanele cu nr 5 și 6, care dacă vor circula în vara asta unde vor circula (la Arad sau la Oradea) ? IR 1982 CT - București vagoanele 5 4 3 2 1 + grupa Tulcea - București vagoanele numerotate cu nr 21 22. R 8816 / IR 1984 Mg - București vagoanele 1 2 3 4 5 6 7 (grupa Mangalia - București) + grupa CT - București (vagoanele cu numerele 11 12 13 (acele 20-83uri care prestează 1981/1882/1885). Iar ceea ce am anticipat, se va adeveri. Adică vagoanele suceveanului vor sta toată ziua în grupa tehnică Constanța 8.15 - 8.20 (trenuri 8802 - 8823), când puteau face cu ele 1882/1885/8823. Sunt ele de 140 km/h dar la București puteau să îi modifice plecarea lui 1885 cu 10 minute mai devreme față de cum e în prezent. Sau turnus 1882/1885 se mai putea face și cu vagoanele lui 1970/1972 care și astea staționează aproape 10h în Constanța. Trenul tineretului sau cucuveaua cum mai e știut acel tren, tot cu compunere în bătaie de joc (etajate). Mai bine l-ar lăsa doar între București și Mangalia. Și făcut vara tren sezonier decent (Craiova - Pitești - Constanța) acele RE 9262/9252/9257/9267 la rang de tren IR (vara). Dar Vitoșa te agiți degeaba că nu te ascultă nimenea. În fine. Și pe final îl mai aduc în discuție și pe IR 1644 (Cluj Napoca - București (la stația Brașov atașat la tren 1642) 89.87, 20.49, Bc, WLA, o variantă pentru cei care nu prind loc la trenul direct 4306/1941, și vin cu schimbare la București 1644 + 1981 sau 1994 sau 538. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 09:25 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- TFC-ul nici n-ar avea ce sa caute pe linie electrificata, dar daca li se permite... Au dat premiul cui trebuie
Ai dovezi că au dat ceva sau iar e teoria conspiraţiei? Am încercat să interzicem circulaţia cu tracţiune diesel pe linii electrificate... surpriză, nu permite legea, e ingerinţă a statului în activitatea administratorului de infrastructură şi încălcarea Legii 202/2016. Iar din partea Consiliului Concurenţei am aflat că e distorsionare a pieţei libere o astfel de interdicţie. P.S.: exemple de alţi OTF care circulă cu trenuri diesel pe linie electrificată: - Regio Călători - Astra trans Carpatic - C.F.R. Călători - InterRegional Călători _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 09:28 | |
| - Vitosa a scris:
- Litoral 2024
Va mai circula un Desiro la Tulcea vara asta (ca a 2a pereche de trenuri Medgidia-Tulcea)? _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 10:07 | |
| Nu poți să interzici circulația cu diesel pe linii electrificate dar poate poți să pui niste taxe în plus și niste norme.de respectat macar un euro 4 echivalent la.camioane sa scoți macar materialul mai vechi de 30-40 de ani Vitosa e o fericire sa mergi Constanta-Suceava cu 20-68 dar plimbi 21-70 20-76 19-70 22-96 pe Regio pe 50-80 de km |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 11:08 | |
| - Adrian78 a scris:
- Nu poți să interzici circulația cu diesel pe linii electrificate dar poate poți să pui niste taxe în plus și niste norme.de respectat macar un euro 4 echivalent la.camioane sa scoți macar materialul mai vechi de 30-40 de ani
Tocmai, că nu poţi. Crede-mă că am încercat. Normă de poluare nu poţi să pui la locomotive, pentru că legislaţia UE nu-ţi permite. Normă de poluare este doar la materialul rulant NOU, în rest se ia ca referinţă norma la momentul omologării de tip. Din câte ştiu, treaba asta face inclusiv obiectul unui proces, pentru că Garda de Mediu s-a dus şi a amendat CFR C. şi TFC pentru poluare, după care au venit la noi să plângă că ăia nu au putut prezenta nu-ştiu-ce hârtie în baza unei legi de prin 2021, deşi materialul rulant în cauză (DHC de manevră şi VT624) e mai vechi. Chiar şi cu rutierul e complicat, pentru că legea dispune doar pentru viitor, iar LEZ-uri (low emission zones) nu poţi înfiinţa decât în oraşe cu un anumit număr de locuitori şi doar dacă asiguri rute ocolitoare. _________________ :TTT:
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 11:28 | |
| - Adrian78 a scris:
- Vitosa e o fericire sa mergi Constanta-Suceava cu 20-68 dar plimbi 21-70 20-76 19-70 22-96 pe Regio pe 50-80 de km
Ziceti bogdaproste ca au 4 x 20-76 la Targu Mures. E impresionant. In rest, nu au atatea vagoane, maxim ar face o grupa de 1-2 vagoane la un sezonier. Si majoritatea vagoanelor asta compartimentate ca lumea rau de lung parcurs mai au si defecte, nu sunt stas la drum. De 10 ani numai asta va aud pe unii, eu m-am resemnat de mult timp, am cerut doar tarife de Regio la Trenul Tineretului, nu 21-90 sau mai stiu eu ce, maxim sa fie o cuseta langa etajate. Ca-n rest nu vedeti ca parcul CFR Calatori e probabil peste 80% numai saloane? Asta au ei preponderent ca parc activ pentru IR. Iar sezonierele au nevoie de multe vagoane. N-o sa se intample niciodata ce s-a intamplat acum 20 de ani. E justificat ca le-ati vrea pe 21-70 si 20-76 la sezoniere, dar ia-le de undeva. Si o sa vezi ca nu-ti ajung doar alea de l-ai vazut la Regio nu stiu care (care si ala la randul lui n-aveau din ce-l face si circula in 1-2 vagoane). Si asa se sacrifica an de an n-spe trenuri IR si R pentru sezonierele astea. De la an la an e tot mai rau si destui dintre voi inca suferiti dupa 20-76 la toate sezonierele. Nu se mai poate asta de prea mult timp. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 12:26 | |
| - Dr2005 a scris:
- Normă de poluare nu poţi să pui la locomotive, pentru că legislaţia UE nu-ţi permite. Normă de poluare este doar la materialul rulant NOU, în rest se ia ca referinţă norma la momentul omologării de tip. Din câte ştiu, treaba asta face inclusiv obiectul unui proces, pentru că Garda de Mediu s-a dus şi a amendat CFR C. şi TFC pentru poluare, după care au venit la noi să plângă că ăia nu au putut prezenta nu-ştiu-ce hârtie în baza unei legi de prin 2021, deşi materialul rulant în cauză (DHC de manevră şi VT624) e mai vechi.
Chiar şi cu rutierul e complicat, pentru că legea dispune doar pentru viitor, iar LEZ-uri (low emission zones) nu poţi înfiinţa decât în oraşe cu un anumit număr de locuitori şi doar dacă asiguri rute ocolitoare. Nu e vorba aici de norma euro, ci de faptul ca automotoarele alea nu respecta nici macar normele de la momentul omologarii. Pentru asta trebuiau sa se duca aia de la Garda de Mediu, sa verifice daca noxele corespund omologarii, nu ca de ce au aia non-euro. Cand fumul de ulei ars umple toata gara, e clar ca motoarele alea au probleme. Norme de poluare existau si pe vremea Volga din anii 60, se masura procentul de CO la benzinare si indicele de fumigare la diesel. Odata ai reglajul pompei de injectie care nu trebuie sa dea motorina in exces in sarcini constante (si implicit nici fum, care fum negru e semn de motorina nearsa, vezi si la DA-uri si la Malaxe pe la noi ca au plafonul negru, desi nu ar trebui) apoi fumul albastru e de la ulei ars care scapa in ardere fie pe la segmentii uzati, fie pe la simeringurile de supape. Zi-le alora de la Garda de Mediu sa se mai duca odata, sa-si repare aia motoarele sau sa le caseze. Cat au rulat in Franta, sunt sigur ca nu miroseau a nimica. Eu n-am o problema ca nu sunt motoarele euro coispe, cat am o problema cu cele neintretinute si nereparate la timp. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 14:33 | |
| Nu e vorba numai de poluarea din noxe e vorba că au scurgeri de lichide adică apa ulei.. Dar o parte din noxele astea s-ar rezolva daca turnusul garniturilor s-ar face in GdN doar cu o salubrizare |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 16:53 | |
| La un ITP facut corect o masina nu trece daca are pierderi semnificative de fluide sau scoate fum. Iar la remorci trebuie sa ai sistemul de iluminare si franare in buna stare.
La caile ferate nu exista nimic echivalent? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 18:35 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Nu e vorba aici de norma euro, ci de faptul ca automotoarele alea nu respecta nici macar normele de la momentul omologarii.
Pentru asta trebuiau sa se duca aia de la Garda de Mediu, sa verifice daca noxele corespund omologarii, nu ca de ce au aia non-euro. Cand fumul de ulei ars umple toata gara, e clar ca motoarele alea au probleme.
Norme de poluare existau si pe vremea Volga din anii 60, se masura procentul de CO la benzinare si indicele de fumigare la diesel.
Odata ai reglajul pompei de injectie care nu trebuie sa dea motorina in exces in sarcini constante (si implicit nici fum, care fum negru e semn de motorina nearsa, vezi si la DA-uri si la Malaxe pe la noi ca au plafonul negru, desi nu ar trebui) apoi fumul albastru e de la ulei ars care scapa in ardere fie pe la segmentii uzati, fie pe la simeringurile de supape.
Zi-le alora de la Garda de Mediu sa se mai duca odata, sa-si repare aia motoarele sau sa le caseze. Cat au rulat in Franta, sunt sigur ca nu miroseau a nimica. Eu n-am o problema ca nu sunt motoarele euro coispe, cat am o problema cu cele neintretinute si nereparate la timp. Ştii cum se duce Garda de Mediu? Se duce un inspector, vede un tren (sau i se trimite o poză sau filmare) şi stabileşte el că poluează. Nu au niciun echipament pentru a verifica conformitatea, dar profită de faptul că nu scrie nicăieri în vreo lege cum se face controlul. La auto nu pot să se ducă, că acolo scrie clar în legislaţie că doar ISCTR verifică (cu duba-laborator cu toate echipamentele omologate metrologic). Poate vreun şef din Garda de Mediu o avea casă pe Str. Industriilor şi-l deranjează calea ferată... tov. Negoiţă încearcă de vreo 12 ani să facă trotuar cu pavele şi locuri de parcare pe traseul ei. Ceva similar face şi ANPC... să vedem acum dacă or mai face-o, după ce au fost (re)informaţi că nu au drept de control asupra trenurilor de călători. - Laurentiu Ciobanu a scris:
- La un ITP facut corect o masina nu trece daca are pierderi semnificative de fluide sau scoate fum.
Şi pentru asta se porneşte maşina cu 10 minute înainte şi se turează bine, pentru ca motorul să aibă 90 grade când intră maşina pe stand şi să se ducă eventualele depuneri de funingine de pe interiorul tobei de eşapament. Că altfel nu treci ITP-ul nici cu maşina nouă. La tren... păi la un DA când lansezi motorul, un sfert de oră gazezi tot depoul, cu fum de toate culorile... se duce condensul de pe evacuare, se arde uleiul rămas în cilindri... şi abia când s-a încălzit motorul iese fumul negru. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 21 Mai 2024, 18:41 | |
| Pai tocmai că la ITP pe bune sau când mergi sa faci RARul.inginerii știu că vi cu motorul cald și de aia lasă mașină sa mai stea 15-20 de minute sa se răcească motorul Oricum la.ce hârburi am văzut în trafic săptămâna asta toate diesel.probabil.cu injectoare varza și turbina pe ulei.. Și încă ceva au noroc privații că se merge cu motorina euro5 la.fel.ca la.masini că altfel era dezastru daca s-ar fi mers cu motorina de acuma 25 de ani |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |