Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 16:43
Dr2005 tot iti sta linia asta in gat dar la 350 de calatori baga in buzunar cel putin 20 de trenuri in weekend mai ales dupa articolele de ieri si vineri unde la RC era cate 10 calatori
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 17:24
Sigur hai sa inlocuim iar cu Bucuresti -Brasov, sufletul bucurestenilor de cind au decoperit calea ferata.Sau Vatra Dornei asa la vrajeala.
Oradea -Cluj Napoca sint trei firme de calatori care se calca pe picioare.
Oamenii merg la Anina pentru tren , nu pentru pizza, dar nu vrei sa intelegi.
Hai sa inchidem toate liniile, hai sa anulam TOATE dar absolut toate trenurile nerentabile, sa nu mai existe subventie. Pentru fericire.
Dar hai sa anulam subventia si pentru metrou. Sa nu mai plateasca toata tara pentru metrou.
Sa plateasca exact cit face ca sa fie rentabil, daca nu sa fie inchis.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 17:40
dan tm a scris:
Sigur hai sa inlocuim iar cu Bucuresti -Brasov, sufletul bucurestenilor de cind au decoperit calea ferata.Sau Vatra Dornei asa la vrajeala.
Oradea -Cluj Napoca sint trei firme de calatori care se calca pe picioare.
Oamenii merg la Anina pentru tren , nu pentru pizza, dar nu vrei sa intelegi.
Hai sa inchidem toate liniile, hai sa anulam TOATE dar absolut toate trenurile nerentabile, sa nu mai existe subventie. Pentru fericire.
Dar hai sa anulam subventia si pentru metrou. Sa nu mai plateasca toata tara pentru metrou.
Sa plateasca exact cit face ca sa fie rentabil, daca nu sa fie inchis.
De ce să plătească toți românii pentru metroul din București? Să vină la primărie.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 17:42
Ideea de compensaţie pentru transportul public (fie el metrou, tren sau navă spaţială - că poate în 200 de ani o să avem şi curse subvenţionate spre Marte, cine ştie?) e de a genera dezvoltare economică. Asta înseamnă să faciliteze transportul categoriilor care, la un tarif ne-subvenţionat, nu s-ar putea deplasa. Mai pe româneşte înseamnă că acest transport duce copiii la şcoală, elevii la facultate şi navetiştii la muncă, că altfel la un salariu de 2000 lei (să zicem), nu şi-ar permite nimeni să dea 1500 lei pe benzină şi 600 lei pe lună pe parcare (că în lumea civilizată, parcarea e cu plată) ca să naveteze de la Buftea la Bucureşti de ex. Da' cu subvenţie dă 125 lei pe lună şi merge cu autobuzul. Ţi se pare că linia Oraviţa - Anina are un asemenea rol?
Apoi, chiar dacă susţii turismul, trebuie să ai ce susţine. Un turist de pe Valea Prahovei ,,varsă" în afacerile locale câteva sute de lei pe zi. A, da, turistul de week-end merge cu IR-ul, sau mergea până nu demult, că a avut grijă Costescu să promoveze porcăria aia de ordin cu regio express. Adică mergea pe o compensaţie mult mai mică decât un navetist, lucru absolut normal. Pe când unul care merge pe Oraviţa - Anina îşi ia o pizza de 30 lei şi face cale întoarsă. Asta dacă de la Anina nu se suie direct în autocar să plece acasă. Dacă autorităţile locale şi, mai ales, localnicii nu vor să profite în niciun fel de ,,mina de aur" pe care o au la dispoziţie, de ce să nu profite CFR Călători? Asta ar însemna trenuri turistice la preţ de tren turistic, nu la câţiva lei biletul, pe modelul de la Vişeu. Numai că un astfel de tren n-ar avea călători câtă vreme în restul zilelor ar fi la preţ de cursă de navetişti că, na, trebuie să faci şi traficul de navetă cu ceva. E un cerc vicios, din care nimeni nu vrea să iasă, câtă vreme nici CFR S.A., nici CFR Călători nu pot, practic, să dea faliment. Asta, evident, atât timp cât DG COMP o să mai accepte majorările de capital pe care statul român a ajuns să le facă aproape anual la CFR Călători ca să o ţină pe linia de plutire, fără a încerca să o restructureze într-un fel. Chiar cu riscul de a fi off-topic, CFR Călători nu mai poate continua să fie un stat în stat unde sindicatele dictează, locomotivele au titulari (iar dacă n-au, nu verifică nimeni ce se predă/primeşte între mecanici, implicat lipsurile de inventar nu-s imputate decât ultimului fraier din lanţ, asta dacă sunt imputate), locomotivele se repară la te miri ce SRL-uri în baza OMT 290/2000 (sper să abrog porcăria aia de ordin anul ăsta), mersul de tren e făcut după orarul RTV-iştilor, legăturile se pierd la câteva minute, serviciile la bord sunt jalnice, o parte din personal e de o nesimţire crasă în relaţia cu călătorii (pronumele de politeţe le e necunoscut multor angajaţi, la fel şi expresii gen ,,bună ziua", ,,vă rog", ,,mulţumesc"), principalul canal de vânzare al biletelor e ghişeul (nu automatul de bilete, nu on-line-ul), rezervarea e obligatorie pentru orice gioarsă de tren, inclusiv pe unele regio, să sui o bicicletă în tren e mai greu decât să i-o pui lui Iohannis pe birou.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 17:59
Păi restructurarea la CFR Călători trebuie anunțată în luna Mai 2021, cum a spus Drula. Indiferent ce vor sindicatele.
Trenurile regio express sunt utile căci unele trenuri CFR intră în competiție cu firmele private feroviare (au și ele).
Mersul trenurilor trebuie modificat și ajustat mai ales cum vor clienții - pasageri care circulă, pe locul doi cum vor unii ceferisti. Desigur nu se pot mulțumi toți clienții.
În Bulgaria compania de stat BDZ are puține trenuri, dar sunt puse la ore convenabile și decente.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 21:57
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 23:00
Ce tare. Sper să nu fie doar o glumă. În prezent pe centura de nord a capitalei se circulă doar pe un singur fir la cale liberă R. Pasărea - Otopeni (cu 20 km/h). Din câte știu CFR SA a pierdut finanțarea UE pentru reabilitarea acelei părți dar să sperăm că nenea ministrul rezolvă el și această problemă.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 23:27
Comunicarea cu primăria e aproape zero... dacă se va face ceva, va fi pe sistemul actual şi cu CSP prin ARF, deci la tarifele de deservire generală, nu la visele lui Nicuşor.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Mai 2021, 13:52
Acest proiect este specific vitezelor reduse din România.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mar 18 Mai 2021, 22:17
Chiar nu arata rau deloc sa le ansambleze la Astra ))
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Mai 2021, 08:09
Consiliul Judetean Caras-Severin
Ultima parte a zilei de lucru de astazi, 18 mai 2021, a fost dedicată celei mai vechi linii de cale ferată montane din România. Presedintele Romeo Dunca, împreunã cu arhitectul șef, Luminița Munteanu, directorul CFR Infrastructură, Ion Stoichescu și primarii de la Anina și Oravița au căutat cea mai bună soluție pentru restaurarea a tot ceea ce înseamnă Semmeringul Bănățean.
“Cu toții știm starea căii ferate dintre Anina și Oravița, problemele vagoanelor care se defectează, dar și a faptului că mulți turiști riscă să rămână pe jos atunci când aleg să folosească această cale ferată. Astfel că ne-am propus să găsim soluții pentru remedierea acestora. Restaurarea gărilor din Anina și Oravița este un alt obiectiv pe care ne dorim să-l putem duce la bun sfârșit, iar directorul CFR Infrastructură, Ion Stoichescu, ne-a asigurat de sprijinul său. Cele două gări aparțin patrimoniului cultural clasa A, astfel că este imperios necesar să intervenim și asupra lor”, a declarat presedintele Romeo Dunca.
S-au convenit următoarele:
🟢Contactarea unui operator privat care să poată eventual suplimenta cu încă o garnitură de tren pe cele două existente. Identificarea unor soluții rapide pentru a putea interveni în renovarea unor spații din cele 2 gări, Anina și Oravița, inclusiv în perimetrul zonei din fața clădirilor. De asemenea, s-a convenit și construcția de parcări și spații comerciale.
🟢Restaurarea și chiar repunerea în circulație a locomotivei cu abur care în momentul de față este expusă ca piesă de muzeu și care în urma restaurării ar da un iz istoric acestor călătorii.
🟢Posibilitatea ca de anul viitor să se opereze cel puțin o cursă suplimentară pe zi în sezonul turistic.
🟢Posibilitatea staționării în gară pentru un timp suplimentar, astfel încât turiștii să poată coborî pentru a imortaliza momentele și peisajele prin fotografiere.
🟢Prelungirea traseului pe la Iam până la Biserica Albă din Serbia în parteneriat cu vecinii noștrii.
“Una dintre cele mai frumoase căi ferate din Europa merită să-și reia strălucirea, așa că ne-am propus să o repunem în valoare, mai ales pentru efectele benefice majore pe care le-ar putea avea asupra sectorului economic pentru zona Oravița-Anina”, a mai sustinut presedintele Romeo Dunca.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Mai 2021, 08:41
Mda, poate că distinșii ar trebui să se ducă și pe teren să vadă situația reală.
Cum arată gara Iam, cum e linia în Sîrbia, cum e gara în Biserica Alba. Poate ar trebui să caute prin arhiva forumului ăsta să vadă că discuții d-astea au mai fost, că vom face cu sîrbii, că vom drege.
Gara din Oravița deja este sufocată de chioșcurile și tigănia de acolo ce să mai facă. Gara Anina este sufocată în spate pe fostul triunghi de cocini și cotețe.
Cine ar da bani să refuncționalizeze locomotiva cu abur din gară? acoperișul remizei Oravița este căzut, mai sînt doar zidurile.
Sînt doar vorbe, Dunca are interese pe Muntele Mic dar na, trebuie să discute despre tot județul.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Mai 2021, 09:02
Sau cum sa facem sa mai stricam ceva ce inca merge bine.. Sa vina privatul sa puna el tren dimineata si dupamasa si sa faca si 20 de lei biletul iar CFR Calatori sa taraie trenul la niste orare aiurea.. Ce este asa greu sa mai faca 2 trase dupamasa mai ales acuma ca ziua este lunga..
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Mai 2021, 09:28
Şi privatul cu ce să vină? Că material rulant compatibil nu prea e altul în afară de cel de la CFR Călători. Chiar dacă s-o găsi prin afară vreun automotor mai mititel, OMTCT 539/2004 impune nişte condiţii tehnice pe care niciun vehicul (mai) modern nu le îndeplineşte, de exemplu toate locomotivele să fie dotate cu două compresoare, toate trenurile să fie deservite de revizor tehnic de vagoane, la coborâre obligatoriu strânsă frâna de mâna pe vagonul al doilea... practic instrucţia aia e făcută pentru locomotivele şi vagoanele deja existente. Dacă vii cu un automotor cu cuplă Schaku şi frână dinamică, tot trebuie să strângi frâna de mână pe al doilea vagon al automotorului, că aşa e instrucţia.
Iar sistemul ăsta ciudat s-a perpetuat de când e linia, nu s-a preocupat nimeni de vreo îmbunătăţire a materialului rulant când se putea, că doar CFR era a doua armată a ţării şi toţi care terminau liceele CFR trebuiau cumva încadraţi în producţie. Altfel, dacă se chinuia puţin industria românească (Astra, Electroputere, ba chiar şi Electrometal sau URAC puteau) scoteau imediat un ,,tramvai" diesel numa' bun de mers pe aici.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Mai 2021, 09:42
Pai cine trebuie sa se ocupe? ziceai undeva ca te ocupi sa abrogi nu stiu ce ordin. Ocupa-te si de asta, ca doar CFR este a statului reprezentat de ministerul transporturilor.
Trebuie cineva sa observe ca lumea a evoluat si ca in alte tări trenurile circulă după alte reguli.