|
| Mersul trenurilor 2021-2022 | |
|
+4192Dragos TVlad cristi_tgv @ndrey Peter Fodor esCapeTUfres123 ciprian.fecioru.9 Norbi IonutCFR2009 ALEXCFR cristi ar didinul cristi CFR ets2oltromânia riciu t1972 romero69 Adirmvl cfr500 rizelgeorgel2004 Re6/6 Pandelea50 mtk ravers75 Vitosa adytm florin94 aris86 DUAL TER200 cardinal marius_catalin84 AeroX razvan - trenuri dadu2002 Dr2005 CalinIonMihai MariusM dan tm Nesebar Adrian78 45 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cristi_tgv
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 43 Localizare : Banie Reputatie : 4279 Data de inscriere : 07/10/2013
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Vin 11 Feb 2022, 00:12 | |
| mi se pare o nesimtire ceea ce fac, adica pe niste zdrente de linii gen 201 , 101 etc tu faci tarif de IR iar insa trenul ala merge ca melcul? din punctul meu de vedere doar 4-5 magistrale se incadreaza la preturi de IR restul sunt prastie adevarul e ca si preturile la bilete au ramas mici fata de preturile zilnice la alimente utilitati etc cand auzi 35 de lei IR Craiova Tg Jiu, wow ti se pare mult, insa un pachet de dunhill e 23 de lei craiova bucuresti 60 de lei, sa fim seriosi preturile au cam ramas in urma, biletele la Regio macar sunt de pomana, 15.4 lei pe craiova ttg jiu sau severin, chiar a ajuns un nimic acel pret |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20630 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25574 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Vin 11 Feb 2022, 00:37 | |
| - Vitosa a scris:
- Îți dai seama ce înseamnă asta pentru amărâtul de nea Gheorghe care de la Titu dorește să meargă la frati-su la Slatina când vede el că trenul ăla pe care îl știa că e direct (și dau un exemplu aleatoriu R-E 9033) și-l va vedea (pe panoul de la gară, în cartea mersul trenuriĺor, pe site cfr călători.ro) că e doar până la Pitești și că de acolo are altul 10-15 minute mai târziu el neștiind practic că e aceeași garnitură/automotor venit(ă) de la București și își continuă drumul la Craiova, ce decizie va lua nea Gheorghe ? Eu cred că nu îi va conveni și va zice aa nu mai e tren direct nu mă trambalez din tren în tren, frati-mi-ule vin cu microbuzul/autocarul.
Cine va suferi, tot operatorul național, nu ? O, da, că există microbuz direct de oriunde până oriunde... plus că atunci când o să vadă preţul la microbuz, de la Slatina vine îndărăt cu trenul (eventual mai ia şi o reducere de fidelitate de 5% dacă nu se rezolvă cu însumatul distanţelor) şi şade binişor în acelaşi Desiro. Plus că, din obişnuinţă, nea Gheorghe de la Titu nu o să se uite pe panou (mai ales la ce panouri sunt la Titu), ci o să se ducă la ghişeu să întrebe la cât s-a mutat trenul de 6:50... e suficient să îi spună tanti ,,la Piteşti nu vă daţi jos, rămâneţi în acelaşi vagon că tot ăla pleacă mai departe şi vă costă mai puţin cu 3 lei" şi l-a făcut client şi pentru următorul plan de mers. Apropo de melci: Piteşti - Craiova, 142 km, 2h37min cu IR. 142 km în 157 min, 0,9 km/minut, 54 km/h. Viteza comercială impusă la IR: 45 km/h Bucureşti - Craiova, 209 km, 3h21min cu IR. 209 km în 201 min, 1,03 km/minut, 62,3 km/h. Nu e chiar mare diferenţa ) Bonus: Bucureşti - Braşov, 166 km, 2h25min cu IR, 166 km în 145 min, 1,14 km/minut, 68,7 km/h. De acord că la distanţe mari se simte, dar la 150 - 200 km e aproape neglijabilă diferenţa. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Vin 11 Feb 2022, 08:19 | |
| Da Dr2005 poate am.accepta și aia 10% in plus la IR daca in doi ani nu am mai vedea Malaxe ,daca ar apărea EMU cu 2 unități care sa înlocuiască EA-1vagon daca ar apărea automotoare hybrid in loc de Desiro ,daca am vedea macar niste Traxxuri second la tracțiune macar sa se vadă scumpirea asta undeva Uită-te la Cehia Polonia Slovacia Ungaria cat investesc in material rulant.. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Vin 11 Feb 2022, 12:34 | |
| - cristi_tgv a scris:
adevarul e ca si preturile la bilete au ramas mici fata de preturile zilnice la alimente utilitati etc cand auzi 35 de lei IR Craiova Tg Jiu, wow ti se pare mult, insa un pachet de dunhill e 23 de lei craiova bucuresti 60 de lei, sa fim seriosi preturile au cam ramas in urma, biletele la Regio macar sunt de pomana, 15.4 lei pe craiova ttg jiu sau severin, chiar a ajuns un nimic acel pret E strict treaba de competitivitate si de imaginea negativa a transportului feroviar in Romania. Nu zic neaparat de auto (caci in pandemie au mai explodat tarifele si la firmele de autocare sau maxi taxi). Dar sa ne uitam tot in ograda CFR-urilor. Cum poti sa pui Regio Express pe M800 cu aceleasi facilitati/conditii si durate de mers apropiate cu IR? Pe ruta modernizata. Dar pe alte rute gen Galati faci de doua ori mai mult. La fel si la Craiova sau Pitesti. La Craiova cu aia 60 lei macar faceai 2h30m, nu aproape 4 ore cu intarzieri. La Pitesti aproape 2 ore cu intarzieri sau din cauza liniilor vechi care se asteapta toate reabilitate. De Valea Oltului nu mai zic ca se tarasc trenurile ca niste mocanite intre Caineni si Sibiu. Asa ca in general mancarea e mai scumpa nu e nimic nou (un amarat de meniu fast-food de la mall poate ajunge mai nou cat biletul de tren IR la Pitesti). Depinde ce mananci si cat de des. In pandemie multi au profitat si au umflat preturile la modul cel mai nesimtit. Nu e vorba de a fi sarac si sa nu-ti permiti, ci sa nu aprobi pe altii care vor numai sa te jecmaneasca, deci doar trebuie sa merite banii. Stiu restaurante bune in zona centrala a Bucurestiului care au mentinut preturile de dinainte de pandemie. La altii in schimb ... Deci la Constanta merita banii conditiile si duratele la IR. Pe alte rute insa nu atrage lumea, in afara de acelasi public care are ceva reduceri (nici eu n-as mai merge fara TrenPlus la CFR Calatori), ori facilitati de la stat (elevi, studenti, pensionari, etc.) sau navetistii cu abonamente (deseori suportate de angajator). La Regio-uri consider ca e intr-adevar foarte ieftin fata de transportul auto, la IR insa nu merita scumpit pe distante mici sau rute nemodernizate. Ar trebui sa se scumpeasca doar de la o anumita distanta. Sau sa fie tarif unic Regio si la IR pe distante de maxim 50 km (adica sa n-am cazuri absurde de a plati IR Pitesti-Golesti). La cuseta la fel ar putea sa mai scumpeasca cu 10-15 lei, iar la dormitor sa ieftineasca pt ca e un capitol mai prost pentru parcul lor de vagoane, ori sa fie tarif dinamic in functie de ruta. Nu mai exista viziune si oferte comerciale serioase la aceasta companie. La Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara, daca ai zboruri low-cost spre capitala oare de ce nu se gandeste si CFR Calatori la niste bilete in numar limitat la pret de un pachet de tigari? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6585 Reputatie : 12460 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Vin 11 Feb 2022, 14:31 | |
| - cristi_tgv a scris:
- mi se pare o nesimtire ceea ce fac, adica pe niste zdrente de linii gen 201 , 101 etc tu faci tarif de IR iar insa trenul ala merge ca melcul?
din punctul meu de vedere doar 4-5 magistrale se incadreaza la preturi de IR restul sunt prastie adevarul e ca si preturile la bilete au ramas mici fata de preturile zilnice la alimente utilitati etc cand auzi 35 de lei IR Craiova Tg Jiu, wow ti se pare mult, insa un pachet de dunhill e 23 de lei craiova bucuresti 60 de lei, sa fim seriosi preturile au cam ramas in urma, biletele la Regio macar sunt de pomana, 15.4 lei pe craiova ttg jiu sau severin, chiar a ajuns un nimic acel pret Si ce mare lucru ofera acel regio ca sa dai mai mult pe bilet: opreste din halta in halta desi in peste 50 % nu urca/coboara nimeni ca naveta e la pamant disparuta odata cu industria, vagoane insalubre, in general toate cazaturile care circulau in trecut pe Accelerat/Rapid fara aer conditionat, prost iluminate noaptea, WC-uri fara apa, sapun, hartie,,,, pentru ce sa ceara in plus la biletul de regio CFR... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20630 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25574 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Vin 11 Feb 2022, 23:02 | |
| - Adrian78 a scris:
- Da Dr2005 poate am.accepta și aia 10% in plus la IR daca in doi ani nu am mai vedea Malaxe ,daca ar apărea EMU cu 2 unități care sa înlocuiască EA-1vagon daca ar apărea automotoare hybrid in loc de Desiro ,daca am vedea macar niste Traxxuri second la tracțiune macar sa se vadă scumpirea asta undeva
Uită-te la Cehia Polonia Slovacia Ungaria cat investesc in material rulant.. Unde ai văzut tu Malaxa la IR? La IR îţi trebuie climă, prize, uşi automate - asta ca dotări minime. Că e un vagon sau sunt 7 e treaba OTF cum îşi gestionează materialul rulant. Înţeleg că tu - şi mulţi alţii - când aud de cale ferată încă visează la SNCFR-ul de pe vremuri. Ghinion, ăla nu mai revine. Se vor lua nişte rame electrice, dar care în niciun caz nu vor fi cadou pentru CFR Călători cum speră unii. Şi vor veni şi cu mentenanţa inclusă, deci adio ,,meşteri" prin depou. Că OTF de stat nu înţelege că modelul lui de business e nesustenabil, e altă mâncare de peşte şi e strict treaba conducerii societăţii. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 11:19 | |
| Am spus că eu as accepta o creștere de tarife și la IR daca ar dispărea de tot Malaxele așa cum Cehii și Slovenii au început să retragă ramele vechi odată cu venirea noilor rame Stadler și Skoda..Că înțeleg că orice achiziționare de material rulant nou înseamnă o ajustare de tarife de până la 5%
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20630 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25574 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 14:59 | |
| N-am mai fost în Cehia din 2019. Încă aveau BZMot-uri (mă rog, cum le-or fi zis ei, că BZMot le zic ungurii), Y-uri şi alte vechituri similare. Şi îmi vine greu să cred că noile rame electrice pe care şi le cumpără vor circula pe tot păienjenişul de linii secundare neelectrificate, mai ales că Cehia are cea mai densă reţea feroviară din UE. Mă gândesc că o parte au ieşit din uz odată cu amputarea cu 10% a cotei de piaţă CD prin atribuirea prin licitaţie a unor rute regionale către Leo Express şi RegioJet, dar nu aveau cum să dispară toate.
Nu ştiu de unde ai scos cei 5%, că depinde cine cumpără materialul rulant, ce fel de material rulant se cumpără şi cât costă biletul. Cum la noi un bilet pe 60 km costă mai puţin decât un bilet de tramvai în Bratislava, dacă vrei să acoperi o achiziţie nouă din bilete, ţi-ar trebui nişte majorări de preţ similare cu cele de la STB, deci peste 100%.
Prin urmare, materialul rulant îl cumpără autoritatea contractantă şi licitează doar operarea lui. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 15:34 | |
| M-ai termină cu balivernele tale că în nici o țară nu cumpără o autoritate material rulant și să împartă la OTF poate doar in Germania exista parteneriate DB cu ceva operatori privați.Si in Elveția SBB a cumpărat rame Stadler noi și le.opereaza in parteneriat cu SOB pe ceva sectii Doar Polonia unde autoritățile locale și regionale au cumpărat material rulant și îl operează de operatori proprii și asta doar in jurul orașelor sau zonelor metropolitane Materialul ăla rulant sa amortizează in 20 de ani nu în 5 ani că sa dubleze prețul la bilete.. Uită-te în Cehia anul asta ce material rulant a început să opereze Garnituri InterJet set de 5 vagoane de 220 gen RailJet Kit de 3 vagoane etajate Skoda similare cu cele de la.DB Rame Skoda InterPanter și Panter 4 Turism cumpărați de la WLB Automotoare secondhand Stadler Shuttle ex DB Pentru următori ani urmează.160 de automotoare noi de la Pesa.. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 16:00 | |
| Uite de ce (și) pe feroviar batem pasul pe loc, că trebuia să mai înființăm o instituție să aibe și gigel de muncă, să 'mănâncă' și gura lui o pâine. O da stai că gașca ailaltă se zbate să le facă burțile mari lui Blidar, Stoica și Călin. Nu ai frate cu cine, dar nici nu se vrea. Iar ăștia din minister sunt rupți total de realitate. Băi nene dar chiar ne iei de fraieri ? Adică noi ăștialalții mergem pe afară vedem, ne interesăm, dar tu nu și nu, e cum spui tu. Să fie ea a dracu de țară dacă o avansa vreodată.
Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Sam 12 Feb 2022, 16:14, editata de 1 ori |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 16:12 | |
| N-auzi ca sint prea ieftine biletele? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 16:17 | |
| Asta era buba. Și cu asta au rezolvat problemele cefereului. Măcar dacă îți oferea condiții mai bune nu cușetă cu banchetele tăiate sau dormitor 71-31 care miroase a lemn vechi sau intră curentul și apa pe la geamuri. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 16:26 | |
| De aia are CD 180 mil de călători că merg toți cu 20-44 și DM810.. Vitosa daca faci Facultatea de Transporturi faci practica la un operator privat te ocupi de foile de.parcurs și ai pe mama care lucra la MT ajungi la ARF.Dar na putini au norocul asta..
Vitosa ce spun specialiștii în domeniu în legătură cu Desiro că licitațiile sunt subevaluate știm și noi cat cere Siemens pe piesele.orinigale.sau nu se mai fabrica dar nici nu se vrea upgrade la ele .Apropo in Bulgaria Alstom le face mentenanța la Desiro DMU și EMU |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 16:38 | |
| Adi ști bine care sunt interesele la noi. Din păcate ministerul vede altfel lucrurile. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 Sam 12 Feb 2022, 18:35 | |
| Eu cred că toată lumea simte biruința politicii și incompetenței în domeniul feroviar. De aceea cei buni au fost îndepărtați din sistem sau forțați să plece singuri. Și mai cred că cel mai simplu lucru spre însănătoșire este să copiezi lucrurile și conceptele care funcționează și și-au dovedit viabilitatea. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2021-2022 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2021-2022 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |