|
| LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU | |
|
+24ciprian71 lifetec M.I.C.I. cristi CFR ttavi DUAL NB 2009 IonutChircu spiderpc intz LanceR Shinkasen Adirmvl Dr2005 ionutz85 TVlad ldh80 myster2008 Mircea Condilescu ruszmircearobert nokia2010 cata IonutCFR2009 COSTACHE MIHAIL 28 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4862 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Joi 27 Oct 2016, 20:38 | |
| Să nu mai visăm, terenurile de pe lângă și pe unde e linia se tot vând, nu se mai poate reface nimic pe-acolo. Deja nu pare să nu mai fie linie continuă până la AFI Cotroceni. Lângă fosta Gară Cotroceni se tot construiesc clădiri. 2016: 2014: |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Vin 28 Oct 2016, 00:25 | |
| Linia există și e ok, doar că e plină de boscheți și arbuști.
|
| | | ik149
Numarul mesajelor : 1 Reputatie : 4877 Data de inscriere : 20/07/2011
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Lun 28 Noi 2016, 20:43 | |
| |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCU Lun 28 Noi 2016, 20:53 | |
| Tare de tot cu acel TAR TRADITIONAL. Ce poate fi traditional acolo??? |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCU Lun 28 Noi 2016, 20:56 | |
| E doar o mica igienizare ca si la intersectia cu strada Toporasi.Au disparut baracile de carton de pe calea ferata. |
| | | Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6126 Data de inscriere : 30/04/2009
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Mar 29 Noi 2016, 12:19 | |
| Defapt au adus si pietris, nu stiu daca primaria vrea sa faca trotuar pe acolo, sau poate niste oameni disperati dupa parcari l-au adus. Oricum a fost igienizat terenul dintre intersectia strada Progresul cu Constantin Istrati si strada Inclinata si au aparut munti de gunoaie ceva mai incolo pe calea ferata intre straziile Nasaud si Spatarul Preda. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Lun 01 Mai 2017, 17:14 | |
| Am urmarit discutiile din acest topic cu mare atentie, este un subiect foarte interesant. Am crescut in zona Giurgiului din Bucuresti si imi amintesc cu nostalgie de trenurile de marfa care treceau aproape zilnic din spre Gara Progresul spre unitatile industriale deservite de aceasta linie si mentionate deja in acest topic. Din pacate acest subiect va ramane unul de istorie feroviara si nostalgie, aceasta linie nu se va mai reface niciodata. Motivele sunt destul de clare pentru oricine, doar prin India mai vezi linii de tren trecand la nivel peste strazi majore si piete agroalimentare. In ceea ce priveste rolul strategic al fostei linii, acesta nu mai are nici un sens in secolul 21, in era proiectilelor inteligente , linia ar fi distrusa in cateva minute, in plus nici nu ar mai fi ceva de transportat pe ea, tinand seama ca aproape toate unitatile industriale aferente nu mai exista, multe din acestea find deja demolate complet. Linia in sine si existenta ei vor fi foarte curand istorie, de aceea as vrea sa analizam exact toate aspectele acestei linii istorice inainte ca date valoroase sa se piarda. Am reusit sa analizez cateva harti si poze istorice, unele dintre ele au mai fost publicate deja aici pe forum in alte topicuri. Pozele au peste 80 de ani si sunt in afara incidentei drepturilor de autor, sper sa nu fie nici o problema cu publicarea lor aici. Sa discutat aici despree configuratia liniei in zona Garii de Nord cat si despre liniile care derivau din linia aprincipala in aceasta zona. In urma alalizei documentelor, am ajuns la concluzia ca in zona Garii de Nord, linia spre Giurgiu a avut mai multe configuratii pana la desfiintarea completa din anii 90. Prima configuratie dateaza probabil de la inceputul secolului 20 si pana prin anii 40. Configuratia initiala a liniei spre Giurgiu si a liniilor secundare se poate vedea foarte bine in planul cadastral din 1911: Din aceasta imagine se poate vedea figurata linia principala trecand podul peste raul Dambovita spre zona Cotroceni. De asemenea se poate vedea ca intradevar a existat o ramificatie care ducea catre Manutanta Armatei si cazarma Malmaison, ajungand pana in curtea Spitalului Militar. Dat fiind ca toate aceste unitati aveau specific militar si la inceputul secolului 20 transportul era preponderent feroviar, este perfect logic ca aceste unitati sa aiba in acea perioada o linie de legatura cu linia principala. Linia principala si ramificatia spre cazarma Malmaison se pot vedea si in aceasta imagine aeriana a garii Cotroceni din 1929: Un alt aspect interesant este ca linia secundara spre vechea moara Herdan nu exista in acea perioada, fiind adaugata mult mai tarziu. Urmatoarea imagine este o sectiune din harta Bucurestiului din 1838 unde ramificatia spre Malmaison nu mai apare, de asemenea nu exista inca linia spre moara Herdan. Motivul pentru care ramificatia spre Malmaison a fost desfiintata este neclar, cert este ca linia era deja desfiintata ori nefolosita in 1938. Aceasta configuratie sa mentinut pana pe la sfarsitul anilor 50 cand Manutanta Armatei a fost demolata, in locul ei construindu-se institutul ICECHIM si caminele din complexul Grozavesti. Ramificatia spre fosta cazarma Malmaison (devenita intre timp inchisoare) chiar daca ar mai fi existat ceva din ea, nu ar mai fi putut supravietui dupa aceste demolari. Aceasta configuratie este vizibila din inaginea aeriana a Bucurestiului din 1966: Din aceasta imagine se vede clar noul complex de cladiri, si absenta oricarei linii ce ar fi dus spre ICECHIM. De asemenea se vede lipsa podului de tren de peste Dambovita spre zona Cotroceni, desfiintat in 1960 inpreuna cu tot sectorul de linie spre fosta gara Cotroceni. Ce a mai ramas din linia spre Giurgiu se oprea cam acolo unde am figurat cu rosu pe imagine, unde inca deservea niste rezervoare de pacura ale CET Grozavesti aflat dincolo de rau, legatura de la rezervoare spre CET fiind asigurata din cate cunosc eu de o conducta de pacura care supra-traversa raul si care a fost desfiintata in anii 80 cu ocazia refacerii albiei raului Dambovita. Cam in aceeasi perioada a fost construita si linia catre fosta Moara Herdan / Spicul (actualmente demolata). Inainte aceasta ramificatie nu ar fi putut exista, pentru ca ar fi trebuit sa sub-traverseze sau supra-traverseze linia principala. Aceasta ultima configuratie a liniilor a datat pana in anii 90 cand toata zona a fost curatata, toate liniile si cladirile din zona fiind demolate, pe locul lor fiind constuit complexul Orhideea. Vechea cladire a Morii Herdan / Spicul a mai supravietuit cativa ani, pana pe la inceputul anilor 2000 cand a fost de asemenea complet demolata. In acest moment in acea zona nu mai exista aproape nimic care sa aminteasca de vechea linie spre Giurgiu: |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Lun 01 Mai 2017, 18:38 | |
| Tot referitor la aceasi zona, sa discutat aici si de cele doua placi turnante existente in zona Basarab. Acestea sunt visibile atat in planul cadastral din 1911 cat si in harta din 1938. Iata cum apar aceste placi turnante in imaginile luate din avion in 1929: Ambele placi turnate sunt perfect functionale, toata zona din jurul lor pare inegrita in imaginea alb-negru, cauza fiind desigur funinginea si praful de carbune de la locomotive. In imaginea aeriana din 1966 se observa ca placa turnanta mai mare era deja desfiintata, doar un segment din ea mai fiind in picioare, cealalta placa turnanta mai mica din spre actualul IDM Basarab pare intreaga si posibil inca functionala: As fi curios sa stiu de ce placa mai mare a fost desfiintata. Un posibil motiv ar fi ca a fost bombardata si distrusa in 1944 si nu a mai fost reconstruita. Fiind foarte vizibila probabil ca a fost o tinta foarte atractiva pentru avionele care au bombardat Bucurestiul in acea perioada. Placa turnanta mai mica, cred (nu sunt sigur) era folosita si pentru intoarcerea vagoanelor care intrau pe linia catre fabrica de bere Basarab (fosta Luther) actualmente demolata. Segmentul din linia principala spre Giurgiu se oprea in dreptul fostei cladiri ICRET, foarte aproape de bucla de intoarcere a tramvaielor de la Basarab. Acel segment de linie a supravietuit pana pe la sfarsitul anilor 90 cand a fost demontat, in locul liniei fiind acum caile de acces in autogara Basarab. Imagine actuala a zonei Basarab preluata din Google Earth, placa turnata din spre IDM Basarab este in ruine, cea mare aproximativ in aceasi configuratie ca in 1966, cu ceva mai multe cladiri anexe in jur: Interesant este ca linia de tren din fata placii turnante mari este folosita si chiar electrificata, fiind folosita pentru gararea locomotivelor. Pare sa mai existe si un racord catre ce era partea mobila a vechii placi turnante. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Lun 01 Mai 2017, 20:42 | |
| Interesant, mai ales pentru cei din Bucuresti care cunosc locatiile. Ai confundat placa turnanta cu remiza, dar pe fond se intelege ce vrei sa spui. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Mar 02 Mai 2017, 00:55 | |
| Da, multumesc pentru corectare, vroiam sa ma refer la cele doua remize + cele doua placi turnante aferente |
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5767 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU Joi 18 Mai 2017, 12:14 | |
| Placa si remiza aferenta au fost desfintate in 1959 cand linia Bucuresti-Filaret (vezi ca sunt doua segmente distincte istoric, Bucuresti Filaret - Filaret-Giurgiu) a devenit istorie. De atunci remiza din spate IDM a devenit magazie dar liniile de acces erau inca vizibile pana acum cativa ani pentru ca incinta nu a fost betonata, doar nivelata cu pietris.
Mai exista inca in 2004 placa ce permitea intoarcerea vagoanelor in spatele la IDM pentru accesul la fabrica de bere. Vagoanele erau manevrate cu un tractor.
In practica, cele doua remize de care vorbesti, au trecut in ümbra" dupa mutarea depoului Bucuresti Calatori pe actualul amplasament in 1914. Dupa acest an activitatea principala s-a mutat unde este si acum depoul ele fiind folosite secundar. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| | | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU | |
| |
| | | | LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |