|
| Revista presei | |
|
+29Dr2005 Adrian78 riciu Laurentiu Ciobanu Ony_x TVlad DAS 2011 Re6/6 92Dragos alinx3330 Adirmvl Johnny84 DUAL vlad237 AeroX CalinIonMihai aris86 MariusM Vitosa ldh80 Nesebar alexspn cardinal cfr500 Peter Fodor IonutCFR2009 cristi_tgv t1972 dan tm 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 17 Iul 2022, 14:33 | |
| CFR Călători poate concedia angajați de la TESA - sunt mulți, ori plafona salarii, și să le crească salariile la mecanicii de locomotivă, controlori, să fie mai atractive joburile. Este o măsură nepopulara dar necesară. De ce nu se organizează mai multe cursuri pentru aceste tipuri de meserii? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 17 Iul 2022, 18:39 | |
| CFR Călători a angajat o grămadă de mecanici proveniți d ela OTF particulari dar problema este alta mediu de lucru și condițiile au făcut că mulți sa plece unii chiar după o lună..In afara de avantajul grupei și programului fix nu ai alte motive sa rămâi ținând cont de starea materialului rulant de controale dese și de multe chichițe înrădăcinate din comunism . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 18 Iul 2022, 01:33 | |
| - Adrian78 a scris:
- Primarul atomic Boc au uitat să își facă propaganda pe Electric Castel?
https://www.monitorulcj.ro/actualitate/100724-iar-la-gara-din-bontida-alta-bataie-de-joc Se pot cumpăra bilete on-line cu 30 de zile înainte, deci unde e bătaia de joc? Sau n-au avut ce să scrie? Sau iar organizarea proastă e musai să fie pusă în cârca statului, nu a privatului care s-a umplut de bani din festival? Apropo de festivaluri... sâmbătă seară au cântat Kiss la Bucureşti, au fost vreo 10.000 oameni la Romexpo. Ce a făcut Primăria Bucureşti? Nimic, nici măcar un poliţai de la locală care să dirijeze traficul... pe Expoziţiei făceai cam 40 minute să ajungi la Ion Mihalache sau la Piaţa Presei (unde, evident, semaforul avea faza de verde câte 15 secunde o dată la 3 minute), deci pe Mărăşti era coadă pe 2 rânduri (unii se suiau pe linia de tramvai). Toate trotuarele erau pline de maşini (pentru 6 ore de muzică, parcarea PMB cerea 50 lei, dar a găsit fraieri care să parcheze), tramvaiele spre depou treceau fără să oprească (deşi e obligatoriu să opreşti pe retragere), iar pe la Piaţa Presei circula 783 o dată la 30/60 minute şi cam atât. Bonus, fiind închisă şi Cal. Victoriei şi Pasajul Unirii, toţi care au luat maşini şi voiau în sudul Bucureştiului s-au bulucit pe la Unirii, unde era cârdul de maşini la 12 jumate noaptea până la Universitate. Nu mai zic că taxiuri nu găseai, iar Bolt şi Uber cereau de la 15 lei pe km în sus. Dar despre jegul ăsta nu a scris nimeni, că imaginea lui Nicuşor şi a Clotildei nu se admite a fi pătată. - razvan-trenuri a scris:
- CFR Călători poate concedia angajați de la TESA - sunt
Sunt pe naiba, nu mai e nimeni, toată regionala de călători de la Bucureşti a ajuns să se înghesuie în 6 birouri, din care 2 sunt secretariatul şi biroul directorului. Şi nici colegii lor de la Central nu sunt cu mult mai mulţi, direcţii întregi au rămas cu 2 - 3 oameni, care ajung să plece pe la 8 seara acasă ca să îşi termine toată treaba. Şi treaba asta e valabilă şi la Infra şi Marfă (de ex., Relaţiile Internaţionale de la Marfă mai au un angajat, faţă de 7 câţi erau acum 5 ani). Numai la Metorex e bine , ăia dau pe afară de personal _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 18 Iul 2022, 01:52 | |
| - Vitosa a scris:
- https://clubferoviar.ro/cfr-calatori-are-700-posturi-vacante-istoria-acestora/
Citez din articol
Consecințele lipsei de mecanici și de locomotive. M. R. crede că se va micsora și numărul de trenuri ale CFR Călători ținând cont de faptul că la mecanicii de locomotivă există un minus mare de personal motiv pentru care se acumulează ore suplimentare lună de lună. Se va ajunge la situația când nu vor mai exista mecanici de locomotivă la CFR Călători pentru asigurarea trenurilor. Aceasta se va adăuga la lipsa de locomotive pentru asigurarea trenurilor.
În condițiile în care numărul locomotivelor apte drum și numărul mecanicilor de locomotivă de la CFR Călători vor continua să scadă din vina conducerii, mobilitatea românilor va fi afectată serios. CFR Călători va pierde o parte din prestatia pe care o are căci actuala conducere a companiei nu înțelege ,,ramura tracțiune,, si nu înțelege importanța șefilor de tren și a conductorilor de a fi în număr necesar pentru asigurarea reală a prestației existente. Conducerea companiei nu înțelege nici rolul casierilor, motiv pentru care elimină deseori serviciul in tură sau serviciul de noapte. Şi, totuşi, cota de piaţă a CFR Călători e constantă de vreo 10 ani. M.R. are o obsesie cu casierii... în ce ţară civilizată ţii noaptea 10 case de bilete deschise? Deja sunt gări mari din Europa unde casele de bilete au program 8 ore pe zi şi atât, în rest iei bilet de la automat, iei online, iei prin SMS, iei de la automatul din staţia de tramvai ş.a.. Sigur, era frumos să fie 3 naşi şi 2 mecanici pe tren, dar asta nu înseamnă că era sustenabil. Iar fix conduita unor categorii e personal, susţinută indirect de sindicat, a făcut să fie nevoie de controale peste controale... de aia pe trenul de Otopeni de regulă merge supracontrolul lângă şeful de tren, că altfel ăla se apucă să bage în buzunar încasările. De aia îţi vin controale pe locomotivă, că altfel se transformă locomotiva în Poşta Română, ba unii mai isteţi la un moment dat băgau şi oameni în postul 2 pentru câţiva lei în plus. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 18 Iul 2022, 10:10 | |
| Pai CFR nu a suplimentat trenurile 🧑 Astăzi se încheie Electric Castle, festival care a adus la Bonțida peste 300 artiști și un sfert de milion de participanți, timp de 5 zile, la "cel mai bun festival european de dimensiuni medii". Situat la 30km de Cluj, festivalul a ridicat niște probleme de mobilitate și sustenabilitate astfel: Trenurile dedicate "EC Trains" au fost diesel, deși parcursul era 100% pe cale ferată electrificată. Cu mers neregulat și doar câteva pe zi, aceste trenuri au fost compuse din cupluri de automotoare de mici dimensiuni, oferind capacitatea de transport a unui tramvai. Trenurile generale existente deja, peste 20/zi-sens, nu au fost suplimentate la capacitatea necesară în pofida faptului că CFR Călători a organizat opriri suplimentare în Bonțida pentru anumite trenuri IR de lung parcurs. Relația Gară Bonțida - Castel era deservită de autobuze doar pentru călătorii din cele 3-6 "EC Trains"/zi. Pentru celelalte 40 de trenuri zilnice, cei 4km de la castel la gară au fost accesibili doar pe jos, alungând potențialii călători interesați. Cele peste 130 de autocare diesel care au deservit relația Iulius Mall - Electric Castle au fost contracte de la diverși operatori, multe fiind neaccesibile și produse în anii '90-'00. Totuși, organizarea traficului pe un traseu diferit decât al autocarelor a permis acestora să nu stea la coada, totodată lăsând călătorii cât mai aproape de locație. În al 8-lea an de festival încă nu s-a realizat o legătură electrică de putere la locație, astfel că o flotă de generatoare diesel au produs electricitate pentru a susține standurile, scenele și sonorizările. Desi zeci de trenuri și autocare pentru Electric Castle au circulat intensiv pe parcursul nopții în ultimele 5 zile, transportul de noapte din Municipiul Cluj-Napoca nu a fost suplimentat în vreun fel, singurul traseul existent fiind operat de autobuze diesel, din 30 în 30 de minute, doar până la 01:00 și fară a deservi gara. Pentru UNTOLD s-au suplimentat 6 trasee de troleibuze și autobuze toată noaptea timp de o săptămână. Cu trenuri, autocare și curent electric pe motorină, festivalul care se încheie a fost Diesel-Electric Castle. Operarea unor "EC Trains" electrice, cu mers cadențat de unul pe oră și de mare capacitate ar fi printre soluțiile sustenabile care puteau evita problemele de mobilitate. Operarea unei rute de autobuz "feeder" pentru orice utilizatori între Gara Bonțida și Castel ar permite atât buna desfășurare a transportului participanților cu oricare dintre trenuri cât și organizarea de spații de parcare în proximitatea gării, nu doar a castelului Organizarea în colaborare cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere de benzi dedicate pe sensul aglomerat la orele critice ar permite operarea rapidă și regulată a transportului cu autocare conex evenimentului, fară sincope în serviciu datorate inevitabilului trafic. Un EC sustenabil ar avea mai multe și mai mari trenuri electrice, atrăgând participanții spre cel mai rapid și ecologic mod de transport. Un Cluj smart ar organiza transport de noapte conex evenimentului, oferind conectivitate 24/7 la gară pentru trenuri spre/dinspre Bonțida. Un tren metropolitan funcțional ar fi oferit cadența și capacitatea de transport necesară. O metropolă sustenabilă ar fi făcut deja o pistă de ciclism pe Someș, permițând câtorva mii de participanți să pedaleze la castel. O Bonțida sustenabilă s-ar preocupa de sporirea puterii electrice la castel, evitând 5 zile cu zeci de generatoare diesel turate. |
| | | Peter Fodor
Numarul mesajelor : 205 Varsta : 45 Reputatie : 3377 Data de inscriere : 22/03/2016
| | | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 18 Iul 2022, 11:27 | |
| https://covasnamedia.ro/stirea-zilei/autobuz-care-circula-pe-ruta-intorsura-buzaului---brasov-lasat-de-politisti-fara-placutele-de-inmatriculare.-patronul-firmei-spune-ca-este-un-abuz |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Lun 18 Iul 2022, 15:12 | |
| Asta era grija politiei? Licenta de transport? Intr-o tara in care transportul in comun e deficitar sau lipseste cu desavarsire si ne-am umplut de masini peste tot? - Peter Fodor a scris:
- De parcă CFR Călători ar avea vreo obligaţie legală de a asigura trenuri suplimentare la orice festival/cocert/paranghelie/zilele oraşului etc.
Bagau CFR-ul si transportul public local pentru meciurile de fotbal, desi la final ieseau cu ele devastate, de ce sa nu bage pentru un festival in care lumea e totusi mai civilizata? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 18 Iul 2022, 15:35 | |
| Problemele de la EC sunt fix aceleaşi de la orice eveniment mai mare (concert, meci, conferinţă etc.). Zonele de eveniment fie sunt la mama cucului, fie sunt în mijlocul oraşului şi se defluiesc prin străzi cu o bandă sau două pe sens, oricum gâtuite cu maşini parcate (vezi Romexpo, Arenele Romane, Arena Naţională, Stadionul Giuleşti, Stadionul Dinamo, Stadionul Steaua... şi astea sunt doar exemplele din Bucureşti). La orice eveniment major (uneori şi la cele de pe stadioane), grosul electricităţii vine pe generator diesel, pentru că furnizorii de electricitate nu fac branşamente de 400 V (380 cum era pe vremuri) decât cu tone de autorizaţii şi costuri pe măsură. Totuşi, faptul că Castelul Banfy nu are nici măcar o banală linie de 230 V pentru alimentat becurile şi prizele la care să-şi încarce festivalierii telefoanele e jenant, ca să nu zic altfel. ,,EC Trains" au fost nişte trenuri contractate de la IRC, rămâne de văzut dacă IRC va încerca sau nu să le introducă în compensaţia de serviciu public. Altfel, legal vorbind, transportul în baza contractului de servicii publice are numărul de curse bine stabilit. Până acum, nu ştiu ca vreo autoritatate contractantă să fi introdus vreo clauză specială pentru deservirea evenimentelor. Recunosc că, în baza Legii consultării publice, am făcut solicitarea asta la TPBI la ultima actualizare a CSP-ului pentru Bucureşti. Fără succes, evident... mai în glumă, mai în serios, am impresia că TPBI se răzbună pe mine, că mi-a scos din cartier toate liniile pe care le foloseam (105, 93). Nu mă deranjează să schimb autobuzul, dar măcar să nu stau 20 minute la legătură la Favorit sau să îmi treacă autobuzul prin tot cartierul fără să oprească (da, 690, de tine e vorba... trece pe la Drumeţul, dar fără să aibă staţie, de la Sibiu mai opreşte tocmai la Ghencea!). Autobuzele contractate de EC era musai să nu fie urbane, pentru că legea nu permite autobuze urbane în curse ocazionale. Mă rog, nu le interzice explicit, dar nu dă voie călătorilor să stea în picioare, asta înseamnă că într-un autobuz articulat bagi 40 de oameni câţi au loc pe scaune şi atât. Cu mici modificări legislative, s-ar fi putut utiliza direct articulatele CTP Cluj, şi aşa CUP la Cluj e pe la 40%, deci maşini se găseau, la fel şi şoferi dacă erau plătiţi pe ore suplimentare. Desigur, aici era nevoie şi de schimbarea primarului din Cluj, că altfel n-o să dea Boc în veci ceva (chiar şi pe bani) pentru EC, când el e cu Untold. Aia cu 4 km pe jos cred că e o glumă... te duci la festival şi stai în picioare 10 ore pe zi, dar nu poţi să mergi o oră pe jos? - Peter Fodor a scris:
- De parcă CFR Călători ar avea vreo obligaţie legală de a asigura trenuri suplimentare la orice festival/cocert/paranghelie/zilele oraşului etc. Ce să spun, s-au ofuscat "drogăţeii" că au stat în aglomeraţie în tren la preţuri de bilete situate oricum sub un pachet de ţigări/4 beri/1 diazepam + 100 ml vodcă etc. Să mai lase din pretenţii că sunt nenumărate secţii închise şi unde chiar ar fi nevoie reală de tren, pentru navetă/şcoală, nu pentru harneală şi vagabonţeală !
Fără supărare, asta sună cam a gândirea moşilor de pe vremuri, care veneau şi înţepau mingile copiilor care jucau fotbal pe maidan, ori a babelor care aruncau cu apă fiartă pe geam. Oamenii ăia probabil ar fi plătit şi 100 lei pe bilet, numai să aibă cu ce să plece din Bonţida... numai că nu au avut fizic cu ce, ceea ce era de aşteptat. Chiar şi la trenuri cu 10 etajate (1200 locuri) ar fi trebuit peste 40 de trenuri să îi ia pe toţi. - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Bagau CFR-ul si transportul public local pentru meciurile de fotbal, desi la final ieseau cu ele devastate, de ce sa nu bage pentru un festival in care lumea e totusi mai civilizata?
Alea se plăteau cash în avans. Patronul de la Codreanu a zis el că face o afacere şi a luat licenţă pentru Vama Buzăului - Întorsura Buzăului. Evident, dacă sunt trasee diferite, nu poţi să dai un singur bilet, trebuie să dai unul pentru un traseu şi unul pentru celălalt. _________________ :TTT:
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 18 Iul 2022, 16:37 | |
| Nu e normal ca organizatorii festivalului sa puna la dispozitie si niste mijloace de transport? Am senzatia ca ei stiu doar sa ia banii. A propos, castelul tot in ruina e, nu? cum era in 2008 cind am fost eu prima si ultima data sa il vizitez. Intre timp le-a venit ideea sa gazduiasca acest festival ca sa faca rost de bani pentru restaurare. Pai cu cit s-ar incasa de acolo ar face 7 castele. Bine, ei iau doar o cota parte (pesemne extrem de mica) dar din 2008 pina azi, cu tot cu festival, nu au restaurat mai mult decit pina atunci din donatii. E doar o scamatorie financiara. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 19 Iul 2022, 11:26 | |
| Probabil jumătate din încasări se duc la artişti, jumătatea ailaltă la organizatori... din care aceştia îşi trag partea groasă, câtă vreme cele mai multe locuri (că locaţie înseamnă chirie, nu înseamnă loc precis ca în engleză) de evenimente sunt de stat, deci închiriabile la tarife aprobate prin cine ştie ce act normativ... de ex. Untold până anul trecut plătea 10.000 lei pe zi pentru blocat juma' de Cluj, abia anul trecut s-a majorat tariful la vreo 700 milioane pentru 4 zile.
Chiar... există vreun venue privat în România? Că stadioanele sunt făcute de CJ-uri sau de Ministerul Sportului, plaja cu Neversea e a Administraţiei Dobrogea Litoral, Arenele Romane sunt ale PMB concesionate pe x ani unei firme (şi stau să cadă)... văd, totuşi, că acest castel a fost retrocedat familie Banfy, dar nu ştiu care e regimul terenului din jur. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mar 19 Iul 2022, 15:55 | |
| ce discutii inutile...
păi daca operatorii feroviari nu au avut cereri pentru trenuri speciale , nu au bagat , ce e greu de inteles?
la fel, fiind legea cererii si ofertei toate firmele feroviare si de autobuze sau organizat cum au vrut . Stiind ca in general participantii sînt d-ăia care ridică la rang de bravură ca au mers fara bilet , logic nu s-a îngramadit nimeni să mearga in paguba cu trenurile sau autobuzele. Plus mizeria pe care o fac betivanii si drogangii.
atîta risipă de energie pentru nimic.
Cine a vrut sa mearga a mers cui nu i-a convenit trebuia sa participe on line nu sa astepte sa ,,le bage” cineva transport. Auzi domle au mai fost si discutii ca erau generatoare diesel acolo. Pai daca sint asa ecologisti ar trebui sa faca festivaluri fara lumini, lasere si boxe.
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 19 Iul 2022, 21:27 | |
| Pe când și în tara pentru că sunt zeci de secții cu restricții și limitări?Statia Turceni Caracal sunt într-un hale fara de hal În Portul Constanța, se lucrează la montarea de șină nouă, traverse noi din beton, inclusiv lucrări de buraj pe linia tragere Chimpe Ordin de începere lucrări: 15 iunie 2022 Au fost eliberate cele 35 de linii de cale ferată din Portul Constanta, din Prioritatea I, și, astfel, este asigurat front de lucru constructorilor, care au termen de finalizare până în luna noiembrie pentru lucrările de reparații pe cele două loturi. De asemenea, relocarea vagoanelor vechi de marfă din stațiile Palas și Medgidia este la fel de importantă pentru creșterea capacității pentru primirea-expedierea și staționarea trenurilor de marfă în aceste două obiective feroviare, contribuind în același timp la fluidizarea circulației trenurilor spre Portul Constanța. #PortulConstanța #infrastructuraferoviară |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 19 Iul 2022, 22:18 | |
| - dan tm a scris:
- la fel, fiind legea cererii si ofertei toate firmele feroviare si de autobuze sau organizat cum au vrut .
Cum adică ,, sau organizat cum au vrut"?! Transportul public nu se face după ureche, ci după caietul de sarcini. Nu pui tu patron 100 de autobuze când ai licenţă doar pe una! Autobuzele alea de acolo au fost contractate şi plătite de EC. În mod normal ar fi trebuit să circule cu tabel nominal de persoane pentru toţi de la bord, altfel se ridică plăcuţele de înmatriculare. Asta presupunând că are vreun poliţist curaj să facă asta. - dan tm a scris:
- Stiind ca in general participantii sînt d-ăia care ridică la rang de bravură ca au mers fara bilet , logic nu s-a îngramadit nimeni să mearga in paguba cu trenurile sau autobuzele. Plus mizeria pe care o fac betivanii si drogangii.
Ştiu destui care s-au întors cu trenul de acolo, toţi cu biletele luate în avans. Cine a avut bilet la tren, a mers bine mersi. Asta cu ,,betivanii si drogangii" sper că e o glumă, vorbim de un eveniment cu zeci de mii de spectatori, care au avut toţi bilete să fie acolo. Un eveniment totuşi mic faţă de ce se organizează prin Europa, vezi Wacken (de ani de zile visez să ajung la Wacken, dar biletele se vând în câteva ore cu un an înainte, şansele să prinzi unul sunt infime), Rock am Ring+Rock im Park, Glastonbury, Pinkpop ş.a. - dan tm a scris:
- Auzi domle au mai fost si discutii ca erau generatoare diesel acolo. Pai daca sint asa ecologisti ar trebui sa faca festivaluri fara lumini, lasere si boxe.
Sunt generatoare diesel lângă stâlpii de electricitate... nici nu ar trebui să fie voie să vii cu aşa ceva când eşti lângă stâlp. Bine, nici operatorul stâlpului nu ar trebui să îţi ceară atâtea hârtii şi atâţia bani. Într-o săptămână ar trebui să îţi facă branşamentul. Ai reţea de 400V la propriu în gardul castelului: https://www.google.ro/maps/@46.9109932,23.811063,3a,42.4y,232.3h,114.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-4dorezfL_FOTnSRFyAFFA!2e0!7i13312!8i6656 _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 19 Iul 2022, 22:45 | |
| Când îți spune omul că ești pe altă planetă și paralel cu viața cotidiană, te superi și treci la amenințări. Uite aici subiecte recente despre bețivani și drogangi https://romania.europalibera.org/a/consum-droguri-saga/31885960.html
https://www.youtube.com/watch?v=bCwXqEhYJXU&feature=share |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |