|
| Revista presei | |
|
+34Tony Ist 92Dragos CalinIonMihai Dr2005 @ndrey Adrian78 Peter Fodor TVlad cristi ar bubu AeroX IonutCFR2009 Re6/6 DUAL mtk DAS 2011 razvan - trenuri riciu MariusM florin94 Nesebar Cipri Andrei Neculai Norbi Adirmvl ldh80 cfr500 marius664 Amiralul Vitosa ciprian71 alinx3330 alexmorph3us Luna dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Feb 2021, 18:00 | |
| Despre Metrorex..
Unii dintre bogații tranziției au acaparat și subjugat pentru ei și interesele lor companiile statului, cum este cazul și liderilor de sindicat (cartel) de la Metrorex.
Vreau să le transmit celor de la sindicat că metroul nu a fost construit pentru ei și bunăstarea lor si a “famigliilor” lor, ci pentru cetățenii capitalei și a celor care îl folosesc atunci când vin în București.
Negocierea avantajelor și privilegiilor pe care și le-au dobândit prin Contractul Colectiv de Muncă și pentru care plătesc toți românii subvenționarea metroului, trebuie să aibă în centrul atenției călătorul, nu nababul de sindicat.
Din concluziile preliminare ale anchetei Corpului de Control aflăm că, la negocierea CCM de anul trecut, când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere constituită la nivelul administrației Metrorex erau membri de sindicat.
Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși.
Și ca să înțelegeți încă un motiv pentru supărarea domnului Rădoi, aflați că, în mandatul Corpului de Control, este trecută în mod explicit și verificarea contractelor dintre Metrorex și firma Sindomet Servcom SRL.
Firma este deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), al cărui președinte este domnul Ion Rădoi.
Sindomet Servcom SRL a avut două contracte cu Metrorex: unul pentru spațiile comerciale (expirat în 2018) prin care firma încasa 75% și Metrorex doar 25% din valorificarea acestora.
Și un contract pentru spațiile de publicitate (expirat din 2019), din care Sindomet încasa 53%, iar Metrorex doar 47%.
S-a încercat prelungirea de facto a acestor contracte, Sindomet încasând în continuare sumele, dar Metrorex refuzând să încaseze partea sa (oricum PREA MICĂ) pentru că nu mai exista contract valabil.
Corpul de Control va face lumină și în această poveste.
Pentru context, firma Sindomet Servcom SRL a avut, în 2019, o cifră de afaceri de 7.981.344 lei și un profit de 6.197.855 lei, conform datelor publice disponibile.
Sindomet Servcom SRL mai deține și un complex turistic la Bușteni, care oferă reducere de 99% pentru angajații Metrorex, care aleg să își petreacă cele 4 zile de recuperare, printre altele, la centrul turistic din Bușteni deținut de această firmă. Reducerea de 99% este suportată de Metrorex.
Fostul deputat PSD, domnul Ion Rădoi, își simte amenințate interesele subterane. Acesta este adevăratul motiv pentru care îl deranjează că, în sfârșit, cineva se uită cu atenție la ce face cartelul pe care îl conduce.
Și ca să terminăm odată discuția: câștigul mediu brut lunar per salariat al Metrorex, în anul 2020, era de 9.901 lei.
În propunerea de buget de venituri și cheltuieli pentru 2021, Metrorex are estimat un câștig mediu brut lunar per salariat de 12.739 lei.
Cel târziu acum sper că este evident că deranjul domnului Rădoi nu e legat de cifre sau de binele oamenilor, ci de afacerile, privilegiile și beneficiile sindicatului. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Feb 2021, 18:33 | |
| Ohh, daaa! Povestea cu metroul e un cutit in rana! Cind nu lucram de acasa si eram nevoit sa ma tirasc pina in Pipera si inapoi, ma uitam uneori la salariatii de la metrou si ma gindeam: "uite, astia au probabil salariul mai mare decit mine. Si fac greva ca nu le ajunge". Am avut de multe ori impulsul de a arunca in ei cu maruntisul pe care il mai aveam in buzunare strigindu-le: "luati-mi-i ma, si pe astia!". Santaj la adresa bucurestenilor, pe banii cetateanului din toata tara!
Un prieten mi-a povestit de un fost coleg de-al lui care lucreaza la Metrorex ca inginer si cam doua zile pe saptamina, in afara de simbata si duminica, merge la pescuit. Nu stiu ce program au aia acolo dar presupun ca isi permite sa chiuleasca de la serviciu si ii merge. Asa ceva e inadmisibil si credeti-ma ca as avea o mare satisfactie sa ii vad pe multi de acolo dati afara in suturi. Sint convins ca s-ar gasi oameni cinstiti sa le ia locul si sa le faca treaba eficient.
Studentii? Daa, de acord cu Nesebar. La fel si pentru altii: taiate absolut toate ajutoarele pentru puturosenie. Tot. Obligatoriu insa as mai umbla la ceva: la reducerea taxelor si impozitelor. Sa las oamenilor care muncesc o parte cit mai mare din produsul muncii lor. Asa e corect: nu mai ai cheltuieli cu sponsorizarea lenesilor, inseamna ca tu, stat, nu mai ai nevoie sa iei banii aia de la cei care ii produc.
Parerea mea e ca la ora actuala, din banii luati de stat de la oameni, 50% se fura si 50% sint prost administrati. Cu aia 50% bine administrati si restul ramasi la proprietarii lor de drept, lucrurile ar merge mult mai bine. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Feb 2021, 18:54 | |
| - Re6/6 a scris:
- ....ai ramas in trecut ( ca sa nu zic ca esti depasit) - cartele, cupoane, etc - intre timp a mai evoluat informatica, sunt multe alte variante de a contabiliza calatoriile studentilor, ca asa se lauda domnul Cîţu cu digitalizarea.
Aplicabile într-o săptămână? Nu cred că ştii ce presupune o achiziţie publică (că grosul de călători e la CFR Călători, care e supusă Legii Achiziţiilor Publice). Ca să treci la un sistem 100% digital, întâi trebuie să digitalizezi complet emiterea de bilete. xSell nu e peste tot, iar multe staţii mici nu au deloc casă de bilete (sau e cu program câteva ore pe zi la trenurile mai aglomerate), vinde şeful de tren bilete. Ca să vândă şeful de tren bilete, trebuie să îi cumperi un sistem mobil de vânzare, cu acces la internet (minim 2 reţele GSM, că nu e semnal peste tot) şi cu o baterie suficient de ,,grasă" cât să îl ţină toată tura, că poate prinde tren cu 20-54 şi nu are cum să îl încarce. Apoi îţi trebuie o licenţă soft, care nu e nici ea ieftină, că un OTF nu poate să îşi ia softul din Pirate Bay. După ce treci de faza asta, îţi trebuie centralizarea datelor... deci o echipă întreagă de oameni care să întocmească deconturile. Vrei să o faci digital? Atunci semnătură electronică pentru toţi, la vreo 40 euro + TVA/an de persoană. La fel trebuie să faci şi în ARF care primeşte deconturile şi în minister unde se re-verifică şi la MFP la CFPD şi la Trezorerie. Scoate Cîţu banii ăştia de la ciorap? Dă el derogare de la Legea Achiziţiilor? Fabrică el şi livrează în câteva zile aceste mii de echipamente? Şcolarizează peste noapte 2000 naşi + încă vreo 500 de angajaţi din celelalte direcţii şi autorităţi implicate? Face el softul? Împarte el cu mânuţa lui carduri studenţilor + infrastructura aferentă de emitere şi validare (computere, soft, conexiuni prin VPN pentru securitate, semnături electronice, pregătirea personalului) din universităţi? Că să dai din gură e simplu. Să gândeşti înainte să dai din gură e o virtute pe care cei mai mulţi politicieni (şi o parte din colegii de forum, din păcate) nu o au. - Nesebar a scris:
- acolo neamtul munceste si stie pentru ce munceste, stie ca trebuie sa munceasca sa aibe si nu sta nimeni sa intinda mana ca aici.
Neamţul ştie să respecte regulile. Dacă lucrai la DB, erai zburat de mult pentru că afectezi imaginea companiei. Dar aici suntem în România, ţara lui ,,merge şi aşa". În plus, neamţul ştie să îşi facă legile şi regulamentele încât să nu trebuiască să şi le modifice în fiecare an, după cheful prim-ministrului. A, pardon, Frau Merkel e cancelar de aproape 16 ani, partidul ei a reuşit să formeze guvernul 4 mandate la rând, or asta spune multe. Iar dacă ne uităm în CV-ul ei, vedem că e doctor în chimie (pe bune, nu ca Tovarăşa Academician Profesor Doctor Inginer... completaţi voi şi nici ca Dottore Mickey Mouse), mi vedem că a avut o carieră politică curată, nu a făcut speculaţii financiare, nu are doctorate cumpărate şi nici n-a dat note explicative la Secu' versiunea RDG. Aşa că mai avem până să ne comparăm cu nemţii. Şi în vreme ce ,,opinia publică" s-a aruncat la momeala cu studenţii, băieţii deştepţi îşi văd de ale lor. Un exemplu e Ion Rădoi de la Metrorex, descris într-un mesaj anterior. Şi alte căpuşe abonate direct sau indirect la bugetul de stat sunt mai multe şi mai grase. Numai pensiile speciale pe o lună de zile fac în jur de 2 miliarde lei! Da, aţi citit bine, două miliarde, în vreme ce toţi studenţii din ţară au făcut călătorii de vreo 120 mil. lei ÎNTR-UN AN ÎNTREG. De Institutul pentru Studiul Levantului aţi auzit? De Academia Oamenilor de Știință din România (AOSR)? Institutul Român pentru Drepturile Omului? _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Feb 2021, 22:33 | |
| - Dr2005 a scris:
- Informaţia e doar ,,pe surse". Guvernul PNL a fost de la început pentru tăierea oricăror facilităţi la orice (în afară de pensii speciale şi subvenţii pentru partide, evident), asta ştim cu toţii. Atâta ştiu, să taie... să nu uităm că actualul PNL e, de fapt, fostul PD-L, ăla al lui Boc, care a nenorocit ţara asta 4 ani şi din cauza căruia PSD a ajuns prima forţă politică în România pentru aproape 8 ani.
Awwwww... E naspic-pic-pic ca taie? Si sporurile alea de covid de 30% din prefecturi/CJ-uri ar trebui sa ramana nu? La fel si voucherele de vacanta, a? Ti-am mai zis, haideti in privat sa vedeti cum e cu munca. A, stai... Ca noi, astia din privat, sintem sclavi platiti mizerabil... Iar voi aveti deminitate, nu puteti lucra pe trei surcele... Pana una, pana alta, din banii nostri si ai firmelor mancati si voi, demnii bugetari, o paine alba, deci de bun simt ar fi sa tineti coada mai jos. A nu se intelege ca am ceva cu toti angajatii de la stat, ori cu o anumita categorie. [quote="Dr2005"]Sumele pentru călătoria elevilor şi studenţilor pe anul 2020 au fost cca. 10 mil. lei pe lună, adică în jur de 120 mil. pe an. [quote="Dr2005"] Pai daca sint mici sumele, hai sa imprastiem la toata lumea, ce mama ma-sii? stam sa ne uitam la niste firfirei? [quote="Dr2005"]Dacă domnul Cîţu crede că aşa salvează bugetul...[quote="Dr2005"] Aici un pic de dreptate ai, da', cum ziceam si mai sus, nu merge cu "aaaaa... pai pe mine m-ati gasit, dom'leeeeee? Cand altii fura miliardeeee?" De unde atata incredere ca statul e in stare sa rezolve problema? Bun venit printre adulti, mestere! Viata are prostul obicei sa te scuipe mai mereu. Hai sa-ti dau un exemplu de tren(uri) cu compunere si tarifare fu... Stricate: Cluj - Valcea - Cluj. Inainte de 2017 ajunsese la Desiro cu fotolii si tarifare de Personal. Cu tot cu reducerea online si de anticipatie, plus doar 1 leu rezervarea locului, ajunsesem sa-mi iau bilet cu... 25-27 de lei, pe acolo. S-a dat ordonanta asta, aproape imediat au revenit la Desiro cu clasa I. Il intreb pe un controlor odata, cand inca eram pe peron in Cluj "dom'le, mai sint sanse sa revina la Desiro cu fotolii?". La care omu' zice "pai nu vezi ce e in tren?" Fiind vineri dupa-masa era plin, 80% sau peste, de studenti. Multi mergeau pana la Campia, Unirea hc (Ocna Mures), Aiud, Teius. Ca de ce sa nu? De ce sa mearga boierii cu Personalu'? Aici nu pot sa dau cu piatra, ca in locul lor as fi facut la fel. Eh, da' ce sa vezi? Dupa cateva luni a disparut si oferta comerciala. Si uite asa, in loc sa dai vreo 35 de lei intreg, ai ajuns sa dai vreo 69 de lei pe toata distanta. Fara nici un fel de caterinca, da' dupa ce citi mesaju' asta dadui play imnului URSS. Mestere, uitasi sa scrii ca esti asuprit si exploatat din cauza gratuitatii pentru studenti. Las-o-n duminica ma-sii de treaba... Misto ar fi ca ala din Bucuresti, cu bilet de Sighet, sa fi mers sa vada si Memorialul de acolo, iar tu sa acuzi categoria din care face parte ca sint putori. Du-te pana la baie si uita-te in oglinda. Cum e, incepe sa se vada mustata de Stalin? Cum se face, frate, ca doi de la stat se plang de mizeria de la stat, da' nici unu' n-ar merge sa lucreze in privat? ) |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Feb 2021, 23:24 | |
| Corect cum spun mai multi nu doar eu, deja cateva persoane spun clar ca nu e ok gratuitatea la studenti si nici la altii, nu e normal atatea gratuitati, vrei un serviciu, platesti nu stai la mila statului cum e cazul si la revolutionari, cine a vrut s-a dus si a declarat ca e revolutionar si acum are drepturi dar el a stat acasa in pat sub plapuma in 89, cunosc caz concret asa ca ce sa mai vorbim, o tara plina de asistati social si toti vor mocangeala. In alte tari nu exista asa ceva, nici vorba de servicii gratuite pentru 700 categorii de pomanagii. La munca nu la intins mana!
Iti spune unu, iti spun doi, trei etc ca nu e ok si domnul "stie tot" o da inainte cu balariile.
Cu ce am afectat eu imaginea companiei, ca spun ca trebuie trenuri pe sectii secundare abandonate, ca spun ca trebuie trenuri care sa lege est de vest si nord de sud? Nu cred ca eu am spus ceva rau, ba chiar am aplaudat si noile trenuri fara oprire lucru care iar domnul "stie tot" a urlat ca din gura de sarpe ca cfr in sus si in jos, ca cfr nu are grija de calatori ca etc si etc. Cine urla peste tot ca vai nu opreste un tren in Sinaia desi cu 15 min inainte trece alt tren deci nu e vorba ca nu e tren in interval de 7ore, cine urla ca Dl. Costescu nu face ce trebuie, domnul "stie tot" urla Dr2005, el e vesnic nemultumit, el trebuie zburat ca el strica imaginea companiei nu eu! Cine vroia sa cumpere bilet la un tren care nu circula si sa cheme toata presa, Dr2005 el si doar el e gura mare care nu ii convine nimic si vrea sa faca rau ! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 00:09 | |
| Corect este ca studentul sa plateasca 50 % din bilet, chiar si la clasa 1 (daca ii da mâna, de ce nu ?), iar elevii sa aiba gratuitate ca o masura de incurajare a copiilor sa mearga la scoala. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 00:35 | |
| Presupui (prost) că în ministere există sporuri prea multe şi sume ,,extra" la toată lumea. De fapt, confunzi cu administraţia locală, căreia acum câţiva ani i s-a permis să îşi dea ce salarii vrea primarul. Efectul a fost că salariile în unele primării sunt şi de 3 ori mai mari decât în ministere. Da, ai auzit bine. În condiţiile în care răspunderea pe care o ai într-un minister e mult mai mare decât într-o primărie. Realitatea e că fiecare minister are câţiva ,,favorizaţi" băgaţi prin toate CA-urile posibile şi imposibile. Ăia sunt 10 - 20 pe fiecare minister şi fiecare partid îi are pe ai lui. Restul de angajaţi stau cu nasul în hârtii, eventual cu gecile pe ei (că e iarnă şi la termoficare nu prea mai dă drumul Nicuşor în instituţii, iar instalaţia electrică nu duce toate aerotermele). Vrei să-ţi spun cum arată şi ce conţine un dosar al unei HG de expropriere? Mă rog, dosar înseamnă un biblioraft sau două... alea trebuie verificate la literă, că înfunzi puşcăria dacă greşeşti ceva. Un aviz tehnic de linie industrială? Cum, nu ştii că există şi că trebuie aşa ceva? Alt biblioraft (sau cutie cu CD-uri) de documente, schiţe, proiecte... greşeşti aici? Sunt locuri la Rahova să reflectezi. Ştii câte proiecte de acte normative europene / concluzii ale Comisiei / recomandări UE îţi vin în analiză într-o zi? Vreo 3-4... de persoană. Greşeşti? Mă rog, aici nu e cu puşcărie, dar după aia o să fie arătat ministerul cu degetul că nu a intervenit şi nu a cerut ambasadorului României la UE să dea cu pumnul în masă. Crezi că ministrul îşi va asuma? Nu, îl arde tot pe amărâtul care primeşte 100 de mail-uri şi i-a scăpat unul sau nu i-a semnat şeful punctul de vedere. Organisme notificate... ştii ce-s alea? (Hint: caută NANDO) Ghici cine trebuie să le verifice. Ştii cât e raportul de evaluare al unuia? Vreo 2 bibliorafturi. Consecinţe pentru greşeală? În cazul fericit comisia de disciplină, în ăla nefericit (gen ai respins un organism şi ăla s-a dus în instanţă) amendă penală. Ca să-şi ia Nesebar salariul, se face o deschidere de credite pe compensaţie. Asta înseamnă că încă o pereche de ochi verifică nişte catastife, să fie justificat orice leuţ. Consecinţa greşelii? DNA direct, fie te acuză că ai luat mită (chiar dacă nu ai luat, îţi trebuie ani de zile să îţi dovedeşti nevinovăţia), fie te încadrează la favorizarea făptuitorului (şi făptuitorul e încadrat la uz de fals). La sume mici scapi cu plata lor din salariu. Vrei să-ţi zic câte ,,erori" voite sau nu găsesc lunar? Facturi băgate la decont de 2 ori, totaluri cu un zero în plus, deconturi de deplasare pentru aceeaşi maşină, cu bonuri de motorină şi benzină în acelaşi timp... n-au trecut de mine astfel de erori, nu s-a cheltuit un leu, nici măcar un ban public aiurea pe semnătura mea. Peste astea vin sute de petiţii cu vrute şi nevrute. Vin obligaţii ale României din diverse organizaţii (OCCF, OTIF, TER, diverse comitete şi comisii), inclusiv facturi (cu bani mulţi... de îţi tremură mâna când dai bun de plată pe sumele alea). Vin acte normative... şi zici că faci asanarea legislaţiei şi ajungi să o faci tu singur şi tot tu îţi iei pumnii în cap că până ajungi cu ordinul la ministru se schimbă ministrul şi o iei de la zero. A venit şi nenorocirea asta de Covid... alte bibliorafturi de raportări. Măsuri, stocuri, bolnavi, morţi, de la noi, de la unităţi, de peste tot. Pe cât pariu că după ce trece pandemia şi vine alt guvern (că ăsta nu cred că rezistă până în 2024), vine Curtea de Conturi şi le analizează la virgulă? Provoc pe oricine să facă toate astea fără greşeală şi apoi să evalueze salariul, raportat la responsabilitate. Avantaje? Că majoritatea ministerelor sunt în zone uşor accesibile cu transportul în comun, eventual cu şcoli/grădiniţe în jur (deci dacă ai copii, îi poţi duce acolo) şi că nu poţi fi concediat când nu-i mai place şefului mutra ta. A, da, şi dacă eşti tare în gură, poţi să prinzi concediu în iulie sau august. Dacă nu eşti tare în gură, iei în noiembrie sau februarie. Merită să-ţi distrugi sănătatea? Nu ştiu, eu încă vreau să schimb ceva, când o să fiu sigur că nu pot, o să fug unde văd cu ochii (şi sunt câteva proiecte în care am fost implicat şi au ieşit bine... unele pot părea neimportante, de ex. eu am cerut Trenul Prezidenţial în 2019, altele poate sunt necunoscute - aţi auzit de Declaraţia Ministerială de la Rotterdam din 2016? Ghici ce, o parte din ea e făcută de mine; faptul că nu avem infringement pe norme naţionale şi pe ERTMS tot de la mine e; a, da, anul trecut era să se interzică transportul feroviar de material lemnos... numai că a venit cineva de acasă la ora 19 să scrie o adresă către cine trebuie; când MAI a închis arbitrar frontierele, lăsând trenuri acolo, oare cine a întocmit toate documentele? Sau cine a cerut şi a obţinut includerea personalului feroviar între excepţiile de la carantină, ca să poată dl. Nesebar să se plimbe la Viena cu VD-ul?). Salariul merită? Nu prea! Media de vârstă oricum trece de 50 de ani prin toate direcţiile, în 10 ani maxim o să moară de la sine tot aparatul bugetar. Că doar nu vă aşteptaţi ca treaba să o facă don'şoara aia de la Apele Române sau omoloagele şi omologii ei încadraţi prin unele cabinete de demnitar. la fel de prost presupui că toţi angajaţii din România ar trebui să fie sclavi pe plantaţie. N-am auzit pe unul să zică că-s mici salariile în privat, ci doar că-s mari alea la stat. În condiţiile în care România e pe penultimul loc din UE la salarii (doar la bulgari e mai rău). De ce nu ceri privatului salariu mai mare? Prime de vacanţă? Concediu mai mult de alea 20 zile legale? De ce accepţi să lucrezi pe un salariu care nu reflectă pregătirea ta? De aia sunt salariile mici, că oamenii tac şi înghit (valabil şi pentru anumite sectoare de stat). Când aţi văzut ultima dată o grevă mare în sectorul privat de la noi? Apoi uită-te ce se face prin Franţa şi prin Germania, că tot e la modă comparaţia cu Germania - ce sindicate puternice au ăia, ce condiţii de muncă, ce salarii. Suma de 120 mil. pe an nu e mică, ci e ridicol de mică. Să te legi de o sumă din asta e ca şi cum ai pleca la pescuit, ai prinde un somn şi o hamsie şi ai găti hamsia (ipotetic vorbind, că somnul e peşte de apă dulce şi hamsia e de apă sărată). A rezolvat statul toate problemele... tăind de la studenţi, de la elevi, ba şi de la pensionari (nu, nu ăia speciali, ci cei cu pensii de mizerie, care nici măcar indexare cu rata inflaţiei nu primesc). L-am văzut azi la ştiri pe Dragoş Anastasiu... ştiţi foarte bine că omul ăsta a fost mereu pentru austeritate în sistemul de stat. Ei bine, ar vrea vouchere de vacanţă în continuare. De ce? Păi pentru că toată industria hotelieră e în comă din cauza restricţiilor. Pe stat nu-l costă nimic să emită vouchere de vacanţă, sunt nişte bani virtuali, nici cele de hârtie, nici cardurile nu au acoperire în bani cash. Din cei 1450 cât primea un bugetar, jumate practic păstra statul sub diverse forme (impozit, TVA, taxele pe muncă şi proprietate ale hotelului), jumătatea ailaltă ţinea în viaţă hotelierul, care putea să mai dea un salariu cuiva. Dar nu, hai să-i mitraliem pe hotelieri, că nu ne trebuie... şi după aia ne mirăm că ăia rămaşi au servicii de cacao şi că românii umplu plajele prin Grecia şi Bulgaria. Pe acelaşi principiu, operatorii de transport feroviar au reuşit să se menţină pe linia de plutire din aceste facilităţi. Dacă le anulezi, i-ai băgat în faliment, că privaţii nu au norocul CFR Călători să rostogolească datorii de pe un an pe altul. Iar dacă rămâne CFR Călători pe felie, oricât va jubila un anumit coleg de forum, serviciile vor deveni din ce în ce mai proaste şi mai scumpe. Vă e dor de vagoanele cu banchete de muşama şi gheaţă pe hol? Imediat trage don' Costescu RP la 100 de 20-57 şi le aruncă pe lung parcurs şi sezoniere, că nu-l costă mult şi reparatorii atât aşteaptă. - Adirmvl a scris:
- Dupa cateva luni a disparut si oferta comerciala.
Au dispărut mai toate ofertele comerciale. Dar nu neapărat din cauza studenţilor, ci din cauza faptului că nu făceau venitul minim pe rută la preţ redus. Asta după ce Curtea de Conturi şi Consiliul Concurenţei au băgat nişte apropouri subtile că dacă compensaţia e raportată la tariful maximal de deservire şi OTF vând bilete mai ieftin, atunci e prea multă compensaţie (da, orice CSP necesită avizul Consiliului Concurenţei; mai mult, e publicat cu un an înainte în Jurnalul Oficial UE, implicit supus controlului autorităţilor europene, mai ales DG Competition). Şi uite aşa, s-a aruncat în cârca studenţilor o decizie care s-ar fi luat oricum. În plus, conform Regulamentului 1370/2007, dacă OTF face încasări mai mari, compensaţia i se reduce corespunzător, încât să îi iasă profitul maxim 3%. De ce să se complice cu oferte, să-şi umple trenurile cu călători care să-i taie scaunele şi să-i înfunde budele, când poate face profitul doar din compensaţie şi din câţiva studenţi rătăciţi (media a fost mereu în jur 12% din totalul călătorilor expediaţi studenţi, raportat la întregul sistem)? Da' voi n-aveţi de unde să ştiţi astea. Se găsesc pe legislatie.just.ro CSP-urile şi toate actele adiţionale. Se pot face o groază de analize pe compensaţii şi pe evoluţia lor. Aceleaşi compensaţii au făcut şi diferenţa între activitate şi faliment în vreme de COVID, câtă vreme MFP a refuzat din start orice memorandum de ajutor de stat în domeniul feroviar (la fel şi în cel rutier, între noi fie vorba), preferând să salveze TAROM şi, atenţie, BlueAir. P.S.: Ştiţi când o să fie CFR Călători eficient? Când nu o să mai fie condus ca în vremea în care avea monopol. Asta nu o poate schimba nici MTI, nici ARF, nici altă autoritate. Are nevoie de un manager adevărat. E drept, s-ar putea face mici schimbări legislative care să îndrepte OTF români spre eficienţă. Dacă va exista voinţă politică, vor apărea imediat modificările. - Nesebar a scris:
- Cine vroia sa cumpere bilet la un tren care nu circula si sa cheme toata presa, Dr2005 el si doar el e gura mare care nu ii convine nimic si vrea sa faca rau !
Să înţeleg că ţie ţi se pare normal ca CFR Călători să vândă un serviciu inexistent? Vorbea cineva mai sus de privaţi... ia vezi, un privat care vine un produs/serviciu inexistent nu se încadrează la înşelăciune? P.S. 2: Şi cu asta am încheiat-o cu romanele. Pentru mai multe detalii, când voi scrie o carte despre activitatea mea profesională, o să fac reducere 25% pentru membrii forumului. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 00:37 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Corect este ca studentul sa plateasca 50 % din bilet, chiar si la clasa 1 (daca ii da mâna, de ce nu ?), iar elevii sa aiba gratuitate ca o masura de incurajare a copiilor sa mearga la scoala.
Modalitatea cea mai simplă de limitare a facilităţii ar fi aplicarea ei doar la trenuri R (şi plata integrală a diferenţei R-IR). Nu ar trebui cupoane, nu ar trebui hârţogărie multă şi s-ar putea aplica de îndată la nevoie. Dar asta strict din punct de vedere tehnic, eu încă sper să fie doar vorbe în vând (că Guvernul ăsta e obişnuit cu aşa ceva). _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 01:16 | |
| "P.S.: Ştiţi când o să fie CFR Călători eficient? Când nu o să mai fie condus ca în vremea în care avea monopol. Asta nu o poate schimba nici MTI, nici ARF, nici altă autoritate. Are nevoie de un manager adevărat. E drept, s-ar putea face mici schimbări legislative care să îndrepte OTF români spre eficienţă. Dacă va exista voinţă politică, vor apărea imediat modificările".
La CFR Călători departamentul de marketing și mers de tren este de nota 5. Au ingineri buni, dar economiști care să cunoască foarte bine ce înseamnă concurența (transport feroviar, rutier, aerian), reclama, satisfacția clienților, necesitățile de pe piața foarte concurențială a transporturilor, etc.
Managerul actual al CFR Călători consideră că transportul feroviar este ca în Occident, dar de fapt este specific Bulgariei, Ungariei, Serbiei. CFR Călători trebuie să se descurce foarte bine cu sume mici de bani, mult mai reduse în raport cu alte țări europene.
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 01:22 | |
| Probabil că demnitarilor de la Uniunea Europeană nu le convine de faptul că nu se bagă mai mulți bani pentru repararea căilor ferate din România, sau poate că ei nu cunosc.
La autostrăzi și drumuri se dau foarte mulți bani. Să crească prețul la roviniete, să fie taxată circulația pe autostrăzi.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 09:08 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Managerul actual al CFR Călători consideră că transportul feroviar este ca în Occident, dar de fapt este specific Bulgariei, Ungariei, Serbiei.
CFR Călători trebuie să se descurce foarte bine cu sume mici de bani, mult mai reduse în raport cu alte țări europene. Transportul feroviar de la noi e mai aproape de cel din Republica Moldova decât de cel din Ungaria, care e la ani-lumină distanţă. Economişti buni au, numai că gândirea pleacă de la ,,avem compensaţie atât, încasări minime impuse atât, ăsta e bugetul". În plus, peste gândirea lor vine gândirea conducerii, care consideră că totul li se cuvine, că ei sunt firmă de stat şi că statul e dator să o ţină în viaţă şi să-i favorizeze. O să detaliez, citând din Regulamentul (UE) 1370/2007, cu modificările şi completările ulterioare, Anexa nr. 1: "Compensația nu poate depăși o sumă care corespunde efectului financiar net echivalent cu totalitatea efectelor, pozitive sau negative, ale conformării cu obligația de serviciu public asupra costurilor și veniturilor operatorului de serviciu public. Efectele se evaluează comparând situația în care obligația de serviciu public este îndeplinită cu situația care ar fi existat dacă obligația nu ar fi fost îndeplinită. Pentru a calcula efectul financiar net, autoritatea competentă se orientează după următorul mecanism: costurile suportate în legătură cu o obligație de serviciu public sau cu un set de obligații de serviciu public impuse de autoritatea competentă/autoritățile competente, obligații conținute într-un contract de servicii publice și/sau într-o normă generală; minus eventualele efecte financiare pozitive generate în cadrul rețelei exploatate în temeiul obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză; minus sumele încasate din tarife sau orice alte venituri generate în îndeplinirea obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză; plus un profit rezonabil; egal efectul financiar net." Dacă scriem o formulă, atunci avem E = C - Efp - Vt + P. Problema CFR Călători e că, în calculele sale, pleacă de la un E constant şi reglează Efp şi Vt în funcţie de el, nu invers. Dacă Vt e mai mare, atunci E scade, chiar dacă bugetul total rămâne la fel la CFR Călători. Doar că, în loc să reducă efortul statului, CFR Călători nu se chinuie să crească Vt, îl menţine la minimul necesar ca să ia compensaţia. - razvan - trenuri a scris:
- Probabil că demnitarilor de la Uniunea Europeană nu le convine de faptul că nu se bagă mai mulți bani pentru repararea căilor ferate din România, sau poate că ei nu cunosc.
La autostrăzi și drumuri se dau foarte mulți bani. Să crească prețul la roviniete, să fie taxată circulația pe autostrăzi. UE occidentală nu mai are ce autostrăzi să facă, deja e plină de aşa ceva. Iar în contextul Green Deal şi al legislaţiei de mediu, construcţia unei autostrăzi va deveni oricum nefezabilă din cauza costurilor mari de reducere a efectelor de mediu. Mai mult, se discută la Bruxelles ca în exerciţiul financiar 2021 - 2028 să nu se mai dea deloc fonduri pentru autostrăzi. Rovinieta la noi e cea mai mică dintre ţările UE care au viniete. Şi cred că suntem singura ţară care nu taxează transporturile comerciale (autocare în curse ocazionale şi internaţionale, transporturi de marfă peste 7,5 t) la km, ci doar cu o sumă anuală, ridicol de mică (un camion de 40t plăteşte vreo 3000 lei pe an) şi nediferenţiată în funcţie de norma de poluare. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 12:10 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Probabil că demnitarilor de la Uniunea Europeană nu le convine de faptul că nu se bagă mai mulți bani pentru repararea căilor ferate din România, sau poate că ei nu cunosc.
La autostrăzi și drumuri se dau foarte mulți bani. Să crească prețul la roviniete, să fie taxată circulația pe autostrăzi.
UE ne-a alocat o gramada de bani chiar 7.5 mld de lei pe ultimul exercițiu finaciar dar ca noi nu vrem s afacem proiecte plus birocratia de la UE ne facem sa bagam banii in altceva unde se pot fura si te intreaba nimeni ce ai facut cu ei gen PNDR.. In legatura cu taierile e bine ca se taie dar sa se taie la toata lumea incepand de la pensii speciale, indemnizatii,chirii, sporuri etc.. Chiar ieri la primaria sectoeului 1 s-au gasit 25 de abonamente de 75 de euro ca deh unii isi cumpara Iphone 12 Max gratis de la servici. Acum cand toti operatorii iti ofera abonamente de 5 - 10 euro cu minute nelimitate eu as taia toate telefoanele de serviciu.. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 15:45 | |
| La noi nici măcar de pe fix nu putem suna decât pe alt fix... am ajuns să sunăm de pe telefoanele personale. Şi o primărie de sector are atâtea...
UE nu dă bani în avans, UE decontează facturi, e o diferenţă. Întâi se plăteşte din bugetul de stat şi apoi se decontează. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 18:18 | |
| Am spus ca ne-a alocat nu ca ne-a dat inainte.. Sunt proiecte cu pana la 80% decontare.. 0 007 |
| | | Re6/6
Numarul mesajelor : 493 Reputatie : 5526 Data de inscriere : 11/02/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Feb 2021, 20:25 | |
| - Dr2005 a scris:
- Re6/6 a scris:
- ....ai ramas in trecut ( ca sa nu zic ca esti depasit) - cartele, cupoane, etc - intre timp a mai evoluat informatica, sunt multe alte variante de a contabiliza calatoriile studentilor, ca asa se lauda domnul Cîţu cu digitalizarea.
Aplicabile într-o săptămână? Nu cred că ştii ce presupune o achiziţie publică (că grosul de călători e la CFR Călători, care e supusă Legii Achiziţiilor Publice). Ca să treci la un sistem 100% digital, întâi trebuie să digitalizezi complet emiterea de bilete. xSell nu e peste tot, iar multe staţii mici nu au deloc casă de bilete (sau e cu program câteva ore pe zi la trenurile mai aglomerate), vinde şeful de tren bilete. Ca să vândă şeful de tren bilete, trebuie să îi cumperi un sistem mobil de vânzare, cu acces la internet (minim 2 reţele GSM, că nu e semnal peste tot) şi cu o baterie suficient de ,,grasă" cât să îl ţină toată tura, că poate prinde tren cu 20-54 şi nu are cum să îl încarce. Apoi îţi trebuie o licenţă soft, care nu e nici ea ieftină, că un OTF nu poate să îşi ia softul din Pirate Bay. După ce treci de faza asta, îţi trebuie centralizarea datelor... deci o echipă întreagă de oameni care să întocmească deconturile. Vrei să o faci digital? Atunci semnătură electronică pentru toţi, la vreo 40 euro + TVA/an de persoană. La fel trebuie să faci şi în ARF care primeşte deconturile şi în minister unde se re-verifică şi la MFP la CFPD şi la Trezorerie. Scoate Cîţu banii ăştia de la ciorap? Dă el derogare de la Legea Achiziţiilor? Fabrică el şi livrează în câteva zile aceste mii de echipamente? Şcolarizează peste noapte 2000 naşi + încă vreo 500 de angajaţi din celelalte direcţii şi autorităţi implicate? Face el softul? Împarte el cu mânuţa lui carduri studenţilor + infrastructura aferentă de emitere şi validare (computere, soft, conexiuni prin VPN pentru securitate, semnături electronice, pregătirea personalului) din universităţi? Că să dai din gură e simplu. Să gândeşti înainte să dai din gură e o virtute pe care cei mai mulţi politicieni (şi o parte din colegii de forum, din păcate) nu o au.
...studentul poate cumpara bilet si apoi sa deconteze contravaloarea pentru un anumit numar de calatorii bine definite si justificate prin ministerul educatiei, .......nu pare mai simplu. Referitor la ce ai scris mai sus, la ora actuala digitalizarea trebuia sa fie rezolvata, nu acum pe ultima suta de metri, ci pana acum sau pana nu e prea tarziu...iar dupa romanul-epistola scris de tine ca angajatii ministerului sunt coplesiti de munca asidua, de genul = "Că să dai din gură e simplu. Să gândeşti înainte să dai din gură e o virtute pe care cei mai mulţi politicieni (şi o parte din colegii de forum, din păcate) nu o au"(foarte bine descrisa de tine din interior) = reflecta exact activitatea lor, care dupa cum am mai scris......este depasita, perimata. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |