|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+29rich1974 DAS 2011 adytm TER200 CalinIonMihai Adrian78 razvan - trenuri Re6/6 Cipri Andrei Neculai Amiralul ciprian71 Peter Fodor DUAL cristi CFR alinx3330 aris86 ets2oltromânia Luna IonutCFR2009 AeroX ldh80 Adirmvl Norbi cardinal TVlad Nesebar riciu Dr2005 marius664 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 16:21 | |
| - Nesebar a scris:
- Eu am spus de ani de zile ca e nevoie urgenta de modernizare in randul 71-31, vara este cuptor in ele, nu se deschid nici geamurile nu au nici clima, geamurile se deschid doar in compartimente si acolo foarte putin, dar daca mergi la dormit inseamna ca vrei sa dormi ori cu geamul deschis in mers clar nu ai cum.
Nu mai ai ce să modernizezi la ele, cutiile sunt coapte (la propriu). Cred că erau mai bune cutiile de Y dacă ar fi fost păstrate. Bine, cred că mai sunt câteva xx-50-uri de clasă abandonate, s-ar putea converti în cuşete, dar nu ştiu dacă merită efortul. Altfel... nu ştiu ce să zic, ştii că multe ţări au renunţat la serviciul de VD încă de acum câţiva ani, poate mai au în parcul rece ceva vagoane mai decente? Dacă nu cumva le-or fi luat alţii deja. - Nesebar a scris:
- Bun, am tot spus, exista in Grivita 5 bucati 71-80 care stau de ani de zile degeaba la gard, vagoane noi care nu au apucat sa fie modernizate in 71-70 si stau cu geamuri sparte, vagoane foarte bune, pacat de ele sa le ti atatia ani degeaba, astea trebuiau sa fie primele la reparat si introduse in circulatie, nu sa stea la gard.
Nu sunt 6? Teoretic nu ar trebui să mai zacă mult în starea asta. - Nesebar a scris:
- -Pentru o mai buna deservire si atragere de calatori trenul 1757/1756 sa fie Bucuresti-Putna-Bucuresti, astfel din Suceava la Putna ar circula in regim Regio si ar deservi mai bine localitatile din judetul Suceava plus municipiul Radauti care ar avea o legatura buna cu Bucuresti si serviciul de cuseta/dormit!
-Trenul 1641/1642 sa aibe grupa de Zalau care de fapt sa circule la Simleu Silvaniei, pe distanta Jibou-Simleu S in rang de Regio, clasa si cuseta, astfel aceasta grupa ar deservi resedinta de judet Zalau si localitatile din judet gen Sarmasag si Simleu Silvaniei.
Cu ce material rulant? Mai precis cu ce locomotivă? Nu mai zic că la Putna nu sunt condiţii de salubrizare, iar garnitura aia ar trebui să facă retur un Regio până la SV pentru salubrizare şi apoi altă cursă seara îndărăt la Putna, de unde să plece spre Bucureşti. Nici măcar VD-ul nu ar putea rămâne peste zi la Putna, că şi el trebuie salubrizat, vidanjat (mă rog, putem pune un 71-31) şi alimentat cu apă. Apoi mai e problema rebrusării de la Dorneşti... în plus, această compunere ar înlocui, practic, 2 perechi făcute acum cu Desiro, deci timpii de parcurs pentru navetă s-ar lungi mult, atât din rebrusare, cât şi din caracteristica de tracţiune a DA-ului (sau a LDH-ului dacă e trenul mai scurt şi rămâne o parte din el la Sv, dar asta înseamnă manevră şi proba frânei) şi din lungimea mai mare a trenului, implicit nişte timpi pierduţi în plus la restricţii şi limitări. Bonus - îi punem pe călători să facă alpinism în vagoane vs Desiro. Nici pentru Şimleu nu ar fi deloc fericită combinaţia, pentru că: - distanţa Zalău - Şimleu pe şosea este 25 km (atenţie, de la gara Zalău la Măgura Şimleului, care e în capătul oraşului), pe calea ferată e 39 - trebuie rebrusare la Sărmăşag - staţia Şimleul Silvaniei e la mama cucului faţă de oraş, oraşul e deservit de Măgura Şimleului, care e doar punct de oprire în linie curentă. Ori faci ca la Vatra Dornei, ori duci trenul la Suplacu de Barcău sau, de ce nu, la Marghita. Chestia e că un tren Bucureşti - Zalău deja face vreo 15 ore, dacă îl mai lungeşti cu încă 2 - 3 ore, s-ar putea să ajungi acolo şi imediat să trebuiască să pleci înapoi, nu mai apucă însoţitorii de VD să facă niciun pic de odihnă. - Nesebar a scris:
- evin iar cu ideea de a scoate grupa de Cluj de la 1641/1642 si a infiinta tren direct mult mai rapid cu plecare dupa ora 23 din Bucuresti si cu o grupa de Sibiu care si ea sa aibe macar o cuseta!
Nu credeam să fiu vreodată de acord cu tine Ar fi bun şi fără grupa de Sibiu, trebuie ceva pe actuala trasă a sezonierului, care să ajungă în Cluj în jur de 7 dimineaţa. Grupa lui 1641/2 oricum e pe post de cursă de navetă Dej-Cluj şi retur. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 17:40 | |
| E nevoie urgenta de reintroducerea trenurilor 1621/1622 respectiv 1626 ca pe trasa lui 1625 circula 472-1 fostul 1631/1632 trenul direct de Sighet.. Si reintrodus fost Pannonia cu plecare la 6 din Bucuresti dar asta dupa ce se mai termina din lucrarile de pe C4 Oricum CFR Calatori sunt pe alta planeta nu stiu ce cauta Vlaicu ala acolo pentru ca ei nu sunt in stare sa faca niste sondaje sa adune mai multe sugestii la ei totul e copy/paste ca au analizat ei capacitatea de transport si nu da bine..
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 17:58 | |
| 1621/1622 da, categoric da, trebuie și e nevoie de el, acum poate circula via Buziaș, sa evite lucrările de pe 200 si inițial traseul lui era via Buziaș! 1625 nu este luat de 472, 1625 pleca seara din București după 21, si da ar fi nevoie de el dar sa plece după 23 ca sa ajungă în Sibiu pe la 5! Trenul de Sighet, asta nu știu dacă merita separat, a circulat câțiva ani doar cu 2 vagoane ori sa mergi sute de km doar în 2 vagoane nu se merita, e ok asa grupa la 1641. Panonnia da categoric trebuie sa apară la loc și pe toată distanta București Nord Praga!!! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 19:10 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nesebar a scris:
- Eu am spus de ani de zile ca e nevoie urgenta de modernizare in randul 71-31, vara este cuptor in ele, nu se deschid nici geamurile nu au nici clima, geamurile se deschid doar in compartimente si acolo foarte putin, dar daca mergi la dormit inseamna ca vrei sa dormi ori cu geamul deschis in mers clar nu ai cum.
Nu mai ai ce să modernizezi la ele, cutiile sunt coapte (la propriu). Cred că erau mai bune cutiile de Y dacă ar fi fost păstrate. Bine, cred că mai sunt câteva xx-50-uri de clasă abandonate, s-ar putea converti în cuşete, dar nu ştiu dacă merită efortul. Altfel... nu ştiu ce să zic, ştii că multe ţări au renunţat la serviciul de VD încă de acum câţiva ani, poate mai au în parcul rece ceva vagoane mai decente? Dacă nu cumva le-or fi luat alţii deja.
- Nesebar a scris:
- Bun, am tot spus, exista in Grivita 5 bucati 71-80 care stau de ani de zile degeaba la gard, vagoane noi care nu au apucat sa fie modernizate in 71-70 si stau cu geamuri sparte, vagoane foarte bune, pacat de ele sa le ti atatia ani degeaba, astea trebuiau sa fie primele la reparat si introduse in circulatie, nu sa stea la gard.
Nu sunt 6? Teoretic nu ar trebui să mai zacă mult în starea asta.
- Nesebar a scris:
- -Pentru o mai buna deservire si atragere de calatori trenul 1757/1756 sa fie Bucuresti-Putna-Bucuresti, astfel din Suceava la Putna ar circula in regim Regio si ar deservi mai bine localitatile din judetul Suceava plus municipiul Radauti care ar avea o legatura buna cu Bucuresti si serviciul de cuseta/dormit!
-Trenul 1641/1642 sa aibe grupa de Zalau care de fapt sa circule la Simleu Silvaniei, pe distanta Jibou-Simleu S in rang de Regio, clasa si cuseta, astfel aceasta grupa ar deservi resedinta de judet Zalau si localitatile din judet gen Sarmasag si Simleu Silvaniei.
Cu ce material rulant? Mai precis cu ce locomotivă? Nu mai zic că la Putna nu sunt condiţii de salubrizare, iar garnitura aia ar trebui să facă retur un Regio până la SV pentru salubrizare şi apoi altă cursă seara îndărăt la Putna, de unde să plece spre Bucureşti. Nici măcar VD-ul nu ar putea rămâne peste zi la Putna, că şi el trebuie salubrizat, vidanjat (mă rog, putem pune un 71-31) şi alimentat cu apă. Apoi mai e problema rebrusării de la Dorneşti... în plus, această compunere ar înlocui, practic, 2 perechi făcute acum cu Desiro, deci timpii de parcurs pentru navetă s-ar lungi mult, atât din rebrusare, cât şi din caracteristica de tracţiune a DA-ului (sau a LDH-ului dacă e trenul mai scurt şi rămâne o parte din el la Sv, dar asta înseamnă manevră şi proba frânei) şi din lungimea mai mare a trenului, implicit nişte timpi pierduţi în plus la restricţii şi limitări. Bonus - îi punem pe călători să facă alpinism în vagoane vs Desiro.
Nici pentru Şimleu nu ar fi deloc fericită combinaţia, pentru că: - distanţa Zalău - Şimleu pe şosea este 25 km (atenţie, de la gara Zalău la Măgura Şimleului, care e în capătul oraşului), pe calea ferată e 39 - trebuie rebrusare la Sărmăşag - staţia Şimleul Silvaniei e la mama cucului faţă de oraş, oraşul e deservit de Măgura Şimleului, care e doar punct de oprire în linie curentă. Ori faci ca la Vatra Dornei, ori duci trenul la Suplacu de Barcău sau, de ce nu, la Marghita. Chestia e că un tren Bucureşti - Zalău deja face vreo 15 ore, dacă îl mai lungeşti cu încă 2 - 3 ore, s-ar putea să ajungi acolo şi imediat să trebuiască să pleci înapoi, nu mai apucă însoţitorii de VD să facă niciun pic de odihnă.
- Nesebar a scris:
- evin iar cu ideea de a scoate grupa de Cluj de la 1641/1642 si a infiinta tren direct mult mai rapid cu plecare dupa ora 23 din Bucuresti si cu o grupa de Sibiu care si ea sa aibe macar o cuseta!
Nu credeam să fiu vreodată de acord cu tine Ar fi bun şi fără grupa de Sibiu, trebuie ceva pe actuala trasă a sezonierului, care să ajungă în Cluj în jur de 7 dimineaţa. Grupa lui 1641/2 oricum e pe post de cursă de navetă Dej-Cluj şi retur. Carcasa de la 71-31 e chiar buna, au tabla groasa si rezistenta, nu e ceva rau sa modernizeze 20-30 de bucati, nu mai multe, atat cat e nevoie pentru intern iar pe extern trebuie cumparat ceva nou! Alea 71-80 trebuie urgent sa faca ceva cu ele, si pentru ele a fost un plan de modernizare ba chiar au fost miscate anu trecut prin primavara dar iar stau pe linie moarta. Cum e la Botosani asa se poate si la Putna, hai sa fim seriosi, trenu ajunge la 5:49 in Suceava si in Putna maxim 8. Retur in Suceava 10 si ceva, tot la 10:55 vine si grupa de la Botosani, grupa Bucuresti-Botosani merge la Suceava pentru curatenie si ajunge la 10:55 iar seara pleaca in Botosani de udne formeaza Botosani-Bucuresti, asa se poate face si la Putna si astfel ai realizat o legatura minunata, Putna-Bucuresti ; Radauti-Bucuresti, si satele pe unde mai opreste de pe 515. Un LDH si 3 vagoane din care unu e cuseta si daca baga si dormitorul il face de 4, dar ai serviciu bun, atractiv pentru calator. Da stiu si eu ca la Simleu gara apropiata este Magura Simleului dar am zis doar Simleu pentru ca e gara si ai unde sa garezi garnitura pe timp de zi. Daca e asa si grupa de Oradea de la 1741/1742 ar merge dusa la Felix pentru ca oamenii sa aibe ceva direct, asta sa fie singurul tren din Felix, grupa asta de Bucuresti, Felix-Oradea-Bucuresti pentru ca se stie ca 1741/1742 are grupa de Oradea si pentru ca sa vii cu un serviciu de top pentru calator il duci direct in statiune si nu il mai pui sa coboare/schimbe prin Oradea. Deci daca vrei, poti sa faci niste chestii super pentru calator/populatie, conteaza sa ai putina imaginatie si sa vezi cam ce doreste lumea. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 19:38 | |
| Cine sa faca? Pe Caransebes-Resita plimba 2x19-70 pe 50 de km cat de inapt sa fi sa nu vezi tampenia asta si altii merg cu 20-49-2xx si 20-68 mai mult de 10 ore |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 20:09 | |
| Atata timp cat pe langa aceste 20-68 ai si alte vagoane de confort sporit gen cuseta la 1833/1834 nu e nimic rau ca este 20-68 la clasa 2! Sa luam cazul lui 1833/1834, ai vagon clasa 2 cu 20-68, ai clasa 1 cu 10-91 deci lux, ai cuseta mai nou de 4 sau de 6 unde pretul unui pat este 30 respectiv 40 lei ca se ofera reducere pentru a atrage lumea, deci pentru 30 de lei in plus poti merge mult mai comod daca nu iti convine 20-68. In acest caz ca ai 20-68 pe 16 ore, nu e ceva tragic, ai optiuni sa platesti in plus si beneficiezi de alt confort! Acum si ieftin si bun, nu prea se poate, scoate banul daca vrei confort! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 20:35 | |
| Cine sa dea in plus 30 de lei tariful de cls 1a cand acolo merg 5 persoane maxim iar tariful e aberant in afara de 10/91 10-70 10-90-100 restul vagoanelor de cls1 nu merita mai ales 30-76 19-76-9xx CFR Calatori a ramas cu mentalitatea aia de acum 20 de ani ca sa crestem incasarile scumpim tarifele, scoatem reduceriile alte solutii nu au..
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 21:07 | |
| NU, la cuseta este bilet clasa II plus patul, 40 cuseta 6 si 55 cuseta 4, la 1833/1834 este reducere 30 pat la cuseta 6 si 40 la cuseta 4, deci bilet clasa II nu clasa I!!!
La vagon de dormit este bilet clasa I plus patul 80, dar pe relatia Bucuresti-Sighet ; Bucuresti-Bistrita si Bucuresti-Baia Mare la trenul 1745/1746 pretul la vagon de dormit este bilet clasa I plus patul 20 lei !!!!!! Oferta!!!!
Daca nici asa nu e bine, atunci sa mearga fiecare cu bicicleta, ca CFR a tot bagat oferte! Nici gratis nu se poate! |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport III Mier 07 Apr 2021, 22:24 | |
| Decizia de a pune vagoane cuseta si dormitor la trenurile de zi este o mare prostie. Doar daca vrei sa dispara si acest serviciu de la CFR calatori, mai devreme sau mai tarziu din diverse motive: lipsa piese de schimb, salubrizare s.a. Ce sa inteleg din asta, ca vrei sa scoti profit si dintr-un vagon obosit? Ca un vagon obosit va ajunge daca nu se mai face un pic de intretinere cat timp nu va sta in depou. Un alt risc ar aparea atunci cand trenul x va avea intarziere si trenul y are nevoie de acel vagon, ce se intampla? Apoi cu toti stim ca trenurile de noapte duc lipsa chiar de aceste vagoane, pare utopie totusi sa crezi ca iata avem nevoie de vagoane si la unele trenuri de zi. Greseala este ca traim vremuri capitaliste, unde interesele primeaza la rang de cinste. Dr.2005 chiar a dat un raspuns in acest sens de ce nu se modernizeaza vagoane din seria 21-90 in 21-91 sau chiar transformarea unora in 70-91 ca tot este nevoie. Solutii sunt dar cu conditia ca CFR calatori sa plateasca banul pe loc si se pot moderniza chiar si la Szolnok daca Grivita nu poate sau Astra e ocupata cu tramvaiele. Doar in Ucraina am circulat la cuseta 4 la tren de zi.Dar acel tren era compus din 12 cusete Kiev-Chop si 2 dormitoare Kiev/Lvov -Budapesta. Cusetele erau lux fiind noi cu aer conditionat, fata de dormitoare vechi si fara aer. Aici fac o remarca in privinta calatoriei la cuseta UZ. chiar era relaxant sa circuli 12 ore. Cine vroia statea jos pe bancheta, sau sus in pat cu tot tacamul(cearceaf, perna, patura). Dar UZ este alta poveste, are alta dimensiune. Noi sa ne vedem de vagoanele noastre clasa si de trenurile de noapte ce ar trebui sa fie compuse doar din dormitoare si cusete, avand atasat cate un singur vagon cl.2 si atat. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 08 Apr 2021, 11:10 | |
| |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 08 Apr 2021, 11:29 | |
| Fail din prima zi la 1834 cu vagonul cuseta probleme la instalatia electrica |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3651 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 08 Apr 2021, 12:23 | |
| Doar ca fapt divers: ultima data cand am circulat in Franta cu un IC Corail am prins o garnitura formata din cusete (era tren de zi). Acel tren era format zilnic din cusete. Bineinteles, erau folosite pe post de clasa a II-a, fara serviciile aferente calatoriei la cuseta (imi amintesc ca si la CFR au fost cateva trenuri la care s-a apelat la aceasta solutie, din lipsa de vagoane). |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 08 Apr 2021, 12:26 | |
| Si Regiojet mai foloseste fostele cusete din Belgia si Germania ziua dar probabil din lipsa de vagoane |
| | | Cipri Andrei Neculai
Numarul mesajelor : 387 Localizare : M400, km 130 Reputatie : 3364 Data de inscriere : 29/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 08 Apr 2021, 12:39 | |
| - TER200 a scris:
- Doar ca fapt divers: ultima data cand am circulat in Franta cu un IC Corail am prins o garnitura formata din cusete (era tren de zi). Acel tren era format zilnic din cusete. Bineinteles, erau folosite pe post de clasa a II-a, fara serviciile aferente calatoriei la cuseta (imi amintesc ca si la CFR au fost cateva trenuri la care s-a apelat la aceasta solutie, din lipsa de vagoane).
Mai faceau pe Bucuresti - Brasov ca vag. suplimentare. Ceva cusete 59-50 / 50-30 in schema aia albastru cu gri. Prinse doua bucati prin 2018 la 1745 pe distanta amintita mai sus. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 08 Apr 2021, 12:46 | |
| Chiar o sa incerc curand cuseta aia pe o distanta gen Iasi - Cluj Napoca (1833). Adica nu zic ca nu merita fata de un drum lung la 20-68... Si asa tot voiam sa ma mai plimb pe 502 si sa mai filmez cate ceva. Stie cineva ce tip de cuseta e? Daca aud ca deja s-a stricat la primul drum sa inteleg ca nu e cea din pozele lor promotionale din comunicat? Pe 1745 ce au pus? 71-31? cred si eu ca alea merita bani mai putini. LE: am vazut ca e 71-70 012 azi la IR 1745 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |