|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+29rich1974 DAS 2011 adytm TER200 CalinIonMihai Adrian78 razvan - trenuri Re6/6 Cipri Andrei Neculai Amiralul ciprian71 Peter Fodor DUAL cristi CFR alinx3330 aris86 ets2oltromânia Luna IonutCFR2009 AeroX ldh80 Adirmvl Norbi cardinal TVlad Nesebar riciu Dr2005 marius664 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 16 Iul 2020, 14:32 | |
| Din 31 octombrie 2020 la nivelul Uniunii Europene se vor aplica standarde feroviare transfrontaliere comune! " Comisarul european pentru transporturi, doamna Adina Valean, anunță în „Wiener Zeitung” punerea în aplicare a celui de-al patrulea pachet feroviar la nivel european. " Calea ferată era un mijloc de transport militar esențial, pentru a preveni oponentul să circule cu ușurință, fiecare țară și-a dezvoltat propriile standarde tehnice: semnale proprii, aprobări proprii pentru locomotive, regulamente de funcționare proprii, dar acum acest lucru ar trebui să se termine! " Vălean a recunoscut că va mai dura ceva timp până când întreaga infrastructură va îndeplini standardele comune. "Dar lucrăm pentru a elimina operațiunile naționale depășite, care nu creează decât bariere pentru funcționarea trenurilor în Europa. Comisia are puterea legală să aplice acest lucru, dacă este necesar." De asemenea, s-a convenit cu statele membre că vor echipa rețeaua de bază europeană cu standardul UE pentru sistemul european de gestionare a traficului feroviar (ERTMS) până în 2030. De asemenea, comisarul european pentru transporturi dorește să facă din 2021 Anul european al căilor ferate. Acest lucru este deosebit de important în ceea ce privește Acordul Verde European: "Sistemul feroviar joacă un rol esențial aici și ne va ajuta să atingem obiectivul nostru de neutralitate climatică până în 2050. Este unul dintre cele mai ecologice moduri de transport pe mediu și eficiente energetic pe piață. Prin urmare, este crucial ca trenurile să poată circula fără probleme între statele membre. Standardele comune din întreaga UE pot face, de asemenea, mai economice trenurile moderne." #Ten_T |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 16 Iul 2020, 18:27 | |
| - Adrian78 a scris:
- Adica vrei sa zici ca Regiotrans a luat compensatii corect?
Da, pentru că nu aveam o metodologie dedicată. Dosarul ăla a fost unul din fail-urile DNA-ului, că instanţa nu a găsit probleme atât de mari. - Adrian78 a scris:
- Eu cred ca s-a musamalizat politic plus ca vorbesc si angajati de la ei ca automotoarele alea au fost autorizate cu sacosa de bani
Iar automotoarele alea se plimba cate 3 legate unu de altu doar ca sa faca numarul de km pentru compensatii Ce treabă are autorizarea cu compensaţia? Autorizarea o face ASFR, care le-a făcut un exces de zel fantastic, suspendându-le certificatul de siguranţă la un moment dat. Compensaţia mereu a fost dată la trenuri circulate, nu la câte automotoare au fost într-un tren. 3 automotoare sunt un singur tren şi primesc compensaţie pentru un singur tren, nu mai crede toate teoriile conspiraţiei, că nu te cheamă Rodrigo. D-na. Vălean habar nu are ce spune şi, probabil, are şi nişte consilieri proşti (dpdv profesional). 31 octombrie este termenul final de transpunere a celor două directive - interoperabilitate (796/2016) şi siguranţă (797/2016). Ambele sunt transpuse şi aplicate în România de ceva vreme (prima prin HG 108/2020 şi cealaltă prin OUG 73/2019). Actele subsecvente de punere în aplicare sunt deja aprobate la noi, mai puţin partea de evaluare şi monitorizare a organismelor notificate (din cauza lipsei de personal şi a unor cozi de topor din zona cu aer rarefiat), pentru care sperăm să avem ceva în Monitorul Oficial în maxim o lună, astfel încât ONFR să funcţioneze şi după 31 octombrie. Restul e deja stabilit prin Regulamentele 1315/2013 şi 1316/2013 de vreo 7 ani, nu e o noutate. A, că nimeni nu o să reuşească să pună ERTMS pe toată reţeaua TEN-T până în 2030, e altă mâncare de peşte. Şi nu mă refer la România, situaţia e la fel de ,,gri" şi în Austria sau Germania. Nu mai zic că sunt state care nu au nici măcar 1 cm de linie cu ERTMS, gen Ungaria. Iar la momentul 2020, tehnologia din spatele ERTMS va fi deja piesă de muzeu, de fapt deja este, fiind bazată pe GSM 3G. Asta înseamnă că echipamentele vor fi din ce în ce mai scumpe, făcute doar pe comandă specială. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 16 Iul 2020, 22:48 | |
| Sa rectific se plimbau câte 3 legate și compensația se dadea la tren/km și atunci nu era. ARF și nu știu de la Rodrigo știu de la mecanici care lucrau la ei în perioada 2010.. Probabil știm amândoi și alții ce acționari sunt umbra la RC și la. GFR.etc Apropo.in Anglia s-au ridicat licențe pentru trenuri anulate și automotoare defecte zilnic, la noi mai urmează.ca GFR sa dărâme vreo gara ca să le ridice licență la câte evenimente au |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 09:45 | |
| Compensaţia se dă şi acum la tren-km, de fapt mereu s-a dat la tren-km. Componenta de căl-km a apărut prin 2014, dar grosul a rămas tot la tren-km. Anul ăsta se dă iar doar la tren-km.
Nu ai cum să ridici licenţa pentru trenuri anulate, cred că tu nu faci diferenţa între licenţă, certificat de siguranţă şi contract de servicii publice (CSP). Pentru trenuri anulate (de călători, că bănuiesc că nu te referi la marfă) eşti sancţionat prin CSP, acolo ar trebui să existe o prevedere din asta că la peste x% trenuri anulate din vina operatorului, se suspendă sau reziliază contractul. Dar nu există. Dacă ar exista, Astra nu ar mai primi bani de la stat şi nimeni nu-şi permite treaba asta, câtă vreme patronul e mare şi tare prin partidul care trebuie, directorul Astra Trans Carpatic a fost director la CFR Călători mai demult, iar actualul preşedinte ARF a lucrat, înainte, la Astra.
După fiecare incident şi accident se face o investigaţie. Dacă mecanicul trage la măsea, nu mai e vina operatorului de transport feroviar. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 10:17 | |
| - Dr2005 a scris:
- Instanţa e praf, dar e instanţa şi aia e. Se leagă prin motivare de faptul că pârâta (probabil chinezii) au avut nevoie de 58 luni să certifice o locomotivă, deci asta înseamnă că ar trebui să dureze tot atât şi o ramă electrică... de unde au tras ei concluzia asta? Cu ce experţi tehnici au lucrat? Cu cei plătiţi de Siemens sau de Alstom? Mai pe la început, au luat termenele maxime posibile şi au tras concluzia că ar trebui 28 de luni. Păi maxim e maxim, minim poate să fie şi o lună, nu? Sau un an. Mai ales că, mai mult ca sigur, chinezii vor veni cu anumite subsisteme deja certificate, rămânând de certificat doar trenul în sine.
La un moment dat, prin motivarea instanţei, la pag. 22, scrie ,,[...] fără prea multă tevatură, a emis procesul verbal". Şi cică e text juridic Tot pe acolo scrie şi ,,extrem de superficial".
În fine, instanţă atehnică, avocaţi buni (nu la ARF, că ARF are Serviciu Juridic şi îi este ilegal să angajeze avocaţi) şi prevederi în caietul de sarcini scoase te miri de unde. În mod sigur se va formula recurs, apoi apel, eventual se va ajunge la ÎCCJ. Om trăi şi om vedea dacă se va schimba ceva pe parcurs.
- marius664 a scris:
- Si crezi ca daca amanam licitatia asta e o garantie ca vom achizitiona ceva de calitate la pret mai bun ca-n atribuirile directe?
Acum, dacă instanţa de recurs (şi cea de apel, dacă e cazul) menţin sentinţa de acum, pierderea statului e reprezentată doar de cheltuielile de judecată. Danezii au luat o ţeapă de sute de milioane de euro cu Ansaldo Breda. Noi am scăpat chiar ieftin
Later edit: a formulat Alstom recurs - http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000908985&id_inst=3 A făcut şi Astra recurs. Plasaţi pariurile, se ajunge sau nu la Curtea de Apel după recurs? _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 10:51 | |
| - Dr2005 a scris:
- Directorul e unul singur, şefi de serviciu sunt vreo 2 cu totul.
La câtă răspundere are un astfel de director - câtă vreme semnătura lui se regăseşte pe documentele pentru deconturi, e chiar puţin. Lucrezi cu sume de ordinul milioanelor de lei pe lună şi iei 8000 lei. Eşti supus constat presiunilor Curţii de Conturi şi DNA-ului, iar dacă vine DNA peste tine, nu contează că eşti nevinovat, cariera ta s-a terminat. Mai ţineţi minte cazul ăla din 2015? Ei bine, toţi ăia de atunci au fost achitaţi până la urmă (mai puţin Comana, că ăla s-a spânzurat). Dar asta după vreo 5 ani de chin. Acum au tot dreptul să dea în judecată CFR-ul şi ministerul (după caz) şi să îşi recupereze salariile pe perioada suspendării şi funcţiile. Si un angajat de la privat n-are asemenea raspundere? Crezi ca un director de la o companie privata nu este supus stresului si controalelor...Dar pt un asa salariu munceste cel putin 10 ore pe zi, directorul ala de la ARF nu cred ca-l mai gasesti la ora asta la munca...Atat timp cat n-ai lucrat in viata ta o secunda la privat nu-mi spune mie de presiuni si raspundere...Eu am lucrat si la stat, stiu ce inseamna sa stai pe net la birou sau sa pleci sa te plimbi in oras ca n-ai ce face... - Dr2005 a scris:
A făcut şi Astra recurs. Plasaţi pariurile, se ajunge sau nu la Curtea de Apel după recurs? Oricum directia in care ne indreptam nu e buna, iar materialul rulant e din ce in ce mai vechi si mai putin...Asta-i tragedia, nu ca se judeca astia 10 ani prin tribunale...Poate alte tari isi permit luxul de a avea asemenea procese, aia n-au locomotive si vagoane vechi de peste 30 de ani pe sine... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 12:15 | |
| Pana sa vina ramele alea mai bine faceau naibii o licitație pentru 20 de locomotive noi chiar Traxx AC2 ca la aia au si mecanici autorizati ca oica cate 5 locomotive pe zi ca doar se dau cu vopsea si ura si la gara.. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 16:39 | |
| - marius664 a scris:
- Atat timp cat n-ai lucrat in viata ta o secunda la privat nu-mi spune mie de presiuni si raspundere...Eu am lucrat si la stat, stiu ce inseamna sa stai pe net la birou sau sa pleci sa te plimbi in oras ca n-ai ce face...
Am lucrat destul la privat. Până i-am zis unei proaste că e proastă (pentru că era proastă). Dar era verişoara şefei şefului meu, aşa că am mai lucrat vreo lună până au găsit pe altul să pună în locul meu, deci din al treilea ca rezultate (din vreo 20) am rămas imediat pe afară, c-aşa e în privat. Dar, na, privatul e privat, îşi permite din astea, contractele erau pe o lună de zile tocmai ca să te poată da afară când au chef, plus că se făceau retroactiv, după ce trecea luna. În fine, eram tânăr, nu mă angaja nimeni că nu aveam experienţă, deci asta era. Nu mai zic că eram încadraţi pe drepturi de autor ca să nu si plătească CAS şi Şomaj (atunci nu se schimbase legea încă). Cine nu era student să aibă asigurare medicală, trebuia să se ducă să plătească separat. La stat măcar eşti încadrat pe perioadă nedeterminată, iar dacă nu le place moaca ta, nu te pod da afară, trebuie să demonstreze că ai făcut ceva cum nu trebuie. Apropo de asta, sunt la a doua acţiune în instanţă împotriva angajatorului, fă tu asta la privat şi zi-mi în câte minute rămâi şi şomer şi fără bani. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 17:48 | |
| https://ziaristii.com/ce-lucrari-de-infrastructura-feroviara-va-finanta-ue-romania-comisia-europeana-injecteaza-22-miliarde-de-euro-140-de-proiecte-pe-tot-continentul/ |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 18:22 | |
| Adica:
"– lucrările de la linia de cale ferată București Nord – Aeroportul Otopeni (Henri Coandă),
– studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida (intrarea în Cluj) – Suceava,
– studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova,
– studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu (sat în apropiere de Alba Iulia) – Cluj"
Concluzia e ca se finanteaza ceva ce deja e in constructie si aproape gata si in afara de asta niste jeguri de care sintem toti satui, "studii de fezabilitate", de care o sa toooot facem pina expira si o sa o luam de la capat!
Am ajuns si noi in Europa la final, cind ei au de toate si isi permit sa traga de timp cu studii si parastudii, proceduri greoaie si imbecile, scornite de o comunitate de functionari paraziti. Cetateanul de rind european nu o fi afectat pentru ca are deja un nivel de trai suficient, obtinut in anii cind se muncea si la ei pe bune. Dar noi nu ne permitem sa ne invirtim in jurul cozii cu bazaconii din astea.
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 19:23 | |
| Daca e sa se ia dupa ce circulatie eate pe M502 4 trenuri InterRegio si 3 trenuri regio pe zi nu stiu cine ar mai aproba studiu de modernizare |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 22:07 | |
| - TVlad a scris:
- Concluzia e ca se finanteaza ceva ce deja e in constructie si aproape gata si in afara de asta niste jeguri de care sintem toti satui, "studii de fezabilitate", de care o sa toooot facem pina expira si o sa o luam de la capat!
Studiul de fezabilitate este un document OBLIGATORIU pentru orice proiect finanţabil pe fonduri europene şi are valabilitate 2 ani, putând apoi fi actualizat pentru a i se prelungi valabilitatea cu încă un an. Fără studiu, nu poţi depune o cerere de finanţare, e condiţie eliminatorie. Un studiu bun costă între 1 şi 5% din valoarea estimată a proiectului. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 17 Iul 2020, 22:27 | |
| Da CFR SA putea moderniza bine mersi prin fonduri proprii sute de km pe modelul de la Pui la Baru unde au modernizat doar suprastructura si se putea circula linistit cu 100-120 km/h dar ce sa faci cand directorii is pusi politic si nu ii doare capul de investitii sau jumate din buget merge pe salarii |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 18 Iul 2020, 11:33 | |
| - Dr2005 a scris:
La stat măcar eşti încadrat pe perioadă nedeterminată, iar dacă nu le place moaca ta, nu te pod da afară, trebuie să demonstreze că ai făcut ceva cum nu trebuie. Apropo de asta, sunt la a doua acţiune în instanţă împotriva angajatorului, fă tu asta la privat şi zi-mi în câte minute rămâi şi şomer şi fără bani. Vorbeam de firme mari , Dragos nu de firme cu birouri in sufragerie...Iar legea e aceiasi pt toti, acum sa-mi zici si daca castigi procesul ... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 18 Iul 2020, 22:17 | |
| Firma era mare (sediul central era în SUA), chiar foarte mare, dar nu o să îi dau numele. Dar oficial probabil avea câţiva angajaţi, noi toţi cei cu munca mai ,,de jos" eram oficial încadraţi la o agenţie de publicitate (mare şi ea, tot internaţională), deşi treceam pe acolo doar o dată pe lună să semnăm contractul. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |