|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+27ACFCH Bebe razvan - trenuri Ionut31 DAS 2011 ldh80 t1972 AeroX riciu cfr500 Adrian78 TVlad cristi ar MariusM Peter Fodor kristi kkk Adirmvl aris86 @ndrey Katalyn Luna IonutCFR2009 marius664 Dr2005 Nesebar dan tm Vitosa 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13018 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 17 Mai 2024, 21:13 | |
| - ldh80 a scris:
- Nu conteaza cat sunt salariile, dar este un post la stat si din pacate multi sefi si directori gandesc probabil in termeni de genul "vrei un post sigur la stat, din care nu te da nimeni afara si iesi la pensie de acolo atunci trebuie sa dai si tu ceva sau daca esti nepotul/finul/cumatrul la cine trebuie atunci se poate da un telefon unde trebuie si se rezolva!".
Asta-i nenorocirea Romaniei- acest sistem de angajari la stat prin pile/cunostinte/relatii/neamuri/spaga! fix cum era la comunisti? la coop |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 17 Mai 2024, 21:33 | |
| Cel puțin când era cu sistemul repartițiilor daca făceai școală de IDM statul era obligat, prin lege, să-ți asigure și locul de munca , pe postul de IDM, loc de muncă care putea fi in orice stație sau HM de pe raza regionalei respective (adică se putea întâmpla să te repartizeze și în statia Nicolina sau Socola și să rămâi sa locuiești în Iași dar la fel de bine putea sa te repartizeze și în statia Putna sau în statia Bicaz! |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1425 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4077 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 17 Mai 2024, 21:46 | |
| Deci platesti scolarizare 6-7000 de lei ca sa te poti angaja in provincie pe 5000 de lei net intr-o regionala unde au 11 locuri disponibile iar daca nimeresti intr-o gara uitata de lume ai un tren odata la 4 ore, in rest poti sa citesti, sa desenezi schite de gari, etc. Pai eu muncit ani de zile pana am ajuns la 5 mii de lei net, am stat sa invat documentatii in franceza, legislatie si proceduri, calcule, etc si chiar si dupa tot mi-a fost greu (iar pentru job-ul actual a trebuit sa ma mut la Bucuresti, ca la Galati nu-mi dadea nimeni), iar ca IDM doar ai de ridicat o paleta si zici ca nu merita? Si cate chestii am platit din banii mei ca sa ma perfectionez...
Sfatul meu e sa platesti cursul ala nenorocit si sa aplici la post si mai vezi pe urma. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 17 Mai 2024, 22:38 | |
| Cu tot respectul dar că IDM dispozitor nu doar ridici paleta - ai o răspundere foarte mare, orice buton apăsat pe luminoschema, orice manipulare a instalației, orice acord dat pentru "cale liberă" implica o responsabilitate deosebită și orice greșeală (cum s-a întâmplat la Bucerdea in 1968 sau la Augustin în 1990) poate aveea consecințe dramatice, inclusiv morți și răniți! Și IDM ul, că și mecanicul de locomotivă și toți salariații cu responsabilități în siguranța circulației practic au pe mână viețile călătorilor din tren.
Dar sa revenim la topicul dedicat liniei Crasna-Huși!
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20638 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25583 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 18 Mai 2024, 12:39 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- iar ca IDM doar ai de ridicat o paleta si zici ca nu merita? Si cate chestii am platit din banii mei ca sa ma perfectionez...
Sfatul meu e sa platesti cursul ala nenorocit si sa aplici la post si mai vezi pe urma. Dacă nimereşti în vreo staţie de la mama cucului, eventual cu SBW... după ce înscrii trenul în Registrul Unificat şi comunici prin telefon la Operator treaba asta (că n-ai curent, implicit nu ai PC), te duci la ambele capete să faci macazurile şi semnalele, te duci şi cobori bariera... de la un post de semnal la celălalt poate fi şi 1 km. Pe la unele HM, dacă terenul permite, se foloseşte bicicleta pentru deplasare. A, da, uneori mai ai de vândut şi bilete între timp. Nu ajungi din prima în staţie de rang II sau I. Că acolo sunt peştii mari, lideri de sindicat sau prieteni cu cine trebuie. Plus că, dacă vrei în staţie mare şi nu ai studii superioare (mai precis ingineria transporturilor), ajungi acolo doar să ţii locul altora în CO. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 18 Mai 2024, 12:58 | |
| Teoretic într-o stație cu instalație SBW ar trebui sa ai macar un acar pe tura (în afara de IDM)! Nu vad ce legătură au studiile superioare cu funcția de IDM. Daca ai cursul de IDM (9 luni) și autorizările valabile pe toate tipurile de instalații, dpdv legal poți lucra că IDM dispozitor inclusiv în statia București Nord! Singura condiții de studii pentru a putea urma un curs de IDM este aceea de a aveea liceul (indiferent de profilul liceului, poată să fie liceu teoretic, industrial, sportiv, muzical, de artă), inclusiv și fără diplomă de bacalaureat. Până în anul 2007 mai era o condiție pentru a putea urma un curs de IDM și anume aceea de a aveea stagiul militar obligatoriu făcut! Că teoretic nu are cum sa te pună de prima data IDM dispozitor in București Nord (din cauza lipsei de experiență) este adevărat (nici înainte de revoluție nu cred că-ți dădea repartiția in statia București Nord, imediat după ce făceai cursul de IDM)- dar din păcate, cum e astăzi la noi in România, dacă ești nepotul său finul directorului de la SRCF București sau al directorului de la Divizia Trafic, atunci cred că e de ajuns un telefon și imediat se găsește loc că IDM dispozitor in statia București Nord, imediat după ce ai terminat cursul. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20638 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25583 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 18 Mai 2024, 14:31 | |
| - ldh80 a scris:
- Teoretic într-o stație cu instalație SBW ar trebui sa ai macar un acar pe tura (în afara de IDM)!
Nu vad ce legătură au studiile superioare cu funcția de IDM. Daca ai cursul de IDM (9 luni) și autorizările valabile pe toate tipurile de instalații, dpdv legal poți lucra că IDM dispozitor inclusiv în statia București Nord! Singura condiții de studii pentru a putea urma un curs de IDM este aceea de a aveea liceul (indiferent de profilul liceului, poată să fie liceu teoretic, industrial, sportiv, muzical, de artă), inclusiv și fără diplomă de bacalaureat. IDM din staţiile mari sunt, în mare parte, absolvenţi de studii superioare. Pentru şef de staţie (care, de regulă, e fost IDM) îţi trebuie şi master în ingineria transporturilor. Degeaba ai un acar pe tură, că acarul se mai îmbolnăveşte, mai pleacă în CO... _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 18 Mai 2024, 15:20 | |
| Adica daca ai doar liceul (indiferent de profil/specialitate) , cursul de calificare ca IDM si autorizatiile pentru manipularea tuturor tipurilor de instalatii (SBW, CEM, CED, CE) nu ai dreptul legal sa lucrezi ca IDM dispozitor in orice statie sau HM de pe teritoriul Romaniei ?! Ar fi o prostie si nu cred ca e asa- din cate stiu cursul de IDM si autorizarile pe tipurile de instalatii iti da dreptul sa lucrezi, ca IDM dispozitor, in orice statie sau HM de pe teritoriul Romaniei! De altfel din ce am vazut pe site-ul oficial al CFR SA, la sectiunea "cariere", pentru posturile de IDM scoase la "concurs" de exemplul pe regionala Galati conditiile erau doar: liceul, acte doveditoare de calificare in meseria de IDM, apt fizic si psihic. Nu se amintea absolut nimic de studii superioare! Iar conditiile de angajare ca IDM dispozitor evident ca legal sunt acceleasi, indiferent ca te angajez sa zicem in statia Crasna sau in statia Bucuresti Nord!
Pentru sefi de statie (la CFR SA): acestia pot proveni ori din impiegati de miscare (IDM care au lucrat un anumit numar de ani in statia respectiva sau in alte statii si care evident nu au studii superioare si dupa ce au indeplinit functia de IDM dispozitori un anumit numar de ani au facut anumite "cursuri" de cateva luni pentru sefi de statie) ori intradevar din ingineri- persoane cu studii superioare.
De exemplul cei care au indeplinit functia de sefi de statie la Husi- Roman Ioan (intre 1987- 1999) si Macarie Dumitru (1999- 2013) erau/sunt initial impiegati de miscare si evident nu aveau/nu au studii superioare! |
| | | ACFCH
Numarul mesajelor : 14 Localizare : Husi Reputatie : 249 Data de inscriere : 07/04/2024
| Subiect: ASOCIATIA CALEA FERATA CRASNA - HUSI | RASPUNS OFICIAL Mar 21 Mai 2024, 00:03 | |
| - ldh80 a scris:
- Cu totul cu, costul autorizarilor (la IDM stiu ca platesti , dupa curs, si examenele de autorizare pe tipuri de instalatii- SBW, CEM, CED, CE) cred ca ajungi la vreo 6000 ron!
As fi curios daca, prin anii 2003- 2004, inainte de infiintarea CENAFER (cand astfel de cursuri se faceau de fostul "Centrul de calificare si perfectionare a personalului feroviar") cursurile de IDM mai erau inca gratuite sau daca nu cat costau la vremea respectiva! Cu repartitiile pe postul de IDM (adica daca faceai cursul SNCFR-ul era obligat, prin lege, sa-ti asigure si incadrarea pe post) cred ca se terminasera de pe la sfarsitul anilor 90. Conform CENAFER Costul cursului de calificare este de 2956,8 lei, în conformitate cu tarifele stabilite prin OMTI 1522/11.10.2012. ACFCH |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13018 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 21 Mai 2024, 08:46 | |
| pe cine intereseaza pretul? ca doar ldh80 n-are de gînd sa se faca IDM sau acar. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mier 05 Iun 2024, 08:29 | |
| O întrebare: un automotor Desiro poate circula cca 400 km fara a fi nevoie sa fie realimentat cu motorină și apă dedurizată ?
Întreb asta deoarece daca ar fi reintroduse trenuri de călători pe linia Crasna-Huși, care sa fie compuse cu automotoare Desiro (6 perechi de trenuri/zi, necesar două automotoare Desiro aparținând depoului Iași, care sa circule pe rutele Iași - Huși, Vaslui- Huși și Crasna-Huși) un automotor Desiro ar parcurge cca 400 de km, pe aceste rute, începând din momentul plecării din Iași spre Huși și până când ar ajunge din nou la Iași! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mier 05 Iun 2024, 08:40 | |
| Daca ar fi sa se introduca din nou trenuri Crasna - Husi, mai mult de 2 perechi de regio/zi nu cred ca ar baga CFR-ul.
Regio Expres 1: Iasi 04:00 - Vaslui 05:25 - Crasna 05:40-05:50 - Husi 07:00 Regio Expres 2: Husi 07:20 - Crasna 08:30-08:40 - Vaslui 08:55 - Iasi 10:20 Regio Expres 3: Iasi 15:00 - Vaslui 16:25 - Crasna 16:40-16:50 - Husi 18:00 Regio Expres 4: Husi 18:20 - Crasna 19:30-19:40 - Vaslui 19:55 - Iasi 21:20 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20638 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25583 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 06 Iun 2024, 12:46 | |
| - ldh80 a scris:
- O întrebare: un automotor Desiro poate circula cca 400 km fara a fi nevoie sa fie realimentat cu motorină și apă dedurizată ?
Pentru ce ar trebui apa dedurizată? La toalete se pune apă chioară (de aici rezultând şi depuneri de calcar pe instalaţie). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6898 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12300 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 06 Iun 2024, 12:48 | |
| Bun- eu intrebam daca un automotor "Desiro" poate circula cca 400 km fara a fi realimentat cu motorina!
Apa dedurizata ma gandesc ca ar trebui pentru instalatia de racire a motorului diesel si pentru instalatia de incalzire/climatizare! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18770 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24351 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 06 Iun 2024, 13:10 | |
| - ldh80 a scris:
- O întrebare: un automotor Desiro poate circula cca 400 km fara a fi nevoie sa fie realimentat cu motorină și apă dedurizată ?
Întreb asta deoarece daca ar fi reintroduse trenuri de călători pe linia Crasna-Huși, care sa fie compuse cu automotoare Desiro (6 perechi de trenuri/zi, necesar două automotoare Desiro aparținând depoului Iași, care sa circule pe rutele Iași - Huși, Vaslui- Huși și Crasna-Huși) un automotor Desiro ar parcurge cca 400 de km, pe aceste rute, începând din momentul plecării din Iași spre Huși și până când ar ajunge din nou la Iași! La.un consum de 80-100l/100 km poate circula linistit Circula Timisoara-Satu Mare Bucuresti-Craiova |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |