Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Mar 04 Oct 2022, 21:36
Scumpirea biletelor nu o decide un operator - fie el şi de stat - pentru că transportul feroviar e un serviciu compensat, deci statul stabileşte preţul pentru populaţie. În niciun caz nu va fi vorba de scumpiri în viitorul apropiat.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Oct 2022, 07:46
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Oct 2022, 13:29
Mai spalam niste bani in plina criza energetica.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Oct 2022, 15:34
Hai ca gara aia arata ca o mahala..Trebuie un acoperis nou si un pic aranjata inauntru
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Vin 07 Oct 2022, 20:24
Iară băgăm banii aiurea în epave ruginite Cu banii de doua locomotive modernizate cumpărăm un Smartron nou hai mai punem 300-500 de mii de euro pentru ETCS Iar la locomotive de manevra cea mai bună soluție era Stadler 923 hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/SBB-CFF-FFS_Eem_923
75 LOCOMOTIVE ȘI 139 VAGOANE MODERNIZATE
Printr-un proiect cu o valoare estimată de 1,037 miliarde lei (cu TVA).
Guvernul pregătește cadrul pentru:
- modernizarea a 55 locomotive electrice pentru trenurile de călători;
-transformarea a 20 de locomotive diesel de manevră în locomotive electrice cu acumulatori;
-modernizarea a 139 vagoane de călători, dintre care:
• 109 vagoane de transport pasageri;
• 30 vagoane speciale (vagoane de dormit, cușetă, restaurant).
Locomotivele electrice care urmează să fie modernizate vor atinge viteze de 160 km/h și vor avea o capacitate de tractare de până la 16 vagoane.
Estimarea costurilor:
- Modernizare locomotivă electrică: 1.200.000 euro / buc (fără TVA).
- Convertire locomotivă diesel în locomotivă de manevră cu acumulatori: 500.000 euro / buc (fără TVA).
- Modernizare vagon de transport pasageri: 700.000 euro / buc (fără TVA).
- Modernizare vagon special (de dormit, cușetă, restaurant): 800.000 euro / buc (fără TVA).
CFR Călători deține 2280 vagoane de pasageri, în serviciul activ fiind aproximativ 840 de vagoane.
Aproximativ 10% din parcul de vagoane de pasageri al CFR are o vechime de peste 40 ani.
CFR Călători are un parc de 1080 locomotive, însă doar aproximativ 40% dintre ele sunt în parcul activ.
#HoriaBănescuSpuneLucrurilorPeNume
#ViitorulTransportuluiEsteFeroviar
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 12:48
Intrebarea este ce fel de "modernizare" vor sa faca. Daca vor sa upgrade-ze locomotivele la ceva gen Softronic sau Delfin atunci da, mai are o logica. Eventual si cu o adaugare de ETCS daca tot sunt modernizate. Dar daca vor doar sa le vopseasca si sa refaca instalatiile electrice inauntru, atunci sunt bani aruncati degeaba. In ceea ce priveste locomotivele de manevra si eu cred ca cea mai buna optiune este o locomotiva de manevra hibrida. Locomotivele hibride ar fi cea mai buna solutie si pentru locomotivele de traseu nu doar pentru cele de manevra. Am mai discutat subiectul acesta aici pe forum, cel mai mare avantaj ar fi existenta unui singur tip de locomotiva care poate circula atat pe liniile electrificate cat si pe cele ne-electrificate. De asemenea in cazul defectarii retelei electrice, locomotiva ar putea merge singura mai departe fara sa mai fie nevoie de aducerea in traseu a unei locomotive diesel. In cazul vagoanelor, clar toate au nevoie de o reconditionare totala, ca sa nu mai avem incidente de genul nu merge aerul conditionat, incalzirea, etc.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 13:13
Nici varianta TSAM CSAM Sotronic nu mai este buna mai ales fara mentenanta.Da era buna o modernizare de echipamente de cabina si cu motoare asincrone ca la LEMA dar pana in 500000 de euro maxim si cu mentenanta de 5 ani dar eu zic ca era locomotivelor pe 6 osii la calatori a apus..O locomotiva noua Bobo este mult mai utila plus ca vine cu avantajul functionarii in tractiune multipla sau pushpull prin cablu UIC. Sa nu uit noi am dezvoltat prin anii 2010 adica invertoare convertizoare si electronica de comanda la locomotive ce altii aveau de 20-30 de ani ALtfel ingropam doar banii in niste cutii de 50 de ani Viitorul este locomotiva DualMode cum este Siemens Vectron dualmode dar cu puteri de 4000kw electric si 2200kw diesel
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 13:52
ETCS costă cam 400.000 euro de locomotivă, nu prea sunt bani pentru aşa ceva. Există o portiţă prin regulamente că dacă modernizezi doar un subsistem, doar ăla trebuie să fie conform cu STI relevant. Adică dacă nu intri deloc peste Indusi, nu ai nevoie de ETCS. În rest, toate investiţiile astea trenuie finalizate în 3 ani (că 2022 s-a cam dus şi termenul e decembrie 2026). Bo'Bo-uri pentru modernizat nu prea mai sunt, la Călători mai sunt doar câteva, restul sunt la marfă... e posibil să intre cele rămase în proiectul de modernizare, asta dacă nu cumva se va considera mai simplu să fie un singur proiect, care evident va fi pentru EA-uri. A, da, să nu uităm că e posibil să trebuiască modernizate şi câteva BB25500. Nu ştiu dacă 1,2 mil. euro sunt de ajuns şi pentru motoare.
Evident că locomotivele vor avea reglare continuă a forţei de tracţiune şi vagoanele vor fi climatizate şi cu acces PMR.
Se vor achiziţiona şi 16 Vectron/Traxx/altceva cu 4 osii şi conforme cu toate STI aplicabile, inclusiv ERTMS. Dar nu sunt bani pentru 55 şi nici nu se pot livra 55 de locomotive în 4 ani, toţi producătorii au deja comenzi destule.
_________________ :TTT:
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 14:02
Ar fi bine ca UE sa faca ETCS mandatory, macar pe liniile principale. Evident si cu asigurarea finantarii prin proiect european pentru implementare. Ar ajuta enorm la imbunatatirea sigurantei transportului feroviar, cresterea vitezei, distante mai mici intre trenuri. Plus ca nu am mai avea accidente gen cel de la Fetesti cu mecanici fentosi care dezactiveaza sistemele de siguranta fara motiv. La ETCS sistemul centralizat stie imediat daca un vehicol feroviar a dezactivat sistemul ETCS
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 14:15
Citeşte Regulamentul UE 1315/2013. ETCS este deja obligatoriu, termenele de implementare fiind 2030 pentru TEN-T Core şi 2050 pentru TEN-T Comprehensive. Tot ce se finanţează cu fonduri UE trebuie să includă şi ETCS.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 14:21
Ony_x a scris:
Ar fi bine ca UE sa faca ETCS mandatory, macar pe liniile principale. Evident si cu asigurarea finantarii prin proiect european pentru implementare. Ar ajuta enorm la imbunatatirea sigurantei transportului feroviar, cresterea vitezei, distante mai mici intre trenuri. Plus ca nu am mai avea accidente gen cel de la Fetesti cu mecanici fentosi care dezactiveaza sistemele de siguranta fara motiv. La ETCS sistemul centralizat stie imediat daca un vehicol feroviar a dezactivat sistemul ETCS
Pai pe unii ii incurca indusii apai sa mai fie atenti la ETCS .Sa nu mai zic ca sunt mecanici pensionari care lucra cu PZB90 de 4-5 ani si nu stiu sa respecte vitezele restrictive sau sistemul Start. Dr2005 cum doamne sfinte sa mai modernizezi B25500 din anii 1958 adica 60 de ani Parca din 2027 orice produs nou fabricat trebuie sa fie echipat cu ERTMS
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 14:23
Tizule, dar electrica aia pentru manevra ajunge peste tot?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 14:34
Adirmvl a scris:
Tizule, dar electrica aia pentru manevra ajunge peste tot?
Este hybrida Adi 1500KW/2012cp Electric si 290KW/389cp Diesel Cand le-a cumparat SBB Cargo erau 1 mil de euro
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Sam 08 Oct 2022, 14:42, editata de 1 ori
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 14:37
[quote="Adrian78"]
Adirmvl a scris:
Este hybrida Adi 1500KW/2012cp Electric si 290KW/389cp Diesel
Aaaa, pai asa e brici.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Sam 08 Oct 2022, 15:06
Ce inseamna modernizarea a 108 vagoane de calatori?Ce serii de vagoane intra aici 21-90 si 20-76?