|
| Revista presei | |
|
+33bogdan.perejuc Re6/6 aris86 Costin.B TER200 Amiralul @ndrey sp59 bubu daniel_c razvan - trenuri MariusM AeroX alexmorph3us cardinal cristi CFR alinx3330 riciu bobi Peter Fodor ciprian71 marius664 ldh80 kristi kkk IonutCFR2009 dan tm Adirmvl TVlad Luna cfr500 Norbi Adrian78 Vitosa 37 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 07 Noi 2020, 22:52 | |
| https://clubferoviar.ro/inchidere-de-linie-pajura-mogosoaia/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 08 Noi 2020, 21:25 | |
| Eu cred ca a picat la 80% dar probabil am fost salvati de sezonul estival cu trenurile sezoniere
Transportul feroviar s-a prăbuşit în Europa în trimestrul doi. România a înregistrat totuşi unul dintre cele mai mici declinuri Transportul feroviar s-a prăbuşit în Europa în trimestrul doi. România a înregistrat totuşi unul dintre cele mai mici declinuri Autor: Bogdan Ungureanu5 noiembrie 2020 Datele Eurostat arată că trimestrul al doilea din 2020 a reprezentat un moment extrem de prost pentru transportul feroviar de pasageri în Uniunea Europeană, ajungându-se până la scăderi de 94% faţă de trimestrul II din 2019.
Datele publicate joi, 5 noiembrie, de către biroul european de statistică Eurostat indică faptul că transportul feroviar de pasageri a scăzut în toate statele membre UE în trimestrul al doilea al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, în contextul pandemiei. România stă totuşi bine la acest capitol: declinul înregistrat în ţara noastră a fost unul dintre cele mai mici înregistrate la nivel european.
România a înregistrat un număr de 9,067 milioane de pasageri care au călătorit cu trenul în perioada aprilie-iunie 2020, cu 7,943 milioane mai puţini faţă de 17,010 milioane pasageri în perioada similară a anului trecut, ceea ce înseamnă un declin de 47%.
Bulgaria şi Olanda au fost singurele state membre UE unde declinul procentual al pasagerilor transportaţi cu trenul a fost mai mic decât în România. Bulgaria a înregistrat un minus de 37%, iar Olanda un minus de 0,2%.
Irlanda, Franţa şi Spania, ţările europene cu cele mai mari scăderi la acest capitol Cele mai mari scăderi în numărul de pasageri transportaţi cu trenul au fost înregistrate în: Irlanda (minus 94%, sau 11,7 milioane de pasageri mai puţini), urmată de Franţa (minus 78%, sau 262,6 milioane de pasageri mai puţini), Spania (minus 78%, sau 125,3 milioane de pasageri mai puţini), Luxemburg (minus 78%, sau 4,9 milioane de pasageri mai puţini) şi Italia (minus 77%, sau 173,4 milioane de pasageri mai puţini).
Singura excepţie de la aceste scăderi dramatice a fost Olanda, unde transportul feroviar de pasageri a rămas practic stabil, fiind înregistrat un declin de doar 0,2%. Un număr de 97,271 milioane de pasageri au călătorit cu trenul în Olanda în trimestrul al doilea al acestui an, cu 198.000 mai puţini decât în perioada similară a anului trecut, scrie Agerpres.
În cifre absolute, Germania este pe primul loc în UE când vine vorba de numărul pasagerilor transportaţi cu trenul, cu 295 milioane pasageri în trimestrul al doilea, chiar dacă a suferit o scădere de 59% faţă de 725 milioane pasageri în trimestrul al doilea al anului trecut.
https://www.capital.ro/transportul-feroviar-s-a-prabusit-in-europa-in-trimestrul-doi-romania-a-inregistrat-totusi-unul-dintre-cele-mai-mici-declinuri.html |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 09 Noi 2020, 11:13 | |
| Se observă scăderile din statele cu măsuri agresive de carantină - Franţa, Spania, Irlanda ş.a.. Olanda nu a încremenit 2 - 3 luni, iar trenul oricum e indispensabil navetistului olandez, având în vedere că în oraşe nu prea are voie cu maşina (de fapt, are voie cu maşina, dar nu are unde să o parcheze, deci e ca şi când nu ar avea voie cu ea). În Luxembourg cam toate călătoriile cu trenul erau internaţionale, fapt ce nu a mai fost posibil odată cu închiderea graniţelor. 47% scădere e o estimare optimistă pentru România. Prin februarie vom vedea cifrele absolute şi vor fi dezastruase, mai ales dacă onor Guvernul va bloca şi concediile de Anul Nou cum a făcut-o în perioada Paştelui. _________________ :TTT:
|
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6666 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 09 Noi 2020, 11:25 | |
| Stiu ca e dura masura si naspa pentru feroviari, insa... daca ajungi in spital (mai ales in spitalele romanesti), risti sa iesi cu picioarele inainte... De ce? Pentru ca te duci cu Covid-19, si mai iei si niste bacterii la pachet... ca.... daca poate scapai de corona, nu scapi de infectiile de spital (nosocomiale), mai ales ca majoritatea pacientilor, nu-s sanatosi tun, de regula mai au si alte boli.
Sunt constient ca si feroviarii trebuie sa manance si masurile ii afecteaza foarte urat, dar DIN PACATE, cel putin la multe personale (pardon regio), nu prea se respectau niciun fel de masuri. Imi vine in cap o calatorie avuta de la Bucuresti Obor la Fetesti, prin vara.... eu si inca cativa aveam masca... restul dezastru. Imi dau seama ca nu e usor, chiar e foarte naspa, insa atunci cand nu erau prea multe interdictii... nu prea venea nimeni sa vada daca se respecta sau nu conditiile de igiena.
Off topic: asa e si la restaurante... e jale inchiderea lor pentru angajati, sunt constient, dar cand le-au lasat deschise, multe dintre ele ignorau regulile. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 09 Noi 2020, 17:37 | |
| Oare cacaciosul ala de la Astra in loc sa se planga ca nu ii da statul contracte numai bine facea un parteneriat cu Siemens si ansambla Mireo ca are experienta cu Desiro sau acuma e ocupat cu tramvaiele Asteau era tot ce ne trebuie din 2-3 unitati si hybride si pe baterii
https://railcolornews.com/2020/11/09/de-siemens-mireo-goes-smart-what-that-means-for-operators/
https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/mireo-smart-to-speed-emu-deliveries/57752.article
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Lun 09 Noi 2020, 18:08, editata de 1 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 09 Noi 2020, 17:58 | |
| Macar la astia dupa 4 ani la noi nici dupa 10 nu ocupam rame noi cumoarate de ARF
https://railcolornews.com/2020/11/09/de-siemens-mireo-goes-smart-what-that-means-for-operators/ |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 10 Noi 2020, 07:50 | |
| https://m.ziare.com/economie/rusinea-celui-mai-vechi-pod-feroviar-din-romania-construit-in-1867-luat-de-ape-in-2005-cfr-a-reusit-performanta-de-a-evalua-7-luni-singura-oferta-depusa-1642859 |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 10 Noi 2020, 10:28 | |
| https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/dupa-ce-a-blocat-o-ani-de-zile-in-tunelurile-pentru-ursi-romania-a-gasit-solutia-pentru-autostrada-lugoj-deva-1399098 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 10 Noi 2020, 11:22 | |
| Foarte tare faza cu despăgubirile, chiar mai tare decât refuzul categoric al CNAIR de a realiza proiecte conforme cu legislaţia de mediu... e vorba de celebrul contract rupt de Răzvan Cuc în faţa presei.
Contractul a fost prost de la început... de ce naibii un contract încheiat pe teritoriul României, pentru o lucrare din România, e cu cale de contestare la Curtea de Arbitraj de la Paris?! Curţile de Arbitraj judecă în funcţie de banii băgaţi în Curte şi în avocaţi, un avocat de arbitraj comercial încasează de la 20.000 euro pe zi în sus pentru reprezentare... banii ăştia nu vor putea fi plătiţi în veci de vreun stat, deci e lesene de înţeles de ce mai toate procesele se finalizează cu statul român în culpă. Curtea de Arbitraj de la Paris aparţine de Camera de Comerț Internațională, o organizaţie patronală cu câteva milioane de membrii la nivel global, practic tu ca stat te judeci la tribunalul finanţat prin contizaţii de ăla care te dă în judecată. O tâmpenie monumentală, pe care statul român din diverse motive a acceptat-o. Şi curtea de arbitraj a mai fixat şi o dobândă cu 8% peste cea de referinţă... adică în loc de 1,5 - 2% pe an, ăia vor încasa vreo 10% pe an, de vreo 6 ori mai mult decât la orice depozit bancar din Europa.
Bine, nici cu ,,Justiţia" de la noi nu îmi e ruşine, dar măcar cu Justiţia română ai căi de atac - apel, recurs, ÎCCJ, CEJ, iar de regulă Curtea Europeană de Justiţie judecăt drept dacă ai răbdare câţiva ani să ajungi până la ea. Plus că Justiţia română îţi fixează despăgubirile raportate la rata inflaţiei, nu la 10% + ceva.
P.S.: Pe cât pariu că peste 4 - 5 ani, dacă o mai fi forumul ăsta, o să vorbim despre eşecul autostrăzii (Piteşti-) Curtea de Argeş - Tălmaciu (-Sibiu) fix din motive de mediu? CNAIR refuză să refacă documentaţia pentru includerea ecoductelor din km în km şi a sistemului de epurare a apelor uzate, cerinţe rezultate din studiul făcut de mai multe ONG-uri - în frunte cu WWF - în cadrul proiectului Transgreen, finanţat de UE. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 11 Noi 2020, 10:24 | |
| CFR file de istorie
11 noiembrie 1908-11 noiembrie 2020
112 ani de la inaugurarea segmentului de cale ferată Caransebeș-Bouțari, parte a liniei CFR secundare 211. Aceasta este o linie simplă, neelectrificată. Celălalt segment al liniei CF 211, Bouțari-Subcetate a fost inaugurat anul imediat următor, la 1 mai.
Calea ferată 211, în zona localității Bouțari din Caraș-Severin se caracteriza prin declivități foarte mari, astfel încât traficul se desfășura cu ajutorul unei instalații complexe dotate cu cremalieră. Zona prin care trecea linia și proximitățile sunt reprezentate de locuri istorice cu o rezonanță imensă: de la Sarmisegetusa Regia și până la Biserica din Densuș aflată nu departe, una din cele mai vechi biserici din România. Peisajele pitorești sunt de o rară frumusețe, reprezentate de depresiunile din Munții Poiana Ruscă, Țarcului și de zona râului Bistra.
Linia pleaca din Caransebeș, de la o altitudine de 204 m, și urca, prin culoarul râului Bistra, până la Bouțari (425 m altitudine), având pe acest segment 11 stații și halte. Distanța între cota de 425 m reprezentată de Bouțari și cea de 692 m (Porțile de Fier) este de numai 9 km. Iată astfel că în doar 9 km trenul străbate o diferență de nivel de 267 m. Acest aspect reprezintă o raritate în construcția de căi ferate întrucât declivitatea este de circa 50 mm/m, iar maximul întâlnit pe căi ferate normale este de 40 mm/m. Acest aspect a fost soluționat așa cum am spus și mai sus, prin instalația cu cremalieră. După acest segment uluitor din punct de vedere al reliefului și tehnologiei folosite urmează coborârea căii ferate în Depresiunea Hațegului prin stația Zaicani aflată la 569 m altitudine, trecând apoi prin Sarmizegetusa, Păclișa și Hațeg și ajungând în cele din urmă la Subcetate, la o altitudine de 292 m. Astfel, în decurs de 76 de km trenul străbătea o declivitate de până la 488 de m, unicat pentru căile ferate montane din România.
Specificul acestei secții a fost reprezentat de remorcarea între Bouțari și Subcetate cu locomotive special construite de firma Florisdorf Wien în anul 1908, seria 40 D, locomotive cu roți dințate. Cele șapte locomotive de acest tip au aparținut de remiza Subcetate. De asemenea pe porțiunea Caransebeș-Bouțari s-au folosit și locomotive cu abur seria 131.000 – între 1940 si 1973, și 150.000 – între 1967 si 1973. După 1973 au fost introduse locomotivele diesel.
În 1978 segmentul Sarmizegetusa – Bouțari a fost închis iar întreaga infrastructură lăsată pradă timpului și naturii a fost degradată din cauza aluviunilor aduse de ploi peste terasament. Traversele au putrezit, podețele s-au degradat iremediabil la toate acestea adăugându-se intervenția omului. S-au furat componente ale semnalelor și chiar linie, s-au extins grădinile din împrejurimi în perimetrul liniei. În 1995 se închide și tronsonul Sarmizegetusa - Hațeg, pentru ca 5 ani mai târziu, linia pe distanța Bouțari - Hațeg să fie dezafectată și trecută în administrarea SAAF. Toate acestea au făcut din linia de cale ferată doar o amintire frumoasă...
Sursa foto: Captura de ecran din video “Calea Ferată cu Cremalieră Bouțari (Caraș-Severin) și Subcetate (Hunedoara) August 1969”, Blog Satele din România. Reportajul datând din 1969 poate fi vizionat la linkul următor: https://www.facebook.com/watch/?v=369764100265056 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 11 Noi 2020, 12:28 | |
| Vorba aia o mana spala pe alta De aia nu avem transport competitiv pentru ca politicul a întrat peste tot la fel cu fostii securisti azi milionari de carton Asa este peste tot se mascheaza spaga orin contracte de asistente juridica si consultanta
https://www.g4media.ro/exclusiv-parchetul-general-a-clasat-dosarul-de-spalare-de-bani-in-care-erau-vizati-compania-omului-de-afaceri-costel-comana-si-actualul-ministru-al-justitiei-catalin-predoiu.html?fbclid=IwAR0_xLCsxg01cOLx0hl-CzTX2hC8qE9OD3VHFkLCEJz7O6aHBjhLa5edb_w |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 11 Noi 2020, 20:04 | |
| Nu zice nicaieri ca trebuie sa fie omologate in UE asa ca in CHina circula multe rame CRC 6 ca trenuri IC cu viteze de 200-250km.h Chinejii astia inca nu au terminat omologarea penru ramele livrate catre LEO express https://clubferoviar.ro/arf-schimba-licitatia-de-trenuri-inter-regionale-modificarile-scot-astra-vagoane-crrc-din-licitatie/?fbclid=IwAR0_pAKjEtyA4dLlxSHM7LZYdgwZ5h79aDXG6agizwBmKOQrJfc_yvjxjxA |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 11 Noi 2020, 21:58 | |
| În UE nu poate circula nimic ce nu e certificat (evident, legea dispune doar pentru viitor, nu se apucă nimeni să certifice EA-uri şi DA-uri). _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 11 Noi 2020, 22:29 | |
| https://m.adevarul.ro/locale/focsani/de-romania-parte-doar-autobuze-electrice-fabricate-turcia-china-explicatia-dezarmanta-sefului-societati-transport-public-1_5fabfe615163ec4271bf36e3/index.html |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 12 Noi 2020, 08:21 | |
| https://m.zf.ro/eveniment/romania-nevoie-schengen-infrastructura-rutiera-feroviara-moderna-19741396
https://clubferoviar.ro/arf-schimba-licitatia-de-trenuri-inter-regionale-modificarile-scot-astra-vagoane-crrc-din-licitatie/?fbclid=IwAR1AQT3I01w_vo90FHfFOuZaImhKa6XSXPci5aWBWMJ09XAoNA0fRolkwns |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |