|
| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 10:32 | |
| Multi au spus că dacă nu erau ezitările lui Mircea Snegur și a lui Ion Iliescu la începutul anilor 90 putea fi făcută atunci unirea . Era atunci un entuziasm general în această privință și apăruseră o generație de politicieni patrioți la Chișinău, care chiar doreau și susțineau unirea cu România - grupați în "Frontul Popular din Moldova" (Leonida Lari, Ilie Ilașcu, Grigore Vieru, Mircea Druc, Gheorghe Ghimpu , etc). Probabil daca se organiza atunci un referendum cea mai mare parte a populației din Republica Moldova și din Romania ar fi votat pentru. Dar din păcate au fost anumite ezitări a lui Mircea Snegur și a lui Ion Iliescu. Acuma nu știu cât este de reală informația dar se zice că de la Chișinău (cu acordul evident a lui Mircea Snegur) a fost trimisă o delegație la București care sa discute cu Ion Iliescu problema unirii și cum sa se realizeze acest lucru, delegația de la Chișinău spunând că este de acord cu realizarea unirii cu România solicitant doar o anumită funcție în guvernul sau parlamentul României pentru Mircea Snegur . Din păcate Ion Iliescu ar fi ezitat - eu daca eram atunci în locul lui Ion Iliescu acceptam pe loc propunerea delegației de la Chișinău și acceptam inclusiv funcția de președinte al senatului sau camerei deputaților pentru Mircea Snegur.
Inclusiv îl propuneam pe generalul patriot Ion Costas că ministrul al apărării naționale în guvernul României (pe atunci generalul Ion Costas era ministrul de interne și apoi ministrul apărării în guvernul de la Chișinău) și pe Mircea Druc că prim-ministru al României.
Dar că sa revenim la situația cailor ferate din Republica Moldova: guvernul de la Chișinău trebuie să înțeleagă faptul că întreprinderea CFM nu se poate susține numai prin autofinanțare și salariile personalului operativ , de execuție, trebuie plătite și din bugetul de stat al Republicii Moldova și mai ales trebuie plătite la timp și trebuie neapărat majorate, până la nivelul salariilor personalului feroviar de execuție din Romania! Altfel niciodată nu se va reuși atragerea de tineri din Republica Moldova care să-și dorească să lucreze pe posturi de IDM, electromecanici SCB, mecanici, manevranți de vagoane, etc la CFM!
Mai demult se discută inclusiv de divizarea CFM in societăți distincte (cum s-a făcut în 1998 în România) dar nu s-a mai întâmplat nimic în această privință! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 20:10 | |
| Și ți-ai pus și tu întrebarea oare de ce a ezitat scârba aia de Ion Iliescu ? Ce a urmat după aia în România și ce a urmat în Republica Moldova ? Sau de ce Regele Mihai a fost întors înapoi de la aeroport ? Băi tu ai discernământ când scri ceva? Păi cum să le dea ciolan unor străini când aveam aici în România hoții noștri? Alde Petre Roman, Văcăroiu, Năstase, etc ceilalți. Sau cu salariile. Comparăm leul moldovenesc cu leul din RO ? Cum să aducă ăia nivelul de salarizare la nivelul celui din România? Așa peste noapte ? Suporți tu inflația? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 21:08 | |
| Eu am zis cum as fi procedat daca eram in locul lui Ion Iliescu atunci! Iar cei de care am amintit- de exemplul Mircea Druc sau generalul Ion Costas erau si sunt patrioti romani adevarati, pe care i-as fi numit, fara nici o ezitare, in cele mai importante functii din guvernul Romaniei, la inceputul anilor 90.
M-am referit numai la salariile personalului operativ de executie de la CFM, nu la toate salariile de la stat din Republica Moldova! Ca sa atragi tineri sa lucreze la CFM trebuie sa le dai si salarii bune, macar la nivelul celor de la CFR SA!
De exemplul, daca un impiegat de miscare de la CFR SA are un salar net de sa zicem 3000 ron, un impiegat de miscare de la CFM ar trebui sa aibe un salariu net de 12.000 lei moldovenesti, tinand cont de cursul de schimb dintre leul romanesc si cel moldovenesc! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 21:31 | |
| Tu despre ce patrioti vorbesti?
ce au venit ei la Iliescu?
iliescu l-a activat in primele ore pe generalu Militaru care fusese deconspirat si dovedit agent sovietic. ce a urmat? generalu l-a omorit pe cel care-l deconspirase. iliescu ,,a anuntat ambasada rusa cine sintem si ce vrem"
iliescu a facut studiile la Moscova.
acuma apari tu si ne spui ca Iliescu a ezitat sa uneasca Moldova cu Romania.
unde peste un an a inceput razboiul din Transnistria.
prin urmare despre ce naiba tot vorbesti tu cu unirea? patriotii romani nu vor unirea. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 21:48 | |
| - Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
- Eu daca as fi in locul conducătorilor Republicii Moldova as face un calcul cat ar costa reconstrucția totala, pe ecartament normal, pe alte trasee , pentru viteza de 160 km/h, linii duble electrificate, cu BLA și instalații CE, a tuturor celor cca 1500 km de cale ferată, aflata pe teritoriul controlat de guvernul de la Chișinău și aș solicita acești bani (ar fi vorba cred că câteva miliarde de euro) de la UE
Şi UE o să dea drumul la imprimantă şi or să curgă banii... ce u'.
După care Maia Sandu o să bată din palme şi or să apară instant vreo 50 de locomotive, 50 de automotoare, 5000 vagoane marfă şi 200 vagoane de călători de ecartament normal.
Dacă vrei să vezi ce înseamnă schimbare de ecartament, uită-te la Ţările Baltice, care sunt în UE din 2004 şi abia acum lucrează la o linie de ecartament normal: https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_Baltica . Care linie, în cazul fericit, va fi gata prin 2030, dar rămâne de văzut dacă se va face şi trecerea cu feribotul spre Finlanda, pentru că finlandezii, care-s în UE din 1995, încă nu au trecut la ecartmant normal În plus, Rail Baltica va trebui să permită şi circulaţia vagoanelor existente (evident, transpuse), care nu se pot înlocui peste noapte (de fapt, industria europeană de material rulant are cam toată producţia următorii 10 ani deja contractată), implicit trebuie făcută "pe steroizi" pentru 25t/osie cât e standardul sovietic. Şi vorbim doar de 870 km, nu de 1500. rail Baltica You need to be crazy to continue Rail Baltica https://bnn-news.com/you-need-to-be-crazy-to-continue-rail-baltica-latvian-mep-requests-audit-action-258361 Rail Baltica is in such a deep pit, it could fundamentally influence existing state budget https://bnn-news.com/rail-baltica-is-in-such-a-deep-pit-it-could-fundamentally-influence-existing-state-budget-says-kulbergs-258542 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 22:15 | |
| - dan tm a scris:
- Tu despre ce patrioti vorbesti?
ce au venit ei la Iliescu?
iliescu l-a activat in primele ore pe generalu Militaru care fusese deconspirat si dovedit agent sovietic. ce a urmat? generalu l-a omorit pe cel care-l deconspirase. iliescu ,,a anuntat ambasada rusa cine sintem si ce vrem"
iliescu a facut studiile la Moscova.
acuma apari tu si ne spui ca Iliescu a ezitat sa uneasca Moldova cu Romania.
unde peste un an a inceput razboiul din Transnistria.
prin urmare despre ce naiba tot vorbesti tu cu unirea? patriotii romani nu vor unirea. Despre Ion Iliescu se pot discuta multe, inclusiv despre ce a facut la revolutie, insa nu este locul aici! Dar dincolo de orice discutii este cert ca el a gresit in 1990- 1991 cand nu a profitat de momentul prielnic pentru a face unirea! De ce a ezitat se poate discuta! Prin patriotii romani m-am referit la acei oameni de cultura si oameni politici, de la inceputul anilor 90, care au initiat si sustinut miscarea de renastere nationala din fosta RSSM si au constituit initial "Miscarea democratica din Moldova" (1988- 1989) devenita apoi "Frontul Popular din Moldova" (1989- 1992) care erau intradevar patrioti romani si care sustineau deschis unirea Republicii Moldova cu Romania (Ion Hadarca, Gheorghe Ghimpu, Mircea Druc, Leonida Lari, Ilie Ilascu, Grigore Vieru, Dumitru Matcovschi, sotii Ion si Doina Aldea Teodorovici, generalul Ion Costas, etc. Initial din "Frontul Popular din Moldova" a facut parte si Mircea Snegur). Multi i-au reprosat si lui Mircea Snegur faptul ca a ezitat atunci sa faca unirea, desi probabil ar fi putut. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7657 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 22:56 | |
| Furi curent rău de tot, Ldh! Ai prea mult timp liber! Vino la mine aici si iti dau de lucru de nu o să ții minte nici parola de la contul de aici, darămite să emiți asemenea inepții privind patriotismul unora! Dacă deții macar permis categoria B, te trimit pe dubă la transport de marfă în Europa cealaltă și o să faci bani! Iți dispare nostalgia după comunism! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 23:20 | |
| Moldova noastra sta mai mult pe social iar cealalta plinge dupa URSS, ce serviciu cauti tu sa oferi?
Chiar ai uitat parola de pe aici, te vad rar, duci ajutoare in peste Prut si n-ai timp?
cu cine sa faca unirea? pe noi nu trebuia sa ne intrebe? sau tu crezi ca Romania vrea unirea? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 23:28 | |
| Pentru colegul de forum Kristi KKK:
Oamenii de care am amintit au fost patrioți fara nici un dubiu , demonstrând asta prin toate acțiunile lor de atunci! Dacă cunoașteți un pic de istorie nu puteți spune că un om precum a fost Grigore Vieru sau Leonida Lari nu au fost patrioți! Sa nu uitam că acești oameni au condus și inițiat mișcarea de renaștere națională din fosta RSSM, de la sfârșitul anilor 80 și începutul anilor 90! Nu știu cât cunoașteți din evenimentele de atunci din fosta RSSM dar cred că e cazul sa amintim că acești oameni au inițiat în august 1989 marea adunare națională de la Chișinău care a hotărât și apoi a impus sovietului suprem al fostei RSSM adoptarea limbii române că limba de stat și revenirea la drapelul tricolor. Tot acești oameni au condus acțiunea populației din Chișinău care la 7 noiembrie 1989 au oprit desfășurarea paradei militare sovietice din Chișinău. Deci nu se poate pune la îndoiala patriotismul acelor oameni de care am amintit!
Scuze pentru offtopic dar trebuie spuse niste lucruri atunci când anumite evenimente istorice sunt tratate cu prea multă superficialitate și când în privința unor oameni se spun niste lucruri false! Cred că trebuie mai multă atenție când judecam anumite evenimente istorice importante. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7657 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Iul 2024, 23:55 | |
| - dan tm a scris:
- Moldova noastra sta mai mult pe social iar cealalta plinge dupa URSS, ce serviciu cauti tu sa oferi?
Chiar ai uitat parola de pe aici, te vad rar, duci ajutoare in peste Prut si n-ai timp?
cu cine sa faca unirea? pe noi nu trebuia sa ne intrebe? sau tu crezi ca Romania vrea unirea? Nu duc ajutoare, nu e stilul meu sa ofer ceva degeaba, muncesc!!! )) N-am uitat parola da' nu prea am timp! Doar la ore din astea pot intra! Am patru contracte de munca, rar am weekend in care sa nu prestez ceva. Spre deosebire de colegul ldh82, am mintea ocupata cu ce am de facut care sa-mi aduca un castig material, nu sa debitez ineptii pe aici cu cai ferate ce nu ar avea nicio sansa de profitabilitate! De vreo 5 ani sunt managerul unei scoli de soferi, lucrez si instructor pe toate categoriile, chiar n-am timp de a vedea ineptiile astea privind linii duble si electrificate la viteza de 160 km/h intr-o zona ce nu detine nici macar un km de autostrada! Iar referitor la patriotismul de tablou al alora de zice el, ce sa zic? Am fost o vreme in politica, destul de sus! Mancatul de *a*at e sport national la politicienii si patriotii de fatada! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Iul 2024, 08:13 | |
| da, patrioti. Au fost si prin parlamentul Romaniei parca? la PRM chiar. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Iul 2024, 09:38 | |
| https://bani.md/concedieri-in-masa-la-cfm-mii-de-oameni-ar-putea-fi-dati-afara/
Calea Ferată din Moldova (CFM) traversează o perioadă critică, iar concedierile în masă ar putea deveni inevitabile. Ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a confirmat această posibilitate într-un interviu recent, subliniind necesitatea unei reforme profunde și investiții semnificative pentru salvarea companiei.
„Atunci când a devenit critic, prioritatea noastră a fost să asigurăm plata salariilor. Am alocat 70 de milioane de lei pentru salariile angajaților pentru lunile noiembrie, decembrie, ianuarie, iar acum se plătesc salariile pentru luna martie,” a declarat ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, în cadrul emisiunii „Realitatea te Privește” de la Rlive TV. Ministrul a insistat că reforma CFM trebuie să fie mult mai amplă decât simpla gestionare a situației curente.
Spînu a identificat două direcții principale pentru redresarea CFM: investițiile în infrastructură și optimizarea operațiunilor interne. Guvernul a alocat peste 250 de milioane de euro, bani europeni, pentru proiecte majore, precum reabilitarea liniei de la Tighina-Bender-Giurgiulești și de la Ocnița până la Căinari.
„În același timp, compania trebuie să devină profitabilă. Dacă cifrele arată că calea ferată poate funcționa cu 100 de oameni, dar în prezent sunt 200, trebuie să ne întrebăm de ce. Fiecare cost trebuie analizat: este nevoie de 10 contabili sau doar de 8? Este nevoie de 600 de oameni în pază sau putem digitaliza și reduce numărul la 300?” a explicat Spînu.
Ministrul a menționat că statul nu poate continua să susțină pierderile companiei în detrimentul altor proiecte vitale, cum ar fi drumurile, școlile și spitalele. „Statul trebuie să investească în infrastructură pentru a îmbunătăți viteza trenurilor, dar operarea zilnică trebuie să fie gestionată eficient de companie,” a adăugat el.
Spînu a exclus posibilitatea falimentului CFM, datorită importanței sale strategice, și a subliniat că în prezent nu există creșteri ale datoriilor salariale. „Angajații primesc salariile la timp și ne concentrăm pe achitarea restanțelor.”
Pentru a crește veniturile, CFM se bazează pe diverse surse, inclusiv vânzarea echipamentului vechi și a fierului uzat, dar principalul obiectiv este creșterea transportului de marfă. „Avem un an agricol bun și ne așteptăm ca în a doua jumătate a anului să crească transportul de cereale și produse agricole. Acest lucru va contribui la creșterea veniturilor,” a explicat Spînu.
Ministrul a reiterat necesitatea unei colaborări strânse între guvern și companie pentru a asigura redresarea CFM. „Acest efort trebuie să fie unul comun pentru a transforma compania într-o entitate eficientă și profitabilă,” a conchis Andrei Spînu în cadrul emisiunii „Realitatea te Privește” de la Rlive TV.
În prezent, numărul angajaților de la CFM este de 6000. Salariile acestora au foat majorate cu 89% de la 1 iulie 2023, iar salariul mediu a ajuns la 7654 de lei (moldovenesti)".
Legat de ce a zis ministrul Andrei Spînu si ca ar fi prea multi salariati la CFM: in privinta personalului TESA si administrativ si de conducere probabil are dreptate.
Insa in privinta personalului operativ, de executie, nu cred ca are dreptate! La sectorul intretinere linii si instalatii utilajele de cale pe care le are CFM sunt invechite, uzate fizic si moral si trebuie multi oameni care sa le intretina, sa le repare si sa le exploateze.
La sectorul instalatii SCB majoritatea acestor instalatii sunt de tipul CED (sau statii cu macazuri manuale si semnale luminoase), instalatii care necesita personal numeros pentru intretinere si reparatii.
Pe reteaua CFM nu exista inca vreo statie care sa fie echipata cu instalatie de centralizare electronica.
Neexistand statii cu instalatii CE nu exista nici posibilitatea de a controla mai multe statii dintr-un singur loc, de catre un singur IDM dispozitor. Astfel trebuie ca in fiecare statie (echipata cu instalatie CED sau cu macazuri manuale si semnale luminoase) sa existe post de IDM dispozitor. Ori pentru asigurarea programului normal de lucru, in ture de 12 cu 24 si 12 cu 48, pentru impiegatii de miscare, trebuie ca, in fiecare statie, sa existe angajati 5 IDM dispozitori.
Deci nu vad cum s-ar putea reduce numarul personalului operativ, de executie, la CFM! Sunt aspecte tehnice, de intretinere a liniilor, instalatiilor si de modul de functionare a instalatiilor existente pe reteaua CFM, aspecte pe care nu stiu daca le cunoaste ministrul Andrei Spînu.
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Iul 2024, 10:04 | |
| Dar nu se intreaba nimeni la CFM cum de liniile pe care circula marfa si statiile de transpunere care lucreaza, sunt pe pierdere?
Ca aici ai o problema: daca tu ai trenuri de marfa cu cereale ucrainiene pentru Reni sau Galati, precum si minereu de fier pentru Galati, iar linia aia e pe pierdere, inseamna ca ai o problema: ori nu incasezi suficient TUI, ori il pierzi prin diverse gauri negre.
Dar daca CFM ignora gaurile negre, csf...sa dea faliment si sa se inchida. E absurd ca la marfa, dupa ce incasezi TUI de la transportatori, sa mai ai nevoie de subventii ca sa platesti salarii. Intelegi la calatori, ca deh, cam greu sa faci profit cand tarai vagon de 40 de tone cu 80 de calatori in el, dar la marfa costurile astea trebuie asumate de transportator.
Momentan ei au o retea feroviara cat de cat, au trafic de marfa pe ea, trebuie sa vada cati bani le aduce traficul de marfa pe fiecare linie si sa scada cat ii costa operarea fiecarei linii. Daca ies pe minus cu fiecare linie vs cat incaseaza din ea, sa vada pe ce se duc banii si, dupa caz, sa mareasca TUI-ul pe acea linie. Iar ca perspectiva de viitor, sa implementeze CE pe linii, ca n-are rost sa tii IDM si acari (si mentenanta si incalzire cladiri) pentru un tren la 2 zile, e suficient sa ai liniori care sa verifice starea liniei si sa cheme echipa de interventii la nevoie. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Iul 2024, 11:00 | |
| Ce TUI? Crezi că CFM îşi plăteşte TUI ei însăşi? Calea Ferată din Moldova e cum era SNCFR-ul la noi, are monopol pe tot, deci nu-şi plăteşte TUI şi îşi formează singură personalul. Staţiile de transpunere de pe partea moldavă, cu excepţia celei de la Ungheni, sunt moarte de mult, ele oricum existau acolo doar pentru că aşa ordonase URSS, ca staţiile principale de transpunere să fie pe teritoriul sovietic, din motive strategice. Absolut tot ce se produce în Republica Moldova se produce după standardele GOST, iar piaţa de desfacere, evident, era tot fosta URSS, nu România, nu Europa de Vest. Da, sigur, se exportă vin şi bomboane şi în România, dar astea nu-s mărfuri în cantităţi atât de mari cât să necesite tren. Mă rog, vinul se exportă în România pentru că Rusia a interzis importul de vin moldovenesc de vreo câţiva ani. Înspre România veneau doar îngrăşăminte chimice din Ucraina şi Rusia (curent/gaz ieftin şi zero norme de mediu, implicit costuri mult mai mici de producţie comparativ cu UE chiar şi cu 40% taxe vamale incluse), produse petroliere, materie primă pentru Sidex şi, ocazional, floarea-soarelui (grâul ucrainian şi rusesc NU e conform cu normele UE şi nu poate fi vândut aici). Niciunul din aceste produse nu venea efectiv din Republica Moldova, doar tranzita reţeaua CFM. Evident, odată cu războiul, importul acestor mărfuri a devenit imposibil, dar fiind că Rusia e sub sancţiuni şi, oricum, Ucraina nu acceptă tranzitul niciunui vagon rusesc. Aşa că şi CFM a trebuit să se reprofileze... iar importurile dinspre zona ex-sovietică se fac prin portul Reni şi, mai departe, pe Marea Neagră până în Georgia, că altfel nu au cum. Evident, asta înseamnă costuri mai mari... ăsta e motivul pentru aparenta apropiere a Moldovei de România şi de Europa, nu patriotismul, nu unirea, nu alte baliverne politice. Totul se rezumă la bani. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4068 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Iul 2024, 11:19 | |
| Eu m-am referit generic la TUI ca si cost de utilizare a infrastructurii.
Si-au facut un calcul gen "trec x trenuri pe an, linia asta ne costa x lei pe an, deci trebuie trebuie sa facturam y lei pe an proprietarului marfii (ucrainian, ca stim ca altul nu are cum sa mai fie) ca sa ne acoperim cheltuielile si sa avem si un mic profit". Bine, un calcul diversificat pe numar de vagoane, masa, etc, n-o sa le fac eu acum contabilitatea CFM-ul, dar sper ca se intelege ideea, banuiesc ca au contabili la CFM care inteleg. Desi chiar si in Ro am intalnit contabili care habar n-au ce fac acolo.
Ca peste tot in lumea civilizata, cand ceri un ajutor, vii si cu masurile de redresare, sa arati ca nu il cheltui pe bautura.
Eu sunt satul de articole gen "n-avem bani de salarii, n-avem bani de aia si ailalta"; bah, da un articol in care sa se faca o analiza dintr-asta nu vedem? Ca eu n-am chef sa le plang de mila unora care nici nu-s in stare sa-si calculeze pierderile. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |