|
| Revista presei | |
|
+27alexmorph3us adytm IonutCFR2009 cfr500 Re6/6 razvan - trenuri Adrian78 ldh80 alinx3330 @ndrey Adirmvl CalinIonMihai ciprian71 TVlad dan tm TER200 bubu Peter Fodor cardinal riciu AeroX Ony_x Amiralul Nesebar DUAL Vitosa Dr2005 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Vin 01 Apr 2022, 19:54 | |
| CFR SA are linii in port?
si le tin in halul asta? vai de capu lor. Asa e si triajul Oradea si triajul Craiova.
Mi se pare ca vad o locomotiva in stinga pozei? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Vin 01 Apr 2022, 20:30 | |
| Hai ca am gasit ceva.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/razboiul-din-ucraina-a-scos-la-iveala-neglijenta-si-nepasarea-care-pot-duce-la-un-blocaj-in-portul-constanta.html |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 01 Apr 2022, 21:20 | |
| - dan tm a scris:
- CFR SA are linii in port?
si le tin in halul asta? vai de capu lor. Asa e si triajul Oradea si triajul Craiova.
Mi se pare ca vad o locomotiva in stinga pozei? Vino sa vezi ce este în Simeria Triaj vegetația mai înaltă decât vagoanele la linia 5 și aia e deschisă pentru trafic.. E un LDE repatriat din Polonia |
| | | Peter Fodor
Numarul mesajelor : 205 Varsta : 45 Reputatie : 3376 Data de inscriere : 22/03/2016
| Subiect: Re: Revista presei Sam 02 Apr 2022, 11:40 | |
| - dan tm a scris:
- Hai ca am gasit ceva.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/razboiul-din-ucraina-a-scos-la-iveala-neglijenta-si-nepasarea-care-pot-duce-la-un-blocaj-in-portul-constanta.html Din nou aceeași birocrație, vagoanele (adică fierul vechi) sunt sub sechestrul ANAF, deci CFR ”e legat de mâini”, nu poate face nimic, sunt de parcurs proceduri etc, etc. Țara lucrului bine făcut, nu ne mai afcem bine niciodată. Și alea 300 de vagoane care nu mai pot fi tractate pentru că sunt dezmambrate partial vor trebui tăiate la fața locului și transportat fierul vechi. Dar asta înseamnă proceduri, licitații, comisii, Curtea de Conturi, DNA, protecția mediului, CEDO, NASA ......., deci nu se poate de azi pe mâine. Ce bună ar fi acum o dictatură ,,,, |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Sam 02 Apr 2022, 13:16 | |
| Ce naiba e asa de greu sa le dea la fier vechi? ce tot cauta cureta de conturi la fiarele alea? nu inteleg de ce nu le ia curtea de conturi cu DNA-ul sa le dea ei la fier vechi daca se pricep mai bine decit ceilalti? Sau sa le dea ANAF-ul la fier, direct in vapoate de acolo si pe ur a sa repare tot ei liniile sa nu se fure.
Acuma CFR SA trebuie sa incaseze stationarea vagoanelor acolo de 20 de ani? vine cutea de conturi peste ei?
Ce nu inteleg eu e de ce liniile din port nu sint ale portului, ce cauta CFR SA cu liniile acolo?
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 02 Apr 2022, 14:27 | |
| In cel mai fericit caz se face evaluarea, apoi licitatia pentru vinderea fierului vechi, nu apar contestatii si vagoanele taiate se incarca direct in vapoare. Asta dureaza cateva luni. Punerea in siguranta a liniilor inseamna taierea vegetatiei, inlocuirea traverselor din lemn ( majoritatea putrede ), inlocuirea diblurilor de lemn putrede, completarea materialului metalic lipsa ( buloane, eclise, inele resort ) refacerea aparatelor de cale si buraj mecanizat. Cu tot cu licitatie poate dura inca 1 an. Intre timp nu mai este Grindeanu ministru, sau scade presiunea pe Portul Constanta si o minte luminata stabileste alte prioritati. Eterna si fascinanta Romanie !!! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 02 Apr 2022, 14:56 | |
| Vagoanele sub sechestrul ANAF nu pot fi dezmembrate decât de... ANAF. Numai că ANAF a început executarea silită cu loturile din Bucureşti Triaj şi Galaţi, nu cu Constanţa. Ce se face acum e regruparea pe mai puţine linii a vagoanelor care încă pot fi mişcate şi scoaterea a cca. 80 vag funcţionale din port. Vagoanele funcţionale erau un soi de rezervă pentru începerea sezonului de cereale şi a reluării activităţii de tăiere a ce a mai rămas din industria românească, iar portul era singurul loc unde erau cât de cât ferite de hoţii de fier vechi. Nimeni, nici măcar MAI, nu garantează că acolo unde vor fi mutate (totuşi, n-am să vă spun unde) vor rezista fără furturi măcar câteva luni. Mai sunt, însă, câteva treburi care nu s-au spus în articolele de presă citate: toate liniile de încărcare/descărcare şi toate echipamentele aferente - fie că vorbim de cereale, cisterne sau de mărfuri încărcare în Eacs-uri - sunt construite şi gândite pentru vagoanele româneşti ale vremii (Uacs, Zas, Zaes, Eacs), când au început să apară OTF privaţi cu vagoane străine, s-a constatat că acestea nu încap cum trebuie în instalaţiile de încărcare/descărcare, astfel că trebuie să stea permanent LDH-ul să le mai tragă/împingă câte juma' de metru când e cazul, ceea ce limitează şi mai mult capacitatea de încărcare/descărcare. Apoi, nimeni nu vorbeşte despre operatorii portuari, care, o parte din ei, pur şi simplu se mişcă în reluare cu încărcarea trenurilor. Degeaba ai linie, dacă stă trenul 2 zile la încărcat! Sau s-o dori transformarea portului într-o zonă de aşteptare pentru trenuri? - dan tm a scris:
- Acuma CFR SA trebuie sa incaseze stationarea vagoanelor acolo de 20 de ani? vine cutea de conturi peste ei?
Va încasa prin darea în plată a unor active. Dar nu fix vagoanele alea, că alea sunt sechestrate de ANAF, iar CFR S.A. are nevoie de locomotive diesel şi de Faccpps-uri ca să poată să îşi facă în regie proprie anumite lucrări. Curtea de Conturi a fost de multe ori, de ce crezi că sunt atâtea procese între societăţile de stat? Evident că CFR S.A. nu ar fi dat în judecată Marfa şi nici CFR Călători n-ar fi dat în judecată CENAFER din propriei iniţiativă. Dar a venit Curtea de Conturi şi a dispus recuperarea prejudiciului. Or asta înseamnă fie că directorul plăteşte din banii lui, fie că dă în judecată pe cel care a produs prejudiciul, că nici tu dacă ai fi director la CFR SA n-ai vrea să dai de la tine câteva milioane de lei cât e contravaloarea staţionării hârburilor Mărfii pe liniile tale. - dan tm a scris:
- Ce nu inteleg eu e de ce liniile din port nu sint ale portului, ce cauta CFR SA cu liniile acolo?
Este infrastructură feroviară publică, deci a CFR S.A., care are mai multe staţii, Hm-uri şi P.Aj.M-uri în zonă. La acestea din urmă se racordează mai multe LFI-uri, unele aparţinând Portului, altele aparţinând diverşilor operatori portuari (Chimpex, Comvex ş.a.) şi încă una sau două aparţinând CFR Marfă (spre terminalul de feribot). Probabil s-a procedat aşa din cauza dimensiunii mari a portului. O situaţie asemănătoare este şi în Portul Galaţi, unde o parte din linii sunt ale CFR S.A., pe lângă LFI-urile diverşilor operatori portuari şi cele ale Liberty (fost Arcellor, fost Mittal, fost Sidex, fost CSG). Mai era la fel şi în porturile Cernavodă şi Tulcea, care acum NU mai au legătură cu reţeaua feroviară. În restul porturilor, infrastructura feroviară publică se opreşte la intrarea în port, mai departe fiind doar LFI-uri private. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 02 Apr 2022, 15:50 | |
| Bun si aia in Franta si in Germania cum taie locomotive BR101 151 ICETD si vagoane?Deci se incadreaza structura vagonului la tabla si cutia la fier sau?Am vazut si la noi o filmare cum se taie niste vagoane.. E asa de greu de facut o aliniere la niste standarde?Am inteles ca companiile de stat nu pot taia vagoanele pentru ca nu au incadrare juridica .. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Sam 02 Apr 2022, 16:45 | |
| Vagoanele nu se construiesc dupa niste standarde? ce vagoane nu incap in instalatiile portuare? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 02 Apr 2022, 17:16 | |
| - dan tm a scris:
- Vagoanele nu se construiesc dupa niste standarde?
ce vagoane nu incap in instalatiile portuare? Probabil cele lungi Tadgs de la DB si Tagnpps Wascoza |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 02 Apr 2022, 21:49 | |
| Deci de la 7.28 până la 14.40 nu mai exista tren..Aici de.ce nu se baga tren metropolitan sau doar la Cluj plimbam 15 perechi de trenuri aiurea că e piticul atomic?
https://www.oradesibiu.ro/2022/04/01/autobuz-pe-ruta-cristian-sibiu-vrem-finantare-prin-pnrr-dar-nu-dorim-sa-asteptam-trei-ani/?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1648812707 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 03 Apr 2022, 17:12 | |
| - Adrian78 a scris:
- Bun si aia in Franta si in Germania cum taie locomotive BR101 151 ICETD si vagoane?Deci se incadreaza structura vagonului la tabla si cutia la fier sau?Am vazut si la noi o filmare cum se taie niste vagoane..
E asa de greu de facut o aliniere la niste standarde?Am inteles ca companiile de stat nu pot taia vagoanele pentru ca nu au incadrare juridica .. În Franţa şi în Germania majoritatea materialului rulant e luat în leasing operaţional, adică închiriere pe termen lung (10 - 20 ani), deci nu e proprietatea SNCF sau DB. După ce se termină contractul, firma privată face ce pofteşte cu materialul rulant. Fiind firmă privată, poate să dezmembreze cum vrea. Ce a fost de stat zace prin parcurile reci (şi mai cumpără românii uneori din el), că e cu azbest şi costă decontaminarea mai mult decât fierul vechi. La noi problema e pe împărţirea deşeurilor rezultate din dezmembrare - tablă, oţel de arc, oţel de osii, lemn, aluminiu, cauciuc, Doamne fereşte ceva azbest (nu cred că e cazul la vagoanele de marfă). Dacă nu le împraţi şi valorifici corect, vine Curtea de Conturi peste tine. De aia nici nu s-a mai complicat nimeni cu dezmembrări de vagoane prin CFR-uri în ultimii ani. - dan tm a scris:
- Vagoanele nu se construiesc dupa niste standarde?
ce vagoane nu incap in instalatiile portuare? Ba da, dar instalaţiile portuare construite în perioada comunistă pentru vagoane MC sau PPW nu se potrivesc cu vagoanele occidentale 100% conforme RIC şi STI WAG. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 03 Apr 2022, 17:14 | |
| - Adrian78 a scris:
- Deci de la 7.28 până la 14.40 nu mai exista tren..Aici de.ce nu se baga tren metropolitan sau doar la Cluj plimbam 15 perechi de trenuri aiurea că e piticul atomic?
https://www.oradesibiu.ro/2022/04/01/autobuz-pe-ruta-cristian-sibiu-vrem-finantare-prin-pnrr-dar-nu-dorim-sa-asteptam-trei-ani/?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1648812707 Vrea şi domn' primar nişte campanie electorală. Un autobuz electric stă cam jumătate de zi în priză, deci al lor o să facă o cursă dimineaţa şi una seara şi cam atât. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Dum 03 Apr 2022, 21:16 | |
| - Dr2005 a scris:
- Adrian78 a scris:
- Bun si aia in Franta si in Germania cum taie locomotive BR101 151 ICETD si vagoane?Deci se incadreaza structura vagonului la tabla si cutia la fier sau?Am vazut si la noi o filmare cum se taie niste vagoane..
E asa de greu de facut o aliniere la niste standarde?Am inteles ca companiile de stat nu pot taia vagoanele pentru ca nu au incadrare juridica .. În Franţa şi în Germania majoritatea materialului rulant e luat în leasing operaţional, adică închiriere pe termen lung (10 - 20 ani), deci nu e proprietatea SNCF sau DB. După ce se termină contractul, firma privată face ce pofteşte cu materialul rulant. Fiind firmă privată, poate să dezmembreze cum vrea. Ce a fost de stat zace prin parcurile reci (şi mai cumpără românii uneori din el), că e cu azbest şi costă decontaminarea mai mult decât fierul vechi.
La noi problema e pe împărţirea deşeurilor rezultate din dezmembrare - tablă, oţel de arc, oţel de osii, lemn, aluminiu, cauciuc, Doamne fereşte ceva azbest (nu cred că e cazul la vagoanele de marfă). Dacă nu le împraţi şi valorifici corect, vine Curtea de Conturi peste tine. De aia nici nu s-a mai complicat nimeni cu dezmembrări de vagoane prin CFR-uri în ultimii ani.
- dan tm a scris:
- Vagoanele nu se construiesc dupa niste standarde?
ce vagoane nu incap in instalatiile portuare? Ba da, dar instalaţiile portuare construite în perioada comunistă pentru vagoane MC sau PPW nu se potrivesc cu vagoanele occidentale 100% conforme RIC şi STI WAG. Curtea de conturi cum le imparte? dupa ce a trecut pe la CFR Marfa o fi lasat un raport , ala nu poate fi folosit orientativ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 03 Apr 2022, 21:59 | |
| Păi raportul spune că trebuie să vinzi deşeurile din dezmembrări corespunzător valorii lor, nu să le pui pe toate la comun cum se făcea înainte. Cum treaba asta e costisitoare, alternativa e să vinzi vagonul ca mijloc fix, pe baza unei evaluări făcute de un evaluator ANEVAR. Numai că nu a făcut nimeni astfel de evaluări pe vagoane oricum puse sub sechestru de ANAF... dacă ANAF le-a sechestrat, e treaba lui să le evalueze Pentru CFR Marfă chiar e mai simplu aşa, că nu trebuie să se mai chinuie. Numai că ANAF nu e chiar etalon de viteză în valorificat bunuri indisponibilizate. Pentru restul parcului de vehicule CFR Marfă (cu excepţia celor sechestrate de ANAF) există evaluări făcute de evaluatori autorizaţi ANEVAR, în baga unui contract cu o firmă din ,,Big Four". _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |