|
| Revista presei | |
|
+34Tony Ist 92Dragos CalinIonMihai Dr2005 @ndrey Adrian78 Peter Fodor TVlad cristi ar bubu AeroX IonutCFR2009 Re6/6 DUAL mtk DAS 2011 razvan - trenuri riciu MariusM florin94 Nesebar Cipri Andrei Neculai Norbi Adirmvl ldh80 cfr500 marius664 Amiralul Vitosa ciprian71 alinx3330 alexmorph3us Luna dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Apr 2021, 16:10 | |
| Ce crezi tu că se poate face? Dar numai să îmi dai şi baza legală. Că altfel, fantezii poate să aibă oricine, acum 100 de ani oamenii visau la trenuri suspendate şi nici acum nu există aşa ceva.
OK, rame push-pull... durează cam 5 ani de la lansarea unei licitaţii până la prototip. Legea 500/2002 nu permite bugete multianuale, aşa că e cam greu de bugetat o astfel de achiziţie. Plus că mai sunt 2 achiziţii blocate în Justiţie şi nimeni nu o să se mai bage în încă o procedură de achiziţie. Poate un cadou pentru CFR Călători? Ţeapă, TFUE art. 107 nu permite asta, e distorsiune de piaţă şi discriminare faţă de ceilalţi OTF.
Iar dacă, ipotetic vorbind, aflu că vreun OTF de stat - de călători sau de marfă - se apucă să caseze vehicule neamortizate măcar contabil, eu cu mâna mea mă duc şi fac plângere la DNA. E datoria mea de cetăţean să mă opun fituirii banului public. Durata de amortizare contabilă pentru un automotor modernizat este de 12 - 18 ani. Fiind firmă de stat, aş merge pe maximul posibil, deci 18 ani. 2008+18=2026. Dar dacă fac aşa, atunci să facă la tot aşa, şi la Desiro 2007+18=2025, iar acolo chiar nu se mai găsesc piese, automotoarele fiind concepute prin 1993-1994 şi toată tehnologia fiind la nivelul de atunci. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Apr 2021, 17:27 | |
| - cfr500 a scris:
- https://clubferoviar.ro/calea-ferata-moldova-ardeal/?fbclid=IwAR26VSWW1DGSjQ6B2vCIKi1Ce_k7UN1apAFivZ9cIV7CZQJZgIBa6oj6RO8
Pe acest sector Statia Mestecanis ar trebui sa dispara si sa fie construit un tunel foarte lung si pe Gradnita-Lunga Ilvei ar trebui o scurtare de traseu. Sunt alte sectii mai grele cu panta unde se circula si mai rau cu viteze de 30 km/h unde au fost restrictii si de 15-20km/h pe kilometrii intregi si ar trebui alt traseu unde exista si trafic triplu de marfa.. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Apr 2021, 17:30 | |
| Dr2005 in Germania se taie ramele ICE-TD productie 2001 si nu a sarit nimeni de cur in sus si tu tot o ti langa cu Malaxele cu un motoras Volvo si un computer de bord Pe ala de a aprobat modernizarea l-as pune sa se plimbe toata ziua cu ele |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Apr 2021, 21:48 | |
| https://www.railjournal.com/news/battery-train-operates-for-185km-without-charge-in-swiss-research-project/ |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Apr 2021, 21:53 | |
| trebuia sa faci plingere cind s-au modernizat Malaxele. Ca erau superamortizate.Au prins chiar si holocaustul. Viata vazuta exclusiv contabiliceste e echivalentul traiului in ghetouri. Sint multe, multe piese sau materiale aprovizionate de firme si companii care se dovedesc esecuri in exploatare si atunci sint retrase. din pricina unor supercinstiti este tara de ripa. Ca nimeni nu are curaj sa faca ceva fiind cu sabia lui Damocles asupra capului. In curind DNA o sa faca achizitiile de material rulant. Problema este daca o sa mai fie si pentru cine. ideea este ca unii dintre noi vrem ca Desiro sa circule 100 de ani aidoma Malaxelor 900, care au computer de bord, probabil un Comodore. Ce facem atunci? cum poti sa afirmi ca malaxa 900 sa circule pina in 2025 si Desiro tot pina atunci? pai ce computer de bord de mers pe Marte au? tu nu observi ca iti cumperi un telefon de 1000 de oiro in ianuarie si in aprilie e deja depasit de altul? Asa stau multe vagoame si alte mijloce fixe si se degradeaza in loc sa fie valorificate. Stau vagoanele pe linii moarte cu valoare de 1 milion, dar le descompun magnetii si CFR pierde. Apoi chiar daca le dau la fier vechi , nu mai au greutatea din acte si unu ca tine cu DNA, constata pierderea si baga oamenii la bulau. Daca ar fi bagat paza i-ar fi acuzat ca au platit paza. Si tot asa domnule. Stau cladirile si se degradeaza dar nu se vind pentru locuinte sau alte functiuni, nu se transfera catre autoritatile locale( stiu, o sa-mi bagi placa aia cu codul administrativ, dar codul e relativ nou) apoi dupa ce se fura bine de tot, se caseaza ca au peste 100 de ani si se mai demoleaza ce se poate.
Ultima editare efectuata de catre dan tm in Sam 03 Apr 2021, 22:14, editata de 1 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Apr 2021, 22:08 | |
| Malaxele vor salva planeta.. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Apr 2021, 22:12 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nesebar a scris:
- Tu o ti pe a ta, NU INTELEGI CA PE CALATORUL DE RAND IL DOARE IN C.... DE PARTEA TA MECANICA, calatorul e interesat de confort cand urca intr-un mijloc de transport, vrea confort, vrea sa fie atragator, vrea sa se simta bine, sa miroasa a curat, a nou, a modern, in schimb malaxorul iti ofera exact ca acum 100 de ani, miros de jeg, de motorina, mizerie si zdruncinaturi de te doare capul si esti ametit cand cobori din caruta malaxoare, tu nu vrei sa vezi realitatea si o ti langa cu prostiile tale mecanice, lumea face p.... pe toata partea mecanica atata timp cat la interior confortul e 0!!!!! NUL!!!! NU exista confort oferit calatorului!
Păi şi mizeria cine o face? Jegul de unde e? Îţi garantez că nu e nici de la proiectant, nici de la fabrică, nici de la CFR Călători. Câtă vreme călătorul nu e în stare să păstreze ce i se pune la dispoziţie... apoi, ce confort vrei pentru un drum de juma' de oră? Nu vrei să îţi pună şi STB canapele în tramvai sau autobuz? Că o cursă cu un 135 cap-coadă ţine vreo 2 ore, deci cam cât un drum cu regio de la Bucureşti la Târgovişte, de ex.. Fiecare e liber să aleagă ce mijloc de transport vrea, dar dacă am avea legislaţie ca în Germania (adică parcare cu plată, fără diesel în oraş şi fără benzină sub euro 6 în oraş şi RCA la 400 euro/an), îţi garantez eu că ar avea CFR Călători un teanc de petiţii pentru trenuri şi că oamenii ar plăti şi dublu doar să prindă un loc chiar şi într-un AM900.
- Adrian78 a scris:
- Dr2005 dar in Elvetia Germania Austria trenurile mai trec prin capitale nu e capat de linie pentru toate acolo
CFR sa introduca trenurile de altdata ce legau Craiova de Galati si Brasov adica 1824 sa fie prelungit la Galati sa mai fie prelungit altu la Brasov si multe altele Ţi se pare cumva că Gara de Nord permite astfel de combinaţii? Noi suntem în situaţia Budapestei, cu gara înfundată. Au mai fost şi alţii cu gări din astea... de ex. OBB a băgat un miliard de euro ca să îşi facă o gară modernă şi de tranzit. Dar România nu e Austria, iar Gara de Nord ca poziţie nu se poate compara cu fosta Wien Sbf, că la noi ai blocuri de locuinţe în jurul gării, nu poţi să le razi ca să faci o gară gen Wien Hbf.. Gara de Nord va rămâne mulţi ani în forma actuală... iar asta înseamnă că soluţia e să faci mers cadenţat cu plecare din Gara de Nord, nu să plimbi aiurea grupe şi grupuleţe de vagoane. La Gara de Nord te dai jos şi ştii că din oră în oră ai tren spre Braşov, Craiova, Constanţa, Galaţi ş.a., că altfel dacă pică un copac la Predeal, laşi gaură pe Bucureşti - Craiova, de ex. Doctore, fi serios cu gara din Viena. Acolo a fost o gara infundata cu doua directii. Liniile infundate se ajungeau cap in cap in forma de L. si atunci OBB a unit directiile si a desfiintat infundatele. Nu doar ca sint blocuri si acolo ci pe locul eliberat de partile infundate se vor construi blocuri. Ai intrat pe google sa masori cit sint de late fasciculele de linii, gara noua si toate auxiliarele de acolo situate pe lung? Apoi observa cite tiganii si linii abandonate sint in zona garii din Bucuresti Nord. Si solutii au ungurii in Budapesta pentru continuare calatoriei garniturilor. Ar fi loc si in Bucuresti pentru o gara noua, de exemplu intre bucla aia care vine din Bucurestii Noi peste 900 si ram Pajura spre Baneasa. Acolo e in curba exact ca la Viena. DAr ca sa nu imi spui ca nu da acces direct pentru un tren Buzau -Craiova, se poate face o gara complet noua in triajul Bucuresti, ca triajul are tot felul de bucle si racorduri asa ca ar putea circula trenurile chiar si cadentate fara sa fie reversilbile sau sa mai intoarca locomotiva. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Apr 2021, 22:52 | |
| - Dr2005 a scris:
- Fiind firmă de stat, aş merge pe maximul posibil, deci 18 ani. 2008+18=2026. Dar dacă fac aşa, atunci să facă la tot aşa, şi la Desiro 2007+18=2025, iar acolo chiar nu se mai găsesc piese, automotoarele fiind concepute prin 1993-1994 şi toată tehnologia fiind la nivelul de atunci.
Doamne fereste de asa ceva, sa se caseze mai repede desiro cu un an decat malaxele. No asta e aberatie mai mare si decat mersul prost de tren pe anumite relatii/sectii. Pur si simplu intrece orice masura. Nici macar pentru cei care circula gratuit nu pot fi de acord cu asa ceva - sa ai desiro dar sa il casezi si sa ii pui ca alternativa sa mearga cu malaxa - in serviciu comercial. Si da, stiu de amortizari dar nu e nici pe departe obligatoriu sa casezi un bun doar pentru ca e amortizat. - Dr2005 a scris:
Iar UE, deocamdată, fix naveta transfrontalieră o sprijină (inclusiv prin finanţare pentru infrastructură şi trenuri, dacă te duci mâine cu un proiect să refaci linia Cenad - Mako şi să iei 10 automoare pentru Timişoara - Szeged din oră în oră, ţi se aprobă imediat finanţarea, trebuie doar să vrei), restul sunt doar discuţii şi declaraţii politice. Pai atunci sa fie macar trenuri transfrontaliere si legaturi la ele catre alte orase/capitalele statelor, asta sigur se poate/e permis! Desi cred ca ar fi permis si trenuri de parcurs mai lung daca asigura si trafic transfrontalier. Bine acum de cand cu pandemia de prostid-19 si restrictiile aferente mai greu s-ar gasi calatori dar tot ar fi trebuit sa ramana cateva trenuri internationale - da, unii merg, mai ales daca au treaba chiar daca trebuie sa faca carantina 14 zile dupaia. - Adrian78 a scris:
- Vitalie Cojocari
Compania low cost Blue Air, operator românesc cu capital privat, se poate lăuda de astăzi cu o aeronavă nouă în flotă.
Boeing 737-8 MAX a aterizat pe Otopeni și a efectuat deja primul zbor. Unul inaugural.
Au luat ca sa aiba ce ruginii, de cand exista covid si calatoriile internationale sunt aproape interzise sa iei avioane noi? Daca chiar aveau ceva planuri cred ca gaseau aeronave bune destule second/la companii in pragul falimentului. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Apr 2021, 01:07 | |
| Asta este o frustrare!!! Sa urli ca din gura de sarpe ca malaxorul e bun si sa umpli pagini intregi cu argumente ca e lux malaxorul si ca e normal ca in 2021 sa ai aceleasi conditii ca in 1940 e trist! Este chiar TRIST sa susti asemenea mortaciuni in zilele noastre! Si faptul sa impui taxe peste taxe la auto si parcari doar doar sa obligi lumea la circule cu malaxorul, e chiar adevarat frustrare! Tineretul din ziua de azi schimba telefoanele ca pe ciorapi, mereu au ultimul model aparut, la 18 ani majoritatea vor carnet, multi primesc si o masina de la parinti si tu vrei ca lumea sa mearga cu malaxorul? Cred ca refuzi cu orice pret realitatea si spre ce tinde omenirea, altfel nu imi explic! Cehia a ajuns de atatia la ani la RailJet, Polonia are cateva modele de AM-uri noi de ultima generatie, rame electice noi, Slovacia la fel, rame electrice noi, Ungaria a cumparat atatea rame electrice, fosta Iugoslavie, Croatia, Serbia, etc, rame electrice noi, am-uri noi, totul modern!!!! Locomotive noi de ultima generatie care merg in Germania le gasesti si in Slovacia sau Polonia, vagoanele sunt modernizate la standarde europene, confort sporit calatorului, zgomot DIMINUAT in vagoanele salon(la noi in 20-68 nu te intelegi cu cel de langa tine daca merge cu 120 km/h pe 500) port USB nu doar priza, se simte confortul, te simti bine ca si calator, iar tu vii si ne ametesti pe toti pe aici, ca noi suntem prosti, noi nu am vazut ce au altii, ca malaxorul e bun! Esti chiar penibil de-a dreptul! Nu ai sa intelegi niciodata ca pe calator in doare in c... de motorul tau volvo si nu stiu ce computer de bord are mortaciunea malaxoare, i-si baga ceva in malaxorul tau si nu mai merge cu trenu iar tu te uiti la stele si zici ca nu sunt calatori, pai in vecii vecilor amin nu ai sa ai calatori la asa ceva! Calatori ai doar daca oferi confort si legaturi bune si cat mai directe, si faptul ca nu sunt rute directe faci sa fuga calatorul dar astea merg impreuna, confortul si legatura directa, ai confort si tren direct, ai si calatori, nu ai confort si il pui pe om sa schimbe 7 trenuri, o sa te uiti la stele si numeri stelele ca, calatorii nu ai ce sa numeri ca nu vor fi! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Apr 2021, 01:32 | |
| Noua ne trebuie cateva locomotive diesel noi, care sa asigure IT in vagoane tot timpul nu cum e acum cu DA si inda care la plecare deconecteaza, merge 5 minute ca iar deconecteaza, la fiecare halta, pauza, cand se mai incalzeste in vagoane daca tot pornesti si dai drumu, am fost pe 201 cu 2068 din 5 in 5 minute se oprea, nici nu apuca sa se incalzeasca instalatia dar sa mai emane caldura in vagon, nici vorba. 20-68 sunt ok dar pe Regio, da, chiar e nevoie de vagoane pentru Regio ca 20-55 urmeaza sa le scoata si trebuie inlocuite cu ceva. Avem nevoie de AM-uri gen cum e VT de la TFC cu 3 vagoane, ideale pentru Regio pe 201, avem nevoie de ceva AM-uri care ofera confort sporit pentru trenurile IR. Desiro trebuie trimise la Regio, deschise unele sectii ramase fara circulatie unde chiar e nevoie de tren, gen Vascau, Bixad, Falticeni, Turnu Magurele si altele. Sunte multe de facut si multe avem nevoie dar statul nu face nimic, statul trebuie sa investeasca in infra in primul rand! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Apr 2021, 03:59 | |
| Hai ca tot vorbim de vagoane si confort am ramas uimit ce au scos cei de la MAV vagonul 85-91-4xx Despre confort nu avem ce sa mai vorbim.. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7372 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Apr 2021, 11:23 | |
| In Romania trebuie rame electrice si rame electrice bi-mode pentru lung si scurt parcurs care merg si pe baterii pentru linii neelctrificate. Pentru vagoane, situataa e putin mai delicata pentru linii neelectrificate. Momentan sunt locomotice electrice duale (electric si Diesel), intr-un viitor locomotivele electrice care merg pe baterii se vor dezvolta. In momenetul de fata nu trebuie sa ne mai complicam cu schimbarea locomotivei pentru schimbare modului de tractiune. Prin fonduri UE nu se mai accepta achizitia de material rulant Diesel. In cativa ani vagonele 20-68 si 20-49 1xx ar trebui sa ajunga pe trenuri R si R-E, inlocuind vagoanele 20-55 si 20-54. Pe vagonele 20-54 si etjatele 26/36-16 nu scrie cand le expira avizul AFER? Stie cineva? Multumesc anticipat. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Apr 2021, 12:44 | |
| CFR nu este eligibila pentru fonduri europene, fonduri de la stat nu se dau asa ca nu prea sunt solutii Poate doar cu imprumuturi facute de CFR Calatori garantate de stat dar nici compania nu sta prea grozav financiar. Altii se roaga sa se mai modernizeze vagoane locomotive Malaxe ca de acolo iasa banu gros din vopsirii si da-i sa mearga nu conteaza ca peste o luna e la gard |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Apr 2021, 15:14 | |
| - dan tm a scris:
- ideea este ca unii dintre noi vrem ca Desiro sa circule 100 de ani aidoma Malaxelor 900, care au computer de bord, probabil un Comodore. Ce facem atunci? cum poti sa afirmi ca malaxa 900 sa circule pina in 2025 si Desiro tot pina atunci? pai ce computer de bord de mers pe Marte au? tu nu observi ca iti cumperi un telefon de 1000 de oiro in ianuarie si in aprilie e deja depasit de altul?
Commondore în 2008? Nu de alta, dar ştiu pe cineva pasionat de antichităţi IT care ar fi fost interesat de aşa ceva. Evident că toate computerele de bord au softuri în proprietatea fabricantului trenului, care evident că sunt licenţiate doar pentru utilizare şi atât, că nu e ca la URAC unde se fac tramvaie cu Windows XP SP2 (!). Iar ,,computer de bord" e o exprimare generică, care include o reţea întreagă de alte computere (motor, cutie de viteze, frâne etc.). Mă rog, la AM 900 nu e cazul de computer la frâne, dar la Desiro da, doar că Knorr Bremse nu numai că nu te lasă să umbli în el, dar nici nu mai produce vreo piesă de vreo 2 ani. Fie bagi banu' gros şi schimbi toată instalaţia de frânare, fie îţi manufacturezi tu piese, presupunând că nu te dă Knorr Bremse în judecată. Exact de aia ce se cumpără acum, se cumpără cu mentenanţă inclusă sau în leasing operaţional... practic tu nu plăteşti trenul, ci plăteşti disponibilitatea trenului pentru x ani. Ce se întâmplă după ce trece termenul X e treaba producătorului, tu ai plătit pentru 20 de ani şi 20 de ani trenul ăla a produs pentru tine 20 de ani cu disponibilitate de 95% sau cât ai stipulat în contact. Aşa ar fi trebuit făcut şi la noi, cu orice, de la Malaxa la Desiro şi de la LDH la Transmontana. Făcută modernizare/achiziţie cu tot cu mentenanţă pe măcar 15 ani la modernizări şi 25 la vehicule noi şi apoi fier vechi. Şi în felul ăsta am fi acut acum amortizate şi financiar şi Malaxele şi Desiro şi EA-urile cu IGBT şi toate cele. Pe când aşa... circulă 3 - 4 ani până vine scadenţa la RR sau altă reparaţie, apoi mai stau 2 - 3 ani până sunt bani de revizie, un an în revizie (că, na, dacă e o singură firmă şi i le pasezi pe toate o dată se mişcă mai greu) şi ciclul se reia; nu-şi vor scoate banii nici într-o sută de ani, aşa că în 2121 vom circula tot cu Malaxe - dan TM a scris:
- Stau cladirile si se degradeaza dar nu se vind pentru locuinte sau alte functiuni, nu se transfera catre autoritatile locale( stiu, o sa-mi bagi placa aia cu codul administrativ, dar codul e relativ nou) apoi dupa ce se fura bine de tot, se caseaza ca au peste 100 de ani si se mai demoleaza ce se poate.
În majoritate, autorităţile locale au râvnit terenurile doar ca să împroprietărească cu ele vreun cumpărător de drepturi litigioase. Clădiri s-au tot vândut până în 2019, atât locuinţe de serviciu, cât şi clădiri de staţii, cantoane, cabine ş.a.. Da' unele clădiri sunt la mama naibii în câmp, nici gratis nu ţi le ia nimeni. Plus că mai e ceva - toate sunt în zona de siguranţă a căii ferate şi stau pe domeniul public al statului, or domeniul public nu se poate vinde. Practic, cine a cumpărat clădiri, nu a cumpărat şi terenul de sub ele, ceea ce e o problemă măricică dacă vor să vândă mai departe sau să demoleze şi să facă altceva în loc. Apoi a mai venit şi Veorica cu Codul Administrativ şi a făcut lucrurile şi mai varză. Crezi că noi nu am contestat aceste schimbări legislative? Dar n-ai cu cine, pot să scriu eu cărţi întregi de observaţii... problema se rezolvă doar la nivel mult mai înalt, deci fie direct la prim-ministru, fie prin lege în parlament, dar legea or să ţi-o facă praf PSD+AUR în comisii. - Luna a scris:
- Doamne fereste de asa ceva, sa se caseze mai repede desiro cu un an decat malaxele. No asta e aberatie mai mare si decat mersul prost de tren pe anumite relatii/sectii. Pur si simplu intrece orice masura. Nici macar pentru cei care circula gratuit nu pot fi de acord cu asa ceva - sa ai desiro dar sa il casezi si sa ii pui ca alternativa sa mearga cu malaxa - in serviciu comercial.
Aberaţie sau nu, este legislaţie. Legea se aplică, nu se discută. Echipamentele principale de pe Desiro - motor, cutie de viteze, computer de bord - sunt de generaţie mult mai veche decât cele puse pe Malaxa, dacă o să cauţi prin urmă o să vezi că inclusiv un angajat de la Paşcani se plângea de problema asta. Peste asta vine problema cu Knorr Brmese şi frânele de Desiro (care frâne, evident că sunt mult peste cele de Malaxa). _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Apr 2021, 15:33 | |
| - Luna a scris:
- Pai atunci sa fie macar trenuri transfrontaliere si legaturi la ele catre alte orase/capitalele statelor, asta sigur se poate/e permis! Desi cred ca ar fi permis si trenuri de parcurs mai lung daca asigura si trafic transfrontalier. Bine acum de cand cu pandemia de prostid-19 si restrictiile aferente mai greu s-ar gasi calatori dar tot ar fi trebuit sa ramana cateva trenuri internationale - da, unii merg, mai ales daca au treaba chiar daca trebuie sa faca carantina 14 zile dupaia.
Păi tehnic se poate pune tren de oriunde până oriunde, problema e la bani. Nu poţi să subvenţionezi traficul internaţional decât în cadrul euroregiunii, caz în care euroregiunea are calitatea de autoritate contractantă. Dacă se face o euroregiune Timiş-Szeged, să zicem, atunci ambele judeţe îşi pot împărţi o subvenţionare a trenurilor sau autobuzelor între ele. Prin urmare sporirea trenurilor internaţionale de navetă ar trebui cerută autorităţilor judeţene şi locale. Iar pentru alea de lung parcurs direct la operatorii de transport, că alea sunt exclusiv trenuri comerciale. În rest, despre măsurile anti-Covid sunt multe de spus... câtă vreme ele vor fi doar pentru fraieri şi nu pentru politicieni, mafioţi şi bombardieri, vor fi degeaba. Dacă în martie 2020 nu mai primeam toţi căpşunarii fără izolare forţată în apropeirea graniţelor şi testare, poate aveam o incidenţă mai mică... că la cum se călătoreşte internaţional de vreo 12 luni, e clar că majoritatea infectărilor sunt comunitare, deci pornite de la primii bolnavi veniţi în ţară. - Luna a scris:
- Au luat ca sa aiba ce ruginii, de cand exista covid si calatoriile internationale sunt aproape interzise sa iei avioane noi? Daca chiar aveau ceva planuri cred ca gaseau aeronave bune destule second/la companii in pragul falimentului.
Nu au cum să ruginească, că avioanele sunt din aluminiu ) Bine, o comandă de avioane se plasează cu 4 - 5 ani în avans minim, nu aveau atunci de unde să ştie ce se va întâmpla în 2020. Plus că primul avion trebuia livrat mai demult, dar modelul ăsta s-a cam prăbuşit şi a fost oprit de la zbor câţiva ani. Aeronave second hand tot au cei de la Blue Air, deja sunt cam vechiuţe şi sunt mult mai chinuite decât cele de la TAROM. Uzura unui avion nu se bazează aşa mult pe vechime, cât pe orele de zbor şi pe numărul de decolări... iar nişte avioane de low-cost zboară mult mai mult decât unele de linie. Faliment nu vor da, că noi toţi am ţinut BluAir pe linia de plutire, prin ajutor de stat. Na, pentru avioane s-a putut, pentru CFR Călători şi ceilalţi OTF de călători nu s-a putut. Dar numai dl. Cîţu ştie de ce. - Karpaty a scris:
- Si faptul sa impui taxe peste taxe la auto si parcari
Tu ai văzut cât costă parcarea în lumea civilizată? De fapt, şi la Bucureşti lângă Gara de Nord, tariful este 5 lei/h pentru primele 2 ore, 10 lei pe oră pentru restul şi 680 lei pe lună. A, că la noi încă se tolerează parcarea pe trotuar, pe banda I şi pe colţul intersecţiei e altă mâncare de peşte. Ţi se pare normal să fie parcarea moka? Ţi se pare normal ca utlizarea unei maşini să fie subvenţionată de stat? Că atunci când nu plăteşti taxe de drum (rovinieta e doar pentru DN şi autostrăzi şi are o valore ridicol de mică), nu plăteşti parcare şi impozitul costă cât o bere în centrul vechi se cheamă că statul te subvenţionează. - Nessebar a scris:
- Noua ne trebuie cateva locomotive diesel noi,
Nouă ne trebuie 100 - 150 de automotoare noi şi locomotivele diesel să le expunem prin gări lângă aburoase. Unde se termină electrificarea, te daci jos şi urci în automotor, nu chinui o locomotivă de 2 - 3000 cp cu 3 vagoane. Pentru rutele diesel la care încă se pretează locomotive (adică Tecuci - Iaşi şi Arad - Oradea) sunt suficiente GM-urile, iar Cluj - Oradea şi Bucureşti - Piteşti sunt propuse pentru electrificare, deci în vreo 10 ani vom putea merge pe acolo cu rame electrice. Mă refer, evident, la traficul de călători. Pentru marfă, probabil o parte din DA-urile de la CFR Călători şi-ar mai putea găsi o a doua tinereţe la marfă, dacă nu se apucă OeBB să vândă Herkules la mâna a doua. - cfr500 a scris:
- In cativa ani vagonele 20-68 si 20-49 1xx ar trebui sa ajunga pe trenuri R si R-E, inlocuind vagoanele 20-55 si 20-54. Pe vagonele 20-54 si etjatele 26/36-16 nu scrie cand le expira avizul AFER? Stie cineva? Multumesc anticipat.
Deja sunt vagoane 20-49 şi 20-68 şi la R, 20-54 şi 20-55 nu prea s-au mai revizuit recent şi nu ştiu dacă se vor mai revizui. Avizele tehnice se pot prelungi câtă vreme OTF face dovada că are sistem de management al siguranţei şi entitate responsabilă cu înreţinerea (ERI). _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |