Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61 ... 64 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeSam 29 Iun 2024, 22:49

mai au si polonezii la LHS, dar cred ca aici in Moldova le trebuie mari sa duca toata marfa intr-un tren , nu le trebuie foarte moderne cum sint in UE.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeDum 30 Iun 2024, 20:08

Noile locomotive diesel a CFM (de tipul "TE33A") au motor diesel de tipul "GE Evolution Series/GEVO" cu 12 cilindri, puterea 3300 Kw (4500 cp), forta de tractiune 534 Kn , viteza maxima 120 km/h, geutatea 184 tone, sarcina pe osie 23 tone, 6 osii. Sunt produse incepand din anul 2009.

Sursa https://trainspo.com/model/59/

Comparativ cel mai nou si modern tip de locomotiva diesel-electrica produsa in UE- tipul "Siemens Vectron DE" are motor diesel tip " MTU 16V 4000 84R" cu 16 cilindri, puterea 2400 Kw (3200) cp, forta de tractiune 300 Kn, 4 osii. Sunt produse incepand din 2010.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeDum 30 Iun 2024, 20:50

Inca o dovada ca n-au nimic cu partea europeana decit gargara, ei isi comanda locomotive noi dar le denumesc tot din rusa TE in loc de DE.
Doar ca scriu TE cu litere latine.
trebuiau sa-i spuna Locomotiva Diesel Electrica nu тепловоз электрической daca tot vor altceva.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeDum 30 Iun 2024, 21:35

dan tm a scris:
Inca o dovada ca n-au nimic cu partea europeana decit gargara, ei isi comanda locomotive noi dar le denumesc tot din rusa TE in loc de DE.
Doar ca scriu TE cu litere latine.
Locomotiva se cheamă TE33AS. Evident, moldovenii i-au zis TE33AC, că doar э-ul le-a părut în neregulă, nu s-au mai uitat că la final ra un C, care în alfabetul chirilic înseamnă S Laughing

Oricum, locomotiva e pe standard rusesc, adică pentru 25t/osie. În UE standardul e de 22,5t/osie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeDum 30 Iun 2024, 22:18

Ceea ce am vrut sa scot in evidenta este faptul ca acest tip de locomotiva diesel noua importata de CFM are o putere si o forta de tractiune mai mare decat una ultramoderna diesel-electrica "Siemens Vectron"!

Acuma nu cred ca cei de la firma Siemens nu ar aveea capacitatea tehnologica sa faca o locomotiva diesel-electrica noua, cu o putere si o forta de tractiune identica cu locomotiva noua importata de CFM! Dar probabil nu au avut cereri sau comenzi pentru locomotive diesel noi asa de puternice!

Locomotiva asta diesel noua importata de CFM, desi ansamblata si produsa in Kazahstan, ca si conceptie si putere, pare a fi mai degraba asemanatoare cu locomotivele americane- si in SUA, la locomotive diesel, se pune accentul pe puterea si forta de tractiune cat mai mari, oarecum in detrimentul unor tehnologii ultramoderne!

Acuma nu stiu cat este declivitatea maxima a liniilor din Republica Moldova si tonajul maxim admis la trenurile de marfa si daca o locomotiva noua diesel-electrica "Siemens Vectron" ar face fata la tractiunea trenurilor de marfa in Republica Moldova, avand doar 3200 cp si cca 300 Kn forta de tractiune!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeLun 01 Iul 2024, 09:38

Dr2005 a scris:
dan tm a scris:
Inca o dovada ca n-au nimic cu partea europeana decit gargara, ei isi comanda locomotive noi dar le denumesc tot din rusa TE in loc de DE.
Doar ca scriu TE cu litere latine.
Locomotiva se cheamă TE33AS. Evident, moldovenii i-au zis TE33AC, că doar  э-ul le-a părut în neregulă, nu s-au mai uitat că la final ra un C, care în alfabetul chirilic înseamnă S Laughing

Oricum, locomotiva e pe standard rusesc, adică pentru 25t/osie. În UE standardul e de 22,5t/osie.

li s-a parut in regula si TE care e tot din rusa. Ca ei de altfel.

normal ca au comandat pe standarde sovietice ca ei sînt pe ideea sa duca mult o dată si ca ale noastre nici nu misca trenurile lor.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeLun 01 Iul 2024, 09:56

ldh80 a scris:
Ceea ce am vrut sa scot in evidenta este faptul ca acest tip de locomotiva diesel noua importata de CFM are o putere si o forta de tractiune mai mare decat una ultramoderna diesel-electrica "Siemens Vectron"!
Păi are puterea ce s-a cerut să o aibă. Cu siguranţă ar putea şi Siemens să producă ceva similar dacă s-ar chinui, dar preţul ar fi mult mai mare. Forţa de muncă în Kazahstan e mai ieftină, taxele vamale se pot anula din pix (în UE nu mai e posibil) şi la export şi la import, certificare STI nu-ţi trebuie (iar aia pe GOST o treci sarcină de serviciu la un organism de stat şi nu te costă nimic), iar locomotiva poate veni direct pe şină de la fabrică până în Moldova.

ldh80 a scris:
Locomotiva asta diesel noua importata de CFM, desi ansamblata si produsa in Kazahstan, ca si conceptie si putere, pare a fi mai degraba asemanatoare cu locomotivele americane- si in SUA, la locomotive diesel, se pune accentul pe puterea si forta de tractiune cat mai mari, oarecum in detrimentul unor tehnologii ultramoderne!
E o locomotivă americană, adaptată standardelor ruseşti. De aia e cu 2 cabine şi cu deservire în echipă completă. Americanii merg şi cu 30t/osie, deci nu a fost greu pentru ei să adapteze produsul.

Doar ca fapt divers, motorul corespunde normelor Euro-IIIa (mă rog, US Tier IIIa, care e echivalent cu Euro-IIIa).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeLun 01 Iul 2024, 10:18

Exact, vezi ldh80 ca si la noi marfarele sînt lungi si cu tonaje pentru ca si viteza e mica, pe cînd dincolo ai sa ramîi uimit cîmd trece un marfar cu viteze mai mari de cît la noi la calatori, însa in general sînt mai scurte, nu ca nu ar avea fabricile europene de locomotive posibilitatea sa faca locomotive mai puternice.

ca de produs pe ecartamente diferite: Spania, Portugalia, Elvetia. vezi Stadler si in Elvetia pe ingusta si in Georgia si Azerbaidjan pe largă, nu?

Problema e ca Moldova nici macr nu a luat in calcul posibilitatea sa europenizeze calea ferata. Bine, nici tarile baltice nu se grabesc.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24334
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeLun 01 Iul 2024, 14:01

dan tm a scris:
Exact, vezi ldh80 ca si la noi marfarele sînt lungi si cu tonaje pentru ca si viteza e mica, pe cînd dincolo ai sa ramîi uimit cîmd trece un marfar cu viteze mai mari de cît la noi la calatori, însa in general sînt mai scurte, nu ca nu ar avea fabricile europene de locomotive posibilitatea sa faca locomotive mai puternice.

ca de produs pe ecartamente diferite: Spania, Portugalia, Elvetia. vezi Stadler si in Elvetia pe ingusta si in Georgia si Azerbaidjan pe largă, nu?

Problema e ca Moldova nici macr nu a luat in calcul posibilitatea sa europenizeze calea ferata. Bine, nici tarile baltice nu se grabesc.

Pai in Germania sunt trenuri de containere PIC care merg cu 140 km/h .Pe ei în interesează să ajungă marfa mai repede nu să ajungă 3000t in 3 zile făcând cupluri .Dar au și ei destule trenuri grele de 3200-3600t care merg cu Stadler Dualmode care merg cu 100-120 km/h
A ajuns și la.locomotive isteria asta cu respectarea normelor care înseamnă să reduci puterea și să adaugi tot felul.de filtre de noxe
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeLun 01 Iul 2024, 22:07

Adrian78 a scris:
A ajuns și la.locomotive isteria asta cu respectarea normelor care înseamnă să reduci puterea și să adaugi tot felul.de filtre de noxe
Liniile principale de marfă din Europa sunt electrificate, e mai ieftin să mergi cu un Vectron (sau similar), decât cu orice fel de diesel, indiferent de norma de poluare.

În schimb, la ruşi sunt zone unde în 100 km nu ai nicio aşezare... implicit nu ai nici cum să realizezi o infrastructură de alimentare cu energie electrică.
Iar la americani şi australieni, pe lângă distanţele mari, liniile sunt private, deci fiecare are standardele ei.
Prin urmare, Europa şi juma' din Rusia merg pe electric, restul merg pe diesel, că aia e convenabil economic pentru ei.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeLun 01 Iul 2024, 22:09

Adrian78 a scris:
Pai in Germania sunt trenuri de containere PIC care merg cu 140 km/h .Pe ei în interesează să ajungă marfa mai repede nu să ajungă 3000t in 3 zile făcând cupluri .Dar au și ei destule trenuri grele de 3200-3600t care merg cu Stadler Dualmode care merg cu 100-120 km/h
Depinde ce e în containere. Un container cu iPhone-uri are o valoare suficient de mare cât să merite să plăteşti un transport mai scump cu un tren mai uşor şi mai rapid. Pe când un vagon cu cărbune sau cu fier vechi nu merită a fi transportat aşa.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24334
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeLun 01 Iul 2024, 22:52

Telefoanele.vin din China.cu avionul.prin DHL.pana la.Budapesta sau in Grecia cu vaporul
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeLun 01 Iul 2024, 23:18

Rețeaua feroviară din Republica Moldova are și marele dezavantaj al unor declivități mari (linii cu profil greu) și cu curbe strânse, care limitează drastic tonajul și viteza trenurilor. Oricâte reparatii au face pe actualele trasee a liniilor, cu profilul actual al liniilor , tot nu poți obține creșteri semnificative a vitezei trenurilor!

Eu daca as fi in locul conducătorilor Republicii Moldova as face un calcul cat ar costa reconstrucția totala, pe ecartament normal, pe alte trasee , pentru viteza de 160 km/h, linii duble electrificate, cu BLA și instalații CE, a tuturor celor cca 1500 km de cale ferată, aflata pe teritoriul controlat de guvernul de la Chișinău și aș solicita acești bani (ar fi vorba cred că câteva miliarde de euro) de la UE!

Dar problema urgenta la CFM este cred asigurarea platii salariilor personalului operativ, de executie, la zi, majorarea salariilor acestui personal la nivelul celui din România (adică de exemplul un impiegat de mișcare de la CFM sa aibe acceiasi salariu că un impiegat de mișcare de la CFR SA).

Dar despre politica moldovenească sunt multe de spus, dar nu este locul potrivit aici (de la omul poate cu intenții bune care a fost Mircea Snegur, primul președinte al Republicii Moldova, la generația patrioților Mircea Druc- care a zis că dacă mai rămânea o lună prim ministru făcea unirea cu România, Leonida Lari, Ilie Ilașcu, Gheorghe Ghimpu, Grigore Vieru, etc, la agrarienii și conservatorii Petru Lucinschi și Andrei Sangheli, la fosila comunistă Vladimir Voronin, la rusofilul Igor Dodin și până la doamna cu intenții cred bune Maia Sandu.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeMar 02 Iul 2024, 09:23

ldh80 a scris:
Eu daca as fi in locul conducătorilor Republicii Moldova as face un calcul cat ar costa reconstrucția totala, pe ecartament normal, pe alte trasee , pentru viteza de 160 km/h, linii duble electrificate, cu BLA și instalații CE, a tuturor celor cca 1500 km de cale ferată, aflata pe teritoriul controlat de guvernul de la Chișinău și aș solicita acești bani (ar fi vorba cred că câteva miliarde de euro) de la UE
Şi UE o să dea drumul la imprimantă şi or să curgă banii... ce Twisted Evil u'.

După care Maia Sandu o să bată din palme şi or să apară instant vreo 50 de locomotive, 50 de automotoare, 5000 vagoane marfă şi 200 vagoane de călători de ecartament normal.

Dacă vrei să vezi ce înseamnă schimbare de ecartament, uită-te la Ţările Baltice, care sunt în UE din 2004 şi abia acum lucrează la o linie de ecartament normal: https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_Baltica .
Care linie, în cazul fericit, va fi gata prin 2030, dar rămâne de văzut dacă se va face şi trecerea cu feribotul spre Finlanda, pentru că finlandezii, care-s în UE din 1995, încă nu au trecut la ecartmant normal Laughing
În plus, Rail Baltica va trebui să permită şi circulaţia vagoanelor existente (evident, transpuse), care nu se pot înlocui peste noapte (de fapt, industria europeană de material rulant are cam toată producţia următorii 10 ani deja contractată), implicit trebuie făcută "pe steroizi" pentru 25t/osie cât e standardul sovietic. Şi vorbim doar de 870 km, nu de 1500.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeMar 02 Iul 2024, 09:31

Cîteva miliarde? ce usor vorbesti, crezi ca UE e asa un sac fara fund care dă banii oricui?

cum ar fi facut unirea intr-o luna fara Romania? tu ai impresia că Romania poate sustine  aducerea Moldovei la nivelul mediu al Romaniei? sînt diferente mari între zonele României.

mai e si chestia aia ce o zici, sa aduca salariul din Moldova la nivelul celui din Romania.
tu crezi ca mai e Ceausescu sau Brejnev la putere?

asa si românii ar vrea salariul din Londra.
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 60 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61 ... 64 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: