|
| Revista presei | |
|
+34Tony Ist 92Dragos CalinIonMihai Dr2005 @ndrey Adrian78 Peter Fodor TVlad cristi ar bubu AeroX IonutCFR2009 Re6/6 DUAL mtk DAS 2011 razvan - trenuri riciu MariusM florin94 Nesebar Cipri Andrei Neculai Norbi Adirmvl ldh80 cfr500 marius664 Amiralul Vitosa ciprian71 alinx3330 alexmorph3us Luna dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 11 Mai 2021, 18:53 | |
| - Adrian78 a scris:
- Trebuia lasata acciza pe combustibil ca acolo cat circuli atat poluezi si pusa rovigneta foar pe autostrazi si aia la.l km parcursi nu pe zilele..
Există acciză... culmea e că pentru tirişti şi pentru cursele ocazionale cu autobuze/microbuze, statul returnează o parte din ea! Dar pentru feroviar şi transport regulat, inclusiv urban, nu dă nimic. O nedreptate imensă, pe care MFP a refuzat sistematic să o corecteze. Drumurile, în teorie cel puţin, nu sunt incluse în impzitele pe venit. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 11 Mai 2021, 18:58 | |
| Nu m-am exprimat corect nu acciza ci supra acciza aia pentru drumuri.. TVlad zi mersi ca ai favut si RMNul ala gratuit eu anu asta am dat deja vreo 1780 de lei pentru RMN EKG consultatii desi mi se trage intre 1300 si 1500 lunar la sanatate |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 11 Mai 2021, 21:38 | |
| https://buletin.de/bucuresti/noile-tramvaie-ale-capitalei-vor-fi-verzi-directorul-astra-arad-planul-de-vopsire-tinde-catre-culoarea-autobuzelor-hibride/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 12 Mai 2021, 11:44 | |
| Ungurii testeaza sistemul ca sa nu mai opreasca in anumite statii unde nu coboara pasageri O schimbare importantă este că, începând cu 17 mai 2021, trenurile de călători se vor opri la anumite opriri numai dacă există un pasager care urcă sau dacă intenția de aterizare a fost semnalată la timp. Măsura afectează stațiile Szentdénes, Nagypeterd, Molvány, Nemeske, Kisdobsza, Barcs upper, Bélavár și Somogyudvarhely pe linia noastră. Cum putem indica intenția de a ateriza? Butoanele de eliberare a ușii (marcate în fotografie) pe trenurile cu motor Desiro funcționează și ca un indicator de aterizare, deci trebuie doar să apăsați butonul de pe ușă înainte de a ajunge la oprire. Echipamentul trimite o notificare șoferului, astfel încât trenul să oprească la următoarea oprire. Cum putem indica intenția de a decola? Pasagerii care urcă trebuie să aștepte într-un loc vizibil șoferului pe peron. Dacă există un pasager care așteaptă, trenul se oprește. Modificarea afectează numai trenurile cu motor Desiro, alte trenuri oprindu-se întotdeauna la stațiile lor programate. În cazul în care semnalul de aterizare nu funcționează sau condițiile vizuale nu sunt adecvate pentru ca șoferul să judece dacă există un pasager la îmbarcare, trenul se va opri și el. Ce se va schimba? Efectul scontat al măsurii va fi îmbunătățirea regularității transportului: dacă trenul nu se oprește la o oprire în care nu există călători, acesta poate circula mai repede, reducând astfel eventualele întârzieri. Aprovizionarea așezărilor nu se modifică |
| | | Cipri Andrei Neculai
Numarul mesajelor : 387 Localizare : M400, km 130 Reputatie : 3364 Data de inscriere : 29/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 12 Mai 2021, 13:12 | |
| - Adrian78 a scris:
- Ungurii testeaza sistemul ca sa nu mai opreasca in anumite statii unde nu coboara pasageri
Exact ca-n Elvetia. Ar fi ceva daca s-ar face si la noi, in prima faza la trenuri suburbane, gen cel catre Otopeni. Ca am dubii ca vor coborî la fiecare cursa pasageri la Pajura sau patinoarul lui Tiriac. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 12 Mai 2021, 13:42 | |
| - Cipri Andrei Neculai a scris:
- Adrian78 a scris:
- Ungurii testeaza sistemul ca sa nu mai opreasca in anumite statii unde nu coboara pasageri
Exact ca-n Elvetia. Ar fi ceva daca s-ar face si la noi, in prima faza la trenuri suburbane, gen cel catre Otopeni. Ca am dubii ca vor coborî la fiecare cursa pasageri la Pajura sau patinoarul lui Tiriac. Si in Gemania este ceva de genul calatorii stau intrun patratel si atunci mecanicul opreste.. Problema este alta acolo daca nu opreste un tren vine altu la jumate de ora la noi ai astepta 3-4 ore Poate pe Bucuresti Ploiesti ar merge încercat un proievt pilot |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 12 Mai 2021, 13:48 | |
| Dezmat pe banul public
https://www.g4media.ro/ministrul-transporturilor-metrorex-nu-si-a-platit-darile-la-stat-insa-a-marit-salariile-exista-angajati-doar-pe-hartie-oameni-care-nu-au-trecut-pe-acolo-niciodata-sau-aproape-niciodata.html |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 12 Mai 2021, 14:58 | |
| Apropo de Metrorex, am făcut nişte calcule interesante:
Metrorex a avut anul trecut 88.050.353 călători (adică validări) - sursa Conform CSP cu modificările şi completările ulterioare, pentru anul 2020 veniturile din titluri de călătorie sunt de 196.974.530 lei - sursa. Tot de acolo aflăm şi numărul de călători luat în calcul - 120.313.645. Ştim sigur că nu s-a ajuns la numărul ăsta din cauza pandemiei (vezi mai sus), dar vom lucra cu estimarea asta pentru că bugetul a fost construit în jurul ei şi nu am la dispoziţie execuţia bugetară a Metrorex. Diferenţele de tarif (adică pentru facilităţi) sunt de 25.008.530 lei.
De aici rezultă preţul mediu al unei călătorii - cel efectiv încasat de la călători, incluzând şi diferenţa de preţ pentru facilităţi: (196.974.530+25.008.530)/120.313.645 = 1,85 lei/călătorie (1)
Mai vedem că veniturile din alte surse sunt de 27.481.250 lei, din care neeligibile pentru OSP (obligaţia de serviciu public) 8.818.900, deci eligibile sunt 18.662.350 lei. Raportat la numărul de călători bugetat, înseamnă 0,16 lei/călătorie (2) (aproximat la 2 zecimale; în CSP calculele se fac cu 8, dar pentru simplificare eu voi lucra cu 2)
În privinţa compensaţiei, aceasta e bugetată la 886.672.120 lei. Pe călătorie vine 7,37 lei. (3)
Metrorex a bugetat o pierdere de 20.436.840 lei. Deci 0,17 lei/călătorie. (4)
De aici ne rezultă că preţul unei călătorii pentru ca Metrorex să încheie pe zero este (1)+(2)+(3)+(4) = 1,85 + 0,16 + 7,37 + 0,17 = 9,55 lei. La un curs leu/euro de 1 euro = 4,9265 înseamnă 1,94 euro/călătorie. Atât e valoarea necompensată pentru cheltuielile actuale, atât ar fi preţul - 10 lei o călătorie pentru toată lumea. Nu 50 cum vrea Rădoi.
De aici observăm că metroul nostru e relativ ieftin de exploatat, dacă poate fi menţinut pe zero cu sub 2 euro/călătorie. Asta însemană că salariile, deşi mari pentru nivelul nostru, sunt mici raportat la cele din Bruxelles de exemplu (unde e 2,7 euro/călătoria şi tot e subvenţionat), costurile cu întreţinerea sunt şi ele mai mici (probabil datorită salariilor mai mici ale personalului de întreţinere - care în cazul trenurilor e de la Alstom), energia electrică probabil e mai ieftină aici, la fel şi diversele servicii auxiliare (gen telefonie). Mai observăm şi că e compensat la greu... salariul mediu net în Bucureşti bate spre 4300 lei pe lună. 3,5 lei o călătorie / 6,5 lei 2 călătorii (să fie mai ieftin), 30 lei 10 călătorii, 100 lei abonamentul lunar, 999 lei abonamentul anual ar fi nişte tarife de bun simţ, adaptate veniturilor de la noi. Plus că metroul nostru face cam ce face S-Bahn-ul la Viena sau RER-ul la Paris, e pentru călătorii lungi, nu pentru două staţii. Asta nu înţelege nici Metrorex, nici ADITPBI, ambele încercând să forţeze umplerea artificală a M5 prin desfiinţarea transportului de suprafaţă, iar propunerile venite de la diverse personalităţi deja zic că nu ar mai trebui să existe transport electric pe deasupra metroului cu excepţia lui 1/10, adică 97, 73, 74 + toate troleele de pe Kogălniceanu şi chiar 21 + 32 ar trebui să dispară, după caz anul ăsta or după ce încep lucrările la M5 şi M7, adică în vreo 3 - 4 ani (când s-or termina, probabil în 20 de ani). Bine, nu zic că transportul de suprafaţă ar trebui să fie 1,3 lei/călătorie (1,5 lei 30 minute, 2 lei o oră ar fi nişte tarife decente), dar nici la nivel de metrou; din păcate, o integrare tarifară a metroului e puţin probabilă şi necesită fie compensaţii mari pentru a ţine preţul metroului jos, fie preţuri obscen de mari la transportul de suprafaţă. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 12 Mai 2021, 17:47 | |
| Apropo am vazut pe o pagina de facebook a MAV ca in weekendul trecut au calatorit 1000 de biciclisti cu trenul
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 14 Mai 2021, 16:07 | |
| https://www.g4media.ro/directorul-stb-vrea-introducerea-unui-tarif-orar-de-3-lei-pe-mijloacele-de-transport-in-comun-din-bucuresti.html |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6525 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Revista presei Vin 14 Mai 2021, 18:36 | |
| https://resita.ro/edilul-ioan-popa-modernizarea-caii-ferate-resita-timisoara-va-fi-finantata-prin-pnrr-ministerul-transporturilor-sustine-implementarea-proiectului/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 15 Mai 2021, 16:37 | |
| 350 DE TURIȘTI ÎN PRIMA ZI DE WEEKEND Deși astăzi a fost mai posomorâtă vremea în Munții Aninei, turiștii și-au făcut apariția într-un număr foarte mare la tren, la dus fiind 230 de călători veniți din toată țara, fie individual, fie în excursii organizate, iar la întors 120, în aceleași situații Aceștia au fost așteptați în gara Anina de către patronul The gallery pizzerie, dar și la restaurant, unde au savurat o pizza caldă și au admirat priveliștea montană din oraș🥰 Cerem încă o dată Regionalei CFR Timișoara să grăbească revizia vagonului 28-29 454 pentru a suplimenta trenul, astfel încât sa acoperim capacitatea maximă de locuri și de a nu a mai repeta situația de a transporta călătorii în picioare! Turiștii ce doresc să facă o călătorie pe Semmeringul Bănățean sunt sfătuiți să-și achiziționeze biletele, fie în varianta online, fie de la casele de bilete din localitatea de unde vin, deoarece la Oravița nu funcționează casa de bilete și riscă să stea în picioare! Vă mulțumim pentru înțelegere și vă dorim călătorie plăcută |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 14:27 | |
| - Citat :
- Aceștia au fost așteptați în gara Anina de către patronul The gallery pizzerie, dar și la restaurant, unde au savurat o pizza caldă și au admirat priveliștea montană din oraș🥰
Cerem încă o dată Regionalei CFR Timișoara să grăbească revizia vagonului 28-29 454 pentru a suplimenta trenul, astfel încât sa acoperim capacitatea maximă de locuri și de a nu a mai repeta situația de a transporta călătorii în picioare! Ce mod frumos de a spune ,,mai pompaţi bani într-un vagon care să meargă doar o zi pe săptămână, să avem noi cui să vindem pizza" _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 15:30 | |
| DA domnule, mai vindem pizza ca sa traim si noi.
Oamenii merg in zona pentru linie, pizza este ceva subsecvent.
Nu circula trenul ca sa vinda ala pizza ci ala vinde pizza pentru ca circula trenul.
De la voi din Bucuresti, din ministere, ca intotdeauna colturile tarii nu au fost decit provincia.Da-i dracu de tarani.
Nimeni nu s-a gindit vreodatsa ca simbata ar fi bune doua trenuri ca sa nu stea oamenii ca sardelele.
Lumea vine la tren, dar nu are ce face in Anina si timpul e scurt asa ca poate consuma o pizza.
doamne ce blasfemie pentru bucuresteanul care are conditii sa mearga la mare ca si cum ar merge la strand. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 16 Mai 2021, 16:37 | |
| Cred că ştii că nu e normal ca statul să subvenţioneze turismul la modul ăsta. Că practic asta se face, acele vagoane au călători doar în week-end, în rest merge locomotiva cu un vagon sau două doar cu naşul şi personalul CFR de pe secţie că, na, ai nevoie de n IDM-işti, cari, RTV-işti ş.a.. Şi gluma asta de tren încasează subvenţie, subvenţie care ar fi mult mai bine investită (inclusiv dpdv al conformării cu Green Deal) pentru încă un tren Braşov - Bucureşti în week-end (înlocuiţi Braşov - Bucureşti cu Vatra Dornei - Suceava, cu Cluj-Oradea sau cu ce altceva vreţi voi din alte zone).
Acea linie NU este una turistică ori izolată de reţeaua europeană, în accepţiunea Directivei (UE) 2016/797. Este infrastructură publică, ce-i drept neinteroperabilă, operată de un OTF licenţiat, în baza unui CSP acordat şi decontat de statul român. Asta înseamnă că se supune unei serii întregi de instrucţii şi personalul necesită o groază de autorizări şi certificări, nu e ca la Vişeu... apropo de Vişeu, acolo e vreo 70 biletul, nu 24 lei dus/întors ca pe Oraviţa - Anina.
Corect şi normal ar fi fost ca traficul de navetă (cât mai există) să se facă cu nişte automotoare mici şi noi (se pot deriva din tramvaie, nu e greu) şi trenul clasic să circule doar pentru turişti, la un preţ pe măsură (măcar 50 lei dus-întors). Operând ca tren turistic, nici nu ar mai trebui atâtea revizii periodice la vagoane, că oricum nu prea are ce să se strice la ele. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |