|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+27ACFCH Bebe razvan - trenuri Ionut31 DAS 2011 ldh80 t1972 AeroX riciu cfr500 Adrian78 TVlad cristi ar MariusM Peter Fodor kristi kkk Adirmvl aris86 @ndrey Katalyn Luna IonutCFR2009 marius664 Dr2005 Nesebar dan tm Vitosa 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5209 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Feb 2023, 18:05 | |
| La CFR totul este incremenit in anii 80. De la mentalitati, la instructii, ordine si proceduri, la material rulant. Cand se pune problema actualizarii instructiilor nu isi asuma nimeni responsabilitatea, de parca in anii 70 - 80 au fost concepute de extraterestri. Cand se pune problema modernizarii infrastructurii nu sunt bani, sau nu s-au facut proiecte pentru banii UE. Este jenant sa ai atatia acari, pazitori de bariera, IDM-isti si sa nu bagi CE cat mai repede. CFR Calatori a vazut de prin 2010 la privati ca flexibilitatea si eficienta sunt asigurate de automotoare de capacitatea Desiro.In loc sa-si foloseasca resursele pentru mentinerea parcului de Desiro in conditii foarte bune, chiar marirea lui, au tocat banii pe orice altceva. Si toti sunt pe interese personale si de partid, nu vine la conducere o echipa care sa urneasca caruta din noroi. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18771 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24353 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Feb 2023, 18:34 | |
| - DAS 2011 a scris:
- La CFR totul este incremenit in anii 80. De la mentalitati, la instructii, ordine si proceduri, la material rulant. Cand se pune problema actualizarii instructiilor nu isi asuma nimeni responsabilitatea, de parca in anii 70 - 80 au fost concepute de extraterestri. Cand se pune problema modernizarii infrastructurii nu sunt bani, sau nu s-au facut proiecte pentru banii UE. Este jenant sa ai atatia acari, pazitori de bariera, IDM-isti si sa nu bagi CE cat mai repede. CFR Calatori a vazut de prin 2010 la privati ca flexibilitatea si eficienta sunt asigurate de automotoare de capacitatea Desiro.In loc sa-si foloseasca resursele pentru mentinerea parcului de Desiro in conditii foarte bune, chiar marirea lui, au tocat banii pe orice altceva. Si toti sunt pe interese personale si de partid, nu vine la conducere o echipa care sa urneasca caruta din noroi.
Și tot rahatul.asta se întâmplă cu complicitatea sindicatelor singurele vinovate pentru dezastru de la.CFR Călători.Vorba aia de ce sa ne complicam sa.schimbam ceva ,lasă daca merge așa. Pai la ce material.rulant avem nici nu putem aplica niste instrucții actualizate adică să circule.material.rulant adică locomotive remorcate la roata sau in urma trenului fara insotitor sau sa fie deservite de un singur agent deși la.MAV CD OBB se poate |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1426 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4079 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Feb 2023, 20:40 | |
| - Dr2005 a scris:
- Pentru alte probleme mai micuţe te uiţi în computerul de bord şi vezi ce erori îţi dă. De altfel, chiar şi ,,bătrânul" Desiro are diagnoză computerizată, dar a fost nevoie de o derogare de la instrucţii ca să poată fi folosită în exploatare
Nu stiu cum e la Desiro, dar cati ani am lucrat in auto am invatat ca erorile afisate de tester/calculator sunt de regula o consecinta si nu o cauza. N-o sa-ti spuna nici un tester cat te mai tine o curea sau ca ai niste suruburi slabite pe undeva, ar trebui sa ai pe agregat 1 milion de senzori si nu renteaza dpdv costuri decat la avioane, unde e o chestiune de viata si de moarte. La un benzinar aspirat, de exemplu, poti folosi masina si 15 ani fara sa pui vreodata testerul pe ea, e posibil sa stii din prima ce componenta s-a busit doar din comportamentul masinii. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20639 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25585 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Feb 2023, 22:38 | |
| - DAS 2011 a scris:
- CFR Calatori a vazut de prin 2010 la privati ca flexibilitatea si eficienta sunt asigurate de automotoare de capacitatea Desiro.In loc sa-si foloseasca resursele pentru mentinerea parcului de Desiro in conditii foarte bune, chiar marirea lui, au tocat banii pe orice altceva. Si toti sunt pe interese personale si de partid, nu vine la conducere o echipa care sa urneasca caruta din noroi.
Există 3 (trei) firme autorizate să repare Desiro în România. Care, în ciuda aparentei rivalităţi dintre ele, au ales că boicoteze toate licitaţiile organizate pentru reparaţiile Desiro. Ce să facă CFR Călători? Să le plătească cât nu fac? Să le bage cu forţa automotoarele la reparat? A, da, din astea 3 societăţi, una e în proces cu CFR Călători, tot pentru nişte Desiro. A doua a zis din start că nu îi convin preţurile. Rămânem cu a treia, care vine la licitaţie numai când nu are comenzi pentru Congo, pentru reparat tramvaie şi pentru marfă. Practic, 120 de automotoare depind de capacitatea unei singure unităţi reparatoare, care mai face şi altceva. Aşa că se repară ce se poate şi cu cine se poate, adică vagoane la Griviţa şi la Paşcani (deşi acum Paşcaniul e ocupat cu Desiro, deci mai uşurel cu vagoanele), ocazional la Arad (dar s-a închis robinetul şi acolo, că Blidar e ocupat cu cadoul dat de Justiţia română, adică tramvaiele pentru Bucureşti), se repară locomotive la Reloc (că numai ăia au venit la licitaţie), se repară Malaxe la Petroutilaj (că e ieftin şi ăia nu prea au alte comenzi, deci vin la toate licitaţiile) şi cam atât. A, da, şi CFR Călători se mai câcâie în regie proprie cu SCRL Braşov, unde durează 3 ani un RR de EA clasic, 5 ani unul de Duewag (mă rog, probabil se vor face 6) şi juma' de an o revopsire de vagon. Ăsta e rezultatul deciziilor proaste luate în anii 2000, când se cumpăra şi moderniza material rulant doar ca să aibă ce mânca toţi reparatorii şi atât. Niciodată până la achiziţiile ARF nu a existat conceptul de ,,full warranty" şi de ,,produs cu mentenanţa inclusă pe x ani". _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18771 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24353 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Feb 2023, 23:05 | |
| Aha ai ajuns și tu la concluzia că din RR la locomotive și vagoane se putea achiziționa rame electrice Apropo Stadler a adus FLIRT la Zilele Feroviare prin anii 2000 dar CFR a ales sa ii de-a la Blidar sute de milioane de euro pe 300 de vagoane și la Softronic pe modernizat și cumpărat 3 locomotive noi Umbla vorba prin târg că CFR Călători vine cu preturi prea mici pentru reparatii de aia nu se prezintă șmecherii Plus că ultimul Desiro scos d ela R9 are deja apa la.un.piston deci iara am festelit in loc să ne ocupăm.de powerpack.Automotoarele astea mai pot circula și fără să fie vopsite |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14508 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 11 Feb 2023, 23:15 | |
| Doar suflate de praf și revopsite, și la cât oferă cfr călători... ce rost are să îți iei bube pe cap? Or să vină și ramele alea și o să le dați pe Oltenia, praf le va face suspensia. Întreb, echipele alea de mentenanță unde le vor repara? În depourile cfr călători unde clădirile stau să cadă? Și am mai întrebat mai demult, unde or să înnopteze ramele alea? În gări (expuse grafferilor)? Că sigur depourile se vor umple de locomotive retrase din circulație. Și atunci unde vor mai avea loc să intre ramele? Adi, păi doar lui blidar și lui softronic le-au dat milioanele ? L-ai uitat pe nentu gruia? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20639 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25585 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 12 Feb 2023, 00:11 | |
| EpVFU nu acordă garanţie după reparaţii? În astfel de cazuri, defectul trebuie reparat şi CFR Călători trebuie compensat pentru neutilizarea materialului rulant.
Alstom o să întreţină ramele la Bucureşti. O parte în hala preluată de la Metrorex (de aia ţine cu dinţii de contractul cu Metrorex, că altfel pierde hala), o parte probabil în Griviţa (S.A., nu revizia CFR Călători). Peste noapte... hmm... vandalismul nu e inclus în contract, paza e în sarcina operatorilor de transport. Parcă s-a cerut vopsea anti-grafitti.
Ce va face CFR Călători cu parcul rece de EA-uri şi de vagoane e treaba lui. Fier vechi probabil, însă sigur vor zace cu anii la gard, cum încă zac vagoane retrase din circulaţie de 10 ani. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12304 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 12 Feb 2023, 13:08 | |
| Dintre fostii IDM din Husi de care imi amintesc: Dumitru "Titi" Ailenei (iesit la pensie in 1997, decedat), Mihai Teodoru (numit in 1986 primul sef de statie la Targu-Neamt), Apostolache Marcel, Filip, Mihai.
Pe Dumitru "Titi" Ailenei pot spune ca am avut onoarea sa-l cunosc personal- a fost un om deosebit. La fel si pe Apostolache Marcel.
In anul 2000 IDM in statia Husi erau: Apostolache Marcel, Palie Daniel (anterior lucrasera la HM Munteni, fiind cred si singurul IDM care a lucrat la Husi si este autorizat si pentru instalatie CED; astazi am inteles ca este la Crasna), Baghiu Petru (decedat) si Antohe. Ocazional mai venea si Dascalu (probabil in caz de concedii medicale, concedii de odihna, etc).
Acari (la cabina 1) erau: Ciurea Rodica, Victor Prepelita, Trancu Aurel si Gelu Margarint.
Aproximativ in jurul anilor 2004- 2005 s-au produs unele schimbari semnificative, in privinta personalului de miscare al statiei Husi:
-IDM Baghiu Petru si Antohe au iesit la pensie;
-S-a decis desfiintarea postului de acar de la cabina 1 (e adevarat ca atunci deja acarul de la cabina 1 nu prea mai aveea cine stie ce activitate; trenurile de marfa veneau rar, locomotiva de la trenurile de calatori nu mai era introdusa in remiza si astfel acarul de la cabina 1 mai manevra doar doua-3 macazuri, cand trebuia rebrusata locomotiva de la trenurile de calatori).
-Aproximativ tot in acei ani CFR-Marfa a decis desfiintarea partidei de manevra din statia Husi.
Astfel s-a luat o decizie radicala: in loc sa se mai angajeze inca 3 IDM (in locul celor iesiti la pensie atunci), fostii acari au fost "transformati" in "revizori de ace" si dupa o minima instruire au fost autorizati pentru actionarea semnalelor luminoase si pentru supravegherea/lucrul pe luminoschema sistemului CELS.
Astfel dupa anii 2004- 2005, ca personal de miscare in statia Husi, mai ramasesera doar 6 angajati: Palie Daniel (ca IDM "coordonator") si Apostolache Marcel, Ciurea Rodica, Victor Prepelita, Trancu Aurel si Gelu Margarint (ca "revizori de ace", dar practic faceau acceiasi activitate ca si un IDM).
Apostolache Marcel a iesit la pensie dupa anul 2007, dar inainte de 2012.
Astfel in 2012 mai ramasesera 5 angajati, ca personal de miscare, in statia Husi.
Ultimul tren de calatori a fost expediat din statia Husi de "revizorul de ace" Victor Prepelita.
Dupa 2012 fostii angajati, ca personal de miscare, din statia Husi, au fost "redistribuiti" , au parasit sistemul feroviar sau iesit la pensie: Palie Daniel am inteles ca este astazi IDM la Crasna, Victor Prepelita a parasit sistemul feroviar prin 2017, Ciurea Rodica a iesit la pensie, Trancu Aurel a fost un timp acar la bariera manuala de la Crasna si apoi paznic la fosta statie Husi astazi fiind la pensie si Gelu Margarint a ramas ani buni paznic la fosta statie Husi- astazi este la pensie.
Dintre fostii sefi ai statiei Husi amintesc pe: Valeriu Serafimovici (pana in 1987), Roman Ioan (1987- 1999; un om deosebit, am avut onoarea sa-l cunosc personal, era si bun prieten cu tata; a fost numit ca sef al statiei CFR Husi in 1987, cand sotia sa- Maria Roman- a fost numita prim-secretara la orasul Husi) si Macarie Dumitru (1999- 2013, cand statia CFR Husi a fost retrogradata ca si HM; in prezent am inteles ca este sef de statie la Crasna). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13019 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 12 Feb 2023, 14:07 | |
| Daca dau paginile inapoi sigur mai gasesc cel putin o data enumerati tovarasii astia de pe la Husi.
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22399 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 13 Feb 2023, 02:18 | |
| - Vitosa a scris:
- Doar suflate de praf și revopsite, și la cât oferă cfr călători... ce rost are să îți iei bube pe cap?
Or să vină și ramele alea și o să le dați pe Oltenia, praf le va face suspensia. Întreb, echipele alea de mentenanță unde le vor repara? În depourile cfr călători unde clădirile stau să cadă? Și am mai întrebat mai demult, unde or să înnopteze ramele alea? În gări (expuse grafferilor)? Că sigur depourile se vor umple de locomotive retrase din circulație. Și atunci unde vor mai avea loc să intre ramele?
Adi, păi doar lui blidar și lui softronic le-au dat milioanele ? L-ai uitat pe nentu gruia? Pai cu aceste rame poate le baga pe unele trenuri deja existente si altele pe trenuri noi, parca ziceau ca vor sa bage trenuri noi prin tara sa mergi est-vest si nord-sud fara sa mai treci prin Bucuresti! Aici se incadreaza un Oradea-Galati ; Timisoara-Galati ; Satu Mare/Baia Mare-Craiova, Iasi-Craiova, Iasi/Suceava-Sibiu, si cine stie poate si altele! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14508 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 13 Feb 2023, 05:20 | |
| Uite aici ce face cu ele https://www.g4media.ro/foto-primul-tren-produs-de-alstom-pentru-romania-va-ajunge-ajunge-la-centrul-de-testari-feroviare-de-la-faurei-in-iulie.html Din rutele prezentate vezi tu trenuri noi ?
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14508 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 13 Feb 2023, 08:17 | |
| @Dr2005 de mentenanță se aude ceva că se va face și la SCRL Brașov. Acu depinde căror depouri vor fi alocate ramele. Că probabil cele de Cluj și Brașov nu vor mai fi cărate la București. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22399 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 13 Feb 2023, 16:17 | |
| - Vitosa a scris:
- Uite aici ce face cu ele
https://www.g4media.ro/foto-primul-tren-produs-de-alstom-pentru-romania-va-ajunge-ajunge-la-centrul-de-testari-feroviare-de-la-faurei-in-iulie.html Din rutele prezentate vezi tu trenuri noi ?
Citeam pe undeva, nu mai stiu unde, cum ca vor sau se gandesc la rute noi(cele ce au fost) sa lege orase din tara pentru ca omul sa nu mai fie nevoit sa treaca prin Bucuresti! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12304 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 13 Feb 2023, 16:29 | |
| Legat de aceste instalatii de centralizare electronica: de exemplul pe linia Ilia- Lugoj inteleg ca exista un singur post de IDM (la Faget) , pentru toate statiile si HM-urile de pe linie!
In schimb pe magistrala Bucuresti Nord- Chitila- Brazi- Ramificatia Ploiesti Triaj- Ploiesti Sud/Ploiesti Vest exista posturi de IDM in fiecare statie si HM (HM Pajura, Chitila, Buftea, Peris, Crivina, Brazi)!
Care ar fi explicatia, tinand cont ca statiile de pe ambele linii sunt echipate cu acceleasi instalatii CE ?!
Care este motivul existentei posturilor de IDM in statii precum Buftea, Peris, Crivina, daca tehnologia acestor instalatii CE permite controlul macazurilor si semnalelor din mai multe statii, de la un singur post de IDM (dintr-un singur loc) ?! |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 382 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2986 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Lun 13 Feb 2023, 17:34 | |
| Vinerea trecuta am mers la Iasi in statia Crasna au coborat calatori care mergeau la Husi, au plecat la auto..Trebuia sa nu desfiinteze sectia aceea, Crasna Husi, Trebuia un automotor adaptat pt aceasta sectie, cu plecare din Barlad..Au asa de mare placere da a inchide aceste sectii,,,,neinteroperabile,,, pentru a salva multe scaune din birouri..In alte Tari circula automotoare cu calatori putini, la ei cum se poate si la noi nu..Ma uit prin toata țara cum multe sectii declarate neinteroperabile zac intr o stare avansata de degradare..la unele chiar nu se mai poate face nimic..Falciu Barlad sa curatat sau schimbat traverse, de ce nu circula macar o pereche de automotoare, puse la ore rezonabile...sint foarte foarte multe sine ingropate in pamant abandonate de ce nu se valorifica la fier vechi. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |