Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 04 Noi 2022, 10:19
Dupa cum se poate observa in imagine, in acest an, si nu doar, au fost inmatriculate multe autobuze si microbuze. Unele sunt pentru transportul interurban si interjudetean. Pentru a raspunde nevoilor pasagerilor.
CFR Calatori nu a cumparat nimic (nou sau second hand), avand datorii enorme, doar TFC si Regio Calatori au cumparat cateva unitati de transport, dar nu este suficient pentru a inlocui parcul existent. Nu este destul pentru a majora numarul de clienti la transportul feroviar de calatori.
sursa: INSE.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 04 Noi 2022, 14:14
Dacă vrei să faci o comparaţie corectă, trebuie să te uiţi şi la numărul de radieri, nu doar la cel de înmatriculări.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 04 Noi 2022, 16:44
Dr2005 a scris:
Dacă vrei să faci o comparaţie corectă, trebuie să te uiţi şi la numărul de radieri, nu doar la cel de înmatriculări.
Dar transportatori rutieri de calatori isi inlocuiesc mai repede autocarele si microbuzele.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 04 Noi 2022, 18:28
Păi durata de amortizare a unui autobuz e de 6 - 8 ani şi a unui vagon de 18-20 ani...
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 05 Noi 2022, 16:19
PKP Intercity a anunțat cea mai mare licitație de material rulant din istoria sa în ceea ce privește numărul de vehicule. După finalizarea comenzii, flota transportatorului va crește cu până la 300 de vagoane noi, iar dreptul de opțiune permite achiziționarea a încă 150 de vehicule. Această achiziție va introduce un nou standard de design și confort de călătorie în oferta PKP Intercity.
Licitația anunțată este o altă parte a strategiei de investiții implementate consecvent a transportatorului național „PKP Intercity – Calea Ferată a Marilor Investiții”. Efectele sale se văd deja astăzi pe șinele poloneze, pe care circulă tot mai multe vehicule noi și modernizate în culorile PKP Intercity.
În cadrul licitației vor fi achiziționate vagoane de 7 tipuri. După finalizarea livrărilor, în varianta de bază, parcul de material rulant PKP Intercity se va îmbogăți cu:
• 38 de vagoane cu compartiment clasa I cu o parte separată fără compartiment; • 40 de vagoane cu compartiment clasa a II-a; • 80 de vagoane fără compartimente de clasa a II-a; • 38 vagoane compartiment clasa a II-a cu scaune pentru persoane cu dizabilitati; • 40 vagoane fara compartimente clasa a II-a cu locuri pentru transport biciclete; • 38 vagoane restaurant; • 26 de vagoane zi-noapte care vor asigura călătorii confortabile pe timp de noapte;
Noile vagoane vor circula cu până la 200 km/h. PKP Intercity se așteaptă să înceapă livrările în 2025. Noile vehicule vor fi folosite în categoria medie – una dintre cele trei noi categorii de conexiuni pe care PKP Intercity intenționează să le lanseze până în 2030. Trenurile de categorie medie vor face legătura cu marile aglomerări, cu oprire în centre mai mici, și vor circula și în străinătate. Vagoanele vor fi omologate pentru rețelele feroviare din Republica Cehă, Germania, Austria, Slovacia, Ungaria și Lituania. În cele din urmă, noile unități, după obținerea avizului, vor putea opera pe următoarele rute:
Vagoanele achiziționate în cadrul acestei licitații vor introduce noi standarde și vor stabili direcții inovatoare de proiectare a materialului rulant în Polonia, deoarece au fost proiectate în conformitate cu o nouă abordare a proiectării. Abordarea inovatoare este atât vizuală, cât și tehnică. Designul pregătit al vehiculelor noi este un pachet de soluții stilistice și funcționale care va deveni un standard repetabil, intuitiv și caracteristic al PKP Intercity.
Noile vagoane vor introduce o nouă calitate în ceea ce privește materialele folosite și o nouă schemă de culori. Trenurile vor avea un interior mai confortabil și mai ergonomic, cu iluminare atmosferică.
Noile vagoane vor fi echipate cu facilități care devin standard pe trenurile PKP Intercity astăzi. Pasagerii vor beneficia de cu WiFi, sistem individual de iluminat, prize electrice si USB. O călătorie confortabilă va fi asigurată și de aerul condiționat și un sistem de informare a pasagerilor afișat pe panouri luminoase. Pentru siguranța pasagerilor s-a folosit un sistem de detectare a incendiilor care acoperă toate vagoane și monitorizare video. Noul design include și noi soluții pentru configurația interioară. Vagoanele ambelor clase vor câștiga spațiu suplimentar pentru bagaje, situate sub scaune, care vor fi mai confortabile.
O soluție inovatoare va fi un spațiu pentru părinții care călătoresc cu copii, care va conecta zona pasagerilor cu o zonă de joacă sigură, care va permite deplasarea confortabilă cu copiii.
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 07 Noi 2022, 10:30
Adrian78 a scris:
PKP Intercity a anunțat cea mai mare licitație de material rulant din istoria sa în ceea ce privește numărul de vehicule. După finalizarea comenzii, flota transportatorului va crește cu până la 300 de vagoane noi, iar dreptul de opțiune permite achiziționarea a încă 150 de vehicule. Această achiziție va introduce un nou standard de design și confort de călătorie în oferta PKP Intercity.
Licitația anunțată este o altă parte a strategiei de investiții implementate consecvent a transportatorului național „PKP Intercity – Calea Ferată a Marilor Investiții”. Efectele sale se văd deja astăzi pe șinele poloneze, pe care circulă tot mai multe vehicule noi și modernizate în culorile PKP Intercity.
Polonezii iubesc vagoanele, romanilor le plac mai mult rame si automotoare, mai ales celor din conducerea societatilor feroviare si ministerului de resort. Nu prea conteaza parerea clientilor la noi. Vrem sa ne apropiem de Occident dar suntem departe FEROVIAR de Ungaria, Cehia, Polonia. Transportul feroviar din Romania, dar si cel rutier, este mai asemanator cu sistemele din Bulgaria, Serbia, R. Moldova, unde exista putine reguli, unele nu se respecta.
In Polonia numarul de calatori va creste in continuare, dar in Romania nu.
Ultima editare efectuata de catre razvan - trenuri in Lun 07 Noi 2022, 10:37, editata de 1 ori
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 07 Noi 2022, 10:35
razvan - trenuri a scris:
Adrian78 a scris:
PKP Intercity a anunțat cea mai mare licitație de material rulant din istoria sa în ceea ce privește numărul de vehicule. După finalizarea comenzii, flota transportatorului va crește cu până la 300 de vagoane noi, iar dreptul de opțiune permite achiziționarea a încă 150 de vehicule. Această achiziție va introduce un nou standard de design și confort de călătorie în oferta PKP Intercity.
Licitația anunțată este o altă parte a strategiei de investiții implementate consecvent a transportatorului național „PKP Intercity – Calea Ferată a Marilor Investiții”. Efectele sale se văd deja astăzi pe șinele poloneze, pe care circulă tot mai multe vehicule noi și modernizate în culorile PKP Intercity.
Polonezii iubesc vagoanele, romanilor le plac mai mult rame si automotoare, mai ales celor din conducerea societatilor feroviare si ministerului de resort.
In Polonia numarul de calatori va creste in continuare, dar in Romania nu.
Automotoarele și ramele electrice sunt pentru distante scurte pretabile la trenuri regio cu multe.opriri pentru că au demaraj mai bun și distanta de frânare mai scurta fata de garnituri clasice.Vagoanele.sunt pentru distante medii și mari.Exista și posibilitatea pentru distante scurte să folosești garnituri pushpull cu 2-3 vagoane și locomotiva cum este prin Cehia și Slovavia
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 07 Noi 2022, 10:40
Stiu, doar ca la noi automotoarele și ramele electrice vor circula si pe distante lungi (400-500 km) dupa cum se discuta, desi durata este mare si nu sunt la fel de comode precum vagoanele (daca nu esti pasionat de transportul feroviar).
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 07 Noi 2022, 10:56
Și în Polonia circula rame Pesa Dart pe trenuri IC și fac peste 4 ore.La fel Leo Express operează cu rame Stadler Flirt bine au 4 tipuri de clasa pe ruta Cracovia-Praga aproape 7 ore.. In primul rand la noi AM Desiro cele cu 120 de locuri nu au ce căuta pe rangul IR ar trebui doar cele cu 70 de locuri ei maxim 200-300 de km
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III