Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+34
Tony Ist
92Dragos
CalinIonMihai
Dr2005
@ndrey
Adrian78
Peter Fodor
TVlad
cristi ar
bubu
AeroX
IonutCFR2009
Re6/6
DUAL
mtk
DAS 2011
razvan - trenuri
riciu
MariusM
florin94
Nesebar
Cipri Andrei Neculai
Norbi
Adirmvl
ldh80
cfr500
marius664
Amiralul
Vitosa
ciprian71
alinx3330
alexmorph3us
Luna
dan tm
38 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 42 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 13:15

dan tm a scris:
Doctore, ce ai cu troleibuzele? repde ca a dat guvernu, repde ca a luat ala, ca oamenii muncii.
Cu troleibuzul în sine nu am nimic. Dar în 1995 - 1996 să construieşti reţele de troleibuz spre combinate în ruină e o tâmpenie monumentală şi o risipă de bani. Traseele erau proaste, la Târgovişte de exemplu liniile de COS aveau 3 curse pe zi, corespunzătoare celor 3 schimburi, apoi au rămas 2 curse, apoi şi-a dat seama societatea de transport că e mai ieftin să folosească un autobuz luat din alt traseu. Traseul ,,principal" al oraşului, de la Piaţa 2 Brazi la Micro XI circula cam o dată la jumătate de oră, că pe ,,axa" asta se mai înghesuiau şi (cel puţin) 2 trasee de autobuz (2 şi 6). Să ne mai mire atunci că troleibuzul a dat chix cu graţie?
Toate introducerile de transport electric din anii '80 au avut ca scop doar transportul oamenilor muncii de la cartierul-dormitor la uzină şi retur. Unde s-a nimerit să fie pe traseu şi alte obiective de interes (bănuiesc că asta a ţinut şi de priceperea secretarilor locali de Partid), au rezistat, unde nu...
Ce s-a făcut după '90 s-a făcut oricum după planurile din perioada comunistă, exact pentru a da de lucru Rocarului, acelaşi Rocar pe care Năstase l-a făcut oale şi ulcele. Ultimul cui la cosciug l-a dat Mazăre, troleibuzele pentru constanţa nefiind niciodată achitate integral. Asta după ce Rocarului i se mai trăsese o ţeapă de către cei din Iaşi, care au refuzat să recepţioneze (şi să achite) minibuzele Rocar U-207, preferând permiterea transportului în oraş cu microbuzele unor firme private (ceea ce aproape a omorât transportul cu autobuze în Iaşi, care în anul 2004 mai avea vreo 5 maşini funcţionale cu totul; ulterior au zburat şi troleibuzele din Iaşi, unele trasee ajungând tot la ,,privatizaţi").
În concluzie, traseele proaste + vehiculele proaste + corupţia au făcut praf imaginea troleibuzului la români.
Dacă stăm să ne gândim bine, din toate reţelele de troleibuz instalate între 1980 şi 1997, mai avem acum doar Târgu-Jiu, Galaţi, Mediaş şi Baia Mare. S-au dus cele de la Iaşi, Satu Mare, Sibiu, Slatina, Brăila, Târgovişte, Piatra Neamţ, Vaslui (cu tot cu gluma aia de proiect UE, eu nu-mi fac mari speranţe că va mai circula vreun troleu pe acolo).

Dan Tm a scris:
Pai troleibuzele nu tot oameni duc? ca platformele industriale unde troleibuzele (si metroul la voi) duceau mii de muncitori acuma au devenit dormitoare si au de dus zeci de mii de oameni.
Platformele industriale erau moarte deja când a ajuns troleibuzul la ele. Zi-mi tu ce ,,dormitoare" sunt la COS Târgovişte, la Fibrex Săvineşti sau la ALRO Slatina (ăsta încă mai merge, dar gazează juma' de oraş) care să mai justifice măcar un microbuz la juma' de oră, nu mai vorbesc de troleibuze.

Au fost proiecte în lucru pentru troleibuze la Bârlad, Bacău, Piteşti şi Rm. Vâlcea, care nu s-au mai finalizat după '89.

Dan Tm a scris:
Pina la urma e mai practic un troleibuz care circula decit un autobuz electric dar care sta la incarcat.
Eu ştiu asta, dar zi-le-o şi primarilor... autobuzul electric e mai trendy, nu contează că e o porcărie. Trăim vremuri în care lumea se uită mai mult în gura Grethei Thunberg decât a unui inginer cu 4 - 5 ani de licenţă şi 2 de master.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 13:27

Adrian78 a scris:
Ce e asa rau cu autobuze electrice? Se incarca la capat de traseu ca nu ca la masini sa iti trebuiasca sa incarci pentru sute de km
E rău pentru că, în mod curent, autobuzul nu ar trebui să piardă timp mult la capăt. Iar ca să îl încarci rapid, ai nevoie de putere mare. Bănuiesc că îţi mai aminteşti din clasa a şasea de formula puterii şi de efectul termic al curentului electric... cu cât e intensitatea mai mare, cu atât se încinge mai tare. Deci mai consumi curent şi ca să ventilezi instalaţia. Dar tot eşti destul de limitat, mai ales că tensiunea de încărcare maximă a staţiilor de încărcare e pe la 750 - 800 V în cazul fericit. Aşa că ajungi să foloseşti autobuzul numai un schimb complet (gen Cluj) ori câte două rânduri de ranforsări (2 schimburi de 3 - 4 ore cu 6 - 7 ore pauză între ele, gen Braşov). Ne permitem atâtea autobuze? Sunt mai scumpe şi decât troleibuzele de aceeaşi dimensiune. Bonus: bateria se duce după 2 - 3 ani, costă 100.000 euro una de schimb. Avem banii ăştia? Nu am pus la socoteală costurile de neutralizare ale bateriei vechi, nu am pus la socoteală nici faptul că litiul şi cobaltul, de regulă, vin din China şi America Latină unde sunt minate de muncitori care câştigă într-o lună cât câştigăm noi într-o oră, uneori lucrează şi copii în minele astea. Întreaga ,,Revoluţie ecologică" a UE e produsă pe poluarea şi exploatarea statelor non-UE.

Cipri Andrei Neculai a scris:
Pacat ca achizitia craiovenilor nu e precum a celor din Brasov.. Ei nu mai au retea de troleibuz? Sa fi incarcat vehiculul din mers?
Craiova nu mai are troleibuz de prin 1941. Şi atunci a avut doar câteva luni, confiscat de Armata Română de la sovietici când intrase în Odessa. Evident că România l-a plătit cu vârf şi îndesat după 23 august 1944, trimiţând înapoi tot ce furase plus o groază de bani.

ldh80 a scris:
In orasele mici, unde fostele sisteme centralizate de termoficare au fost desfiintate, solutia cu centralele termice de apartament, individuale, pe baza de gaze naturale, este cred cea ideala si practic unica solutie pentru incalzirea unui apartament dintr-un oras mic, unde nu mai exista sistem centralizat de termoficare!
Cu o centrala termica de apartament si cu geamuri termopan si cu peretii apartamentului izolati termic, factura la gaze naturale, pentru un apartament cu 2- 3 camere, este in jur de 300- 350 ron! Asta cu o temperatura de cca 20 de grade in casa si apa calda non-stop!
Asta dacă ai gaz în oraş. Şi dacă ai reţea de gaz care să facă faţă unui astfel de consum, pentru că reţelele rezidenţiale de gaz au fost, din construcţie, dimensionate doar pentru gătit, uneori nici măcar atât, câtă vreme Ceauşescu voia să facă circuri ale foamei şi oamenii să nu mai gătească în case.
Sistemul de termoficare e eficient dacă are mulţi clienţi. Nici nu ar trebui să fie voie să te debranşezi individual, ori debranşezi toată scara, ori niciunul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 13:27

Dr2005 de asta ce zici?

https://www.monitorulsv.ro/Local/2021-01-26/Autogara-piratilor-de-la-Orizont-Burdujeni
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 13:35

Se întâmplă peste tot. Când mai erau tramvaie pe Sibiu - Răşinari, te luau în primire piraţii de când traversai strada, nici nu puteai să te apropii de tramvai măcar.
Dacă s-ar punea poliţia pe ei, imediat ar sări alţii cu gura să urle că stă poliţia la pândă şi că în loc să prindă criminali, îi amendează pe bieţii cetăţeni care nu dau în cap şi mai fac şi ei un ban. Inclusiv călătorii acestor piraţi îi susţin şi ar face un scandal monstru dacă s-ar da amenzi.
Un astfel de cetăţean model şi muncitor era şi Ghoerghe Dincă de la Caracal. Nici lui nu i s-a făcut nimic, deşi se pare că ar fi comis cel puţin 2 crime.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 13:43

"Asta dacă ai gaz în oraş. Şi dacă ai reţea de gaz care să facă faţă unui astfel de consum, pentru că reţelele rezidenţiale de gaz au fost, din construcţie, dimensionate doar pentru gătit, uneori nici măcar atât, câtă vreme Ceauşescu voia să facă circuri ale foamei şi oamenii să nu mai gătească în case.
Sistemul de termoficare e eficient dacă are mulţi clienţi. Nici nu ar trebui să fie voie să te debranşezi individual, ori debranşezi toată scara, ori niciunul".


Dar de exemplul cineva care locuieste intr-un apartament din Bucuresti, unde conducta de gaze naturale care alimenteaza acel apartament, a fost realizata inainte de 1989, si acuma vrea sa se debranseze de la sistemul centralizat de termoficare si sa-si monteze centrala termica de apartament, trebuie sa schimbe si conducta de gaze naturale care alimenteaza acel apartament ?!

Dar in orasele unde aductiunea de gaze naturale a fost realizata dupa 1990 (Vaslui- 1998, Barlad- 1997, Husi- 2004, Tulcea- 2004, etc) presupun ca tevile de gaz (atat cele de sub strazi, cat si coloanele din interiorul blocurilor) au fost dimensionate de la inceput astfel incat fiecare abonat sa-si poata monta atat aragaz/plita pe gaze naturale cat si centrala termica de apartament pe gaze naturale!
La Husi, unde am locuit cu parintii, intai ne-am tras gaz pentru aragaz si dupa aceea ne-am hotarat sa ne punem si centrala termica de apartament si nu a trebuit sa schimbam conducta de gaze care vine din coloana de gaze a blocui, pana in apartament!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 13:50

ldh80 a scris:
 Dar de exemplul cineva care locuieste intr-un apartament din Bucuresti, unde conducta de gaze naturale care alimenteaza acel apartament, a fost realizata inainte de 1989, si acuma vrea sa se debranseze de la sistemul centralizat de termoficare si sa-si monteze centrala termica de apartament, trebuie sa schimbe si conducta de gaze naturale care alimenteaza acel apartament ?!
Îţi trebuie racord separat pentru centrală şi contract separat de gaze, nu merge să branşezi centrala la reţeaua internă a blocului. Evident că la aceeaşi reţea îţi vei branşa şi aragazul, renunţând complet la plata la pauşal pe factura de întreţinere. Ţeava trebuie trasă pe exteriorul clădirii (înainte era voie şi pe casa scării) şi se pot lega la ea şi alţi vecini. Lângă fiecare centrală trebuie amplasat un senzor de gaz, iar în caz de scăpări acesta trebuie să comande închiderea gazului la intrarea în apartament (dacă e pe afară ţeava) sau la intrarea în bloc (dacă e ţeava pe casa scării).
Dar nu ştiu dacă mai poţi să te debranşezi individual de la termoficare. Blocul meu e relativ aproape de CET Vest pe traseul magistralei de căldură, deci nu am avut probleme mari cu căldura în ultimii ani.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 14:53

Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
 Dar de exemplul cineva care locuieste intr-un apartament din Bucuresti, unde conducta de gaze naturale care alimenteaza acel apartament, a fost realizata inainte de 1989, si acuma vrea sa se debranseze de la sistemul centralizat de termoficare si sa-si monteze centrala termica de apartament, trebuie sa schimbe si conducta de gaze naturale care alimenteaza acel apartament ?!
Îţi trebuie racord separat pentru centrală şi contract separat de gaze, nu merge să branşezi centrala la reţeaua internă a blocului. Evident că la aceeaşi reţea îţi vei branşa şi aragazul, renunţând complet la plata la pauşal pe factura de întreţinere. Ţeava trebuie trasă pe exteriorul clădirii (înainte era voie şi pe casa scării) şi se pot lega la ea şi alţi vecini. Lângă fiecare centrală trebuie amplasat un senzor de gaz, iar în caz de scăpări acesta trebuie să comande închiderea gazului la intrarea în apartament (dacă e pe afară ţeava) sau la intrarea în bloc (dacă e ţeava pe casa scării).
Dar nu ştiu dacă mai poţi să te debranşezi individual de la termoficare. Blocul meu e relativ aproape de CET Vest pe traseul magistralei de căldură, deci nu am avut probleme mari cu căldura în ultimii ani.

Sunteti norocos, ca la ce probleme am vazut in presa si la tv ca sunt cu termoficarea in Bucuresti in prezent (sa vedem daca se va realiza ceea ce se lauda actualul primar general in privinta reabilitarii/modernizarii sistemului centralizat de termoficare din Bucuresti) cred ca multi bucuresteni si-ar dori sa poata renunta la serviciile "Termoenergetica" si sa-si puna centrale individuale de apartament!
Asa de curiozitate, la sistemul centralizat de termoficare din Bucuresti, cam cat este valoarea unei facturi lunare, pentru un apartament cu doua sau trei camere ?
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 15:28

La noi la bloc caldura pe noiembrie costa 87 lei la 2 camere, 105 lei la 3 camere si 152 lei la 4 camere.
Intretinerea cu totul e evident mai scumpa insa depinde de prea multi factori ca fie relevanta si sa aiba rost sa v-o spun.

Temperatura pe tur la intrarea in bloc este de 37,7 grade, retur 33,6 grade adica e frig. In zilele reci temperatura aerului din casa coboara pina pe la 19-20 grade. Unii (nemtii, neam de calici) proclama temperatura asta drept ideala insa eu le-as transmite ceva ce nu poate fi publicat. Temperatura ideala e o notiune foarte subiectiva iar eu ma simt bine de la 23 grade in sus.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 17:15

TVlad care in realitate costa 460 de lei dar restul e subventie
Chiar trebuie regandit sistemul de termoficare cu centrale mai mici de bloc, de cartier pentru ca pierderile sunt uriase iar la apa calda eu as fi subventionat achizitia de robinete electrice pentru ca au un randament mai bun si se face economie si la consumul de apa..




Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 18:41

Pierderile de agent termic de la CET-uri pana la consumatori sunt mari (cel putin in cazul Bucurestiului) datorita in primul rand starii dezastroase in care se afla reteaua de distributie si furnizare a agentului termic, retea aflata in administrarea PMB- "Termoenergetica".

Dar si cei de la ELCEN au partea lor de vina, atunci cand au luat o decizie total gresita, inchizand fostul CET Titan si desfiintand fostul CET Pipera si in felul acesta marind distanta pe care trebuie transportat agentul termic de la CET Sud-Vitan spre consumatori.
Daca si astazi mai functiona fostul CET Pipera (apropo- unde era situat ?) cred ca aprovizionarea cu energie termica a cartierelor Aviatiei si Baneasa (considerate cele mai bune cartiere de blocuri construite inainte de 1990 in Bucuresti) ar fi fost semnificativ mai buna.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 18:45

Ala e pretul pe gigacalorie din care subventia acopera o mare parte. Daca administratiile pesediste nu si-ar fi bagat piciorul, nu ar mai fi fost nevoie de subventie pentru apa aruncata la canal. Cu o retea bine pusa la punct sigur costurile ar fi mai mici si poate nici de subventie nu ar mai fi nevoie.

Centralele de cartier au dezavantajul ca aduc poluarea in mijlocul orasului. Bucurestiul are o densitate de blocuri unica in Europa, demna de un oras asiatic asa ca reteaua centralizata poate fi eficienta.
In momentul de fata sistemul e proiectat sa functioneze in cogenerare iar in perioadele de virf se folosesc niste cazane de apa fierbinte (CAF-uri) ce produc exclusiv agent termic. Daca se retehnologizeaza aceste termocentrale cu niste agregate mai eficiente, se poate renunta la o parte din CAF-uri.
O retea de distributie bine pusa la punct ar creste si mai mult eficienta si ar scadea costurile.

Sistemul e bine gindit insa a incaput ani de zile pe mina unor impostori.

CET Pipera era in incinta fabricii de mobila, cred ca nici nu apartinea de Radet ci era al fabricii. A fost la nord est de actualul Oregon Park.

Nici Elcen nu e intr-o situatie mult mai fericita. CET Grozavesti e de exemplu praf si pulbere, din 4 CAF-uri numai unul mai functioneaza (e nou, modernizat) iar din cele doua electrogeneratoare de 50MW numai unul. Acesta produceau si in cogenerare iar la cel functional capacitatea actuala e la 25%. Au mai fost in plus de asta inca doua CAF-uri care au fost casate in 2010.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 19:36

Citisem pe undeva că începând cu sau după 2030 uniunea europeană va interzice aceste centrale de apartament pe bază de gaz.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 19:42

Vitosa a scris:
Citisem pe undeva că începând cu sau după 2030 uniunea europeană va interzice aceste centrale de apartament pe bază de gaz.

Ar fi o mare tampenie aceasta masura! Si oamenii care locuiesc la blocuri, in orasele mici, unde nu mai exista demult sisteme centralizate de termoficare (orase gen Husi, Radauti, Targu-Neamt, etc) cum se vor incalzi ?!

Cu incalzire electrica ar fi foarte scump- nu cred ca o familie de pensionari care locuieste la bloc intr-un astfel de oras mic si-ar permite sa se incalzeasca cu radiatoare electrice !
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 19:48

Am căutat știrea pe net.
https://e-nergia.ro/propunere-centralele-de-apartament-pe-gaze-interzise-din-2030-in-toata-uniunea-europeana-cel-mai-tarziu/

Și eu mă număr printre posesorii de centrală pe gaz.
Sus In jos
Cipri Andrei Neculai

Cipri Andrei Neculai


Numarul mesajelor : 387
Localizare : M400, km 130
Reputatie : 3363
Data de inscriere : 29/09/2016

Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitimeMier 27 Ian - 19:49

ldh80 a scris:
Ar fi o mare tampenie aceasta masura!

Nu e vorba de cei care sunt deja racordati, doar nu sunt intr-atat de idioti. Ideea se refera, cel putin asa gasesc normal, la cei care intentioneaza sa faca aceasta schimbare dupa data aceea. Si fac pariu ca in Romania vor mai exista niste derogari, asa cum au facut-o si-n alte domenii, inclusiv in cel feroviar, referitor de exemplu la compensatiile / despagubirile pe care calatorii ar trebui sa le primeasca din partea OTF-urilor / gestionarilor de infrastructura in urma diversilor incidente, gen intarzieri etc.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 18 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 18 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 42 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: