|
| Revista presei | |
|
+33bogdan.perejuc Re6/6 aris86 Costin.B TER200 Amiralul @ndrey sp59 bubu daniel_c razvan - trenuri MariusM AeroX alexmorph3us cardinal cristi CFR alinx3330 riciu bobi Peter Fodor ciprian71 marius664 ldh80 kristi kkk IonutCFR2009 dan tm Adirmvl TVlad Luna cfr500 Norbi Adrian78 Vitosa 37 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mar 03 Noi 2020, 19:07 | |
| Asta ce este?
P19990
0 Aeroport H.Coanda T1 29.10.2020 10:30 1 Patinoar PO 29.10.2020 10:32 10:33 3 R. Aeroport T1 29.10.2020 10:35 6 Mogosoaia 29.10.2020 10:40 10:41 8 Parc Mogosoaia h 29.10.2020 10:46 12 Depoul Buc.Triaj h 29.10.2020 10:49 14 Pajura Hm. 29.10.2020 10:51 16 Carpati 29.10.2020 10:53 19 Bucuresti Nord Gr. A 29.10.2020 10:58
P19995
0 Bucuresti Nord Gr. A 29.10.2020 13:00 4 Carpati 29.10.2020 13:04 6 Pajura Hm. 29.10.2020 13:06 8 Depoul Buc.Triaj h 29.10.2020 13:09 11 Parc Mogosoaia h 29.10.2020 13:12 13 Mogosoaia 29.10.2020 13:16 13:17 16 R. Aeroport T1 29.10.2020 13:21 19 Patinoar PO 29.10.2020 13:25 13:26 19 Aeroport H.Coanda T1 29.10.2020 13:30 |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 03 Noi 2020, 20:15 | |
| România va termina anul cu 90 de kilometri noi de autostradă. Atât de puțin încât tot la coada Europei va rămâne.
Autoritățile vor plăti însă “taxa pe prostie”, de peste 2 miliarde de euro, spune chiar ministrul transporturilor. Sunt bani datorați constructorilor, care au dat statul în judecată, din cauza contractelor prost făcute de funcționarii statului. Cu acești bani s-ar fi putut construi o autostradă peste munți, susține Lucian Bode.
Şi nu este singura veste rea. Ministrul transporturilor susţine că România a plătit în ultimii 14 ani o taxă pe prostie din cauza unor contracte întocmite de funcţionarii de la minister şi de la Compania Naţională de Drumuri. Companiile de construcţii dau statul în judecată peste diferite greşeli şi câştigă pe bandă rulantă.
„2,2 miliarde de euro claimuri. taxa pe prostie” explică Lucian Bode.
Paradoxal este că ministrul recunoaşte că nu-i poate sancţiona pe funcţionari. Fie îşi iau concediu, fie se detaşează în alte ministere
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/vom-plati-peste-2-miliarde-de-euro-constructorilor-de-autostrazi-pentru-nimic-bode-taxa-pe-prostie.html |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 03 Noi 2020, 22:02 | |
| Contractele de lucrări nu sunt făcute de funcţionarii MTIC, dacă ar fi aşa s-ar încălca OUG 109/2011 art. 4. Sunt făcute de angajaţii (deci angajaţi, cu carte de muncă, nu funcţionari publici) CNAIR, CFR sau ai altor entităţi, după caz. Mai mult, unele contracte sunt făcute de consultanţi angajaţi de Beneficiar (gen ARF cu ramele), plătiţi sau nu de Beneficiar (pot fi programe de asistenţă tehnică gratuită de la BEI sau JASPERS, de exemplu)... în condiţiile astea, ar trebui ca respectivele contracte să fie beton. Dar... unu la mână, la noi până nu de mult se permitea subcontractarea chiar şi integrală (acum nu se mai permite, dar tot e rost de procese pe tema asta) şi doi la mână, oricine poate merge în instanţă să conteste orice. Iar Justiţia română judecă... lent (mai ales), dar şi prost (de multe ori). Mulţumiţi Justiţiei pentru M5 cu sistem de semnalizare incompatibil cu trenurile, că a zis că e favorizat Bombardier (care a produs sistemul utilizat pe M1, M2, M3), de exemplu. Tot Justiţiei mulţumiţi-i şi pentru că acum nu ne plimbăm cu minim 40 de rame electrice noi.
Nici exproprierile nu le fac funcţionarii, ci vin tot în documentaţia CNAIR-ului (sau a CFR-ului, aeroporturilor etc., după caz). Ministrul ar vrea să treacă şi CTE-urile şi HG-urile de expropriere pe repede-înainte, ca ,,pe vremuri"... numai că nu se poate aşa, nu poţi să vii cu o documentaţie CTE în 5 bibliorafturi şi să ai pretenţia să ţi-o avizeze 2 direcţii în jumătate de oră că ,,sunt bune, le-am verificat noi". De fapt, la CTE sunt cei mai scrupuloşi funcţionari şi aşa şi trebuie, că dacă trece vreo tâmpenie, ei pică de vină, nu directorul CNAIR (sau CFR, după caz) care a semnat. La exproprieri la fel, nu oricine din Direcţia Rutieră sau din cea Feroviară lucrează HG-uri de expropriere. Şi cam toate se întorc la CNAIR sau CFR de 3-4 ori minim, că nu-s făcute cum trebuie. După care încep observaţiile de la MFP că nu-s bani de atâtea exproprieri, de la Justiţie că de ce vrem atâta teren ş.a.m.d.. În plus, dacă terenul vizat de exproprieri e tot la stat, el trebuie trecut de al cine îl are la CNAIR/CFR după caz. Asta înseamnă LEGE, deci cu vot în Parlament. Nu mai zic dacă e în domeniul privat la statului, se trece întâi în public, după care prin lege mai departe. Noroc că între domeniul public al entităţilor cu aceeaşi autoritate tutelară se pot trece terenurile prin HG dacă au acelaşi regim... deci din public CFR în public CNAIR sau invers se poate transfera un teren într-o lună şi un pic.
Ce nu zice dl. ministru e că mulţi miniştri au forţat anumite proiecte fără a avea toate actele în regulă... şi nu vorbesc doar de exproprieri, unde sunt frecvente situaţiile în care fie nu se pot identifica proprietarii, fie terenurile sunt în litigiu, fie terenul drumului/căii ferate nu e intabulat şi nici cel privat de alături nu e şi nu se poate stabili limita de proprietate, fie autorităţile locale au intabulat anumite terenuri ca domeniu public local (cel mai elocvent exemplu e staţia Alexandria, care a pierdut modernizarea pe fonduri UE din cauza asta). Nu, vorbesc de acordul de mediu, pe care clasa politică nu dă doi bani. Ei bine, surpriză, Comisia Europeană nu-ţi dă un cent dacă nu ai acord de mediu. Exemple se găsesc destule, începând cu autostrada Sibiu - Piteşti şi terminând cu drumurile de acces la noul pod peste Dunăre de lângă Brăila, care nu primesc aviz pentru că lipseşte dovada monitorizării cel puţin 2 ani a spaţiilor de cuibărit ale păsărilor protejate din zonă. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 03 Noi 2020, 22:15 | |
| Deci nu aiurea comentează lumea pe feisbuc negativ la adresa lui.
Ia să vedem dacă îi redresează și pe ăștia înseamnă că are coloană vertebrală. Însă mă tem că sînt doar vorbe politice https://m.adevarul.ro/economie/stiri-economice/tarom-compania-aproape-200-sefi-ministrul-transporturilor-sef-noua-angajati-1_5fa16fde5163ec42717ccf3b/index.html |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 03 Noi 2020, 23:53 | |
| Discursul cu ,,să dăm afară oameni" e comun la PNL, vezi cazul Bolojan. Practic nu ai cum să dai afară oameni din pix peste noapte, decât dacă e vorba de consilieri personali şi alte categorii de angajaţi (nu funcţionari) pe perioadă determinată, eventual legaţi de politicienii înlocuiţi.
Apropo, să nu-i spună nimeni ministrului că există şef de cabină (la avion), şef de echipaj (la nave) şi şef de tren, o să zică că sunt şefi şi o să ceară concedierea lor. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Noi 2020, 01:17 | |
| - Dr2005 a scris:
- Contractele de lucrări nu sunt făcute de funcţionarii MTIC, dacă ar fi aşa s-ar încălca OUG 109/2011 art. 4. Sunt făcute de angajaţii (deci angajaţi, cu carte de muncă, nu funcţionari publici) CNAIR, CFR sau ai altor entităţi, după caz. .
Pai si aceste institutii in subordinea cui se afla...Nu mai arunca pisica in alta ograda, ca de obicei pisica vine inapoi... http://www.mt.ro/web14/despre-noi/organizare/companii-mt/145-unitati-sub-autoritatea-m-t |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Noi 2020, 03:22 | |
| Bine Dr2005 dar poate in UE nu stai 6 luni sau un an dupa un acordul de mediu. Numai la noi daca iti faci un gard la casa iti trebuie acordul de mediu si alte 9 aprobari.. Colcaie institutiile de tot felul de parasutati politic sau cu masterate si doctorate facute la xerox |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Noi 2020, 05:31 | |
| Haideți să vedem la ce se rezumă România anului 2020. Text preluat de pe facebook. Sper să îl citească și @ldh80.
Halucinez?! Există popor care a votat să fie primar un mort sau un fost primar care era deja în pușcărie sau un fost primar condamnat la peste 8 ani în cazul „Colectiv”? Există țara în care prim-miniștrii, miniștrii, parlamentarii au doctorate plagiate (unii să n-aibă nici bacalaureatul)? Există țara care a votat reducerea numărului de parlamentari, dar ei se tot înmulțesc și tocmai l-au condamnat pe viață, pe Iordache Florin, să fie președinte al Consiliului Legislativ? Oare există așa ceva? Atât merit, probabil... sau halucinez?! Vizante. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Noi 2020, 09:01 | |
| La astia se poate cu 2.3 mil pe km probabil fara ERTMS dar tot e mare diferenta pana la 10 mil pe km O noua linie secundara din #Germania intra in proces de modernizare pentru introducerea unor servicii moderne de tren local (similar conceptului de #trenmetropolitan promovat in #Romania). 10 km de cale ferata simpla vor fi electrificati, partial dublati si cu statii modernizate sau noi = 23,1 Mil Euro. Prin pachetul de acte normative promovate de #MinisterulFondurilorEuropene in ultimele luni si cele in pregatire la #MinisterulTransporturilor autoritatile locale pot beneficia de fonduri europene nerambursabile si cofinantare guvernamentala pentru introducerea trenurilor metropolitane si urbane. #urbandevelopment #sustainablemobility #railways |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Noi 2020, 13:10 | |
| https://gddhd.ro/actualitate/minor-electrocutat-in-gara-petrosani-dupa-ce-s-a-urcat-pe-un-vagon/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Noi 2020, 13:22 | |
| https://clubferoviar.ro/covid-in-microbuze/ |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Noi 2020, 17:15 | |
| - marius664 a scris:
- Pai si aceste institutii in subordinea cui se afla...Nu mai arunca pisica in alta ograda, ca de obicei pisica vine inapoi...
http://www.mt.ro/web14/despre-noi/organizare/companii-mt/145-unitati-sub-autoritatea-m-t Sunt sub autoritate, nu în subordine, e o diferenţă. Ce e în subordine e instituţie publică (AFER, AGIFER, CENAFER, ARF), ce e sub autoritate e societate comercială cu acţionar majoritar ministerul. E o diferenţă. În plus, ministerul nu ar putea să întocmească astfel de documentaţii. Cu tot cu partea de comunicaţii sunt 581 posturi, din care ocupate, cel puţin pe partea de transport, sunt vreo 300, din care 90 sunt OIT-ul. Rămân 210 pentru tot ce înseamnă transport. Asta în condiţiile în care, conform cerinţelor Comisiei Europene, fiecare proiect major necesită un UMP (unitate de management proiect) dedicat, condus de un manager de proiect (cu certificat de manager de proiect). Or la CFR, de exemplu, sunt câte 10 - 15 proiecte pe capul fiecărui manager de proiect, nu doar unul cum ar fi normal şi omenesc. Iar UMP-ul nu înseamnă doar 5 oameni care să monitorizeze proiectul, mai înseamnă alţii care să facă diversele documentaţii necesare - oameni cu diferite pregătiri: ingineri constructori, economişti, jurişti, experţi de mediu ş.a. - Adrian78 a scris:
- Bine Dr2005 dar poate in UE nu stai 6 luni sau un an dupa un acordul de mediu.
Stai mai mult, dacă ai carnivore mari ţi se poate cere analiza culoarelor de migraţie pe 4 ani. Dar acolo începi şantierul doar după ce ai toate avizele şi aprobările (mediu, descărcare arheologică, exproprieri, studiu geologic). La noi se încep lucrări în anii electorali, fără să aibă documentaţia completă. - Vitosa a scris:
- Există popor care a votat să fie primar un mort sau un fost primar care era deja în pușcărie sau un fost primar condamnat la peste 8 ani în cazul „Colectiv”?
Un popor care a votat un parlamentar mort se pune? https://www.washingtonpost.com/nation/2020/11/04/covid-candidate-north-dakota-election/ Şi nu e prima dată, de exemplu https://en.wikipedia.org/wiki/2000_United_States_Senate_election_in_Missouri _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 04 Noi 2020, 19:41 | |
| - Dr2005 a scris:
Sunt sub autoritate, nu în subordine, e o diferenţă. Ce e în subordine e instituţie publică (AFER, AGIFER, CENAFER, ARF), ce e sub autoritate e societate comercială cu acţionar majoritar ministerul. E o diferenţă. În plus, ministerul nu ar putea să întocmească astfel de documentaţii. i Dar nici n-am zis sa intocmeasca ministerul, dar are puterea sa demita pe directorii care nu isi fac treaba...Atat timp cat are puterea asta, eu zic ca ministerul e responsabil de activitatea acestor societati... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Noi 2020, 00:27 | |
| Asta cu directorii e o speculare a legislaţiei... practic toţi directorii sunt numiţi provizoriu, fie prin promovoare temporară, fie prin preluare de atribuţii, în acest al doilea caz primind şi locuri în câteva CA-uri, pentru că nu pot primi salariu de director. Directorii generali numiţi aşa procedează la fel cu directorii, şefii şi şefuleţii din subordine, de aia fiecare Guvern sau Primar, după caz (că şi la nivel local e la fel) îi înlocuieşte după pofta inimii pe directori. Când unul devine incomod, nu mai pupă unde trebuie, nu mai cotizează unde trebuie sau se răzvrăteşte, e imediat mazilit. În schimb, dacă ar fi ajunşi pe funcţii prin concurs (fie el şi măsluit, că hoţul neprins e negustor cinstit), orice demitere s-ar lăsa cu procese (au fost cazuri) câştigate de respectivii directori... dar puţini miniştri şi primari au atâta încredere în directorii lor încât să organizeze un concurs pentru ei. Avem şi noi câţiva ,,dinozauri" din ăştia pe funcţii de Director şi Director General care, având concurs promovat, nu pot fi daţi afară sau retrogradaţi fără comisie de disciplină şi 3 sancţiuni în 12 luni. Manevra cu schimbat organigrama şi desfiinţat postul nu mai ţine, că un fost director general a câştigat în instanţă anularea organigramei şi reîncadrarea în funcţia de director general... după care şi-a dat demisia ziua următoare, după ce s-a văzut cu salariul pe 4 ani în cont, că instanţa a decis şi plata retroactivă a salariului. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Joi 05 Noi 2020, 00:54 | |
| Vorbesti sa nu adormi ca de fiecare data! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |