|
| Revista presei | |
|
+34Tony Ist 92Dragos CalinIonMihai Dr2005 @ndrey Adrian78 Peter Fodor TVlad cristi ar bubu AeroX IonutCFR2009 Re6/6 DUAL mtk DAS 2011 razvan - trenuri riciu MariusM florin94 Nesebar Cipri Andrei Neculai Norbi Adirmvl ldh80 cfr500 marius664 Amiralul Vitosa ciprian71 alinx3330 alexmorph3us Luna dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 12 Feb 2021, 13:06 | |
| Cum e cu gratuitatea și pe la alții https://www.edupedu.ro/studentii-raman-fara-transport-gratuit-pe-calea-ferata-anunta-premierul-se-revine-la-reducerea-de-50/ |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 12 Feb 2021, 17:31 | |
| - bubu a scris:
- Doctore o dai de gard! Omule devii penibil, toate discuțiile le duci către actuala guvernare! Ştiu că suferi după PSD, dar cine este adevăratul vinovat pentru dezastrul din economie? Din 2017 şi cât a fost guvernare PSD-ul nu a mişcat un pai, doar s-a împrumutat. Uităte la vecinii Bulgari, au făcut metrou între gara centrală şi aeroport, autostrăzi, căi ferate, au parc nou de vagoane de dormit! Nu mai zic de locomotive şi rame electrice. Asta e acum plătim huzurul PSD-ist!
Bulgarii au făcut metrou între ,,gara centrală şi aeroport" (de fapt de la gară trebuie să schimbi, altfel faci turul Sofiei cu metroul) pentru că aeroportul lor e la sub 2 km de zona locuită a oraşului, nu ar fi trebuit săpaţi 6 km de tunel printr-o zonă în care nici măcar autobuzul nu se umple. BDJ a comandat 30 de vagoane de dormit de la Tuvasaş în anul 2010. Nu ştiu dacă tot contractul a fost executat, dar sunt singurele vagoane de dormit care mai circulă în Bulgaria la ora actuală. În schimb, la trenurile de zi e jale mare, sunt multe vagoane suburbane ex-DB puse pe rute de 7 - 8 ore, inclusiv la Bucureşti ajungeau în 2019 (că în 2020 nu s-a mai făcut trenul direct din cauza pandemiei). Locomotive electrice noi sunt 15 cu totul (adică vor fi, că nu sunt livrate toare). E drept că ne-au luat-o înainte la capitolul ăsta, dar cu 15 locomotive nu se face primăvară. Ramele electrice sunt Desiro, din aceeaşi generaţie cu automotoarele noastre, nu-s nici mai breze, nici mai puţin breze. ,,Actuala guvernare" nu e la butoane de o săptămână, are deja vreo 3 luni. Şi, ce să vezi, în 2020 am avut tot guvernare PNL, care ne-a băgat într-un deficit bugetar de aproape 10%, după ce ani de zile am stat între 2 şi 3%. Sigur, pandemia a redus veniturile şi a crescut cheltuielile, da' totuşi... de la 3 la 10% e cale lungă. O parte din bani s-au dus pe achiziţiile fără cap de la Unifarm, care a fituit vreo 2 miliarde de lei pe nişte produse care şi acum zac în depozite, că Unifarm le-a luat la suprapreţ şi niciun spital nu le vrea la banii ăia (mai ţineţi minte şuruburile de 3 milioane lei vechi bucata ale lui Necolaiciuc? Ei bine, şi alea încă zac în magazii, că au valoare de mare şi nu le vrea nimeni în inventar). Statul a băgat ţara în carantină la 30 de cazuri de Covid pe zi, dar în toamnă la 10.000 pe zi nu a mai putut să facă acelaşi lucru, că ajungeam cu deficitul pe la 20%... practic au murit oameni din cauza dorinţei de îmbogăţire rapidă a acestor şmecheri. @AeroX - mai uşor cu atacurile la persoană. Consideră mesajul ăsta ca fiind un avertisment. _________________ :TTT:
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 12 Feb 2021, 17:44 | |
| Lasa ca deficitul nu era 3% cind a plecat PSD-ul de guvernare. Mie imi pare rau ca astia s-au bagat ca timpitii sa ia guvernarea cu un an inainte de alegeri; eu i-as fi lasat tot pe pesedisti, sa isi rupa gitul. A mai venit si pandemia si daca ii prindea pe pesedisti la guvernare, dusi erau la alegeri, nici in parlament nu mai intrau. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 12 Feb 2021, 20:30 | |
| Buget 2021. Cheltuielile de personal la minister cresc cu 30%. Beneficiari, doar o treime din angajații ministerului transporturilor https://clubferoviar.ro/buget-2021-cheltuielile-de-personal-la-minister-cresc-cu-30/?fbclid=IwAR0meD50XfW_1674DwnkNSDOd6E-D_9Uwm8orALQV777VDOG3UYJvNNX1CA Ministrul Cătălin Drulă a explicat pentru HotNews.ro că sumele în plus la capitolul cheltuieli de personal se datorează mutării salariilor Direcției Generale Organismul Intermediar Transport de pe fonduri europene pe fonduri bugetare, în condițiile în care sumele din Programul Operațional Asistență Tehnică din exercițiul bugetar 2014-2020 pentru aceste cheltuieli s-au terminat. Ministrul a indicat că aceeași situație se regăsește în toate ministerele. Aceasta este doar o parte a adevărului, spun surse din Ministerul Transporturilor. Suma este destinată asigurării unei vieți dulci pentru o parte a angajaților Ministerului Transporturilor, în condițiile în care restul o duc modest.
Nu tu statut feroviar aprobat nu tu salarii atractive pentru ,,restul ce o duc modest,, În condițiile astea cine să mai vină la calea ferată ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 12 Feb 2021, 21:10 | |
| Mai revin odată cu acest link https://www.edupedu.ro/studentii-raman-fara-transport-gratuit-pe-calea-ferata-anunta-premierul-se-revine-la-reducerea-de-50/
Premierul Florin Cîțu a anunțat că România trebuie să urmeze exemplul țărilor Uniunii Europene și să aloce doar o reducere de 50% din costul transportului feroviar pentru studenți, exact cum a fost înainte ca PSD să schimbe legea în 2017. Mai devreme, liderul PNL Ludovic Orban spunea că „se va menține gratuitatea pentru studenți, dar pe ruta dintre localitatea de domiciliu și localitatea unde își desfășoară studiile”. „Se modifică și se revine la 50%. Eu nu văd un capăt de țară și dau exemple alte țări din Europa. În Austria studenții au 60% reducere, Belgia – 50% reducere, Cehia – 75%, în Croația reducerea e de 50%, în Estonia de 30%, în Franța de 50%. În Grecia nu există reduceri generale. România era țara care era în afara sistemului. Toate celelalte țări mai dezvoltate nu oferă gratuitate”, a declarat Florin Cîțu.
Bravo bă Cîțule. Adevărul e că în România studenții prea au abuzat la maxim de acea pomană electorală acordată de persedeu în 2017. Eu n-am înțeles un lucru, cum mama mă-si în plină sesiune să te plimbi de la călărași la zalău ? Prea era trenul a doua lor casă, în vreme ce plătitorul de bilet întreg mergea omul în picioare că nu mai erau locuri libere, dar aici era problema cefereului că nu punea vagoane destule și motivul de ce nu îl știm cu toții.. Așa că salut și susțin inițiativa liderului pnl - ,,se va menține gratuitatea pentru studenți, dar pe ruta dintre localitatea de domiciliu și localitatea unde își desfășoară studiile,, Și plata a 50%. Așa trebuia încă de la bun început. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Vin 12 Feb 2021, 22:06 | |
| - AeroX a scris:
- Luna a scris:
- @AeroX Gresesti, s-au anulat destule trenuri! Exemple: 2024, 2028, in week-end trenul regio de dupamasa intre Petrosani si Simeria, trenul de noapte intre Petrosani si Simeria sunt anulate! Pe Petrosani - Lupeni nu mai circula trenuri din 2015, din 2018 nici la Hunedoara, pe Oravita - Anina circula doar un tren pe zi, pe Arad - Brad era sa nu mai circule trenuri, astea nu sunt anulari? Si cate si mai cate rute sunt inca in situatia asta!
Tie si altora va scapa ceva: transportul feroviar e atat de lipsit de cerere pe unele rute incat nici cu gratuitate pentru intreaga populatie nu ar umple prea multe vagoane cu mersul actual! Da, sunt 2-3 zile pe saptamana ceva calatori pe Bucuresti - Pitesti, dar in rest si acolo cam bate vantul in trenuri, am fost si vazut personal ca circula cate 1-2 desiro si nici alea ocupate integral. Pe M202 e insa mult, mult mai rau, cu putin noroc ai sanse sa calatoresti singur in vagon, la regio ma refer.
Edit: Sa nu uit, in zona M202 si transportul auto in comun a fost redus prin anularea a 40% din curse tot datorita lipsei de calatori. Adio trenuri, adio si autocare/microbuze din lipsa de calatori. Nu imi spui tu mie cand gresesc sau nu. Vezi-ti de brosurile tale de la Avon. Nu merg eu de 10 ani de zile pe ruta Bucuresti - Pitesti ca sa-mi zica un studentel din Lupeni sau din nu stiu ce fundatura a tarii ce a vazut el o data. Pe 901 ce facuse administratia Szentes cu ofertele Regio la Desiro era tot ce trebuia pentru specificul cadentat al acestei rute. NU e nevoie de gratuitati. Se poate si altfel. La Arad-Brad n-are absolut nicio legatura gratuitatea studentilor si ORICUM gratuitatea inca e in vigoare. Pe Simeria-Hunedoara unde este foarte mult potential de naveta la fel nu se baga nimeni sa opereze. Vorbesti ca sa nu adormi. Ei vezi, atitudinea asta de sudist care se crede superior fata de orice si oricine si pentru care orice altceva este o fundatura, e o mare problema. Pentru ce trebuia sa accentuezi ca Lupeniul este o fundatura? o parte din vina ca e fundatura o au politicienii din capitala , care intimplator e in sud. Aceeasi problema o puteai avea cu unu din Bucuresti, atunci ce mai reprosai ca e din Balta Alba si tu din Pantelimon? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Vin 12 Feb 2021, 23:19 | |
| - dan tm a scris:
Eu nu inteleg un lucru: pentru ce le trebuie la studenti gratis la tren? sint saracii de pe lume? au mult de umblat? unde merg ei de plînge lumea dupa gratuitatea asta?
Pur si simplu la ce le foloseste? De ce sînt considerati studentii ultimii sărăntoci si li se alocă gratuitate?
dar se pare ca si lor asta le trebuie, le place si dupa asta plîng.
Sau pensionarii? pentru ce le trebuie gratuit si jumatate? nu mai spun la utobuz. La noi aici primariile platesc la STPT sume fabuloase ca cica au gratuit pensionarii?
pai se plimba zilnic, n-au 2,50 lei pentru o calatorie? Ca sa nu mai spun ca am vazut comentarii in presa la articolele despre Metrorex, unde unii se plîngeau ca o calatorie cu metroul e 2,50 lei iar una cu STB 1,30 lei. Păi la Bucuresti este domnia de pe lume. La Arad e 3 lei o calatorie si nu mai moare lumea.
Gratuit la tren ar trebui sa aiba
Veteranii de razboi si vaduvele de razboi. Zic vaduvele ramase vaduve pentru că soții lor au murit în război nu cele urmase de veterani de razboi.
categoria asta gratis. Nu-s mulți, dispar natural.
persoanele cu handicap cînd merg la tratatament. Poate merg de la Constanta la Cluj Napoca pentru cancer. Nu e bine sa fi în pielea lor. Trimiterea medicală pentru Cluj Napoca și un bilet special emis la plecare din Cluj Napoca, pentru control peste 6-10 luni sa aiba cod de bare care sa fie citit de catre sistemul de la casele de bilete.Adica zic că poate pentru control nu le mai dă trimitere, le da la plecare un bilet care sa fie valabil la tren.
si atît. Am uitat pe cineva?
Poate elevii care naveteaza la oras sa aiba gratis in zilele in care sînt cursuri că na, să nu rămînă analfabeți.
si atît. Am uitat pe cineva?
Pai cum la ce le trebuie, sa se plimbe pe mocangeala, ei nu folosesc mocangeala sa mearga la scoala, multi au venit la scoala doar sa aibe gratuit la tren sa se plimbe in toata tara, cunosc personal un astfel de specimen care e la scoala doar pentru legitimatie sa se plimbe moca. Nici nu da pe la cursuri, este praf la invatatura dar deja a mers moca pe toate sectiile din tara. Bani de distractie au, bautura scumpa, cluburi de fite pe litoral, hoteluri la munte la fel de 3-4 stele, haine de firma, telefon de ultima generatie, tot felul de chestii scumpe pe ei dar un bilet la tren nu ar plati. Nu mai spunem ca unii au bani si de tras pe nas ca acum se consuma tot felul de prafuri si in liceu dar si prin facultati, pleaca de acasa sa aibe unde se distra, sa faca ce vor. Dar un bilet de tren e scump, cum sa plateasca, merg moca dar energizante, sucuri scumpe si mancare de la cine stie ce restaurant scump, pentru aia au bani. Saracii, imi e mila de ei..... Azi intr-un tren spre Ardeal una cu unu, mergeau la munte 2 zile(saracutii, erau epuizati, mergeau la trageri, pardon la relaxare) ea, o iapa fardata si rujata, coafata la coafor, cu geanta de nu stiu ce firma ca se vedea ca e scumpa, haine doar de firma, topaia ca iapa "ce bine e sa fi student la 30 de ai, mergi gratuit" , el la fel, adidasi de firma care in magazin la reprezentanta sunt 600+, restul hainelor evident de firma, mancare si bautura luata de la diverse magazine deci cu pachetel de acasa nici poveste(dar unii ii plang ca sunt saraci) si ce vorbeau, el o intreba pe ea daca sa se uite la un film, la care ea in gura mare ce film, porno? si el mai usor sa nu se auda tot ii arata pe telefon "filme". Deci pentru asemenea specimene plateste statul, implicit populatia muncitoare, bilete gratuite! Astia nu merita nimic, nici un cap de ata, nimic! Sa puna mana la munca, nu la plimbat aiurea ca nu o sa facem nimic in tara asta cu tineretul care il lasam sa se plimbe, sunt in putere, sa munceasca! Studiile superioare nu sunt pentru toti, o facultate o face cine are si ceva in cap, cei ce chiar vor sa evolueze sa realizeze ceva mai sus ca restul, nu orice Ion si Gigel de la coada vacii face facultate sis e plimba moca in toata tara. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 13 Feb 2021, 13:36 | |
| - Vitosa a scris:
- Buget 2021. Cheltuielile de personal la minister cresc cu 30%. Beneficiari, doar o treime din angajații ministerului transporturilor
https://clubferoviar.ro/buget-2021-cheltuielile-de-personal-la-minister-cresc-cu-30/?fbclid=IwAR0meD50XfW_1674DwnkNSDOd6E-D_9Uwm8orALQV777VDOG3UYJvNNX1CA Ministrul Cătălin Drulă a explicat pentru HotNews.ro că sumele în plus la capitolul cheltuieli de personal se datorează mutării salariilor Direcției Generale Organismul Intermediar Transport de pe fonduri europene pe fonduri bugetare, în condițiile în care sumele din Programul Operațional Asistență Tehnică din exercițiul bugetar 2014-2020 pentru aceste cheltuieli s-au terminat. Ministrul a indicat că aceeași situație se regăsește în toate ministerele. Acolo sunt salarii de vreo 3 ori mai mari decât în restul direcţiilor. Să înţeleg că de aia nu s-a mai găsit 100 mil. lei pentru studenţi (că ăsta e impactul tăierii gratuităţii), ca să se ţină salariile sus la DGOIT? Oare n-ar fi mai bine ca banii ăia să se ducă în CFR S.A. şi CNAIR acolo unde se realizează efectiv proiectele? - Vitosa a scris:
- Adevărul e că în România studenții prea au abuzat la maxim de acea pomană electorală acordată de persedeu în 2017.
Eu n-am înțeles un lucru, cum mama mă-si în plină sesiune să te plimbi de la călărași la zalău ? Prea era trenul a doua lor casă, în vreme ce plătitorul de bilet întreg mergea omul în picioare că nu mai erau locuri libere, dar aici era problema cefereului că nu punea vagoane destule și motivul de ce nu îl știm cu toții.. Așa că salut și susțin inițiativa liderului pnl - ,,se va menține gratuitatea pentru studenți, dar pe ruta dintre localitatea de domiciliu și localitatea unde își desfășoară studiile,, Și plata a 50%. Don Cîţu ar putea să îi înveţe pe studenţi să facă speculaţii pe cursul valutar şi să se îmbogăţească aşa, că se pricepe la asta Cifrele nu mint, valoarea deconturilor pentru studenţi înainte de pandemie, când se mergea fizic la cursuri, era pe la 20 mil. lei pe lună. În august (deci mare şi soare) a fost de 12 mil., iar din septembrie încolo a fost între 6,5 şi 7 mil. lei pe lună. Asta arată că grosul călătoriilor se făcea pentru studiu, că altfel am fi avut 30 mil. lei în august. Unora le sar în ochi nişte cazuri izolate, ca în orice domeniu... dacă vorbim de cazuri izolate, pot să spun şi eu că şefii de tren sunt toţi nişte nesimţiţi şpăgari care nu ştiu să se poarte cu clienţii, deşi aşa sunt doar câţiva (nu prea am mai mers cu trenul de când cu pandemia, dar următorul care îmi mai vorbeşte cu ,,bă" o să zboare din tren cu tot cu uşa de la vagon). Ce zice Şică e imposibil tehnic de făcut şi implică o extra componentă birocratică... cine certifică că X stă în localitatea Y? se uită casiera pe buletin şi se gândeşte ,,Hmm... Proviţa de Sus, suntem în Comarnic... neah, să meargă la Câmpina şi să ia de acolo"? Probabil o să se arunce metodologia asta pe MTI, să amendeze corespunzător HG 42/2017. Nu mai zic că ideea în sine de modificare a cadrului de facilităţi în mijlocul anului universitar e o tâmpenie. Bonus: toţi studenţii au acum o legitimaţie pentru gratuitate la transport. Universităţile vor trebui să aplice pe ele menţiunile pentru studenţii orfani sau sub tutelă (care vor merge gratuit oricât), apoi să mai înscrie şi ruta dintre casă şi domiciliu, deci vor trebui tipărite alte legitimaţii. Punem pariu că mulţi studenţi le vor primi abia la sfârşitul anului? Că nu se fac aşa uşor. Şi apoi, dacă pe legitimaţie scrie Bucureşti - Câmpina, dacă studentul urcă în tren de la Buftea, îi dai gratuit până la Câmpina sau doar de la Bucureşti? Legislaţie proastă făcută de oameni care nu au nici cea mai vagă idee de tehnică legislativă şi care nu gândesc în perspectivă... păi când faci un act normativ, trebuie să anticipezi din start potenţialele contestaţii şi neînţelegeri şi să faci actul normativ cât mai clar cu putinţă. Nici Dragnea n-a gândit-o bine în 2017, dar nici Cîţu & co. n-o gândeşte bine acum. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 13 Feb 2021, 14:19 | |
| Dr2005 ia arata-ne cat sa decontat in 2015 2016 cu studentii si care au fost sumele in 2017 2018 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 13 Feb 2021, 17:35 | |
| Nu am date din 2015 şi 2016, pentru că deconturile alea se făceau direct prin Direcţia Economică (şi acum există o cameră plină cu teancuri de cupoane, că în spatele decontului se punea cuponul reţinut la casă). În perioada 2017 - 2019 suma a fost de aprox. 290 mil. lei pe an, elevi + studenţi. Sigur, pot să mă uit prin catastife să văd suma exactă, la virgulă, dar nu cred că interesează pe cineva ultima zecimală din sumă. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 13 Feb 2021, 21:14 | |
| Oare o fi adevarata comparatia?
London Underground - 402 KM - 5200 angajati / 46% din bugetul de ~10 miliarde de lire vine din incasarile din pretul calatoriilor Metrou Bucuresti - 77 KM - 6000 de angajati / maximum 30% din buget vine din incasarile din calatorii ... plateste toata Romania pentru functionarea lui ... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 13 Feb 2021, 22:10 | |
| In ultimul raport anual al Transport for London, de care tine metroul Londonistanului (link)), avem asa: - Pagina 125 - venitul segmentului metrou din incasarile de la calatori: £2,729.0 milioane
- Pagina 195 - financial assistance, adica subventia oferita de TfL segmentului metrou: £906.4 milioane
- Pagina 134 - grant income, doar ca nu e defalcat pe segmente, deci arata doar cat primeste toata firma
Zic ce am gasit la o cautare sumare. Nu garantez ca ala e totalul subventiilor incasate de metrou. Plus ca vad ca au o alta firma care se ocupa de intretinerea liniilor. As putea sa mai scormonesc, dar asta fac la lucru de-mi iese pe nas, e weekend... Intelegeti voi. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 14 Feb 2021, 08:35 | |
| https://m.ziare.com/economie/salariile-si-sporurile-din-cfr-ministerul-transporturilor-si-compania-de-drumuri-1661958 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 14 Feb 2021, 11:50 | |
| E automotor nu locomotiva, mama ei de stire
https://clubferoviar.ro/locomotiva-defecta-pe-sectia-901/ |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 14 Feb 2021, 12:45 | |
| Și nu l-au văzut pe R2441 Și câte alte desiro crapă zilnic la drum. Renaște cefereul nu glumă |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |