|
| Revista presei | |
|
+34Tony Ist 92Dragos CalinIonMihai Dr2005 @ndrey Adrian78 Peter Fodor TVlad cristi ar bubu AeroX IonutCFR2009 Re6/6 DUAL mtk DAS 2011 razvan - trenuri riciu MariusM florin94 Nesebar Cipri Andrei Neculai Norbi Adirmvl ldh80 cfr500 marius664 Amiralul Vitosa ciprian71 alinx3330 alexmorph3us Luna dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Mai 2021, 10:17 | |
| - dan tm a scris:
- Pai cine trebuie sa se ocupe? ziceai undeva ca te ocupi sa abrogi nu stiu ce ordin.
Ocupa-te si de asta, ca doar CFR este a statului reprezentat de ministerul transporturilor.
Trebuie cineva sa observe ca lumea a evoluat si ca in alte tări trenurile circulă după alte reguli. Tu sti ce reticient este sistemul la o schimbare S-a abrogat nu stiu ce ordin ca sa nu mai fie obligatoriu vagon de siguranta la trenuri cu marfa periculoasa au sarit toti CFRistii de cur in sus ca o sa deraieze ca o sa vina al 3 lea razboi mondial de parca daca deraiza mai vonteaza daca are vagon de siguranta sau nu dar de la unguri incolo nu mai circula nimeni cu vagon de siguranta.. Apai sa nu mai fie garnituri clasice sa dispara RTVisti manevrantii ce ar iesi.. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Mai 2021, 12:20 | |
| Contre Bogdan Chirițoiu-Gigi Gavrilă pe lipsa de reformă în sistemul feroviar 19 mai 2021 Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a criticat miercuri, la Conferința de Material Rulant organizată de Club Feroviar, lipsa de reformă în sistemul feroviar. Replica președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară, Gigi Gavrilă, aflat și el la prezidiu, nu s-a lăsat așteptată.
Adrian Bărbulescu
reformă în sistemul feroviar
”Sunt uimit de curajul funcționarilor de la Ministerul Transporturilor, care periodic acordă subvenții pentru transportul de călători fără a avea o bază verificabilă. Dai bani publici pe baza unor declarații pe propria răspundere, fără a avea o evidență referitor la ce bilete se eliberează. E un curaj pe care eu îl admir, dar pe care eu nu l-aș avea”, a spus ironic Bogdan Chirițoiu.
E nevoie de reformă în sistemul feroviar. Nu există sistem integrat de ticketing El a punctat faptul că atunci când statul român finanțează transportul feroviar de călători trebuie să existe mai întâi o analiză și, mai ales, un sistem integrat de ticketing. ”Ani de zile nu sunt în stare să implementeze nimic. În ce privește bătutul pasului pe loc, lipsa asta de rezultate nu mai e vina Guvernului, a politicului. Până acum speranța de viață a unui ministru a fost de sub un an de zile. Nu cred că ne-a împiedicat vreun ministru să facem ceva”, a mai spus președintele Consiliului Concurenței. În finalul intervenției sale, Bogdan Chirițoiu a criticat și faptul că nici până acum nu au fost cumpărate ”echipamente”, făcând referire la materialul rulant pe care ar fi trebuit să-l achiziționeze ARF, cu toate că există bani europeni disponibili pentru acest lucru.
Gigi Gavrilă: ”Gestionăm 400 milioane de euro pe an cu 40 de angajați” Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Gigi Gavrilă, și-a susținut prezentarea imediat după intervenția șefului de la Concurență. În paralel cu prezentarea pregătită anterior evenimentului (pe care o vom trata distinct, într-un articol separat), Gigi Gavrilă a răspuns, printre rânduri, și nemulțumirilor exprimate de Bogdan Chirițoiu.
”Apropo că se întreabă unii ce face ARF. Gestionăm 400 milioane de euro pe an cu un număr mediu de 40 de angajați”, a spus președintele ARF. În continuare, el a prezentat ”proiectele majore” derulate de către Autoritate. Primul menționat a fost ”Studiul de sustenabilitate și eficientizare a rețelei feroviare din România”. Apoi, a fost amintit ”Mecanismul de calcul și acordare a compensației OSP” (obligația de serviciu public).
Referitor la sistemul de ticketing, Gigi Gavrilă a precizat că în momentul în care ARF a preluat această activitate ” nu a primit nimic”. El a ținut să puncteze că, de fapt, politicul a încetinit implementarea acestui proiect: ”De două ori ne-a fost tăiată finanțarea pe acest proiect. Într-un final am reușit să-l facem pe POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare – n.red.). Informatică Feroviară va face acest contract”. În ceea ce privește OSP, Gigi Gavrilă a precizat că în perioada următoare va fi semnat contractul, cu o firmă românească asociată cu INRO.
Situația actuală a licitațiilor pentru cumpărarea de material rulant nou În finalul intervenției sale, președintele ARF s-a referit la achiziția de material rulant nou cu fonduri europene. El a ținut să precizeze faptul că a mai fost o finanțare europeană prin POS-T (Programul Operațional Sectorial Transport), pentru care ”nu s-a făcut nimic”, înainte ca ARF să preia această activitate.
Revenind la situația actuală, licitația pentru rame electrice regionale, lansată în aprilie 2019, la care au depus oferte Alstom, Siemens și Astra-CRRC, este în prezent în justiție. În ceea ce privește licitația pentru rame interregionale, ea a fost lansată în aprilie 2020 și au depus oferte Alstom și Astra-CRRC. ”Am intrat într-o vrie, într-un iureș al tribunalelor, cu firma statului chinez”, a spus Gigi Gavrilă, făcând referire directă la CRRC.
El a precizat că prima contestație, depusă la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor), a fost soluționată în favoarea ARF, apoi Curtea de Apel București a decis, irevocabil, eliminarea factorului de evaluare tehnică.
”Avem o problemă de legislație. Toate licitațiile sfârșesc la tribunal”, a concluzionat președintele ARF. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Mai 2021, 13:08 | |
| - dan tm a scris:
- Pai cine trebuie sa se ocupe? ziceai undeva ca te ocupi sa abrogi nu stiu ce ordin.
Ocupa-te si de asta, ca doar CFR este a statului reprezentat de ministerul transporturilor.
Trebuie cineva sa observe ca lumea a evoluat si ca in alte tări trenurile circulă după alte reguli. Acel ordin nici nu ar trebui să existe, e contrar tuturor normelor europene. Reglementările de circulaţie trebuie să fie proceduri ale administratorului de infrastructură, nu ordine de ministru. Pentru vagonul ăla de siguranţă (care nu dispare cum urlă sindicaliştii - cine nu mă crede, să se uite la pct. 7.5.3 din RID) a fost nevoie de o Decizie a Comisiei Europene şi o ameninţare cu infringementul şi tot urlă sindicaliştii şi acum. - Citat :
- ”Sunt uimit de curajul funcționarilor de la Ministerul Transporturilor, care periodic acordă subvenții pentru transportul de călători fără a avea o bază verificabilă. Dai bani publici pe baza unor declarații pe propria răspundere, fără a avea o evidență referitor la ce bilete se eliberează. E un curaj pe care eu îl admir, dar pe care eu nu l-aș avea”, a spus ironic Bogdan Chirițoiu.
Oare domn' Chiriţoiu ştie că avizul semnat de el e în spatele fiecărui contract de servicii publice? Cum ar vrea dumnealui să se numere biletele? Să stea cineva să numere cotoarele, cum se făcea pe vremea cupoanelor de student? - Citat :
- Gigi Gavrilă a precizat că în momentul în care ARF a preluat această activitate ” nu a primit nimic”.
Păi ce voia să primească? Noi aveam un draft de caiet de sarcini + fonduri bugetate pentru el, doar că a apărut ARF şi ministrul nu a mai avut bază legală pentru o astfel de achiziţie. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 22 Mai 2021, 13:53 | |
| Primul tren de noapte Paris – Nisa si retur a plecat pe 20 mai
http://www.aifr.ro/?p=17309 |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Dum 23 Mai 2021, 06:58 | |
| Logic ca e normal sa ai trenuri de noapte cu vagoane cuseta si dormit, inclusiv relatii internationale intre tarile Europei implicit uniunii europene, asta trebuie sa oblige uniunea sa se introduca trenuri de noapte internationale intre capitalele uniunii, se pot da banuti de la uniune sa se sustina trenurile internationale. Doar un boschetar bolnav la cap poate sa spuna ca nu e nevoie de asa ceva. |
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8371 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 23 Mai 2021, 08:44 | |
| - Nesebar a scris:
- Logic ca e normal sa ai trenuri de noapte cu vagoane cuseta si dormit, inclusiv relatii internationale intre tarile Europei implicit uniunii europene, asta trebuie sa oblige uniunea sa se introduca trenuri de noapte internationale intre capitalele uniunii, se pot da banuti de la uniune sa se sustina trenurile internationale. Doar un boschetar bolnav la cap poate sa spuna ca nu e nevoie de asa ceva.
Da. Problema este ca exista voci care sunt contra tot timpul si ei zic ca nu. Din pacate acesti voci sunt in functie, la minister, la guvern, la conducerea CFR etc. Alta functie decat portrar nu i-as da niciodata. In UE se poate. Vezi ca trebuie sa reapara RJ de la Praga pentru Split. Un tren cu toate conditiile. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 23 Mai 2021, 11:01 | |
| https://m.adevarul.ro/news/politica/curiosul-caz-tramvaielor-capitala-cresterii-pretului-lor-firma-castigatoarecontrolata-afaceristul-garantat-creditul-sefului-stb-1_60a9e7805163ec4271550b4e/index.html |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 23 Mai 2021, 17:05 | |
| https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/catalin-drula-flota-tarom-va-fi-redusa-in-urmatorii-ani-zborurile-charter-pot-fi-o-metoda-buna-de-a-face-profit-1538055 |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 24 Mai 2021, 19:02 | |
| https://www.7iasi.ro/document-exploziv-planul-prin-care-se-pregateste-lichidarea-cfr-marfa-concurenta-a-plantat-cartite-la-varful-companiei/ |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 24 Mai 2021, 23:15 | |
| Exploziv! Şocant! Incredibil! De groază! Pe bune? La o estimare grosieră, jumate din activele CFR Marfă sunt fiare vechi (la propriu) şi terenul de sub ele. Nu produc nimic, ar fi trebuit valorificate de muuuuult timp, sunt vagoane care zac şi de 15 ani (câte s-or mai găsi, că la ultimul inventar unele fuseseră deja furate cm pătrat cu cm pătrat de minorităţile conlocuitoare din zona triajelor. Şi la locomotive la fel, unele sunt nemişcate de 15 ani, au crescut boscheţi şi copaci prin ele (la propriu). Activele care mai produc vor trece pe Rofersped, iar de restul se va stinge datoria invocată de Comisie şi, dacă îi duce capul pe cei care fac acţiunea, poate vor mai stinge şi din datoriile la TUI şi din alea la CAS şi la pensii, ca să nu rămână CFR Marfă ca un SNCFR 2, adică o entitate care nici nu produce, nici nu consumă, dar nici nu se poate lichida că are datorii prea mari şi procese pe rol. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 24 Mai 2021, 23:43 | |
| Da s-o inchida odata.. Au avut atatea sanse si ei nu au facut ninic doar au vopsit niste locomotive vechi si le-au facut si mai proaste au tinit birourile pline de pile, au tinut ECurile in depouri in loc sa impinga trenurile concurentei bine ca face BEU si Tehnotrans mii de euro pe zi, servicii de reparatii de tot rahatul, schimbari de locomotive de pe o regionala pe alta si multe altele |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 25 Mai 2021, 19:54 | |
| http://www.monitorulcj.ro/actualitate/90488-un-tramvai-in-floresti-mai-bun-si-mai-ieftin-decat-metroul-traficul-s-ar-putea-fluidiza-in-2-ani#sthash.9ANLXeSA.dpbs |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 26 Mai 2021, 10:03 | |
| https://clubferoviar.ro/licitatie-pentru-reparatii-locomotive-2/ Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a lansat o licitație pentru reparații locomotive, în valoare de 28 milioane de euro. În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Servicii de reparații planificate tip RG la locomotivele diesel-electrice LDE 2100 CP dotate cu instalație de încălzire electrică a trenului și alte servicii de reparații constatate în prezența Recepției CFR Călători pe fluxul de reparație planificată tip RG la locomotivele diesel-electrice LDE 2100 CP”.
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 26 Mai 2021, 19:26 | |
| 28 de mil de euro wtf aștia chiar is retardati? La 1 mil de euro bucata gasesti Hercules second cum sa mai bagi atatia bani in epavele alea? In loc sa repare Desuro banii se fwt ampolea.. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 26 Mai 2021, 19:33 | |
| https://clubferoviar.ro/automotoarele-sechestrate-la-remarul/ |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |