Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+34
Tony Ist
92Dragos
CalinIonMihai
Dr2005
@ndrey
Adrian78
Peter Fodor
TVlad
cristi ar
bubu
AeroX
IonutCFR2009
Re6/6
DUAL
mtk
DAS 2011
razvan - trenuri
riciu
MariusM
florin94
Nesebar
Cipri Andrei Neculai
Norbi
Adirmvl
ldh80
cfr500
marius664
Amiralul
Vitosa
ciprian71
alinx3330
alexmorph3us
Luna
dan tm
38 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 42 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeSam Ian 23, 2021 10:51 am

Apropo de trolee (si de transport local in general), ce anume face orase ca Mediasul sau Vasluiul sa aiba trolee, unul ca Resita sa aiba tramvaie (sau sa vrea sa le reintroduca), iar alte orase sa nu mai aiba? Ma refer aici la tramvaie in Brasov sau Constanta ori la troleibuze in Sibiu.

Incerc sa-mi dau seama in primul rand unde dau chix luminile din conducerea ETA-Bus din Ramnicul natal, dar si de ce s-au luat hotararile alea in alte orase.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeSam Ian 23, 2021 11:23 am

Mă cam îndoiesc că vreun oraş din cele care au introdus transport electric după 1980 a făcut-o de bună voie. Lucrările au fost impuse de sus şi plătite de guvern (inclusiv cele de la mijlocul anilor '90), la început ca să aibă oamenii muncii cu ce merge la fabrică, apoi ca să aibă Rocar şi UMEB de muncă (după Revoluţie). Astfel de sisteme făcute pe genunchi nu aveau cum să reziste. Până şi metroul din Bucureşti a fost făcut, din start, să deservească platformele industriale, noroc că pe locul vechijor fabrici s-a dezvoltat altceva, că altfel ajungeam ca Erevan, cu metrouri cu 2 vagoane o dată la 15 - 20 minute.
Peste organizarea proastă a reţelelor a venit şi căpuşarea cu maxi-taxi şi autobuze de după '90 (prima lege pentru transportul privat a apărut prin 2002, până atunci era junglă, oricine avea un microbuz sau autobuz circula pe unde voia muşchii lui), iar apoi edilii s-au prins şi ei că e loc de nişte şpăgi şi de nişte motorină fituită.

Că veni vorba de Târgu-Jiu, în reţeaua aia nu s-a investit un leu (vechi) din 1997 până în prezent! La fel în vehicule, s-au făcut doar reparaţii mici şi cârpeli. E mare lucru că transportul cu troleibuzul a rezistat 24 de ani în condiţiile astea. Nici la Bucureşti sau Cluj nu au rezistat peste 20 de ani vreun Dac 217E, doar la Tg. Jiu.

În planurile Guvernului de a susţine Rocarul în anii '90, se mai dorea introducerea de troleibuze la Bârlad, Vaslui, Piteşti şi Rm. Vâlcea. Evident, erau vechile planuri dinainte de '89, deci traseele ar fi legat oraşele de marile platforme industriale (acum moarte şi îngropate în mare parte), deci ,,succesul" ar fi fost ca cel al troleibuzelor din Slatina sau Târgovişte. În toate aceste oraşe s-au început lucrările (la Piteşti erau venit inclusiv două staţii de redresare) şi apoi s-au abandonat şi furat, odată cu schimbările politice şi/sau privatizarea transportului public (vechiul director de la TP Bacău, Şutu - între timp decededat - se lăuda în 2007 cum i-a tras-o lui Guvernului şi a put doar stâlpii de troleu şi corpurile de iluminat, că ,,nu ar fi rentat la noi troleibuze, eu când am preluat societatea primul lucru a fost să scap de articulate, or ei voiau să îmi bage şi troleibuze"; la momentul respectiv, mergeau oamenii ca sardelele în autobuz dar, na, firmă privată, profit, cât mai mulţi oameni pe m2).

Că ai zis de ETA Bus, tot la câteva zeci de minute interval circulă autobuzele prin oraş?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeSam Ian 23, 2021 9:45 pm

https://www.puterea.ro/ciolos-a-cerut-drula-a-executat-costescu-inca-patru-luni-director-la-cfr-calatori/

Pentru cunoscători atât spun, vaai  What a Face
Știu ei ce vreau să spun.
Și cred că acel comentariu spune clar la ce nivel ne aflăm !
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeSam Ian 23, 2021 11:02 pm

Doctore, doar linia 7 vad ca circula cu o frecventa mai mare de 50-60 de minute.

Au ajuns deja 7 articulate Mercedes Benz. Parte dntr-un lot total de 35, cica. Nu stiu daca si celelalte vor fi tot articulate.

Prin oras am auzit povesti ca odata cu infiintarea autogarii din dreptul garii (peste linii de cladirea noua) doar aia si 1 mai (Antares) vor mai exista in oras. Eh, cica e de asteptat ca unele linii sa circule pe acolo si sa o faca mai des. In toamna e programata deschiderea, ramane de vazut ce o sa fie.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeDum Ian 24, 2021 5:54 pm

https://clubferoviar.ro/mitingul-ceferistilor-2/
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeLun Ian 25, 2021 11:24 am

Adirmvl a scris:
Doctore, doar linia 7 vad ca circula cu o frecventa mai mare de 50-60 de minute.
7 ăla cred că circulă cel mai bine, dacă ne uităm la orare autobuze şi orare microbuze.

Parţial în topic, pentru că mai demult vorbeam despre Valea Jiului şi cărbune, cred că ar cam trebui să ne apucăm de pozat trenuri cu cărbune, cât mai avem ocazia: https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/statele-ue-vor-oprirea-globala-a-termocentralelor-pe-carbune-si-incetarea-subventiilor-pentru-combustibili-fosili-1438754

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeLun Ian 25, 2021 4:33 pm

Dr2005 a scris:
Adirmvl a scris:
Doctore, doar linia 7 vad ca circula cu o frecventa mai mare de 50-60 de minute.
7 ăla cred că circulă cel mai bine, dacă ne uităm la orare autobuze şi orare microbuze.

Parţial în topic, pentru că mai demult vorbeam despre Valea Jiului şi cărbune, cred că ar cam trebui să ne apucăm de pozat trenuri cu cărbune, cât mai avem ocazia: https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/statele-ue-vor-oprirea-globala-a-termocentralelor-pe-carbune-si-incetarea-subventiilor-pentru-combustibili-fosili-1438754

Pentru asigurarea intregului necesar de energie electrica a Romaniei cred ca cea mai utila si buna investitie ar fi finalizarea constructiei si darea in exploatare a tuturor celor 5 reactoare de la centrala atomoelectrica de la Cernavoda, care ar putea asigura cred mai mult de 50% din necesarul de energie electrica a Romaniei.

Apoi investitii in hidrocentrale, iar la termocentrale sa fie trecute toate pe gaze naturale sau in caz exceptional pe pacura.

Dar in viitor va trebui renuntat la arderea carbunilor (indiferent ca e vorba de lignit sau de huila) pentru producerea de energie electrica sau termica.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18747
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24323
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeMar Ian 26, 2021 1:41 pm

https://clubferoviar.ro/amenzi-in-trenuri-2/
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeMar Ian 26, 2021 7:26 pm

Doctore, ce ai cu troleibuzele? repde ca a dat guvernu, repde ca a luat ala, ca oamenii muncii.

SA inteleg ca daca erai la butoane tu nici macar metroul nu-l aprobai, ca nu pica pe profit?

Pai troleibuzele nu tot oameni duc? ca platformele industriale unde troleibuzele (si metroul la voi) duceau mii de muncitori acuma au devenit dormitoare si au de dus zeci de mii de oameni.

SAu care e chestia ca ar fi avut Birladul troleibuz sau mai stiu eu care oras mic?

este cumva troleibuzul apanajul oraselor mari? la fel cu se ia in ris ideea de la CLuj Napoca de a avea metrou?

Desi in Timisoara s-a renuntat la unele linii de troleibuz si chiar tramvai, totusi s-a dus troleibuzul ion doua comune limitrofe.

Pina la urma e mai practic un troleibuz care circula decit un autobuz electric dar care sta la incarcat.

Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18747
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24323
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeMar Ian 26, 2021 8:26 pm

Un nou incendiu s-a produs în Remiza de vagoane Oravița, în această după-amază, la unul din cele 4 vagoane din compunerea unui vechi cuplu TE

Pompierii au intervenit la fața locului și au lichidat focul într-un timp scurt fără a rămâne obiecte nestinse care să reproducă un nou incendiu.

Aceste vagoane au luat foc și acum 2 ani, și în urmă cu un an, fără a se lua vreo măsură împotriva lor, de a fi duse la casat.

Cauzele producerii incendiului sunt incerte, dar cel mai probabil este din cauza focului pus intenționat, neavând componente electrice care pot cauza un scurtcircuit!

©TSORV@2021Revista presei - Pagina 17 Fb_im121
Revista presei - Pagina 17 Fb_im120
Revista presei - Pagina 17 Fb_im120
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18747
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24323
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeMar Ian 26, 2021 8:30 pm

Ce e asa rau cu autobuze electrice? Se incarca la capat de traseu ca nu ca la masini sa iti trebuiasca sa incarci pentru sute de km

Primul autobuz electric achiziționat de Primăria Craiova a ajuns in tara si va intra, de mâine, in parcul auto al RAT Craiova. Va avea 18 metri lungime, o lățime de 2,55 m si o inaltime de 3,48 m. Capacitatea este de 40 de locuri pe scaune si 94 in picioare, iar pentru persoanele cu dizabilitati este prevazut un loc. E dotat cu aer condiționat,
supraveghere video cu 8 camere digitale color,
prize de încărcare pentru telefon si laptop la toate locurile de la geam, 4 indicatoare de traseu si
unitate audio pentru anunturi vocale. Pana in luna iulie urmează sa sosească încă 15 astfel de autobuze.

Revista presei - Pagina 17 Fb_im122
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeMar Ian 26, 2021 10:05 pm

Adrian78 a scris:
Ce e asa rau cu autobuze electrice? Se incarca la capat de traseu ca nu ca la masini sa iti trebuiasca sa incarci pentru sute de km

Nu e vorba ca e rau, dar tehnologia e inca relativ noua, deci destul de scumpa si inca nu foarte performanta. Apoi se mai pune problema cat de fiebil sint acumulatorii aia. Sigur, in timp vor aparea altii mai buni, dar deocamdata eu cred ca ar mai trebui asteptat.

Si apoi astia se caca pe ei cu transportul public sa nu polueze, dar cu acumulatorii aia ce faci dupa ce nu mai pot fi folositi? In plus, curentul nu e produs doar din zambete de ingeri. PEntru producerea panourilor solare si a eolienelor se polueaza, dupa ce sint retrase iar se polueaza. Nu e totul atat de roz pe cat pare.
Sus In jos
Cipri Andrei Neculai

Cipri Andrei Neculai


Numarul mesajelor : 387
Localizare : M400, km 130
Reputatie : 3363
Data de inscriere : 29/09/2016

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeMar Ian 26, 2021 10:35 pm

Pacat ca achizitia craiovenilor nu e precum a celor din Brasov.. Ei nu mai au retea de troleibuz? Sa fi incarcat vehiculul din mers?

Sunt curios sa vad cum se vor comporta astea de 18m. La cele de 12m din Cluj am inteles ca fiecare bus e la al 2-lea - al 3-lea set de acumulatori dupa vreo 3 ani de utilizare.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18747
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24323
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeMar Ian 26, 2021 11:07 pm

Bun si atunci ramane solutia pe hydrogen sau CNG?
Sau de ce nu biodiesel? Acuma ne kakam pe noi dar cred ca centralele de apartament si arderile necontrolate pilueaza de 100 de ori mai mult si acolo trebuie lucrat.
Viena are si centrala termica ce arde gunoiul si cred ca nu este asa poluata ca Bucurestiul

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitimeMier Ian 27, 2021 10:24 am

Adrian78 a scris:
Bun si atunci ramane solutia pe hydrogen sau CNG?
Sau de ce nu biodiesel? Acuma ne kakam pe noi dar cred ca centralele de apartament si arderile necontrolate pilueaza de 100 de ori mai mult si acolo trebuie lucrat.
Viena are si centrala termica ce arde gunoiul si cred ca nu este asa poluata ca Bucurestiul



In orasele mici, unde fostele sisteme centralizate de termoficare au fost desfiintate, solutia cu centralele termice de apartament, individuale, pe baza de gaze naturale, este cred cea ideala si practic unica solutie pentru incalzirea unui apartament dintr-un oras mic, unde nu mai exista sistem centralizat de termoficare!
Cu o centrala termica de apartament si cu geamuri termopan si cu peretii apartamentului izolati termic, factura la gaze naturale, pentru un apartament cu 2- 3 camere, este in jur de 300- 350 ron! Asta cu o temperatura de cca 20 de grade in casa si apa calda non-stop!

Pe cand la fostele sisteme centralizate de termoficare factura la energie termica era semnificativ mai mare! In Bucuresti de exemplul cred ca mult mai putin ar plati la gaze naturale cineva care ar aveea centrala termica de apartament decat cineva racordat la sistemul centralizat de termoficare, care ar plati o factura de energie termica la "Termoenergetica" (nu mai vorbim de faptul ca avand centrala termica de apartament ai caldura si apa calda la orice ora si cat vrei, pe cand la "Termoenergetica" sunt dese intreruperi in furnizarea energiei termice).

Nu mai spun in orasele mici! Dau exemplul situatiei cu fostul sistem centralizat de termoficare din Husi, deoarece o cunosc mai bine, pana in 2017 locuind in Husi. In acest mic oras, incepand de la sfarsitul anilor 60', cu ocazia constructiei de blocuri, s-au realizat un numar de 10 centrale termice de cartier, functionand pe baza de CLU (combustibil lichid usor). La inceput, in anii 70, cand nu existau restrictii si "economii" in aprovizionarea cu CLU si cand centralele si instalatiile erau mai noi, au functionat in parametri relativ buni.
Au urmat anii 80', cand, datorita restrictiilor si "economiilor" in aprovizionarea cu CLU, apa calda si caldura ,in sistem centralizat la Husi, se dadea tot mai putina. In 1991 s-a livrat pentru ultima data apa calda , in sistem centralizat, la Husi.
Au urmat anii 90'. Lumea de la blocuri era din ce in ce mai nemultumita de serviciile de termoficare a fostei regii "Goscomloc", care dadea foarte putina "caldura" (era ceva de genul doua ore dimineata si doua ore seara), dar in schimb facturile emise erau foarte mari. Si datorita imposibilitatii efectuarii de investitii in modernizarea centralelor termice si a retelelor de termoficare acestea aveau utilaje (cazane, etc) invechite, care generau costuri mari pentru prepararea agentului termic, iar din cauza datoriilor acumulate de fosta regie "Goscomloc" catre furnizori (Electrica, Petrom, etc) erau greutati foarte mari in achizitionarea de combustibil- CLU.
Singurul lucru care a oprit husenii de la blocuri, in anii 90, sa se debranseze de la fostul sistem centralizat de termoficare a fost faptul ca Husul nu era inca racordat la reteaua de gaze naturale.
Apoi a venit momentul octombrie 2004- cand a fost inaugurata aductiunea de gaze naturale la Husi. Din acel moment sistemul centralizat de termoficare din Husi era practic condamnat la disparitie. Desi cei de la "Goscomloc" si-au trecut si ei centralele termice de cartier pe gaze naturale, era deja prea tarziu. In lipsa modernizarii centralelor si a retelei de distributie a energiei termice, trecerea lor pe gaze naturale (practic s-au schimbat doar arzatoarele de pe CLU pe gaze naturale, dar cazanele,etc au ramas cele vechi), "calitatea" serviciilor a ramas acceiasi, iar facturile la fel de mari.
Legat de aceasta, dupa ce fosta centrala de cartier nr. 1 din cartierul "Stadion" a fost trecuta pe gaza naturale, deoarece i cunoasteam pe fochistii care lucrau acolo, le-am spus "acuma ca au trecut centrala pe gaze naturale, a sa ne dati caldura mai multa". ei s-au uitat la mine si mi-au spus "Florine, hai sa cobori un pic pana in centrala" (este/era amplasata centrala oarecum sub nvelul solului). Am coborat jos in centrala, si cand am vazut cum arata cazanele si celelalte instalatii (vechi, peticite, sudate, etc) mi-am dat seama ca oricum nu au cum sa dea mai multa caldura, ca le crapau toate cazanele si instalatiile din centrala.
Apoi locuitorii de la blocuri s-au debransat masiv de la sistemul centralizat de termoficare, punandu-si centrale termice individuale de apartament, pe gaze naturale.La blocul unde am locuit in Husi in 2006 a fost complet sistata furnizarea energiei termice in sistem centralizat (din 20 de apartamente ramasesera doar un singur vecin care ar fi vrut sa mai beneficieze de "caldura" de la Goscomloc).
Ramase cu foarte putini abonati, fostele centrale termice de cartier a "Goscomloc" au fost inchise.
Locatarii de la blocuri -multi din ei- au desfiintat si taiat fostele tevi de apa calda si caldura, din interiorul apartamentelor (cu ocazia unor lucrari de renovare/modernizare a apartamentelor) sau din subsolul blocurilor , fostele tevi de caldura si apa calda care treceau prin subsolul blocurilor fiind valorificate de unii vecini mai "intreprinzatori" la fier vechi.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 17 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 17 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 42 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: