|
| Revista presei | |
|
+27alexmorph3us adytm IonutCFR2009 cfr500 Re6/6 razvan - trenuri Adrian78 ldh80 alinx3330 @ndrey Adirmvl CalinIonMihai ciprian71 TVlad dan tm TER200 bubu Peter Fodor cardinal riciu AeroX Ony_x Amiralul Nesebar DUAL Vitosa Dr2005 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 13:30 | |
| https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/intarzieri-de-peste-5-ore-la-unele-trenuri-care-au-ajuns-in-gara-de-nord-fara-mancare-fara-apa-si-nu-ne-a-spus-nimeni-nimic-1783089 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 13:43 | |
| Noi tot visam IC dar ne mișcăm cu 50km/h pe când prin toate țările vecine vestice media de viteza este undeva intre 80-100km/h Sistemul actual ar trebui închis și reformat cu totul de la directori până jos și de la Afer până la CFR Călători pentru că este condus fara implicare,fără viziune, fara răspundere doar de niste jaloane numite politic.Materialul rulant e praf și pulbere din cauza investițiilor fara cap marketingul e zero lipsesc ofertele nimeni nu dă doi bani pe călători mersul e făcut doar pentru turnusul de vagoane și locomotive și turnusul mecanicilor |
| | | alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5715 Data de inscriere : 13/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 15:35 | |
| Un declin greu de imaginat - Cum mergeau trenurile românești în anul de maxim 1996 și cum merg acum: https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-25265899-declin-greu-imaginat-cum-mergeau-trenurile-romanesti-anul-maxim-1996-cum-merg-acum.htm |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 16:29 | |
| - Adrian78 a scris:
- Noi tot visam IC dar ne mișcăm cu 50km/h pe când prin toate țările vecine vestice media de viteza este undeva intre 80-100km/h
Sistemul actual ar trebui închis și reformat cu totul de la directori până jos și de la Afer până la CFR Călători pentru că este condus fara implicare,fără viziune, fara răspundere doar de niste jaloane numite politic.Materialul rulant e praf și pulbere din cauza investițiilor fara cap marketingul e zero lipsesc ofertele nimeni nu dă doi bani pe călători mersul e făcut doar pentru turnusul de vagoane și locomotive și turnusul mecanicilor Pai n-o sa mai dureze mult. Deja sunt trenuri care plimba aer si la compunerea de 1 vagon, cu tractiune DA (consum 270 litri motorina/ora)... Ungheni-Iasi... Acolo CFR Calatori se face ca nu vede pierderea... deh... linie interoperabila facuta din pix... pe interese politice. A scos trenurile Galati-Urziceni-Bucuresti, ca e tractiune diesel si face economie pe electric... pe banii calatorilor care dau fiecare cate 10 lei in plus la bilet, cu intarzierile de rigoare... s-a vazut ieri si la tv furia calatorilor. Din pacate ministerul doarme in frunte cu Grindeanu, la fel si Preoteasa cu toata conducerea CFR Calatori, Vlaicu & Co. care isi rotunjesc acum salariile pe timpul pierdut si nervii calatorilor. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 16:40 | |
| Pai ce sa faci daca aia din minister mai participa și în CAuri nu mai au timp de analize și altele.. Au scos o grămadă de trenuri bune cu călători și săgețile Timișoara -Sibiu Timișoara-Tg Mureș au anulat și pe 1837/1838 in loc să îl mențină până la Simeria dar plimba 2 EAuri cu 2 vagoane de la Brașov la Mediaș și alte aberații gen trenul Iasi-Ungheni.. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 16:47 | |
| Uite dovada incompetenței..E așa greu de montat un macaz acolo unde M700 se întâlnește cu M1000? https://m.hotnews.ro/stire/25266496 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 18:32 | |
| Pentru sporirea capacitatii M700 si a liniei spre aeroport cea mai indicata solutie ar fi:
-RK sau modernizare pe "firul 3 Chitila" (intre statiile Bucuresti Nord - Chitila, pe o distanta de 9 km), astfel incat sa se poata circula si pe "firul 3 Chitila" cu 140 km/h;
-Pe acest fir, imediat dupa halta Depoul Bucuresti Triaj h., in sensul spre Chitila, montate doua macazuri simple si un TDJ . Rolul acestor macazuri ar fi de a realiza legatura intre "firul 3 Chitila" si linia de racord (care vine dinspre fostele grupe de triere "B1" si "A1" si merge spre Ram. Post Colentina)
-Reconstruita aceasta linie de racord, intre locul de montare a acestor noi macazuri si Ram. Post Colentina, pe o distanta de cca 1 km.
In total ar fi necesara reconstructia/modernizarea a cca 10 km de cale ferata simpla electrificata.
Intre Ram. Post Colentina si statia Mogosoaia se poate utiliza calea ferata de centura, ca cel "de-al doilea fir" al M700.
De asemenea, cand s-a proiectat si construit linia spre aeroport, aceasta trebuia proiectata si construita astfel incat sa se desprinda direct din statia Mogosoaia si sa mearga un timp paralel cu M700 (astfel, intre statia Mogosoaia si locul unde se desprinde linia spre aeroport din M700, ar fi existat 3 fire de cale ferata, iar actuala "Ram. Aeroport Henri Coanda" nu ar mai fi existat. Acest lucru ar fi insemnat construirea a inca 3 km de cale ferata simpla). |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 21:40 | |
| Fir 3K cu 140 km/h ? Ei hai că asta e curată fantezie Să zicem săr'mâna dacă îi măresc viteza de la 80 la 100 km/h. Nici nu trebuie mai mult deoarece nici nu apuci să sporești viteza la 100 km/h că trebuie să frânezi să oprești la următoarea haltă. Și dacă ne uităm pe mersul trenurilor să vedem ce trenuri trec pe acel fir observăm că majoritatea trenurilor de navetă au tracțiune diesel (060DA/GM) care 98-99% din parcul de locomotive au dpdv constructiv viteza de 100 km/h. Și în niciun caz nu se va apuca CFR Călători să le modernizeze pe toate la 120 km/h vise tată vise. A că vrei tu ca cele de aeroport că tot sunt cu automotoare desiro siemens să circule cu 120 km/h fără oprire (sau cu opriri?) e altă discuție. Însă la cum e configurată stația Pajura m-ar mira ca de or moderniza vreodată acel fir să se poată intra/ieși din stație cu viteză sporită. Curbe strânse. Mergem mai departe. Un al 3-lea fir după Mogoșoaia? Cât ar mai fi costat exproprierile? Cât timp s-ar fi tergiversat prin instanțe? Și din câte știu eu, de fapt s-au construit doar 3 km de cale ferată nouă și terminalul de la aeroport. Care mie unul, proiectul îmi pare un eșec. Nici tu electrificare. Cred că dacă nu era România, probabil într-o altă țară traseul M700 ar fi fost deviat pe la aeroport, linie dublă, și nu cu stație înfundată. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 22:58 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Mai bine va reduceti voi cu totul din minister ca si asa ardeti gazul de pomana si cheltuiti banii statului degeaba... datoriile CFR Calatori, CFR Marfa, CFR SA, etc se maresc de la an la an, gratie legislatiei intocmite de mintile voastre luminate si a personajelor numite la conducerea acestor societati de politrucii vostri sefi aserviti politic.
Fals, toate aceste societăţi funcţionează în baza OUG 109/2011. Articolul 4 interzice în mod explicit implicarea oricărui minister. Iar OUG 109/2011 e aprobată prin Legea 111/2016. Iar astfel de legislaţie, cu prevederi economice şi juridice oricum nu ar fi putut fi întocmit de Ministerul Transporturilor, care nu are atribuţii în acest scop (şi nu a avut niciodată, de altfel). - Adytm a scris:
- Perfect Adrian! Ai pus punctul pe i . Exact ce aminteam si eu de opririle aberante la trenurile internationale. Sunt convins ca si in afara de Dr2005 mai sunt angajati din minister care observa propunerile pertinente dar nimeni nu le acorda atentie ca ei sunt mai specialisti decat toti navetistii pe care ii cară cu IR 72/73 si 78/79.
Trenurile internaţionale sunt IR, deci teoretic vor opri numai în reşedinţe de judeţ, municipii de rang I şi staţiuni turistice de interes naţional. Dar sunt o groază de aspecte cu care nu sunt de acord în ordinul ăla, dar nu e după mine: - ce facem cu opririle pentru rebrusări/grupe/schimb de locomotive/legături? Sau cu cele care umplu trenurile, deşi nu-s cine ştie ce oraşe? Vereşti nu se încadrează în ce am zis mai sus. Nici Roşiorii de Vede, nici Războieni, Deda, Siculeni, Videle ş.a.m.d. Îi forţează ARF pe oamenii ăia să naveteze 3 ore cu regio-ul în loc să le oprească IR-ul şi să meargă o oră şi jumătate? - ce facem cu rutele unde călătorii sunt atât de puţini, încât e mai eficient economic să pui câteva opriri în plus la un IR decât să târâi un R dedicat pentru câţiva km (gen Craiova - Orşova)? - nu în ultimul rând, cum împărţim posturile de revizie ale CFR Călători ca să facă RT la sosire şi la formare din 120 în 120 km la garniturile de regio care acum merg mai mult? Am insistat o săptămână să rămână ăia 230 km limită la R. În fine, va fi problema ARF-ului, ei dau banii, ei să facă mersul. Singurul lucru bun e că dispar situaţiile absurde, de trenuri IR care ratează cu graţie municipii mari şi staţiuni de interes naţional. Cine vrea fără opriri de la Cucuieţii din Deal la cei din Vale să circule cu IC nesubvenţionat. Ca fapt divers, un ordin de ministru din ăsta se poate schimba destul de uşor, iar până la planul de mers 2022/2023 mai e destul. - AeroX a scris:
- Nici macar Softransul nu sta bine, care are din oficiu un tren mai sprinten decat operatorul de stat. Dar intre timp l-au anulat ca de buna ce e aceasta magistrala au bagat o rama in service, iar respectiva cursa care era la concurenta cu acest R-E 9018 nu va mai fi probabil cateva luni de zile.
Orice vehicul feroviar are o normă de timp şi de km pentru revizii planificate. Iar Softrans are redundanţă zero. Asta nu are treabă cu infrastructura (pe M800 e cam cea mai bună din ţară), ci cu lipsa unui al 4-lea tren. Cum grosul călătorilor va fi la vară, Softrans îşi va roti pe la RR toate trenurile în următoarea perioadă. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 23:13 | |
| Pai hai sa luăm exemplul Ungariei atunci punem regio doar 120 de km și restul punem IC nesubventionat din oră în oră dar diferența de bilet doar de 20% sau facem tarif global până la 150km |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 23:17 | |
| Trenul Iasi- Ungheni trebuie sa existe ca tren "in trafic local de frontiera" si poate aveea calatori si sa fie rentabil, dar cu cateva conditii (calatori de la Iasi spre Chisinau, Balti, Soroca, Edinet, Orhei, etc. sunt destui, microbuzele care pleaca din autogara "Vama Veche" din Iasi spre aceste localitati din Republica Moldova sunt pline):
-Sa fie compus cu AM Desiro (cum a fost intr-un timp) si sa fie 3 perechi/zi (daca pui locomotiva diesel-electrica sa traga un singur vagon evident ca nu poate fi rentabil, in primul rand ca si consum de motorina)
-In mers sa aibe trecute o stationare de maxim 10 minute in HM Ungheni Prut, 10 minute fiind suficiente pentru controlul de frontiera al unui AM Desiro. Doar in cazuri exceptionale, cand s-ar descoperi tigari sau alte produse de contrabanda ascunse in automotor, stationarea sa fie mai mare in HM Ungheni Prut
-Din pacate in Republica Moldova intre Ungheni- Chisinau si Ungheni- Balti Slobozia circula foarte putine trenuri "locale" de calatori, iar timpii de mers pe calea ferata sunt foarte mari (de la Ungheni la Balti Slobozia cei 85 km sunt parcursi cu trenul in cca 3 ore!), astfel incat, cine ar calatori de la Iasi la Balti sau de la Iasi la Chisinau, chiar daca ar prefera trenul pana in Ungheni, din Ungheni spre Balti sau spre Chisinau ar prefera tot "rutiera" (microbuzul), care circula mult mai des si face mai putin. De exemplul in 2017 de la Ungheni la Soroca (via Balti) am facut cu microbuzul 5 ore (e adevarat- o ora au fost stationarile in autogari la Falesti, Balti si Floresti). |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 23:25 | |
| Cum nu are treabă cu infrastructura? Ți se pare că M900 e bună? Ști câte locomotive și vagoane au osiile uzate din cauza M900?
RES 003 a picat cu osiile. Uzură datorită M900.
Nu știu ce tot o dai cu M800 că softrans nu merge la Constanța decât 3 luni pe an și asta în sezon estival. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 23:36 | |
| D-l @ldh80 dvs știți când Iașiul trimite la Ungheni locomotivă + vagon ? În ziua când circulă trenul Prietenia pentru a nu plăti trasă de locomotivă izolată Iași - Ungheni, Ungheni - Iași. În ziua când unul din cele 3 automotoare (ce mai sunt bune de drum) e defect iar celelalte sunt la alte trenuri departe de Iași. Pe M600 bineînțeles. De prestația mecanicului ai auzit? De autorizarea la LDE a noilor mecanici ai auzit? Băi frate dar ești fenomen tu. Dar de ce nu îi iei locul directorului Axinia dacă tot ești omul cu soluțiile? Pe un post de consilier și tot ar fi ceva |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 28 Dec 2021, 23:43 | |
| - alexmorph3us a scris:
- Un declin greu de imaginat - Cum mergeau trenurile românești în anul de maxim 1996 și cum merg acum:
https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-25265899-declin-greu-imaginat-cum-mergeau-trenurile-romanesti-anul-maxim-1996-cum-merg-acum.htm Să înţeleg că în 1996 nu era ploaie îngheţată, nu era vânt, nu erau viscole? Sau doar nu se făcea atâta tam-tam din ele, se anula trenul şi gata? - Vitosa a scris:
- RES 003 a picat cu osiile. Uzură datorită M900.
Dar din ce sunt făcute osiile alea de se uzează aşa de repede? Pe la CFR-uri găseşti osii pe sub vagoane vechi de zeci de ani. Ba chiar şi pe unele automotoare Malaxa, acum câţiva ani s-au rupt nişte osii şi s-a constatat că erau din 1986... şi pun pariu pe cât vrei că osiile unui AM900 în regim de personal pe cine ştie ce linie cu joante sunt mult chinuite decât cele de la RES 003. Poate sunt alte probleme la mijloc? Deşi RES e un model de tren autorizat şi acceptat de ERA la punerea în funcţiune, deci nu ar trebui să aibă probleme. - ldh80 a scris:
- Trenul Iasi- Ungheni trebuie sa existe ca tren "in trafic local de frontiera" si poate aveea calatori si sa fie rentabil, dar cu cateva conditii (calatori de la Iasi spre Chisinau, Balti, Soroca, Edinet, Orhei, etc. sunt destui, microbuzele care pleaca din autogara "Vama Veche" din Iasi spre aceste localitati din Republica Moldova sunt pline):
-Sa fie compus cu AM Desiro (cum a fost intr-un timp) si sa fie 3 perechi/zi (daca pui locomotiva diesel-electrica sa traga un singur vagon evident ca nu poate fi rentabil, in primul rand ca si consum de motorina)
-In mers sa aibe trecute o stationare de maxim 10 minute in HM Ungheni Prut, 10 minute fiind suficiente pentru controlul de frontiera al unui AM Desiro. Doar in cazuri exceptionale, cand s-ar descoperi tigari sau alte produse de contrabanda ascunse in automotor, stationarea sa fie mai mare in HM Ungheni Prut Astfel de trenuri transfrontaliere cu Moldova au doar scop politic şi nimic mai mult. 10 minute sunt suficiente pentru control dacă ai un singur călător în tren, altfel procedurile astea durează enorm, mai ales că şi Poliţia de Frontieră e slab dotată - de exemplu în multe PTF-uri nu există scannere mobile de paşapoarte, poliţistul trebuie să meargă în birou cu paşapoartele să le verifice. Controlul de frontieră al unui tren cu 6 (şase) călători în relaţia Ruse - Bucureşti (deci UE, fără vamă) durează vreo 20 minute în cazul în care PC-ul din biroul poliţistului de frontieră nu se blochează. La Vidin (control comun RO-BG) când mai mergea vagonul Budapesta - Sofia am stat 45 minute cu 5 călători + însoţitorul de vagon MAV (a venit poliţistul român, a luat actele, s-a dus în birou, le-a scanat, s-a întors pe peron, le-a predat bulgarului, s-a dus bulgarul în birou, le-a scanat şi el, apoi a venit şi ni le-a returnat). La Curtici în 2019 se ajunsese să se noteze pe caiet CNP-urile românilor pe sensul de ieşire şi să se verifice ulterior din birou dacă sunt urmăriţi pentru ceva sau nu (şi dacă pleca trenul între timp, se dădea telefon la colegii unguri şi-l săltau ei pe nefericitul care era căutat de autorităţile noastre). Un ipotetic mic trafic adevărat între R. Moldova şi România (nu visez la ceva ca între Bratislava şi Viena, dar măcar 3 perechi pe zi) nu se poate face decât când Moldova va intra în UE şi va fi în stare să îşi protejeze frontiera de pe Nistru sau pe unde şi-o mai stabili-o. Altfel, câtă vreme îţi trebuie paşaport şi se face control vamal, tehnic nu ai ce-i face. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 29 Dec 2021, 00:10 | |
| 900000 km parcurși cu ele ți se pare puțin? Sau musai să țină 100 de ani?
Prin 1996 se întâmpla la fel ca în 2021 (la fel și înainte de 1989 când iernile erau mult mai dure, tot cu orele întârziau trenurile). Doar că pe atunci nu existau telefoane șmechere nu exista feisbuc și nu exista generația de oameni care se pricep la toate. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |