|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+27ACFCH Bebe razvan - trenuri Ionut31 DAS 2011 ldh80 t1972 AeroX riciu cfr500 Adrian78 TVlad cristi ar MariusM Peter Fodor kristi kkk Adirmvl aris86 @ndrey Katalyn Luna IonutCFR2009 marius664 Dr2005 Nesebar dan tm Vitosa 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 20 Feb 2023, 19:12 | |
| Ca sa revenim la subiectul de la care au deviat acease discutii: daca ar fi echipate cu instalatii de centralizare electronica statiile Husi, Cretesti si HM Podgoriile Husului, pentru toate cele 3 puncte de sectionare ar exista urmatoarele elemente a instalatiilor CE: 35 macazuri simple, 3 TDJ-uri, 30 de semnale luminoase de manevra, 6 semnale luminoase de intrare si semnale prevestitoare, 20 de semnale luminoase de iesire (doua din ele cu indicator de directie), 5 saboti de deraiere centralizati electronic, 5 instalatii BAT si SAT si 11 opritori ficsi.
Daca tehnologia instalatiilor de centralizare electronica permite ca toate aceste elemente enumerate mai sus sa fie controlate dintr-un singur punct (loc), atunci evident ca ar fi nevoie de un singur post de IDM! Dar aici cred ca ne poate lamuri mai bine un electromecanic SCB, specializat pe instalatii tip CE, care ne poate spune mai bine modul de functionare a acestor instalatii si daca eventual exista o distanta maxim admisa intre locul unde se afla postul de unde este controlata instalatia si locul unde se afla elementul comandat/monitorizat (macaz, semnal, sectiune izolata, etc) de pe teren!
Daca de exemplul postul de unde ar fi comandata instalatia s-ar afla la Crasna iar elementul comandat (macaz, semnal, etc) de pe teren s-ar afla la Husi (deci la o distanta de 33 km) nu ar aparea probleme cu transmiterea comenzii si executarea sa pe teren ?
Nu stiu- poate asa am ramas eu cu ideea ca trebuie sa existe post de IDM in fiecare statie si HM- poate gresesc, dar mi se pare mai bun asa, dpdv al sigurantei circulatiei! |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6457 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 20 Feb 2023, 20:28 | |
| Se poate controla efectiv o magistrală și este și prevazut în I 201 , sistem de circulație tip dispecer cu tehnica de calcul. Poate ca ar trebui sa mai limpezim apele ca sunt de multe ori aceleași postări. Colegii s-au cam obosit sa tot explice.. ceva nou !? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 20 Feb 2023, 20:43 | |
| ldh80, pune problema bine... Cum se realizeaza circulatia pe o linie cu centralizare CE, atunci cand comenzile telecomandate nu raspund sau nu au control pe teren ? E limpede ca in acest caz se trece la regimul de cale libera pana la restabilirea circulatiei si nu poti merge pe o distanta de zeci de km in regim cale libera fara sa perturbi grav circulatia trenurilor atat pe sectia respectiva cat si la nivelul intregului fir RC... Pentru sectiile inzestrate cu CE, exista deci si varianta cu revizori de ace sau IDM in cateva puncte de sectionare stabilite in PTE sau la ordinul RC. Altfel, asistam la situatia din prezent, ce se intampla in aceste ultime saptamani pe sectia 600, intre Crasna si Zorleni, unde din lipsa de puncte de sectionare in linie curenta se circula cale libera la interval foarte mare de cca 30 min, generandu-se intarzierile cunoscute si care la randul lor genereaza altele indirect pe firul RC vecin. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18771 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24352 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 20 Feb 2023, 23:03 | |
| Pe Ilia Lugoj cred că odată s-a întâmplat să fie ceva deranjament și am.inteles.ca au SCBist care vine cu mașina de la Lugoj.Atunci la un semnal.de.intrare și a adus OC poate știe CristiCFR mai bine Singurul inconvenient este că dacă se da RV de căldură se da pe întreaga secție că cică IDM operator d ela Făget nu poate da OC asta nu am înțeles-o deloc In rest tot la cale liberă se circulă că dacă trenul nu ajunge în următoarea stație ,următorul tren nu este expediat din statie.Dar așa timpi are trenul.Regio că de la Făget la.interval.de.doua stații îl.ajungi din urmă.cu tren de marfa |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 25 Apr 2023, 22:39 | |
| Pe facebook, pe pagina "Asociatia Calea Ferata Crasna- Husi", administrata de user-ul "Trainspotting Husi", am aflat urmatoarele de la acest user:
-A fost intocmita o petitie (cu lista de semnaturi), prin care se solicita sprijinul primariilor din Husi, Cretesti, Oltenesti si Consiliului Judetean Vaslui in vederea redeschiderii liniei Crasna- Husi ; l-am sfatuit sa trimita aceasta petitie si lista de semnaturi si catre Ministerul Transporturilor si companiile CFR-SA si CFR-Calatori;
-Acest user mi-a spus ca in curand se va intalni cu domnul Sergiu Boeru (consilier personal al primarului; intr-o postare pe pagina "Husi- caiet de reclamatii" domnul Boeru s-a aratat dispus in a sustine unele demersuri in vederea redeschiderii liniei Crasna- Husi), intalnire in cadrul careia va fi abordata si chestiunea liniei Crasna- Husi; l-am sfatuit sa-l roage pe domnul Boeru ca primaria si Consiliul Local Husi sa trimita un document oficial (o solicitare oficiala) catre compania CFR-SA, pentru ca aceasta companie sa evaluieze starea tehnica actuala a liniei Crasna- Husi si sa evaluieze care ar fi costul lucrarilor de refacere si redeschidere a liniei, in conditii de siguranta a circulatiei, la viteza proiectata a liniei.
-Tot acest user a prezentat unele propuneri legate de o eventuala redeschidere a liniei Crasna- Husi, propuneri pe care le redau mai jos, dar nu stiu cate din ele ar putea fi aplicate dpdv legal (legislativ):
1. In zona Dobrina, persoanele care beneficiaza de prevederile legii 416/2001 ar putea taia copacii si vegetatia crescuta pe linie, urmand a beneficia gratuit de materialul lemnos rezultat;
2. Cablurile si traversele care ar trebui inlocuite in vederea redeschiderii liniei Crasna- Husi ar putea fi luate din cele rezultate in urma lucrarilor de reconstructie/modernizare a M300;
3. Inchirierea liniei cu pretul de 33.000 ron fara TVA de catre consiliile locale Husi, Cretesti, Oltenesti si de catre Consiliul Judetean Vaslui, cu un pret de aproximativ 10.000 ron/primarie, fara TVA!
4. Persoanele care ar circula cu trenul pe distanta Crasna- Husi sa primeasca o reducere de 10% la transportul urban in comun din Husi, in prima ora dupa sosirea trenului in statia Husi!
5. Trenuri pentru navetisti, cu 100% reducere pentru elevi, de exemplul un tren pana la Crasna, cu oprire in Cretesti, unde sa sedescompuna in doua, unul cu plecare inapoi spre Husi (pentru elevi si navetisti) si altul cu plecare spre Crasna.
6. Sa circule doar in zilele de luni- vineri, cu exceptia zilelor libere;
7. O parte din cladirea garii safie inchiriata pentru fast-food!
8. Primariile sa ajute la curatenie si renovare!
9. Parteneriate cu companii private.
Dintre toate aceste propuneri cea mai interesanta ar fi cea de la punctul 3, dar aici intervine o problema: nu stiu daca consiliile locale (chiar daca s-ar constitui intr-un fel de asociatie intercomunitara) ar putea, dpdv legal, sa inchirieze si sa administreze infrastructura feroviara si implicit sa aibe calitatea de gestionari de infrastructura feroviara!
Parca ceva asemanator a propus primarul de la Resita, cu "celebrul" sau tren-tramvai Resita- Timisoara, dar pana in prezent nu am auzit sa se concretizeze acel demers.
In plus un gestionar de infrastructura feroviara ar trebui sa aibe (sau sa poata inchiria) si mijloacele tehnice si utilajele pentru intretinerea si reparatia caii ferate, ceea ce evident ca, consiliile locale din Husi/Cretesti/Oltenesti nu au!
Nu am auzit ca in prezent in Romania sa existe vreo cale ferata, pe care sa circule trenuri regulate de calatori, care sa fie administrata de vreun consiliul local, in calitate de gestionar de infrastructura feroviara! Dar daca ar fi posibil asa ceva dpdv legal cu siguranta trebuie incercat, daca poate constitui o posibilitate de redeschidere a liniei.
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22398 Data de inscriere : 06/12/2009
| | | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 23 Mai 2023, 15:06 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 23 Mai 2023, 15:26 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 27 Mai 2023, 21:31 | |
| Cateva fotografii facute astazi in fosta statie CFR Husi: -Inductorul semnalului de intrare X (inductorul de la semnalul de iesire Y 1+4 a disparut) -Linia langa semnalul de intrare X -Linia industriala "17", care deservea fostul santier "Constructorul" (astazi SC Recon SA) si fosta rampa de incarcare a fostei "exploatari forestiere" -Fosta magazie de marfa a statiei (cladire construita dupa anul 1976) -Vedere spre linia 8 si spre fosta magazie de marfa a statiei -Fosta magazie de marfa a statiei si linia 8 -Semnalul de intrare in statie X -Vedere spre capul X (spre iesirea din statie) -Vedere spre capul Y (infundat) |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 27 Mai 2023, 22:31 | |
| Alea-s traverse care să mai suporte greutatea unui tren / locomotivă / automotor ? Poate cel mult o drezină sau o malaxă seria 900. Dar nici astea nu vor călca la anul pe acolo. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 28 Mai 2023, 13:34 | |
| Desigur că dacă ar mai fi să circule trenuri pe aceasta linie ar trebui schimbate absolut toate traversele din lemn (cu altele noi sau de beton) , refăcut complet stratul de piatră spartă, etc,! Traversele din beton existente poate mai sunt bune! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 28 Mai 2023, 14:19 | |
| Și cele de beton au și ele o perioadă de viață, nu-s făcute să reziste pe vecie. Dar la cum arată eu cred că sunt de cel puțin 20-30 ani acolo. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20639 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25584 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 28 Mai 2023, 18:07 | |
| Linia asta a văzut vreo refacţie serioasă după 1945? Sau doar lucrări cu material semibun? _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 28 Mai 2023, 18:21 | |
| Linia a beneficiat de lucrări de refactii capitale (RK) în anii 1968- 1969 (când s-a introdus șină de tipul 45 kg/ml semi-buna și probabil tot atunci și primele traverse din beton pe aceasta linie) și în anii 1993- 1994 (când s-a introdus șină tip 49 kg/ml). |
| | | Ionut31
Numarul mesajelor : 123 Varsta : 15 Localizare : Falciu Reputatie : 782 Data de inscriere : 11/02/2023
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 19 Iun 2023, 16:05 | |
| Acesta nu este interiorul fostei remize de locomotiva Husi ? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |