Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 58, 59, 60 ... 63 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeVin 21 Iun 2024, 15:35

Laurentiu Ciobanu a scris:
Pentru ca peste tot in lumea asta gasesti pana la urma pe cineva sa stie engleza in caz ca ai neaparata nevoie.

Cu franceza si germana... cam nu prea, is cateva teritorii mici unde se vorbeste franceza (si zic asta ca om care isi desfasoara munca integral in franceza, ii cunosc bine), iar cu germana cam la fel, plus ca multi vorbitori de germana stiu si engleza. Nu mai vorbim de zona scandinava unde toata lumea stie engleza, nu au pretentii sa le stie cineva limbile. Macar limbile suedeza, norvegiana si daneza sunt limbi germanice si tot mai intelegi ceva, dar la finlandeza, estoniana si ce se mai vorbeste prin tarile baltice intelegi la fel ca si maghiara.
În Belgia, ţară cu 3 limbi oficiale, în afară de Bruxelles, peste tot fiecare vorbeşte doar limba oficială a regiunii. În Flandra nu vorbeşte nimeni franceză, înţeleg că nici măcar la şcoală nu o studiază ca limbă străină. În Valonia nu vorbeşte nimeni neerlandeză, iar la frontiera cu Germania se vorbeşte exclusiv germană, cu franceză şi neerlandeză n-ai nicio şansă. Şi nici engleza nu-i aşa de răspândită... sigur, ăia mai tineri şi de la oraş o vorbesc, dar cum ai ieşit din oraş, fără limba locală nu te înţelegi cu localnicii decât prin semne.

Laurentiu Ciobanu a scris:
Mai degraba cu spaniola, ca asta e baza la sud de San Diego pana la Ushuaia, adica un continent intreg.

Si chineza e utila, doar ca are tspe mii de dialecte si nu e la indemana oricui sa invete hieroglifele alea, practic nu merita daca nu ai neaparata nevoie.
Chineza are peste 1 miliard de vorbitori nativi, de aia e cea mai vorbită limbă de pe planetă, peste engleză şi spaniolă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13105
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeJoi 27 Iun 2024, 22:37



Prietenia a ajuns la 4 vagoane. Are cineva idee de ce?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeJoi 27 Iun 2024, 23:00

Locomotivele astea diesel noi a CFM, importate din Kazahstan, au prize pentru alimentarea cu energie electrică a vagoanelor de călători a CFM ?

Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4067
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeVin 28 Iun 2024, 11:51

Adirmvl a scris:
Prietenia a ajuns la 4 vagoane. Are cineva idee de ce?

Poate pentru ca pe rutier e mai rapid si mai ieftin? (nu si mai sigur, dar cui ii pasa?)
Sau poate pentru ca vagoanele alea stravechi s-au mai descompus de la rugina?
Sau poate pentru ca e mai ieftin pentru CFM sa plimbe mai putine vagoane in conditiile in care putini mai merg cu el?
Iar la 4 vagoane sunt mai putine boghiuri de schimbat la granita si poate nici nu mai au oameni care sa vina sa munceasca pe 200 de euro sau cat luau muncitorii aia?

Ca oricum CFM sunt vai de steaua lor.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13011
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeVin 28 Iun 2024, 13:20

e interesant cum si-au luat locomotive noi dar nici un vagon nou.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4751
Data de inscriere : 19/07/2016

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeVin 28 Iun 2024, 13:58

dan tm a scris:
e interesant cum si-au luat locomotive noi dar nici un vagon nou.
Pentru transportul de marfa. Cel de calatori este pe locul secund ca importanta.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4067
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeVin 28 Iun 2024, 15:37

Exact. Calea ferata la ei ocoleste prea mult comparativ cu rutierul ca sa merite pentru calatori. Nici nu vreau sa stiu cat ar fi facut un tren Cahul-Chisinau comparativ cu cele 2 ore si jumatate pe care le faci cu masina.
Pana si Ungheni-Chisinau il faci in 2 ore comparativ cu 3 ore cat face trenul.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8367
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeVin 28 Iun 2024, 17:26

Laurentiu Ciobanu a scris:
Exact. Calea ferata la ei ocoleste prea mult comparativ cu rutierul ca sa merite pentru calatori. Nici nu vreau sa stiu cat ar fi facut un tren Cahul-Chisinau comparativ cu cele 2 ore si jumatate pe care le faci cu masina.
Pana si Ungheni-Chisinau il faci in 2 ore comparativ cu 3 ore cat face trenul.

Iar cu masina de la Iasi la Chisinau aproximativ 3 ore, cu trenul stim cu totii ce mult se face!!!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13011
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeVin 28 Iun 2024, 23:21

Face mult ca linia nici nu e reparata.

si-au luat locomotive pentru marfa, ce marfa daca ei n-au industrie? sau la marfa au si vagoane noi? oricum la ei totul e ca in Rusia, merge si legat cu sirma, merge si sa scoata flacari pe cos sau pe sub ea.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeSam 29 Iun 2024, 08:40

La marfa se mai transporta, cu trenul, în Republica Moldova, în special cereale din Ucraina spre România, minereu de fier dinspre Ucraina spre combinatul de la Galați și mai au o fabrică de ciment la Rezina care folosește transportul feroviar.
Plus combustibili petrolieri (benzina, motorină, păcură) din România pentru Republica Moldova.

Ar mai fi combinatul metalurgic de la Râbnita.

In rest foarte puține alte mărfuri transportate pe calea ferată în Republica Moldova - ceva materiale de construcții .

Revin cu întrebarea - noile locomotive diesel produse in Kazahstan au prize pentru alimentarea cu energie electrică a vagoanelor de călători a CFM ? Și dacă au ce tensiune furnizează acele prize ?

Când s-a pus problema achiziționării de locomotive diesel noi la CFM de ce s-au ales acestea din Kazahstan (ele de fapt nu ar fi 100 la sută made in Kazahstan având și tehnologia americană) și nu s-au ales locomotive diesel noi produse in Europa, de producători renumiți - de exemplul de Bombardier sau Alstom sau CAF (și aceștia produceau locomotive diesel noi) ?
Avantajul la aceste locomotive diesel noi din Kazahstan ar fi poate puterea mai mare dar și consumul de motorină este cred mai mare, decât la o locomotiva diesel nouă, produsa de Bombardier, Alstom sau CAF!
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4067
Data de inscriere : 24/08/2017

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeSam 29 Iun 2024, 13:40

Pentru ca in UE nu prea se stie ce-i aia linie larga sau cupla automata, cum stiu cei din Kazahstan. Livrarea banuiesc ca au facut-o direct pe reteaua kazaha, rusa si ucrainiana. Daca venea din UE trebuiau sa trimita boghiurile separat si pe loco niste boghiuri purtatoare care probabil ar fi crescut costurile.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24333
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeSam 29 Iun 2024, 14:59

CAF Nu produc locomotive
Locomotiva de ecartament rusesc au produs doar Siemens pentru Lituania acele ER 30 Hercules de 4000cp pe 6 osii in rest nimeni nu investește zeci de milioane de euro în proiectul.unei locomotive pentru 20 de bucati
Consuma mult dar și transporta mai mult plus că cupla automata permite tonaje mai mari decât cârligul clasic
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeSam 29 Iun 2024, 15:47

Locomotive pe standarde GOST nu produce nimeni în UE. Acolo sunt alte gabarite, alte tonaje, alte presiuni la frână, iar norme de poluare nu există.

Pe când ce a făcut Siemens pentru Ţările Baltice e doar o locomotivă europeană, pusă pe boghiuri de cale largă şi echipată cu cuplă SA-3. Tot ce e în ea e compatibil cu standardele europene.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeSam 29 Iun 2024, 18:09

Pai daca Siemens a putut produce locomotive diesel noi , de ecartament larg, pentru Lituania, cu siguranță putea produce astfel de locomotive și pentru Republica Moldova, daca i se cereau!

Sau de exemplul Finlanda (care are aproximativ accelasi ecartament că și Republica Moldova) de unde a importat locomotive diesel noi ?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24333
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitimeSam 29 Iun 2024, 18:25

Finlanda au diesel.monocabina din 1964 și au crescut mandat de la.Stadler Valencia tot diesel.monocabina
Mai exista doi operatori privati cu locomotive CZ Loko 774 și GE type PH37ACmi "PowerHaul dar astea au ecartament standard construite in Turcia de Tülomsas
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 59 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 59 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 59 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 58, 59, 60 ... 63 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: