|
| Revista presei | |
|
+27alexmorph3us adytm IonutCFR2009 cfr500 Re6/6 razvan - trenuri Adrian78 ldh80 alinx3330 @ndrey Adirmvl CalinIonMihai ciprian71 TVlad dan tm TER200 bubu Peter Fodor cardinal riciu AeroX Ony_x Amiralul Nesebar DUAL Vitosa Dr2005 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 05 Dec 2021, 18:40 | |
| Dr2005 la ce te referi cand spui ca Romania are taxe mici fata de tarile nordice ?La impozite si servicii? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 05 Dec 2021, 19:30 | |
| Funcționarului român oricât i-ai mări salariul tot nu se va schimba. Și la mentalitate mai trebuie umblat nu doar la partea financiară. Dar bine aici vorbim despre România în general. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 06 Dec 2021, 03:34 | |
| - Adrian78 a scris:
- Dr2005 la ce te referi cand spui ca Romania are taxe mici fata de tarile nordice ?La impozite si servicii?
La toate alea care merg direct la stat - firme, salarii, TVA. Am uitat să pun link-ul: https://en.wikipedia.org/wiki/Tax_rates_in_Europe - Vitosa a scris:
- Funcționarului român oricât i-ai mări salariul tot nu se va schimba. Și la mentalitate mai trebuie umblat nu doar la partea financiară.
Dar bine aici vorbim despre România în general. Poate dacă funcţionarul - sau orice alt salariat, că problema asta e în toate domeniile - şi-ar permite măcar să se încadreze la un credit ipotecar pe 30 de ani pentru un apartament cu 2 camere încă din primul an de serviciu, nu şi-ar mai raporta zilele de CO de pe un an pe altul şi ar putea să îşi ducă familia în vacanţă măcar o săptămână pe an la un hotel de minim 3*, i s-ar mai schimba mentalitatea. Dar cum românul munceşte mult (,,că mai sunt 100 la uşă") pe bani puţini... ce mentalitate să aibă când părinţii lui primeau aproape gratis casă de la stat, în vreme ce el abia îşi permite naveta până la muncă? Dar asta e o discuţie largă, care n-are legătură doar cu taxele cerute de stat. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 06 Dec 2021, 09:18 | |
| https://adevarul.ro/economie/bani/kpmg-taxele-impozitele-salariile-romanilor-cele-mai-mari-ue-fata-state-duble-1_5cd1935b445219c57e5b3b20/index.html
Poate impozitul pe profit e 25% in țările nordice mi se pare normal nu 10% că la noi și tot fac ăștia evaziune sa nu mai zic de mașini de sute de mii de euro deductibile pe firme care nu fac nici o activitate.. Apropo in Danemarca ai 4000 de euro bani de concediu plus poți să îți deduci cheltuieli de la mașină transport mâncare.
La TVA Luxemburg are 17% cota iar cel mai mult Ungaria 27% restul se învârt între 19 21 23 și 25%
https://www.asd-int.com/ro/ratele-de-tva-aplicabile-de-la-data-de-1-ianuarie-2021/
Nu o mai da cu funcționarul român sunt familii care lucrează la stat care ajung la 10000 de lei venituri și au făcut rate au cumpărat apartamente și le închiriază..Sa îmi spui unde se mai lucra la stat cu salariu minim când salariu mediu la bugetari e 5000 de lei |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 06 Dec 2021, 20:49 | |
| Chestia cu "statele nordice care au impozite mari deci o duc bine" e fix pe dos. O duc bine din inertie; pentru ca au avut lunga perioada in care individul a fost lasat in pace, sa dispuna pe deplin de rodul muncii lui, a acumulat capital si a generat plus-valoare. Din acest motiv isi permit acum sa aiba taxe mai mari. Deocamdata isi permit insa rezultatul pe termen lung e tot saracia. Cum poti fi stimulat sa muncesti cind vezi ca putoarea de linga tine nu o duce semnificativ mai rau, multumindu-se cu o parte din munca ta, redistribuita de catre stat in schimbul obedientei?
Noi, crescind taxele, nu o sa realizam nimic in afara de a penaliza si condamna la saracie pe toata lumea. Era o vorba: "cind esti in noroi pina in git, sa incerci sa te scoti tragindu-te de par".
Povestea cu biletul de tren de 500 de lei pe 50km poate fi adevarata intr-o prima faza dar pina la urma lucrurile s-ar regla. Ar aparea un operator cu costuri mai mici; in plus salariile ar fi din start cu cel putin 60% mai mari.
De principiu: eu stiu mai bine decit statul ce sa fac cu banii mei. Nu trebuie el sa mi-i ia cu forta, presupunind - gresit - ca ii foloseste mai bine. Vreau sa am dreptul de alege daca vreau sau nu sa "beneficiez" de niste servicii. Sa nu ma puna sa platesc pentru ceva ce nu folosesc: de exemplu asistenta medicala. Am nevoie: platesc, nu am, nu platesc. S-ar putea sa ies mai ieftin asa. Nu imi permit? Ghinion, mor. Asta e viata. Sau ma gindesc bine inainte si imi fac economii. A propos: a trecut neobservata in spatiu public remarca unui fost ministru de finante: actualmente CAS nu este decit un impozit. Un cetatean nu ar trebui sa plateasca CAS procentual din venituri ci o suma fixa pentru ca daca are salariul mai mare nu inseamna ca se imbolnaveste mai mult sau ca "beneficiaza" de un tratament superior.
Pensii? La fel! Desfiintate de tot! Sa faca bine familia sa aiba grija de batrini, cum e normal. Iar adultii sa puna mina sa faca copii, sa aiba cine sa ii ingrijeasca. Asa rezolva si "problema" demografica. Spun "problema" pentru ca nu e decit o tendinta naturala de aliniere la realitatile prezentului, intrerupta temporar si agravata incepind cu '67 de dobitocul de Ceausescu cu metodele staliniste specifice. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 06 Dec 2021, 21:00 | |
| Eu zic că in țările nordice veniturile mari se impozitează și acolo destul Nici nivelul de impozitare din Romania nu mi se pare echitabil de 42% mai ales la salariile mici Apropo cetățenii din țările nordice au venituri mari dar plătesc înapoi prin servicii care sunt destul de piperate apropo in Copenhaga se plătește și 3000 de euro un loc de parcare La noi impozitele pe autoturisme sunt plătite la cmc nu la valoare mașinii deci un populism ieftin și demagogic Dar am văzut preturi intre Stockholm și Malmo destul de mari până la 165 de euro la cos 1 la trenuri X2000 la trenurile la ore de varf |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 07 Dec 2021, 09:44 | |
| Irinel Ion Scriosteanu ???????????? ???????????????? ???????????????????????? ???????????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????????????????????????? ????????????????, ???????? ???????????????????????????????? ???????????????????????????????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????????? ???????????????????????? ???????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????? ???????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????????? ???????????????????????? ???????????????????????????????? ????????????????-???????????????? a fost supus dezbaterii publice și va fi aprobat până la sfârșitul acestei luni https://s9.ro/1j32 Acesta vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor politice, instituționale și financiare ale României pe un set clar de priorități, în linie cu interesele naționale și europene, astfel încât, la finalul celor 10 ani, să avem o rețea națională de transport care să reprezinte coloana vertebrală de dezvoltare a economiei naționale. Planul acoperă nevoile integrale de dezvoltare a infrastructurii de transport din România și prevede necesitatea realizării a ????.???????????? ???????? ???????? ???????????????????? ???????????????????????????? (autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare) din care 2.900,5 km aferenți rețelei primare și 3.723,6 km aferenți rețelei secundare. În ceea ce privește rețeaua feroviară, planul vizează realizarea a ????.???????????? ???????? ???????? ???????????????? ???????????????????????? ???????????????????????????????? ???????????????????????????? ???????????????????????????? ???????? ????.???????????? ???????? ???????????????????????????????? ???????????????????????????? ????????????????????????????????????. Necesitățile prezentate mai sus se ridică la o valoare totală de ????????,???? ???????????????????????????????? ???????? ????????????????. România va trebui să asigure, în următorii 10 ani, contribuția financiară aferentă proiectelor cu finanțare europeană la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în acest plan, rezultând un efort financiar ???????? ???????????????????? ???????? ????% ???????????? ????????????, ????????????????-???? ????????????????, în funcție de progresul fizic și financiar al proiectelor. În concluzie, Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România pe perioada 2020-2030 reprezintă o actualizare a Master Planului de Transport al României aprobat în septembrie 2016, nemodificând aspectele importante ale acestuia, dar folosindu-se de experiența obținută la nivelul Ministerului Transporturilor și a beneficiarilor acestuia, vizează un parcurs eficient al proiectelor, astfel încât la finele decadei, să se recupereze o mare parte din decalajul de dezvoltare față de celelalte state membre, precum și o participare activă la modernizarea conectivității europene și introducerea noilor tehnologii sustenabile. M-am implicat în elaborarea Planului Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2020-2030, iar pentru susținerea proiectelor am făcut și o deplasare la Bruxelles, luna trecută. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a pus în dezbatere publică și ???????????????????????? ???????? ???????????????????????????? ???????????????????????? ???????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????????????? ???????????????????? ???????????????????? ???????????????????? ???????????????????????? ???????? ???????????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????? ???????? ????????????????????, care va fi aprobat până la sfârșitul lunii https://s9.ro/1j33 Documentul este subsecvent Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025, aprobată de Guvernul României în noiembrie 2020. Planul, cu o valoare totală de peste ???????? ???????????????????????????????? ???????? ????????????, urmărește să asigure implementarea: unui sistem cu indicatori pentru prioritizarea investiţiilor unei structuri responsabile cu pregătirea proiectului ???????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????? ???? ???????????????????????????????????????? ???????? ???????????????????? ???????????????????????????????? ???????? ???????????? ???????????????????? ????????% ???????????????? ???????? ???????????????? ???????????????? ???????? ???????????????? ???????? ???????????????????????? ???????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????? ???????????????????????????????????? ???????????????? ???????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????? ???? ???????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????? ???????????? ???????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????? ???????? ???? ???????????????????? ???????? ????????% ???????????????? ???????? ???????????????????????????? ???????? ???????????????????????????????????? ???????????? ???????????????? măsurilor de creștere a utilizării materialului rulant nou achiziţionat de măsuri de transfer al călătorilor de la transportul cu autobuze/microbuze la transportul feroviar pe rutele de navetă Pentru a fi posibile aceste acțiuni, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va urmări creșterea eficienței activității CFR SA în etapele de pregătire/implementare a proiectelor de investiții finanțate din PNRR și a nivelului de expertiză al personalului cu atribuții în domeniul pregătirii și implementării proiectelor de investiții. Din punctul meu de vedere, implementarea acestei strategii va asigura renașterea sistemului feroviar românesc. _______ #PNRR #infrastructurarutiera #infrastructuraferoviara #dezvoltare #modernizare #DezvoltamRomania |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 08 Dec 2021, 18:58 | |
| - Adrian78 a scris:
- Nu o mai da cu funcționarul român sunt familii care lucrează la stat care ajung la 10000 de lei venituri și au făcut rate au cumpărat apartamente și le închiriază..Sa îmi spui unde se mai lucra la stat cu salariu minim când salariu mediu la bugetari e 5000 de lei
5000 lei BRUT. Peste 5000 lei în mână iei doar dacă ai peste 25 ani vechime sau eşti şef de serviciu sau director. Şi asta cu tot cu sporuri de antenă şi normă de hrană. - TVlad a scris:
- Povestea cu biletul de tren de 500 de lei pe 50km poate fi adevarata intr-o prima faza dar pina la urma lucrurile s-ar regla. Ar aparea un operator cu costuri mai mici; in plus salariile ar fi din start cu cel putin 60% mai mari.
Dimpotrivă, salariile ar fi aproape de minimul pe economie, că patronul român vrea profit cu 2 cifre, nu suntem în Elveţia aici (elveţienii nici nu au salariu minim, că nu au nevoie), la noi ,,nu-ţi convine, pleci acasă că mai am 50 la uşă". De altfel, asta se vede cel mai bine în salarizarea din sectoarele nereglementate de stat, unde salariile sunt extrem de mici. - TVlad a scris:
- De principiu: eu stiu mai bine decit statul ce sa fac cu banii mei. Nu trebuie el sa mi-i ia cu forta, presupunind - gresit - ca ii foloseste mai bine. Vreau sa am dreptul de alege daca vreau sau nu sa "beneficiez" de niste servicii. Sa nu ma puna sa platesc pentru ceva ce nu folosesc: de exemplu asistenta medicala. Am nevoie: platesc, nu am, nu platesc. S-ar putea sa ies mai ieftin asa. Nu imi permit? Ghinion, mor. Asta e viata. Sau ma gindesc bine inainte si imi fac economii. A propos: a trecut neobservata in spatiu public remarca unui fost ministru de finante: actualmente CAS nu este decit un impozit. Un cetatean nu ar trebui sa plateasca CAS procentual din venituri ci o suma fixa pentru ca daca are salariul mai mare nu inseamna ca se imbolnaveste mai mult sau ca "beneficiaza" de un tratament superior.
Pensii? La fel! Desfiintate de tot! Sa faca bine familia sa aiba grija de batrini, cum e normal. Iar adultii sa puna mina sa faca copii, sa aiba cine sa ii ingrijeasca. Asa rezolva si "problema" demografica. Spun "problema" pentru ca nu e decit o tendinta naturala de aliniere la realitatile prezentului, intrerupta temporar si agravata incepind cu '67 de dobitocul de Ceausescu cu metodele staliniste specifice. Ce vorbeşti tu e cam sistemul american, doar că dus la extrem. E total în opoziţie cu conceptul de ,,Europa socială" şi cu socialismul practicat în ţările nordice. Ar trebui să înţeleagă toţi că Republica Socialistă România era socialistă doar cu numele, în fapt era o extremă stângă cu cult al personalităţii, fără nimic în comun cu socialismul de azi. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 08 Dec 2021, 23:17 | |
| Lozinca cu 50 de inși așteaptă la poartă nu mai e de actualitate. În prezent s-a întors roata, 50 de patroni caută un muncitor harnic și bun pe meserie. Mă rog ca să înțelegi și tu, adică și sclavi calificați pe meserie dar și dintre cei cu studii superioare pentru munca de birou. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 08 Dec 2021, 23:36 | |
| - Vitosa a scris:
- Lozinca cu 50 de inși așteaptă la poartă nu mai e de actualitate. În prezent s-a întors roata, 50 de patroni caută un muncitor harnic și bun pe meserie.
Mă rog ca să înțelegi și tu, adică și sclavi calificați pe meserie dar și dintre cei cu studii superioare pentru munca de birou. Și o sa fie și mai rău dar aduc ăștia pakistanezi.. Și in rest toată lumea da minimul pe carte și restul in mână și statul o ia in mână de la angajatori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 09 Dec 2021, 08:54 | |
| Uite Dr2005 cum se face salariu ăla mediu la stat din cauza lu ăștia
https://m.digi24.ro/special/statul-la-stat/statul-la-stat-romfilatelia-raiul-sefilor-cand-compania-pierde-12-milioane-de-lei-ei-castiga-844-de-mii-de-lei-brut-1763887 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 09 Dec 2021, 09:00 | |
| https://www.stiridecluj.ro/economic/incep-sa-pice-marile-proiecte-ale-clujului-trenul-metropolitan-e-prea-scump-la-acesti-bani-nu-se-justifica |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 09 Dec 2021, 10:34 | |
| In prezent, cel putin in Bucuresti, Ilfov, marile orase, nu mai asteapta 50 de persoane care sa fie angajate la un job, maxim 30 cand este job la birou, si doar cativa candidati la munca fizica (constructii, agricultura, curierat, etc). Depinde si de complexitatea sarcinilor, pretentile firmelor, salariul oferit, etc.
Acum sunt destule locuri de munca la firme private, doar trebuie rabdare, cateva aplicari (minim 10), si se poate obtine un job decent (salariu, avantaje, mediu de lucru). Sigur nu in cateva zile..., dar cel mult 6 luni.
Foarte greu le este candidatilor peste 50 de ani. S-a schimbat situatia in bine din punctul de vedere al candidatilor, in prezent.
La firmele private totusi esti concediat mai repede, daca nu esti performant, sau cand se inchide, cand isi restrange activitatea, reducere de costuri. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 09 Dec 2021, 13:52 | |
| ÖBB launches tenders for up to 660 EMUs
OBB EMU order – OBB Up to 660 EMUs are being tendered for by OBB.
AUSTRIAN Federal Railways (ÖBB) has issued two tenders for a combined total of 660 EMUs. The contracts will include the development, design, manufacture, approval, delivery and commissioning of the fleets. There is an option for maintenance to be part of the contracts as well.
The first tender is for 540 single-deck 160km/h EMUs. These will be split into 270 105m-long EMUs and 270 73m-long EMUs.
ÖBB envisages seven bidders for this contract. The tender notice states that the closing date for applications is December 10. ÖBB told IRJ that because it was “in the very early stage” of the procurement process it cannot provide any dates for the project in terms of when the trains would be built or begin operating. The fleet could also be used by ÖBB’s subsidiaries as well as companies including City Airport Train (CAT), Graz-Köflacher Bahn (GKB) and Südtiroler Transportstruktur (STA).
The second tender is for up to 120 65m-long 160 km/h EMUs fitted with alternative drive. ÖBB told IRJ that it is open to what that alternative drive could be. ÖBB envisages there will be five bidders for this contract. The closing date for expressions of interest is December 13.
ÖBB began trialling the Cityjet eco BEMU in Lower Austria in August 2019 and conducted tests using Alstom’s hydrogen-powered iLint last year. In March, ÖBB launched a market survey to procure battery electric multiple units (BEMUs) to operate in Austria in Germany ahead of launching a full tender.
For in-depth data on train orders in Europe, subscribe to IRJ Pro. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 09 Dec 2021, 18:50 | |
| - Adrian78 a scris:
- Uite Dr2005 cum se face salariu ăla mediu la stat din cauza lu ăștia
https://m.digi24.ro/special/statul-la-stat/statul-la-stat-romfilatelia-raiul-sefilor-cand-compania-pierde-12-milioane-de-lei-ei-castiga-844-de-mii-de-lei-brut-1763887 Ăştia sunt sub 1% din numărul total de angajaţi... fiecare partid are câţiva omuleţi pe care îi roteşte prin fundţiile de director general de societate de stat şi prin CA-uri. - Citat :
- https://www.stiridecluj.ro/economic/incep-sa-pice-marile-proiecte-ale-clujului-trenul-metropolitan-e-prea-scump-la-acesti-bani-nu-se-justifica
Dimpotrivă, trenul ar fi perfect justificat, câtă vreme investiţiile autorităţii locale ar fi minime... nu ştiu de unde sunt scoase valorile alea, precis din burtă, câtă vreme toată infrastructura feroviară din jurul Clujului e TEN-T Core deci va fi modernizată cu fonduri europene şi de la bugetul de stat. La fel staţiile, sunt parte a infrastructurii. Ce ar trebui să facă autoritatea locală ar fi să subvenţioneze operarea unor trenuri, eventual să cumpere câteva chiar ea dacă doreşte, 7 - 8 rame electrice ar fi arhi-suficiente, că operarea o vor face OTF cărora li se vor da în concesiune. De aici până la 200 de milioane e drum luuuuung. În schimb, acelaşi inginer prioritizează metroul, o investiţie inutilă, scumpă şi care nu se va amortiza în veci. Dar acest metrou trebuie lăudat cât mai mult, e ambiţia clujeană de a avea tot ce au ,,miticii" din celălalt colţ al ţării. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |