|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+27ACFCH Bebe razvan - trenuri Ionut31 DAS 2011 ldh80 t1972 AeroX riciu cfr500 Adrian78 TVlad cristi ar MariusM Peter Fodor kristi kkk Adirmvl aris86 @ndrey Katalyn Luna IonutCFR2009 marius664 Dr2005 Nesebar dan tm Vitosa 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 04 Apr 2024, 21:12 | |
| Din cate stiu nu sunt neamuri- e coincidenta de nume! |
| | | ACFCH
Numarul mesajelor : 14 Localizare : Husi Reputatie : 249 Data de inscriere : 07/04/2024
| Subiect: ASOCIATIA CALEA FERATA CRASNA - HUSI | MESAJ OFICIAL Dum 07 Apr 2024, 02:50 | |
| NOUTATE!!In data de 03.04.2024 am fost informati ca pe raza statiei C.F. Husi o sa fie instalate sisteme de supraveghere audio/video. Momentan nu cunoastem alte informatii. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 07 Apr 2024, 11:56 | |
| |
| | | ACFCH
Numarul mesajelor : 14 Localizare : Husi Reputatie : 249 Data de inscriere : 07/04/2024
| Subiect: ASOCIATIA CALEA FERATA CRASNA - HUSI | RASPUNS OFICIAL Dum 07 Apr 2024, 14:42 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 18 Apr 2024, 16:20 | |
| Un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", scris de Alina Darie:
"Atențiune, CFR-ul s-a decis să taie buruienile care au năpădit șinele trenulețului pierdut al Hușului
PSEUDO-GOSPODARI… Povestea trenului de Huși a rămas vie doar în amintirile localnicilor, iar șinele au fost năpădite de rugină și de buruieni, dar iată că dinspre Compania Națională de Căi Ferate, cea de la care odată se aștepta o soluție salvatoare, vine, totuși, în aceste zile… o veste. Nu, nu este vorba despre vreo miraculoasă intenție de revizuire a situației acestei stații neinteroperabile Crasna – Huși, ci doar despre faptul că mai-marii CFR-ului s-au decis că e timpul să taie măcar boscheții, care au crescut cât omul pe alocuri.
Așa se face că, recent, au transmis următorul anunț, bun de luat în seamă pentru hușenii care locuiesc în zonă, mai ales pentru crescătorii de albine. „Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, sucursala regională Iași, secția L.2 CFR Bârlad, vă aduce la cunoștință faptul că în datele de 18 și 19 aprilie 2024, pe raza stației de cale ferată Huși, se vor efectua lucrări de erbicide a platformei de cale ferată cu erbicidul Glifotim. Lucrarea se va executa manual de către 5 salariați aparținând districtului 5 Crasna. Rugăm crescătorii de animale și albine să evite zona menționată pentru prevenirea oricărui incident”, au transmis reprezentanții CFR.
De reamintit că, pe 14 ianuarie 2012, la ora 17:35, din Gara Huși a plecat pentru ultima dată „Trenulețul” local. O istorie de 130 de ani se sfârșea sub ochii autorităților locale, care nu au reacționat prea mult, față de o decizie luată la București, acolo unde șefii CFR au stabilit, pe drept sau pe nedrept, că ruta nu era profitabilă. Ceferiștii care încă erau în activitate primiseră pe data de 9 ianuarie 2012 o circulară, prin care erau anunțați de acest final al activității trenului de la Huși. Au încercat câțiva dintre ei să adune semnături, să facă memorii, să ceară diverse soluții de la decidenți, însă nimic nu a dat roade. De atunci, cu excepția scurtului și controversatului episod al „Săgeții albastre”, povestea trenului local s-a mutat ireversibil în amintirile oamenilor, iar mărturie a obiectivului care a contribuit decisiv la dezvoltarea vieții și economiei locale vreme de 130 de ani la rând, a rămas doar clădirea gării, tot mai dărăpănată de la un an la altul, și șinele, năpădite de buruieni".
Link articol https://www.vremeanoua.ro/atentiune-cfr-ul-s-a-decis-sa-taie-buruienile-care-au-napadit-sinele-trenuletului-pierdut-al-husului/ |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1426 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4078 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 18 Apr 2024, 17:19 | |
| Mai bine bagau o turma de oi, n-avea rost sa vina angajatii CFR daca tot nu-s trenuri si nici nu vor fi prea curand daca e mai rapid microbuzul. |
| | | ACFCH
Numarul mesajelor : 14 Localizare : Husi Reputatie : 249 Data de inscriere : 07/04/2024
| Subiect: ASOCIATIA CALEA FERATA CRASNA - HUSI | MESAJ OFICIAL Joi 18 Apr 2024, 22:01 | |
| - ldh80 a scris:
- Un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", scris de Alina Darie:
"Atențiune, CFR-ul s-a decis să taie buruienile care au năpădit șinele trenulețului pierdut al Hușului
PSEUDO-GOSPODARI… Povestea trenului de Huși a rămas vie doar în amintirile localnicilor, iar șinele au fost năpădite de rugină și de buruieni, dar iată că dinspre Compania Națională de Căi Ferate, cea de la care odată se aștepta o soluție salvatoare, vine, totuși, în aceste zile… o veste. Nu, nu este vorba despre vreo miraculoasă intenție de revizuire a situației acestei stații neinteroperabile Crasna – Huși, ci doar despre faptul că mai-marii CFR-ului s-au decis că e timpul să taie măcar boscheții, care au crescut cât omul pe alocuri.
Așa se face că, recent, au transmis următorul anunț, bun de luat în seamă pentru hușenii care locuiesc în zonă, mai ales pentru crescătorii de albine. „Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, sucursala regională Iași, secția L.2 CFR Bârlad, vă aduce la cunoștință faptul că în datele de 18 și 19 aprilie 2024, pe raza stației de cale ferată Huși, se vor efectua lucrări de erbicide a platformei de cale ferată cu erbicidul Glifotim. Lucrarea se va executa manual de către 5 salariați aparținând districtului 5 Crasna. Rugăm crescătorii de animale și albine să evite zona menționată pentru prevenirea oricărui incident”, au transmis reprezentanții CFR.
De reamintit că, pe 14 ianuarie 2012, la ora 17:35, din Gara Huși a plecat pentru ultima dată „Trenulețul” local. O istorie de 130 de ani se sfârșea sub ochii autorităților locale, care nu au reacționat prea mult, față de o decizie luată la București, acolo unde șefii CFR au stabilit, pe drept sau pe nedrept, că ruta nu era profitabilă. Ceferiștii care încă erau în activitate primiseră pe data de 9 ianuarie 2012 o circulară, prin care erau anunțați de acest final al activității trenului de la Huși. Au încercat câțiva dintre ei să adune semnături, să facă memorii, să ceară diverse soluții de la decidenți, însă nimic nu a dat roade. De atunci, cu excepția scurtului și controversatului episod al „Săgeții albastre”, povestea trenului local s-a mutat ireversibil în amintirile oamenilor, iar mărturie a obiectivului care a contribuit decisiv la dezvoltarea vieții și economiei locale vreme de 130 de ani la rând, a rămas doar clădirea gării, tot mai dărăpănată de la un an la altul, și șinele, năpădite de buruieni".
Link articol https://www.vremeanoua.ro/atentiune-cfr-ul-s-a-decis-sa-taie-buruienile-care-au-napadit-sinele-trenuletului-pierdut-al-husului/ NOUTATE! ANUNT OFICIAL!In data de 18.04.2024 in jurul orelor 19:00 o echipa de reprezentanti ai Asociatiei Calea Ferata Crasna - Husi s-a desplasat in statia CF. HUSI pentru a confirma sau nu lucrarea. Ajungand acolo niciun angajat, niciun miros de ierbicid, niciun loc cu iarba taiata. Sa vedem maine daca baietii se mobilizeaza sau au lucrat doar in zonele neacoperite de statia CF. Husi. Tinem sa mentionam ca agentii ACFCH sunt prezenti in zona statiei CF. Husi zilnic* pentru a oprii si/sau incetinii vandalismul si distrugerea infrastructurii feroviare. Mentiuni: * - Cu exceptia: 1) situatilor de vreme urata, ninsoare, ploaie, frig. 2) Personal insuficient |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 02 Mai 2024, 19:40 | |
| O fotografie cu mersul de tren care a fost valabil in perioada decembrie 2008- decembrie 2009, pe linia Crasna- Husi: A fost probabil cel mai bun mers de tren (din perioada recenta cel putin) de pe linia Crasna- Husi, cu trenuri directe Husi- Vaslui si Husi- Iasi, toate deservite cu automotor "Desiro" atunci si 5 perechi de trenuri/zi (3 la Vaslui si doua la Crasna)! Dupa cum se poate observa atunci trenul facea de la Vaslui la Husi chiar si numai 1 h si 14 minute - un timp destul de bun, daca tinem cont de faptul ca microbuzul face de la Vaslui la Husi cca o ora! Datorita trenurilor directe cu Iasul si cu Vasluiul, a timpilor de mers inca destul de buni (in 2009 timpii de mers erau acceiasi cu cei din 1990 pe linia Crasna- Husi, poate cu cateva minute chiar mai mici fata de 1990) si a conditiilor de confort destul de bune oferite de automotorul "Desiro" (foarte bun pe o distanta asa scurta) pe atunci inca mai aveea calatori trenul de Husi! Dar a venit decizia foarte proasta din vara anului 2010 , cand modernul automotor "Desiro" a fost scos de pe linia Crasna- Husi si inlocuit cu garnitura compusa din locomotiva 060-DA si doua (sau uneori 3) vagoane! Consecinta a fost cresterea semnificativa a consumului de motorina si degradarea conditiilor de confort oferite calatorilor. Cica motivul scoaterii automotorului "Desiro" de pe linia Crasna- Husi, in vara anului 2010, ar fi fost faptul ca si-ar fi uzat prea repede bandajele rotilor datorita curbelor stranse dintre Cretesti si Husi, dar motivul real este posibil sa fi fost cu totul altul (alte interese)! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 03 Mai 2024, 09:59 | |
| Crasna - Cretesti era cu 80 km/h probabil... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 03 Mai 2024, 11:00 | |
| Crasna- Crețești cu 80 km/h la trenurile de călători și 60 km/h la trenurile de marfă (probabil viteza calculată la tonajul maxim admis al trenurilor de marfă) și Crețești - Huși 40 km/h atât pentru trenurile de călători cât și pentru cele de marfă.
Limitări permanente de viteza parca erau numai două : una de 75 km/h (în apropierea fostei halte Curteni h) și una de 55 km/h în apropierea semnalului prevestitor al stației Crasna. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Mai 2024, 13:38 | |
| -Cum ar arata o luminoschema CED-CR-3 pentru statia Huși: -Cum ar arata un monitor pentru o instalație CE a stației Huși: https://i.servimg.com/u/f50/19/64/43/87/statia35.png *Dispozitivul de linii și macazuri- cel existent în 1994 (plus 3 macazuri simple propuse- 21, 23, 29 și un TDJ nou propus 25/27) *4 linii de primiri-expedieri și cu sistem CELS (la linia I directă nu se poate efectua parcurs de primire datorita faptului că în prelungirea liniei I directe se afla un cântar pentru vagoane) *Semnal de ieșire de grup Y 1- 4. *Două linii industriale racordate la stație. -Cum ar arata o luminoschema CED-CR-3 pentru statia Crețești -Cum ar arata un monitor pentru o instalație CE a stației Crețești *Dispozitivul de linii și macazuri- cel existent în 1990 (plus două macazuri simple propuse- 9 și 11) *4 linii in total din care două linii de primiri-expedieri și cu sistem CELS *Semnale de ieșire de grup (X I- 2 și Y I-2) *O linie industriala racordata la stație. -Cum ar arata o luminoschema CED-CR-3 pentru HM Podgoriile Hușului: -Cum ar arata un monitor pentru o instalație CE a HM Podgoriile Hușului *Două linii, ambele de primiri-expedieri și cu sistem CELS *Semnale de ieșire de grup (X 1-II și Y 1- II) *Am marcat și un ciot de linie pentru o eventuală linie spre Albița - Chișinău. -Desenele și schițele sunt făcute în ipoteza echipării cu BLA a liniei (pe luminoscheme am desenat și butoanele și becurile specifice stațiilor situate pe linii cu BLA iar pe monitoarele instalațiilor CE am marcat și semnalele de trecere a BLA și sectoarele BLA) -Pe monitoarele instalațiilor CE am marcat: cu verde linie libera dar la care a fost executat un parcurs de primire, cu galben linii libere, cu roșu linii ocupate și cu alb linii care sunt numai reprezentate grafic, dar care nu au sistem CELS (linii de manevră, linii de încărcare -descarcare, linii industriale). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13018 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Mai 2024, 21:04 | |
| Nu pot sa spun decit ca ai foarte mult timp liber. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Mai 2024, 21:49 | |
| Chestia asta cu instalațiilor SCB și modul lor de funcționare mă pasionează și mi se pare foarte interesant! Schițele de mai sus le-am postat și pentru că ceilalți colegi de forum sa le poată vedea și să poată spune daca le-am făcut corect sau nu! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Mai 2024, 21:55 | |
| - ldh80 a scris:
- Chestia asta cu instalațiilor SCB și modul lor de funcționare mă pasionează și mi se pare foarte interesant! Schițele de mai sus le-am postat și pentru că ceilalți colegi de forum sa le poată vedea și să poată spune daca le-am făcut corect sau nu!
Daca te-ai deplasat putin si pe teren si ai vazut, n-are cum sa nu fie corect... Asa teoretic, par bune... Se fac angajari de IDMisti la regionala Galati (11 posturi) Nu te-ar tenta ? Ca pe sectia 604, slaba miscarea... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 12 Mai 2024, 08:16 | |
| Pe teren m-am deplasat și am văzut, am (din surse sigure) și schițele cu configurația stațiilor Huși și Crețești și a HM Podgoriile Husilor și HM Oltenești așa cum erau în 1990!
La HM Podgoriile Hușilor mai era o linie industriala in 1995 (se ramifica cam de la mijlocul liniei 1 abătute) care deservea o rampa de descărcare a prefabricate din beton (linie și rampa care aparținea de fostul șantier "Constructorul" astăzi SC Recon Sa Huși). Astăzi în acel loc se află câteva blocuri ANL (inaugurate în 2017). Evident că astăzi nu ar mai aveea rost de reconstruit aceea linie industriala. Singura justificare de reînființare , că și HM, a Podgoriei Hușilor, ar fi că de acolo , în perspectiva, s-ar putea construi o linie noua, de ecartament normal, spre Albița - Chișinău.
HM Oltenești aveea o singură linie abătută care deservea o rampa de descărcare a bitumului (era o stație de asfalt acolo). Astăzi nu ar mai aveea rost de a se reinfiinta Oltenești că și HM, pentru încrucișări de trenuri putandu-se reinfiinta Crețești că și stație (care aveea și mai multe linii, rampa de marfă și deservea și o bază de recepție a cerealelor).
La Huși erau două linii industriale: linia 17 care deservea fostul șantier "Constructorul" (astăzi SC Recon Sa) și rampa de încărcare a fostului sector de exploatare forestieră și linia 18 ICR (care deservea depozitele cooperației de consum). Aceste două linii, fiind linii industriale, este decizia și treabă unităților economice respective daca ar dori sa le reconstruiască și să le folosească din nou- Sc Recon Sa Huși și Federalcoop Vaslui. Cei de la CFR-SA ar trebui doar sa repună in teren macazul 3A și d , după acest macaz, să reconstruiască liniile industriale 17 și 18 ICR doar pe o scurta porțiune de cca 50 m (între macazul 3A și semnalele luminoase de manevră aferente). Din câte știu , în cazul stațiilor echipate cu instalații CED sau CE , limita dintre liniile stației (aflate în administrarea CN CFR SA) și liniile industriale (aflate în administrarea unităților economice respective) o reprezintă semnalele luminoase de manevră.
Linia 17 poate fi refăcută și pe o porțiune de cca 100 m, deoarece ar fi folosita și pentru scoaterea/introducerea utilajelor de cale de pe linia 16.
Linia 16 ar fi folosita numai de districtul de linii Huși.
Liniile 14 și 15 sunt cele din interiorul remizei de locomotive și ar fi in administrarea CFR Călători.
Liniile 13 și "Competrol" , deși ar deservi numai unități economice (linia 13 este cea de la baza de recepție a cerealelor) fac parte din dispozitivul de linii al stației și evident se afla/s-ar afla in administrarea CFR SA.
"Povestea" liniei "Competrol" și a TDJ ului din capătul înfundat al stației Huși este mai lunga. Din imaginile Google Maps - Street View de pe strada Saca se poate observa că lângă acel zid de beton din capătul înfundat al stației Huși (partea zidului dinspre strada Saca) exista un loc liber. Acolo era fosta linie "Competrol" (astăzi se observă că sunt numai două linii care se infunda, în 1990 erau 3 linii care se înfundau acolo- doua mai lungi care se opreau chiar la capătul zidului de beton și una mai scurtă). Lângă aceea linie "Competrol" erau niște pompe/instalații prin care combustibilul petrolier era descărcat din vagoane-cisterna și apoi acest combustibil era transportat, printr-o conductă ce mergea pe sub strada Saca, până la depozitul Peco/Petrom care era situat pe strada Saca. Din păcate, la scurt timp după ce fuseseră modernizat, acest depozit a fost desființat de cei de la Petrom! Apoi a fost desființată și linia "Competrol" iar TDJ ul 6/8 a fost transformat inițial în macaz simplu. Apoi a fost desființat și acel macaz simplu și implicit linia 13 a devenit linie înfundată.
In fine, prin anii 1987- 1988, apăruseră și un proiect de construcție a unei linii care sa lege statia CFR Huși de zona industrială a orașului Huși. Linia spre zona industrială a orașului Huși trebuia construită în prelungirea liniei 12 a stației Huși, prin spargerea zidului de beton din capătul înfundat al stației Huși și realizarea unui tunel in curba pe sub zona de case de pe strada Saca (unele case de acolo urmau a fi demolate). Acolo diferența de nivel între locul unde se afla liniile de cale ferată și strada Saca este destul de mare. Traseul liniei proiectate spre zona industrială a orașului Huși este marcat pe wikimapia.
Da, am văzut că cei de la SRCF Galați au câteva posturi disponibile de IDM. Aș face cursul de IDM daca aș ști, absolut sigur, că după asta mă pot și angaja că IDM. Însă să faci un curs de IDM (care nu e chiar așa de ieftin) , sa stai vreo 9 luni (cu tot cu perioada de obținere a autorizațiilor cred că ajungi aproape la un an) sa nu poți lucra și apoi să nu ai nici o siguranță că te poți și angaja și lucra că IDM e mai dificil (mai ales daca sunt adevărate zvonurile că pentru a putea ocupa un post de IDM trebuie pile/relații/cunoștințe sau șpagă).
Însă ce mi se pare foarte ciudat că , de foarte mult timp, cei de la SRCF Iași, nu au mai publicat (pe site-ul oficial cariere CFR Sa) anunțuri de angajare (spre deosebire de alte SRCF uri- Galați, Craiova, Cluj) care vad că mai au publicate anunțuri de angajare! Așa am lăsat la personal la SRCF Iași o cerere și documentele pentru angajare pe un post de montator SCB. Răspunsul a fost că urmăriți anunțurile de pe site-ul CFR SA și dacă apare vreun post de montator SCB la noi (pe raza SRCF Iași) vă anunțăm! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |